VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2012 M. KOVO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1V-53 „DĖL STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠO, STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO AKTŲ (KONTROLINIŲ KLAUSIMYNŲ) REKVIZITŲ IR ANKETOS APIE PATIKRINIMO AKTO (KONTROLINIO KLAUSIMYNO) TAIKYMO NAUDINGUMĄ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. gruodžio 16 d. Nr. 1V-219
Vilnius
Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349, 19.1 ir 19.15 papunkčiais:
1. P a k e i č i u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymą Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS
APRAŠO, STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO AKTŲ
(KONTROLINIŲ KLAUSIMYNŲ) REKVIZITŲ IR ANKETOS APIE PATIKRINIMO AKTO (KONTROLINIO KLAUSIMYNO) TAIKYMO NAUDINGUMĄ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, 7.4 papunkčiu ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349, 19.1 ir 19.5 papunkčiais:
1. T v i r t i n u:
2. P a k e i č i u Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1V-53:
2.1. pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Apraše pateikiamos nuorodos į šiuos teisės aktus:
11.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“;
11.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimą Nr. 968 „Dėl Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių patvirtinimo“;
11.7. statybos techninį reglamentą STR 1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214, (toliau – STR 1.06.03:2002);
11.8. statybos techninį reglamentą STR 1.08.02:2002 „Statybos darbai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 211, (toliau – STR 1.08.02:2002);
11.9. statybos techninį reglamentą STR 1.09.05:2002 „Statinio statybos techninė priežiūra“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. 179;
11.10. statybos techninį reglamentą STR 1.09.04:2007 „Statinio projekto vykdymo priežiūros tvarkos aprašas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. spalio 26 d. įsakymu;
11.11. statybos techninį reglamentą STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826, (toliau – STR 1.07.01:2010);
11.12. statybos techninį reglamentą STR 1.11.01:2010 „Statybos užbaigimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. D1-828;
11.13. statybos techninį reglamentą STR 1.02.07:2004 „Statinio projektuotojo, statybos rangovo, projektavimo ar statybos valdytojo, projekto ar statinio ekspertizės rangovo teisės įgijimo tvarkos aprašas. Fizinių asmenų, juridinių asmenų, kitų užsienio organizacijų pateiktų dokumentų, išduotų užsienio valstybėje ir patvirtinančių teisę kilmės šalyje užsiimti statybos techninės veiklos pagrindinėmis sritimis, pripažinimo Lietuvos Respublikoje taisyklės“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. D1-549, (toliau – STR 1.02.07:2004);
11.14. statybos techninį reglamentą STR 1.02.06:2012 „Statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų kvalifikaciniai reikalavimai, atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“;
11.15. statybos techninį reglamentą STR 1.12.01:2004 „Valstybei ir savivaldybei nuosavybės teise priklausančių statinių pripažinimo avariniais tvarka“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 676;
11.16. statybos techninį reglamentą STR 1.09.06:2010 „Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. D1-827, (toliau – STR 1.09.06:2010);
2.2. pakeičiu 13.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.3. pakeičiu 16.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„16.4. galutinius ir suderintus patikrinimų planus teikia viršininkui tvirtinti įsakymu. Patvirtinti patikrinimų planai pateikiami vykdyti šia tvarka:
16.4.1. statybą leidžiančių dokumentų metų I–IV ketvirčių patikrinimų planai – ne vėliau kaip per 15 darbo dienų atitinkamai pasibaigus metų I ketvirčiui, I pusmečiui, III ketvirčiui ir metams;
2.4. papildau 22.21 papunkčiu ir jį išdėstau taip:
„22.21. patikrinimo vietoje pasirašytinai supažindinti tikrinamą ūkio subjektą ar jo įgaliotą atstovą su pranešimu, kuriuo ūkio subjektas informuojamas apie priimtą sprendimą atlikti patikrinimą. Pranešime šis asmuo turi įrašyti „Susipažinau“, savo pareigas, vardą, pavardę, pasirašyti ir nurodyti datą. Jeigu asmuo pasirašyti atsisako, patikrinimą atliekantis pareigūnas tai nurodo pranešime ir jame pasirašo. Pranešimas yra privalomas patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) priedas;“;
