VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, BEI VIDAUS SAUGUMO FONDO 20212027 M. PROGRAMŲ PROJEKTŲ PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 22 d. Nr. 2023/8-462

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 164 „Dėl institucijų, atsakingų už Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, programos ir Vidaus saugumo fondo programos valdymą ir kontrolę Lietuvoje, paskyrimo“ 2 punktu ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo projektų valdymo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1V-467 „Dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo projektų valdymo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo 2021–2027 m. programų projektų pirkimų priežiūros tvarkos aprašą (pridedamas).

2. Pripažįstu netekusiu galios Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, projektų papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, pirkimų priežiūros tvarkos aprašą, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2020 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 2020/8-330 „Dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, projektų papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, pirkimų priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                   Lidija Kašubienė

 

PATVIRTINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų

valdymo agentūros direktoriaus

2023 m. lapkričio 22 d. įsakymu

Nr. 2023/8-462

 

 

SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, BEI VIDAUS SAUGUMO FONDO 2021-2027 M. PROGRAMŲ PROJEKTŲ PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo 20212027 m. programų projektų pirkimų priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, 20212027 m. programos ir Vidaus saugumo fondo 20212027 m. programos projektams taikomą projekto pirkimų plano keitimo, išankstinės ir paskesnės viešųjų pirkimų priežiūros vykdymo tvarką bei su tuo susijusias projektų vykdytojų teises ir pareigas.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – VPĮ), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme (toliau – Įstatymas), Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 282 „Dėl pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pirkimų aprašas), Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos apraše, patvirtintose Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2017 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-809/V-188 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Užsienyje vykdomų pirkimų aprašas), Gairėse pareiškėjams, teikiantiems projektų įgyvendinimo planus pagal Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo 2021–2027 m. programas, patvirtintas viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros 2022 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 2022/8-472 „Dėl Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų įgyvendinimo planus pagal Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo 2021–2027 m. programas, patvirtinimo  (toliau – Gairės pareiškėjams), bei Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo projektų valdymo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1V-467 „Dėl Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, bei Vidaus saugumo fondo projektų valdymo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).

3. Aprašu turi vadovautis projekto vykdytojas ir (arba) partneris, jei tenkinamos visos šios sąlygos:

3.1. pirkimas vykdomas projekto vykdytojo, partnerio, centrinės (-ių) perkančiosios (-iųjų) organizacijos (-ų) ar įgaliotosios organizacijos pagal VPĮ, Įstatymą, Pirkimų aprašą arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašą;

3.2. su projekto vykdytoju yra pasirašyta projekto sutartis, pagal kurią projektui visa apimtimi ar iš dalies yra skiriamos finansavimo lėšos;

3.3. viešuoju pirkimu, pirkimu pagal Pirkimų aprašą arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašą įsigyjamos prekės, paslaugos arba darbai yra visiškai ar iš dalies skirti projektui įgyvendinti ir pagal projekto sutartį visas įsigijimo išlaidas ar jų dalį numatoma apmokėti projektui skiriamomis finansavimo lėšomis (toliau – finansavimo lėšos).

4. Už visų vykdomų projekto pirkimų atitiktį teisės aktuose nustatytiems reikalavimams yra atsakingas juos vykdantis projekto vykdytojas, partneris, centrinė perkančioji organizacija arba įgaliotoji organizacija, tačiau Apraše nurodytų dokumentų teikimą viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) ir kitų teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą visais atvejais privalo užtikrinti projekto vykdytojas.

5. Šiame Apraše nustatytos pirkimų priežiūros priemonės ir tvarka netaikoma pirkimams, kurių išlaidos deklaruojamos pagal išlaidų supaprastinimo metodiką.

