ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS ŠIAULIŲ R. DIRVONĖNŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO REORGANIZAVIMO
2018 m. gegužės 29 d. Nr. T-177
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 1 ir 6 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ ir įgyvendindama Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 24 d. sprendimą Nr. T-116 „Dėl sutikimo reorganizuoti Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklą-daugiafunkcį centrą“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Reorganizuoti biudžetinę įstaigą Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklą-daugiafunkcį centrą, prijungiant prie Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos.
2. Nustatyti, kad:
2.1. Šiaulių r. Dirvonėnų mokykla-daugiafunkcis centras 2018 m. rugpjūčio 31 d. baigia savo veiklą kaip juridinis asmuo ir tampa Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos teritoriniu struktūriniu padaliniu, kurio pavadinimas – Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos Dirvonėnų skyrius;
2.2. nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokykla (Šiaulių r. sav., Kuršėnai, Kapų g. 9) tęs veiklą su Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos Dirvonėnų skyriumi (Šiaulių r. sav., Dirvonėnų k., Nelindos g. 11B);
3. Patvirtinti pridedamus:
3.1. Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro reorganizavimo, prijungiant prie Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos, sąlygų aprašą;
4. Įgalioti Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos direktorių pasirašyti patvirtintus nuostatus ir kartu su kitais teisės aktuose nustatytais dokumentais pateikti juos įregistruoti Juridinių asmenų registrui.
5. Pripažinti netekusiais galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. T-266 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės įsteigtų švietimo įstaigų pavadinimų pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ 2.8 ir 2.14 papunkčius.
6. Nustatyti, kad šio sprendimo 5 punktas įsigalioja Juridinių asmenų registre įregistravus sprendimo 3.2 papunkčiu patvirtintus nuostatus.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2018 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. T-177
ŠIAULIŲ R. DIRVONĖNŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO
REORGANIZAVIMO, PRIJUNGIANT PRIE ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ STASIO ANGLICKIO MOKYKLOS, SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro reorganizavimo, prijungiant jį prie Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos, sąlygų aprašas (toliau – aprašas) nustato biudžetinės įstaigos, kurios steigėja ir savininkė yra Šiaulių rajono savivaldybė, – Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro – reorganizavimą, prijungiant prie Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos ir tampant Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos Dirvonėnų skyriumi.
2. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.97 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 1 ir 6 dalimis, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių švietimo programas, tinklo kūrimo tvarkos patvirtinimo“.
II SKYRIUS
REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIŲ ĮSTAIGŲ DUOMENYS
3. Reorganizuojamas juridinis asmuo:
3.1. įstaigos pavadinimas – Šiaulių r. Dirvonėnų mokykla-daugiafunkcis centras;
3.2. reorganizavime dalyvaujantis juridinis asmuo:
III SKYRIUS
REORGANIZAVIMO BŪDAS, TIKSLAS, PAGRINDIMAS IR PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIOS ĮSTAIGOS TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANTI INSTITUCIJA
4. Šiaulių r. Dirvonėnų mokykla-daugiafunkcis centras reorganizuojamas, prijungimo būdu, prijungiant prie reorganizavime dalyvaujančio juridinio asmens – Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos.
5. Šiaulių r. Dirvonėnų mokykla-daugiafunkcis centras 2018 m. rugpjūčio 31 d. baigia savo veiklą kaip juridinis asmuo ir tampa Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos teritoriniu struktūriniu padaliniu, kurio pavadinimas – Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos Dirvonėnų skyrius.
6. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokykla (Šiaulių r. sav., Kuršėnai, Kapų g. 9) su Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos Dirvonėnų skyriumi (Šiaulių r. sav., Dirvonėnų k., Nelindos g. 11B) tęs veiklą.
7. Reorganizavimo tikslas – užtikrinti kokybišką mokyklai priskirtų funkcijų vykdymą, siekiant geresnės ugdymo kokybės bei efektyvesnio išteklių naudojimo, racionalizuoti lėšų paskirstymą, optimizuoti valdymą.
8. Reorganizavimas vykdomas atsižvelgiant į Šiaulių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrąjį planą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. T-40 (Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. T-85 redakcija).
IV SKYRIUS
REORGANIZAVIMO ETAPAI IR LAIKAS
10. Po reorganizavimo baigiasi Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro teisės ir pareigos. Teisės ir pareigos pereis po reorganizavimo tęsiančiai veiklą Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklai nuo 2018 m. rugsėjo 1 d.
11. Šiaulių r. Dirvonėnų mokykla-daugiafunkcis centras po reorganizavimo kaip juridinis asmuo savo veiklą baigia nuo jo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro dienos, bet ne vėliau kaip 2018 m. rugpjūčio 31 d.