2.5. pakeičiu 22.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„22.4. informuoti ūkio subjektą, kad už nustatytus mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, kuriuos jis gali pašalinti patikrinimo metu ar ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, nebus baudžiamas, bet, jeigu tokie pažeidimai per nustatytą terminą nebus pašalinti, bus taikomos atitinkamos poveikio priemonės;“;
2.6. pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:
„23. Tikrinant konkretaus ūkio subjekto veiklą, rekomenduojama patikrinti jo, kaip statybos dalyvio, veiklą bent dviejose skirtingose statybvietėse (jeigu jis vykdo veiklą ne vienoje statybvietėje). Atrenkant tikrintinas statybas, pirmenybė teikiama toms statybvietėms, kuriose statomi ar rekonstruojami ypatingi statiniai, modernizuojami ypatingi ir neypatingi statiniai ir kurios yra saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse.“;
2.7. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:
„26. Statybos ar ūkio subjekto veiklos planinis patikrinimas pradedamas pranešime nurodytu laiku. Ūkio subjekto veiklos patikrinimo trukmė – tai laiko tarpas, kai Pareigūnas tiesiogiai bendrauja su ūkio subjektu. Patikrinimo trukmė negali būti ilgesnė nei reikalinga būtinai informacijai apie ūkio subjekto veiklą surinkti ir / ar statinio (-ių) apžiūrai atlikti. Visais atvejais ji negali viršyti Aprašo 49 punkte nustatyto termino. Parengiamiesiems patikrinimo darbams ar dokumentams tvarkyti darbo vietoje po patikrinimo skirtas laikas neįtrauktinas į patikrinimo trukmę.“;
2.8. pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:
„27. Planinio patikrinimo rezultatai, išvados ir informacija apie siūlomas poveikio priemones už nustatytus pažeidimus ir patikrinimo metu suteiktą konsultaciją įforminami Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka, naudojantis Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacine sistema „Infostatyba“ (toliau – IS „Infostatyba“).“;
2.10. pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Tais atvejais, kai informavimas apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą neprivalomas, Pareigūnas, prieš pradėdamas neplaninį statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, pateikia tikrinamam statybos dalyviui, ūkio subjektui, Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimo dėl patikrinimo atlikimo kopiją.“;
2.11. pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:
„35. Kontrolinis klausimynas gali būti nenaudojamas ir surašomas faktinių duomenų patikrinimo vietoje aktas:
35.1. kai Inspekcijos viršininko pavaduotojas ar Inspekcijos teritorinio padalinio vedėjas priima sprendimą, kad yra tikslinga atlikti siauresnės apimties patikrinimą;
35.3. skundo nagrinėjimo metu paaiškėjus, kad skunde nurodytas objektas neatitinka statinio požymių;
2.12. pakeičiu 37.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.14. pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:
„46. Pareigūnas, atlikęs statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, atsižvelgęs į neįvykdytų reikalavimų (pažeidimų) reikšmingumą, apie reikalavimų įvykdymą pažymi atitinkamos patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) lentelės skiltyje „Nustatytas patikrinimo faktas“ (reikšmingi neįvykdyti reikalavimai pažymėti simboliu „(!)“) ir įrašo patikrinimo išvadą.“;
2.15. pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:
„47. Reikšmingu pažeidimu laikomas pažeidimas, pažymėtas simboliu „(!)“ (reikšmingo reikalavimo neįvykdymas), už kurį taikoma Administracinių teisės pažeidimų kodekse [11.4] (nuo 2016-04-01 Administracinių nusižengimų kodekse [11.41]) ar Statybos įstatyme [11.2] numatyta administracinė atsakomybė ir / ar dėl kurio galima reikšminga žala ar realaus pavojaus grėsmė visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan.“;
2.16. pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:
2.17. papildau 491 punktu ir jį išdėstau taip:
2.18. papildau 50.11 papunkčiu ir jį išdėstau taip:
2.19. papildau 50.12 papunkčiu ir jį išdėstau taip:
„50.12. teisės aktų reikalavimų pažeidimas gali būti priskiriamas prie mažareikšmių, jeigu jis atitinka visus šiuos kriterijus:
50.12.1. pažeidimu nepadaryta žala aplinkai arba padaryta žala, kuri pašalinama per patikrinimo laiką;
50.12.4. pažeidimas nėra trunkamasis arba nors ir yra trunkamasis, tačiau jis nesukėlė didelio visuomenės nepasitenkinimo. Jei dėl trunkamojo pažeidimo gautas daugiau negu vienas pagrįstas skundas ar pareiškimas per einamuosius metus, tokio pažeidimo negalima laikyti mažareikšmiu. Mažareikšmiu pažeidimu taip pat gali būti laikomas smulkus procedūrinis pažeidimas, kuris nesukėlė žalos konkrečia teisės norma saugomoms vertybėms (valstybės valdymo tvarkai, finansų sistemai ir pan.) arba ta žala yra labai nedidelė;“;