6. Projektų vykdytojai Apraše nurodytus dokumentus ir informaciją, susijusią su pirkimų vykdymu, CPVA teikia per Vidaus saugumo fondo bei Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, elektroninio keitimosi duomenimis sistemą (toliau – VSFSVVP IS), jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Jei tokių galimybių nėra, dokumentai teikiami paštu arba elektroniniu paštu info@cpva.lt. Dokumentai ir informacija, susiję su pirkimais saugumo srityje ir (ar) pirkimais, susijusiais su žvalgybinio pobūdžio veikla, teikiami  projekto sutartyje numatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO PIRKIMŲ PLANAS

 

7.  Projekto pirkimų planas (toliau – pirkimų planas) (Aprašo 2 priedas) teikiamas ir atnaujinamas vadovaujantis Taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka. Atnaujinto pirkimų plano derinimui taikoma tokia pati šio Aprašo tvarka, kokia numatyta pirkimų plano pakeitimų derinimui. Pirkimų plane nurodomi visi pagal VPĮ, Įstatymą, Pirkimų aprašą ir Užsienyje vykdomų pirkimų aprašą planuojami vykdyti, vykdomi bei iki projekto sutarties įsigaliojimo įvykdyti prekių, paslaugų ir darbų pirkimai, skirti projektui įgyvendinti, įskaitant ir pirkimus, vykdomus per centrinę (-es) perkančiąją (-iąsias) organizaciją (-as), išskyrus tuos pirkimus, kurių išlaidos deklaruojamos pagal išlaidų supaprastinimo metodiką, ir pirkimus, kurių pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė mažesnė kaip 15 000 eurų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM). Tuo atveju, jei projekte visi suplanuoti vykdyti pirkimai neviršija 15 000 eurų be PVM, į pirkimų planą traukiami visi pirkimai, kurių pirkimo sutarties, finansuojamos finansavimo lėšomis, vertė mažesnė kaip 15 000 eurų be PVM (išskyrus žodžiu atliktus pirkimus).

8. Pirkimų planas gali būti keičiamas. Pirkimų plano pakeitimai, pateikiant atitinkamai patikslintą (pakeistą) pirkimų planą, turi būti pateikti CPVA įvertinti iki atitinkamo pirkimo pradžios, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

8.1. keičiasi numatyta pirkimo rūšis (prekės, paslaugos, darbai);

8.2. keičiasi pirkimą vykdantis subjektas;

8.3. keičiasi pirkimo suma. Šis papunktis netaikomas, kai vienas pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti pirkimų ir nesikeičia bendra šiems pirkimams pirkimų plane numatyta lėšų (pirkimų) suma;

8.4. keičiasi pirkimo objektas, įtraukiant naują pirkimų plane nenumatytą prekę, paslaugą ar darbus. Šis papunktis netaikomas, jei įtraukiami papildomi pirkimų plane jau numatytų prekių, paslaugų ar darbų kiekiai, kurių įsigijimas neprieštarauja projekto sutarčiai;

8.5. keičiasi pirkimo būdas. Šis papunktis netaikomas, kai vietoj apklausos numatoma vykdyti supaprastintą (atvirą) konkursą arba vietoj supaprastinto atviro konkurso numatoma vykdyti atvirą konkursą arba vietoj derybų su vieninteliu tiekėju numatoma vykdyti uždarą konkursą;

8.6. numatomas naujas pirkimas. Šis papunktis netaikomas, kai vienas pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti pirkimų.

9. Kiti pirkimų plano pakeitimai turi būti perduoti CPVA pateikiant per VSFSVVP IS atitinkamai patikslintą (pakeistą) pirkimų planą ne vėliau kaip su prašymu apmokėti išlaidas, prašymu kompensuoti išlaidas ar išlaidų deklaracija, kuriuose deklaruojamos išlaidos, patirtos pagal pirkimą, apie kurį pateikta informacija neatitinka su CPVA suderinto pirkimų plano.

10. Pirkimų plano pakeitime pateikiama ir atnaujinama informacija apie atliktus, vykdomus bei planuojamus vykdyti pirkimus. Atnaujinto pirkimų plano pakeitimus (jei taikoma) projekto vykdytojas pirmą kartą pateikia per 10 d. d. nuo pasirašytos projekto sutarties įsigaliojimo dienos, juos CPVA vidaus procedūrose nustatyta apimtimi įvertina per 7 darbo dienas nuo pirkimų plano pakeitimų gavimo dienos. Jei pateiktam pirkimų plano pakeitimui CPVA turi pastabų ar pakeitimo įvertinimui reikalinga papildoma informacija, 7 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo patikslinimų ar papildomos informacijos gavimo iš projekto vykdytojo dienos. CPVA pastabos ar prašymas pateikti papildomą informaciją projekto vykdytojui pateikiami el. paštu. Jei per 7 darbo dienas CPVA projekto vykdytojui nepateikia pastabų ar prašymo pateikti papildomą informaciją, laikoma, kad pirkimų plano pakeitimams ji esminių pastabų neturi ir pirkimų planui pritaria. Visi vėlesni pirkimų plano pakeitimai turi būti pateikti tarpinei institucijai iki atitinkamo pirkimo pradžios.

