LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. BALANDŽIO 20 D. ĮSAKYMO NR. 3D-160 ,,DĖL PARAMOS KAIMO BENDRUOMENIŲ IR KAIMO BENDRUOMENIŲ ASOCIACIJŲ VEIKLAI TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. kovo 26 d. Nr. 3D-168
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. balandžio 20 d. įsakymą Nr. 3D-160 „Dėl Paramos kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai teikimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PARAMOS KAIMO BENDRUOMENIŲ ir JŲ ASOCIACIJŲ VEIKLAI TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Atsižvelgdamas į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 ,,Dėl valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir siekdamas skatinti kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklą,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2006 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 3D-160
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2014 m. kovo 26 d. įsakymo Nr. 3D-168 redakcija)
PARAMOS KAIMO BENDRUOMENIŲ ir JŲ ASOCIACIJŲ VEIKLAI TEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai (toliau – parama) teikimo iš valstybės biudžeto lėšų sąlygas ir tvarką. Taisyklės parengtos vadovaujantis Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrosiomis administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 ,,Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės).
II. TAISYKLĖSE VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS
4. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:
4.1. Agentūros TERPAS – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento Teritorinis paramos administravimo skyrius.
5. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
5.1. Kaimo bendruomenių asociacija – šalies, savivaldybės lygmeniu kaimo bendruomenes siejantis Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka įregistruotas pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, koordinuojantis savo narių veiklą, atstovaujantis jų interesams ir juos ginantis arba tenkinantis kitus viešuosius poreikius.
5.2. Kaimo bendruomenė – kaimo vietovės gyventojai, siejami bendrų gyvenimo kaimynystėje poreikių ir interesų. Kaimo bendruomenė, siekianti gauti finansinę paramą, turi Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo arba Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo nustatyta tvarka įsteigti bendruomeninę organizaciją, kurios paskirtis – per iniciatyvas įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje.
5.3. Mokėjimo prašymas – paramos gavėjo užpildytas ir Agentūrai teikiamas jos nustatytos formos prašymas apmokėti projekto išlaidas.
5.4. Paramos paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti pareiškėjas, siekiantis iš valstybės biudžeto lėšų gauti paramą kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai remti.
5.5. Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitinka reikalavimus paramai iš valstybės biudžeto lėšų gauti ir kuriam skiriama parama.
5.6. Pareiškėjas – teritoriniu lygmeniu veikiantis juridinis asmuo, nustatyta tvarka pateikęs užpildytą paramos paraišką.
5.7. Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, jos prieduose esama informacija, ir pinigų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti.
5.9. Tinkamumo kriterijus – požymis, pagal kurį nustatomas pareiškėjo ar projekto tinkamumas gauti paramą iš valstybės biudžeto lėšų.
III. GALIMI PAREIŠKĖJAI, REMIAMA VEIKLA IR PARAMOS DYDIS
6. Galimi pareiškėjai:
6.1. kaimo bendruomenė, siekianti įgyvendinti projektą, susijusį su šių Taisyklių 7.1 arba 7.2, arba 7.3 papunktyje nurodyta veiklos sritimi;
7. Remiamos veiklos sritys:
7.1. kaimo vietovėje esančių viešųjų erdvių sutvarkymas ir priežiūra, pritaikant jas kaimo gyventojų poreikiams;
8. Didžiausia paramos suma vienam projektui:
8.1. ne daugiau kaip 25 000 Lt, kai įgyvendinama šių Taisyklių 7.1 arba 7.2 papunkčiuose nurodyta veikla;
9. Valstybės biudžeto lėšomis kompensuojama iki 90 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų, neviršijant Taisyklių 8 punkte nurodytos didžiausios paramos sumos. Valstybės biudžeto lėšomis nekompensuojama tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurią paramos gavėjas paramos paraiškoje nurodo kaip nuosavų lėšų sumą, apmokama paramos gavėjo lėšomis.
IV. PROJEKTŲ IR PAREIŠKĖJŲ TINKAMUMO KRITERIJAI
11. Tinkamumo kriterijai, taikomi projektams:
11.1. projektas atitinka vieną iš Taisyklių 7 punkte nurodytų veiklos sričių ir 15 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas;
12. Tinkamumo kriterijai, taikomi pareiškėjui:
12.1. įregistruotas viešuoju juridiniu asmeniu Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
12.2. neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), neskolingas Valstybinio socialinio draudimo fondui;
12.4. nėra gavęs ir nesiekia gauti paramos projekte numatytoms išlaidoms finansuoti iš kitų nacionalinių ir Europos Sąjungos (toliau – ES) programų;
12.5. nekilnojamasis turtas, t. y. pastatai ir žemė, kuriam remontuoti, įrengti ar tvarkyti prašoma paramos, yra valdomas teisėtais pagrindais ne trumpesnį kaip 6 metų laikotarpį nuo paramos paraiškos įregistravimo datos. Sutartys, kurių pagrindu valdomas nekilnojamasis turtas, įstatymų nustatyta tvarka turi būti registruotos Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Tais atvejais, kai paramos prašoma šių Taisyklių 7.1 papunktyje numatytai veiklai įgyvendinti, valstybinė žemė turi būti priskirta neprivatizuojamai žemei ir valstybinės žemės patikėtinio sprendimu turi būti leista valstybinėje žemėje įgyvendinti projektą ne trumpiau kaip 6 metus nuo paramos paraiškos įregistravimo datos;
12.6. pateikė projekte numatytų išlaidų vertės nustatymo patvirtinimo dokumentus (komercinius pasiūlymus arba viešai tiekėjų pateiktą informaciją (internete, informacinėje medžiagoje ir pan.);
12.7. pateikė projekto poreikio patvirtinimo dokumentų (kaimo gyventojų poreikio tyrimo, apklausos, visuotinio kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių susirinkimo, kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos valdybos ar kito valdymo organo susirinkimo protokolo) kopijas;
12.8. per paskutinius vienerius kalendorinius metus nuo paraiškų teikimo paskelbimo dienos iš valstybės biudžeto nebuvo skirta ir išmokėta lėšų projektui įgyvendinti pagal šias Taisykles;
12.9. registruotas Juridinių asmenų registre ne trumpiau kaip prieš vienerius metus iki paramos paraiškos pateikimo įregistravimo datos;
12.11. kaimo bendruomenių asociacija vienija ne mažiau kaip 2/3 Lietuvoje, rajone (savivaldybėje) Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka įregistruotų kaimo bendruomenių. Kaimo bendruomenių skaičius nustatomas vadovaujantis Programos ,,Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro svetainėje (www.zmmc.lt) pateikiama Lietuvos kaimo bendruomeninių organizacijų ir jas vienijančių asociacijų informacine baze;
12.12. pareiškėjas įsipareigoja:
12.12.1. nelikviduoti kaimo bendruomenės arba kaimo bendruomenių asociacijos 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;
12.12.2. neatlikti projekte numatytos pagrindinės veiklos pakeitimo, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įsigyto, remontuoto, įrengto ar tvarkyto turto trumpiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;
12.12.3. saugoti visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;
12.12.4. gavęs paramą Taisyklių 7.2 papunktyje nurodytai veiklai įgyvendinti, per 12 mėnesių nuo mokėjimo prašymo pateikimo pradėti vykdyti projekto paraiškoje numatytą veiklą ir pateikti Agentūrai Veiklos rezultatų ataskaitą, parengtą vadovaujantis Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinės kampanijos dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1K-372 ,,Dėl Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinių kampanijų dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklių patvirtinimo“.
12.12.5. turtą, kuriam įsigyti, remontuoti, įrengti ar tvarkyti yra suteikta parama, projekto įgyvendinimo ir paramos panaudojimo priežiūros metu, trumpiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, naudoti pagal paskirtį kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos poreikiams tenkinti bei prižiūrėti ir saugoti;
V. TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
14. Paramos lėšomis finansuojamos tik tinkamos finansuoti, tiesiogiai susijusios su projekto tikslu ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos, kurios atitinka rinkos kainas, yra proporcingos projekto rezultatams ir pagrįstos paramos paraiškoje.
