Simbolis

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 20 d. Nr. 5TS-824

Lazdijai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu ir 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 3 straipsnio 1 dalimi, Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“, priedu „Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų specialieji techniniai reikalavimai“, Lazdijų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Lazdijų rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programą (pridedama).

2. Lazdijų rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo administratoriumi paskirti viešąją įstaigą Lazdijų švietimo centrą (juridinio asmens kodas 195470645).

3. Sudaryti šį Lazdijų rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo priežiūros komitetą (toliau – Priežiūros komitetas):

3.1. Saulius Petrauskas, Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, komiteto pirmininkas;

3.2. Indrė Adomynienė, Lazdijų rajono savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vedėja, komiteto narė;

3.3. Aivaras Tulaba, Lazdijų rajono Strateginio planavimo ir investicinių projektų valdymo skyriaus vyriausiasis specialistas, komiteto narys;

3.4. Kęstutis Janulis, Lazdijų rajono savivaldybės Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus savivaldybės vyriausiasis inžinierius (vyriausias specialistas), komiteto narys;

3.5. Remigijus Aleksandras Viniarskas, UAB „Lazdijų šiluma“ direktorius, komiteto narys.

4. Nustatyti, kad:

4.1. Priežiūros komitetas ne rečiau kaip kartą per ketvirtį pateikia ataskaitą apie Programos įgyvendinimo eigą Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriui;

4.2. Priežiūros komitetas, ne rečiau kaip vieną kartą per metus, pateikia ataskaitą apie Programos įgyvendinimo eigą Lazdijų rajono savivaldybės tarybai;

4.3. Priežiūros komitetas, įgyvendindamas savo funkcijas, į posėdžius gali kviesti tam tikrų sričių ekspertus, LR Aplinkos ministerijos atstovus, specialistus ir visuomeninių grupių ar asociacijų atstovus.

5. Pavesti Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriui paskirti Lazdijų rajono savivaldybės administracijos specialistą, atsakingą už Lazdijų rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo administratoriaus veiklos priežiūrą ir kontrolę.

6. Pripažinti netekusiais galios Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 28 d. sprendimą Nr. 5TS-801 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                     Ausma Miškinienė

 

 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos

2021 m. liepos 20 d.

sprendimu Nr. 5TS-824

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lazdijų rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos (toliau – Programa) paskirtis – atkurti ar pagerinti Lazdijų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje esančių daugiabučių namų technines ir energines normatyvines savybes, siekiant esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymo, šiluminės energijos sąnaudų sumažinimo ir racionalaus energinių išteklių naudojimo, gyventojų išlaidų šildymui sumažinimo ir gyvenimo kokybės pagerinimo.

2. Programa parengta Savivaldybei vykdant Lietuvos Respublikos statybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytą statinių naudojimo priežiūros atlikimo funkciją bei įgyvendinant vieną iš Lietuvos būsto strategijos tikslų – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą (modernizavimą), racionalų energijos išteklių naudojimą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos iniciatyva dėl daugiabučių namų Lietuvos Respublikos savivaldybėse energijos taupymo priemonių įgyvendinimo, kitais teisės aktais, parengtais daugiabučių namų energinio efektyvumo didinimo investicijų planais.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos iniciatyva dėl daugiabučių namų Lietuvos Respublikos savivaldybėse energijos taupymo priemonių įgyvendinimo, Savivaldybės atrinktų neefektyviausiai energiją vartojančių pastatų įvertinimo rezultatais, parengtais jų energinio efektyvumo didinimo investicijų planais bei investicijų planų rengėjų parengtomis pastatus ir jų energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimą apibendrinančiomis ataskaitomis, kurios yra neatskiriama šios Programos dalis.

4. Programa taikoma Savivaldybės teritorijoje esantiems daugiabučiams namams (daugiabutis namas – trijų ir daugiau butų gyvenamasis namas. Daugiabučiame name gali būti ir negyvenamųjų patalpų – prekybos, administracinių, viešojo maitinimo ir kt.).

