KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO

TVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 26 d. Nr. TS IV(35)-2063

Kazlų Rūda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049) 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos  Respublikos  piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu  (Žin., 2003, Nr. 73-3352) Kazlų Rūdos savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2013 m. rugpjūčio 28 d. sprendimo Nr. TS IV(30)-1954 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vytautas Kanevičius


PATVIRTINTA

Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos

2014 m. vasario 26 d.

sprendimu Nr. TS IV(35)-2063

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I . BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau tekste – Tvarkos aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką nepasiturintiems gyventojams, socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdus, nepasiturinčių gyventojų grupes, minimalius neišmokamos piniginės socialinės paramos dydžius, piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų teises ir pareigas, Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos teises ir pareigas.

2.Šis Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau tekste – Įstatymas) ir piniginė socialinė parama teikiama taikant Įstatymo nuostatas tiek, kiek jų nereglamentuoja šis Tvarkos aprašas. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

3.Šis Tvarkos aprašas taikomas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui deklaravusiems gyvenamąją vietą arba nuomojantiems būstą Kazlų Rūdos savivaldybės teritorijoje arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.

4. Piniginė socialinė parama Kazlų Rūdos savivaldybėje teikiama vadovaujantis šiais principais:

4.1. Bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Piniginės socialinės paramos teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, bendruomenės, bendrojo naudojimo objektų valdytojų, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;

4.2. Prieinamumo. Piniginė socialinė parama teikiama taip, kad būtų užtikrintas piniginės socialinės paramos prieinamumas nepasiturintiems gyventojams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos;

4.3. Socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Piniginė socialinė parama teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;

4.4. Visapusiškumo. Piniginė socialinė parama teikiama derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu;

4.5. Lygių galimybių. Piniginė socialinė parama teikiama užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.

5. Piniginę socialinę paramą įstatymų, šio Tvarkos aprašo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių piniginę socialinę paramą, įgyvendinimą savivaldybėje, organizuoja, administruoja ir kontroliuoja Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius (toliau – Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius).

 

II. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS RŪŠYS

 

6.Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams (toliau – Piniginė socialinė parama) rūšys yra šios:

6.1.socialinė pašalpa, Kazlų Rūdos savivaldybėje teikiama vykdant savarankiškąją savivaldybių funkciją;

6.2.būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos), kurias Kazlų Rūdos savivaldybė teikia vykdydama valstybinę (valstybės perduotą savivaldybėms) funkciją;

6.3.Vienkartinė socialinė parama.

 

III. KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

7. Dėl piniginės socialinės paramos bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, į Seniūniją, kurioje deklaravę gyvenamąją vietą arba nuomoja būstą, kreipiasi iki einamojo mėnesio 25 dienos imtinai. Prašymai-paraiškos būsto šildymo kompensacijai gauti priimami nuo einamųjų metų spalio 1 d. iki kitų metų gegužės 1 d.

8. Kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos diena laikoma diena, kurią priimtas prašymas - paraiška skirti paramą. Kai kreipiantis dėl paramos su prašymu – paraiška pateikiami ne visi reikiami dokumentai, pareiškėjas gali juos pateikti per laikotarpį, nurodytą tvarkos aprašo 16 punkte, nuo prašymo – paraiškos pateikimo dienos. Jeigu per nustatytą laikotarpį reikiamų dokumentų pareiškėjas nepateikia, jo prašymas laikomas nepateiktu.

9. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti. Piniginės socialinės paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus.

10. Prašymas-paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per atstovą. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme - paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

 

IV. DOKUMENTAI, BŪTINI PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI SKIRTI

 

11. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus, kuriuose nurodo piniginės socialinės paramos skyrimui ir apskaičiavimui būtinus duomenis apie:

11.1.save ir bendrai gyvenančius asmenis;

11.2.veiklos pobūdį;

11.3.turimą turtą ir įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 6–11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę;

11.4.gaunamas pajamas;

11.5. kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją. 

12. Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, arba, jei pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio prašoma skirti piniginę socialinę paramą, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje ir jos prieduose pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

13.Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, nesant pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

14.Įsiskolinusieji už būsto šildymą, karštą ir (ar) geriamąjį vandenį, kreipdamiesi dėl būsto šildymo išlaidų, išlaidų už karštą vandenį ir (ar) geriamąjį vandenį kompensacijų, turi pateikti sutartį dėl dalies skolos apmokėjimo ir skolos grąžinimo terminų.

15.Turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę nustato Seniūnijos, vadovaudamosi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

16.Seniūnijos prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie trūkstamus dokumentus informuojamas iš karto, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos, kaip nurodoma Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos kaip nurodoma Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos.

17.Asmeniui nustatytu laiku nepateikus trūkstamų dokumentų, Seniūnijos socialinis darbuotojas arba specialistas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos, kartu asmeniui grąžinant jo pateiktus dokumentus, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos. Visų prašyme- paraiškoje pateiktų dokumentų teisingumą pareiškėjas patvirtina savo parašu.

 

V. PAJAMŲ SOCIALINEI PARAMAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

18. Skiriant piniginę socialinę paramą, įskaitomos visų bendrai gyvenančių arba vieno gyvenančio asmens gaunamos pajamos. Pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos vadovaujantis Įstatymo 17 straipsniu. Pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos:

18.1.bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos:

18.1.1.pagal vidutines 3 praėjusių mėnesių iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, nurodytas Įstatymo 17 straipsnyje;

18.1.2.pagal mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, jeigu bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis, palyginti su 3 praėjusiais mėnesiais, pasikeitė arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, yra gauta vienkartinė išmoka (premija, vienkartinė netekto darbingumo kompensacija, išeitinė išmoka, išmokėta nutraukus darbo sutartį, išeitinė išmoka atleidžiamam iš pareigų valstybės tarnautojui ir kitos faktiškai gautos vienkartinės pajamos, išskyrus kompensaciją už nepanaudotas atostogas) (toliau – vienkartinė išmoka) ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos arba pasikeitė bendrai gyvenančių asmenų sudėtis ar vieno gyvenančio asmens šeimyninė padėtis;