15. Tinkamos finansuoti laikomos projekto išlaidos, kurios patirtos nuo sprendimo skirti paramą priėmimo:
15.1. pagal Taisyklių 7.1 papunktyje nurodytą veiklos sritį:
15.1.1. statybos darbų, prekių ir paslaugų, susijusių su viešųjų erdvių (išskyrus pastatus) tvarkymu ir pritaikymu kaimo gyventojų poreikiams, pirkimo;
15.1.3. įrenginių, įrankių, mechanizmų pirkimas jei projekte numatyta vykdyti viešųjų erdvių priežiūrą (bendra kompensuojamų įsigijimo išlaidų suma iki 3 000 Lt (trys tūkstančiai litų);
15.2. pagal Taisyklių 7.2 papunktyje nurodytą veiklos sritį:
15.3. pagal Taisyklių 7.3 papunktyje nurodytą veiklos sritį:
15.3.1. kompiuterinės įrangos, programinės įrangos, spausdintuvo įsigijimas, neviršijant pagrindinės kompiuterinės įrangos ir programinės įrangos didžiausiųjų įkainių, nustatytų Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones didžiausiųjų įkainių nustatymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 ,,Dėl Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones didžiausiųjų įkainių nustatymo metodikos patvirtinimo“;
15.3.2. multimedijos projektoriaus, įskaitant ekraną, įsigijimas (kompensuojama iki 2 500 Lt (du tūkstančiai penki šimtai litų) įsigijimo išlaidų);
15.3.3. daugiafunkcinio spausdintuvo įsigijimas (kompensuojama iki 1 000 Lt (vienas tūkstantis litų) įsigijimo išlaidų);
15.3.4. renginių įgarsinimo įrangos (dviejų mikrofonų, dviejų garso kolonėlių, daugiafunkcio muzikinio pulto, stiprintuvo) įsigijimas (kompensuojama iki 3 000 Lt (trys tūkstančiai litų) įsigijimo išlaidų);
15.3.6. projekte numatyto įsigyti ilgalaikio turto apsaugos priemonių (apsauginių žaliuzių, grotų, apsauginės signalizacijos) įsigijimas ir montavimas;
16. Ilgalaikis turtas, kuriam įsigyti anksčiau buvo suteikta parama iš nacionalinių ir ES programų lėšų ir kurį įgyvendinant projektą numatyta pakeisti, turi būti nusidėvėjęs, pagal Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 1 priedėlyje nustatytus Ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvus.
17. Pareiškėjams, nevykdantiems ekonominės veiklos, neužsiregistravusiems PVM mokėtojais ir neturintiems teisės į PVM atskaitą, prekių, paslaugų ir darbų, kompensuojamų pagal šias Taisykles, pirkimo (arba) importo PVM kompensuojamas, kai jie paramos sutartyje su Agentūra įsipareigoja šio PVM neišskaičiuoti užsiregistravę PVM mokėtojais ir nesiekti jo susigrąžinti iš valstybės biudžeto.
18. Perkamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus.
VI. PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
20. Ministerija ,,Valstybės žinių“ priede ,,Informaciniai pranešimai“ ir interneto svetainėje www.zum.lt paskelbia apie Paramos paraiškų priėmimą. Pareiškėjai, norintys gauti paramą, per skelbime nustatytą laiką paramos paraiškas pateikia Centrui (Universiteto g. 8A, LT-53341 Akademija, Kauno r.). Paramos paraiškos pildomos pagal nustatytą paramos paraiškos formą (1 priedas) ir Paramos paraiškos skirti paramą kaimo bendruomenių ir kaimo bendruomenių asociacijų veiklai pildymo instrukciją (2 priedas).
21. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine ir elektronine (įrašyta į kompiuterinę laikmeną Word formatu) forma (kitokios formos paramos paraiška nepriimama ir grąžinama pareiškėjui). Jeigu paramos paraiškos originalo ir paramos paraiškos elektroninio varianto duomenys nesutampa, vertinant paramos paraišką vadovaujamasi popierinėje paramos paraiškoje pateiktais duomenimis.
23. Užpildytą paramos paraišką, pasirašytą pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens, pridedamus dokumentus ir raštą su jame nurodytais teikiamais dokumentais ir jų lapų skaičiumi bei paramos paraiškos elektroninę formą, pareiškėjas privalo pateikti asmeniškai arba per įgaliotą asmenį, atsiųsti per kurjerį arba paštu registruota pašto siunta. Kitais būdais (faksu, elektroniniu paštu ir kt.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos ir grąžinamos pareiškėjui. Pateikiamas vienas, susegtas į bylą, originalus paramos paraiškos egzempliorius.
24. Prie užpildytos paramos paraiškos būtina pridėti šiuos dokumentus (kopijos turi būti patvirtintos paramos paraišką teikiančio pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens parašu, nurodant, kad kopija tikra):
24.2. juridinio asmens steigimo dokumentų, t. y. įstatų ar kitų dokumentų, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas, kopijas;
24.3. nekilnojamojo turto teisėto valdymo dokumentus:
24.3.1. VĮ Registrų centro pažymėjimo apie nekilnojamojo daikto ir daiktinių teisių į jį įregistravimą Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre kopiją;
24.3.2. nekilnojamojo turto valdymo sutarčių, kuriomis patvirtinamas nekilnojamojo turto valdymo teisėtumas ir kurios sudarytos ne mažiau kaip 6 metų laikotarpiui nuo paramos paraiškos įregistravimo datos, kopijas (kartu pateikiama VĮ Registrų centro pažyma apie sutarčių įregistravimą Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre);
24.4. projekte numatytų išlaidų vertės pagrindimo dokumentus (komercinio pasiūlymo kopija arba viešai internete, informacinėje medžiagoje ir pan. tiekėjų pateikta informacija);
24.5. projekto poreikio patvirtinimo dokumentų (pvz., kaimo gyventojų poreikio tyrimo, apklausos, visuotinio kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių susirinkimo ar kito kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos valdymo organo susirinkimo protokolo) kopijas;
24.7. dokumento, kuriuo įrodomas pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo pareiškėjui teisinis pagrindas, kopiją;
25. Pareiškėjas, užregistravęs paramos paraišką, gali raštu kreiptis į Centrą dėl pateiktos paramos paraiškos atšaukimo ir pateikti naują paramos paraišką kvietimo teikti paramos paraiškas metu.
VII. PARAMOS PARAIŠKOS DUOMENŲ TIKRINIMAS IR PARAMOS PARAIŠKOS vertinimas
27. Už paramos paraiškose pateiktų duomenų tikrinimą ir paramos paraiškų vertinimą atsakingas Centras.
28. Paramos paraiška turi būti įvertinta ne ilgiau kaip per 30 darbo dienų nuo paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos.
29. Paramos paraiškos vertinimo procesą sudaro du etapai:
30. Vieno projekto administracinės atitikties ir tinkamumo bei kokybės ir naudos vertinimus atlieka du Centro direktoriaus įsakymu paskirti vertintojai (toliau – vertintojai).
31. Paramos paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo metu nustatoma, ar paramos paraiška tinkamai užpildyta, pateikti Taisyklėse nurodyti dokumentai ir informacija, ir ar pareiškėjas ir projektas atitinka Taisyklių III, IV ir V skyriuose nustatytus kriterijus.
32. Projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimas atliekamas pagal tikrinimo lentelę (3 priedas), įrašant į ją duomenis.
33. Jeigu paramos paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo metu nustatoma, kad pateikti ne visi reikalingi dokumentai ir (ar) duomenys, arba paramos paraiška užpildyta netinkamai, vertintojas elektroniniu paštu pareiškėjui išsiunčia paklausimą. Pareiškėjo atsakymui pateikti suteikiamas iki 10 darbo dienų terminas nuo paklausimo gavimo dienos. Susirašinėjimas tarp vertintojo ir pareiškėjo vyksta elektroniniu paštu. Per nustatytą terminą nepateikus prašomų dokumentų ir (ar) duomenų ar pateikus ne visus prašomus dokumentus ir (ar) duomenis, paramos paraiška toliau nevertinama ir siūloma ją atmesti.