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

5. Pagal Lietuvos statistikos departamento duomenis, Savivaldybės teritorijoje 2021 metų pradžioje gyveno 17843 gyventojai, iš jų Lazdijuose – 3518 gyventojai (19,7 proc. visų Savivaldybės gyventojų), Veisiejuose – 1118 gyventojai (6,3 proc.). Savivaldybės teritorijoje yra 198 daugiabučiai namai, iš jų Lazdijų miesto seniūnijoje – 76 daugiabučiai namai (38,38 proc. visų Savivaldybės daugiabučių namų), Veisiejų seniūnijoje – 58 daugiabučiai namai (29,29 proc.). Kitose seniūnijose esančių daugiabučių pasiskirstymo Savivaldybės teritorijoje informacija pateikiama 1 lentelėje. Vidutinis buto plotas yra 43,61 m².

1 lentelė. Daugiabučių namų pasiskirstymas Lazdijų r. sav. seniūnijose

Eil. Nr.

Seniūnija

Daugiabučių skaičius, vnt

Dalis nuo bendros daugiabučių namų sumos, %

1.

Lazdijų miesto seniūnija

76

38,4

2.

Veisiejų sen.

58

29,3

3.

Šeštokų sen.

16

8,1

4.

Seirijų sen.

15

7,6

5.

Būdviečio sen.

13

6,6

6.

Lazdijų sen.

8

4,0

7.

Šventežerio sen.

4

2,0

8.

Kapčiamiesčio sen.

3

1,5

9.

Krosnos sen.

3

1,5

10.

Kučiūnų sen.

2

1,0

11.

Noragėlių sen.

0

0

Viso

198

100

 

6. 18 daugiabučių namų (9,1 proc. visų Savivaldybės daugiabučių namų) administruoja 16 daugiabučių namų savininkų bendrijų, 57 daugiabučius namus (28,8 proc. visų Savivaldybės daugiabučių namų) administruoja Savivaldybės paskirtas daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratorius – uždaroji akcinė bendrovė „Lazdijų vanduo“ ir 123 daugiabučių namų (62,1 proc. visų Savivaldybės daugiabučių namų) butų ir kitų patalpų savininkai bendrosios nuosavybės administravimui yra sudarę jungtinės veiklos sutartis.

7. 39 daugiabučiai namai (19,3 proc. visų Savivaldybės daugiabučių namų) yra 3–5 aukštų, o visi kiti – 1–2 aukštų, dominuoja plytų mūro daugiabučiai namai – 147 (72,8 proc. visų Savivaldybės daugiabučių namų), o likusieji – rąstų, gelžbetonio plokščių.

8. 31 daugiabutis namas pastatytas iki 1940 metų, 11 daugiabučių pastatyti 1941–1960 metais, 56 daugiabučiai – 1961–1970 metais, 52 daugiabučiai – 1971–1980 metais ir 36 daugiabučiai – 1981–1993 metais. Tik vienas daugiabutis namas buvo pastatytas 2020 metais.

9. Iš karto po Lietuvos Respublikos nepriklausomybės atgavimo buvusios santykinai žemos centralizuotai tiekiamos šilumos kainos, valstybės mokesčių politika (mokestinės lengvatos nepasiturintiems gyventojams) neskatino gyventojų taupyti šiluminės energijos. Gyventojai neturi efektyvaus šiluminės energijos vartojimo patirties ir dėl nepakankamų ar nenuolatinių pajamų iki šiol retai savarankiškai investuodavo į šiluminės energijos taupymo priemones savo būstuose.

10. Energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimas daugiabučiuose namuose, kuriuose tokios priemonės buvo įgyvendintos, parodė, kad po jų įgyvendinimo sutaupoma apie 50 proc. energijos, lyginant su energijos sąnaudomis iki šių priemonių įgyvendinimo, o sutaupytos lėšos dėl sumažėjusių šildymo išlaidų nukreipiamos investicijoms padengti.

