DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
2018-07-10 Nr. V35-656
Druskininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 8 dalies 1 punktu:
1. T v i r t i n u Druskininkų savivaldybės administracijos karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus (pridedama):
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. vasario 28 d. įsakymo Nr. V35-157 „Dėl Druskininkų savivaldybės administracijos karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų ir kai kurių Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ 1.19 papunktį;
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2018 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. V35-656
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II. PASKIRTIS
III. Veiklos sritIs
5. Specialioji veiklos sritis – planuoti socialines paslaugas, rengti socialinių paslaugų planą, organizuoti socialines paslaugas, kontroliuoti savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybę; kontroliuoti socialinės veiklos ir socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje projektų įgyvendinimą.
IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM
VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
6.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą, teisėkūrą, asmens duomenų teisinę apsaugą, gyventojų socialines garantijas, asmens duomenų apsaugą, dokumentų valdymą, išmanyti Lietuvos socialinių darbuotojų etikos kodekso reikalavimus, Socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo tvarką, Socialinių darbuotojų atestacijos tvarką;
6.2. turėti socialinių mokslų studijų srities socialinio darbo arba ekonomikos studijų krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą, socialinio darbuotojo arba ekonomisto profesinę kvalifikaciją;
6.3. mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir pasiūlymus;
6.4. sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;
6.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas;
6.6. sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, atstovauti Socialinės paramos skyriui savivaldybės ir kitose institucijose;
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
7.2. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;
7.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių ir Socialinės paramos skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;
7.4. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą, Savivaldybės strateginius veiklos planus socialinės paramos srityje;
7.5. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus ir Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymų ir kitų dokumentų projektus, koordinuoja jų įgyvendinimą;
7.6. rengia pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas ir ataskaitas apie sutarčių vykdymą;
7.7. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų, valstybės investicijų programos ir kitų finansinių šaltinių paramai gauti bei projektus, finansuojamus fondų ir programų lėšomis; dalyvauja įgyvendinant šiuos projektus;
7.8. konsultuoja į Socialinės paramos skyrių besikreipiančius asmenis socialinių paslaugų, lengvatų ir kitais socialinės paramos klausimais, priima klientų prašymus dėl socialinių paslaugų;
7.9. tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą;
7.11. įveda duomenis ir tvarko informaciją Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) ir (ar) Socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“;
7.12. analizuoja įvairių socialinių grupių gyventojų socialinės paramos poreikio pasikeitimus ir teikia pasiūlymus Socialinės paramos skyriaus vedėjui socialinio darbo tobulinimo klausimais;
7.14. organizuoja socialines paslaugas (rengia sprendimų dėl socialinių paslaugų projektus; vertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir nustato asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį; rengia mokėjimo už socialines paslaugas sutartis ir sutartis dėl trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos išlaidų finansavimo; sudaro socialinių paslaugų gavėjų bylas ir jas perduoda socialines paslaugas teikiančioms įstaigoms);
7.15. vykdo savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolę;
7.16. organizuoja slaugos ir suaugusiųjų psichiatrijos dienos stacionaro paslaugas įvairių socialinių grupių gyventojams iš savivaldybės biudžeto lėšų;
7.17. organizuoja vaikų, asmenų su negalia, senyvo amžiaus asmenų ir kitų socialinių grupių asmenų apgyvendinimą paslaugų įstaigose;
7.18. rengia sąrašą šeimų, globos centrų, šeimynų ir socialinės globos įstaigų, galinčių priimti likusį be tėvų globos vaiką bet kuriuo paros metu, teikia jį tvirtinti administracijos direktoriui, apie sąrašo pakeitimus ir papildymus informuoja Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos teritorinį skyrių (toliau –Tarnybos teritorinis skyrius);
