LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL lietuvos respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymo nr. d1-276 „dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO
2020 m. rugsėjo 17 d. Nr. D1-553
Vilnius
Pakeičiu Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. D1-276 „Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. D1-276
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2020 m. rugsėjo 17 d. įsakymo Nr. D1-553 redakcija)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašAS
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Aplinkos apsaugos rėmimo programos (toliau – Programa) lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką, paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką, dotacijų savivaldybių vykdomosioms institucijoms (toliau – savivaldybė) teikimo ir atsiskaitymo už lėšų panaudojimą tvarką.
2. Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje numatytoms priemonėms finansuoti.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
3.1. atsakingoji institucija – Aplinkos ministro įsakymu paskirta Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai pavaldi įstaiga arba Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyrius, kuriems pavesta surinkti Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojamų projektų prašymus ir paraiškas, juos vertinti, finansuoti, taip pat atlikti sutartinių įsipareigojimų vykdymo priežiūrą;
3.2. biudžeto lėšų naudojimo sutartis – pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktą asignavimų valdytojo ir jam nepavaldžios biudžetinės arba nebiudžetinės įstaigos pasirašoma sutartis, pagal kurią skiriamos biudžeto lėšos;
3.3. dotacijos sutartis – atsakingosios institucijos ir pareiškėjo sudaroma sutartis, pagal kurią teikiama dotacija;
3.4. finansavimo kryptys – Aplinkos ministro įsakymu kasmet tvirtinamos metinės, vidutinės trukmės arba ilgalaikės veiklos rūšių, finansuojamų Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis, grupės;
3.5. lėšų gavėjai – Aplinkos ministerija, Aplinkos ministerijai pavaldžios įstaigos, savivaldybės, kurių projektams, priemonėms arba priemonių grupėms įgyvendinti skiriamos lėšos, kiti subjektai, kuriems galimybė gauti biudžeto lėšas numatyta jų veiklos sritį reglamentuojančiuose įstatymuose arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, priimtuose vadovaujantis tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais ir tarptautinėmis sutartimis, nustatančiais Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinės paramos, teikiamos Lietuvai, administravimo tvarką;
3.6. nepanaudotų asignavimų sąmata – pagal veiklos rūšis ar paskirtį detalizuotas išlaidų ar sąnaudų finansinis planas, kuriuo paskirstomos lėšos iš praėjusiais metais nepaskirstytų asignavimų;
3.7. paraiška finansuoti projektą – Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo 1 priede nustatytos formos dokumentas, kuriame pareiškėjas nurodo projekto, kuriam siekia finansavimo, tikslą, išsamią informaciją apie projektą ir jam įgyvendinti reikalingas lėšas;
3.8. pareiškėjas – paraišką finansuoti projektą teikianti savivaldybė, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos administracinis padalinys ar ministerijai pavaldi įstaiga arba kitas subjektas;
3.9. programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti;
3.10. projektų grupė – Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio tam tikro punkto priemonių grupės projektai, įgyvendinami Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos administracinio padalinio ar ministerijai pavaldžios įstaigos, kai lėšos paskirstomos šios ministerijos kanclerio potvarkiu.
4. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatyme, Biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
PROGRAMOS FINANSAVIMO KRYPTYS
5. Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais planuojamų biudžetinių metų strateginio veiklos plano projekto rengimo tvarka ir terminais, įvertinęs prognozuojamas Programos pajamas, Aplinkos ministerijos ir Aplinkos ministerijai pavaldžių įstaigų lėšų poreikį tiesioginėms funkcijoms vykdyti, atsižvelgdamas į Aplinkos ministerijos veiklos prioritetus, rengia tam tikrų metų Programos finansavimo krypčių projektą pagal Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą formą ir teikia svarstyti strateginio planavimo darbo grupei (toliau – SPDG), kurios sudėtis tvirtinama aplinkos ministro įsakymu.
6. SPDG svarsto programos finansavimo krypčių projektą, įsipareigojimus, praėjusiais metais nepanaudotų asignavimų paskirstymą ir teikia aplinkos ministrui rekomendacijas dėl jų patvirtinimo.
7. Programos finansavimo kryptys, nepanaudotų asignavimų ir tęstinių projektų įsipareigojimų sąmatos tvirtinamos aplinkos ministro įsakymu.
8. Kai lėšos skiriamos projektų grupei, lėšų gavėjas pagal Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą formą rengia lėšų paskirstymą pagal konkrečius šios grupės projektus, derina juos su veiklos sritį kuruojančiu aplinkos viceministru (toliau – viceministras) ar Aplinkos ministerijos kancleriu (toliau – kancleris). Projektų grupė tvirtinama kanclerio potvarkiu, kurį rengia SPDG protokoliniame sprendime nurodytas administracinis padalinys. Savivaldybių projektų grupė tvirtinama aplinkos ministro įsakymu.