11. Toliau sparčiai brangstant energijos ištekliams, racionalaus energijos vartojimo problema Savivaldybės daugiabučiuose namuose yra ypatingai opi. Ši Programa apima daugiausiai energijos suvartojančius daugiabučius namus Savivaldybės teritorijoje. Šios Programos įgyvendinimas sudarys prielaidas spręsti gyventojų socialines problemas, mažinant jų sąskaitų už energinius resursus dydį, užtikrinti esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymą daugiabučiuose namuose, gerinti vidaus patalpų temperatūrinio režimo sąlygas, skatinti butų ir kitų patalpų savininkus racionaliai vartoti šiluminę energiją, taip pat prisidėti prie klimato taršos mažinimo bei aplinkos tausojimo šalies mastu, gerinti pastatų techninę būklę ir estetinį miesto vaizdą, didinti nekilnojamojo turto vertę ir likvidumą.

12. Kadangi dauguma Savivaldybės teritorijoje esančių daugiabučių namų pastatyti 1961–1990 metais, dėl nepakankamos priežiūros ir klimatinio poveikio yra pažeistos daugiabučių namų atitvarų konstrukcijos, per kurias patiriami dideli šilumos nuostoliai; pradėjęs trupėti plytų mūras, pažeistos tarpplokštinės siūlės, susidėvėję, nesandarios ir pralaidžios lietaus vandeniui stogų dangos, dėl drėgmės, prasiskverbusios pro namų stogus, namų vidaus patalpų konstrukcijos praranda savo technines ir šilumines charakteristikas, pelija butų ir kitų patalpų lubos ir sienos, dėl tos priežasties neužtikrinami gyventojų higienos ir sveikatos bei saugaus naudojimo reikalavimai (drėgmė gali pažeisti namo elektros instaliaciją).

13. Įgyvendinant Programą, 2013–2020 metais atnaujinta 30 daugiabučių namų (16 namų atnaujinta Veisiejų mieste ir 14 namų – Lazdijų mieste). Pagal kitas programas atnaujinta (modernizuota) dar 9 daugiabučiai namai Lazdijų mieste. Viso Savivaldybės teritorijoje atnaujinta 39 daugiabučiai namai (23 – Lazdijų m. ir 16 – Veisiejų m.).

 

III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

14. Siekiant sumažinti Savivaldybės teritorijoje esančiuose daugiabučiuose namuose suvartojamos šiluminės energijos sąnaudas, gerinti Savivaldybės estetinį vaizdą ir gyvenamąją aplinką, nustatyti Programos įgyvendinimo tikslai:

14.1.    nustatyti technines, organizacines, teisines ir finansines priemones Programai, užtikrinančiai efektyvų energijos vartojimą įvairios paskirties pastatuose ir inžinerinėje infrastruktūroje, sistemingai įgyvendinti;

14.2.    sumažinti daugiausiai energijos vartojančiuose daugiabučiuose namuose suvartojamos šiluminės energijos sąnaudas, pasiekiant ne mažesnę kaip C pastato energinio naudingumo klasę;

14.3.    skaičiuojamąsias šiluminės energijos sąnaudas sumažinti ne mažiau kaip 40 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki atnaujinimo projekto įgyvendinimo daugiabučiams namams, kuriems minimalūs privalomi pastatų energinio naudingumo reikalavimai nustatomi;

14.4.    skaičiuojamąsias šiluminės energijos sąnaudas sumažinti ne mažiau kaip 25 procentais, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki atnaujinimo projekto įgyvendinimo daugiabučiams namams, kuriems minimalūs privalomi pastatų energinio naudingumo reikalavimai nenustatomi;

14.5.    gerinti gyventojų gyvenimo kokybę ir komforto sąlygas;

14.6.    gerinti daugiabučių gyvenamųjų namų estetinį vaizdą ir gyvenamąją aplinką;

14.7.    užtikrinti racionalų energinių išteklių naudojimą ir sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

