LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 m. sausio 23 d. įsakymo Nr. 1V-40 „dėl gairių pareiškėjams gauti paramą pagal 2009–2014 m. norvegijos finansiniO mechanizmO programą lt10 „gebėjimų stiprinimas ir institucinis valstybės, paramos gavėjos, ir norvegijos viešųjų institucijų, vietos ir regioninės valdžios bendradarbiavimas“ patvirtinimo“ pakeitimo
2015 m. kovo 6 d. Nr. 1V-163
Vilnius
P a k e i č i u Gaires pareiškėjams gauti paramą pagal 2009–2014 m. Norvegijos finansinio mechanizmo programą LT10 „Gebėjimų stiprinimas ir institucinis valstybės, paramos gavėjos, ir Norvegijos viešųjų institucijų, vietos ir regioninės valdžios bendradarbiavimas“, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 1V- 40 „Dėl Gairių pareiškėjams gauti paramą pagal 2009–2014 m. Norvegijos finansinio mechanizmo programą LT10 „Gebėjimų stiprinimas ir institucinis valstybės, paramos gavėjos, ir Norvegijos viešųjų institucijų, vietos ir regioninės valdžios bendradarbiavimas“ patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 11.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 11.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
3. Pakeičiu 25.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:
„46. Pagal Programą tinkamos finansuoti išlaidos nurodytos lentelėje:
Eil. Nr. (atitinka Taisyklių 9 priedo 10 punkte nurodytų išlaidų eilės numerius) |
Išlaidų kategorija (atitinka Taisyklių 9 priedo 10 punkte nurodytų išlaidų eilės pavadinimus) |
Tinkamos finansuoti išlaidos |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kt. turtas |
Išlaidos, susijusios su įrangos, įrenginių ir kt. turto, reikalingo projekto tikslui (-ams) pasiekti, pirkimu, atsižvelgiant į Reglamento 7.3 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytos bendrosios taisyklės išimtį. Įrangos, įrenginių ir kt. turto (kurių įsigijimui netaikoma išimtis pagal Gairių 47 punktą), jei jis bus naudojamas ilgiau, nei trunka projektas, tinkamomis finansuoti išlaidomis bus laikomos tik išlaidos, skirtos padengti projekto veikloms vykdyti įsigyto įrangos, įrenginių ir kt. turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudas, apskaičiuotas pagal projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus, parengtus vadovaujantis Lietuvos Respublikos ar Norvegijos Karalystės teisės aktais. |
5. |
Paslaugos |
Išlaidos, susijusios su išorinių paslaugų, reikalingų projekto tikslui (-ams) pasiekti, pirkimu. |
6. |
Projekto dalyvių ir vykdymo išlaidos |
Išlaidos, susijusios su projektą vykdančių darbuotojų darbo užmokesčiu ir su darbo santykiais susijusiais darbdavio įsipareigojimais, apskaičiuotais atitinkamai Lietuvos Respublikos arba Norvegijos Karalystės teisės aktų nustatyta tvarka, jei tai atitinka įprastą projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio taikomą darbo užmokesčio apskaičiavimo tvarką (darbo užmokesčio išlaidos yra laikomos tinkamomis finansuoti tokia apimtimi, kiek jos yra susijusios su veikla, kurios atitinkama valdžios institucija nevykdytų, jeigu toks projektas nebūtų vykdomas). Taip pat projekto dalyvių ir projektą vykdančių darbuotojų su projektu susijusių kelionių, komandiruočių ir dalyvavimo renginiuose išlaidos, jeigu tokios išlaidos atitinka projektą vykdantiems darbuotojams projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio (-ių) įprastai taikomą komandiruočių išlaidų dydžių nustatymo tvarką pagal Lietuvos Respublikos arba Norvegijos Karalystės teisės aktų reikalavimus ir neviršija atitinkamoje valstybėje nustatytų normų, bei kitos projekto vykdymo išlaidos. Projekto dalyvio, tiesiogiai dalyvaujančio projekto įgyvendinimo veiklose, patirtos kelionės, komandiruotės ir apgyvendinimo išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei pirkimai yra įvykdyti projekto vykdytojo arba partnerio (-ių). Kelionės lėktuvu išlaidos gali būti kompensuojamos tik tarptautiniams skrydžiams ir tik tada, jei perkamas ekonominės klasės bilietas. |
