JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO
prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO
2018 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ IR ŠIO KONKURSO KOMISIJOS SUDĖTIES PATVIRTINIMO
2018 m. vasario 14 d. Nr. 2V-22 (1.4)
Vilnius
Vadovaudamasis Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. A1-181 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. A1-244 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“, pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendina 1.2.2 priemonės „Įgyvendinti Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo priemones“ 1.2.2.5 veiksmą „Konkurso būdu atrinkti ir finansuoti atvirų jaunimo centrų ir erdvių veiklos projektus, kurie skatintų jaunus žmones tobulėti socialinėje, edukacinėje ir asmeninėje srityse“, ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymą Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso nuostatus (pridedama).
2. Tvirtinu Atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso komisijos sudėtį:
Jurgita Juodišiūtė – Nacionalinės jaunimo reikalų koordinatorių asociacijos valdybos narė (komisijos pirmininkė);
Mantas Stulgaitis – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas (komisijos pirmininkės pavaduotojas);
Livita Žvaliauskaitė – Lietuvos jaunimo darbuotojų asociacijos narė;
Nerijus Miginis – Lietuvos neformaliojo ugdymo asociacijos narys;
Andrius Zajančauskas – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro darbuotojas.
3. Skiriu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausiąją specialistę Gintarę Stankevičienę (jos nesant Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyresniąją patarėją Valdą Karnickaitę) vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.
4. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausiajai specialistei Gintarei Stankevičienei skelbti ir organizuoti Atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2018 m. vasario 14 d. įsakymu Nr.2V-22 (1.4)
ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2018 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų turinio reikalavimus, reikalavimus pareiškėjams, vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimo Atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų finansavimo 2018 metais konkursui (toliau – Konkursas), projektų vertinimo, finansavimo, vykdymo tvarką ir kontrolę.
2. Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.
3. Konkurso tikslas – finansuoti atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektus, kuriuos įgyvendinant vykdomas atvirasis darbas su jaunimu, siekiama sudaryti galimybes užsiimti prasminga veikla ir saugiai leisti laisvalaikį saviraiškos erdvės nerandantiems jauniems žmonėms bei palengvinti jų integraciją į gyvenamąją aplinką.
4. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 7 000 (septyni tūkstančiai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti lėšų suma – 2 000 (du tūkstančiai) Eur. Visa Konkursui skirta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto suma – 66 000 (šešiasdešimt šeši tūkstančiai) Eur.
5. Projekto vykdymo laikotarpis – nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos iki 2018 m. gruodžio 31 d.
6. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
6.1. atvirasis darbas su jaunimu – darbo su jaunimu forma, paremta darbo su jaunimu principais ir vykdoma atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse;
6.2. atviroji jaunimo erdvė (toliau – erdvė) – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindu valdoma patalpa, kurioje vykdomas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą nepriklausomai nuo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų;
6.3. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
6.4. gyvenamoji aplinka – aplinka, kuri kasdien supa jauną žmogų: mokykla, veikla už mokyklos ribų, santykiai su mokytojais, bendraamžiais, įvairiomis jaunų žmonių grupėmis ir pan.;
6.5. individualus atvirosios jaunimo erdvės lankytojas – žmogus, neskaičiuojant, kiek kartų jis apsilankė atvirojoje jaunimo erdvėje;
6.6. individualus darbas – ilgalaikės ar trumpalaikės veiklos organizavimas, paremtas produktyviu ir pasitikėjimu pagrįstu bendravimu, kartu padedant jaunam žmogui – atvirosios jaunimo erdvės lankytojui, jo šeimai suvokti aplinkybes, padėtį, kurioje jie atsidūrė, sutelkti vidinius išteklius, įsisąmoninti savo vaidmenį, skatinti ir (ar) organizuoti aktyvius veiksmus sprendžiant problemą (-as);
6.8. mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;
6.9. pareiškėjas – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotas viešasis juridinis asmuo, atitinkantis Nuostatų sąlygas ir teikiantis Konkursui paraišką;
6.10. partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projekto veiklas (gali turėti bendradarbiavimo sutartį). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) vykdant projektą įsigyjamų paslaugų, prekių ar daiktų teikėjai (pvz., rėmėjai);
6.11. projektas – atvirosios jaunimo erdvės veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
6.13. vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai ir nuolat vykdantis projektą ir atsakingas už projekto ir (ar) konkrečių jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., savanoris, lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
7. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 patvirtintomis Projektų administravimo taisyklėmis (su vėlesniais pakeitimais) (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI
8. Konkurso būdu finansuotinos veiklos (gali būti įgyvendinamos kartu su partneriu (-iais):
