LIETUVOS PROBACIJOS TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ LIETUVOS PROBACIJOS TARNYBOS BENDRADARBIAVIMO SU NEVYRIAUSYBINĖMIS ORGANIZACIJOMIS KONCEPCIJAI ĮGYVENDINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. gruodžio 30 d. Nr. V-331
Vilnius
Atsižvelgdamas į 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ įgyvendinimo 2020 metų priemonių plano, patvirtinto Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) direktoriaus 2020 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. V-58 „Dėl 2014-2021 m. Europos Ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ įgyvendinimo 2020 m. priemonių plano patvirtinimo“, 22 punktą, vadovaudamasis Lietuvos probacijos tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2012 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. 1R-226 „Dėl Lietuvos probacijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 20.5 papunkčiu:
1. Tvirtinu Projekto, skirto Lietuvos probacijos tarnybos bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis koncepcijai įgyvendinti, atrankos konkurso organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pavedu:
2.1. 2014-2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšomis finansuojamos programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ projektinių veiklų koordinatoriui kontroliuoti šio įsakymo vykdymą;
PATVIRTINTA
Lietuvos probacijos tarnybos
direktoriaus 2022 m. gruodžio 30 d.
įsakymu Nr. V-331
PROJEKTŲ, SKIRTŲ LIETUVOS PROBACIJOS TARNYBOS BENDRADARBIAVIMO SU NEVYRIAUSYBINĖMIS ORGANIZACIJOMIS KONCEPCIJAI ĮGYVENDINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektų, skirtų Lietuvos probacijos tarnybos (toliau – Tarnyba) bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis (toliau – ir NVO) koncepcijai (toliau – Koncepcija) įgyvendinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato projektų atrankos bendrąsias nuostatas, prioritetus skiriant finansavimą pareiškėjams ir finansuojamas jų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, paraiškoms ir projektams, taip pat paraiškų pateikimo, projektų atrankos ir vertinimo, konkurso atrankos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo bei Europos Ekonominės Erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ biudžeto (toliau – biudžetas) lėšų paskirstymo projektams ir projektų vykdymo bei kontroliavimo tvarką.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Bendradarbiavimo sutartis – Lietuvos probacijos tarnybos ir NVO sudaroma bendradarbiavimo sutartis (toliau – Bendradarbiavimo sutartis), kurios pavyzdinis projektas pateikiamas šio Aprašo 5 priede;
2.2. Paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, užpildyta ir pateikta paraiškos forma.
2.4. Projektas – tikslinė pareiškėjo veikla, kuriai nustatyti pasirengimo ir įgyvendinimo terminai, iškelti tikslai bei numatyti finansavimo šaltinis, vykdytojai ir dalyviai.
2.5. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Tarnybos direktoriaus sprendimu skirta biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir su kurio pasirašyta Bendradarbiavimo sutartis.
2.6. Paslauga – tarpusavyje susijusių paslaugų, kuriomis siekiama probacijos priežiūroje esantiems asmenims padėti prisitaikyti prie socialinės aplinkos, gauti reikiamą informaciją ir prisijungti prie socialinės paramos sistemos bei atkurti ir (ar) sustiprinti ryšius su artimaisiais giminaičiais ir (ar) sutuoktiniu (sugyventiniu), visuma;
4. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus teikti paslaugas probacijos priežiūroje esantiems asmenims ir jų artimiesiems.
Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas (-i) finansuoti geriausiai įvertintas (-i) projektas (-ai), kurio (kurių) vykdytojas (-ai) teiks Paslaugas ir (ar) pagalbą probacijos priežiūroje esantiems asmenims.
6. Skelbime pateikiami:
6.2 paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga (paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 20 darbo dienų, skaičiuojant nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos);
6.3 informacija apie tai, kad paraiškos Tarnybai turi būti siunčiamos elektroniniu paštu, elektroninio pašto adresas, kuriuo turi būti siunčiamos paraiškos;
6.4 elektroninio pašto adresas pasiteirauti ir konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;
10. Didžiausia galima finansuoti projekto dalis yra 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
11. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia – ne vėliau kaip 2023 m. balandžio 14 d., projekto veiklų įgyvendinimo terminas – ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.
