LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2004 M. RUGSĖJO 29 D. ĮSAKYMO NR. A1-225 „DĖL TEISĖS AKTŲ, BŪTINŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINIŲ ĮMONIŲ ĮSTATYMUI ĮGYVENDINTI, PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. gegužės 2 d. Nr. A1-185
Vilnius
1. P a k e i č i u Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-225 „Dėl teisės aktų, būtinų Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymui įgyvendinti, patvirtinimo“, ir 6 punktą išdėstau taip:
„6. Veiklos (verslo) planas (toliau – verslo planas) turi būti sudarytas ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui ir atitikti socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą Socialinių įmonių veiklos (verslo) plano struktūrą ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašą. Verslo plane turi būti pateikti duomenys, leidžiantys spręsti, ar pareiškėjas atitinka šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytus reikalavimus.
Likus dviem mėnesiams iki verslo plano galiojimo pabaigos, socialinė įmonė turi sudaryti naują verslo planą ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui, kuris atitiktų socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą Socialinių įmonių veiklos (verslo) plano struktūrą ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašą, ir pateikti jį Lietuvos darbo biržai. Lietuvos darbo birža per 20 darbo dienų nuo naujo verslo plano gavimo dienos turi įvertinti verslo plano atitiktį Socialinių įmonių veiklos (verslo) plano struktūroje ir šio plano vertinimo kriterijų sąraše, patvirtintame socialinės apsaugos ir darbo ministro, nustatytiems reikalavimams.
Verslo plane nurodytos veiklos verslo plano galiojimo laikotarpiu gali būti keičiamos. Likus dviem mėnesiams iki numatomų veiklų vykdymo pradžios, socialinė įmonė Lietuvos darbo biržai turi pateikti patikslintą verslo planą, kuris atitiktų socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą Socialinių įmonių veiklos (verslo) plano struktūrą ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašą. Lietuvos darbo birža per 20 darbo dienų nuo patikslinto verslo plano gavimo dienos turi įvertinti verslo plano atitiktį Socialinių įmonių veiklos (verslo) plano struktūroje ir šio plano vertinimo kriterijų sąraše, patvirtintame socialinės apsaugos ir darbo ministro, nustatytiems reikalavimams.
Verslo plane nurodytas valstybės pagalbos poreikis verslo plano galiojimo laikotarpiu negali būti didinamas.“
2. P a k e i č i u Socialinių įmonių veiklos (verslo) plano struktūrą ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-225 „Dėl teisės aktų, būtinų Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymui įgyvendinti, patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
|
8
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2004 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. A1-225
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2018 m. gegužės 2 d. įsakymo Nr. A1-185
redakcija)
SOCIALINIŲ ĮMONIŲ VEIKLOS (VERSLO) PLANO STRUKTŪRA IR ŠIO PLANO VERTINIMO KRITERIJŲ SĄRAŠAS
1. Socialinių įmonių veiklos (verslo) plano struktūra ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašas (toliau – Sąrašas) nustato socialinės įmonės ar juridinio asmens, siekiančio įgyti socialinės įmonės statusą, veiklos (verslo) plano (toliau – veiklos (verslo) planas) struktūrą bei veiklos (verslo) plano vertinimo kriterijų sąrašą.