7. |
Projekto administravimas |
Išlaidos, susijusios su projektą administruojančių darbuotojų (projekto vykdytojo arba partnerio institucijos atstovų (darbuotojų), paskirtų tiesiogiai administruoti projekto įgyvendinimą) darbo užmokesčiu ir su darbo santykiais, susijusiais darbdavio įsipareigojimais, kelionėmis, komandiruotėmis ir dalyvavimu renginiuose, taikant skiltyje „projekto dalyvių ir vykdymo išlaidos“ nustatytą tvarką. Kelionės lėktuvu išlaidos gali būti kompensuojamos tik tarptautiniams skrydžiams ir tik tada, jei perkamas ekonominės klasės bilietas. Projekto administravimo paslaugų teikimo išlaidos, kai projektui ar atskiroms jo veikloms administruoti samdomas išorinis paslaugos teikėjas (-ai). Paslaugos gali būti perkamos tik toms projekto administravimo funkcijoms atlikti, kurių neatlieka projektą administruojantys asmenys. Išlaidos, susijusios su viešinimu, auditu. Išlaidos, susijusios su kitų projekto įgyvendinimo sutartyje išdėstytų reikalavimų vykdymu (vertimai, finansinės garantijos, laidavimo raštai, su projekto įgyvendinimu susijusio turto draudimas projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir pan.). |
8. |
Netiesioginės išlaidos |
Išlaidos, atitinkančios Reglamento 7.4 straipsnį. Su netiesioginių išlaidų finansavimu susijusios nuostatos išdėstytos Gairių 51 punkte. |
5. Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:
Gairių pareiškėjams gauti paramą pagal 2009–2014 m. programą LT10 „Gebėjimų stiprinimas ir institucinis valstybės, paramos gavėjos, ir Norvegijos viešųjų institucijų, vietos ir regioninės valdžios bendradarbiavimas“
4 priedas
FINANSAVIMO KRYPTIES PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO METODIKA
1. Bendroji informacija apie paraišką:
2. Paraiškos vertinimas:
Kriterijus |
Didžiausias balas |
Skiriamas balas ir balų skyrimo pagrindimas |
2.1. Projekto aktualumas ir svarba |
35 |
|
2.1.1. Projekto veiklos įgyvendinamos tikslinėse teritorijose*, probleminėse teritorijose** ir regioniniuose centruose***.
*Tikslinės teritorijos – kaip numatyta vidaus reikalų ministro 2014 m. birželio 19 d. įsakyme Nr. 1V-429 „Dėl tikslinių teritorijų išskyrimo iš miestų, turinčių nuo 6 iki 100 tūkst. gyventojų, ir mažesnių savivaldybių centrų”. **Probleminės teritorijos – kaip numatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarime Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“. ***Regioniniai centrai – kaip numatyta Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d nutarimu Nr. 575 „Dėl Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategijos“, 35 punkte.
Vertinimo skalė: 20 balų – projekto veiklos įgyvendinamos daugiau nei vienoje tikslinėje teritorijoje ir daugiau nei vienoje probleminėje teritorijoje arba regioniniame centre. 10 balų – projekto veiklos įgyvendinamos daugiau nei vienoje tikslinėje teritorijoje ir bent vienoje probleminėje teritorijoje ar regioniniame centre. 5 balai – projekto veiklos įgyvendinamos bent vienoje probleminėje teritorijoje arba regioniniame centre, arba tikslinėje teritorijoje. 0 balų – projekto veiklos nėra įgyvendinamos tikslinėse teritorijose arba probleminėse teritorijose ir regioniniuose centruose.