7.19. užtikrina būsimųjų globėjų (rūpintojų), šeimynų steigėjų, dalyvių ir budinčių globotojų paiešką, o asmenims, kurie svarsto apie galimybę globoti likusius be tėvų globos vaikus ar juos prižiūrėti globos centre, teikia nemokamas konsultacijas vaiko globos (rūpybos) ar priežiūros klausimais;
7.20. siekiant užtikrinti Civilinio kodekso 3.261 straipsnio 1 dalies įgyvendinimą, užtikrina, kad nuolat būtų ieškoma galimybių likusius be tėvų globos vaikus globoti (jais rūpintis) šeimos aplinkoje – šeimoje, globos centre, šeimynoje;
7.21. bendradarbiauja su kitų savivaldybių administracijomis, siekiant pasiūlyti fiziniams asmenims, pasirengusiems globoti vaikus (jais rūpintis), tačiau savo gyvenamosios vietos savivaldybėje dar nepaskirtiems vaikų globėjais (rūpintojais), globoti kitoje savivaldybėje likusius be tėvų globos vaikus ar vaikų globos institucijoje globojamus (rūpinamus) vaikus;
7.22. organizuoja fizinio asmens, norinčio tapti vaiko globėju (rūpintoju), šeimynos steigėju, dalyviu ar fizinio asmens, norinčio tapti budinčiu globotoju, paiešką;
7.23. priima fizinio asmens, norinčio tapti vaiko globėju (rūpintoju), šeimynos steigėju, dalyviu ar fizinio asmens, norinčio tapti budinčiu globotoju, dokumentus ir persiunčia Tarnybos teritoriniam skyriui;
7.24. parenka likusiam be tėvų globos vaikui globėją (rūpintoją), asmenį iš fizinių asmenų, gavusių Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atestuotų asmenų teigiamą išvadą dėl jų pasirengimo vaiko globai (rūpybai);
7.25. rengia savivaldybės administracijos direktoriui teikimą dėl vaiko laikinosios globos (rūpybos) nustatymo ir vaiko laikinojo globėjo (rūpintojo) paskyrimo ir savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų dėl vaiko laikinosios globos (rūpybos) nustatymo, vaiko globėjo (rūpintojo) paskyrimo bei įsakymų dėl vaiko laikinosios globos (rūpybos) pabaigos projektus;
7.26. paaiškėjus, kad savivaldybės teritorijoje, kurioje nustatytas likęs be tėvų globos vaikas, nėra fizinių asmenų, budinčių globotojų ar šeimynos galinčios vaiką globoti (juo pasirūpinti), bendradarbiauja su kitų savivaldybių administracijomis dėl fizinio asmens, budinčio globotojo ar šeimynos, tinkamos globoti (rūpinti) vaiką, paieškos kitoje savivaldybėje;
7.27. rengia socialinių paslaugų įstaigų, vykdančių atvejo vadybos funkcijas ir koordinuojančių vadybos procesus, savivaldybės teritorijoje, sąrašą, teikia jį tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui;
7.29. kontroliuoja socialinės veiklos ir socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje projektų įgyvendinimą;
7.31. turint duomenų apie galimą vaiko teisių pažeidimą, taip pat apie vaiko elgesį, keliantį pavojų jo sveikatai ir gyvybei, arba apie likusius be tėvų globos nepilnamečius vaikus ar būtinumą ginti nepilnamečių teises ir teisėtus interesus (dėl tėvų ligos, mirties, išvykimo ar dingimo, tėvų atsisakymo atsiimti vaikus iš mokymo, auklėjimo ar gydymo įstaigų ar panašių priežasčių), apie tai nedelsiant informuoja policiją ir (ar) Tarnybos teritorinį skyrių;
7.32. teikia informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, Socialinės paramos skyriaus vedėjui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;
7.33. informuoja Socialinės paramos skyriaus vedėją apie kontroliuojamų dokumentų, savivaldybės administracijos direktoriaus bei savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų vykdymo terminus siekiant, kad pavedimai ir kitos užduotys būtų įvykdytos laiku;
7.34. konsultuoja pagal kompetenciją į Socialinės paramos skyrių besikreipiančius asmenis, suteikia jiems reikiamą informaciją arba nurodo valstybės tarnautojus bei darbuotojus, kurie asmens rūpimus klausimus galėtų išspręsti, taip pat jų kontaktinę informaciją;
7.35. Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavedimu teikia asmens prašomą informaciją apie skyriaus veiklą ir kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Savivaldybė ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybės įstaigų įstatymą;
7.36. savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo bei Socialinės paramos skyriaus vedėjo nurodymu nagrinėja prašymus, paklausimus, skundus;
7.38. saugo asmens duomenis, gaunamus pagal savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;
7.40. laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, savivaldybės mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Socialinės paramos skyriaus vedėjo, Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavaduotojo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2018 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. V35-656
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA
II. PASKIRTIS
III. Veiklos SRITIS
5. Specialioji veiklos sritis – spręsti našlaičių ir likusių be tėvų globos vaikų įsikūrimo problemas, organizuoti Socialinės paramos teikimo, Vienkartinės pašalpos skyrimo, Būsto pritaikymo neįgaliesiems, Neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimo ir kitų komisijų darbą bei būsto pritaikymą neįgaliesiems.