18.2.šio Tvarkos aprašo 18.1.2 punkto nustatyta tvarka netaikoma, jeigu per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, buvo gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos;

18.3.jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar 6 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama, o socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

18.4.jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma, o socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

19.Pajamų kompensacijoms gauti apskaičiavimas:

19.1.Kompensacijos apskaičiuojamos pagal visų bendrai gyvenančių asmenų vidutinių mėnesio pajamų dalį, tenkančią būste gyvenamąją vietą deklaravusiems ar būstą nuomojantiems bendrai gyvenantiems asmenims, arba pagal gyvenamąją vietą deklaravusio ar būstą nuomojančio vieno gyvenančio asmens vidutines mėnesio pajamas;

19.2.bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos kompensacijoms gauti apskaičiuojamos šio tvarkos aprašo 18.1 ir 18.2 punktuose  nustatyta tvarka;

19.3.socialinę pašalpą gaunantiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui kompensacijos apskaičiuojamos pagal pajamas, kurios paskutinį kartą buvo nurodytos skiriant socialinę pašalpą, įskaitant pagal šias pajamas paskirtos socialinės pašalpos dydį, ir skiriamos paskirtos socialinės pašalpos laikotarpiui;

19.4.jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į kompensacijas pagal šį įstatymą ir pagal Lietuvos Respublikos kompensacijų nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSSR agresijos, bei jų šeimoms įstatymą, taikomas tas įstatymas, kuris suteikia teisę į didesnio dydžio piniginę socialinę paramą;

19.5.jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ar būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų,  kurie  už  komunalines paslaugas 

atsiskaito pagal vieną sąskaitą (atsiskaitomąją knygelę), visų būste gyvenamąją vietą deklaravusių ar būstą nuomojančių asmenų vidutinės mėnesio pajamos apskaičiuojamos sudedant kiekvienos bendrai gyvenančių asmenų grupės šiame būste gyvenamąją vietą deklaravusiems ar būstą nuomojantiems bendrai gyvenantiems asmenims tenkančią vidutinių mėnesio pajamų dalį ir (arba) vienų gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, prieš tai atėmus jiems (jam) tenkančią valstybės remiamų pajamų dydį;

19.6.jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar 6 punktą neteikiamos, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama ir kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

19.7.jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiamos, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkantį pajamų dalis nenustatoma, o kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

19.8.jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ar būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų ir vienam gyvenančiam asmeniui kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalį neteikiamos, jam vidutinės mėnesio pajamos nenustatomos, o kompensacijos skiriamos likusioms būste gyvenamąją vietą deklaravusioms arba būstą nuomojančioms bendrai gyvenančių asmenų grupėms ir (arba) vieniems gyvenantiems asmenims.

20.Apskaičiuojant būsto šildymo išlaidas ir karšto vandens išlaidas, centralizuotai tiekiamos šilumos, karšto vandens, kitų būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamų energijos ir kuro rūšių, kurių kainos reguliuojamos, taip pat geriamojo vandens karštam vandeniui ruošti sąnaudos įvertinamos pagal įstatymų nustatyta tvarka patvirtintas kainas, taikant vienanares centralizuotai tiekiamos šilumos kainas, o kuro, kurio kainos nereguliuojamos ir už kurį atsiskaitoma kas mėnesį pagal apskaitos prietaisų rodmenis, – pagal nustatytas tiekėjų kainas;

21.Apskaičiuojant kieto kuro (malkų) būstui šildyti ir karštam vandeniui paruošti išlaidas, nustatoma vieno kubinio metro kaina  – 120,0 Lt. 

22.Apskaičiuojant geriamojo vandens išlaidas, geriamojo vandens sąnaudos įvertinamos pagal nustatytas tiekėjų kainas.

 

VI. SOCIALINĖS PINIGINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

23.Socialinė pašalpa skiriama 3 mėnesiams nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jeigu kreipimosi ir sprendimo priėmimo metu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į šią pašalpą.

24. Pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui, dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu-paraiška ir pateikti naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl socialinės pašalpos ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriama socialinė pašalpa, turi teisę gauti socialinę pašalpą;

25. Jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos;

26. Kompensacijos skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu ir laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turėjo teisę gauti kompensacijas.

27. Jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 3 mėnesius kreipiasi su prašymu-paraiška pateikdami naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas, kompensacijos skiriamos nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 3 mėnesių, einančių po kompensacijų gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų metu ir laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę jas gauti;

28. Jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 3 mėnesių nuo anksčiau paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpio pabaigos, kompensacija skiriama 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę gauti kompensacijas;

29.Piniginė socialinė parama gali būti skiriama ilgesniam kaip 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeimyninė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas:

29.1.yra nedirbantys senatvės pensijos amžių sukakę asmenys arba nedirbantys darbingo  amžiaus  asmenys, netekę 60 procentų ir daugiau darbingumo (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažinti I ar II grupės invalidais);

29.2.nedeklaruoja pasėlių ir galvijų, žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotų tiesioginėms kompensacinėms išmokoms gauti.

29.3. jeigu rekomenduoja Administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Piniginės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Paramos komisija).

30. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui::

30.1. jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į piniginę socialinę paramą;

30.2. jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį piniginės socialinės paramos dydis pasikeis (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo);

30.3. jeigu bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui planuojama pradėti teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje;

30.4. jeigu rekomenduoja Paramos komisija.

31.Jeigu piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu jos dydis pasikeitė (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita), paskirta piniginė socialinė parama skiriama iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybės pasikeitimo.

32.Jeigu dėl piniginės socialinės paramos kreipiamasi tą mėnesį, kurį pasikeičia bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis arba yra gauta vienkartinė išmoka ar už du ar daugiau mėnesių iš karto išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama tik tam mėnesiui.

33. Jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama piniginė socialinė parama, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriama arba paskirtosios mokėjimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių atsiradimo. Šiems asmenims, kai jie yra įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys, piniginė socialinė parama skiriama, jeigu jie ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje;

34. Jeigu bendrojo naudojimo objekto valdytojas arba Savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriui pateikia dokumentus, patvirtinančius, kad daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ateinantį šildymo sezoną jo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam daugiabučio namo buto savininkui skiriama kompensuojama būsto šildymo išlaidų dalis mažinama 50 procentų, nuo kito šildymo sezono būsto šildymo išlaidų kompensacija neskiriama, iki bus įgyvendintas daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas, bet ne ilgiau kaip 3 metų šildymo sezonus, įskaitant atvejį, kai dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti;

35. Piniginė socialinė parama Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose ir 23 straipsnio 2 dalies 2─11 nustatytais atvejais skiriama iš naujo nuo kito mėnesio, kai pasikeitė aplinkybės, o nutraukiama nuo informacijos iš atitinkamų institucijų gavimo mėnesio pirmos dienos.

36. Socialinės pašalpos dydį, vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu, naudodamasis kompiuterine informacine programa „Parama”, apskaičiuoja ir sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priima atsakingas Seniūnijos darbuotojas, pagal pareigybės aprašyme priskirtas funkcijas, nurodant Įstatymo 8 straipsnio sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

37. Teisė į kompensacijas nustatoma vadovaujantis įstatymo 7 straipsniu.

38.Kompensacijas, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, apskaičiuoja Seniūnijos specialistai vadovaudamosi Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu, naudodamosi kompiuterine informacine programa „Parama“.

39.Vadovaudamasi Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu, Seniūnijos specialistai naudodamasi kompiuterine programa „Parama“ parengia pažymas apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas Kompensacijoms apskaičiuoti.

40.Vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Tvarkos aprašu, Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“, parengia sąrašus apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas būsto šildymui ir karšto vandens kompensacijoms apskaičiuoti.

41.Kompensacijas už centralizuotai tiekiamą šilumą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį skaičiuoja šilumos energiją ir vandenį teikiančios įmonės, bendrijos (toliau – Juridiniai asmenys), su kuriais sudarytos sutartys dėl kompensacijų apskaičiavimo. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui kompensuojami įstatymo 11 straipsnyje nustatyti dydžiai, taikant įstatymo 12 straipsnyje nustatytus normatyvus.

42.Sąrašai arba pažymos pateikiami kompensacijas skaičiuojantiems Juridiniams asmenims,  kiekvieno mėnesio 28 darbo dieną.

43.Juridiniai asmenys pateikia Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriui duomenis apie paskaičiuotų kompensacijų sumas už kiekvieną praėjusį mėnesį.

44. Apskaičiuotų kompensacijų sumas Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius pagal Juridinių asmenų pateiktas paraiškas perveda į Juridinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose sutartyse nustatyta tvarka.

45. Atsiradus ar išaiškėjus priežastims, dėl kurių kompensacija nepriklauso, Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius nutraukia jos teikimą anksčiau laiko ir apie tai tuoj pat informuoja Juridinius asmenis.

46.Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas nurodant įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama. Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

47. Jeigu piniginė socialinė parama neskiriama, stabdoma ar nutraukiama, nurodoma neskyrimo, stabdymo ar nutraukimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos. Pranešimą asmeniui apie sprendimą, nurodant piniginės socialinės paramos neskyrimo, stabdymo ar nutraukimo priežastis, rengia Seniūnijos atsakingas darbuotojas ir pasirašo Seniūnas.

 

VII. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS

 

48.Piniginė socialinė parama teikiama vadovaujantis įstatymo 22 straipsniu.

49.Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

49.1. pinigais, išmokant už kiekvieną praėjusį mėnesį ir pervedant lėšas į gyventojų asmenines sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke, kiekvieno mėnesio 15─25 dienomis;

49.2    nepinigine forma:

49.2.1. socialinę riziką patyrusiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu tvarkos aprašu;

49.2.2. surašius atsakingiems specialistams buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir jį apsvarsčius, kai bendrai gyvenantys asmenys ir (ar) vienas gyvenantis asmuo (kai nėra vaikų) gaunamą socialinę pašalpą naudoja ne pagal paskirtį.

49.2.3. kitais atvejais, jeigu rekomenduoja Paramos komisija.

50. Kompensacijos  teikiamos:

50.1. pinigais, bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kitą kurą, pervedant kompensacijų sumas į gyventojų asmenines sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke nuo mėnesio 10 dienos iki mėnesio 25 dienos ;

50.2.apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į  energiją, kurą, geriamą ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

50.3.socialinę riziką patyrusiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintu tvarkos aprašu;

51.Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą (jei gyvenamosios vietos neturi, savivaldybę, kurios teritorijoje gyvena) arba nuomojamą būstą, ankstesnėje savivaldybėje piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas, išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta (jei gyvenamosios vietos neturi, – savivaldybė, kurios teritorijoje gyveno) arba nuomojamas būstas. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl piniginės socialinės paramos nustatyta tvarka kreipiasi į naujos deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybę (jei gyvenamosios vietos neturi, – į savivaldybę, kurios teritorijoje apsigyvena) arba savivaldybę, kurios teritorijoje nuomojamas būstas, ši parama teikiama vadovaujantis Aprašo 24 ir 27 punktais.  

52.Paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos išmokamos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos buvo paskirtos.

53.Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jei tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke.

54.Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos neišmokamos.

55.Socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį.

56.Kompensacijos teikiamos už kiekvieną praėjusį mėnesį.

57.Būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojant kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijos teikiamos:

57.1.už tris mėnesius – vienkartine pinigine išmoka;

57.2.iš karto už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį – vienkartine pinigine išmoka šio Tvarkos aprašo 29.1 punkte nurodytiems asmenims.

57.3. už praeitą mėnesį arba už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį, apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamą ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.       

58. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 5 litai, o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 1 litas, socialinė pašalpa ir kompensacija neišmokamos.

 

VIII. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA PAPILDOMAI, MAŽINAMA, SUSTABDOMA, NUTRAUKIAMA AR ATNAUJINAMAS JOS MOKĖJIMAS

 

59. Socialinė pašalpa skiriama papildomai ar mažinama vadovaujantis Įstatymo 10 straipsniu.

60. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui papildomai skiriama socialinė pašalpa, kurios dydis lygus 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio, už kiekvieną su darbo ar tarnybos santykiais susijusį mėnesį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius, jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:

60.1. vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą darbo laiko trukmę ir jam darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimaliąją mėnesinę algą arba minimalųjį valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui, bet ne daugiau už dvi minimaliąsias mėnesines algas ar du minimaliuosius valandinius atlygius proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;

60.2. prieš įsidarbinimą šio tvarkos aprašo 60.1 punkte nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 12 mėnesių iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau negu nustatyta įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte, arba dirbo viešuosius darbus;

60.3. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbinimą;

60.4. vienas gyvenantis asmuo ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka bent vieną iš įstatymo 8 straipsnyje nurodytų sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į piniginę socialinę paramą;

60.5. mirus vienam iš tėvų ir likusiam vienam tėvui (motinai) auginančiam vaiką ar vaikus, socialinė pašalpa didinam 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki tėvo (motinos) mirties, vidutiniam dydžiui, bet neilgiau kaip šešis mėnesius, jeigu likęs vienas iš tėvų atitinka visas šias sąlygas:

60.5.1. bendrai gyvenantys asmenys buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius iki vieno iš tėvų mirties;

60.5.2. vienas iš tėvų mirė prieš 3 mėnesius iki kreipimosi dienos.

61. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui tais atvejais, kai bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo yra darbingo amžiaus darbingas, bet nedirbantis asmuo (išskyrus atvejus, kai nedirbama dėl priežasčių, nurodytų įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 ir 10 punktuose), socialinės pašalpos dydis, apskaičiuotas pagal įstatymo 9 straipsnį, išskyrus socialinę pašalpą vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, yra mažinamas:

61.1. kai socialinė pašalpa mokama nuo 12 mėnesių iki 24 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 20 procentų. Socialinės pašalpos gavimo laikotarpis skaičiuojamas nuo 2013-06-01;

61.2. kai socialinė pašalpa mokama nuo 24 mėnesių iki 36 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 30 procentų. Socialinės pašalpos gavimo laikotarpis skaičiuojamas nuo 2013-06-01;

61.3. kai socialinė pašalpa mokama nuo 36 mėnesių iki 48 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 40 procentų. Socialinės pašalpos gavimo laikotarpis skaičiuojamas nuo 2013-06-01;

61.4. kai socialinė pašalpa mokama nuo 48 mėnesių iki 60 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 50 procentų. Socialinės pašalpos gavimo laikotarpis skaičiuojamas nuo 2013-06-01;

61.5. gavusiems (gavusiam) socialinę pašalpą ilgiau kaip 60 mėnesių socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims (išskyrus socialinę pašalpą vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) arba vienam gyvenančiam asmeniui 24 mėnesius neskiriama.

62. Šio tvarkos aprašo 61 punkte nustatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai skaičiuojami sudedant laikotarpius, kuriais buvo mokama socialinė pašalpa. Jeigu šio tvarkos aprašo 61 punkte nurodyti asmenys dirbo (taip pat savarankiškai dirbo) 2 mėnesius per paskutinius 12 mėnesių, bet nemažiau, kaip 45 kalendorines dienas, šio aprašo 61 punkte numatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti iš naujo.

 

IX. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PAREIGOS IR TEISĖS, TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

63. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, privalo:

63.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais –Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

63.2. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikti Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

63.3. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų 6 mėnesius neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

63.4. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ir kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

63.5. kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, įsiskolinusiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį teikti, pinigus pervedant į paslaugas teikiančios įmonės sąskaitą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo yra įsiskolinę už būsto šildymą ir (ar) karštą vandenį, ir (ar geriamą vandenį), tačiau yra sudarę sutartį dėl skolos apmokėjimo ir ją vykdo;

63.6. neskirti kompensacijų, nutraukti jų teikimą įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jie (jis) yra įsiskolinę už būsto šildymą ir (ar) karštą vandenį, ir (ar geriamą vandenį), tačiau nėra sudarę sutarties dėl skolos apmokėjimo arba sudarytos sutarties nevykdo;

63.7. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

63.8. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;

63.9. Tikrinti ir papildomai apklausti bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį socialinę pašalpą gaunančius ilgiau kaip 12 mėnesių dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, gyvenimo sąlygas ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas. Kilus pagrįstų įtarimų pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą už nurodytą laikotarpį (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka.

64.Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

64.1 Sudaryti seniūnijų teritoriniu principu veikiančius kolegialius visuomeninius organus – Seniūnijos piniginės socialinės paramos teikimo komisijas (toliau- Seniūnijos komisija), į kurių sudėtį įeitų bendruomeninių organizacijų ir (ar) nevyriausybinių organizacijų atstovai ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnai, seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys. Seniūnijos komisija dalyvauja svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1 punkte, 2 dalies 2, 3, 4, 5 punktuose ir 3 dalyje numatytais atvejais. Seniūnijos komisija savo darbą organizuoja pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą komisijos darbo reglamentą.