12. Šiaulių r. Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atlieka šiuos darbus:
12.1. vieną kartą viešai paskelbia apie reorganizavimo sąlygų parengimą savo įstaigos interneto svetainėje ne vėliau kaip iki 2018 m. balandžio 29 d.;
12.2. pateikia Juridinių asmenų registrui reorganizavimo sąlygų aprašą ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo apie reorganizavimo sąlygų parengimą dieną;
12.3. iki 2018 m. gegužės 29 d. raštu praneša visiems biudžetinės įstaigos kreditoriams apie reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą;
12.4. iki 2018 m. gegužės 28 d. organizuoja įstaigose darbuotojų susirinkimus ir informuoja darbuotojus apie įstaigos reorganizavimą;
12.5. iki 2018 gegužės 10 d. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 5 dalies nustatyta tvarka praneša mokiniams, mokinių ir ugdytinių tėvams (globėjams, rūpintojams) apie numatomą reorganizavimą;
12.6. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įspėja Šiaulių r. Dirvonėnų mokykloje-daugiafunkciame centre dirbančius darbuotojus dėl darbo sutarties nutraukimo, atlieka visus su darbo santykiais susijusius juridinius veiksmus;
12.7. iki 2018 m. rugpjūčio 31 d. nekilnojamąjį turtą turi grąžinti Šiaulių rajono savivaldybei, atlikti įstaigos turto inventorizaciją bei perduoti materialųjį ir nematerialųjį turtą, nebaigtus spręsti reikalus pagal perdavimo ir priėmimo aktus Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklai, o dokumentus – Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Archyvui;
13. Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos direktorius atlieka šiuos darbus:
13.1. aprašą vieną kartą viešai paskelbia Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos interneto svetainėje iki 2018 m. balandžio 29 d;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14. Reorganizavimo laikotarpiu Šiaulių Dirvonėnų mokyklos-daugiafunkcio centro ir Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos vadovai:
14.1. užtikrina nepertraukiamą uždavinių ir funkcijų, nustatytų Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, įstaigų nuostatuose ir kituose teisės aktuose, vykdymą;
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2018 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. T-177
ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ STASIO ANGLICKIO MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokykla, trumpasis pavadinimas – Kuršėnų Stasio Anglickio mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190057176.
6. Mokyklos savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė, kodas 111105174, adresas – Vilniaus g. 263, LT-76337 Šiauliai.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybės taryba.
8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
14. Mokymosi formos ir būdai:
15. Mokykla vykdo formaliojo švietimo: pradinio, pritaikytą ir individualizuotą pradinio ugdymo programas, pagrindinio, pritaikytą ir individualizuotą pagrindinio ugdymo, suaugusiųjų pradinio ir pagrindinio pirmosios dalies ugdymo; neformaliojo švietimo (priešmokyklinio ugdymo) programas.
16. Mokykla turi skyrių:
Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio mokyklos Dirvonėnų skyrius (toliau – skyrius), kurio buveinė – Šiaulių r. sav., Dirvonėnų k., Nelindos g. 11B. Skyrius įsteigtas 2018 m. rugsėjo 1 d.
17. Skyrius vykdo formaliojo švietimo: pradinio, pritaikytą ir individualizuotą pradinio ugdymo programas; neformaliojo švietimo: ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
18. Skyriaus mokymosi formos ir būdai:
20. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir mokyklos pavadinimu, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ
DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24. Mokyklos veiklos tikslas – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.
25. Mokyklos veiklos uždaviniai:
25.3. užtikrinti kokybišką pradinio ugdymo mokykloje bei skyriuje ir pagrindinio ugdymo programų vykdymą;
25.4. užtikrinti kokybišką suaugusiųjų pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programų vykdymą;
26. Vykdydama pavestus uždavinius, mokykla:
26.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
26.4. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
26.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
26.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
26.7. organizuoja papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
26.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, mokymosi ir darbo aplinką;
26.10. vykdo ugdymo pasiekimų patikrinimus, dalyvauja nacionaliniuose ir tarptautiniuose mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose, vertina ir įsivertina savo veiklą;
26.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
28. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
28.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
28.6. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
30. Mokyklai vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymą tvirtina, į pareigas skiria konkurso būdu ir iš jų atleidžia Šiaulių rajono savivaldybės taryba ar jos įgaliotas asmuo. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Šiaulių rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotam asmeniui.
