VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. spalio 9 D. ĮSAKYMo NR. V-518 “DĖL LAIKINO PRAŠYMŲ TELEFONU PRIĖMIMO BENDRUOJU „SODROS“ INFORMACIJOS TELEFONO NUMERIU VALSTYBĖS LYGIO EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS METU TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO" PAKEITIMO
2021 m. kovo 23 d. Nr. V-199
Vilnius
1.Pakeičiu Laikino prašymų telefonu priėmimo bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu valstybės lygio ekstremaliosios situacijos metu tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2020 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-518 „Dėl Laikino prašymų telefonu priėmimo bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu valstybės lygio ekstremaliosios situacijos metu tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas):
1.1. Tvarkos aprašo 2.1 papunktį išdėstau taip:
„2.1. Neatidėliotinos paslaugos – paslaugos, be kurių klientams nebūtų užtikrintas pagrindinis pragyvenimo šaltinis, tai yra šio Aprašo 4 punkte nurodytų prašymų dėl išmokų skyrimo ar mokėjimo, socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo sumokėjimo termino atidėjimo nagrinėjimas ir sprendimų dėl jų priėmimas, pažymų, patvirtinančių kliento duomenis, reikalingus siekiant gauti paslaugas iš kitų institucijų, įstaigų, įmonių, kitų organizacijų, užtikrinti savo interesus ar juos apginti, išdavimas klientui ar jo prašymu kitiems subjektams.“
1.2. Tvarkos aprašo 4 punktą išdėstau taip:
„4. Telefonu priimami tik tokie Prašymai:
4.8. prašymas dėl nukentėjusiųjų asmenų valstybinės, nukentėjusiųjų asmenų valstybinės našlių/našlaičių ar mokslininkų valstybinės pensijos skyrimo;
4.11. prašymas dėl socialinio draudimo išankstinės senatvės, senatvės, netekto darbingumo, našlių, našlaičių pensijos skyrimo;
4.19. prašymas tarpininkauti gaunant duomenis apie užsienyje įgytus darbo ir/ar draudimo laikotarpius;
4.20. prašymas tarpininkauti dėl nedarbo socialinio draudimo ir darbinės veiklos laikotarpių patvirtinimo;
4.21. prašymas išduoti pažymą (norint gauti informaciją apie save arba apie mirusį asmenį, apie kurį informacija bus siunčiama nurodytam notarui);
4.26. prašymas dėl (įmokų, delspinigių, baudų) įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo (prašymą gali teikti tik savarankiškai dirbantys asmenys, kurių skola yra iki 1500 Eur);
1.3. Tvarkos aprašo 6.6.1 papunktį išdėstau taip:
„6.6.1. vieną iš Prašymų, išvardintų 4.1 – 4.11 papunkčiuose, informuoti klientą, kad Pareiškėjui neįvykdžius šio Aprašo 11 punkte nurodytos pareigos, šio Aprašo nustatyta tvarka pateikto Prašymo pagrindu priimtas sprendimas nebus vykdomas, atsižvelgiant į atitinkamo proceso specifiką, bus pripažįstamas netekusiu galios, pakeičiamas arba sustabdomas, o pradėtas išmokos mokėjimas bus nutraukiamas (sustabdomas);“
1.4. Tvarkos aprašo 6.6.2 papunktį išdėstau taip:
„6.6.2. 4.20 papunktyje nurodytą Prašymą, informuoti klientą, kad kartu su šiuo prašymu turi būti pateikiami ir papildomi dokumentai, įrodantys asmens darbinės veiklos laikotarpius, įgytus kitoje valstybėje narėje. Papildomus dokumentus klientas gali pateikti elektroniniu paštu siauliai@sodra.lt, nurodydamas telefonu pateikto prašymo sudarytoją (kas pateikė prašymą), pavadinimą ir prašymo pateikimo datą, telefono numerį, iš kurio buvo skambinta.
1.5. Tvarkos aprašo 7 punkto antrąją pastraipą išdėstau taip:
„Prašymus, išvardintus 4.1 – 4.4, 4.12, 4.15, 4.16 ir 4.19 papunkčiuose, nagrinėja ir sprendimus dėl jų priima Fondo valdybos Šiaulių skyrius, o Prašymus, išvardintus 4.5 – 4.11, 4.13 - 4.14, 4.17, 4.18, 4.20 - 4.27 papunkčiuose, Fondo valdybos Šiaulių skyrius nagrinėja ir priima sprendimus pats ir/ar perduoda kitai Fondo administravimo įstaigai pagal kompetenciją.“
1.6. Tvarkos aprašo 11 punktą išdėstau taip:
„11. Pareiškėjai, šio Aprašo nustatyta tvarka pateikę Prašymus, išvardintus Aprašo 4.1 – 4.11 papunkčiuose, per tris mėnesius pasibaigus režimo, dėl kurio yra negalimas klientų aptarnavimas atvykus į Fondo valdybos teritorinio skyriaus Klientų aptarnavimo padalinį, taikymo terminui privalo bendra atitinkamos rūšies prašymų teikimo tvarka ir būdais pateikti rašytinį pasirašytą prašymą dėl paslaugos, kuriai gauti buvo pateiktas Prašymas.“
1.7. Tvarkos aprašo 13 punkto antrą pastraipą išdėstau taip:
1.8. Tvarkos aprašo 14 punktą išdėstau taip:
„14. Pareiškėjui neįvykdžius šio Aprašo 11 punkte nurodytos pareigos, šio Aprašo nustatyta tvarka pateikto Prašymo, nurodyto Aprašo 4.1 – 4.11 papunkčiuose, pagrindu priimtas sprendimas nebevykdomas, atsižvelgiant į atitinkamo proceso specifiką, pripažįstamas netekusiu galios, pakeičiamas arba sustabdomas, o pradėtas išmokos mokėjimas nutraukiamas (sustabdomas).“
2. Įpareigoju:
2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių paskelbti šį įsakymą Fondo valdybos interneto ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėse;