vilk_herb

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS socialinių paslaugų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2024 m. spalio 4 d. Nr. B-MP-757

Vilkaviškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 1 dalimi, 4 dalies 1 punktu, 5 dalies 1 ir 2 punktais, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“:

1.  T v i r t i n u Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.  P r i p a ž į s t u netekusiu galios Vilkaviškio rajono savivaldybės mero 2023 m. liepos 4 d. potvarkį Nr. B-MP-237 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. N u r o d a u paskelbti šį potvarkį Teisės aktų registre ir Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt.

Šis potvarkis gali būti skundžiamas Regionų administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Algirdas Neiberka

 

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės mero

2024 m. spalio 4 d. potvarkiu

Nr. B-MP-757

 

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilkaviškio rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vilkaviškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojų kreipimosi dėl socialinių paslaugų, socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo ir kitas sąlygas.

2. Aprašo nuostatos taikomos toms socialinėms paslaugoms, kurias planuoja, skiria, administruoja Vilkaviškio rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, , Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“.

4. Savivaldybėje socialinės paslaugos planuojamos ir organizuojamos vaikams patiriantiems socialinę riziką ir jų šeimoms, vaikams su negalia ir jų šeimoms, likusiems be tėvų globos vaikams, suaugusiems asmenims su negalia ir jų šeimoms, senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms, suaugusiems asmenims patiriantiems socialinę riziką ir jų šeimoms, vaikus globojančioms šeimoms, krizinėje situacijoje esantiems asmenims ir jų šeimoms, kitiems asmenims ir jų šeimoms, atsižvelgiant į individualius asmens (šeimos) interesus ir nustatytus socialinių paslaugų poreikius.

5. Socialinės paslaugos teikiamos Savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusiems gyventojams (dėl ilgalaikės ar trumpalaikės socialinės globos paslaugų – ne trumpiau kaip vienerius metus Savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusiems gyventojams). Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria bet kokį smurtą (fizinį, psichologinį, seksualinį ir pan.) arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, socialinės paslaugos gali būti teikiamos ir kitos savivaldybės asmenims (šeimoms), užsieniečiams ar kitiems asmenims Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytais atvejais.

6. Šis aprašas netaikomas:

6.1.    laikinai apgyvendinant vaiką, paimtą iš nesaugios aplinkos, iki jam teisės aktų nustatyta tvarka bus nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba) (organizuojama vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu);

6.2.    nustatant vaiko globą (rūpybą) globos centre;

6.3.    organizuojant globos centrų teikiamas socialines paslaugas (šios paslaugos organizuojamos vadovaujantis Globos centro veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos aprašo patvirtinimo“);

6.4.    organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo tarpusavio susitarimu);

6.5. prevencinėms socialinėms paslaugoms (organizuojamos ir teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta prevencinių socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo tvarka);

6.6. organizuojant bendrąsias socialines paslaugas – transporto organizavimą bei asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas.

7. Savivaldybės ir / ar Socialines paslaugas teikiančios įstaigos, kurių savininkas, dalininkas yra Savivaldybė, ir Asmens (šeimos) tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos sutartimi, kurioje nustatyta mokėjimo tvarka, mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie savivaldybės apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka.

8. Apraše vartojamos sąvokos:

8.1. Asmuo su negalia asmuo, kuriam šio įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ar mažesnis dalyvumo lygis;

8.2. Individualusis pagalbos poreikis – asmens su negalia poreikis, atsirandantis dėl jo negalios ir (ar) aplinkos veiksnių, trukdančių jam būti savarankiškam atliekant kasdienę veiklą.