34. Jei projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo metu nustatoma, kad paramos paraiška ir pridedami dokumentai gauti praleidus galutinį paramos paraiškų pateikimo terminą, paramos paraiška neatitinka nustatytos formos, pareiškėjas nėra kaimo bendruomenė ar kaimo bendruomenių asociacija, paramos paraiškoje nurodytos veiklos sritys neatitinka Taisyklėse nustatytų remiamų veiklos sričių, pateikta pareiškėjo deklaracija neatitinka nustatytos formos, paramos paraiškoje nenumatytas ar numatytas mažesnis kaip 10 proc. pareiškėjo prisidėjimas prie tinkamų išlaidų finansavimo, pareiškėjui per paskutinius vienerius kalendorinius metus yra skirta ir išmokėta valstybės parama iš Ministerijai skirtų asignavimų, paramos paraiška toliau nevertinama ir siūloma ją atmesti.
35. Vertintojas gali kreiptis į kitas institucijas papildomos informacijos apie pareiškėją, naudotis kitais oficialiais informacijos šaltiniais, vertindamas pareiškėjo pateiktą informaciją bei duomenis.
36. Vertinimo metu nustačius, kad paramos paraiška atitinka visus administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo reikalavimus, ji teikiama kitam vertinimo etapui – atliekamas projekto kokybės ir naudos vertinimas.
37. Projekto kokybės ir naudos vertinimas atliekamas pagal vertinimo lentelę (4 priedas), įrašant į ją vertinimo balus.
38. Centro direktoriaus pavedimu vertintojai turi teisę atlikti paramos paraiškoje pateiktos informacijos patikrą vietoje.
39. Įvertinęs paramos paraiškas, Centras parengia visų pagal kvietimą teikti paraiškas gautų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas (5 priedas), bendrą visų paramos paraiškų vertinimų suvestinę (6 priedas), prideda paramos paraiškas ir prie jų pridėtus dokumentus, taip pat, jei buvo siųstas paklausimas, jų patikslinimo dokumentus ir teikia Ministerijai.
VIII. PROJEKTŲ atranka IR PARAMOS sutarčių sudarymas
40. Projektų atranką pagal Centro parengtas paramos paraiškų vertinimo ataskaitas vykdo PAK, vadovaudamasis šiomis Taisyklėmis, PAK darbo reglamentu ir kitais teisės aktais.
41. PAK sudaro Ministerijos, Lietuvos kaimo bendruomenių sąjungos, Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų ir kitų organizacijų atstovai.
42. PAK, apsvarstęs Centro pateiktas paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl projektų finansavimo ir siūlo skirti paramą tik geriausiai įvertintiems projektams, kuriems pakanka valstybės biudžeto lėšų, einamaisiais metais skirtų paramai pagal šias Taisykles. Likusiai daliai projektų parama neskiriama. Tuo atveju, kai kelių pareiškėjų projektai vertinimo metu surenka vienodą balų skaičių, pirmumo teisė suteikiama tokia eiliškumo tvarka: pareiškėjui nėra suteikta paramos nuo 2006 metų pagal šias Taisykles; pareiškėjas prašo paramos pagal Taisyklių 7.2 papunktyje nurodytą veiklos sritį; pareiškėjas turi didesnį narių skaičių; pareiškėjas pateikė paramos paraišką anksčiau nei kiti vienodą balą surinkę pareiškėjai.
43. Jei PAK tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustato, kad projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir galimas maksimalus paramos dydis skiriasi nuo paramos paraiškoje pateiktų projekto tinkamų finansuoti išlaidų ir prašomos paramos dydžių, išskyrus atvejus, kai paramos suma mažėja dėl apvalinimo, iki sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo Centras turi apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su juo, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su PAK nustatytu tinkamų išlaidų dydžiu ir siūloma skirti parama joms finansuoti. Pareiškėjui nesutikus su PAK nustatytomis tinkamomis išlaidomis ir siūloma skirti parama, parama neskiriama.
44. Sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo, remdamasis PAK rekomendacija, priima žemės ūkio ministras arba jo įgaliotas asmuo.
45. Sprendimas dėl paramos skyrimo per 2 darbo dienas nuo jo priėmimo paskelbiamas Ministerijos ir Centro interneto svetainėse, nurodant paramos paraiškos registracijos numerį, pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtos paramos sumą. Priėmus sprendimą skirti paramą, pareiškėjas tampa paramos gavėju.
46. Tuo atveju, kai parama neskiriama, Ministerija per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo informuoja pareiškėją, kuriam parama neskiriama, nurodydama paramos paraiškos atmetimo ar paramos neskyrimo priežastis.
47. Ministerija Agentūrai per 4 darbo dienas po sprendimo paviešinimo interneto svetainėje išsiunčia sprendimą dėl paramos skyrimo, paramos gavėjų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, jų suvestinę ir PAK posėdžių protokolus.
48. Agentūra, gavusi 47 punkte nurodytus dokumentus, per 20 darbo dienų pagal Agentūros patvirtintą pavyzdinę paramos sutarties formą parengia paramos sutarčių su kiekvienu paramos gavėju projektus ir išsiunčia paramos gavėjams kvietimus pasirašyti paramos sutartį bei nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo Agentūros pasiūlymo pateikimo dienos.
49. Jeigu paramos sutarties negalima pasirašyti dėl paramos paraiškų vertinimo ataskaitoje pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų, nepriklausančių nuo Agentūros valios, ir šiems netikslumams ištaisyti reikia laiko, jis neįskaitomas į 20 darbo dienų paramos sutarties parengimo laikotarpį. Paramos sutartis sudaroma iš paramos gavėjo ir (arba) Centro gavus patikslintus duomenis.
50. Tais atvejais, kai Agentūra, rengdama paramos sutartis, paramos paraiškų vertinimo ataskaitose nustato neatitikimus, kurie nesusiję su paramos gavėjo paramos paraiškoje prisiimtais įsipareigojimais ir sprendime dėl paramos skyrimo nurodyta informacija, juos ištaiso. Tais atvejais, kai klaidos yra esminės, tai paramos paraiškų vertinimo ataskaitos iš naujo pateikiamos svarstyti PAK. Paramos sutartis tarp paramos gavėjo ir Agentūros pasirašoma Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
51. Paramos gavėjui per Agentūros nustatytą terminą nepasirašius paramos sutarties, Agentūra raštu kreipiasi į tokį paramos gavėją dėl atsisakymo pasirašyti paramos sutartį. Gavus paramos gavėjo atsisakymą arba per rašte nustatytą terminą negavus jokio paramos gavėjo rašytinio atsakymo, parama neskiriama. Agentūra apie tai per 10 darbo dienų informuoja Ministeriją. Šiuo atveju Ministerija siūlo paskirti nepanaudotas lėšas eilės tvarka geriausiai įvertintiems projektams, kuriems parama nebuvo skirta, įgyvendinti.
IX. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMAS, VERTINIMAS, PARAMOS MOKĖJIMAS IR SUTARČIŲ KEITIMAS
52. Paramos gavėjui su Agentūra pasirašius paramos sutartį, Agentūra į paramos sutartyje nurodytą paramos gavėjo sąskaitą perveda 70 proc. dydžio paramos sutartyje numatytos paramos sumos avansą, jei sprendime dėl paramos skyrimo nenumatyta kitaip.
53. Paramos gavėjas, kuris pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) yra perkančioji organizacija, prekių, paslaugų ir darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimą turi organizuoti vadovaudamasis šio įstatymo nuostatomis. Paramos gavėjas, kuris pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnio nuostatas neatitinka perkančiajai organizacijai keliamų reikalavimų, prekių, paslaugų ir darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimus turi organizuoti vadovaudamasis Kaimo bendruomenių vykdomų projektų prekių, paslaugų ir darbų pirkimų organizavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3D-868 ,,Dėl Kaimo bendruomenių vykdomų projektų prekių, paslaugų ir darbų pirkimų organizavimo taisyklių patvirtinimo“.