15.  Programos tikslams įgyvendinti numatomi uždaviniai:

15.1.    užtikrinti organizacinės struktūros veiklą, kuri efektyviai veiktų įgyvendinant Programą, teikiant organizacinę, teisinę, techninę paramą daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti, atnaujinti daugiausiai šiluminės energijos suvartojančius daugiabučius namus;

15.2.    atlikti rajone esančiuose daugiabučiuose namuose statybos darbus, kurie yra būtini siekiant užtikrinti šių namų atitiktį teisės aktuose nustatytų privalomųjų (esminių) statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimų visumą;

15.3.    užtikrinti, kad būtų sumažintas suvartojamos šiluminės energijos kiekis, įdiegtos priemonės, reikalingos efektyvinti šilumos tiekimo sistemos darbą ir užtikrinančios mažiausią neigiamą poveikį šilumos vartotojams po Programos įgyvendinimo;

15.4.    nuolat informuoti visuomenę energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose klausimais.

16. Savivaldybės interneto svetainėje www.lazdijai.lt skelbti informaciją apie Lazdijų rajone esančių  daugiabučių namų modernizavimo situaciją.

17. Kasmet didinti baigtų modernizuoti daugiabučių Lazdijų rajone skaičių. Atitinkamai mažinti šiluminės energijos sąnaudas, gerinti rajono estetinį vaizdą ir gyvenamąją aplinką.

 

IV. PRIEMONĖS, NUMATOMOS ĮGYVENDINTI DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE

 

18. Siekiant gerinti gyvenamąją aplinką, mažinti energinių išteklių sąnaudas ir užtikrinti daugiabučių namų atitiktį esminiams statinio reikalavimams, Savivaldybės atrinktuose daugiabučiuose namuose numatoma įgyvendinti energinį efektyvumą didinančias priemones (toliau – priemonės), būtinas statinių naudojimo ir priežiūros esminiams reikalavimams užtikrinti ir leisiančias sumažinti bendras visų daugiabučių namų energijos sąnaudas.

19. Pagal Programą numatoma įgyvendinti investicijų planuose įrašytas daugiabučių namų energinį efektyvumą didinančias priemones, kurioms turės būti gautas daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų pritarimas.

20. Pagal Programą yra numatoma įgyvendinti šias daugiabučių namų energinį efektyvumą didinančias priemones:

20.1. šildymo ir (ar) karšto vandens sistemų atnaujinimas (modernizavimas):

20.1.1. šilumos punkto ir (ar) karšto vandens ruošimo įrenginių įrengimas, keitimas ar pertvarkymas; arba biokuro katilinių ar katilų šilumos energijai gaminti ir (ar) karštam vandeniui ruošti įrengimas ar keitimas, jeigu daugiabutis namas patenka į Savivaldybės šilumos ūkio specialiajame plane numatytą centralizuoto šilumos tiekimo teritoriją;

20.1.2. šildymo sistemos atnaujinimas ar pertvarkymas ir (ar) balansinių ventilių ant stovų įrengimas, ir (ar) šildymo sistemos balansavimas, ir (ar) šildymo prietaisų ir (ar) vamzdynų keitimas, ir (ar) vamzdynų izoliavimas, ir (ar) termostatinių ventilių įrengimas, ir (ar) individualių šilumos apskaitos prietaisų ar daliklių sistemos įrengimas;

20.1.3. karšto vandens sistemos pertvarkymas, atnaujinimas, vamzdynų keitimas ir (ar) izoliavimas;

20.2. energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos įrenginių (saulės, vėjo, geoterminės ar aeroterminės energijos) įrengimas šilumos ir (ar) elektros, ir (ar) visumos energijai gaminti, ir (ar) karštam vandeniui ruošti;

20.3. vėdinimo sistemos sutvarkymas arba pertvarkymas, įskaitant mechaninio vėdinimo sistemos su šilumogrąžos (rekuperacijos) funkcija įrengimas;

20.4. stogo ar perdangos pastogėje šiltinimas, įskaitant stogo konstrukcijos sustiprinimą ar deformacijų šalinimą, stogo dangos keitimą, lietaus nuvedimo sistemos sutvarkymą ar įrengimą, arba naujo šlaitinio stogo (be patalpų pastogėje) įrengimas (įskaitant kopėčias ar laiptus į pastogę), apšiltinant jį arba perdangą pastogėje;

20.5. išorinių sienų (taip pat ir cokolio) šiltinimas, įskaitant sienų (cokolio) konstrukcijos defektų pašalinimą, esamų lietvamzdžių demontavimą, įrengimą ar keitimą, elektros, dujų ar kitų sistemų ar įrengimų nuo šiltinamos sienos (cokolio) atitraukimą (išskyrus keitimą naujais) ir nuogrindos sutvarkymą;

20.6. balkonų ar lodžijų įstiklinimas, įskaitant esamos balkonų ar lodžijų konstrukcijos sustiprinimą ir (ar) naujos įstiklinimo konstrukcijos įrengimą pagal vieną projektą;

20.7. bendrojo naudojimo patalpose esančių langų keitimas ir (ar) bendrojo naudojimo lauko durų (įėjimo, tambūro, balkonų, rūsio, konteinerinės, šilumos punkto) keitimas (įskaitant susijusius apdailos darbus), įėjimo laiptinių remontas ir pritaikymas neįgaliųjų poreikiams (panduso įrengimo);

20.8. butų ir kitų patalpų langų ir balkonų durų keitimas į mažesnio šilumos pralaidumo langus;

20.9. rūsio perdangos šiltinimas;

20.10. bendrojo naudojimo elektros inžinerinės sistemos ir (ar) apšvietimo sistemos atnaujinimas (modernizavimas) (elektros kabelių keitimas, šviesos diodų (LED) apšvietimo ir automatinės apšvietimo valdymo sistemos įrengimas).

21. Kitos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės:

21.1. kitų pastato bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų (priešgaisrinės saugos, geriamojo vandens, buitinių ir lietaus nuotekų, drenažo, taip pat ir namui priklausančių vietinių įrenginių) atnaujinimas ar keitimas;

21.2. konstrukcijų (balkonų laikančiųjų konstrukcijų ir saugos aptvarų, stogelių virš įėjimo į pastatą), kurios nesusijusios su energinį efektyvumą didinančiomis priemonėmis, nurodytomis Programos 20.1–20.10 papunkčiuose, keitimas – teisės aktų nustatyta tvarka pripažintos jų avarinės būklės likvidavimas;

21.3. bendrojo naudojimo laiptinių paprastasis remontas (vidaus sienų, lubų, grindų paruošimas dažymui ir dažymas ir laiptų, laiptinių turėklų atnaujinimas ir dažymas).

22. Programos 20–21 punktuose nurodytos priemonės pasirenkamos atsižvelgiant į daugiabučio namo būklę ir siektiną energijos sutaupymo rezultatą.

23. Projekte turi būti numatyta įrengti pandusą, kad į pastatą galėtų patekti neįgalieji, išskyrus tuos atvejus, kai pandusą įrengti nėra techninių galimybių.

24. Investicijų dalis, tenkanti kitoms (ne energinį efektyvumą didinančioms) priemonėms, nurodytoms Programos 21.1.–21.3 papunkčiuose, neturi viršyti 20 procentų visos investicijų sumos.

25. Kai atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo plotas daugiau kaip 1500 m², Projekte turi būti numatyta įrengti saulės šviesos energijos elektrinę bendrosioms pastato reikmėms, išskyrus tuos atvejus, kai elektrinei įrengti nėra techninių galimybių.

 

V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

26. Programa parengta ir įgyvendinama pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro skelbiamus kvietimus.

27. Savivaldybės administracija koordinuoja visos Programos įgyvendinimą, organizuoja jos įgyvendinimo veiksmus, taip pat skatina kitų daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą.