64.2. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius piniginę socialinę paramą daugiau kaip 3 mėn., pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti. Visuomenei naudinga veikla organizuojama vadovaujantis Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka;

64.3. 3 mėnesius socialinę pašalpą skiria tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų 3 mėnesius neteikia bendrai gyvenantiems asmenims ar 3 mėnesiams nutraukia jų teikimą, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų prašymo-paraiškos formoje ir jos prieduose pateikė ne visą ir neteisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus ir (ar) per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, išskyrus atvejį, kai dėl minėtų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama;

64.4. 3 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos ar 3 mėnesiams nutraukia jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis prašymo-paraiškos formoje ir jos prieduose pateikė ne visą ir neteisingą informaciją, įrodančią jo teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus ir (ar) per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, išskyrus atvejį, kai dėl minėtų nuostatų nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, piniginė socialinė parama;

64.5. socialinę pašalpą skiria tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas) (pinigais ir (ar) nepinigine forma), o kompensacijų neteikia ar nutraukia jų teikimą, bendrai gyvenantiems asmenims, o vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims ir neturintiems vaikų (įvaikių), piniginės socialinės paramos neteikia, iki pareigos bus įvykdytos, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo:

64.5.1. neišnaudoja visų teisėtų kitų pajamų gavimo galimybių (nesudaro teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, nesikreipia į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, dėl gavimo teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

64.5.2. pareikalavus Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriaus ir seniūnijų specialistams, nedeklaruoja turimo turto (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

64.5.3. nesudaro Savivaldybės atsakingiems specialistams galimybės tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

64.5.4. nedalyvauja Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje pagal Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką.

64.6. 6 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija 15 valstybės remiamų pajamų dydžių vienam, vyresniam kaip 18 metų, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui, 10 valstybės remiamų pajamų dydžių kiekvienam kitam, vyresniam kaip 18 metų, bendrai gyvenančiam asmeniui ir 5 valstybės remiamų pajamų dydžius kiekvienam vaikui (įvaikiui) iki 18 metų;

64.7. 6 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl piniginės socialinės paramos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

64.8. 6 mėnesius neteikia piniginės socialinės paramos ar 6 mėnesiams nutraukia jos teikimą darbingo amžius darbingam (darbingiems) vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, vykdantiems individualią veiklą ir (ar) nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

64.9. 12 mėnesių neteikia piniginės socialinės paramos ar 12 mėnesių nutraukia jos teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip 15 valstybės remiamų pajamų dydžių vienam, vyresniam kaip 18 metų, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui, 10 valstybės remiamų pajamų dydžių kiekvienam kitam, vyresniam kaip 18 metų, bendrai gyvenančiam asmeniui ir 5 valstybės remiamų pajamų dydžius kiekvienam vaikui (įvaikiui) iki 18 metų, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuoto vadovaujantis įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

64.10. patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašiusi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, neteikia kompensacijų ar nutraukia jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena;

64.11. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą;

64.12. siekdama įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, Seniūnijos ir/ ar Paramos komisijos gali periodiškai tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

64.13. nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę.

65. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, rekomendavus Seniūnijos komisijai ir Paramos komisijai, kompensacijas teikia vadovaujantis įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 2 punktu ir 23 straipsnio 4 dalimi, iš valstybės biudžeto lėšų specialios tikslinės dotacijos savivaldybės biudžetui, neviršijant 4 procentų piniginei socialinei paramai skirtų lėšų, o socialinę pašalpą, vadovaujantis įstatymo 23 straipsnio 3 dalimi išimties tvarka, bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, dėl objektyvių priežasčių negalintiems gauti pakankamai lėšų pragyvenimui savo pastangomis, taip pat negaunantiems ir negalintiems gauti paramos iš kitų šaltinių ar kai jų nepakanka, teikia:

65.1. socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimo turto vertė iki 10 procentų viršija turto vertės normatyvą ar neatitinka įstatymo 6 straipsnio 3 punkte nustatytų reikalavimų;

65.2.  kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

65.3. būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, bet ne daugiau kaip 30 proc., negu nustatyta  įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą,

65.4. socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

65.5. socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

65.6. socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 20 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

65.7. būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

65.8 kompensacijas, jeigu daugiabučio namo buto savininkas nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą;

65.9. socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama piniginė socialinė parama, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje;

65.10.  nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, jeigu Lietuvos teritorinė darbo birža ar kitos valstybės valstybinė įdarbinimo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse.

65.11. esant lėšų trūkumui ir/ar Seniūnijos/Paramos komisijai nustačius, kad bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui piniginė socialinė parama nebūtina, piniginė socialinė parama pagal šio tvarkos aprašo 65.1. – 65.10. punktus neskiriama.

65.12. Bendrai gyvenantiems asmenims socialinę pašalpą skirti tik vaikui (vaikams)  įskaitant pilnamečius vaikus, kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, o kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, kai bendrai gyvenantys asmenys:

65.12.1. yra skolingi Savivaldybei už vietinės rinkliavos komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą,  pagal gautus skolininkų sąrašus.  Sudarius skolos grąžinimo sutartį ir mokėjimo grafiką socialinė pašalpa ir kompensacija skiriama nuo skolos mokėjimo mėnesio pirmos dienos;

65.12.2. yra skolingi Savivaldybei už socialinio būsto (gyvenamųjų patalpų) nuomą.  Sudarius skolos grąžinimo sutartį ir mokėjimo grafiką socialinė pašalpa ir kompensacija skiriama nuo skolos mokėjimo mėnesio pirmos dienos;

65.13.Vienam gyvenančiam asmeniui socialinė pašalpa ir kompensacijos neskiriamos arba nutraukiamas jų teikimas, jeigu:

65.13.1 yra skolingas už vietinės rinkliavos komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą, pagal gautus skolininkų sąrašus. Sudarius skolos grąžinimo sutartį ir mokėjimo grafiką socialinė pašalpa ir kompensacija skiriama nuo skolos mokėjimo mėnesio pirmos dienos;

65.13.2. yra skolingas Savivaldybei už socialinio būsto (gyvenamųjų patalpų) nuomą. Sudarius skolos grąžinimo sutartį ir mokėjimo grafiką socialinė pašalpa ir kompensacija skiriama nuo skolos mokėjimo mėnesio pirmos dienos;

65.14.Socialinės paramos teikimas gali būti sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, rekomendavus Seniūnijos komisijai ir/ar Paramos komisijai.