54. Paramos gavėjas iki pirkimo procedūrų pradžios su Agentūros TERPAS turi suderinti prekių, paslaugų ir darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimo dokumentus (toliau – pirkimo dokumentai), pagal kuriuos bus vykdomas pirkimas. Tai atvejais, kai nerengiami pirkimo dokumentai (bus atliekama apklausa žodžiu), pateikiami dokumentai, kuriais patvirtinamas pasirinkto pirkimo būdo taikymo pagrindas. Agentūra, gavusi paramos gavėjo parengtus pirkimo dokumentus, ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų turi pateikti savo išvadą dėl pirkimo dokumentų atitikties teisės aktų, reglamentuojančių pirkimus, reikalavimams.
55. Mokėjimo prašymų administravimas, vertinimas ir paramos lėšų užsakymas ir išmokėjimas vykdomas šių Taisyklių, Bendrųjų administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymų formas nustato Agentūra ir skelbia Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.
56. Projektas turi būti įgyvendintas ir mokėjimo prašymas pateiktas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių šie terminai gali būti pratęsti, kai Agentūrai pateikiamas paramos gavėjo prašymas, kaip nustatyta šių Taisyklių 57 punkte.
57. Paramos gavėjas, norėdamas pratęsti projekto įgyvendinimo ir mokėjimo prašymo pateikimo terminus, nurodytus 56 punkte ir paramos sutartyje, iki projekto įgyvendinimo ir mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą dėl projekto įgyvendinimo ir mokėjimo prašymo pateikimo termino pratęsimo, jame nurodydamas termino pratęsimo priežastis ir kuriam laikui prašoma terminą pratęsti.
58. Įgyvendinęs visą projektą, paramos sutartyje nustatytais terminais ir sąlygomis paramos gavėjas teikia Agentūros TERPAS mokėjimo prašymą kartu deklaruodamas patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus arba jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu, ir įvykdytų prekių, paslaugų ir darbų, susijusių su projekto įgyvendinimu, pirkimų medžiagą (apklausų pažymas, pirkimo komisijos protokolus, laimėjusiais pripažintus pasiūlymus, sudarytas sutartis ir kt.).
59. Galimas iki 30 proc. išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis nuo skirtos paramos sumos, neviršijant bendros projektui įgyvendinti skirtos paramos sumos. Išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 30 proc. ir išlaidos, nenumatytos Taisyklėse ir paramos sutartyje, nefinansuojamos.
60. Paramos gavėjų projektų vykdymo išlaidoms apmokėti taikomi šie paramos išmokėjimo būdai:
61. Išlaidų kompensavimo mokėjimo būdas taikomas, kai Paramos gavėjas, įgyvendinęs projektą, už panaudotas lėšas, įskaitant ir avansą, atsiskaito Agentūros TERPAS, su mokėjimo prašymu pateikdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus arba jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu.
62. Taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, avansu gautų lėšų išlaidoms pagrįsti su mokėjimo prašymu pateikiami išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai arba jų kopijos, patvirtintos paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu. Likusioms išlaidoms pagrįsti su mokėjimo prašymu neteikiami išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai. Paramos gavėjas pateikia išlaidų pagrindimo dokumentus arba jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu. Agentūrai išmokėjus lėšas, paramos gavėjas per 10 darbo dienų nuo šių lėšų gavimo dienos privalo galutinai atsiskaityti su paslaugų teikėjais, prekių tiekėjais ir darbų rangovais ir pateikti Agentūros Mokėjimo prašymų skyriui išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu.
63. Agentūra, gavusi paramos gavėjo mokėjimo prašymą, ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo užregistravimo Agentūroje dienos, išskyrus, kai dėl mokėjimo prašymo reikia atlikti patikrą vietoje arba paramos gavėjo yra prašoma papildomos informacijos ir (arba) dokumentų, nustato prašomų kompensuoti išlaidų tinkamumą finansuoti. Jeigu mokėjimo prašymas pateiktas ne Taisyklėse ir paramos sutartyje nustatytais terminais ir tvarka, jis nevertinamas.
64. Agentūrai nustačius, jog atsiskaitant už avansu pervestas lėšas mokėjimo prašyme nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų suma yra mažesnė už avansu pervestų lėšų sumą, sąskaitų apmokėjimo būdu apmokamos išlaidos mažinamos netinkamų finansuoti išlaidų suma.
65. Paramos gavėjų, pateikusių mokėjimo prašymus, patikras vietoje atlieka Agentūra teisės aktų nustatyta tvarka.
66. Esant poreikiui paramos sutartis keičiama Bendrųjų administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka. Paramos sutarties pakeitimai, dėl kurių pareiškėjas ir (arba) projektas neatitiktų nustatytų tinkamumo kriterijų arba jei jis projekto kokybės ir naudos vertinimo metu surinktų mažiau vertinimo balų, negalimi.
X. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ IR SANKCIJŲ TAIKYMAS
67. Už paramos sutarties parengimą ir pasirašymą, jos vykdymo ir paramos gavėjo prisiimtų įsipareigojimų laikymosi kontrolę, mokėjimo prašymų priėmimą, vertinimą, kontrolę, teisingą paramos išmokėjimą, jos susigrąžinimą ir apskaitą pagal šias Taisykles atsako Agentūra.
68. Projektų įgyvendinimo ir paramos panaudojimo priežiūros kontrolė vykdoma šių Taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka. Paramos panaudojimo priežiūros metu kiekvienas projektas Agentūros turi būti patikrintas ne mažiau kaip vieną kartą, atliekant patikrą vietoje.
69. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant Taisyklėse ir paramos sutartyje nustatytas paramos suteikimo sąlygas parama gali būti sumažinta arba pareikalauta ją grąžinti.
70. Paramos sumažinimas taikomas, kai paramos gavėjas dėl nepateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikoma force majore aplinkybės, paramos gavėjo liga ir panašios priežastys) mokėjimo prašymą pateikia pavėluotai. Tuo atveju išmokama paramos suma mažinama 0,1 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną nuo apskaičiuotos paramos sumos už mokėjimo prašyme deklaruotas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas.
71. Parama grąžinama, kai:
71.1. paramos gavėjas nesilaikė bent vieno iš Taisyklių 12.12.1–12.12.4 papunkčiuose nustatytų reikalavimų;
71.2. paramos gavėjas pirmą kartą pažeidė Taisyklių 12.12.5 papunktyje nustatytus reikalavimus, t. y. turtą, kuriam įsigyti, remontuoti, įrengti ar tvarkyti yra suteikta parama, projekto įgyvendinimo ir paramos panaudojimo priežiūros metu naudojo ne kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos poreikiams tenkinti, taikoma 20 proc. paramos susigrąžinimo sankcija nuo išmokėtos paramos sumos. Pažeidimui pasikartojus, susigrąžinama visa paramos suma;
71.3. kai taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, nurodytą Taisyklių 62 punkte, paramos gavėjas galutinai neatsiskaitė su paslaugų teikėjais, prekių tiekėjais ir darbų rangovais ir nepateikė Agentūros Mokėjimo prašymų skyriui išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalų arba jų kopijų, patvirtintų paramos gavėjo vadovo ar paramos gavėjo įgalioto asmens parašu, taikoma neapmokėtų išlaidų sumos dydžio paramos susigrąžinimo sankcija;
71.4. paramos gavėjui įgyvendinus projektą ir pateikus mokėjimo prašymą jei Agentūra nustato, kad paramos gavėjas netinkamai panaudojo paramos lėšas ar buvo išmokėta didesnė paramos
suma, nei buvo patirta tinkamų finansuoti išlaidų ji sustabdo paramos lėšų mokėjimą ir pareikalauja paramos gavėjo grąžinti netinkamai panaudotas paramos lėšas ar jų dalį;
72. Pažeidimai nustatomi, sprendimai dėl paramos skyrimo, nutraukimo, sumažinimo ir susigrąžinimo priimami ir grąžintinos lėšos administruojamos šių Taisyklių, Bendrųjų administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka.
XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Apie pasikeitusius pareiškėjo (paramos gavėjo) rekvizitus, atsiskaitomosios sąskaitos numerį, projekto vadovą, pareiškėjas (paramos gavėjas) privalo informuoti Agentūrą per 3 darbo dienas nuo duomenų pasikeitimo datos.
77. Už paramos paraiškų priėmimą, registravimą, paramos paraiškose pateiktų duomenų tikrinimą ir paramos paraiškų vertinimą yra atsakingas Centras.
Paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai teikimo taisyklių
1 priedas
(Paramos paraiškos forma)
___________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
PARAMOS PARAIŠKA
_______________
(data)
__________________________
(sudarymo vieta)
1. Pareiškėjo duomenys
Pareiškėjo teisinė forma |
|
||
Pareiškėjo rekvizitai |
Pareiškėjo pavadinimas |
|
|
Kodas |
|
||
Vadovo vardas, pavardė, pareigos |
|
||
Adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
||
Tel. |
|
||
Faksas |
|
||
El. p. adresas |
|
||
Banko pavadinimas |
|
||
Banko kodas |
|
||
Sąskaitos Nr. |
|
||
Pažymėti tinkamą |
PVM mokėtojas Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą:________________________ ne PVM mokėtojas |
||
Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių skaičius |
|
||
Sutinku, kad visa informacija, susijusi su paramos paraiškos vertinimu, bus teikiama elektroniniu paštu |
Taip |
||
2. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma paramos
Projekto pavadinimas |
|
|
Projekto veikla (-os) |
1. Kaimo vietovėje esančių viešųjų erdvių sutvarkymas ir priežiūra, pritaikant jas kaimo gyventojų poreikiams |
o |
2. Kaimo bendruomenės verslumo projektų, tenkinančių kaimo bendruomenės poreikius, įgyvendinimas |
o |
|
3. Kaimo bendruomenės ir (arba) kaimo bendruomenių asociacijos materialinės techninės bazės sukūrimas ir (arba) stiprinimas. |
o |
|
Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
|
Prašoma paramos suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
|
Pareiškėjo nuosavų lėšų suma su PVM/be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
|
Paramos dydis proc. (procentas skaičiuojamas nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos) |
|
|
Projekto įgyvendinimo vieta |
|
|
Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovas ar kitas įgaliotas asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą (vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel., el. p. adresas) |
|
|
Vyr. buhalteris (buhalteris) (vardas, pavardė, adresas, tel., el. p. adresas) |
|
3. Duomenys apie gautą, gaunamą ar planuojamą gauti kitą paramą iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, ar ES programų
Projekto pavadinimas |
Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
Paraiškos registracijos numeris |
Teisės akto dėl paramos skyrimo pavadinimas, data ir numeris |
Finansavimo šaltinis |
Paramos suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Projekto aprašas
4.1. Projekto tikslas ir uždaviniai
|
4.2. Trumpas projekto poreikio pagrindimas
|
4.3. Projekto įgyvendinimo aprašymas
|
4.4. Projekto tęstinumas
|
4.5. Projekto viešinimas
|
5. Projekto įgyvendinimo planas (šiame punkte nurodyta informacija turi sietis su 4.3 papunktyje nurodyta informacija)
Eil. Nr. |
Veiklos pavadinimas |
Trukmė mėn. |
20..... metai ketv. |
|||
I |
II |
III |
IV |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Numatomi projekto įgyvendinimo rodikliai (pateikiama informacija turi sietis su 4.4 papunktyje nurodyta informacija)
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio matavimo vienetai |
Rodiklio kiekybinė išraiška |
|
|
|
|
|
|
7. Projekto išlaidos
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšių pavadinimas |
Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM/be PVM (reikiamą pabraukti) |
Pareiškėjo nuosavomis lėšomis apmokamų tinkamų išlaidų suma su PVM/be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
8. Pridedama:
Eil. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti |
1. |
Juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija |
|
2. |
Juridinio asmens steigimo dokumentų kopija |
|
3. |
Pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą patvirtinimo dokumentų kopijos |
|
4. |
Projekte numatytų išlaidų vertės patvirtinimo dokumentų kopijos |
|
5. |
Projekto poreikio patvirtinimo dokumentų kopijos |
|
6. |
Ataskaitinių finansinių metų veiklos balanso kopija |
|
7. |
Dokumento, kuriuo įrodomas kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo kaimo bendruomenei ar jų asociacijai teisinis pagrindas, kopija |
|
8. |
VVG rašto, kuriuo būtų patvirtinta, kad projekte numatytos veiklos nebuvo finansuojamos ir nėra numatytos finansuoti iš VVG įgyvendinamos vietos plėtros strategijos lėšų, kopija |
10. Pareiškėjo deklaracija
Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad: 1. Šioje paramos paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga. 2. Esu susipažinęs su Taisyklių reikalavimais ir pareiškėjo įsipareigojimais. 3. Prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma. 4. Nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų. 5. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). 6. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neskolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui. 7. Juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, nėra iškeltos bylos dėl bankroto, jis nėra likviduojamas. 8. Sutinku, kad paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). 9. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nesieks susigrąžinti PVM, jei PVM pripažįstamas tinkama finansuoti išlaida. 10. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, vykdys Taisyklių sąlygas tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų. 11. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, tvarko buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. 12. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, mažiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo nebus likviduotas. 13. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nepakeis projekte numatytos vykdyti veiklos, projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų (vykdys projekto apraše numatytą veiklą), neparduos ir kitaip neperleis kitam asmeniui už paramos lėšas įsigyto, remontuoto, įrengto ar tvarkyto turto 5 metus nuo sutarties skirti paramą pasirašymo datos. 14. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, turtą, kuriam įsigyti, remontuoti, įrengti, tvarkyti ar naudoti projektui įgyvendinti yra suteikta parama, projekto įgyvendinimo ir paramos panaudojimo priežiūros metu, mažiausiai 5 metus nuo sutarties pasirašymo dienos, naudos pagal paskirtį, jį prižiūrės ir saugos. 15. Sutinku, kad paramos paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais. 16. Bendradarbiausiu su projekto įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teiksiu jiems visą prašomą informaciją, sudarysiu sąlygas tikrinti projekto vykdymą vietoje, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto įgyvendinimu, leisiu asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje. 17. Teiksiu informaciją ir dokumentus, susijusius su projekto įgyvendinimu, Taisyklių ir (arba) Ministerijos ar Agentūros nustatytais terminais. 18. Gavus Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl paramos avanso (jo dalies) ar paramos (jos dalies) ir (arba) permokėto paramos avanso ar permokėtos paramos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, grąžins Agentūrai išmokėtą paramos avansą (jo dalį) ar paramą (jos dalį) ir (arba) permokėtą paramos avansą ar paramos dalį. 19. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nėra gavęs ir nesieks paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų toms pačioms išlaidoms, numatytoms paramos paraiškoje pagal Taisykles, finansuoti. 20. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paramos paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos registracijos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama paramą administruojančių institucijų interneto svetainėse. 21. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, gavęs paramą verslumo projektui įgyvendinti, per 12 mėnesių nuo mokėjimo prašymo pateikimo pradės vykdyti paramos paraiškoje numatytą ekonominę veiklą ir pateiks Agentūrai Veiklos rezultatų ataskaitą, parengtą vadovaujantis Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinės kampanijos dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1K-372 ,,Dėl Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinių kampanijų dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklių patvirtinimo“. 22. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, saugos visą su paramos skyrimu susijusią medžiagą ir dokumentus ne trumpiau kaip 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. |
(Pareiškėjo vadovo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai teikimo taisyklių
2 priedas
PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMO INSTRUKCIJA
1. Pareiškėjo duomenys
Pareiškėjo teisinė forma |
Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens teisinę formą pagal juridinio asmens registravimo pažymėjimą. |
|
Pareiškėjo rekvizitai |
Pareiškėjo pavadinimas |
Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens pavadinimą pagal juridinio įregistravimo pažymėjimą. |
Kodas |
Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens kodą pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą. |
|
Vadovo vardas, pavardė, pareigos |
Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens vadovo vardą, pavardę, pareigas. |
|
Adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
Nurodykite paramos paraišką teikiančio juridinio asmens registracijos vietą arba buveinės adresą. Šiuo adresu paramą administruojančios institucijos susirašinės su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu. |
|
Tel. |
Nurodykite pareiškėjo telefono numerį. Šiuo numeriu bus susisiekiama su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu. |
|
Faksas |
Nurodykite pareiškėjo fakso numerį. Šiuo numeriu bus susirašinėjama su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu. |
|
El. p. adresas |
Nurodykite pareiškėjo elektroninio pašto adresą. Šiuo adresu bus susirašinėjama su pareiškėju paramos paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu. |
|
Banko pavadinimas |
Nurodykite banko, kuriame turite sąskaitą, pavadinimą. |
|
Banko kodas |
Nurodykite banko, kuriame turite sąskaitą, kodą. |
|
Sąskaitos Nr. |
Nurodykite sąskaitos, į kurią bus pervedamos paramos lėšos, numerį. |
Nurodykite, esate ar ne PVM mokėtoju. Esant teigiamam atsakymui, nurodykite PVM mokėtojo kodą |
PVM mokėtojas Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą:_______________ ne PVM mokėtojas |
Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių skaičius |
Nurodykite kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių skaičių, kurį galite pagrįsti kaimo bendruomenės kaimo ar kaimo bendruomenių asociacijos narių sąrašu |
Nurodykite sutikimą, kad informacija, susijusi su paramos paraiškos vertinimu, būtų teikiama elektroniniu paštu |
Taip
|
2. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma paramos
Projekto pavadinimas |
Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas.