9. Aplinkos ministerijai pavaldžios įstaigos per 7 darbo dienas nuo aplinkos ministro įsakymo dėl Programos finansavimo krypčių ar programos nepanaudotų asignavimų sąmatos patvirtinimo sudaro Programos lėšų detalų priemonių, priemonių grupių ar projektų įgyvendinimo sąrašus pagal Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą formą. Kai projektų grupės lėšos skiriamos pavaldžiai įstaigai, projektų sąrašai patvirtinami pavaldžios įstaigos vadovo įsakymu ir su Tvarkos aprašo 4 priedu teikiami Aplinkos ministerijos finansų apskaitą vykdančiam administraciniam padaliniui ir Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyriui.
10. Aplinkos ministro įsakymu patvirtinus lėšas savivaldybių projektams, atsakingoji institucija ar Aplinkos ministerijos administracinis padalinys, inicijuojantis projektus savivaldybėms, pasiūlymus dėl projektų vertinimo kriterijų teikia Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyriui.
11. SPDG svarsto ir protokoliniu sprendimu tvirtina:
III SKYRIUS
APLINKOS MINISTERIJOS ADMINISRTUOJAMŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS, SVARSTYMAS, ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ
13. Aplinkos ministerijos administraciniai padaliniai, pavaldžios įstaigos ar savivaldybės paraiškas skirti Programos lėšų teikia Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyriui.
14. Pavaldžios įstaigos paraiškas teikia sugrupuotas pagal prioritetus. Paraiškos kitiems metams teikiamos iki spalio 15 d. Pateiktos paraiškos derinamos su veiklos sritį kuruojančiu viceministru ar kancleriu, kurie atrenka prioritetines paraiškas, jos analizuojamos ir teikiamos svarstyti SPDG tvirtinant kitų metų sąmatas.
15. SPDG rekomendacijos įforminamos posėdžio protokolu:
16. Atsižvelgdamas į SPDG rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl projektų finansavimo ir įsakymu tvirtina finansavimo kryptis, nepanaudotų asignavimų sąmatą pagal projektus ar projektų grupes, nurodo projektų vykdytojus.
17. Per 5 darbo dienas nuo finansavimo krypčių ir nepanaudotų asignavimų sąmatos patvirtinimo aplinkos ministro įsakymu Ekonominių priemonių taikymo politikos skyrius priimtus sprendimus ir protokolo rekomendacijas skelbia Aplinkos ministerijos interneto svetainėje ir informuoja Aplinkos ministerijos administracijos padalinių ir pavaldžių įstaigų vadovus, finansinę apskaitą ir viešuosius pirkimus vykdančių skyrių vedėjus, el. paštu išsiunčia įsakymą, kuriuo patvirtinta Programos išlaidų sąmata ir SPDG protokolą.
18. Lėšų gavėjai arba projekto vykdytojai dėl kiekvieno nebaigto įgyvendinti projekto, kuriam skirtas finansavimas, einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, per 10 darbo dienų atsakingajai institucijai teikia ketvirtines ataskaitas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 5 priede nurodytą formą.
19. Lėšų gavėjai arba projekto vykdytojai, įgyvendinę projektą, per 14 dienų nuo projekto pabaigos teikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, parengtą pagal Tvarkos aprašo 6 priede nurodytą formą. Ekonominių priemonių taikymo politikos skyrius per 40 darbo dienų įvertina galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą; kilus įtarimų dėl netinkamo projekto įgyvendinimo ar lėšų panaudojimo, informuoja vadovybę.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBIŲ Paraiškų TEIKIMAS IR vertinimas
20. Apie sprendimą dėl dotacijos savivaldybėms teikimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Programos finansavimo krypčių ar nepanaudotų asignavimų sąmatos patvirtinimo Aplinkos ministerija paskelbia savo interneto svetainėje ir informuoja atsakingąją instituciją.
21. Kvietimus savivaldybėms teikti paraiškas dėl dotacijų skyrimo pagal Programos finansavimo kryptis siunčia atsakingoji institucija arba Aplinkos ministerijos administracinis padalinys, inicijuojantis projektus savivaldybėms. Kvietimai skelbiami Aplinkos ministerijos ir atsakingosios institucijos interneto svetainėse.
22. Savivaldybės paraiškas teikia atsakingajai institucijai pagal Tvarkos aprašo 1 priedo formą. Su paraiška teikiama numatomų vykdyti projektų preliminari išlaidų sąmata ir techninė specifikacija, savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto įgyvendinimui numatomų skirti savivaldybės lėšų, kurios turi sudaryti ne mažiau kaip 30 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Sąlyga dėl savivaldybės lėšų skyrimo gali būti netaikoma, jeigu lėšos skiriamos ekstremalaus įvykio prevencijai ar padariniams likviduoti. Atsakingoji institucija turi teisę prašyti papildomų su teikiama paraiška susijusių dokumentų ir paaiškinimų.
