LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS
PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS AUTOMOBILIŲ KELIŲ DIREKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS GENERALINIO DIREKTORIAUS 2009 M. SAUSIO 12 D. ĮSAKYMO NR. V-15 „DĖL AUTOMOBILIŲ KELIŲ ASFALTO MIŠINIŲ TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO TRA ASFALTAS 08 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. birželio 30 d. Nr. V-348
Vilnius
Pakeičiu Automobilių kelių asfalto mišinių techninių reikalavimų aprašą TRA ASFALTAS 08, patvirtintą Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus 2009 m. sausio 12 d. įsakymu Nr. V-15 „Dėl Automobilių kelių asfalto mišinių techninių reikalavimų aprašo TRA ASFALTAS 08 patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 6.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
2. Papildau 6.38 papunkčiu:
3. Pakeičiu 10 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
4. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Tarp mineralinės medžiagos ir rišiklio turi būti pakankamas suderinamumas bei fizikinis ir cheminis sukibimas (adhezija), kad būtų užtikrinta reikiama sukibimo geba ir kuo mažesnis asfalto mišinio jautrumas vandeniui. Mineralinės medžiagos ir rišiklio sukibimui pagerinti turi būti naudojami priedai. Sukibimo geba turi būti nustatyta pagal standarto LST EN 12697-11 5 skyriuje nurodytą metodą po 6 bandymo valandų naudojant 8/11 frakcijos mineralinę medžiagą (galima naudoti ir 5/8 frakcijos mineralinę medžiagą, jeigu asfalto mišiniui nenaudojama 8/11 frakcijos mineralinė medžiaga). Reikalaujama sukibimo geba turi būti ≥ 80 %.“.
5. Pakeičiu 5 lentelę ir ją išdėstau taip:
„5 lentelė. Reikalavimai asfalto apatinio sluoksnio mišiniams
Pavadinimas |
Kate-gorija |
Mato vienetas |
AC 22 AS |
AC 16 AS |
AC 16 AN |
AC 11 AN1) |
Medžiagos |
|
|
|
|
|
|
Mineralinės medžiagos: |
|
|
|
|
|
|
aptrupėjusio ir skelto paviršiaus dalelių procentas |
C |
|
C100/02) |
C100/02) |
C90/1 |
C90/1 |
atsparumas trupinimui |
SZ/LA |
|
SZ18/LA20; SZ22/LA253) |
SZ18/LA20; SZ22/LA253) |
SZ22/LA25 |
SZ22/LA25 |
bendras aptakumo (birumo) koeficientas frakcijai 0,063/2 |
|
s |
³ 35 |
³ 35 |
³ 30 |
³ 30 |
|
|
|
|
|
|
|
Rišiklis, rūšis ir markė |
|
|
PMB 25/55-60 50/70 (PMB 45/80-55) (PMB 10/40-65) (35/50) |
PMB 25/55-60 50/70 (PMB 45/80-55) (PMB 10/40-65) (35/50) |
50/70 |
50/70 |
Asfalto mišinio sudėtis |
|
|
|
|
|
|
Mineralinių medžiagų mišinys: |
|
|
|
|
|
|
išbiros per sietus |