2. Veiklos (verslo) planas turi būti tokios struktūros:
2.2. duomenys apie juridinį asmenį, siekiantį įgyti socialinės įmonės statusą, ar socialinę įmonę (toliau – įmonė):
2.2.1. pavadinimas, teisinė forma, buveinė (adresas, telefonas, faksas, el. pašto adresas), juridinio asmens kodas, vadovas (vardas, pavardė), asmens kontaktams vardas, pavardė, telefonas, el. pašto adresas;
2.3. veiklos (verslo) aprašymas:
2.3.2. juridinio asmens veikla (pagal įmonės įstatus ir Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, atskirai nurodant veiklą, susijusią su tikslinėms grupėms priklausančių asmenų įdarbinimu, jų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimu bei socialine integracija);
2.3.4. veiklos (verslo) plėtra, jos (jo) įgyvendinimo strategija, veiklos (verslo) sritis ir investavimo prioritetai, jų pagrindimas;
2.3.5. veiklos (verslo) savitumas ir išskirtinumas, pasitikėjimo verslo sėkme pagrindimas (originali idėja, kvalifikuoti darbuotojai, ilgalaikė sėkmė praeityje ir kt.);
2.3.6. veiklos (verslo) rizikingumas:
2.3.6.2. pardavimo apimties, kai visos įmonės išlaidos (kintamosios ir pastoviosios) yra lygios įmonės bendrosioms pajamoms (toliau – lūžio taškas), analizė (pateikti pagrįstą informaciją apie tai, kada įmonė planuoja pasiekti lūžio tašką, ar nurodyti, kada jis pasiektas; jei lūžio taškas nebus pasiektas, nurodyti motyvus);
2.4. įmonės patirtis įgyvendinant veiklos (verslo) planą (nurodyti kiekvienos veiklos vykdymo patirtį) (jei įmonė vykdo kelias veiklas, kurių trukmė yra skirtinga, kiekviena veikla remiantis Sąrašu vertinama atskirai, o bendras balas apskaičiuojamas sudedant kiekvienos veiklos vertinimo reikšmės balus ir gautą sumą padalijant iš veiklų skaičiaus);
2.5. valdymas ir personalas:
2.5.1. įmonės personalas (valdymo organai, darbuotojų skaičius, tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų skaičius (atskirai pagal kiekvieną grupę), esamas ir planuojamas vidutinis metinis darbuotojų ir tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičius, planuojamų įdarbinti darbingo amžiaus nedirbančių neįgaliųjų, įsiregistravusių teritorinėje darbo biržoje, kurios aptarnaujamoje teritorijoje yra įmonės buveinė, skaičius, tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų dalis, darbuotojų išsilavinimas (bendra charakteristika), darbo patirtis, turima kvalifikacija (pateikti tai įrodančių dokumentų kopijas) ir jos kėlimas (nurodyti planuojamas datas), funkcijos įmonėje);
2.5.2. darbo organizavimas įmonėje (pamainų skaičius, mažesnių darbo normų nustatymas tikslinėms grupėms priklausantiems asmenims, darbų sezoniškumas, naujų darbo vietų sukūrimo pagrindimas);
2.5.3. darbo sutartys su tikslinėms grupėms priklausančiais bei kitais įmonės darbuotojais (jų skaičius pagal darbo sutarčių rūšis, terminuotų darbo sutarčių vidutinis laikotarpis), darbo apmokėjimo sistema, darbo užmokesčio augimo prognozė ir pagrindimas, darbuotojų skatinimo būdai ir formos;
2.5.4. tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbo užmokestis (pateikti tai įrodančių dokumentų kopijas);
2.6. rinkodaros planas:
2.6.1. rinkos analizė (rinkos įvertinimas, pardavimo apimties prognozė ir numatomi klientai, pirkėjai, užsakovai, paslaugų / gaminių išskirtinumas, paklausa);
2.6.3. rinkodaros tikslai ir strategija (prognozuojamo laikotarpio produktų (paslaugų) pardavimo kainų pokyčių pagrindimas, kainodaros strategija);
2.6.4. realizavimo strategija (prekių ar paslaugų realizavimas (pateikti sutarčių kopijas ir realizavimo schemas);
2.7. produkcijos gamyba (paslaugų teikimas):
2.7.2. produkcijos gamybos (paslaugų) apimtis (gamybos ir paslaugų apimties didinimo prielaidos ir jų pagrindimas) ir įmonės pasiruošimas vykdyti tokios apimties gamybą ir teikti paslaugas;
2.7.4. technologijos (produkcijos gamybos (paslaugų teikimo) schema (esama ir planuojamų naujų veiklų), turima ir reikalinga įsigyti įranga, modernizavimo galimybės, energetinių išteklių poreikis ir tiekimas, reikalavimai infrastruktūrai, logistikos organizavimas);
2.8. finansinės prognozės:
2.8.2. pajamos ir įplaukos (produktų, paslaugų pardavimo pajamų, kitų pajamų pokytis, jų pagrindimas, pajamų ir įplaukų santykis, pajamų palaikymo priemonės), pajamų dalis iš neremtinos veiklos (jei tokią veiklą numatoma vykdyti);
2.8.3. anksčiau gautos valstybės paramos tikslinėms grupėms priklausantiems asmenims įdarbinti ir jų socialinei integracijai poveikis įmonei;
2.8.4. išlaidos ir sąnaudos (išlaidos žaliavoms, medžiagoms, darbo sąnaudos ir kt.), išlaidų pokyčių analizė ir pagrindimas;
3. Veiklos (verslo) plano vertinimo kriterijai:
3.1. įmonės pasirengimas vykdyti veiklos (verslo) planą:
3.1.1. nevykdo neremtinos veiklos ar pajamos iš neremtinos veiklos neviršija 20 proc. visų šio juridinio asmens pajamų;
3.4. tikslinėms grupėms priklausančių asmenų įdarbinimas:
3.5. įmonės veiklos savarankiškumas:
3.5.1. nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos pagrindais valdomas, naudojamas ar disponuojamas turtas;
4. Veiklos (verslo) planas vertinamas balais (Sąrašo priedas):
4.1. Kiekvieno veiklos (verslo) plano vertinimo kriterijaus balai apskaičiuojami atskirai. Bendras vertinimo kriterijaus balas gaunamas skiriamą balą padauginus iš nustatyto koeficiento.