11. Veiklos projektų, t. y. projektų, kuriems papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti iš Specialios tranzito schemos skiriamos lėšos, atnaujinto pirkimų plano bei keitimų CPVA nederina. Jei, nepatikslinus pirkimų plano, CPVA negali tinkamai įvertinti veiklos projekto vykdytojo deklaruojamų išlaidų, CPVA turi teisę prašyti, kad veiklos projekto vykdytojas patikslintų pirkimų planą ar pateiktų papildomą informaciją. Už pirkimų plane pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą atsako veiklos projekto vykdytojas. Pirkimų plano pakeitime pateikiama ir atnaujinama informacija apie atliktus, vykdomus bei planuojamus vykdyti pirkimus.

 

III SKYRIUS

PASIRENGIMAS PROJEKTO PIRKIMUI

 

12Projekto vykdytojas, prieš atlikdamas pirkimą, gali atnaujinti rinkos tyrimą, jei jis buvo atliktas projekto įgyvendinimo plano teikimo ir vertinimo metu, o jei jis neatliktas, privalo atlikti naują rinkos tyrimą, vadovaujantis rekomendacijomis, pateiktomis Gairėse pareiškėjams. Tyrimo metu surenkama kokybinė ir kiekybinė informacija apie numatomų įsigyti prekių, paslaugų ir darbų pasiūlą, tiekėjus (pvz., jų tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, kainas ir pan.), surinkti duomenys, jų analizė ir išvados turi būti fiksuojami ir saugomi. Rekomenduotina kiekvienam rinkos tyrimui parengti rinkos tyrimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie rinkos tyrimo būdą (us), jame dalyvavusius tiekėjus, tyrimo metu gautą informaciją,  projekto vykdytojo padarytas išvadas. CPVA turi teisę prašyti, kad  projekto vykdytojas pateiktų informaciją apie rinkos tyrimą.

13. Rinkos tyrimas gali būti neatliekamas:

13.1. šio Aprašo 5 punkte nurodytu atveju;

13.2. jei pirkimą planuojama vykdyti per viešąją įstaigą CPO LT (toliau CPO LT);

13.3. jei pirkimas atliekamas pagal preliminariąją sutartį;

13.4. jei perkamos paslaugos iš komunalinių paslaugų teikėjų;

13.5. jei planuojamas pirkimas savo pirkimo objektu ir esminėmis pirkimo sąlygomis yra identiškas ne daugiau kaip prieš metus atliktam pirkimui ar rinkos tyrimui ir projekto vykdytojo duomenimis, pirkimo objekto rinka nėra pasikeitusi.

13.6. jei dėl konkretaus pirkimo buvo atlikta rinkos konsultacija CVP IS.

14. Rekomenduotina rinkos konsultacijos metu projekto vykdytojui sudaryti galimybę tiekėjams pateikti savo nuomonę dėl šių klausimų:

14.1. pirkimo objekto techninių charakteristikų, būtinų pirkimu siekiamam rezultatui pasiekti, nustatymo;

14.2. dėl pirkimo objekto (ne)skaidymo tikslingumo bei pagrįstumo;

14.3. dirbtinai konkurencijos neribojančių, proporcingų ir su pirkimo objektu susijusių kvalifikacijos reikalavimų nustatymo;

14.4. perkančiosios organizacijos poreikius geriausiai atspindinčių, su pirkimo objektu susijusių ir konkurenciją užtikrinančių vertinimo kriterijų nustatymo;

14.5. rinkos tendencijas bei perkančiosios organizacijos poreikius atitinkančių kainodaros taisyklių nustatymo;

15. Rekomenduotina rinkos konsultacijos metu surinktų duomenų analizės apibendrintus rezultatus užfiksuoti projekto vykdytojo laisvos formos parengtoje ataskaitoje[1], kurioje turi būti išdėstyti perkančiosios organizacijos sprendimai dėl tiekėjų prašymų, pasiūlymų. Perkančiosios organizacijos sprendimas neatsižvelgti į tiekėjo prašymą, pasiūlymą turi būti argumentuotas.