****Mažeikių rajono savivaldybės atveju, kai probleminė teritorija taip pat yra regioninis centras, savivaldybė yra laikoma tik regioniniu centru. |
20 |
|
2.1.2. Projektas prisidės prie programos „Gebėjimų stiprinimas ir institucinis valstybės, paramos gavėjos, ir Norvegijos viešųjų institucijų, vietos ir regioninės valdžios bendradarbiavimas“ (toliau – LT10 programa) tikslo pasiekimo.
Vertinimo skalė: 4–5 balų – projektas prisideda prie regioninės politikos tikslų įgyvendinimo, perteikia Norvegijos Karalystės žinias ir gerąją patirtį Lietuvos Respublikos įstaigoms, stiprina gebėjimus bei bendradarbiavimą tarp vietos, regionų partnerių Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje 1–3 balai – projektas stiprina gebėjimus bei bendradarbiavimą tarp vietos, regionų partnerių Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje |
5 |
|
2.1.3 Projektas vykdo daugiau nei vieną prioritetinę Programos veiklą, kaip nurodyta Gairių 27.4 punkte:
Vertinimo skalė: 5 balai – projektas vykdo daugiau nei tris prioritetines Programos veiklas 4 balai – projektas vykdo tris prioritetines Programos veiklas 2 balai – projektas vykdo dvi prioritetines Programos veiklas 0 balų – projektas vykdo tik vieną prioritetinę Programos veiklą |
5 |
|
2.1.4. Projekto matomumas Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje*
Vertinimo skalė: 5 balai – projekte numatytos viešinimo priemonės Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje, kurios yra viešai prieinamos Lietuvos ir Norvegijos visuomenei 3 balai – projekte numatytos viešinimo priemonės, kurios yra viešai prieinamos tik Lietuvos visuomenei 1 balas – projekte numatytos viešinimo priemonės nėra viešai pasiekiamos visuomenei
*Šioje skiltyje nėra vertinamos privalomosios viešinimo priemonės, nurodytos Reglamento 4 priede (4.2 punktas) |
5 |
|
Vertintojo pastabos:
|
||
2.2. Projekto metodologija |
30 |
|
2.2.1. Projekto veiklų planas yra detalus, gerai apgalvotas (pagrįstas) ir realiai įgyvendinamas.
Vertinimo skalė: 7–10 balų – projekto veiklų planas yra detalus ir struktūruotas: projekto įgyvendinimo etapai nuosekliai aprašyti, įvardijant kiekvieną projekto veiklą bei ryšį su projekto rezultatais. Aiškiai išskiriami kiekvienos veiklos pabaigoje planuojami pasiekti rezultatai; nurodoma projekto trukmė ir pateikiamas kiekvienos veiklos įgyvendinimo laikotarpis 4–6 balai – projekto veiklų planas yra tik iš dalies detalus ir struktūruotas 1–3 balai – projekto veiklų planas nėra detalus ir struktūruotas |
10 |
|
2.2.2. Projekto tikslai yra realūs, pagrįsti ir atitinka problemos apimtis.
Vertinimo skalė 6–10 balų – projekto tikslai yra detaliai pagrįsti ir atitinka projekte identifikuotų problemų apimtis 1–5 balai – projekto tikslai yra tik iš dalies pagrįsti arba neatitinka identifikuotų problemų apimties |
10 |
|
2.2.3. Projekto tikslinės grupės apimtis.
Vertinimo skalė: 10 balų – projekto tikslinė grupė apima skirtingus regionus / savivaldybes ir skirtingų sričių specialistus Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje 7 balai – projekto tikslinė grupė apima skirtingus regionus / savivaldybes arba skirtingų sričių specialistus Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje 3 balai – projekto tikslinė grupė apima skirtingus regionus / savivaldybes arba skirtingų sričių specialistus Lietuvos Respublikoje arba Norvegijos Karalystėje 0 balų – projekto tikslinė grupė apima tik vieną regioną / savivaldybę ir vienos srities specialistus Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje |
10 |
|
Vertintojo pastabos:
|
||
2.3. Projekto finansinis ir ekonominis pagrindimas |
5 |
|
2.3.1. Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) procentinė finansavimo dalis:
Vertinimo skalė: 5 balai – projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai) iš savo lėšų padengia daugiau 20 % ar daugiau tinkamų finansuoti išlaidų 1 balas – projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai) iš savo lėšų padengia daugiau nei 15%, bet ne daugiau kaip 20% tinkamų finansuoti išlaidų. 0 balų – projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai) iš savo lėšų padengia 15 % tinkamų finansuoti išlaidų |
5 |
|
Vertintojo pastabos:
|
||
2.4. Projekto partnerystės pagrįstumas |
20 |
|
2.4.1. Projekto įgyvendinimas yra pagrįstas partneryste su partneriu iš Norvegijos Karalystės.
Vertinimo skalė: 7–10 balų – projekto veiklos yra proporcingai numatomos įgyvendinti Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje. Paraiškoje atsispindi didelis partnerio (-ių) įsitraukimas siekiant projekto rezultatų. Partnerystė yra tęstinė partnerių bendradarbiavimo dalis 4–6 balai – projekto veiklos yra proporcingai numatomos įgyvendinti Lietuvos Respublikoje ir Norvegijos Karalystėje. Paraiškoje ribotai pateikiamas partnerio (-ių) įsitraukimas siekiant projekto rezultatų. Partnerystė nėra tęstinė partnerių bendradarbiavimo dalis 1–3 balai – daugiau kaip pusė projekto veiklų vykdomos tik Lietuvos Respublikoje. Partnerio (-ių) įsitraukimas siekiant projekto rezultatų nėra detaliai pagrįstas |
10 |
|
2.4.2. Projekto partnerystė (tarp projekto vykdytojo ir projekto partnerio (-ių)) turi potencialą tęstis pasibaigus projekto įgyvendinimui.
Vertinimo skalė: 7–10 balų – projekto partnerystė neapsiriboja projekto veiklų tęstinumu. Partnerystės tęstinumas atsispindi projekto paraiškoje ir yra detaliai pagrįstas 4–6 balai – projekto partnerystė neapsiriboja projekto veiklų tęstinumu, tačiau partnerystės tęstinumas nėra detaliai pagrįstas 0–3 balai – projekto paraiškoje nėra informacijos apie projekto partnerystės tęstinumą pasibaigus projekto įgyvendinimui arba ši informacija nėra pagrįsta |
10 |
|
Vertintojo pastabos:
|
||
2.5. Projekto tęstinumas |
10 |
|
2.5.1. Paraiškoje pagrįstas projekto rezultatų tęstinumas. (Ar paraiškoje pagrindžiama, kaip sukuriami pasiekimai bus panaudojami sprendžiant problemas projekto veiklų srityse projektui pasibaigus?)
Vertinimo skalė: 3–5 balai – projekto rezultatų tęstinumas sprendžiant problemas prioritetinėse srityse yra detaliai ir aiškiai pagrįstas 1–2 balai – projekto rezultatų tęstinumas sprendžiant problemas prioritetinėse srityse yra tik iš dalies pagrįstas |
5 |
|
2.5.2. Projekto veiklos turi teigiamą poveikį horizontaliųjų politikų principams (lygių galimybių ir lyčių lygybės, darnus vystymosi* ir gero valdymo).
Vertinimo skalė: 5 balai – projekto veiklos turės teigiamą poveikį visiems išvardytiems horizontaliosios politikos principams 3 balai – projekto veiklos turės teigiamą poveikį bent dviem iš išvardytų horizontaliosios politikos principų 1 balas – projekto veiklos turės teigiamą poveikį vienam iš išvardytų horizontaliosios politikos principų 0 balų – projekto veiklos turės neutralų poveikį išvardytiems horizontaliosios politikos principams
*Projektas turi teigiamą poveikį bent vienam iš darnaus vystymosi aspektų: aplinkosaugos, socialinis, ekonomikos arba regiono vystymosi. |
5 |
|
Vertintojo pastabos:
|
||
Bendras didžiausias balų skaičius |
100 |
|
Skiriamas balas |
|