28. Programa įgyvendinama dviem etapais. Pirmojo etapo įgyvendinimas skirtas parengiamiesiems investicijų planų įgyvendinimo darbams atlikti:

28.1. susitikimų su daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkais organizavimas;

28.2. butų ir kitų patalpų savininkams priėmus preliminarų sprendimą atnaujinti (modernizuoti) daugiabutį namą, investicijų planų rengimas ir aptarimas su butų ir kitų patalpų savininkais;

28.3. investicijų planų koregavimas, finansavimo užtikrinimas, reikalingų paslaugų ir darbų pirkimas).

29. Butų ir kitų patalpų savininkams pritarus investicijų planui, vykdomos antrojo Programos įgyvendinimo etapo procedūros – Programos įgyvendinimo administratorius organizuoja ir atlieka investicijų planų įgyvendinimą. Buto ir kitų patalpų savininkams priėmus sprendimą įgyvendinti papildomas energinio efektyvumo didinimo priemones, neįtrauktas į investicijų planus, Programos įgyvendinimo administratorius organizuoja šių investicijų planų pakeitimą, nebloginant planuojamų pasiekti energinio efektyvumo rezultatų.

30. Savivaldybės paskirtas Programos įgyvendinimo administratorius:

30.1. atlieka visus veiksmus, susijusius su investicijų planų rengimu ir Programos įgyvendinimu. Administratorius organizuoja susitikimus su daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkais ir jiems priėmus preliminarų sprendimą atnaujinti (modernizuoti) daugiabutį namą, organizuoja investicijų planų parengimą, išsamiai informuoja būsto savininkus apie Programą ir investicijų planuose numatomas priemones;

30.2. skolinasi lėšas iš kredito įstaigų;

30.3. Projekto (ar jo dalies) parengimo paslaugas, Projekto ekspertizės paslaugas, statybos techninės priežiūros paslaugas ir statybos rangos darbus Projektui įgyvendinti perka per viešosios įstaigos CPO LT (toliau – CPO), atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektronines pirkimų sistemas. Nepavykus šių paslaugų ar darbų įsigyti per CPO administruojamas elektronines pirkimų sistemas, arba, kai CPO administruojamose elektroninėse pirkimų sistemose siūlomos įsigyti paslaugos ir (ar) darbai neatitinka poreikių, pirkimai gali būti vykdomi kitu būdu, teisės aktų nustatyta tvarka;

30.4. organizuoja ir prižiūri statybos darbų atlikimą bei užtikrina jų įgyvendinimo kokybę.

31. Programos įgyvendinimo administratorius Savivaldybės administracijai ir (ar) Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam specialistui privalo pateikti prašomą informaciją, duomenis ir dokumentus, susijusius su Programos įgyvendinimu, taip pat iki kiekvieno kalendorinio mėnesio 29 dienos pateikti informaciją apie Programos įgyvendinimo eigą.

32. Savivaldybės administracija prižiūri ir kontroliuoja Programos įgyvendinimo administratoriaus vykdomą veiklą. Tuo atveju, jei gaunama informacija iš Programos finansavimą suteikusių bankų ar kitų finansų įstaigų, kad Programos įgyvendinimo administratorius nevykdo ar netinkamai vykdo savo įsipareigojimus pagal kredito sutartis, Savivaldybės administracija nedelsiant imasi veiksmų užtikrinti, kad Programos įgyvendinimo administratorius laikytųsi įsipareigojimų.

33. Programos įgyvendinimo priežiūros komitetas stebi ir analizuoja Programos įgyvendinimo procesą ir, ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį, Savivaldybės administracijos direktoriui pateikia ataskaitą apie programos įgyvendinimo veiklą ir, ne rečiau kaip vieną kartą per metus, Lazdijų rajono savivaldybės tarybai pateikia ataskaitą apie programos įgyvendinimo eigą.