23. Vienam Savivaldybės teikiamam projektui finansuoti gali būti skiriama ne didesnė kaip 100 000 Eur dotacija. Sąlyga dėl dotacijos sumos gali būti netaikoma, jeigu lėšos skiriamos ekstremalaus įvykio prevencijai ar padariniams likviduoti. Su paraiška savivaldybė pateikia įvykusį ekstremalų įvykį patvirtinančius dokumentus.
24. Paraiškų vertinimą sudaro:
25. Paraiškų administracinės atitikties vertinimą atlieka atsakingos institucijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – atstovas). Vertinant paraišką, nustatoma, ar:
26. Paraiškos administracinį vertinimą atlieka projektus inicijavęs Aplinkos ministerijos administracinis padalinys (toliau – administracinis padalinys) arba atsakingoji institucija SPDG protokoliniu sprendimu patvirtinta tvarka ir terminais.
27. Jeigu, atliekant administracinės atitikties vertinimą nustatoma, kad paraiška neatitinka nors vieno administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, trūksta informacijos ir duomenų, pareiškėjui raštu ar elektroniniu paštu pranešama, kad projektas neatitinka nustatytų reikalavimų arba prašoma per nurodytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pateiktoje paraiškoje duomenys be atsakingos institucijos paklausimo negali būti koreguojami ar tikslinami.
28. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamos informacijos ir (arba) dokumentų nepateikia, paraiška atmetama. Apie tai atsakingosios institucijos atstovas informuoja Pareiškėją raštu nurodydamas atmetimo priežastis.
29.Atsakingosios institucijos atstovas, vykdydamas kokybinį paraiškos vertinimą, vadovaujasi patvirtintais vertinimo kriterijais.
30.Atsakingoji institucija gali prašyti Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) patikrinti savivaldybių paraiškose pateiktus duomenis, informaciją ir, remdamasis paraiškoje pateikta informacija, atlikta patikra vietoje, taip pat kita papildoma informacija, pateiktų argumentuotą išvadą, ar pritarti projektui. Paraiška vertinama atsižvelgus į AAD išvadą.
31. Kokybinį vertinimą atlieka administracinis padalinys ar atsakingoji institucija SPDG protokoliniu sprendimu patvirtinta tvarka ir terminais.
32. Jeigu atliekant paraiškos kokybinį vertinimą nustatoma, kad paraiška neatitinka vertinimo kriterijų, trūksta informacijos ir duomenų, Pareiškėjo elektroniniu paštu prašoma per nurodytą terminą pateikti trūkstamus duomenis.
33. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamos informacijos ir (arba) dokumentų nepateikia ar atlikus kokybinį vertinimą nustatoma, kad paraiška negali būti finansuojama, atsakingoji institucija apie tai raštu informuoja pareiškėją.
v SKYRIUS
SAVIVALDYBIŲ Paraiškų SĄRAŠŲ SUDARYMAS ir ATRANKA
35. Administracinis padalinys arba atsakingoji institucija, įvertinę paraiškas ir atsižvelgę į vertinimo kriterijus, sudaro paraiškų sąrašą ir teikia jį svarstyti SPDG dėl projektų finansavimo.
36. Administracinis padalinys arba atsakingoji institucija, parengę paraiškų, įvertintų pagal vertinimo kriterijus sąrašus, SPDG nariams elektroniniu paštu pateikia ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.
37. Administracinis padalinys arba atsakingoji institucija SPDG posėdžio metu pristato įvertintų paraiškų sąrašą ir išvadas.
38. SPDG, išnagrinėjusi paraiškų sąrašą ir atsižvelgdama į įvertintų projektų vertinimo išvadas, teikia rekomendacijas dėl projektų finansavimo.
39. SPDG rekomendacijos įforminamos posėdžio protokolu, kuriame prie kiekvieno projekto nurodomas sprendimas ar skiriama lėšų.
40. Atsižvelgdamas į SPDG rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl projektų finansavimo ir įsakymu tvirtina projektų sąrašą.
41. Aplinkos ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti ar neskirti finansavimą priėmimo dienos apie šiuos sprendimus raštu informuoja pareiškėją ir atsakingą instituciją. Sprendimas skirti finansavimą skelbiamas Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.