31. Mokyklos veikla organizuojama pagal mokyklos direktoriaus patvirtintą:
31.1. strateginį planą, kuriam yra pritarta mokyklos tarybos protokoliniu nutarimu ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;
31.2. metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba ir metinis veiklos planas yra suderintas su Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriumi;
32. Mokyklos direktorius atlieka tokias funkcijas:
32.1. suderinęs su Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos ir skyriaus darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
32.5. tvirtina mokyklos ir skyriaus darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos ir skyriaus darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
32.6. priima mokinius Šiaulių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo, sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
32.7. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis, nustato mokyklos ir skyriaus darbuotojų ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
32.9. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;
32.10. organizuoja ir koordinuoja mokyklos ir skyriaus veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
32.15. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
32.16. rūpinasi mokyklos darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas kelti kvalifikaciją, sudaro galimybes mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
32.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos skyriais ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
32.20. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;
32.21. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios priežiūros ir įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių skyrimo vaikui;
32.22. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos rekomendacijose dėl poveikio priemonių taikymo netinkamai besielgiantiems mokiniams;
32.23. mokyklos direktoriui nesant mokykloje (sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ir panašiais atvejais), jo funkcijas atlieka vienas iš direktoriaus pavaduotojų, paskirtų direktoriaus įsakymu;
33. Mokyklos direktorius atsako už tai, kad mokykloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie mokyklos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
34. Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
35. Mokykloje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokytojų metodinė taryba. Jai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja direktorius arba direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
36. Metodinės tarybos nariai yra direktoriaus pavaduotojai ugdymui bei ugdymo sričių mokomųjų dalykų mokytojų deleguoti atstovai. Metodinė taryba planuoja ugdymo turinį:
36.1. aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos;
36.7. konsultuojasi tarpusavyje, taip pat su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos;
36.8. dalyvauja vertinant mokinių pasiekimus, aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
37. Mokyklos taryba yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Mokyklos taryba padeda demokratiškai valdyti mokyklą, spręsti mokyklai aktualius klausimus.
38. Mokyklos taryba sudaroma iš mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokyklos mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų. Mokyklos tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato mokyklos direktorius.
39. Į mokyklos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 5–10 klasių mokinius – mokinių taryba, 1–3 vietos bendruomenės atstovus – mokyklos direktorius. 1 atstovas yra iš skyriaus bendruomenės.
40. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Mokyklos tarybos pirmininkas kviečia mokyklos tarybos posėdžius. Jei jo nėra, įgaliojimus iš 1/3 išrinktų tarybos narių gavęs tarybos narys privalo sušaukti tarybos posėdį, jei to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 išrinktų tarybos narių. Kartu su reikalavimu pateikiami svarstytini klausimai. Esant būtinumui, mokyklos tarybos posėdžius gali inicijuoti ir mokyklos direktorius. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos direktorius (direktoriaus pavaduotojas ugdymui) mokyklos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
42. Mokyklos taryba atlieka tokias funkcijas:
42.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam mokyklos veiklos planui, Nuostatams, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarsto mokyklos darbo tvarkos taisykles;
42.3. teikia siūlymų mokyklos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
42.5. išklauso mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
42.7. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;
42.8. teikia siūlymų dėl mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
43. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir šiuose Nuostatuose nustatytai kompetencijai.
45. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti bei ugdymo kokybei užtikrinti. Ją sudaro mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
47. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
48. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktuose nustatytos kompetencijos arba mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
49. Mokykloje nuolat veikia mokyklos mokinių savivaldos institucija – mokinių taryba. Jos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra 5–10 klasių susirinkimu deleguoti atstovai. Mokinių tarybai vadovauja jos narių konferencijoje išrinktas pirmininkas. Konferencija teisėta, jeigu joje dalyvauja ne mažiau kaip pusė mokinių tarybos narių. Nutarimai priimami konferencijoje dalyvavusių narių balsų dauguma, kai dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų mokyklos mokinių. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl mokinių tarybos veiklos organizavimo, deleguoja narius į mokyklos tarybą.
50. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetui vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas.
51. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus mokyklos tarybai ir direktoriui.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
53. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
56. Mokykla patikėjimo ar kita teise perduotą Šiaulių rajono savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
57. Mokyklos lėšos:
57.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių rajono savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
57.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
59. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kuriose nuolat pateikiama ir atnaujinama informacija visuomenei apie mokyklos veiklą.
63. Mokyklos interneto svetainėje skelbiama informacija apie mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas mokyklos vykdomas veiklas. Vieši pranešimai skelbiami mokyklos interneto svetainėje.
64. Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria mokyklos taryba, tvirtina Šiaulių rajono savivaldybės taryba.
65. Nuostatai keičiami ir papildomi Šiaulių rajono savivaldybės tarybos, Šiaulių rajono savivaldybės vykdomosios institucijos, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.