 

X. VIENKARTINĖS PAŠALPOS

 

66. Vienkartinė socialinė parama, iš savivaldybės biudžete Vienkartinės socialinės paramos teikimui patvirtintų lėšų, rekomenduojant Paramos komisijai, gali būti skiriama asmenims:

66.1. kurių gaunamos pajamos šeimos nariui yra ne didesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydžius (toliau - VRP), ir kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo negauna socialinės arba kitos materialinės paramos;

66.2.sunkios ligos atveju, o šeimos pajamos  neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžio;

66.3.nukentėję nuo gaisro ar kitos stichinės nelaimės, kai žala padaryta tik nuosavybės teise turimam gyvenamajam ar negyvenamajam būstui, pateikę pažymą arba komisijos aktą apie įvykusią nelaimę. Vienkartinė pašalpa skiriama neatsižvelgiant į turimą turtą ir asmens pajamas;

66.4.grįžę iš pataisos namų, kardomojo įkalinimo (suėmimo) įstaigų;

66.5.kitais atvejais (skurdo, asmens dokumentų sutvarkymo ir pan.), kai būtina skubi socialinė parama, rekomendavus paramos komisijai.

67.Teisę į vienkartinę socialinę paramą turi Kazlų Rūdos savivaldybėje deklaruojantys gyvenamąją vietą, jei gyvenamoji vieta nedeklaruota – nuolat gyvenantys Kazlų Rūdos savivaldybėje asmenys.

68.Vienkartinės socialinės paramos dydžiai:

68.1.gaisro, stichinės nelaimės atveju, atsižvelgiant į patirtus materialinius nuostolius, – nuo 1 iki 20 bazinės socialinės išmokos dydžio, kai turtas nebuvo draustas ir bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo negavo draudimo išmokos;

68.2 gaisro, stichinės nelaimės atveju, atsižvelgiant į patirtus materialinius nuostolius, kai turtas buvo draustas ir bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo gavo draudimo išmokas, nustačius gaisro patirtus nuostolius skiriama vienkartinė pašalpa, nuo 1 iki 20 bazinės socialinės išmokos dydžio tik tuo atveju, jeigu gauta draudimo išmokos suma yra mažesnė negu pusė sumos nuo patirtų nuostolių.

68.3.išmokama vienkartinės pašalpos nukentėjus nuo gaisro suma negali viršyti pusės patirtų nuostolių sumos.

68.4.asmeniui, grįžusiam iš pataisos namų, kardomojo kalinimo (suėmimo) įstaigos, – iki 1 bazinės socialinės išmokos dydžio;

68.5.asmeniui ligos atveju, atsižvelgiant į gydymo metu patirtas išlaidas, – iki 2,5 bazinės socialinės išmokos dydžio;

68.6.atsidūrus itin sunkioje materialinėje padėtyje – iki 2 bazinės socialinės išmokos dydžio;

68.7.kitais atvejais – iki 1 bazinės socialinės išmokos dydžio asmeniui.

69.Prie prašymo skirti vienkartinę socialinę paramą priklausomai nuo aplinkybių pridedami šie dokumentai:

69.1.asmens (bendrai gyvenančių asmenų) tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;

69.2.pensininko ar neįgaliojo pažymėjimo kopija;

69.3.pažyma iš draudimo bendrovės;

69.4. pažyma iš Priešgaisrinės tarnybos;

69.5.pažyma iš sveikatos priežiūros įstaigos;

69.6. pažyma iš įkalinimo įstaigos, atlikus bausmę;      

69.7. kiti dokumentai pagal reikalavimą.

70. Kreipiantis dėl vienkartinės socialinės paramos bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo užpildo prašymą (1 priedas).

71.Vienkartinė socialinė parama teikiama:

71.1. pinigais, pervedant į gavėjų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

71.2. nepinigine forma, bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patyrusiems socialinę riziką, vadovaujantis Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

72.Dėl šio Tvarkos aprašo 62.1─62.5 punkte nurodytos socialinės paramos bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipiasi į Seniūniją, kurioje deklaravę gyvenamąją vietą ar faktiškai gyvena, ar nuomoja būstą.

73.Seniūnijų socialiniai darbuotojai ar specialistai gavęs prašymą dėl vienkartinės socialinės paramos nurodytos Tvarkos aprašo 69.1─69.7 punktuose, patikrina gyvenimo sąlygas ir surašo nustatytos formos buities tyrimo aktą, kuriame patvirtina kreipimosi tikslingumą.

74. Surinkus visus reikalingus dokumentus, prašymai, svarstomi Paramos komisijoje, kuri darbą organizuoja pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintus nuostatus, surašomas svarstymo protokolas, kuriame pateikiamos rekomendacijos dėl vienkartinių pašalpų skyrimo (neskyrimo).

75. Atsižvelgdamas į Paramos komisijos rekomendacijas, Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriaus atsakingas specialistas rengia įsakymo ar sprendimo dėl vienkartinių pašalpų skyrimo projektą.

76.Sprendimą dėl vienkartinės piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) šio Tvarkos aprašo 66 punkte numatytais atvejais ir kitais šiame Tvarkos apraše nenumatytais atvejais,  priima Administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Paramos komisijos siūlymą.

77. Sprendimai dėl vienkartinių pašalpų skyrimo turi būti priimti ne vėliau, kaip per vieną mėnesį nuo prašymų padavimo dienos.

78. Nesant galimybės skirti vienkartinės pašalpos, apie tai raštu per 10 dienų po svarstymo komisijose pranešama pareiškėjui. Neigiami sprendimai gali būti skundžiami administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

79. Vienkartinė parama skiriama tik vieną kartą per 12 mėnesių.

80. Prašymai ir visa medžiaga, susijusi su jais, saugomi Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros   skyriuje.