4.2. Bendras veiklos (verslo) plano vertinimo balas gaunamas susumuojant kiekvieno apskaičiuoto vertinimo kriterijaus bendro balo reikšmę.
Socialinių įmonių veiklos (verslo) plano struktūros ir šio plano vertinimo kriterijų sąrašo priedas
SOCIALINIŲ ĮMONIŲ VEIKLOS (VERSLO) PLANO VERTINIMO KRITERIJŲ BALŲ LENTELĖ
Vertinimo kriterijus |
Požymiai |
Vertinimo reikšmės |
Vertinimo skalė |
Skiriamas balas |
Koeficientas |
Bendras balas |
1. Socialinės įmonės ar juridinio asmens, siekiančio įgyti socialinės įmonės statusą (toliau – įmonė), pasirengimas vykdyti veiklos (verslo) planą (toliau – planas): |
||||||
1.1. Nevykdo neremtinos veiklos ar pajamos iš neremtinos veiklos neviršija 20 proc. visų šio juridinio asmens pajamų |
Per praėjusius metus gautos pajamos pagal veiklos rūšis: |
Nevykdo neremtinos veiklos |
4 balai |
|
0,1 |
|
Neremtinos veiklos pajamos sudaro ne daugiau kaip 5 % |
3 balai |
|||||
Neremtinos veiklos pajamos sudaro ne daugiau kaip 10 % |
2 balai |
|||||
Neremtinos veiklos pajamos sudaro ne daugiau kaip 15 % |
1 balas |
|||||
Neremtinos veiklos pajamos sudaro ne daugiau kaip 20 % |
0 balų |
|||||
1.2. Praėjusių metų veiklos pelnas |
Pelno (nuostolio) ataskaita. Vertinama, ar įmonė dirbo pelningai: |
Gautas pelnas |
4 balai |
|
0,5 |
|
Patirtas nuostolis |
0 balų |
|||||
2. Konkurencingumas: |
||||||
2.1. Teikiamų paslaugų / gaminamų prekių kainų palyginimas |
Kainų palyginimas su ne mažiau kaip 3 konkurentais, veikiančiais toje pačioje rinkoje: |
Kaina mažiausia arba paslaugas teikiančių ar prekes gaminančių konkurentų nėra |
4 balai |
|
0,6 |
|
Kaina mažiausia, bet sutampa su bent viena konkurentų kaina arba yra tik vienas paslaugas teikiantis ar prekes gaminantis konkurentas |
3 balai |
|||||
Kaina yra tarp didžiausios ir mažiausios arba yra tik du paslaugas teikiantys ar prekes gaminantys konkurentai |
2 balai |
|||||
Kaina didžiausia, bet sutampa su bent viena konkurentų kaina |
1 balas |
|||||
Kaina didžiausia |
0 balų |
|||||
3. Veiklos rizikingumas: |
||||||
3.1. Paslaugų / prekių realizacija
|
Sudarytos sutartys su pirkėjais / užsakovais: |
Daugiau kaip 10 pirkėjų / užsakovų |
4 balai |
|
0,4 |
|
6–10 pirkėjų / užsakovų |
3 balai |
|||||
4–5 pirkėjai / užsakovai |
2 balai |
|||||
3 pirkėjai / užsakovai |
1 balas |
|||||
mažiau kaip 3 pirkėjai / užsakovai |
0 balų |
|||||
3.2. Lūžio taško analizė |
Įmonės pardavimų apimtis ir lūžio taško pasiekimo prognozė:
|
Pasiektas iki plano pateikimo dienos |
4 balai |
|
0,7 |
|
Pasiektas pirmais plano vykdymo metais |
3 balai |
|||||
Pasiektas antrais plano vykdymo metais |
2 balai |
|||||
Pasiektas trečiais plano vykdymo metais |
1 balas |
|||||
Nepasiektas plano vykdymo laikotarpiu |
0 balų |
|||||
4. Tikslinėms grupėms priklausančių asmenų įdarbinimas: |
||||||
4.1. Neįgalieji, kuriems nustatytas iki 25 proc. darbingumo lygis |
Tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų santykis su metiniu vidutiniu sąrašuose esančių darbuotojų skaičiumi:
|
20 % ir daugiau |