12. Galutinė įgyvendintų projekto veiklų ir patirtų išlaidų ataskaita pateikiama iki 2024 m. sausio 15 d., prireikus terminas gali būti pratęstas iki 2024 m. sausio 31 d.
13. Įgyvendinant Koncepciją į visas NVO veiklas tūri būti įtraukta iš viso ne mažiau kaip 100 probacijos priežiūroje esančių asmenų ir jų artimųjų.
II SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS SRITYS IR PRIORITETAI SKIRIANT FINANSAVIMĄ
15. Įgyvendinant projektą, finansuojamos šios veiklos sritys:
15.1. probacijos priežiūroje esančių asmenų socialinių įgūdžių ugdymas ir jiems organizuojami mokymai, skirti santykių su artimaisiais atkūrimui, stiprinimui ir palaikymui;
15.2. problemų, trukdančių atkurti prižiūrimųjų santykius su artimaisiais identifikavimas ir sprendimas;
16. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), įgyvendindamas projektą, turi vykdyti veiklą ne mažiau kaip dviejose Aprašo 15 punkte nurodytose veiklos srityse.
17. NVO, teikdama paslaugas:
17.1. organizuoja grupinius užsiėmimus, kurių tikslas – užmegzti ryšį su prižiūrimuoju, kuriam teikiama pagalba (paslauga), pakeisti esamas jo nuostatas, motyvuoti jį pasikeisti;
18. Prioritetas skiriant finansavimą teikiamas pareiškėjui, kuris:
18.1. pats pareiškėjas ar jo nariai pastaruosius dvejus metus specializuojasi teikiant psichologinę ir kompleksinę pagalbą, skiriant dėmesį probacijos priežiūroje esančių asmenų ir jų artimųjų santykių atkūrimui, stiprinimui ir palaikymui;
19. Vykdydamas Aprašo 15 punkte nurodytas įvairių sričių veiklas pareiškėjas (projekto vykdytojas) užtikrina:
19.1. aukštą reikiamas paslaugas ir (ar) kitą pagalbą probacijos priežiūroje esantiems asmenims teikiančių specialistų kvalifikaciją;
19.2. asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir probacijos priežiūroje esantiems asmenims teikiamų socialinės integracijos paslaugų ir (ar) bet kokios teikiamos pagalbos konfidencialumą;
19.3. informacijos apie probacijos priežiūroje esantiems asmenims, kuriems teikiamos paslaugos ir (ar) bet kokia pagalba (pvz., susijusi su asmens duomenimis), perdavimą kitiems asmenims teisės aktų nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PARAIŠKŲ TURINIUI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
20. Projektai aprašomi užpildant paraiškos formą (Aprašo 1 priedas). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (nurodomi jo vardas, pavardė ir pareigos). Paraiška parengiama kompiuteriu Microsoft Word formatu ir Tarnybai pateikiama PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima atidaryti ir tekstą peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Paraiška ir visi kiti kartu su ja privalomi pateikti dokumentai turi būti viename minėto formato faile. Visi dokumentai gali būti pateikti naudojant specialiąsias programas, pritaikytas siųsti didelės apimties bylas, ir (ar) mainavietes internete, kur jie būtų prieinami iki konkurso pabaigos. Jei paraiška ir kartu su ja pateikiami dokumentai siunčiami elektroninių ryšių priemonėmis, elektroninio laiško apimtis negali būti didesnė kaip 15 MB.
21. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, taisyti, tikslinti, papildyti Tarnybai pateiktų paraiškų arba pareiškėjo iniciatyva pateikti papildomų dokumentų negalima.