IV. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM
VALSTYBĖS TARNAUTOJUI
6. Valstybės tarnautojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
6.1. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, viešąjį administravimą, teisėkūrą, valstybės tarnybą, valstybės ir savivaldybės turto naudojimą, gyventojų socialines garantijas, asmens duomenų apsaugą, dokumentų valdymą; išmanyti Lietuvos socialinių darbuotojų etikos kodekso reikalavimus;
6.2. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą; ne mažesnę kai 2 metų darbo patirtį socialinės paramos srityje;
6.3. mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir pasiūlymus;
6.4. sugebėti reaguoti į valstybės ir Savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;
6.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas;
6.6. sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, atstovauti Socialinės paramos skyriui Savivaldybės ir kitose institucijose;
V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS
7. Šias pareigas einantis valstybės tarnautojas vykdo šias funkcijas:
7.2. laiku įgyvendina Lietuvos Respublikos teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;
7.3. vykdo Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių ir Socialinės paramos skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;
7.4. padeda įgyvendinti Savivaldybės plėtros strateginį planą, Savivaldybės strateginius veiklos planus socialinės paramos srityje;
7.5. rengia pagal kompetenciją savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kitų dokumentų projektus;
7.6. rengia pagal kompetenciją Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikia išvadas ir ataskaitas apie jų vykdymą;
7.7. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų, valstybės investicijų programos ir kitų finansinių šaltinių paramai gauti bei projektus, finansuojamus fondų ir programų lėšomis; dalyvauja įgyvendinant šiuos projektus;
7.8. organizuoja Socialinės paramos teikimo, Vienkartinės pašalpos skyrimo, Būsto pritaikymo neįgaliesiems, Neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimo ir kitų komisijų darbą;
7.9. aiškinasi kliento galimybes problemai spręsti ir teikia tiesioginę pagalbą skiriant ir skaičiuojant socialines išmokas bei kompensacijas;
7.10. priima klientų prašymus dėl socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, būsto šildymo ir vandens išlaidų kompensacijų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo pašalpų, socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų skyrimo; rašo pažymas buto (individualaus gyvenamojo namo) šildymo išlaidų ir vandens išlaidų bei kieto kuro įsigijimo išlaidų kompensacijoms gauti;
7.11. tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;
7.12. rengia Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymų ir sprendimų (socialinių paslaugų, socialinių pašalpų, šalpos išmokų, transporto išlaidų kompensacijų, išmokų vaikams, laidojimo pašalpų, socialinės paramos mokiniams ir kitų vienkartinių bei periodinių išmokų, kompensacijų skyrimo ir kitais skyriaus veiklos klausimais), kitų dokumentų projektus;
7.13. lankosi klientų namuose, siekdamas išsiaiškinti priežastis, sukeliančias klientų socialines problemas;
7.15. dirba su Socialinės paramos šeimai informacine sistema (SPIS) ir Socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“;
7.16. analizuoja įvairių socialinių grupių gyventojų socialinės paramos poreikio pasikeitimus ir teikia pasiūlymus Socialinės paramos skyriaus vedėjui socialinio darbo tobulinimo klausimais;
7.17. laiku ir teisingai apskaičiuoja socialines išmokas, operatyviai informuoja pareiškėjus apie nepaskirtas pašalpas bei kompensacijas;
7.19. organizuoja kasos darbą, vadovaudamasi Kasos darbo organizavimo ir kasos operacijų atlikimo taisyklėmis;
7.22. tinkamai saugo kasos dokumentus, pagal reikalavimus įformina ir teisės aktų nustatyta tvarka perduoda į savivaldybės archyvą;
7.23. padeda spręsti pilnamečiams našlaičiams ir likusiems be tėvų globos asmenims įsidarbinimo, apsigyvenimo, įsikūrimo ir kitus klausimus;
7.26. turint duomenų apie galimą vaiko teisių pažeidimą, taip pat apie vaiko elgesį, keliantį pavojų jo sveikatai ir gyvybei, arba apie likusius be tėvų globos nepilnamečius vaikus ar būtinumą ginti nepilnamečių teises ir teisėtus interesus (dėl tėvų ligos, mirties, išvykimo ar dingimo, tėvų atsisakymo atsiimti vaikus iš mokymo, auklėjimo ar gydymo įstaigų ar panašių priežasčių), apie tai nedelsiant informuoja policiją ir (ar) Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą ar jos įgaliotą teritorinį skyrių;
7.27. teikia informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui, Socialinės paramos skyriaus vedėjui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;
7.28. informuoja Socialinės paramos skyriaus vedėją apie kontroliuojamų dokumentų, savivaldybės administracijos direktoriaus bei savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų vykdymo terminus siekiant, kad pavedimai ir kitos užduotys būtų įvykdytos laiku;
7.29. konsultuoja pagal kompetenciją į Socialinės paramos skyrių besikreipiančius asmenis, suteikia jiems reikiamą informaciją arba nurodo valstybės tarnautojus bei darbuotojus, kurie asmens rūpimus klausimus galėtų išspręsti, taip pat jų kontaktinę informaciją;
7.30. Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavedimu teikia asmens prašomą informaciją apie skyriaus veiklą ir kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja savivaldybė ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų įstatymą;
7.31. savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo bei Socialinės paramos skyriaus vedėjo nurodymu nagrinėja prašymus, paklausimus, skundus;
7.33. organizuoja informacijos, susijusios su socialinės paramos teikimu ir socialinių paslaugų organizavimu, parengimą ir paskelbimą savivaldybės interneto tinklapyje;
7.34. saugo asmens duomenis, gaunamus pagal savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;
7.37. laiku atlieka kitus su funkcijomis susijusius savivaldybės mero, savivaldybės mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Socialinės paramos skyriaus vedėjo, Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavaduotojo nenuolatinio pobūdžio pavedimus tam, kad būtų pasiekti įstaigos strateginiai tikslai;
VI. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO PAVALDUMAS