|
|
Projekto veikla |
Nurodoma veiklos sritis, kurią planuojama įgyvendinti pagal šį projektą. Remtinos veiklos sritys nurodytos taisyklėse ir paramos paraiškoje |
|
Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Nurodoma bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma, litais. |
|
Prašoma paramos suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Nurodoma tinkamų finansuoti išlaidų suma, kurią prašoma apmokėti paramos lėšomis. Prašoma paramos suma negali viršyti taisyklių 8 punkte nurodytos paramos sumos. |
|
Pareiškėjo nuosavų piniginių lėšų suma su PVM/be PVM (reikiamą pabraukti) |
Nurodoma tinkamų finansuoti išlaidų suma, kuri bus apmokėta pareiškėjo lėšomis, Lt |
|
Paramos dydis proc. (procentas skaičiuojamas nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos) |
Nurodoma prašomos paramos dalis nuo bendros projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, procentais |
|
Projekto įgyvendinimo vieta |
Nurodoma tiksli projekto įgyvendinimo vieta (savivaldybės, kaimo vietovės pavadinimas, gatvės pavadinimas ir namo numeris, kai tai įvardyta). |
|
Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovas ar kitas įgaliotas asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą (vardas, pavardė, adresas, tel., el. p. adresas) |
Nurodomas įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto valdymą ir priežiūrą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, adresas, tel., faksas, el. p. adresas |
|
Vyr. buhalteris (buhalteris) (vardas, pavardė, adresas, tel., el. p. adresas) |
Nurodomas asmens, kuris bus atsakingas už projekto lėšų apskaitą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, adresas, tel., faksas, el. p. adresas |
3. Duomenys apie gautą, gaunamą ar planuojamą gauti kitą paramą iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, ar ES programų
Projekto pavadinimas |
Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
Paraiškos registracijos numeris |
Teisės akto dėl paramos skyrimo pavadinimas, data ir numeris |
Finansavimo šaltinis |
Paramos suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
Nurodomas pareiškėjo šiuo metu įgyvendinamo ir (arba) pabaigto įgyvendinti projekto, kuriam įgyvendinti buvo skirta ir (arba) šiuo metu yra skiriama valstybės, savivaldybės arba ES parama, pavadinimas, įgyvendinimo laikotarpis, paraiškos registracijos numeris, teisės akto dėl paramos skyrimo pavadinimas, data ir numeris, paramos šaltinis (pvz., savivaldybės kaimo bendruomenių fondas, ES lėšos), skirta ar numatoma skirti paramos suma bei pateikiama informacija apie tai, ar projektas turi sąsajų su teikiamu projektu (įrašant Projekto pavadinimo skiltyje).
4. Projekto santrauka
4.1. Projekto tikslas ir uždaviniai Nurodykite projekto tikslą, t. y., kokių rezultatų norite pasiekti įgyvendindami projektą. Projekto tikslas turi būti konkretus ir pasiekiamas. Nurodydami projekto uždavinius, pateikite, kokių priemonių ir veiksmų planuojate imtis, kad pasiektumėte projekto tikslą. Atkreipkite dėmesį, kad projekto uždaviniai turi sietis su tikslu ir būtų būtini tikslui pasiekti. Projekto tikslo ir uždavinių aprašymas turi užimti ne daugiau kaip pusę puslapio (A4 formato).
|
4.2. Trumpas projekto poreikio pagrindimas: Trumpai paaiškinama: - kam reikalingas projektas, ko siekiama projektu, kokia bus jo nauda, kokie bus jo rezultatai ir kam jie aktualūs; - kaip pareiškėjas susijęs su projektu ir kodėl būtent jis teikia paramos paraišką; - vieta, kurioje bus įgyvendinamas projektas; - kokie projekto parengimo darbai jau atlikti (pvz., personalo, atsakingo už projekto įgyvendinimą, samdymas, reikalingų prekių įsigijimo apklausų atlikimas, darbų sąmatos sudarymas ir kt.). Projekto poreikio pagrindimo aprašymas turi užimti ne daugiau kaip pusę puslapio (A4 formato). |
4.3. Projekto įgyvendinimo aprašymas Aprašoma ir pagrindžiama planuojamo projekto įgyvendinimo seka ir terminai, t. y. kokios veiklos ir kokiais etapais bus vykdomos, bei kas už jas bus atsakingas. Taip pa nurodoma, kas bus atsakingas už viso projekto įgyvendinimą, kokie resursai bus naudojami, ar bus naudojamas savanoriškas darbas bei kiti kaimo gyventojų prisidėjimo prie projekto įgyvendinimo būdai. Turi būti aiškiai aprašyta savanoriško darbo apimtis, nurodant konkrečius numatomų atlikti savanoriškų darbų kiekius. Projekto veiklos aprašymas turi užimti ne daugiau kaip vieną puslapį (A4 formato). |
4.4. Projekto rezultatai ir tęstinumas Nurodama, kokie bus projekto rezultatai, kokia bus jo nauda ir tęstinumas. Jei projekte numatoma įsigyti techniką, įrangą ir pan. nurodoma, kas ją prižiūrės, saugos (paskirtas atsakingas asmuo, kuris rūpinsis tinkamu įrangos eksploatavimu, priežiūra ir prieinamumu) ir kaip ji bus naudojama projekto metu ir po jo įgyvendinimo. Paaiškinama, kaip organizacija ketina išlaikyti įsigytą turtą (pavyzdžiui, gal įrangos/technikos eksploatacinėms medžiagoms nusipirkti ir komunaliniams mokesčiams sumokėti bus mokama iš pajamų, gautų įgyvendinus projektą, gal pareiškėjas ketina išlaidas dengti iš nario mokesčio ar planuojamų gauti pajamų ir kt.). |
4.5. Projekto viešinimas Nurodoma, kokios projekto viešinimo priemonės bus taikomos, pvz., informacija spaudoje, projektas bus paviešintas bendruomenės renginyje, stendo įrengimas ir pan. Įvardijama ne mažiau kaip viena projekto viešinimo priemonė. |
5. Projekto įgyvendinimo planas
Nr. |
Veiklos srities pavadinimas |
Trukmė mėn. |
20..... metai ketv. |
|||
I |
II |
III |
IV |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nurodykite planuojamo projekto bendrą trukmę ir jame numatytų veiklų įgyvendinimo išdėstymą pagal ketvirčius, išskirdami bendrą projekto įgyvendinimo trukmę. Šiame punkte nurodyta informacija turi sietis su 4.3 papunktyje nurodyta informacija.
6. Numatomi projekto įgyvendinimo rodikliai
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio matavimo vienetai |
Rodiklio kiekybinė išraiška |
|
|
|
|
|
|
Nurodykite šioje lentelėje projekto rezultatus (ko tikimasi iš veiklos per projekto įgyvendinimo laikotarpį ir po projekto įgyvendinimo, pvz., kaip projekto įgyvendinimo pasekmė padidėjęs kaimo gyventojų dalyvavimo kaimo bendruomenės veikloje aktyvumas, smulkių ūkininkų pajamų padidėjimas, kaimo bendruomenės pajamų padidėjimas ir kt.). Planuojami projekto įgyvendinimo rodikliai turi būti tinkamai apskaičiuoti, nes pagal juos bus vertinama projekto įgyvendinimo sėkmė.