VI SKYRIUS
DOTACIJOS SUTARČIŲ PASIRAŠYMAS, PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ
43. Atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti projektui finansavimą priėmimo dienos parengia ir suderina dotacijos sutarties projektą ir paštu arba tiesiogiai pateikia 2 sutarties egzempliorius pareiškėjui pasirašyti. Atsakingoji institucija, teikdama savivaldybei dotacijos sutartį, pateikia išlaidų sąmatą, parengtą vadovaujantis paraiškoje nurodytais duomenimis ir papildoma informacija. pareiškėjas turi pasirašyti ir grąžinti atsakingajai institucijai pasirašytą antrąjį dotacijos sutarties egzempliorių per 1 mėnesį nuo sutarties projekto gavimo dienos. To nepadarius, laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako ir sprendimas skirti projektui finansavimą netenka galios.
44. Pasirašytos dotacijų sutarties kopiją atsakingoji institucija el. paštu per 20 kalendorinių dienų išsiunčia AAD.
46.Savivaldybė dotacijas naudoja vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymu ir valstybės pagalbos reikalavimų pagal de minimis nuostatomis.
47. Per 14 darbo dienų pasibaigus projektui vykdytojai teikia galutinę projekto ataskaitą (toliau – ataskaita) apie dotacijų sutartyje numatytų įsipareigojimų įvykdymą pagal Tvarkos aprašo 6 priedo formą atsakingajai institucijai ir AAD. Savivaldybė su galutine projekto įgyvendinimo ataskaita atsakingajai institucijai pateikia išlaidas įrodančių dokumentų (sutarčių su rangovais dėl darbų atlikimo, paslaugų teikimo arba prekių pirkimo, atliktų darbų ar suteiktų paslaugų perdavimo–priėmimo aktų, PVM sąskaitų faktūrų) patvirtintas kopijas.
48. Per 15 darbo dienų nuo ataskaitos apie projekto įgyvendinimą gavimo dienos AAD atlieka projekto įgyvendinimo patikrinimą vietoje, surašo patikrinimo aktą ir jį pateikia atsakingajai institucijai.
49. Atsakingoji institucija, per 40 darbo dienų įvertinusi vykdytojo pateiktą galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos pateiktą patikrinimo aktą ir nustačiusi, kad projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį, dotacijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka perveda į savivaldybės sąskaitą pinigų sumą, atitinkančią 70 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų vertės. Jeigu vykdytojas nesilaiko teisės aktų nustatytų reikalavimų ir sutarties sąlygų, atsakingoji institucija gali neišmokėti dotacijos arba pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Aplinkos apsaugos rėmimo programos
lėšų naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšomis finansuojam projektui forma)
PARAIŠKA APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS
_______ M. LĖŠOMIS FINANSUOJAMAM PROJEKTUI
Data __________
1. |
Projekto pavadinimas |
||||
|
|||||
2. |
Iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos prašoma suma (eurais) |
||||
|
|||||
3. |
Paraišką teikiančio Aplinkos ministerijos administracinio padalinio, įstaigos ar savivaldybės pavadinimas, adresas |
||||
|
|||||
4. |
Už projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas) |
||||
|
|||||
PROJEKTO APRAŠYMAS |
|||||
5. |
Projekto pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti) |
||||
|
|||||
6. |
Projekto tikslai (kokie projekto tikslai, kaip planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami) |
||||
|
|||||
7. |
Projekto aplinkosauginė nauda, nauda visuomenei, kt. |
||||
|
|||||
8. |
Projekto rezultatai (ko tikimasi pasiekti įgyvendinus projektą) |
||||
|
|||||
9. |
Projekto įgyvendinimo terminas (, kuriais metais reikia įgyvendinti projektą, kiek laiko užtruks projekto vykdymas) |
||||
|
|||||
10. |
Bendra projekto vertė (suma, kurią prašoma skirti iš AARP, ir iš kitų finansavimo šaltinių planuojama gauti suma) |
||||
|
|||||
11. |
Išlaidų pagrindimas (kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.) |
||||
|
|||||
12. |
Projekto dalies įgyvendinimui numatyti kiti finansavimo šaltiniai ir iš jų skirta ar numatyta (-os) gauti pinigų suma (-os), šiomis lėšomis įgyvendintos ar planuojamos įgyvendinti priemonės |
||||
|
|||||
13. |
Projekto išlaidų klasifikavimas (tiksli suma eurais) |
||||
Išlaidų klasifikavimas |
Suma, Eur |
||||
|
|
||||
Turtui įsigyti |
|
||||
Išlaidos |
Darbo užmokestis |
|
|||
Socialinio draudimo įmokos |
|
||||
Kitos išlaidos |
|
||||
Iš viso: |
|
||||
14. |
Kiek lėšų šiai veiklai ar panašiam projektui skirta iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos per praėjusius penkerius metus (nurodyti metus ir tikslią sumą eurais) |
||||
Metai |
Skirta pinigų suma eurais |
Projekto, kuriam skirtos lėšos, pavadinimas |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
PRIEDAI |
|||||
1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.). 2. Preliminari techninė specifikacija. 3. Kiti su projektu susiję dokumentai. |