2.20. pakeičiu 52.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„52.1. statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos techninės priežiūros vadovas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas), taip pat ekspertizės rangovas ar statinio projekto ekspertizės vadovai ir statinio ekspertizės vadovai turi teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti atitinkamas pareigas, tačiau pažeidžia jų veiklą reglamentuojančius teisės aktų [11.41], [11.13] ir [11.14] reikalavimus, apie tai informuoja atitinkamas institucijas, išduodančias statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.). Šioms institucijoms teikiama visa informacija apie nustatytus pažeidimus, išskyrus tuos mažareikšmius pažeidimus, kuriuos asmuo operatyviai pašalino statybos patikrinimo metu;“;
2.21. pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:
„53. Pareigūnas privalo asmenims, nurodytiems Aprašo 52 punkte, taikyti administracinio poveikio priemones už jų padarytus Aprašo 47 punkte nurodytus pažeidimus, Administracinių teisės pažeidimų kodekso [11.4] (nuo 2016-04-01 – Administracinių nusižengimų kodekso [11.41]) nustatyta tvarka surašydamas administracinio teisės pažeidimo protokolą (nuo 2016-04-01 – administracinio nusižengimo protokolą).“;
2.22. pakeičiu 54.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.23. pakeičiu 54.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.24. pakeičiu 54.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.25. pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:
„56. Grįžtamojo (pakartotinio) patikrinimo metu nustačius, kad privalomasis nurodymas neįvykdytas, įvykdytas iš dalies ar įvykdytas netinkamai, turi būti taikoma Administracinių teisės pažeidimų kodekse [11.4] (nuo 2016-04-01 – Administracinių nusižengimų kodekso [11.41]) ir Statybos įstatyme [11.2] numatyta administracinė atsakomybė arba per 2 mėnesius nuo privalomojo nurodymo įvykdymo termino pabaigos dienos kreipiamasi į teismą dėl įpareigojimo įvykdyti privalomąjį nurodymą.“;
2.26. papildau 571 punktu ir jį išdėstau taip:
„571. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo faktą, kuris pagal Kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašą [11.17] vertintinas kaip mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas ir ištaisomas nedelsiant Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje, tokio pažeidimo tyrimas nutraukiamas, įstatymuose numatytos poveikio priemonės neskiriamos, o ūkio subjektui pareiškiama žodinė pastaba, apie tai pažymint patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne) (atitinkamos duomenų lentelės skiltyje „Pastabos“).“;
2.27. papildau 572 punktu ir jį išdėstau taip:
„572. Kai mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo nėra galimybės nedelsiant ištaisyti Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje, ūkio subjektui pateikiama rašytinio nurodymo pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą (Aprašo [11.17] priedas) (toliau – rašytinis nurodymas) kopija ir nustatomas ne ilgesnis kaip 5 dienų terminas pažeidimui pašalinti. Jeigu nustatoma, kad yra svarbių priežasčių pratęsti rašytinio nurodymo įvykdymo terminą, jis gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgesniam kaip 5 dienų laikotarpiui. Šis rašytinis nurodymas neskundžiamas. Rašytiniu nurodymu nustatomas terminas pašalinti mažareikšmį pažeidimą negali būti ilgesnis už ūkio subjekto planinio ar neplaninio patikrinimo trukmę. Patikrinimo akte Pareigūnas privalo patvirtinti, ar buvo įvykdytas rašytiniame nurodyme išdėstytas reikalavimas.“;
2.28. papildau 573 punktu ir jį išdėstau taip:
„573. Jeigu ūkio subjektas nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo, pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas negali būti pateikti. Nepašalinus šio mažareikšmio pažeidimo Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per nustatytą laikotarpį, teisės aktų reikalavimų pažeidimas negali būti laikomas mažareikšmiu, jo pašalinimo procedūros vykdomos Aprašo 50.2 punkte nustatyta tvarka ir asmuo už jį traukiamas administracinėn atsakomybėn.
Aplinkybė, kad asmuo nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per rašytiniame nurodyme nustatytą terminą, savaime nėra laikoma asmens atsakomybę sunkinančia aplinkybe, nagrinėjant administracinio teisės pažeidimo bylą (nuo 2016-04-01 – administracinio nusižengimo bylą).“;