7. Projekto išlaidos
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšių pavadinimas |
Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM/be PVM (reikiamą pabraukti) |
Pareiškėjo nuosavomis lėšomis apmokamų tinkamų išlaidų suma su PVM/be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
Nurodykite planuojamą bendrą tinkamų finansuoti projekto išlaidų sumą, prašomų kompensuoti tinkamų išlaidų sumą ir nuosavomis lėšomis apmokamų tinkamų finansuoti išlaidų sumą. Prašomų kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma turi sudaryti ne daugiau kaip 90 proc. bendros tinkamų išlaidų sumos. Esant didesnei pareiškėjo lėšų daliai paramos paraiškos kokybės ir naudos vertinimo metu paraiškai suteikiami papildomi vertinimo balai. Veiklų, kurios nebus vykdomos projekte, išlaidų eilučių nepildykite. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos apibrėžtos Taisyklėse. Jei pagal atskirą išlaidų eilutę PVM išskirti neįmanoma, nurodykite atitinkamos išlaidų eilutės sumą neišskirdami PVM. Visos tinkamos finansuoti projekto išlaidos (nuosavos ir paramos lėšos) turi būti panaudotos projektui įgyvendinti ir jų panaudojimas pagrįstas išlaidų pagrindimo dokumentais ir jų apmokėjimas įrodytas išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais.
8. Pridedama:
Pareiškėjas pažymi, kuriuos dokumentus prideda prie paramos paraiškos kaip paramos paraiškos priedus. Prie paramos paraiškos būtinų pridėti dokumentų sąrašas pateikiamas Taisyklėse. Teikiamos dokumentų kopijos turi būti patvirtintos paramos paraišką teikiančio pareiškėjo vadovo arba pareiškėjo įgalioto asmens parašu, nurodant, kad kopija tikra.
Eil. |
Dokumento pavadinimas
|
Pažymėti |
1. |
Juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija Pateikiama dokumento originalo kopija |
|
2. |
Juridinio asmens steigimo dokumentų kopija Pateikiama dokumento originalo kopija |
|
3. |
Pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą patvirtinimo dokumentų kopijos Pateikiami dokumentai, kuriais patvirtinama, kad nekilnojamasis turtas, kurio remontui, įrengimui ar tvarkymui prašoma paramos iš valstybės biudžeto lėšų arba bus naudojamas projektui pagal 7.3 papunktyje nurodytą veiklos sritį įgyvendinti, priklauso pareiškėjui arba yra pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais ne trumpesnį kaip 6 metų laikotarpį nuo paramos paraiškos įregistravimo datos. Sutartys, kurių pagrindu valdomas nekilnojamasis turtas, t. y. pastatai ir žemė, įstatymų nustatyta tvarka turi būti registruotos Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Tais atvejais, kai paramos prašoma šių Taisyklių 7.1 papunktyje numatytai veiklai įgyvendinti, valstybinė žemė turi būti priskirta neprivatizuojamai žemei ir valstybinės žemės patikėtinio sprendimu turi būti leista valstybinėje žemėje įgyvendinti projektą ne mažiau kaip 6 metus nuo paramos paraiškos įregistravimo datos. Nuomojamas iš fizinių ar juridinių asmenų nekilnojamasis turtas turi būti valdomas teisėtais pagrindais ne trumpesnį kaip 6 metų laikotarpį, įstatymų nustatyta tvarka turi būti registruotas Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre, skaičiuojant nuo paramos paraiškos įregistravimo datos. |
|
4. |
Projekte numatytų išlaidų vertės patvirtinimo dokumentų kopijos Pasiūlyme turi būti nurodyti prekių, paslaugų ir darbų tiekėjų siūlomi įkainiai konkrečioms prekėms, paslaugoms ir darbams pirkti (pvz., kompiuterinės technikos įsigijimo kaina, įrangos ir technologinių įrengimų kainos ir pan.). |
|
5. |
Projekto poreikio patvirtinimo dokumentų kopijos Laisva forma pateiktos pareiškėjo atliktos kaimo gyventojų apklausos, poreikio tyrimai, visuotinio kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos narių, kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos valdybos ar kito valdymo organo susirinkimų protokolų išrašai, kuriais pareiškėjai pagrindžia projekto svarbą konkrečios vietovės gyventojams |
|
6. |
Ataskaitinių finansinių metų veiklos balanso kopija Ataskaitinių finansinių metų veiklos balansas turi būti parengtas vadovaujantis Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinių kampanijų dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1K-372 ,,Dėl Pelno nesiekiančių ribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų sudarymo ir pateikimo ir politinių kampanijų dalyvių neatlygintinai gauto turto ir paslaugų įvertinimo taisyklių patvirtinimo“. |
|
7. |
Dokumento, kuriuo įrodomas kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo teisinis pagrindas, kopija Pateikiamas dokumentas, kuriuo patvirtinamas kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo pagrindas (pvz., vadovas gali būti nurodytas įstatuose, steigimo sutartyje, išrinktas visuotinio susirinkimo metu. Kai paraišką pasirašo ne paraišką teikiančios kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovas, pateikiamas paraišką teikiančios kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos vadovo pasirašyto dokumento originalas, kuriuo įgaliotam asmeniui suteikiama teisė pasirašyti paraišką ) |
|
8. |
VVG rašto, kuriuo būtų patvirtinama, kad projekte numatytos veiklos nebuvo finansuojamos ir nėra numatytos finansuoti iš VVG įgyvendinamos vietos plėtros strategijos lėšų, kopija Pateikiamas VVG, kurios veiklos teritorijoje registruota ir veikia kaimo bendruomenė ar kaimo bendruomenių asociacija, raštas, patvirtinantis, kad projekte numatytos veiklos nebuvo finansuojamos ir nėra numatytos finansuoti iš VVG įgyvendinamos vietos plėtros strategijos lėšų |
____________________________________
Paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai teikimo taisyklių
3 priedas
(Projekto administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo lentelės forma)
____________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
PROJEKTO Administracinės atitikties ir tinkamumo VERTINIMO lentelė
_____________ Nr. _______
(data)
__________________________
(dokumento sudarymo vieta)
Paramos paraiškos registracijos Nr. |
|||
Paramos paraiškos vertintojas |
|||
Pareiškėjo pavadinimas
|
|||
|
Projekto paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo elementai |
Taip |
Ne |
1. |
Paramos paraiška ir pridedami dokumentai gauti iki galutinio paramos paraiškų pateikimo termino |
|
|
2. |
Paramos paraiška atitinka nustatytą formą |
|
|
3 |
Pareiškėjas yra kaimo bendruomenė arba kaimo bendruomenių asociacija |
|
|
4. |
Pateiktas vienas paramos paraiškos egzempliorius kartu su raštu dėl paraiškos pateikimo |
|
|
5. |
Pateikta juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija |
|
|
6. |
Pateikta juridinio asmens steigimo dokumento kopija |
|
|
7. |
Pateiktos dokumentų, kuriais patvirtinama pareiškėjo teisė į nekilnojamąjį turtą, kuriam remontuoti, įrengti ar tvarkyti prašoma paramos iš valstybės biudžeto lėšų, kopijos |
|
|
8. |
Pateikti dokumentai, kuriais patvirtinama projekte numatytų išlaidų vertė |
|
|
9. |
Pateiktos projekto poreikio patvirtinimo dokumentų kopijos |
|
|
10. |
Pateikta ataskaitinių finansinių metų veiklos balanso kopija |
|
|
11. |
Paramos paraiška yra pasirašyta pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens |
|
|
12. |
Pateiktas dokumentas, kuriuo suteikiama teisė pasirašyti paramos paraišką (pareiškėjo vadovo ar kito įgalioto asmens atstovavimo kaimo bendruomenei ar kaimo bendruomenių asociacijai teisinio pagrindo įrodymo dokumentas) |
|
|
13. |
Paramos paraiškoje numatytos veiklos sritys atitinka vieną Taisyklėse numatytą remiamą veiklos sritį |
|
|
14. |
Paramos paraiškoje yra pateikta pareiškėjo deklaracija pagal nustatytą formą |
|
|
15. |
Pareiškėjas nurodo, kad ne mažiau kaip 10 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų apmokės savo lėšomis |
|
|
16. |
Pareiškėjui per paskutinius vienerius kalendorinius metus iš valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir išmokėta parama kitiems projektams įgyvendinti pagal šias Taisykles |
|
|
17.