22. Paraiškoje nurodoma:
22.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir (ar) projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);
22.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
22.12. projekto veiklų vadovo (pagrindinio (-ų) vykdytojo (-ų)) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti projektą (įgyta kvalifikacija, jos įgijimo data, laikotarpis, per kurį buvo sukaupta patirtis, gebėjimų sritys);
22.13. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kitose su prižiūrimųjų resocializacija susijusiose veiklose;
22.14. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyti: projekto veiklos pavadinimas, jos pradžia, pabaiga, planuojama vieta, atsakingas (-i) vykdytojas (-ai) (juridinio (-ų) asmens (-ų) pavadinimas (-ai) ir kodas (-ai)), kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į veiklas, nurodytas Aprašo 15 punkte;
22.15. detali projekto įgyvendinimo sąmata (nurodomi išlaidų rūšis ir prašomų iš biudžeto asignavimų lėšų kiekis (pateikiami dokumentai, įrodantys nurodytų priekių ir paslaugų kainas, darbo užmokesčio apskaičiavimą)), kuri turi būti apskaičiuota vadovaujantis ekonomiškumo, efektyvumo ir našumo principais;
22.16. informacija, patvirtinanti pareiškėjo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo (jei pareiškėjas pretenduoja juos atitikti);
23. Kartu su paraiška pareiškėjas privalo pateikti šių dokumentų elektronines kopijas PDF ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:
23.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (pvz., nuostatų, įstatų, steigimo sutarčių, išrašą iš VĮ „Registrų centras“ patvirtinantį NVO statusą) (religinės bendruomenės ir bendrijos gali pateikti Kanonų teisės kodekso ištrauką, kurioje būtų nurodyta, kad jos gali verstis atitinkama veikla);
23.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);
23.3. galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš finansinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar tokias paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
23.4. ne trumpesnį nei dvejų metų pagalbos teikimo laikotarpį patvirtinančių dokumentų (veiklos ataskaitų ir (ar) pagalbos teikimo priežiūroje esantiems asmenims ir jų artimiesiems sutarčių bei (ar) pareiškėjo narių gyvenimo aprašymų, kitų tokią veiklą įrodančių dokumentų), jeigu Pareiškėjas atitinka Aprašo 18.1 papunktyje nustatytus reikalavimus dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo;
23.5. dokumentų, patvirtinančių, kad Pareiškėjas atitinka Aprašo 18.2 papunktyje nustatytus reikalavimus dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo;
24. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime apie organizuojamą atranką nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 17.00 val.
25. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su atranka susijusiais klausimais el. pašto adresu projektai@probacija.lt. Pareiškėjai į Tarnybą su paklausimu turi teisę kreiptis ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.
26. Paraiškos, jų priedai ir įrodantys dokumentai pateikti kitu būdu, nei nurodyta konkurso skelbime, Tarnybos dokumentų valdymo registre neregistruojamos ir nesvarstomos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad jai suteiktas numeris, Tarnybos interneto svetainėje paskelbiama per 2 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomi pareiškėjo pavadinimas ir kodas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
28. Tarnyba per 7 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:
28.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;
28.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 17.00 val.;
28.5. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 50 (penkiasdešimt) eurų;
28.6. pareiškėjas įsiskolinimo suma neviršija 50 (penkiasdešimt) eurų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, fondų, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos;
28.7. dėl pareiškėjo nepriimtas ir nėra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis, kad paramos lėšas ar (ir) iš biudžetinių įstaigų gautas lėšas jis yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;
29. Jeigu kartu su paraiška pateikti Aprašo 23 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai yra tikslintini, Tarnyba elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į pareiškėją su prašymu patikslinti dokumentus ir nurodo protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Tarnyba prašo pareiškėjo patikslinti dokumentus vieną kartą.
30. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias tokio pat turinio paraiškas, nagrinėjama vėliausiai pateikta paraiška.
31. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšų projektams neskiriama, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:
31.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
31.3. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo Tarnybos nurodymo gavimo dienos nepateikė visų trūkstamų dokumentų ir (ar) paaiškinimų, patikslinimų;
31.6. yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis, kad paramos lėšos ar (ir) iš biudžetinių įstaigų gautos lėšos panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį;
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ NAGRINĖJIMO TVARKA
33. Tarnyba paraiškoms nagrinėti sudaro komisiją. Komisija sudaroma iš Tarnybos darbuotojų. Į komisiją taip pat gali būti kviečiama ir kitų institucijų ar įstaigų atstovų. Tarnyba paskiria komisijos sekretorių, kuris nėra komisijos narys.
34. Komisijos narys negali būti asmuo, susijęs su pareiškėju, kurio projektas svarstomas (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektas vertinamas, komisijos narys ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokios naudos).
35. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Aprašu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.
36. Komisijos sekretorius, patikrinęs paraiškų atitiktį Aprašo 22 punkte nustatytiems reikalavimams, perduoda jas vertinti komisijos pirmininkui ir nariams.
38. Komisijos pirmininkas, gavęs komisijos nario užpildytas vertinimo anketas, per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kuriame komisija parengia vertinimo suvestinę, kurioje išvestas skirtų balių vidurkis, bei pritaria arba nepritaria svarstomų projektų įgyvendinimui skiriant prašomas lėšų sumas, ir priima protokolinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei pateikia jį Tarnybos direktoriui.
39. Komisijos pirmininkas, atsižvelgęs į siūlomų svarstyti projektų skaičių ir apimtį, gali organizuoti kelis komisijos posėdžius, o protokolinį sprendimą priimti per paskutinį posėdį.
40. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į siūlomų svarstyti projektų skaičių ir apimtį, projektų svarstymo terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms.
41. Projektai reitinguojami pagal komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimą. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 43 balai. Privaloma surinkti minimali balų suma – 25 balai. Projektai, nesurinkę minimalaus balų skaičiaus, nefinansuojami.
42. Jei, atlikus projektų vertinimą, kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis yra vienodas ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui numatyta lėšų dalis yra mažesnė.
43. Komisija, vertindama paraišką ir atsižvelgdama į išlaidų pagrįstumą, gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei išlaidos planuojamos ne Aprašo 15 punkte nurodytoms veikloms.
44. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat prašo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Aprašo 15 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir prašo pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus.
45. Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo komisijos sekretoriaus pranešimo gavimo dienos komisijai elektroninių ryšių priemonėmis patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Aprašo 15 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos priimtą protokolinį sprendimą, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.
46. Komisijos nariai patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus įvertina per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos ir komisijos posėdyje protokoliniu sprendimu jiems pritaria arba nepritaria.
47. Pareiškėjui per Aprašo 45 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Aprašo 15 punkte numatytas veiklas bei tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti jam skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą nurodant motyvus.
48. Pasiūlymus dėl lėšų skyrimo komisija pateikia Tarnybos direktoriui per vieną darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas protokolinis sprendimas dėl projektų finansavimo, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.
49. Tarnybos direktorius per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų pateikimo dienos priima sprendimą dėl lėšų projektui finansuoti skyrimo.
50. Tarnybos direktoriaus sprendime dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti nurodomi:
50.2. finansuotinas projektas (nurodomi pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas, surinktų balų vidurkis, prašoma skirti ir skiriama lėšų sumos);
50.3. nefinansuotinų projektų sąrašas (nurodomi pareiškėjų juridinių asmenų pavadinimai ir kodai, projektų pavadinimai, surinktų balų vidurkiai, prašomos sumos);
51. Pareiškėjo ir Tarnybos sutartis sudaroma per 10 darbo dienų nuo Tarnybos direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti priėmimo dienos.
52. Tais atvejais, kai pareiškėjas nesudaro sutarties per Aprašo 51 punkte nurodytą terminą, atsisako dalies skirtų lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, taip pat kai nutraukiama sudaryta sutartis, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Tarnybos direktoriaus sprendimu skiriamos kitam geriausiai įvertintam projektui pagal eilę. Tarnybos direktoriaus sprendimas dėl likusių nepanaudotų lėšų skyrimo projektui finansuoti priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.