81. Duomenys apie vienkartinių pašalpų paskyrimą įvedami į kompiuterinę informacinę programą „Parama”.

82. Vienkartinės pašalpos gali būti mokamos:

82.1. pašalpos gavėjui;

82.2. asmeniui, turinčiam nustatyta tvarka patvirtintą įgaliojimą paimti pašalpą;

83. Pašalpos gavėjui mirus, pašalpa neišmokama.

 

XI. NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

84. Dėl piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimas:

84.1.nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai pinigų gautą sumą arba ją sumokėti dalimis;

84.2.negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama Seniūnijos priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

84.3.jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likęs įsiskolinimas išieškomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

85. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XII. PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ BENDRAI GYVENANČIŲ ASMENŲ ARBA VIENO GYVENANČIO ASMENS TEISĖS IR PAREIGOS

 

 

86. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo:

86.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita;

86.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

86.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

86.4. Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriaus ir seniūnijų specialistų reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

86.5. sudaryti Savivaldybės atsakingiems specialistams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

86.6. dalyvauti Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

86.7. dalyvauti Socialinės paramos teikimo komisijų organizuojamuose posėdžiuose, komisijai pakvietus.

 

XIII. SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO KOMISIJA

 

87.Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos direktorius tvirtina seniūnijos seniūno teikimu:

87.1 Seniūnijos komisijos sudėtį;

87.2. Seniūnijos komisijos darbo reglamentą.

88. Į seniūnijų komisijas gali būti įtraukti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys.

89. Seniūnijos komisijos nariai gali su seniūnijos specialistais tikrinti asmenų arba vieno gyvenančio asmens buities ir gyvenimo sąlygas, turimą turtą, užimtumą, bei pasirašyti ant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akto, tikrinti neteisingai pateiktus duomenis.

90. Seniūnijų komisijos teikia išvadas dėl socialinės paramos skyrimo/neskyrimo ir socialinės paramos teikimo formos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, vadovaujantis įstatymu ir šios tvarkos aprašu. Seniūnijos komisijos išvada įforminama protokolu.

91. Seniūnijų komisijų sprendimai yra rekomendacinio (patariamojo) pobūdžio.

92. Seniūnijos komisijos gauta ar surinkta informacija apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį yra konfidenciali. Seniūnijos komisijos nariai prieš pradėdami komisijos darbą, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus (2 priedas).

93. Komisijos posėdžiai šaukiami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

94. Komisija turi teisę kviestis į posėdžius socialinės paramos gavėjus, savivaldybės struktūrinių padalinių darbuotojus ir kt. suinteresuotus asmenis.

95. Seniūnijos specialistas priėmęs prašymą-paraišką dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, Įstatymo ir šios tvarkos aprašo nustatyta tvarka, informaciją apie paramos besikreipiančius iki einamo mėnesio 23 d. pateikia seniūnijos komisijai.

96. Seniūnijų komisijos pateikia išvadas ir buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akto kopijas, Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyriui dėl piniginės socialinės paramos teikimo/neteikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui per 5 darbo dienas.

 

XIV. ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

97.Seniūnijų socialiniai darbuotojai ir specialistai atsako už teisingą Kazlų Rūdos gyventojų dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą, socialinių pašalpų ir kompensacijų skaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kitas kuro ir energijos rūšis. Pažymų apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas Kompensacijoms skaičiuoti perdavimą Kompensacijas skaičiuojantiems Juridiniams asmenims. 

98.Seniūnijų socialiniai darbuotojai ir specialistai atsako už pateiktų dokumentų konfidencialumą.

99.Socialinių pašalpų ir kitų energijos ar kietojo kuro kompensacijų mokėjimo gavėjams nustatytas terminas nuo mėnesio 10 dienos iki mėnesio 25 dienos.

100.Piniginę socialinę paramą įstatymų, šio tvarkos aprašo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių piniginę socialinę paramą, įgyvendinimą savivaldybėje, organizuoja, administruoja ir kontroliuoja Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius.

 

XV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

101.Jeigu socialinė pašalpa ar kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau šio įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

102. Lėšos, nepanaudotos socialinei pašalpai mokėti gali būti panaudojamos:

102.1. socialinėms paslaugoms, socialinėms programoms finansuoti;

102.2. socialinės, švietimo, kultūros srities įstaigų finansavimui ir infrastruktūrai gerinti;

102.3. vienkartinei paramai mokėti;

102.4. darbuotojų skatinimui, darbo vietų ir sąlygų gerinimui.

102.5. kitoms reikmėms.

103. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_______________________


 

Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems

Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams

teikimo tvarkos aprašo 1priedas

 

___________________________________________________

(vardas, pavardė)

___________________________________________________

(asmens kodas)

___________________________________________________

( gyvenamoji ir faktinė gyvenamoji vieta)

___________________________________________________

(telefono numeris)

 

Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos

 

______________________ seniūnija

 

 

P R A Š Y M A S

DĖL VIENKARTINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO

20____ m.___________________ d.

Kazlų Rūda

 

Prašau skirti vienkartinę pašalpą _____________________________________________________

(nurodomos kreipimosi priežastys)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Banko sąskaitos Nr. _____________________________________

 

 

_______________________              _____________________________________

(parašas)                                                             (vardas, pavardė)

 

___________________________

 

KOMISIJOS SPRENDIMAS

Data: ______________

 

Siūlyti direktoriui:

Skirti pašalpą ____________ Lt.

Neskirti pašalpos.

 

 


 

Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems

Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams

teikimo  tvarkos aprašo 2 priedas

 

_________________seniūnijos socialinės paramos teikimo komisija

 

___________________________________________________________________________

(asmens vardas ir pavardė, pareigos)

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

20__ m.________________ d.

Kazlų Rūda

 

Būdamas ______________________________________,

(pareigų pavadinimas)

 

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti visą su socialinės paramos teikimu susijusią informaciją, kuri man taps žinoma, atliekant ____________________________________________________________________ pareigas;

(pareigų pavadinimas)

1.2. man patikėtus dokumentus saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;

1.3. nepasilikti jokių man pateiktų dokumentų ir dokumentų kopijų.