|
Pareiškėjas užtikrina, kad projekto įgyvendinimo sąmatoje numatytos išlaidos tuo pačiu metu nefinansuojamos ar nebuvo finansuotos iš kitų nacionalinių, savivaldybių ir ES programų |
|
|
18. |
Pateikta VVG rašto, kuriuo patvirtinama, kad projekte numatytos veiklos nebuvo finansuojamos ir nėra numatytos finansuoti iš VVG įgyvendinamos vietos plėtros strategijos lėšų, kopija |
|
|
VERTINTOJO PASTABOS
|
(Vertintojo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai teikimo taisyklių
4 priedas
(Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelės forma)
____________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
projekto naudos IR kokybės vertinimo lentelė
_____________
(data)
__________________________
(dokumento sudarymo vieta)
Paramos paraiškos registracijos Nr. |
||||
Paramos paraiškos vertintojas |
||||
Pareiškėjo pavadinimas |
||||
Eil.Nr. |
Projekto kokybės ir naudos vertinimo elementai |
Maksimalus balų skaičius |
Projekto surinktas balų skaičius |
|
1. |
Pareiškėjas pateikia aiškų pagrindimą, kad kaimo bendruomenei ar kaimo bendruomenių asociacijai projektas yra reikšmingas |
27 |
|
|
1.1. Pareiškėjų ir jų parengtų projektų ypatumų įvertinimas: - pareiškėjui parama pagal šias taisykles nebuvo skirta nuo 2006 m. - projektas paskatina kaimo bendruomenę imtis ekonominės veiklos;
- pareiškėjas bent kartą siekė paramos pagal šias taisykles 2011–2013 m. laikotarpiu ir parama nebuvo skirta |
5 10
10
2 |
|||
2. |
Pasirinktas projekto įgyvendinimo būdas ir projekto įgyvendinimo planas leis pasiekti numatytą projekto tikslą ir uždavinius, tarnaus kaimo gyventojų iniciatyvai skatinti ir viešiesiems poreikiams tenkinti |
8 |
|
|
2.1.Projekto įgyvendinimo planas yra aiškus ir pagrįstas |
4 |
|||
2.2. Projekto įgyvendinimo rodikliai yra susieti su projekto tikslu ir uždaviniais |
2 |
|||
2.3. Užtikrintas tolesnis projekto tęstinumas |
2 |
|||
3. |
Projekto biudžetas yra aiškus, pagrįstas ir realus, numatytas kaip galima didesnis nuosavų lėšų indėlis projektui įgyvendinti |
15 |
|
|
3.1. Projekto biudžeto išlaidos yra realiai suplanuotos ir būtinos numatytiems projekto rezultatams pasiekti |
3 |
|||
3.2.Projekto išlaidos atitinka rinkoje esančias prekių, paslaugų ir darbų kainas |
3 |
|||
3.3.Projektui įgyvendinti pareiškėjo numatyta skirti tinkamų finansuoti išlaidų, dengiamų pareiškėjo lėšomis, dalis nuo visų tinkamų projekto išlaidų sudaro: - daugiau kaip 11 iki 15 proc.; - daugiau kaip 16 proc. |
6 9 |
|||
4. |
Kaimo bendruomenės ar kaimo bendruomenių asociacijos gebėjimai parengti paramos paraišką |
10 |
|
4.1. Projekto rengėjų profesionalumas, kurį parodo pateiktos paramos paraiškos parengimo kokybė (vykdant paraiškos administracinį ir tinkamumo vertinimą už kiekvieną neatitikimą skiriamų balų skaičius mažinamas 2 balais) |
10 |
||
Iš viso: |
60 |
|
|
VERTINTOJO PASTABOS IR REKOMENDACIJOS
|
(Vertintojo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai teikimo taisyklių
5 priedas
(Paramos paraiškos vertinimo ataskaitos forma)
____________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
______________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
PARAMOS PARAIŠKOS VERTINIMO ATASKAITA
_____________________Nr._____
(data)
________________________
(sudarymo vieta)
1. Duomenys apie pareiškėją:
Pareiškėjo teisinė forma |
|
|
Pareiškėjo rekvizitai |
Pareiškėjo pavadinimas (įrašas iš juridinio asmens įregistravimo pažymėjimo) |
|
Kodas |
|
|
Vadovo vardas, pavardė, pareigos |
|
|
Adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
|
Tel. |
|
Faksas |
|
|
El. p. adresas |
|
|
Banko pavadinimas |
|
|
Banko kodas |
|
|
|
Sąskaitos Nr. |
|
Paramos paraiškos registracijos numeris |
|
|
Paramos paraiškos registracijos data |
|
|
Projekto įgyvendinimo vieta |
|
|
Pareiškėjui nėra suteikta paramos nuo 2006 m. pagal taisykles |
|
|
Pareiškėjo narių skaičius |
|
2. Išvados dėl projekto:
2.1. tinkamų finansuoti išlaidų ir galimos paramos sumos
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšys |
Pareiškėjo nurodyta bendra tinkamų išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Pareiškėjo prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Pareiškėjo nurodyta nuosavų lėšų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Vertinimo metu nustatyta bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Vertinimo metu nustatyta prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Vertinimo metu nustatyta pareiškėjo nuosavų lėšų suma su PVM / be PVM (reikiamą pabraukti) |
Išvados |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Projekto rodiklių ir rezultatų:
Nurodomi paramos paraiškos 6 punkte suplanuoti projekto įgyvendinimo rodikliai ir rezultatai
|
3. Paramos paraišką vertinusių vertintojų išvados ir rekomendacija dėl paramos skyrimo
3.1. Pateikiamos bendros su projekto vertinimu susijusios pastabos, kurias, kaip mano vertinimo specialistai, tikslinga žinoti projektų atrankos komiteto nariams.
|
3.2. Pateikiamos paramos paraišką vertinusių vertintojų išvados ir rekomendacija dėl paramos skyrimo.
Projekto apibūdinimas |
|
Veiklos sritis |
|
Pareiškėjo nurodyta bendra tinkamų išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
Vertinimo metu nustatyta prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
Vertinimo metu nustatyta pareiškėjo nuosavų lėšų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
|
Siūlomos skirti paramos dydis, proc. |
|
Taisyklių nuostatomis argumentuota išvada, jei rekomenduojama neskirti paramos |
|
|
Galutinis projekto vertinimo rezultatas balais |
Išvados ir pastabos Nurodomi motyvai, kuriais remiantis projektas buvo įvertintas būtent tokiu balų skaičiumi
|
Projekto kokybės ir naudos vertinimas |
|
|
(Pirmojo paramos paraiškos vertintojo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas, pavardė)
(Antrojo paramos paraiškos vertintojo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Paramos kaimo bendruomenių ir jų asociacijų veiklai teikimo taisyklių
6 priedas
(Paramos paraiškų vertinimo suvestinės forma)
________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
________________________________________
(įstaigos duomenys)
Paramos paraiškų vertinimO suvestinė
Paramos kaimo bendruomenių veiklai
remti projektų atrankos komitetui
_________________ nr. ____
(data)
Eil. Nr. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Rajonas (savivaldybė) |
Paramos paraiškos registracijos Nr. |
Projekto pavadinimas |
Veiklos srities pavadinimas |
Pareiškėjo nurodyta bendra tinkamų išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Vertinimo metu nustatyta bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Vertinimo metu nustatyta prašoma kompensuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti) |
Projekto naudos ir kokybės vertinimo rezultatas balais |
Rekomendacija dėl paramos skyrimo |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo (Parašas) (Vardas, pavardė)
metodikos centro direktorius