|||||
PASTABOS :
1. pildant paraišką ištrinti skliausteliuose pateiktus paaiškinimus ir šias pastabas;
2. nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_____________________ ______________ ________________________
(Aplinkos ministerijos (parašas) (vardas ir pavardė)
administracinio padalinio
ar įstaigos vadovas)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Paraiškos aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšoms gauti kokybinio vertinimo forma)
PARAIŠKOS APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMS GAUTI KOKYBINIS VERTINIMAS
__________
(data)
1. |
Ministerijos struktūrinio administracinio padalinio ar pavaldžios įstaigos padalinys ir už kokybinį vertinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. paštas) |
|
|
2. |
Vertinamo projekto pavadinimas ir paraišką pateikusios įstaigos pavadinimas |
|
|
3. |
Projekto pagrįstumo ir išlaidų vertinimas (Projekto pagrįstumas, prioritetiškumas kitų panašių projektų atžvilgiu ir preliminarios išlaidų sąmatos vertinimas) |
|
|
4. |
Vertinimo išvada (ar pritariama projekto finansavimui. Jei nepritariama, nurodyti, kodėl (netinkamai pagrįsti projekto tikslai, rezultatai, projektas sunkiai įgyvendinamas per nurodytą terminą, netinkama techninė specifikacija, sąmata ir pan.) |
|
_____________________ ______________ ________________________
(Aplinkos ministerijos (parašas) (vardas ir pavardė)
administracinio padalinio
arba įstaigos vadovas)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos
lėšų naudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Paraiškos aplinkos apsaugos rėmimo programos finansavimo krypčių forma)
APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS ________________ METŲ
FINANSAVIMO KRYPTYS
Eil. Nr. |
Išlaidų finansavimo krypties pavadinimas |
Lėšos, Eur |
Lėšų gavėjai / vykdytojai |
Paraiškų pateikimo ir atrankos būdas |
Lėšos pagal išlaidų rūšį |
|||||
Kitos išlaidos |
Išlaidos, iš jų |
|||||||||
Darbo užmokestis |
|
|
Ilgalaikis turtas |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 (3-7-10) |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
1. |
Aplinkai ir gamtos ištekliams atkurti ir gausinti |
|
|
|
|
|
|
||
|
1.1. |
Aplinkai padarytą žalą kompensuoti;, kraštovaizdžio kompleksams ar elementams atkurti; aplinkosaugos objektams projektuoti, statyti, rekonstruoti, remontuoti; aplinkos teršimo šaltiniams pašalinti; gamtos ištekliams atkurti ir gausinti; Krantotvarkos programos priemonėms įgyvendinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Ypatingoms ekologinėms situacijoms ir avarijų prevencijai, jų pasekmėms likviduoti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Žuvų ištekliams atkurti ir saugoti |
|
|
|
|
|
|||
|
2.1. |
Žuvų ištekliams atkurti ir saugoti; žvejybos infrastruktūrai tobulint;, žuvininkystės moksliniams tyrimams; priemonėms prieš brakonieriavimą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||||||
|
2.2. |
Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.... |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3. |
Medžiojamųjų gyvūnų ištekliams saugoti ir gausinti |
|
|
|
|
|
|||
|
3.1. |
Medžiojamųjų gyvūnų ištekliams apsaugoti ir gausinti; moksliniams tyrimams; medžiojamųjų gyvūnų, saugomų pagal ES teisės aktų reikalavimus, monitoringui; priemonėms prieš brakonieriavimą; medžioklės plėtrai skatinti; medžioklės kultūrai ir tradicijoms puoselėti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3.2. |
Griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų ir medžiojamųjų gyvūnų, kurių medžioklė uždrausta ištisus metus, padarytai žalai kompensuoti ir žalos prevencijai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams rengti, moksliniams taikomiesiems darbams |
|
|
|
|
|
|||
|
4.1. |
Aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams; įstatymų ir kt. teisės aktų projektams rengti; moksliniams taikomiesiems darbams |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Aplinkos monitoringui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
Aplinkos monitoringui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
6. |
Valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti |
|
|
|
|
|
|||
|
6.1. |
Valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
6.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Aplinkosaugos informacijai skleisti ir aplinkosauginiam švietimui |
|
|
|
|
|
|||
|
7.1. |