34. Programos įgyvendinimo priežiūros komitetas teikia pastabas ir pasiūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui ir jo paskirtam specialistui bei Programos įgyvendinimo administratoriui dėl Programos įgyvendinimo eigos.

35. Statybos rangovo Programos įgyvendinimo administratoriui perduotus atliktų statybos rangos darbų perdavimo ir priėmimo aktus pasirašo Programos įgyvendinimo administratorius ir Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas specialistas (jeigu tai yra privaloma pagal finansų įstaigų ir (ar) kitų projektų įgyvendinimą kontroliuojančių įstaigų reikalavimus).

 

VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

36.    Lėšų poreikis Programai įgyvendinti nustatomas parengus investicijų planus.

37.    Valstybės parama teikiama šiems Projektams, kuriuos įgyvendinus:

37.1.  po daugiabučio namo atnaujinimo pasiekiama ne mažesnė nei C daugiabučio namo energinio naudingumo klasė ir;

37.2.  sutaupoma ne mažiau kaip 40 procentų šilumos energijos sąnaudų arba;

37.3.  po daugiabučio namo atnaujinimo, kuriam minimalūs privalomi pastatų energinio naudingumo reikalavimai nenustatomi, sutaupoma ne mažiau kaip 25 procentai šilumos energijos sąnaudų;

37.4.  įrengta saulės šviesos energijos elektrinė bendrosioms pastato reikmėms (šis punktas taikomas, kai atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo plotas didesnis kaip 1500 m²), išskyrus atvejus, kai elektrinei įrengti nėra techninių galimybių.

38.  Valstybės parama Projektui parengti, neviršijant Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų dydžių, teikiama 100 procentų apmokant ar kompensuojant:

38.1.  investicijų plano parengimo išlaidas;

38.2.  pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto prieš atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą, pastato energinio naudingumo sertifikato (įskaitant pastato sandarumo matavimo išlaidas), parengto ir išduoto po atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, parengimo išlaidas;

38.3.  atnaujinimo (modernizavimo) techninio darbo projekto parengimo išlaidas, įskaitant techninės (projektavimo) užduoties, topografinio plano parengimo, prisijungimo sąlygų, specialiųjų reikalavimų gavimo, statybą leidžiančio dokumento išdavimo išlaidas;

38.4.  projekto vykdymo priežiūros išlaidas, kurios apmokamos arba kompensuojamos Projekto įgyvendinimo metu proporcingai atliktiems statybos darbams;

38.5.  projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą, atlikimo išlaidas;

38.6.  projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas;

38.7.  statybos techninės priežiūros išlaidas;

38.8.  nepasiturintiems gyventojams, kurie tokiais pripažįstami vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, visas atnaujinimo (modernizavimo) išlaidas.

39.    Įgyvendinus Projektą, valstybė kompensuoja 30 procentų energinio efektyvumo didinimo priemonių, nurodytų Programos 20.1–20.10 papunkčiuose, įgyvendinimo išlaidų.

40.    Įgyvendinus Projektą, valstybė papildomai kompensuoja 10 procentų šių priemonių įgyvendinimo išlaidų (jeigu jos buvo įgyvendinamos):

40.1.  daugiabučiame name įrengiamas atskiras ar modernizuojamas esamas neautomatizuotas šilumos punktas ir įrengiami balansiniai ventiliai ant stovų (įskaitant šildymo ir (ar) karšto vandens sistemos prisijungimo darbus);

40.2.  pertvarkoma ar keičiama šildymo sistema, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius.

41.    Įgyvendinus Projektą, valstybė papildomai kompensuoja iki 30 procentų už saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimą šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio. Ši kompensacinė išmoka skiriama vadovaujantis Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimo šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtinu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2020 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. D1-303 „Dėl Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Programos stebėsena vykdoma Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-1055 „Dėl daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

43. Programa keičiama pagal poreikį ir įgyvendinančiųjų institucijų reikalavimus ar pripažįstama netekusia galios Lazdijų rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

____________________