53. Komisijos sekretorius raštu informuoja pareiškėją apie Tarnybos priimtą sprendimą dėl lėšų projektui finansuoti skyrimo per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos ir pateikia Tarnybos sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant sprendimo projektą atmesti ar neskirti jam lėšų priėmimo motyvus.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ
55. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, kai jos patirtos ir apmokėtos nuo sutarties pasirašymo dienos, projekto vykdytojui įvertinus riziką tuo atveju, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skirtas, iki biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. kovo 30 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos mokėjimą įrodančiais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, pervedimo išrašais, vykdytas veiklas patvirtinančiais dokumentais ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugų ir (ar) prekių turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus biudžeto lėšų panaudojimo principo. Su savanoriškos veiklos organizavimu susijusios išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
56. Projektų vykdytojai gautas biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje ir naudoti tik sutartyje ir sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Projekto vykdytojui skirtos lėšos išmokamos pateikus prašymą dėl mokėjimo. Pirmąjį kartą minėtas prašymas pateikiamas per 10 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo dienos.
57. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
58. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir pagrįstos dokumentais.
59. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:
59.1. projekto administravimo išlaidos, kurias sudaro projektą administruojančio personalo darbo užmokestis ir (ar) su projekto administravimu susijusioms paslaugoms pirkti skirtos lėšos (gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų projektui įgyvendinti skirtų biudžeto lėšų);
59.2. išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą (su sijusios su Aprašo 15 punkte numatytų veiklų vykdymu):
59.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant darbdavio socialinio draudimo įmokas ir įmoką į garantinį fondą (jei taikoma);
59.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui, įrangai ir kt.) ir (ar) paslaugoms (psichologų, psichoterapeutų, teisininkų, konsultantų, socialinių darbuotojų, lektorių ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Aprašo 60.5 papunktyje;
59.2.3. viešojo transporto bilietų ir degalų įsigijimo išlaidos, susijusios su Aprašo 15 punkte nurodytu veiklų įgyvendinimu (išlaidos degalams padengiamos atsižvelgiant į kelionėje nuvažiuotų kilometrų skaičių ir atitinkamos transporto priemonės gamintojo nurodytus transporto priemonės techninius duomenis (degalų sunaudojimo kiekį 100 kilometrų);
59.2.4. su komandiruotėmis (išskyrus tarptautines komandiruotes), kurių trukmė ne ilgesnė kaip 2 darbo dienos (1 nakvynė), susijusios išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);
59.2.5. išlaidos dviem komandiruotėms (kiekvienai atskirai skiriama iki keturių nakvynių Norvegijoje pas Kalėjimų departamento vykdomo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ partnerius ne daugiau kaip keturiems asmenims) (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);
60. Biudžeto lėšos negali būti panaudojamos:
60.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai atlikti, pastatų aplinkai ir teritorijoms tvarkyti bei prižiūrėti;
60.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir daugiau, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;
60.7. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto vykdymo etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki Tarnybos direktoriaus sprendimo skirti lėšų priėmimo dienos, padengti;
61. Norėdamas perskirstyti dar nepatirtas išlaidas, projekto vykdytojas Tarnybai elektroninių ryšių priemonėmis pateikia pagrįstą prašymą (kuriame nurodo juridinio asmens pavadinimą, kodą, projekto kodą) perskirstyti išlaidas ir išlaidų pakeitimą atspindintį lyginamąjį variantą.
62. Tarnyba projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos ir apie leidimą perskirstyti išlaidas jį informuoja elektroninių ryšių priemonėmis.
