ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2014 M. RUGPJŪČIO 28 D. SPRENDIMO NR. T-233 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ BEI ĮMONIŲ, KURIŲ DALYVĖ YRA ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖ, STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO, TVIRTINIMO IR ATSISKAITYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. kovo 31 d. Nr. T-135

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. T-233 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Įpareigoti viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, vadovus, rengiant strateginius veiklos planus, vadovautis šio sprendimo 1 punkte nurodytu tvarkos aprašu.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. T-233

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T-135

redakcija)

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ BEI ĮMONIŲ, KURIŲ DALYVĖ YRA ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖ, STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO, TVIRTINIMO IR ATSISKAITYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato viešųjų įstaigų,kurių dalininkė yra Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė), akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kuriose Savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 proc. balsų visuotiniame akcininkų/ dalininkų susirinkime, ir savivaldybės įmonių (toliau – įmonės) trumpos trukmės, neviršijančios trejų metų, strateginių veiklos planų (toliau – strateginis veiklos planas) struktūrą, jų rengimo bei atsiskaitymo už vykdymo rezultatus tvarką.

2. Strateginių veiklos planų sudarymas leidžia kryptingai planuoti įmonės veiklą, ją analizuoti ir vertinti, efektyviai paskirstyti finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius, geriau kontroliuoti, kaip įgyvendinami įmonės strateginiai tikslai.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS

 

3. Įmonė rengia 3 metų Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos (jeigu teisės aktai nenustato kitaip) strateginį veiklos planą, kuris kasmet atnaujinamas. Rengdama strateginį veiklos planą, įmonė išanalizuoja ir įvertina aplinką bei išteklius (veiklos kontekstas), suformuoja misiją, numato strateginius tikslus, uždavinius ir priemones bei nustato jų vertinimo kriterijus. Įmonės veikla planuojama atsižvelgiant į su įmonės veikla susijusių planavimo dokumentų nuostatas, turimus ir planuojamus gauti finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius misijai vykdyti ir užsibrėžtiems strateginiams tikslams pasiekti.

4. Veiklos konteksto analizėje pateikiamos esminės aplinkos analizės išvados, t. y. nurodomos pagrindinės problemos ar pagrindiniai išorės ir vidaus veiksniai, turintys įtakos įmonės veiklai ir veiklos rezultatams. Analizėje išdėstomi praėjusio laikotarpio rezultatai ir jų vertinimo rodikliai. Vertinimas gali būti pateikiamas schemomis, grafikais, diagramomis.

5. Išorės veiksniai turi būti įvardijami konkrečiai ir pateikiami juos įvertinantys rodikliai:

5.1. teisiniai veiksniai;

5.2. ekonominiai veiksniai;

5.3. socialiniai veiksniai;

5.4. technologiniai veiksniai.

6.  Po išorės veiksnių vertinimo yra analizuojami ir vertinami vidaus ištekliai, kurie parodo įmonės stiprybes ir silpnybes bei realias galimybes spręsti problemas, kurios atsiranda veikiant išorės veiksniams. Analizuojamos šios sritys:

6.1.  organizacinė struktūra;

6.2.  žmogiškieji ištekliai;

6.3.  finansiniai ištekliai;

6.4.  apskaitos tinkamumas;

6.5.  materialinė bazė;

6.6.  vidaus kontrolės sistema.

7.   Įmonės misija turi nurodyti įmonės įsipareigojimus ir paskirtį, veiklos sritį, akcentuoti visuomenės lūkesčius, atspindėti dabartinę situaciją. Formuluojama misija neturi būti labai detali, tačiau aiški ir suprantama, rašoma bendratimi. Įmonės misija tikslinama tuo atveju, jei pasikeičia aplinkybės, nulėmusios įmonės misiją.

8.   Įmonės veiklos strateginiai tikslai – užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį, skatinantis įmonę vykdyti savo misiją. Rekomenduojama formuluoti iki 5 tikslų.

9. Strateginiai tikslai formuluojami vadovaujantis tinkamumo, realumo, motyvavimo, suprantamumo, įsipareigojimo, suderinamumo principais.

10.   Įmonės veiklos strateginiams tikslams įgyvendinti formuluojami uždaviniai, kurie nusako, kokia yra planuojama veikla, užtikrinanti nustatyto tikslo įgyvendinimą per nustatytą laikotarpį.

11.   Formuluojami uždaviniai turi nurodyti bent vieną siektiną pagrindinį rezultatą, kurį būtų galima išmatuoti, palyginti su objektyviais rodikliais ir kurį būtų galima pasiekti per biudžetinius metus su turimais ištekliais.

