KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS |
DĖL TRIUKŠMO PREVENCIJOS KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO |
2014 m. sausio 16 d. |
Nr. |
T-41-11 |
Kalvarija |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 35 punktu, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971; 2010, Nr. 51-2479) 4 straipsnio 4 punktu ir 13 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Kalvarijos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Triukšmo prevencijos Kalvarijos savivaldybės viešosiose vietose taisykles (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kalvarijos savivaldybės tarybos
2014 m. sausio 16 d. sprendimu Nr. T-41-11
TRIUKŠMO PREVENCIJOS KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Triukšmo prevencijos Kalvarijos savivaldybės viešosiose vietose taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato triukšmo prevencijos viešosiose vietose teisinius pagrindus, triukšmo valdymo subjektų teises, pareigas, triukšmo kontrolės ir atsakomybės tvarką.
2. Taisyklių tikslas – reglamentuoti veiklos, kurią vykdant viešosiose vietose skleidžiamas triukšmas, valdymą, siekiant apsaugoti žmonių sveikatą bei aplinką nuo neigiamo triukšmo poveikio ir užtikrinti žmonių gyvenimo kokybę.
3. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu (toliau – Triukšmo valdymo įstatymas), kitais įstatymais ir poįstatyminiais teisės aktais, reglamentuojančiais triukšmo valdymą.
4. Taisyklės netaikomos paties asmens keliamo ir jį veikiančio triukšmo atvejais, esant triukšmui darbo vietose ir transporto priemonių viduje, taip pat triukšmo dėl karinių veiksmų karinėse teritorijose atvejais.
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS
6. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme ir kitose triukšmą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
7. Dirginimas – per apklausas triukšmo poveikio vietoje nustatytas bendruomenės nepasitenkinimas dėl triukšmo.
9. Įvertinimas – triukšmo rodiklio dydžio arba triukšmo kenksmingumo poveikio žmogui nustatymas pagal skaičiavimo, prognozavimo ar matavimo metodą.
10. Gyvenamoji aplinka – nuolatinis bei laikinasis būstas, gyvenamųjų namų bendro naudojimo ir viešosios paskirties patalpos, gyvenamosios bei rekreacinės teritorijos.
11 Leidžiamas triukšmo lygis (LTL) – triukšmas, kuris, veikiantis trumpą arba ilgą laiką, negali sukelti ligų arba sveikatos sutrikimų.
12. Tylioji viešoji zona – urbanizuotų teritorijų zona, netrikdoma transporto, pramonės ar komercinės ir gamybinės veiklos triukšmo.
13. Tylioji gamtos zona – zona, netrikdoma transporto, pramonės ar kitų mechanizmų skleidžiamo triukšmo ir buitinės veiklos, kaimynų ar lankytojų keliamo triukšmo ar rekreacinės veiklos triukšmo
14. Triukšmas – nepageidaujami arba žmogui kenksmingi išoriniai garsai, kuriuos sukuria žmonių veikla.
15. Triukšmo prevencija – priemonių, mažinančių triukšmo šaltinių įvairovę ir (ar) skaičių, užkertančių kelią viršyti triukšmo ribinius dydžius ir (ar) mažinančių triukšmo šaltinių garso slėgio, galios, stiprumo, energijos lygius, įgyvendinimas.
17. Triukšmo šaltinio valdytojas – triukšmo šaltinio savininkas arba kitas asmuo, teisėtai valdantis triukšmo šaltinį.
19. Viešoji vieta – Savivaldybei nuosavybės teise priklausanti ar patikėjimo teise valdoma teritorija (aikštės, skverai, parkai, gatvės, paplūdimiai, gyvenamųjų namų kiemai, viešasis transportas ir kt. visuomenės reikmėms naudojama teritorija, gyvenamoji aplinka, bendro naudojimo pastatai, barai, kavinės, diskotekos ir kt.).
20. Viešosios rimties trikdymas – šauksmai, švilpimas, garsus dainavimas arba grojimas muzikos instrumentais ir kitokiais garsiniais aparatais, pastatų durų, transporto priemonių durelių trankymas, šunų lodymas, netvarkingos signalizacijos veikimas, transporto priemonių triukšmingas veikimas.
III. TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS
23. Triukšmo šaltinių skleidžiamo triukšmo matavimai atliekami standartizacijos norminių dokumentų nustatyta tvarka.
24. Savivaldybės taryba gali 50 m atstumu aplink tyliųjų viešųjų zonų triukšmo šaltinį nustatyti žemesnį leidžiamą triukšmo lygį, negu yra nustatytas triukšmo lygis tyliojoje viešojoje zonoje, jei ji pripažįsta, kad tyliųjų viešųjų zonų atskiros vietos dėl jose esančių triukšmo šaltinių kelia pavojų žmonių sveikatai.
25. Viešosiose vietose renginiai gali būti organizuojami dienos ir vakaro metu, išskyrus Joninių, Kalėdų, Naujųjų Metų ar kitus savivaldybės ir valstybinius renginius. Bendruosius renginių organizavimo Kalvarijos savivaldybės viešosiose vietose reikalavimus nustato Renginių organizavimo Kalvarijos savivaldybės viešosiose vietose taisyklės.
26. Savivaldybės viešosiose vietose organizuojamuose muzikiniuose, informaciniuose, reklaminiuose ir kituose renginiuose, kuriuose planuojamas dalyvių skaičius mažesnis nei 1 000 žmonių, triukšmo šaltiniai gali būti naudojami nuo 8.00 val. iki 22.00 val., triukšmo šaltinių naudojimo trukmė neturi viršyti 4 valandų.
27. Savivaldybės viešosiose vietose organizuojamuose muzikiniuose, informaciniuose, reklaminiuose ir kituose renginiuose, kuriuose planuojamas dalyvių skaičius didesnis nei 1 000 žmonių, triukšmo šaltinių naudojimo laikas ir trukmė derinama su Savivaldybės administracija.
28. Neuždarose patalpose ir atvirose teritorijose įrengti žaidimų, cirko ir kiti atrakcionai gali veikti dienos ir vakaro metu. Naktį jie gali veikti tik tuo atveju, jei nėra grojama muzika, o naudojami žaidimų, cirko ir kiti atrakcionų įrenginiai nekelia triukšmo.
29. Teikiant paslaugas ar vykdant prekybą:
29.1. nakties metu draudžiama leisti muziką, groti muzikiniais instrumentais, skleisti garsinę informaciją ar reklamą, trikdyti viešąją rimtį;
30. Taisyklių 29 punkto reikalavimai netaikomi uždarose patalpose grojamai muzikai, skleidžiamai garsinei informacijai ar reklamai, jei garsas nesklinda į išorinę aplinką, nesukelia dirginimo, netrikdo kitų asmenų ramybės, poilsio, miego ar įprastinio darbo.
31. Daugiabučių namų savininkų bendrijoms, namus administruojančioms įmonėms rekomenduojama pasirengti Namo vidaus tvarkos ir žemės sklypo priežiūros taisykles ir jose nustatyti triukšmo prevencijos reikalavimus.
32. Tyliosiose viešosiose zonose ir tyliosiose gamtos zonose triukšmingas transporto priemones ir rankinius mechanizmus, keliančius triukšmą, darbo dienomis draudžiama naudoti nuo 22.00 val. iki 6.00 val., poilsio ir švenčių dienomis nuo 18.00 val. iki 8.00 val.
33. Savivaldybės viešosiose vietose nuo 22.00 val. iki 6.00 val. draudžiama:
33.2. automobiliuose garsiai groti muziką, esant atviroms automobilių durims arba atviriems automobilių langams;
33.3. laisvalaikio veiklos objektuose viršyti šiems objektams leidžiamas triukšmo lygių normas, o triukšmo sklaida gyvenamojoje aplinkoje neturi trikdyti gyventojų rimties;
33.4. vykdyti prekių pristatymo ir krovos darbus prekybos įstaigose, kurios įsikūrusios arčiau nei 100 m nuo gyvenamųjų namų;
33.5. naudoti pirotechnikos priemones, išskyrus švenčių dienomis bei per renginius, kurių metu pirotechnikos priemonių naudojimas suderintas su Savivaldybės administracija;
IV. TRIUKŠMO ŠALTINIŲ VALDYTOJŲ PAREIGOS IR TEISĖS
34. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo laikytis šiose Taisyklėse ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymo Nr. V-604 Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ (Ž., 2011, Nr. 75-3638) nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo ribinių dydžių.
35. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys savo ūkinėje veikloje naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai įvertinimą.
36. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios pateikti Savivaldybės administracijai informaciją apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones.
37. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo:
37.1. naudojant įrangą ir prietaisus, kurie gali tapti triukšmo šaltiniu, pasirinkti geriausią gamybos būdą, kuris sudarytų galimybę neviršyti triukšmo ribinių dydžių;
37.2. technologinę įrangą ir triukšmo šaltinius naudoti pagal technines sąlygas ir papildomas sąlygas, jeigu jas nustatė kompetentingos valstybės ar savivaldybės institucijos, suderinusios su sąlygas patvirtinusiomis valstybės institucijomis;
38. Planavimo organizatoriai, planuojamos ūkinės veiklos užsakovai, rengdami ir tvirtindami teritorijų planavimo dokumentus ir planuodami ūkinę veiklą, privalo užtikrinti, kad vykdant veiklą nebus viršijami nustatyti triukšmo ribiniai dydžiai.
39. Statant naujus objektus, kurie gali tapti triukšmo šaltiniu, ar juos rekonstruojant, turi būti parinkti geriausi statybos (rekonstrukcijos) būdai, numatomos ir įgyvendinamos priemonės triukšmo lygiams mažinti.
40. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas struktūrinis padalinys (darbuotojas), gavęs informaciją apie planuojamus statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse, su tuo susijusių triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį, jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones:
40.2. triukšmo šaltinių valdytojams siūlo pašalinti nustatytus trūkumus, pateikti papildomą informaciją;
41. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas struktūrinis padalinys (darbuotojas) privalo reikalauti, kad:
41.1. triukšmo šaltinių valdytojai patikslintų ir keistų triukšmo šaltinio naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką;
42. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo įvykdyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto struktūrinio padalinio (darbuotojo) nurodymus ar reikalavimus.
43. Triukšmo prevencijos zonose ūkio subjektams draudžiama planuoti ir vykdyti ūkinę veiklą, kuriai naudojami triukšmo šaltiniai, kol bus gautas leidimas-higienos pasas.
44. Fiziniai ir juridiniai asmenys iš Savivaldybės administracijos ar kitų valstybės institucijų turi teisę:
44.1. gauti teisingą informaciją apie triukšmo lygius, triukšmo prevencijos ir triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimą, leidžiamus triukšmo normatyvus ir planuojamų naudoti triukšmo šaltinių pavojingumą sveikatai;
44.2. dalyvauti vertinant planuojamos ūkinės veiklos, kurioje numatoma naudoti triukšmo šaltinius, poveikį visuomenės sveikatai ir aplinkai;
V. TAISYKLIŲ kontrolė ir ATSAKOMYBĖ
45. Taisyklių vykdymo kontrolę atlieka Savivaldybės administracija, Marijampolės apskrities Vyriausiasis policijos , komisariatas.
46. Savivaldybės administracija, kitos triukšmo kontrolę vykdančios valstybės institucijos teikia fiziniams ir juridiniams asmenims triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimus, kuriuos turi įvykdyti:
46.3. juridiniai asmenys, atliekantys statybos, rekonstrukcijos, remonto darbus miesto viešosiose vietose, gyvenamojoje aplinkoje, ne vėliau kaip per 4 kalendorines dienas;
47. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo per nustatytą terminą įvykdyti Savivaldybės administracijos ar kito viešojo administravimo subjekto nustatytus reikalavimus.
48. Savivaldybės administracija, kitos triukšmo kontrolę vykdančios valstybės institucijos taisyklių 47 dalies 1, 2 ir 3 punktuose nurodytus terminus motyvuotu triukšmo šaltinių vykdytojų prašymu gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip pusę atitinkamo termino laiko.
49. Fiziniai ir juridiniai asmenys, pažeidę šių Taisyklių reikalavimus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.