8.1. veiklų organizavimas jaunimui, ypatingą dėmesį skiriant mažiau galimybių turinčiam, mažiau motyvuotam jaunimui, kuris dėl įvairių priežasčių neįsitraukia į vietos lygmeniu veikiančių jaunimo ar su jaunimu dirbančių organizacijų organizuojamas veiklas;
8.2. veiklų organizavimas atvirųjų jaunimo erdvių darbuotojams – planavimo, savo darbo pagrindimo, atvejų analizės, refleksijos, supervizijos ir įsivertinimo veiklos (rekomenduojama vadovautis Rekomendacijomis atvirų jaunimo centrų veiklos kokybės užtikrinimui, patvirtintomis Departamento direktoriaus 2014 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 2V-93-(1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirų jaunimo centrų veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“);
9. Konkursui teikiami projektai privalo atitikti visas šias sąlygas:
9.1. sudaryti sąlygas, kad jaunas žmogus būtų motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje, skatinamas tobulėti, ugdyti verslumo bei darbo rinkai reikalingus įgūdžius;
10. Finansavimo prioritetai, už kuriuos vertinant projektus skiriami papildomi balai:
10.1. pareiškėjai į projekto veiklų įgyvendinimą įtraukia ne mažiau kaip 2 partnerius – jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančias organizacijas, veikiančias vietos lygmeniu (būtina pateikti bendradarbiavimo sutartis tarp pareiškėjo ir partnerio ar protokolus, įrodančius šių veiklų vykdymą);
10.2. pareiškėjas į projekto įgyvendinimą įtraukia ne mažiau kaip 2 savanorius, kurie atliks savanorišką veiklą, trunkančią ilgiau nei 3 mėnesius;
11. Finansavimą gavę pareiškėjai iki 2018 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:
11.1. kiekybinius:
11.1.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 75 jaunus žmones – individualius atvirosios jaunimo erdvės lankytojus (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai);
11.1.2. projekto metu individualiai dirbti su ne mažiau kaip 18 asmenų (atvirosios jaunimo erdvės lankytojais, jų tėvais, giminaičiais);
11.1.3. parengti ir žiniasklaidoje (spaudoje, internete) paskelbti ne mažiau kaip 2 straipsnius apie įgyvendinamą projektą;
11.1.4. į projekto įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 2 savanorius, kurie atliks savanorišką veiklą, trunkančią ilgiau nei 3 mėnesius, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.2 papunkčio prioritetą;
11.1.5. pareiškėjas savivaldybėje, kurioje projekto teikimo dieną nėra veiklą vykdančio atvirojo jaunimo centro ir / ar atvirosios jaunimo erdvės, pradėjo vykdyti atvirąjį darbą su jaunimu, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.3 papunkčio prioritetą;
11.1.6. bendradarbiaujant ne mažiau kaip su 2 partneriais – jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančiomis organizacijomis, veikiančiomis vietos lygmeniu, suorganizuoti ne mažiau kaip 2 susitikimus dėl bendrai vykdomų veiklų, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.1 papunkčio prioritetą;
11.2. kokybinius:
11.2.1. dalyvauti visuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) ir Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose;
11.2.2. viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir rezultatus;
11.2.3. sudaryti sąlygas, kad jaunas žmogus būtų motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje, skatinamas tobulėti, ugdyti verslumo bei darbo rinkai reikalingus įgūdžius;
11.2.4. sudaryti sąlygas jaunam žmogui įsitraukti į visuomeninę veiklą, įgyti socialinius įgūdžius ugdančios veiklos vykdymo ir organizavimo patirties;
12. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys
ir (ar) rezultatas.
14. Konkursui negali būti teikiamas projektas, kuris:
14.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, varžo kitų žmonių teises ir laisves;
14.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;
14.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako, psichotropinių medžiagų, azartinių lošimų populiarinimą;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR VYKDYTOJAMS
15. Konkursui projektus gali teikti pareiškėjai, atitinkantys visas toliau išvardytas sąlygas:
16. Konkursui teikiamo projekto vykdytojas (-ai), kuriam (-iems) numatytas (-i)
atlyginimas (-ai) iš projektui skirtų lėšų, turi atitikti bent vieną iš šių keliamų reikalavimų:
16.1. per 2015–2017 metus turi būti dalyvavęs (-ę) ne trumpesniuose nei 6 astronominių valandų Departamento, kitų įstaigų ar organizacijų organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose atvirąjį darbą su jaunimu vykdantiems asmenims;
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
17. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
18. Pareiškėjas vienu elektroniniu laišku užpildytą paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas) ir 22 punkte nurodytus dokumentus pateikia elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename pdf faile. Pareiškėjas paraišką ir visus kitus kartu su paraiška privalomus pateikti dokumentus gali pateikti naudodamas specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, nuorodą pateikdamas elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.
19. Paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.
20. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuris jau yra arba buvo finansuotas dalyvaujant kituose Departamento, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektų finansavimo konkursuose.
21. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kurio pareiškėjas nėra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.
22. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:
22.2. dokumentus, pagrindžiančius vykdytojų kvalifikaciją ir (arba) įrodančius vykdytojų dalyvavimą 2015–2017 metais Departamento, kitų įstaigų ar organizacijų organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose atvirąjį darbą su jaunimu vykdantiems asmenims (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 16 punkto reikalavimus);
22.4. bendradarbiavimo sutartį (-is) ir (arba) protokolą (-us) (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 10.1 papunkčio prioritetą);
22.6. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimą (-us), jeigu toks (-ie) yra, kurie turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
22.7. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumentą (-us), patvirtinantį (-ius) asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
22.8. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančius dokumentus;
23. Konkursui pareiškėjai turi pateikti paraišką (Nuostatų 1 priedas) kartu su Nuostatų 22 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais Departamentui.
24. Paraiška Departamentui turi būti pateikta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Nuostatų paskelbimo Teisės aktų registre (www.e-tar.lt) dienos.
25. Nuostatų 22 punkte išvardytų dokumentų kopijos privalo būti patvirtintos laikantis Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimų.
26. Informaciją ir konsultacijas su Konkursu susijusiais klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia Departamento vyriausioji specialistė Gintarė Stankevičienė (el. paštas gintare.stankeviciene@jrd.lt, tel. (8 5) 249 7007) arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.
V SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS
27. Projektų vertinimas susideda iš šių dalių:
28. Pareiškėjo ir paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) specialistas, užpildydamas projekto formaliųjų kriterijų įvertinimo formą (Nuostatų 2 priedas).
29. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, SPPD specialistas kreipiasi į pareiškėją su nurodymu pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD specialistas prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą. Jeigu pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų, ir (ar) nepateikė užsienio kalba surašytų dokumentų vertimų į lietuvių kalbą, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, SPPD specialistas apie tai informuoja Departamento direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos (toliau – komisijos) sekretorių, pateikdamas suvestinę, kurioje nurodo projekto (-ų), kuris (-ie) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis, ir susijusius dokumentus. Komisijos sekretorius pateikia SPPD suvestinėje pateiktus siūlymus dėl projekto (-ų), neatitinkančio (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo ir susijusius dokumentus komisijai. Komisija, įvertinusi komisijos sekretoriaus komisijai pateiktą informaciją (duomenis), pritaria arba nepritaria
projekto (-ų) atmetimui.
30. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 15–25 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
31. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu (toliau – ekspertai). Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, projektų turinį ir lėšų planavimą gali vertinti komisija, kuri vadovaujasi Departamento direktoriaus patvirtintu komisijos darbo reglamentu.
32. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 3 priedas). Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus atlieka užpildydami projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 3 priedas).
33. Komisijos posėdžio metu Komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo. Procedūros vykdomos komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka nustatyta komisijos darbo reglamente.
Jei projektui įgyvendinti komisija siūlo skirti dalį lėšų, Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos priimto sprendimo siūlyti Departamento direktoriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
Kai pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą.
Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose ir komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ir SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia bei kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Departamento direktoriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.
34. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo komisija pateikia Departamento direktoriui per vieną darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų Departamento direktoriui pateikimo, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.
35. Departamento direktorius per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams.
36. Departamento direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo jo priėmimo dienos yra paskelbiamas Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt. Pareiškėjai raštu informuojami apie Departamento direktoriaus įsakymą per 3 darbo dienas nuo šio įsakymo priėmimo dienos, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų, nefinansuotinų ar rezervinių projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ
38. Departamentas, skelbdamas laimėtojus, paskelbia ir rezervinių projektų sąrašą. Pareiškėjui nesudarius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (toliau – Sutartis) per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos, atsisakius dalies lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus Sutartį, taip pat Nuostatų 33 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Departamento direktoriaus sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį prašomų lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 33 punkte nustatyta tvarka. Departamento direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.
39. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
39.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų visos iš Departamento prašomos sumos):
39.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
39.1.2. asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą;
39.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 8 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
39.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (vykdytojas privalo atitikti Nuostatų 16 punkte numatytus reikalavimus; prašoma suma gali sudaryti iki 100 procentų iš Departamento prašomos sumos);
39.2.2. paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis, pvz., lektoriai, mokymų vadovai (ne daugiau kaip 40 Eur už 1 val.);
39.2.3. maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną);
39.2.4. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 20 Eur 1 asmeniui per parą);
39.2.5. viešinimo paslaugos (pvz., lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);
39.2.6. transporto paslaugos (pvz., autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);
39.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai);
39.2.8. ryšio paslaugos (pvz., interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur 1 projekto vykdytojui per mėnesį), pašto);
39.2.9. transporto išlaikymo išlaidos (pvz., degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo);
39.2.10. nuomos išlaidos, skirtos veiklai įgyvendinti (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
40. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 39.1 papunktyje, apmokėti negali būti skirta daugiau kaip 10 procentų visos projektui įgyvendinti skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų sumos.
41. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 39.2.1 papunktyje, apmokėti gali būti skirta 100 procentų visos projektui įgyvendinti skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų sumos.
42. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
42.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;
42.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto išlaidos;
42.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui ir iki pasirašant Sutartį, pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.;
43. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su SPPD.
44. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiam pareiškėjo projektui skirto finansavimo dydis, ir finansavimą gavusių pareiškėjų paraiškų kopijas.
45. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, SPPD siūlymu Departamento direktoriaus įsakymo dalis dėl lėšų skyrimo šiam pareiškėjui pripažįstama netekusia galios.
46. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2018 metams. Lėšos gali būti naudojamos Nuostatų 5 punkte nurodytu laikotarpiu. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD sąskaitą iki kitų metų sausio 5 d. Pareiškėjas, SPPD nustačius, kad skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas panaudojo ne pagal paskirtį, privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD iki kitų metų sausio 5 d. Negrąžintos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą iš visų Departamento programų 3 metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Departamentui iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
47. Pareiškėjas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, SPPD privalo pateikti:
47.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos, SPPD ketvirčio / metines biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ir veiklų įvykdymo ataskaitas (Nuostatų 4 priedas) ir SPPD nustatytos formos finansines ataskaitas;
47.2. kartu su ketvirto ketvirčio biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ir veiklos ataskaita pateikti šiuos dokumentus, pagrindžiančius projekto vykdymą:
47.2.1. interneto nuorodas į straipsnius arba pridėti straipsnių kopijas (parengti ir paskelbti žiniasklaidoje ne mažiau kaip 2 straipsnius apie įgyvendinamą projektą);
47.2.2. savanorystės sutarties (-ių), kurioje (-iose) nurodoma savanorio vardas ir pavardė, informacija apie atliktos veiklos pobūdį ir rezultatą, veiklos trukmė bei kita aktuali informacija, savanoriškos veiklos apskaitos žurnalo ir perdavimo–priėmimo aktų kopijas, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.2 papunkčio prioritetą;
47.2.3. bendradarbiavimo sutarčių kopijas tarp pareiškėjo ir partnerių ar protokolus, įrodančius bendrų veiklų įgyvendinimą su jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančiomis organizacijomis, veikiančiomis vietos lygmeniu, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.1 papunkčio prioritetą
48. Departamentas ir SPPD tikrina finansuojamų projektų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje pareiškėjui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo bei veiklos vykdymo kontrolę.
49. Departamentui ar SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Pareiškėjas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei pareiškėjas per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
50. SPPD nutraukia Sutartį su pareiškėju ir skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas privalo grąžinti, kai:
50.1. SPPD nustato esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, pažeidimų;
50.2. paaiškėja, kad deklaracijoje buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, pareiškėjas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba sudarius Sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Departamentui priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos iš pareiškėjo;
51. Pareiškėjai gautas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
52. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos iki 2018 m. gruodžio 31 d. bei pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis.
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS
53. Projektų išlaidų sąmata tikslinama pateikiant prašymą elektroniniu paštu SPPD. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, pareiškėjas raštu turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. SPPD, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai raštu informuoja pareiškėją. SPPD ir pareiškėjo suderintą patikslintą išlaidų sąmatą pasirašo įgalioti SPPD ir pareiškėjo atstovai.
54. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas SPPD teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Pareiškėjas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
55. Jeigu tikslinama projekto išlaidų sąmata keičia pareiškėjo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), pareiškėjas privalo suderinti veiklos plano keitimą su Departamentu Nuostatų 56–57 punktuose nustatyta tvarka. SPPD gavęs prašymą tikslinti projektų išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projektų išlaidų pakeitimas pakeis pareiškėjo projektų veiklų planą, turi apie tai informuoti Departamentą, o pareiškėją – apie Nuostatų 56–57 punktuose nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.
56. Projekto veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą elektroniniu paštu Departamentui. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas veiklų plano lyginamąjį variantą. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir apie sprendimą informuoja pareiškėją. Departamentui pritarus pareiškėjo pasiūlytiems veiklų plano tikslinimams, Departamento ir pareiškėjo suderinto ir patikslinto veiklų plano kopija elektroniniu paštu išsiunčiama SPPD.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Departamentas ir SPPD neatsako, jei dėl pareiškėjo klaidingų paraiškoje nurodytų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti.
59. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek lėšų buvo panaudota vykdant projektą.
60.Pareiškėjui elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, Departamento siunčiami klausimai, prašymai, susiję su paraiškos teikimu Konkursui, laikomi oficialiais.
61.Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.
62. Pareiškėjas, kuris yra registruotas kaip perkančioji organizacija, atlikdamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
63. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą lėšų panaudojimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.