8.3. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO

 

9. Dėl socialinių paslaugų skyrimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi paštu ar elektroniniais ryšiais, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, arba tiesiogiai  į Socialinės paramos skyriaus specialistą seniūnijoje ar stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos socialinį darbuotoją (kai asmuo gydosi stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje), ar globos namų socialinį darbuotoją (kai asmuo apsigyveno globos namuose savo lėšomis), užpildo prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas), (prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje), ir pateikia šiuos dokumentus:

9.1. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;

9.2. individualiojo pagalbos poreikio nustatymo pažymos kopiją (jeigu nustatytas individualusis pagalbos poreikis) bei rekomendacijas dėl pagalbos poreikio (jei šios informacijos nėra valstybės registruose);

9.3. medicinos dokumentų išrašą (F 027/a) (pagalbos į namus (išskyrus kai nustatytas individualusis pagalbos poreikis), apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, dienos socialinės globos institucijoje, trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugoms);

9.4. informaciją apie asmens (šeimos narių) turimas pajamas (išskyrus informaciją, kurią Savivaldybės administracija gauna pagal duomenų teikimo sutartis);

9.5. esant reikalui, gali būti prašoma pateikti ir kitus dokumentus, susijusius su socialinių paslaugų poreikio nustatymu, atsižvelgiant į konkrečią situaciją.

10. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų poreikis nevertinamas. Dėl šių paslaugų gavimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas raštišku prašymu tiesiogiai kreipiasi į Savivaldybėje socialines paslaugas teikiančią įstaigą (išskyrus dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų, dėl kurių kreipiasi į Socialinės paramos skyriaus specialistą seniūnijoje).

11. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, jeigu asmens sveikatos būklė per šį laikotarpį nesikeičia. Kai kreipiamasi dėl laikino atokvėpio paslaugos gavimo per 24 mėnesių laikotarpį, ši paslauga teikiama vadovaujantis priimtu galiojančiu sprendimu. Kiekvieną kitą kartą kreipiantis, Prašymas turi būti pateikiamas ne vėliau kaip likus 10 kalendorinių dienų iki laikino atokvėpio paslaugos teikimo pradžios, išskyrus tuos atvejus, kai savivaldybė negali užtikrinti laikino atokvėpio paslaugos teikimo ir asmuo įrašomas į eilę. Laikino atokvėpio paslauga negali būti suteikiama, jei prižiūrimas asmuo su negalia gauna trumpalaikę ar ilgalaikę globą arba slaugą stacionarioje ilgalaikės priežiūros įstaigoje arba jei po šių paslaugų gavimo nepraėjo bent 20 darbo dienų. Laikino atokvėpio paslaugos teikimo laikas negali sutapti su kitų prižiūrimam asmeniui teikiamų socialinių paslaugų teikimo laiku, jei jis jas gauna.

12. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymas nebūtinas, kai kreipiamasi dėl informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo, laikino apnakvindinimo ir prevencinių paslaugų bei socialinės priežiūros paslaugų šeimai, patiriančiai socialinę riziką. Prašymas dėl socialinių paslaugų socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai teikimo gali būti pateikiamas Atvejo vadybos tvarkos apraše nustatyta tvarka. Prašymas neteikiamas dėl vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje teikimo, jei nustatytas vaiko apsaugos poreikis (tokiu atveju socialinės paslaugos inicijuojamos vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu).

13. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti socialinių paslaugų įstaigų darbuotojai, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

14. Asmuo (šeima), gaunanti socialines paslaugas, turi teisę vieną kartą per metus inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, nurodydama priežastį dėl kurios nori pakeisti teikėją, jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

15. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato Socialinės paramos skyriaus specialistai seniūnijose arba stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos, arba globos namų socialinis darbuotojas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens savarankiškumą bei galimybes ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, o šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes, patiriamus socialinės rizikos veiksnius ir aplinkybes, motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis. Asmeniui (šeimai) vienu metu gali būti skiriamos kelių rūšių ar (ir) kelios netapataus pobūdžio socialinės paslaugos, jeigu nustatomas tokių paslaugų poreikis.

16. Pirmenybę gauti pagalbos į namus paslaugas turi:

16.1. vieniši suaugę asmenys su negalia (šeimos), senyvo amžiaus asmenys (šeimos);

16.2. laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys;

16.3. suaugę asmenys su negalia (šeimos), senyvo amžiaus asmenys (šeimos), turintys vaikų (artimųjų), kurie negali suteikti šios pagalbos (gyvena užsienyje, kitos savivaldybės teritorijoje ar toliau kaip 40 km atstumu nuo asmens (šeimos) gyvenamosios vietos, arba yra su negalia, piktnaudžiauja alkoholiu ir kt.).

17. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas užpildant Asmens (šeimos) socialinių paslaugų vertinimo formą (toliau – Klausimynas):

17.1. per 10 darbo dienų nuo asmens (šeimos) raštiško prašymo gavimo dienos.  Skyriaus vedėjo sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu), taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas socialinės globos poreikis;

17.2. asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 15 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Skyriaus vedėjo sprendimu asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 22 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 20 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą;

17.3. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas arba laikino apnakvindinimo paslaugą, socialinių paslaugų poreikio nustatyti nebūtina.

17.4. jei vaikas su negalia, kuriam nustatytas individualusis pagalbos poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų, gauna socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą ir socialinių paslaugų įstaiga turi galimybę toliau tenkinti jo poreikius jam sulaukus pilnametystės, šių paslaugų teikimas, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas neteikiant naujo Prašymo ir iš naujo nenustatant asmens socialinių paslaugų poreikio Apraše nustatyta tvarka, jeigu yra kreiptasi dėl neveiksnumo nustatymo ir globėjo paskyrimo, ir socialines paslaugas teikiančiai įstaigai yra pateikiami tai patvirtinantys dokumentai (pavyzdžiui, kreipimosi kopija). Paslaugų teikimas pratęsiamas laikotarpiui iki neveiksnumo nustatymo ir globėjo asmeniui paskyrimo dienos.  Apie galimybę ir poreikį tęsti socialinių paslaugų teikimą socialinių paslaugų įstaiga ne vėliau nei prieš  20 darbo dienų, iki vaikas sulauks pilnametystės, raštu informuoja vaiko tėvus arba ir savivaldybės administraciją, priėmusią sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo vaikui su negalia, (nurodo vaiko,  kuriam gali pratęsti socialinių paslaugų teikimą, vardą, pavardę, gimimo datą, informaciją, patvirtinančią, kad yra kreiptasi dėl neveiksnumo vaikui nustatymo ir globėjo paskyrimo ir datą, iki kada siūloma pratęsti socialinių paslaugų teikimą.

18. Parengti dokumentai su išvada apie socialinių paslaugų poreikio asmeniui (šeimai) nustatymą pateikiami sprendimo priėmimui.

19. Socialines paslaugas teikiančios įstaigos (kurių savininkas, dalininkas yra Savivaldybė) asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį peržiūri atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su sveikatos būklės ar socialinių paslaugų poreikių pasikeitimais. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos, raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių (kreipiantis nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data) ir pateikia užpildytą   Klausimyną bei asmens Prašymą. Jeigu asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialines paslaugas namuose, reikia keisti paslaugų rūšį (pagalbos į namus paslaugą – į dienos socialinės globos paslaugą), šios paslaugos teikiamos iki naujo sprendimo priėmimo, tačiau ne ilgiau kaip tris mėnesius.

 

IV SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

20. Sprendimą dėl bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo per 7 darbo dienas nuo prašymo pateikimo priima socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas ar jo paskirtas atsakingas darbuotojas (išskyrus asmeninės higienos ir priežiūros paslaugas).

21. Sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo priimamas:

21.1. dėl socialinės priežiūros asmeniui (šeimai) ir laikino atokvėpio paslaugų – per 7 darbo dienas nuo vertinimo išvadų pateikimo Socialinės paramos skyriui dienos;

21.2. trumpalaikės socialinės globos skyrimo – per 10 darbo dienų nuo vertinimo išvadų pateikimo Socialinės paramos skyriui dienos;

21.3. dėl dienos socialinės globos ar ilgalaikės socialinės globos skyrimo – per 15 darbo dienų nuo vertinimo išvadų pateikimo Socialinės paramos skyriui dienos.