4 balai |
|
2 |
|
15–19 % |
3 balai |
|||||
10–14 % |
2 balai |
|||||
5–9 % |
1 balas |
|||||
iki 5 % |
0 balų |
|||||
4.2. Neįgalieji, kuriems nustatytas 30–40 proc. darbingumo lygis |
Tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų santykis su metiniu vidutiniu sąrašuose esančių darbuotojų skaičiumi:
|
30 % ir daugiau |
4 balai |
|
1 |
|
25–29 % |
3 balai |
|||||
20–24 % |
2 balai |
|||||
10–19 % |
1 balas |
|||||
iki 10 % |
0 balų |
|||||
4.3. Neįgalieji, kuriems nustatytas 45–55 proc. darbingumo lygis |
Tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų santykis su metiniu vidutiniu sąrašuose esančių darbuotojų skaičiumi:
|
30 % ir daugiau |
4 balai |
|
0,3 |
|
25–29 % |
3 balai |
|||||
20–24 % |
2 balai |
|||||
10–19 % |
1 balas |
|||||
iki 10 % |
0 balų |
|||||
4.4. Kitoms tikslinėms grupėms priklausantys asmenys |
Tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų santykis su metiniu vidutiniu sąrašuose esančių darbuotojų skaičiumi:
|
20 % ir daugiau |
4 balai |
|
1 |
|
15–19 % |
3 balai |
|||||
10–14 % |
2 balai |
|||||
5–9 % |
1 balas |
|||||
iki 5 % |
0 balų |
|||||
5. Įmonės veiklos savarankiškumas: |
||||||
5.1. Nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos pagrindais valdomas, naudojamas ar disponuojamas turtas |
Turto nuomos ar panaudos sutarties (toliau – sutartis) sudarymo terminas arba nuosavybės teisę valdyti turtą pagrindžiantys įrodymai: |
Turtas valdomas nuosavybės teise arba sutartis sudaryta 10 m. ir daugiau |
4 balai |
|
0,3 |
|
Sutartis sudaryta 7–9 m. |
3 balai |
|||||
Sutartis sudaryta 5–6 m. |
2 balai |
|||||
Sutartis sudaryta 4–5 m. |
1 balas |
|||||
Sutartis sudaryta 3 m. |
0 balų |
|||||
5.2. Įmonės patirtis |
Įmonės patirtis plane nurodytos pagrindinės veiklos srityje: |
Daugiau kaip 10 m. |
4 balai |
|
0,8 |
|
Nuo 6 m. iki 9 m. |
3 balai |
|||||
Nuo 3 m. iki 5 m. |
2 balai |
|||||
Nuo 1 m. iki 2 m. |
1 balas |
|||||
Iki 1 metų |
0 balų |
|||||
6. Įmonės veiklos socialinė nauda: |
||||||
6.1. Neįgaliųjų užimtumo didinimas |
Plano galiojimo laikotarpiu bus įdarbinta ne mažiau kaip 3 proc. teritorinėje darbo biržoje, kurios aptarnaujamoje teritorijoje yra įmonės buveinė, įsiregistravusių darbingo amžiaus nedirbančių neįgaliųjų: |
6 % ir daugiau |
4 balai |
|
1 |
|
5 % |
3 balai |
|||||
4 % |
2 balai |
|||||
3 % |
1 balas |
|||||
Mažiau kaip 3 % |
0 balų |
|||||
6.2. Tikslinių grupių darbuotojų vidutinis darbo užmokestis |
Tikslinėms grupėms priklausantiems asmenims praėjusiais metais išmokėtas vidutinis darbo užmokestis, didesnis negu minimalioji mėnesinė alga:
|
Daugiau kaip 2 minimaliosios mėnesinės algos |
4 balai |
|
1,3 |
|
Nuo 1,6 iki 2 minimaliųjų mėnesinių algų |
3 balai |
|||||
Nuo 1,25 iki 1,5 minimaliosios mėnesinės algos |
2 balai |
|||||
Nuo 1,1 iki 1,25 minimaliosios mėnesinės algos |
1 balas |
|||||
Iki 1 minimaliosios mėnesinės algos |
0 balų |
|||||
Bendras plano vertinimo balas (minimalus plano vertinimo balas – 24):
|
∑=10 |
|
_________________________________