|
|
|
|
|
|
31,5 mm |
|
masės % |
100 |
|
|
|
22,4 mm |
|
masės % |
90–100 |
100 |
100 |
|
16 mm |
|
masės % |
65–80 |
90–100 |
90–100 |
100 |
11,2 mm |
|
masės % |
|
65–80 |
60–80 |
90–100 |
8 mm |
|
masės % |
|
|
|
60–80 |
2 mm |
|
masės % |
25–33 |
25–30 |
25–40 |
30–50 |
0,125 mm |
|
masės % |
5–10 |
5–10 |
5–15 |
5–18 |
0,063 mm |
|
masės % |
3–7 |
3–7 |
3–8 |
3–8 |
|
|
|
|
|
|
|
Mažiausias rišiklio kiekis |
Bmin |
|
Bmin 4,0 |
Bmin 4,2 |
Bmin 4,2 |
Bmin 4,4 |
Asfalto mišinys |
|
|
|
|
|
|
Mažiausias oro tuštymių kiekis |
Vmin |
|
Vmin 3,5 |
Vmin 3,5 |
Vmin 2,5 |
Vmin 2,5 |
Didžiausias oro tuštymių kiekis |
Vmax |
|
Vmax 6,5 |
Vmax 6,5 |
Vmax 5,5 |
Vmax 5,5 |
Bitumu užpildytų tuštymių kiekis |
VFB |
|
TBR |
TBR |
TBR |
TBR |
|
|
|
|
|
|
|
Didžiausias santykinis vėžės gylis |
PRDAIR |
|
TBR |
TBR |
PRDAIR NR |
PRDAIR NR |
|
|
|
|
|
|
|
1) tik išlyginamiesiems sluoksniams 2) naudojimas ar naudojimas iš dalies stambiosios mineralinės medžiagos, kurios kategorija yra C90/1 , galimas, kai statytojas (užsakovas) turi ilgametę teigiamą patirtį, susijusią su tokių medžiagų naudojimu 3) išskyrus SV dangos konstrukcijos klasę, naudojimas ar naudojimas iš dalies mineralinės medžiagos, kurios kategorija yra SZ22/LA25 , galimas ir yra prioritetinis, kai statytojas (užsakovas) turi ilgametę teigiamą patirtį, susijusią su tokių medžiagų naudojimu (...) – tik ypatingais atvejais“. |
6. Pakeičiu 7 lentelę ir ją išdėstau taip:
„7 lentelė. Reikalavimai skaldos ir mastikos asfaltui
Pavadinimas |
Kate-gorija |
Mato vienetas |
SMA 11 S |
SMA 8 S |
SMA 5 S |
Medžiagos |
|
|
|
|
|
Mineralinės medžiagos: |
|
|
|
|
|
aptrupėjusio ir skelto paviršiaus dalelių procentas |
C |
|
C100/01) |
C100/01) |
C100/01) |
atsparumas trupinimui |
SZ/LA |
|
SZ18/LA20 |
SZ18/LA20 |
SZ18/LA20 |
atsparumas poliruojamumui |
PSV |
|
PSV50 |
PSV50 |
PSVdeklaruojama(48) |
bendras aptakumo (birumo) koeficientas frakcijai 0,063/2 |
|
s |
³ 35 |
³ 35 |
³ 35 |
|
|
|
|
|
|
Rišiklis, rūšis ir markė |
|
|
PMB 25/55-60 PMB 45/80-55 |
PMB 25/55-60 PMB 45/80-55 |
PMB 65/105-50; (50/70); (PMB 45/80-55)
|
Asfalto mišinio sudėtis |
|
|
|
|
|
Mineralinių medžiagų mišinys: |
|
|
|
|
|
išbiros per sietus |
|
|
|
|
|
16 mm |
|
masės % |
100 |
|
|
11,2 mm |
|
masės % |
90–100 |
100 |
|
8 mm |
|
masės % |
50–65 |
90–100 |
100 |
5,6 mm |
|
masės % |
35–45 |
35–55 |
90–100 |
2 mm |
|
masės % |
20–30 |
20–30 |
30–40 |
0,063 mm |
|
masės % |
8–12 |
8–12 |
7–12 |
|
|
|
|
|
|