21.4. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per
24 mėnesius, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas
vadovaujantis šiuo sprendimu;

21.5. Sprendimas dėl socialinės priežiūros šeimoms, patiriančioms socialinę riziką, paslaugų skyrimo – priimamas nedelsiant.

21.6. Sprendimus dėl socialinės priežiūros paslaugų, laikino atokvėpio paslaugų, dienos socialinės globos ir trumpalaikės socialinės globos paslaugų skyrimo ar šių paslaugų nutraukimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas (jo nesant – jį pavaduojantis valstybės tarnautojas);

21.7. Sprendimus dėl ilgalaikės socialinės globos paslaugų priima Savivaldybės mero potvarkiu sudarytos Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

22. Sprendimo kopija per 5 darbo dienas pateikiama (išsiunčiama) asmeniui (šeimai), globėjui, rūpintojui ar aprūpintojui.

23. Sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo originalas, asmens Prašymas su dokumentais, Klausimynas įsegami į asmens bylą, kuri per 5 darbo dienas perduodama socialinių paslaugų įstaigai, kuri teiks socialines paslaugas. Jeigu asmuo įrašomas į eilę asmenų, laukiančių ilgalaikės socialinės globos paslaugų  per 3 darbo dienas nuo siuntimo parengimo ar siuntimo gavimo savivaldybės administracijoje dienos perduodama Globos namams, kurie teiks ilgalaikės  socialinės globos paslaugas.

24. Jeigu laikinai nėra galimybės teikti socialines paslaugas asmuo įrašomas į laukiančiųjų gauti paslaugas eilės sąrašą pagal sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo datą (kai yra tos pačios datos sprendimų – pagal asmens prašymo-paraiškos gavimo datą).

25. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo Aprašo II skyriaus II skirsnio nustatyta tvarka. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos Socialinės paramos skyriuje gavimo diena.

26. Asmeniui (šeimai), globėjui, rūpintojui ar aprūpintojui pateikus raštišką prašymą sustabdyti teikiamas socialines paslaugas turi būti nurodyta socialines paslaugas teikiančios įstaigos pavadinimas, kurioje teiktos socialinės paslaugos, priežastys, sustabdymo terminas, tačiau ne ilgiau kaip 120 kalendorinių dienų per kalendorinius metus, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą. Pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo. Pageidaujant atnaujinti paslaugų teikimą anksčiau, nei nurodyta sustabdymo prašyme, asmuo ar jo globėjas, rūpintojas  kreipiasi į socialines paslaugas teikiančią įstaigą ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki paslaugos teikimo pradžios.

27. Socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas ar jo paskirtas atsakingas darbuotojas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo asmeniui (šeimai).

28. Socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo ar aprūpintojo prašymu. Kai socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas pagal socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), Socialinių paslaugų įstaiga turi pateikti išvadą, kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijas dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia.

29. Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją iš socialines paslaugas teikiančios įstaigos apie poreikį nutraukti socialines paslaugas, priima sprendimą nutraukti socialinių paslaugų teikimą nuo informacijos gavimo dienos. Sprendimą pasirašo Socialinės paramos skyriaus vedėjas. Jeigu socialinio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo pagal asmeniui (šeimai) nustatytus socialinių paslaugų poreikius vadovaujantis šio Aprašo nustatyta tvarka.

30. Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, šio Aprašo nustatyta tvarka atliktą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

31. Skyriaus atsakingas specialistas duomenis apie skirtas, neskirtas ar nutrauktas paslaugas suveda į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS). Socialinių paslaugų teikimas SPIS nutraukiamas be atskiro sprendimo gavus informaciją apie socialinių paslaugų gavėjo mirties faktą. Duomenis apie paslaugų sustabdymą ir suteiktas paslaugas į SPIS suveda socialines paslaugas teikiančios įstaigos (kurios savininkas, dalininkas yra Savivaldybė) paskirtas atsakingas darbuotojas.

 

V SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

32. Asmuo siunčiamas į Globos namus socialinei globai gauti, vadovaujantis Socialinių paslaugų skyrimo komisijos priimtu sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose.

33. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, yra parenkami atsižvelgiant į asmens (globėjo, rūpintojo) pageidavimą ir Globos namų galimybes suteikti asmeniui reikiamas paslaugas. Jei asmens mokama dalis sudaro mažiau nei ½ socialinės globos kainos, globos įstaigą parinkti gali Komisija, vadovaudamasi ekonomiškumo principu.

34. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – Siuntimas). Jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose, Siuntimą išrašo Socialinės paramos skyrius. Jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos valstybės Globos namuose senyvo amžiaus asmeniui ar suaugusiam asmeniui su negalia, siuntimą išrašo Asmenų su negalia teisių agentūra prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra), o vaikui su negalia – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba).

35. Siuntimas į Globos namus, dėl kurių veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurių veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas, negali būti išrašomas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas.

36. Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (globėjui, rūpintojui, aprūpintojui). Siuntimo kopija pateikiama (išsiunčiama) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas.

37. Išrašytas siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui, aprūpintojui) dienos. Siuntimo galiojimo terminas gali būti pratęstas, jeigu asmuo (globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose.

38. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas netenka galios.

39. Jei nepakanka valstybės ir (ar) savivaldybių biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti arba jei Globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į Savivaldybės administracijos sudaromą asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti, o jei asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa valstybės Globos namuose – į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose, kurią sudaro ir tvarko Agentūra (senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia eilė) arba Tarnyba (likusių be tėvų globos vaikų ir vaikų su negalia eilė).

40. Savivaldybės administracija asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti sudaro pagal sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu sprendimai skirti socialinę globą priimami tą pačią dieną dėl kelių asmenų, atsižvelgiama ir į Prašymo pateikimo datą.

41. Eilėje laukiančiam asmeniui Savivaldybės administracija turi siūlyti teikti alternatyvias socialines paslaugas, labiausiai atitinkančias asmens poreikius, arba siūlyti pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją.

42. Esant pavojui asmens sveikatai ir saugumui, kai asmuo yra vienišas, gali būti apgyvendinamas Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo pagal sveikatos būklę gali būti apgyvendinamas tik valstybės Globos namuose. Valstybės Globos namuose be eilės asmuo gali būti apgyvendinamas trumpalaikei socialinei globai gauti, jeigu globos namuose yra laisvų vietų.

43. Vienas asmuo gali būti įrašytas tik į vieną eilę ilgalaikei socialinei globai gauti.

44. Savo lėšomis apmokamas paslaugas Globos namuose gaunančiam asmeniui, kuris Aprašo nustatyta tvarka yra įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai, finansuojamai Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gauti, siuntimas išduodamas tik tada, kai jis tampa pirmuoju asmeniu, laukiančiųjų paslaugų, eilėje.

 

VI SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS PRIIMANT PRAŠYMUS

 

45. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti asmens tapatybę ir gauti papildomą informaciją, reikalingą Prašymui  Savivaldybės administracijoje priimti.

46. Priimant Prašymus, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, bei Asmens duomenų tvarkymo Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijoje taisyklėmis.

47. Valstybės tarnautojas, priimantis Prašymus, pasirašytinai įsipareigoja saugoti asmens duomenis, kurie jam tapo žinomi priimant Prašymus.

48. Priimant Prašymus, tvarkyti asmens duomenis yra būtina, kad būtų įvykdyta Savivaldybės administracijai taikoma teisinė prievolė. Prievolė numatyta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir detalizuojama šiame Apraše.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Ginčai dėl socialinių paslaugų organizavimo priimtų sprendimų nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

50. Šis Aprašas gali būti keičiamas ar panaikinamas Savivaldybės mero potvarkiu.

__________________________