 

IV SKYRIUS

PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS BŪDAI IR PIRKIMŲ PRIEŽIŪRAI TAIKOMI ATRANKOS KRITERIJAI

 

16. Pirkimų priežiūrą CPVA vykdo išankstinės pirkimų priežiūros arba paskesnės pirkimų priežiūros būdais, vadovaudamasi Taisyklėse nustatyta tvarka. Veiklos projektams ir Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose užsienyje įgyvendinamiems projektams (toliau – užsienyje įgyvendinami projektai) išankstinės pirkimų priežiūros būdas netaikomas ir pirkimų priežiūra vykdoma tik paskesnės pirkimų priežiūros būdu.

17. Ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo atnaujinto pirkimų plano arba informacijos, kad pirkimų planas, pateiktas kartu su projekto įgyvendinimo planu nesikeičia, gavimo iš projekto vykdytojo dienos, CPVA elektroninių ryšių priemonėmis informuoja projekto vykdytoją apie atrinktus pirkimus, kuriems taikoma išankstinė pirkimų priežiūra (CPVA išankstinės pirkimo priežiūros būdą gali taikyti ir pirkimams, kurie buvo pradėti, tačiau nebuvo užbaigti iki projekto sutarties pasirašymo).

18. CPVA projekto įgyvendinimo metu gali keisti išankstinei pirkimų priežiūrai atrinktų pirkimų sąrašą, apie tai informuodama projekto vykdytoją.

19. Projekto vykdytojas, laikydamasis Apraše nustatytų terminų, gali CPVA įvertinimui išankstinei pirkimų priežiūrai pateikti ir pirkimus, kuriems netaikoma išankstinė priežiūra. Projekto vykdytojas gali prašyti, kad CPVA tokiems pirkimams taikytų tik vieną ar abu Aprašo 28 punkte numatytus išankstinės pirkimų priežiūros etapus.

20. Pirkimai, kuriems taikoma išankstinė pirkimų priežiūra (mažos vertės pirkimams netaikoma), atrenkami vadovaujantis šia tvarka:

20.1. išankstiniam įvertinimui būtina pateikti ne mažiau kaip 25 procentų nuo bendro pirkimų skaičiaus visų projekto pirkimų, kurių planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra ne mažesnė kaip 70 000 eurų be PVM prekių ir paslaugų atveju bei ne mažesnė kaip 174 000 eurų be PVM darbams. Jeigu projekto įgyvendinimo eigoje pirkimų planas pakeičiamas ir jame atsiranda naujų pirkimų, atitinkančių šiame papunktyje numatytą sutarties vertę, įvertinama, ar tokie pirkimai turi būti pateikti išankstinei pirkimų priežiūrai, kad būtų pasiektas numatytas patikrintų pirkimų procentas. Personalo mokymų projektams taikomas tik šiame papunktyje numatytas išankstinės pirkimų priežiūros atrankos būdas (t. y. Aprašo 20.2–20.3 papunkčiai netaikomi);

20.2. išankstiniam įvertinimui būtina pateikti projekto pirkimą, kurio planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra didžiausia projekte. Jei pirkimas išankstinei pirkimų priežiūrai buvo atrinktas vadovaujantis šiuo Aprašo papunkčiu ir projekto įgyvendinimo eigoje pasikeitus pirkimų planui atsiranda naujas projekto lėšomis finansuojamas pirkimas, kurio vertė didesnė nei prieš tai išankstinei priežiūrai atrinkto pirkimo, šis naujas pirkimas taip pat turi būti pateiktas išankstinei pirkimų priežiūrai;

20.3. jei projekto rizika didelė, CPVA išankstinės pirkimų priežiūros būdu turi patikrinti ne mažiau kaip 50 procentų visų projekto pirkimų, įskaitant ir pagal Aprašo 20.1 ar 20.2 papunkčius atrinktus pirkimus (t. y. šie pirkimai patenka į 50 procentų visų projektų pirkimų imtį). Pasikeitus projekto rizikos vertinimui, vykdant naują projekto pirkimų atranką taikomas aktualus projekto rizikos vertinimas. Pagal šį papunktį išankstinei priežiūrai atrenkant pirkimus, vadovaujamasi šia pirkimų atrankos tvarka:

20.3.1. atrenkami didžiausios vertės pirkimai, t. y. pirmiausia atrenkamas didžiausios vertės pirkimas, kuris į išankstinės pirkimų priežiūros būdu tikrinamus pirkimus nepateko pagal Aprašo 20.1–20.2 papunkčius;

20.3.2. turi būti atrinktas bent vienas informacinių sistemų sukūrimo ir (ar) priežiūros, ir (ar) darbų, ir (ar) mokymų pirkimas, jei tokie numatyti projekto pirkimų plane. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 20.3.1 papunktį;

20.3.3. jeigu pirkimų plane yra skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai, atrenkami skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 20.3.1–20.3.2 papunkčius (jei šiame papunktyje numatyti pirkimai yra įtraukti į pirkimų planą).

20.4. Pakartotinai atliekamoms pirkimo procedūroms, kai šie pirkimai atliekami jau prieš tai CPVA išankstinės priežiūros metu įvertintų dokumentų pagrindu, Aprašo 28.1 papunktyje numatyta I etapo išankstinė pirkimų priežiūra netaikoma (t. y. netaikomas išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas). Tokie pakartotinai atliekami pirkimai įvertinami dokumentus pateikiant Aprašo 28.2 papunktyje numatyto II etapo išankstinei pirkimų priežiūrai. Jei pakartotinai atliekant pirkimą, kurio dokumentai jau buvo CPVA vertinti išankstinės priežiūros būdu, pakoreguojama tik techninė specifikacija ar kita pirkimo dokumentų dalis, ar įvykdžius kelių pirkimo dalių pirkimą, pakeičiami tik vienos pirkimo dalies dokumentai, CPVA I etapo išankstinei priežiūrai pateikiama tik pakoreguota pirkimo dokumentų dalis ar pakeistos atitinkamos pirkimo dalies dokumentai.

21. Pirkimai, kuriems taikoma paskesnė pirkimų priežiūra, atrenkami vadovaujantis šia pirkimų priežiūros tvarka:

21.1. ne mažiau kaip 10 procentų nuo bendro pirkimų skaičiaus, išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 24 punkte, kurie nebuvo patikrinti išankstinės priežiūros būdu, turi būti patikrinti paskesnės pirkimų priežiūros būdu.

21.2. personalo mokymų, veiklos bei užsienyje įgyvendinamų projektų atveju paskesnės pirkimų priežiūros būdu turi būti patikrinta:

21.2.1. ne mažiau kaip 25 procentų personalo mokymų projekto pirkimų (skaičiuojama nuo visų personalo mokymų projekto pirkimų, išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 24 punkte), kuriems nebuvo taikyta išankstinė pirkimų priežiūra, ir

21.2.2. ne mažiau kaip 25 procentų veiklos projekto tarptautinių ir (ar) supaprastintų (išskyrus mažos vertės pirkimus) pirkimų ir ne mažiau kaip 5 procentai veiklos projekto mažos vertės pirkimų, kurių vertė yra ne mažesnė kaip 15 000 eurų be PVM ir ne didesnė kaip 70 000 eurų be PVM prekių ir paslaugų atveju, ir ne mažesnė kaip 15 000 eurų be PVM ir ne didesnė kaip 174 000 eurų be PVM darbų atveju (išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 24 punkte), ir

21.2.3. ne mažiau kaip 25 procentų užsienyje įgyvendinamo projekto pirkimų (skaičiuojama nuo visų užsienyje įgyvendinamo projekto pirkimų, išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 24 punkte).

22. Jei Aprašo 21.2 papunktyje numatytais atvejais vykdant paskesnę pirkimų priežiūrą 25-yje procentų iš eilės patikrintų to paties projekto pirkimų nenustatomas VPĮ, Įstatymo, Pirkimų aprašo arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), kiti to paties projekto pirkimai netikrinami. Jei patikrintame pirkime (-uose) nustatomas VPĮ, Įstatymo, Pirkimų aprašo arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), atitinkamai didinama paskesne pirkimų priežiūra tikrinamų pirkimų imtis, užtikrinant, kad kiti to paties projekto pirkimai būtų tikrinami tol, kol 25-yje procentų projekto pirkimų nenustatomas VPĮ, Įstatymo, Pirkimų aprašo arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui.