Švietimui, mokymui, specialistų kvalifikacijai kelti aplinkosaugos srityje; Aplinkosaugos informacijai skleisti; Aplinkos apsaugos renginiams ir konkursams organizuoti; leidybai aplinkosaugos srityje; Tarptautiniams projektams ir sutartims aplinkosaugos srityje įgyvendinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Vardinėms premijoms asmenims už nuopelnus aplinkosaugos srityje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams skatinti ; aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės darbams, rengiamoms programoms įgyvendinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti, specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis s priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.1. |
Savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.2. |
Specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.3 |
Statybos valstybinę priežiūrą atliekančių specialistų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
||
Aplinkos apsaugos rėmimo programos
lėšų naudojimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Aplinkos apsaugos rėmimo programos finansavimo kryptyse
patvirtintų lėšų, detalaus priemonių, priemonių grupių arba projektų
įgyvendinimo sąrašo forma)
APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS ________________ METŲ FINANSAVIMO KRYPTYSE
PATVIRTINTŲ LĖŠŲ DETALUS PRIEMONIŲ, PRIEMONIŲ GRUPIŲ ARBA PROJEKTŲ
ĮGYVENDINIMO SĄRAŠAS
_____________________________
(Aplinkos ministerijos pavaldžios įstaigos – lėšų gavėjo pavadinimas)
AARP FK Projekto eilės Nr. |
Projekto pavadinimas |
Iš viso skirta lėšų, tūkst. Eur |
Detalus priemonių sąrašas |
||
Eil. Nr. |
Priemonė pavadinimas |
Skirta lėšų priemonei, tūkst. Eur |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.1 |
|
|
|
||
|
|
|
|
___________________ ______________ ______________________
(Aplinkos ministerijos administracinio (parašas) (vardas ir pavardė)
padalinio arba įstaigos
vadovas)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos
lėšų naudojimo tvarkos aprašo
5 priedas
(Ketvirtinės ataskaitos forma)
_____________________________
(vykdytojo pavadinimas)
KETVIRTINĖ ATASKAITA
__________ m. ________ketvirtis
(laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita)
____________________
(ketvirtinės ataskaitos pateikimo data)
AARP išlaidų sąmatos eilės Nr. |
Projekto pavadinimas |
Aplinkos ministro įsakymas, kuriuo skirtos lėšos (data ir numeris) |
Iš viso Projektui iš AARP skirta lėšų, tūkst. Eur |
Viešųjų pirkimų konkurso paskelbimo data |
Sutarties pasirašymo ir pabaigos data, sutarties suma, tūkst. Eur |
Iki ataskaitinio ketvirčio pabaigos planuota panaudoti lėšų, tūkst. Eur |
Iš viso iki ataskaitinio ketvirčio pabaigos faktiškai panaudota lėšų, tūkst. Eur |
Numatoma panaudoti iki š. m. pabaigos*, tūkst. Eur |
Neįvykdymo priežastys, kada numatoma pasirašyti sutartį, išmokėti |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
_* Teikiama atsiskaitant už trečiąjį ketvirtį._
___________________ ______________ ______________________
(Aplinkos ministerijos administracinio (parašas) (vardas ir pavardė)
padalinio arba įstaigos
vadovas)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
6 priedas
(Galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos forma)
_____________________________
(vykdytojo pavadinimas)
________________________________
(projekto pavadinimas)
GALUTINĖ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
_____________________
(ataskaitos pateikimo data)
1. |
Už projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas) |
|
|
||
2. |
Informacija apie projekto įgyvendinimą (įgyvendinimo data) |
|
|
||
3. |
Projekto tikslų pasiekimas (kokie tikslai pasiekti) |
|
|
||
4. |
Projekto veiklos, priemonių įgyvendinimas (kokia veikla, kaip ir kokiomis priemonėmis įgyvendinta) |
|
|
||
5. |
Projekto įgyvendinimo terminai (ar projektas įgyvendintas laikantis terminų; jeigu ne, –nurodyti priežastis) |
|
|
||
6. |
Skirtos ir panaudotos lėšos (kiek lėšų šiam projektui skirta iš Programos, kokiai vertei sudaryta sutartis, kiek lėšų panaudota; nurodyti lėšų nepanaudojimo priežastis) |
|
|
||
7. |
Projekto rezultatai (pasiekti rezultatus) |
|
|
||
PRIEDAI |
||
1. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai. 2. Kiti su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai. |
||
PASTABOS:
1. pildant paraišką ištrinti skliausteliuose pateiktus paaiškinimus ir šias pastabas,
2. nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_____________________ ______________ ________________________
(Aplinkos ministerijos (parašas) (vardas ir pavardė)
administracinio
padalinio arba įstaigos
vadovas)
Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo
7 priedas
(Dotacijos sutarties rekomendacinė forma)
DOTACIJOS SUTARTIS
_______ m. _________________ d. Nr. ____
Vilnius