Mažiausias rišiklio kiekis |
Bmin |
|
Bmin 6,4 |
Bmin 6,8 |
Bmin 7,2 |
Rišiklį stabilizuojantis priedas |
|
masės % |
0,3–1,5 |
0,3–1,5 |
0,3–1,5 |
Asfalto mišinys |
|
|
|
|
|
Mažiausias oro tuštymių kiekis |
Vmin |
|
Vmin 2,0 |
Vmin 2,0 |
Vmin 2,0 |
Didžiausias oro tuštymių kiekis |
Vmax |
|
Vmax 3,0 |
Vmax 3,0 |
Vmax 3,0 |
Bitumu užpildytų tuštymių kiekis |
VFB |
|
TBR |
TBR |
TBR |
|
|
|
|
|
|
Didžiausias santykinis vėžės gylis |
PRDAIR |
|
TBR |
TBR |
PRDAIR NR |
|
|
|
|
|
|
1) naudojimas ar naudojimas iš dalies stambiosios mineralinės medžiagos, kurios kategorija yra C90/1 , galimas, kai statytojas (užsakovas) turi ilgametę teigiamą patirtį, susijusią su tokių medžiagų naudojimu (...) – tik ypatingais atvejais |
7 lentelės pabaiga
Pavadinimas |
Kate-gorija |
Mato vienetas |
SMA 8 N |
SMA 5 N |
Medžiagos |
|
|
|
|
Mineralinės medžiagos: |
|
|
|
|
aptrupėjusio ir skelto paviršiaus dalelių procentas |
C |
|
C90/1 |
C90/1 |
atsparumas trupinimui |
SZ/LA |
|
SZ18/LA20 |
SZ18/LA20 |
atsparumas poliruojamumui |
PSV |
|
PSVdeklaruojama(48) |
PSVdeklaruojama(48) |
bendras aptakumo (birumo) koeficientas frakcijai 0,063/2 |
|
s |
³ 30 |
³ 30 |
|
|
|
|
|
Rišiklis, rūšis ir markė |
|
|
PMB 45/80-55 PMB 65/105-50 (70/100) |
PMB 45/80-55 PMB 65/105-50 (70/100)
|
Asfalto mišinio sudėtis |
|
|
|
|
Mineralinių medžiagų mišinys: |
|
|
|
|
išbiros per sietus |
|
|
|
|
16 mm |
|
masės % |
|
|
11,2 mm |
|
masės % |
100 |
|
8 mm |
|
masės % |
90–100 |
100 |
5,6 mm |
|
masės % |
35–60 |
90–100 |
2 mm |
|
masės % |
20–30 |
30–40 |
0,063 mm |
|
masės % |
7–12 |
7–12 |
|
|
|
|
|
Mažiausias rišiklio kiekis |
Bmin |
|
Bmin 6,8 |
Bmin 7,2 |
Rišiklį stabilizuojantis priedas |
|
masės % |
0,3–1,5 |
0,3–1,5 |
Asfalto mišinys |
|
|
|
|
Mažiausias oro tuštymių kiekis |
Vmin |
|
Vmin 1,5 |
Vmin 1,5 |
Didžiausias oro tuštymių kiekis |
Vmax |
|
Vmax 3,0 |
Vmax 3,0 |
Bitumu užpildytų tuštymių kiekis |
VFB |
|
TBR |
TBR |
|
|
|
|
|
Didžiausias santykinis vėžės gylis |
PRDAIR |
|
PRDAIR NR |
PRDAIR NR |
|
|
|
|
|
(...) – tik ypatingais atvejais“. |
7. Pakeičiu 11 lentelę ir ją išdėstau taip:
„11 lentelė. Standarto LST EN 13108-21 įgyvendinimo dokumentai
Standartas |
Taikymo dokumentas |
LST EN 12591 |
TRA BITUMAS 08/14 |
LST EN 12697-1, -2; -5, -6, -8, -18, -20, -22, -30, -33, ir 35 dalys |
- |
LST EN 13043 |
TRA MIN 07 |
LST EN 13108-1, -5, -6, -7 ir -20 dalys |
TRA ASFALTAS 08 |
LST EN 13108-8 |
TRA NAG 09 (rengiamas) |
LST EN 14023 |
TRA BITUMAS 08/14“. |