23. Pirkimai paskesnei priežiūrai pagal Aprašo 21.2 papunktį atrenkami (t. y. į 25 procentų tikrinamų pirkimų imtį įtraukiami) vadovaujantis šia pirkimų atrankos tvarka:

23.1. atrenkami didžiausios vertės pirkimai, t. y. pirmiausia atrenkamas vienas didžiausios vertės pirkimas;

23.2. turi būti atrinktas bent vienas informacinių sistemų sukūrimo ir (ar) priežiūros, ir (ar) darbų, ir (ar) mokymų pirkimas, jei tokie numatyti pirkimų plane. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 23.1 papunktį;

23.3. jeigu pirkimų plane yra skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai, atrenkami skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal 23.1–23.2 papunkčius (jei šiame papunktyje numatyti pirkimai yra įtraukti į pirkimų planą).

23.4. nustačius VPĮ, Įstatymo, Pirkimų aprašo arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo pažeidimą konkretaus pirkimo atveju, Aprašo 22 punkte numatyta tvarka didinant tikrinamų pirkimų imtį, turi būti patikrintas analogiškas savo objektu pirkimas (jeigu toks pirkimas yra numatytas pirkimų plane).

24. Į tikrinamų pirkimų imtį neįtraukiami:

24.1. pirkimai, atlikti per CPO LT elektroninį katalogą. Pagrindinės sutarties vykdymo atitiktis VPĮ tikrinama, jei pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė ne mažesnė kaip 15 000 eurų be PVM. Veiklos projektų atveju į tikrinamų pirkimų imtį neįtraukiami visi pirkimai, atlikti per CPO LT elektroninį katalogą, nepriklausomai kokia dalimi yra finansuojami veiklos projekto lėšomis;

24.2. pirkimai iš komunalinių paslaugų teikėjų;

24.3. pirkimai, kai pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė mažesnė kaip 15 000 eurų be PVM;

25.4. pirkimai, kuriuos atlikus sudarytos preliminarios sutartys, kurių pagrindu sudarytų pagrindinių pirkimo sutarčių, finansuojamų projekto lėšomis, bendra vertė perkant prekes ir paslaugas mažesnė kaip 70 000 eurų be PVM (pvz., įstaiga sudarė preliminarią kelionių pirkimo– pardavimo sutartį, pagal šią sutartį, atnaujinant tiekėjų varžymąsi, numatoma sudaryti dvi projekto lėšomis finansuotinas pagrindines pirkimo sutartis, kurių bendra vertė – 50 000 eurų), perkant darbus – mažesnė kaip 174 000 eurų be PVM. Preliminariosios sutarties pagrindu vykdomos pirkimo (atnaujinto / neatnaujinto / iš dalies atnaujinto tiekėjų varžymosi) procedūros tikrinamos, jei pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė ne mažesnė kaip 15 000 eurų be PVM;

24.5. bendrosioms projekto vykdytojo reikmėms skirti pirkimai, pagal kuriuos numatoma projekto lėšomis įsigyti prekių, paslaugų, kurių vertė yra mažesnė kaip 70 000 eurų be PVM, arba darbų, kurių vertė yra mažesnę kaip 174 000 eurų be PVM (veiklos projektuose – kurių vertė yra mažesnę kaip 15 000 eurų be PVM, nepriklausomai nuo pirkimo objekto tipo);

24.6. pirkimai, kurie yra deklaruojami pagal su projekto vykdytoju suderintą ir CPVA patvirtintą išlaidų deklaravimo supaprastinimo metodiką;

24.7. VPĮ 6-7, 14 straipsniuose ir Įstatymo 3 straipsnyje numatyti atvejai;

24.8. žodžiu atlikti pirkimai.

25. Paskesnei pirkimų priežiūrai pirkimai atrenkami pagal projektų vykdytojų pateiktą atnaujintą pirkimų planą (jeigu atnaujintas pirkimų planas pateiktas nebuvo, atranka atliekama pagal pirkimų planą, pateiktą kartu su projekto įgyvendinimo planu).

26. Aprašo 24 punkte numatytais atvejais CPVA vertina, ar įvykdyto pirkimo ir (ar) sudarytos pirkimo sutarties objektas, jo kiekis (jei taikoma), vertė, tiekėjo sutartinių įsipareigojimų įvykdymo terminas atitinka projekto sutartį. Tuo atveju, jeigu projekto sutartyje kiekiai nėra numatyti, jie nevertinami.