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, kurios adresas A. Jakšto g. 4, LT-01105 Vilnius, kodas 188602370, toliau vadinama dotacijos teikėju, atstovaujama Lietuvos Respublikos __________, veikiančio pagal Lietuvos Respublikos __________, patvirtinto aplinkos ministro __________ iš vienos pusės, ir __________________ savivaldybės administracija, kurios adresas ____________________, kodas __________, toliau vadinama dotacijos gavėju, atstovaujama __________________ savivaldybės administracijos direktoriaus __________________, veikiančio pagal ___________________, iš kitos pusės, toliau tekste kiekviena atskirai vadinama šalimi, o kartu – šalys,
vadovaudamosi Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto _____________________________________, _______ punktais ir Aplinkos apsaugos rėmimo programos _______ m. išlaidų sąmatos, patvirtintos ____________________, _________ punktu, atsižvelgdamos į ______________ savivaldybės _________________ raštu Nr. ___________________ pateiktą paraišką, ____________ savivaldybės tarybos _________ m. ________ d. sprendimo Nr. _____________________ punktą, sudarė šią dotacijos teikimo sutartį, toliau vadinamą Sutartimi:
1. SUTARTIES DALYKAS
2. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
2.1. Dotacijos teikėjo teisės ir pareigos:
2.1.1. Sutartyje numatytomis sąlygomis ir tvarka dotacijos teikėjas dotacijos gavėjui teikia ___________ Eur (________________________ eurų ___ ct) dotaciją, kai numatoma projekto įgyvendinimo vertė – _____________ Eur (________________ eurų ___ ct);
2.1.2. Sutarties nustatyta tvarka pervesti dotacijos sumą, nurodytą Sutarties 2.1.1 punkte, dotacijos gavėjui į atskirą valstybės biudžeto lėšoms skirtą sąskaitą Nr. ___________, esančią ____________ banke, banko kodas ______________;
2.1.3. per 20 kalendorinių dienų nuo Sutarties sudarymo Sutarties kopiją pateikti Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD);
2.1.4. įvertinus dotacijos gavėjo pateiktą projekto įgyvendinimo ataskaitą ir išlaidas įrodančius dokumentus, AAD pateiktą projekto įgyvendinimo patikrinimo aktą ir nustačius, kad projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį, per 20 kalendorinių dienų dotacijos gavėjui pervesti _________ Eur (___________________eurų _____ct) dotaciją, tačiau, jeigu faktinės projekto įgyvendinimo išlaidos yra mažesnės už numatomą projekto įgyvendinimo vertę, dotacijos
2.1.5. gavėjui iš viso pervesti dotacijos sumą, ne didesnę kaip 70 proc. (septyniasdešimt procentų) faktinių projekto įgyvendinimo išlaidų;
2.1.6. jeigu dotacijos gavėjas nesilaiko teisės aktų nustatytų reikalavimų ir Sutarties sąlygų, pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį;
2.2. dotacijos gavėjo teisės ir pareigos:
2.2.1. už projekto įgyvendinimą iš savo biudžeto sumokėti ___________ Eur (_______________ eurų ___ ct);
2.2.2. jeigu faktinės projekto įgyvendinimo išlaidos yra mažesnės už numatomą projekto įgyvendinimo vertę, už projekto įgyvendinimą sumokėti ne mažiau kaip 30 proc. (trisdešimt procentų) faktinių projekto įgyvendinimo išlaidų;
2.2.3. jeigu faktinės projekto įgyvendinimo išlaidos yra didesnės už numatomą projekto įgyvendinimo vertę, padengti visas projekto įgyvendinimo išlaidas, išskyrus dotacijos sumą;
2.2.4. dotacijos lėšas naudoti pagal tikslinę dotacijos paskirtį ir Sutarties 1 priede pateiktą išlaidų sąmatą;
2.2.5. užtikrinti skaidrų, ekonomišką ir efektyvų dotacijos lėšų panaudojimą, paslaugas pirkti ir lėšas naudoti įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka;
2.2.6. Sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka projektą įgyvendinti iki _______ m. ____________ d., sutartis gali būti pratęsiama, bet ne ilgiau kaip _______ mėn. nuo sutarties pasirašymo;
2.2.7. Sutarties vykdymo metu sukurtą ar įsigytą turtą įtraukti į savo buhalterinę apskaitą ir naudoti įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka;
2.2.9. einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, dėl kiekvieno nebaigto įgyvendinti projekto per 5 darbo dienas teikti dotacijos teikėjui ketvirtines ataskaitas, parengtas pagal Sutarties 2 priede nurodytą formą;
2.2.10. baigus įgyvendinti projektą, per 14 darbo dienų dotacijos teikėjui ir AAD pateikti Sutarties 3 priede nurodytos formos galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir išlaidas įrodančių dokumentų (sutarčių su tiekėjais dėl darbų atlikimo ar paslaugų teikimo, darbų ar paslaugų perdavimo–priėmimo aktų, PVM sąskaitų faktūrų) patvirtintas kopijas;
2.2.11. dotacijos teikėjui arba AAD pareikalavus, pateikti papildomą informaciją, duomenis arba dokumentus;
2.2.13. pavesti ____________ savivaldybės administracijos _____________________ (tel. (8-____) _________, el. p. _________________), kai jo nėra, – ___________ savivaldybės administracijos ______________ skyriaus vyriausiajam specialistui _______________- (tel. (8-____) _________, el. p. _________________) derinti Sutarties vykdymo klausimus su dotacijos teikėjo pagal Sutartį paskirtais įgaliotaisiais atstovais.
3. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS
3.1. Visi Sutarties pakeitimai ir papildymai sudaromi raštu, šalių susitarimu, pasirašius abiems Sutarties šalims ir tampa Sutarties neatskiriama dalimi;
3.2. šalys susitaria, kad visi pranešimai, pretenzijos ar kiti raštai turi būti pateikiami, mokėjimai atliekami pagal Sutartyje nurodytus rekvizitus. Šalys įsipareigoja apie Sutartyje nurodytų rekvizitų pasikeitimą informuoti viena kitą raštu. Apie rekvizitų pasikeitimą nepranešusiai arba netinkamai pranešusiai šaliai tenka visa su įsipareigojimo netinkamu vykdymu susijusių neigiamų pasekmių atsiradimo rizika;
4. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
4.1. Dotacijos gavėjui neįvykdžius projekto iki Sutarties 2.2.6 punkte numatyto termino, jam skaičiuojami 0,02 procento dydžio delspinigiai nuo visos dotacijos sumos už kiekvieną uždelstą dieną;
5. NENUGALIMA JĖGA (FORCE MAJEURE)
5.1. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už Sutarties sąlygų nevykdymą, jeigu įrodo, kad Sutarties sąlygos nebuvo vykdomos dėl nenugalimos jėgos (force majeure) Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 ir 6.253 straipsniuose nurodytų aplinkybių ir tos aplinkybės atsirado iki tų sąlygų įvykdymo termino pasibaigimo;
5.2. šalis, kuri dėl force majeure aplinkybių negali toliau vykdyti pareigų pagal Sutartį, privalo apie tai nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) kalendorines dienas nuo force majeure aplinkybių atsiradimo pranešti kitai šaliai, pateikdama tai pagrindžiančius įrodymus. Jeigu dėl force majeure aplinkybių pareigų pagal šią Sutartį negalinti vykdyti šalis nepraneša arba tinkamai nepraneša kitai šaliai, ji privalo kompensuoti kitai šaliai visus dėl tokio nepranešimo atsiradusius nuostolius;
6. SUTARTIES GALIOJIMAS ir nutraukimas
6.1. Sutartis galioja nuo jos sudarymo dienos iki visiško šalių pareigų pagal šią Sutartį įvykdymo arba iki Sutarties nutraukimo;
6.2. jeigu dotacijos gavėjas neįvykdo Sutartyje numatytų pareigų, atlieka darbus nekokybiškai ir per nustatytą terminą neištaiso trūkumų, jeigu nepradeda vykdyti projekto laiku arba vykdo taip lėtai, kad per Sutartyje numatytą terminą neįmanoma jo užbaigti, jeigu dotacijos gavėjas nevykdo kitų Sutartyje numatytų pareigų ir tai yra esminis Sutarties pažeidimas, dotacijos teikėjas turi teisę, įspėjęs dotacijos gavėją raštu prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų, vienašališkai nutraukti Sutartį.
7. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
7.1. Dotacijos gavėjas privalo informuoti dotacijos teikėją apie įgyvendinto projekto teigiamą tiesioginį poveikį aplinkai;
7.2. ginčai tarp šalių, kilę dėl Sutarties vykdymo, sprendžiami derybų būdu, pasirašant šalių susitarimo protokolus; nepavykus susitarti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
7.3. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią, po vieną egzempliorių kiekvienai Sutarties šaliai;
8. sutarties priedai, SUDARANTYS NEATSIEJAMĄ SUTARTIES DALĮ
9. SUTARTIES ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI
Dotacijos teikėjas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija A. Jakšto g. 4, LT-01105 Vilnius Kodas 188602370 A./s. Nr. ___________________ ________banko Banko kodas _____ Tel. (8-____) _________ Faks. (8-____) _________
Aplinkos ministerijos _____ ___________________ (pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
A.V. |
A |
Dotacijos gavėjas
_____________ savivaldybės administracija ______ g. ____, LT-______ Kodas ______ A./s. Nr. ________________ ___________ bankas Banko kodas ________ Tel. (8-____) _________ Faks. (8-____) _________
Savivaldybės ___________________ (pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
A.V. |