12. Kiekvienam įmonės veiklos suformuotam uždaviniui įgyvendinti numatomos priemonės, kurios turi būti aiškios, su konkrečiais numatytais įgyvendinimo terminais. Priemonių skaičius turi būti pakankamas, kad užtikrintų tinkamą uždavinio įgyvendinimą. Priemonė turi būti efektyviausias ir racionaliausias būdas norimam rezultatui su turimais (planuojamais) ištekliais pasiekti, turi būti aiški, suprantama, teisėta ir praktiškai įgyvendinama.

13.  Įmonės veiklos plano ir jo uždavinių įvykdymui vertinti turi būti suformuluoti vertinimo kriterijai, kurie turi būti realūs, teisingi, leidžiantys daryti palyginimus, sudarantys galimybę vertinti sąnaudas, darbo krūvį, rezultatus ir naudą. Turi būti pateiktos einamųjų metų ir planuojamos vertinimo kriterijų reikšmės.

14.  Rengiant įmonės strateginį veiklos planą, kartu rengiami ir finansiniai planai, rodantys, kaip įgyvendinus veiklos planą kis įmonės finansinė padėtis per planuojamąjį laikotarpį.

15.   Parengtas įmonės strateginis veiklos planas ateinančiam laikotarpiui pateikiamas Savivaldybės administracijosdirektoriui kartu su praėjusio laikotarpio metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu.

16. Jei įmonėje yra sudaryta valdyba ar stebėtojų taryba, Savivaldybės administracijos direktoriui teikiamas strateginis veiklos planas, kuris yra patvirtintas arba kuriam pritarta teisės aktų nustatyta tvarka įmonės valdybos ar stebėtojų tarybos posėdyje (kartu su planu yra teikiamas tai patvirtinantis dokumentas).

 

III SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ REZULTATUS TVARKA

 

17. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytais terminais įmonės teikia Savivaldybės administracijos direktoriui strateginio veiklos plano įgyvendinimo metines ataskaitas – įmonės veiklos per ataskaitinį laikotarpį apžvalgą, kurioje:

17.1. pateikia finansinių ir nefinansinių veiklos rezultatų analizę, kaip buvo įgyvendintos strateginio veiklos plano priemonės įmonės veiklos rezultatams pasiekti;

17.2. apibūdina, kokią įtaką įmonės veiklos rezultatams turėjo vidaus ir išorės veiksniai, rizika ir neapibrėžtumai, su kuriais įmonė susidūrė;

17.3. aprašo, kokia buvo pasiekta įmonės veiklos pažanga: darbo našumo augimas, naujų technologijų diegimas, rinkos plėtra ir pan.;

17.4. nurodo, kaip buvo įgyvendinamos audito rekomendacijos;

17.5. pateikia, kokie prognozuojami ateinančio laikotarpio įmonės veiklos rezultatai;

17.6. aprašo įmonės skolas tiekėjams ir pirkėjų įsiskolinimus įmonėms, jų įtaką įmonės veiklai.

18. Jei įmonėje sudaryta valdyba arba stebėtojų taryba, Savivaldybės administracijos direktoriui teikiamos strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos, kurios teisės aktų nustatyta tvarka yra apsvarstytos įmonės valdybos arba stebėtojų tarybos posėdyje (tai patvirtinantis dokumentas teikiamas kartu).

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Įmonės rengdamos strateginius veiklos planus, pagal įmonės formą ir kompetenciją turi naudoti šias finansinio plano formas:

19.1. įmonės 200(n – 3)–200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų pelno (nuostolių) ataskaita (FP-1); (1 priedas);

19.2. įmonės 200(n – 3)–200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų balanso ataskaita (FP-2); (2 priedas);

19.3. įmonės 200(n – 3)–200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų finansinių rodiklių ataskaita (FP-3); (3 priedas);

19.4. įstaigos 200(n – 3) –200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų veiklos rezultatų ataskaita (FP-4); (4 priedas);

19.5. įstaigos 200(n-3)-200(n-1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų balanso ataskaita (FP-5); (5 priedas);

19.6. įstaigos 200(n – 3)–200(n – 1) metų ir prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų finansinių rodiklių ataskaita (FP-6); (6 priedas);

19.7. įmonės (įstaigos) prognozuojamų 200(n)–200(n + 2) metų investicijų ir jų finansavimo šaltinių ataskaita (FP-7); (7 priedas);

19.8. 200(n – 1) metų informacijos apie įmonės (įstaigos) darbuotojų darbo užmokestį ataskaita (FP-8);. (8 priedas).

20. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

21. Aprašas naikinamas, keičiamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

22. Pasikeitus šalies valiutai, rengiant strateginius veiklos planus vadovaujamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais atitinkamos valiutos taikymo ir skaičiavimo taisykles.

 

_________________________