V SKYRIUS

IŠANKSTINĖ PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

27. Išankstinė pirkimų priežiūra skirta galimų pirkimo procedūrų pažeidimų prevencijai ir vykdoma atliekant išankstinį pirkimo dokumentų ir viešojo pirkimo procedūrų bei pirkimo sutarties įvertinimą.

28. Išankstinė priežiūra vykdoma dviem tikrinimo etapais:

28.1. I etapas – pirkimo dokumentų įvertinimas projekto vykdytojui dar nepradėjus vykdyti pirkimo;

28.2. II etapas – po I-ojo etapo atliktų viešųjų pirkimo procedūrų ir sutarties projekto įvertinimas prieš pasirašant pirkimo sutartį su dalyviu, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu; taip pat taikoma, kai pirkimas buvo pradėtas vykdyti anksčiau nei buvo pasirašyta projekto sutartis, tačiau pirkimo sutartis dar nesudaryta.

29. Pirkimo dokumentus išankstiniam pirkimo derinimui projekto vykdytojas teikia ne vėliau kaip likus 20 darbo dienų iki planuojamo pirkimo pradžios.

30. Atliktų viešųjų pirkimo procedūrų dokumentus ir pirkimo sutarties projektą CPVA įvertinimui projekto vykdytojas teikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po to, kai priimamas sprendimas sudaryti pirkimo sutartį.

31. Išankstiniam įvertinimui pateiktus dokumentus CPVA įvertina vidaus procedūrose nustatyta tvarka ir rekomendacijas pateikia projekto vykdytojui per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos. Tuo atveju, jei projekto vykdytojas išankstiniam vertinimui pateikia techninę specifikaciją, CPVA ją įvertina per 10 darbo dienų nuo gavimo dienos. Jei išankstiniam pirkimo įvertinimui trūksta dokumentų ar informacijos, 10 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo trūkstamų dokumentų ar informacijos gavimo iš projekto vykdytojo dienos.

32. Pakartotiniam įvertinimui išankstinės pirkimų priežiūros atveju dokumentai neteikiami, išskyrus šiuos atvejus, kai CPVA nepateikia konkrečių siūlomų pirkimo dokumentų formuluočių ir:

32.1. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės patikslinti techninę specifikaciją ir (arba);

32.2. pagal CPVA pastabas būtina skaidyti pirkimą į dalis ir atitinkamai būtina iš esmės koreguoti kvalifikacijos reikalavimus tiekėjams ir (ar) techninę specifikaciją, ir (ar) kitas pirkimo sąlygas, ir (arba);

32.3. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės koreguoti pasiūlymų vertinimo kriterijus (pvz., kainos ar sąnaudos kriterijų keisti į kainos / sąnaudų ir kokybės santykį; pirkimuose, susijusiuose su žvalgybinio pobūdžio veikla, ar pirkimuose gynybos ir saugumo srityje, mažiausios kainos kriterijų keisti į ekonominio naudingumo kriterijų) ar iš esmės koreguoti ekonominio naudingumo kriterijus ir (ar) parametrus, ir (ar) jų lyginamuosius svorius.

33. CPVA, atlikusi pirkimo dokumentų vertinimą, Aprašo 31 punkte numatytais atvejais projektų vykdytojų raštu paprašo patikslintus pirkimo dokumentus pateikti pakartotiniam įvertinimui. Pirkimo dokumentai pakartotiniam CPVA vertinimui turi būti pateikti per CPVA numatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, išskyrus išimtinius atvejus, kai projekto vykdytojas CPVA argumentuotai pagrindžia ilgesnio termino poreikį. Jei projekto vykdytojas per CPVA nustatytą terminą pirkimo dokumentų nepateikia pakartotiniam vertinimui, CPVA tokius dokumentus vertina paskesnės pirkimų priežiūros būdu. Pakartotinis pirkimo dokumentų įvertinimas atliekamas Aprašo 31 punkte numatytais terminais.

34. Projekto vykdytojas išankstinės pirkimų priežiūros I ar II etape CPVA teikia dokumentų kopijas, nurodytas Aprašo 1 priede.