63. Jei vykdomas ar numatomas vykdyti projekto vykdytojo reorganizavimas, Projekto vykdytojas privalo elektroninių ryšių priemonėmis informuoti Tarnybą ir pateikti informaciją bei dokumentus, įrodančius, kad po reorganizavimo veiksiantis juridinis asmuo (nurodomi juridinio asmens pavadinimas ir kodas), kuris perims projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
64. Projekto vykdytojas privalo elektroninių ryšių priemonėmis informuoti Tarnybą tais atvejais, kai projekte numatytų veiklų vykdymas nutraukiamas ar sustabdomas, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą ir kodą, projekto kodą, taip pat projekto veiklą, kurios vykdymas stabdomas, bei sustabdymo laikotarpį arba projekto veiklą, kurios vykdymas nutraukiamas, ir nutraukimo datą. Gavusi tokį pranešimą, Tarnyba sustabdo projektui įgyvendinti skirtų biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis ir atnaujinus veiklą bei apie tai elektroninių ryšių priemonėmis pranešus Tarnybai, biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Šiuo laikotarpiu patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.
65. Projekto vykdytojas privalo:
65.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose turi būti nurodyti suteiktų paslaugų skaičius, paslaugų teikimo periodiškumas, įkainiai, bendra suma;
65.2. projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.;
66. Projekto vykdytojas teikia:
66.1. prašymą atlikti avansinį mokėjimą (kartu prideda ateinančio ataskaitinio laikotarpio mokėjimo išlaidų poreikio sąmatą);
66.2. prašymą atlikti tarpinius mokėjimus (prideda ir ateinančių ataskaitinių laikotarpių mokėjimo išlaidų poreikio sąmatas);
67. Kartu su prašymais dėl tarpinių ir galutinio mokėjimų Projekto vykdytojas privalo pateikti ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimą ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, t. y. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinę, kurioje turi būti nurodyti: projekto biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma (informaciją nurodama euro cento tikslumu).
68. Tarnybai nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas projekto biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pastarasis nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas biudžeto lėšas ir už banke bei kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privalo grąžinti Tarnybai per šios nustatytą tinkamą laikotarpį, bet ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų, jas pervesdamas į sutartyje nurodytą Tarnybos banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Tarnybos programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Tarnybai iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
70. Tarnyba nutraukia sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas projekto biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti šiais atvejais:
70.2. jei nustato, kad nesilaikoma Aprašo, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų reikalavimų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį;
70.4. jei paaiškėja, kad Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaracijoje (Aprašo 2 priedas) pateikta klaidinama ir (ar) melaginga informacija, ar projekto vykdytojas, sudaręs sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos projekto biudžeto lėšos.
71. Tarnyba, nustačiusi, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Aprašo, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimus ar turi pagrįstų įtarimų dėl to, sustabdo sutarties vykdymą ir apie tai elektroninių ryšių priemonėmis informuoja projekto vykdytoją bei nurodo jam terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, apie tai ir apie pasirengimą toliau tinkamai vykdyti Apraše, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Tarnybą ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą minėtų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo jų pašalinimo dienos apie tai ir apie pasirengimą tinkamai vykdyti Apraše, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus neinformuoja Tarnybos, ši vienašališkai nutraukia sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjusi prieš 10 darbo dienų.
72. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų projekto biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tinkamą tvarkymą atsako projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaraciją (Aprašo 2 priedas), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo saugoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat Tarnybai pareikalavus pateikti konkursui pateiktų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas projekto vykdymo metu ir praėjus 24 mėnesiams nuo tada, kai projektas baigiamas įgyvendinti.
73. Projekto vykdytojas, atlikdamas pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Tarnyba turi teisę organizuoti veiklos įgyvendinimo ir Projekto biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
76. Tarnybos veiksmai ir sprendimai dėl lėšų projektui skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
77. Tarnyba neprisiima atsakomybės tais atvejais, jei dėl projekto paraiškoje ir (ar) sutartyje nurodytų netikslių kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (veiklos vykdymo ar buveinės adreso, telefono ryšio numerio, fakso numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiektų laiškai arba su juo nebūtų galima susisiekti kitu būdu.