2. Man žinoma, kad su socialinės paramos teikimu susijusią informaciją, kurią reglamentuoja Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas ir kiti teisės aktai, dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims, galėsiu teikti tik įpareigotas organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens. Konfidencialią informaciją galėsiu atskleisti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais.

3. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:

3.1. visa su socialinės paramos teikimu susijusi informacija ir dokumentai, kuriuos reglamentuoja Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas ir kiti teisės aktai ;

3.2. informacija, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą darbą.

4. Esu įspėtas, kad pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atsakyti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

___________________                                  ____________________

(parašas)                                              (vardas ir pavardė)

 

 

______________________


 

Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems

Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojams

teikimo tvarkos aprašo 3 priedas

 

________________________________________________________________

(savivaldybės (seniūnijos) pavadinimas)

 

BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ PATIKRINIMO AKTAS

 

_________________ Nr. __________

(data)      

_________________

(sudarymo vieta)

 

1. Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos:

1.1. Vardas, pavardė _______________________________________________________________

1.2. Asmens kodas _________________________________________________________________

1.3. Deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos adresas___________________________________

________________________________________________________________________________

1.4. Šeiminė padėtis (pabraukti): susituokęs(-usi); neįregistravęs santuokos ir bendrą ūkį tvarkantis asmuo; nutraukęs (-usi) santuoką; vienas iš tėvų, auginantis vaiką (vaikus); vienas gyvenantis asmuo; kita (nurodyti)

________________________________________________________________________________

1.5. Telefono Nr., el. paštas __________________________________________________________

1.6. Kita (nurodyti) ________________________________________________________________

2. Patikrinimo tikslas (pabraukti): patikslinti pateiktus duomenis apie turimą turtą, gaunamas pajamas, užimtumą, šeiminę padėtį, nustatyti, ar bendrai gyvenantys asmenys ar asmuo nėra patyręs socialinės rizikos, kita (nurodyti)   

________________________________________________________________________________

3. Būstas (pabraukti): nuosavybės teise priklausantis būstas; kitam asmeniui nuosavybės teise priklausantis būstas; nuomojamas būstas (nuomos mokestis _____ Lt per mėnesį); kita (nurodyti)

________________________________________________________________________________

4. Būste gyvena (nurodyti asmenų šeiminę padėtį, skaičių, giminystės ryšį, jeigu jis yra, kita):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

5. Pajamos (pabraukti): pastovus darbo užmokestis, pajamos iš turto, pensija, socialinės išmokos, pašalpos, kompensacijos, kita (nurodyti) ________________________________________________________

________________________________________________________________________________

6. Objektyvios priežastys (liga, neįgalumas, nedarbas, sumažėjusios darbo pajamos, mokymasis, auginami mažamečiai vaikai, kita), dėl kurių reikalinga piniginė socialinė parama (nurodyti) ________________________

________________________________________________________________________________

7. Veiksniai, kuriems esant bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo patiria socialinę riziką (nurodyti) ________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

8. Patikrinus buities ir gyvenimo sąlygas nustatyta, kad prašyme neteisingai nurodyti ar nuslėpti duomenys (pabraukti): apie bendrai gyvenančius asmenis, bendrai gyvenančių asmenų ar vienų gyvenančių asmenų pajamas, turtą, užimtumą, šeiminę padėtį, pateikti neteisingi duomenys, kita (nurodyti) ___________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

9. Apibūdinimas apie bendrai gyvenančius asmenis ar vieną gyvenantį asmenį, atsižvelgiant į vaiko teisių apsaugos specialistų, policijos, pedagogų, gydytojų išvadas bei giminių, kaimynų ir kitų asmenų nuomonę __

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

10. Tikrinusių asmenų (socialinių darbuotojų, Socialinės paramos komisijos (tarybos) atstovų ir kitų asmenų) išvados ir rekomendacijos (nurodyti) __________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

10.1. Skirti socialinę pašalpą:

bendrai gyvenantiems asmenims____________________________________________________

tik vaikui (vaikams) ______________________________________________________________

10.2. Teikti socialinę pašalpą:

pinigais _______________________________________________________________________

nepinigine forma (pabraukti): (maisto produktais, drabužiais ir kitomis reikalingomis prekėmis, socialinėmis kortelėmis, maitinimo talonais, apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose, apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ligų išlaidas ar kitais savivaldybės tarybos nustatytais būdais (nurodyti) ________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

pinigais ir (ar) nepinigine forma teikiamą socialinę pašalpą derinant su socialinėmis paslaugomis (bendrosiomis, socialinės priežiūros) (nurodyti) _______________________________________________________

________________________________________________________________________________

10.3. Teikti būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijas:

pinigais _______________________________________________________________________

apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka________________

________________________________________________________________________________

10.4. Esant socialinei rizikai, išmoką vaikui mokėti:

pinigais _______________________________________________________________________

nepinigine forma ________________________________________________________________

10.5. Skirti socialinę paramą mokiniams:

nemokamą maitinimą (pabraukti): pietus, pusryčius, pavakarius, maitinimą mokyklų organizuojamose dieninėse vasaros stovyklose_________________________________________________________________

paramą mokinio reikmenims įsigyti __________________________________________________

10.6. Kita (nurodyti) _______________________________________________________________

________________________________________________________________________________

11. Neteikti piniginės socialinės paramos, nutraukti ar sustabdyti jos mokėjimą (nurodyti priežastis)       

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

________________________________ ______________               _______________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas)                       (parašas)                    (vardas ir pavardė)

________________________________ ______________               _______________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas)                       (parašas)                    (vardas ir pavardė)

________________________________ ______________               _______________

(tikrinusio asmens pareigų pavadinimas)                       (parašas)                    (vardas ir pavardė)

 

patvirtinu, kad su buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu susipažinau, pateikti duomenys teisingi.

su buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu nesutinku, nes (nurodyti priežastis) _____________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(Asmens, kurio buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos, vardas ir pavardė)

 

____________________________                _______________________