35. Pasirašyta pirkimo sutartis kartu su pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimu (jei to reikalaujama pagal pirkimo sutartį), taip pat pirkimo sutarties pakeitimai bei sutarties įvykdymo užtikrinimo pratęsimai, jei tokių buvo, elektroninių ryšių priemonėmis teikiamos CPVA ne vėliau kaip kartu su prašymu apmokėti išlaidas, prašymu kompensuoti išlaidas ar išlaidų deklaracija, kuriuose deklaruojamos šio pirkimo išlaidos.

36. Išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas ir pirkimo sutarties projekto derinimas neprilygsta išlaidų tinkamumo įvertinimui.

 

VI SKYRIUS

PASKESNĖ PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

37. Paskesnė pirkimų priežiūra skirta pasibaigusio pirkimo dokumentų, pirkimo procedūrų ir vykdomos (-ytos) pirkimo sutarties įvertinimui. Paskesnės pirkimų priežiūros metu vykdomas įvykusio pirkimo dokumentų ir procedūrų bei pirkimo sutarties vykdymo (keitimo, jei toks buvo) įvertinimas, tikrinant projektų vykdytojų pateiktus prašymus apmokėti išlaidas ar prašymus kompensuoti išlaidas, ar išlaidų deklaraciją, ir nustatant išlaidų atitiktį finansavimo reikalavimams.

38. Paskesnė pirkimų priežiūra taikoma:

38.1. veiklos projektams;

38.2. užsienyje įgyvendinamiems projektams;

38.3. personalo mokymų projektų pirkimams, kuriems nebuvo taikyta išankstinė pirkimų priežiūra;

38.4. pirkimams, kurių pirkimo sutartys, pradėtos vykdyti iki projekto sutarties pasirašymo;

38.5. pirkimams, kuriems nebuvo taikoma išankstinė pirkimų priežiūra.

39. Pirkimai, atrinkti paskesnei pirkimų priežiūros patikrai, turi būti pateikti CPVA vertinimui ne vėliau kaip kartu su prašymu apmokėti išlaidas, prašymu kompensuoti išlaidas ar išlaidų deklaracija.

40. Projekto vykdytojas paskesnės pirkimų priežiūros etape CPVA teikia dokumentų, nurodytų Aprašo 1 priede, kopijas.

 

VII SKYRIUS

KITOS BENDROS NUOSTATOS

 

41. Dokumentai, kuriuos vadovaujantis VPĮ, perkančioji organizacija paskelbė viešai CVP IS priemonėmis (pvz., pirkimo sutartį, laimėtojo pasiūlymą), CPVA gali būti neteikiami. Tokiu atveju, projekto vykdytojas nurodo, kokių dokumentų jis neteikia, nes jie yra paskelbti CVP IS. Jeigu dėl dokumente esančios konfidencialios informacijos ar kitų priežasčių, CVP IS yra paskelbtas ne visas dokumentas, projekto vykdytojas CPVA turi pateikti visą dokumentą (ne tik CVP IS nepaskelbtą dokumento dalį).

42. Jeigu pirkimai vykdomi elektroninėmis priemonėmis, CPVA gali būti pateikiama prieiga prie CVP IS vykdyto pirkimo arba pateikiami elektroniniai dokumentai ar dokumentų skaitmeninės kopijos.

43. CPVA gali paprašyti pateikti papildomą informaciją, paaiškinimus ir (ar) dokumentus, susijusius su pirkimais. Šie įpareigojimai turi būti įvykdyti per prašyme nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos ir ilgesnis nei 10 darbo dienos.

44. CPVA konsultuoja projektų vykdytojus Aprašo nuostatų taikymo klausimais.

 

VIII SKYRIUS

NUOSTATOS DĖL PAŽEIDIMŲ VYKDANT PIRKIMUS

 

45. Įtarus, kad vykdant pirkimą ar pirkimo sutartį, buvo pažeistas VPĮ, Įstatymas, Pirkimų aprašas arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašas, CPVA, vadovaudamasi Taisyklėmis atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą.

_____________



[1] Rinkos tyrimo metu (įskaitant ir rinkos konsultaciją) surinkti duomenys gali būti fiksuojami vienoje perkančiosios organizacijos rengiamoje laisvos formos ataskaitoje.

² Atliekant šiame punkte numatytą pirkimų atranką, pirkimai, kurie vykdomi pagal Pirkimų aprašą, atrenkami remiantis jų vertėmis, apskaičiuotomis pagal VPĮ 4 str. numatytas pirkimų verčių ribas.