isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 25 d. Nr. T-248

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimą Nr. T-6 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Saulius Gegieckas

 

PATVIRTINTA 

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2018 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. T-248

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pakruojo rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas skiriamų Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau kartu – NVŠ lėšos) skyrimo Pakruojo rajono savivaldybei (toliau – savivaldybė) principus, NVŠ lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.  

2. NVŠ lėšos skiriamos savivaldybėms neformaliojo vaikų švietimo plėtotei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.

 

II SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI

 

3. Savivaldybei tenkanti NVŠ lėšų suma apskaičiuojama vienam mokiniui mėnesiui, nustatytą dydį padauginus iš savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. pagal bendrojo ugdymo programas besimokiusių vaikų skaičiaus ir finansuojamo laikotarpio mėnesių skaičiaus. NVŠ lėšos savivaldybėms skiriamos švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

4. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepaisant to, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.

5. Jei NVŠ lėšų yra mažiau nei vaikų, norinčių dalyvauti NVŠ programose, lėšas pirmumo tvarka savivaldybė skiria:

5.1. vaikams, kurie nelanko jokios savivaldybės lėšomis finansuojamos programos;

5.2. vaikams, kurie turi teisę į socialinę paramą Socialinės paramos mokiniams įstatymo nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS

 

6. Rekomenduojama NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 15 Eur per mėn.

7. Savivaldybė, atsižvelgdama į prioritetus, gali nustatyti kitokią NVŠ lėšų sumą vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui ar skirtingus NVŠ lėšų dydžius, bet ji negali būti mažesnė nei 10 eurų ir didesnė nei 20 eurų per mėnesį.          

8. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei visu savivaldybės nustatytu NVŠ krepšelio dydžiu mažinamas savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis / paslaugos kaina asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.

9. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir su juo susijusioms išlaidoms finansuoti. 

10. NVŠ lėšų negalima naudoti:

10.1. pramoginių renginių ir poilsio renginių išlaidoms apmokėti;

10.2. NVŠ programoms, kai NVŠ teikėjas yra mokykla, teikianti bendrąjį ugdymą, finansuoti;

10.3. rekonstrukcijos, remonto, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

10.4. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

11. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:

11.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

11.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf) ;

11.3. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

11.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

11.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

12. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:

12.1. turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 11.5 papunktyje;

12.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

12.3. turi registruotis ŠMIR ir, vadovaudamiesi 11.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

13. Švietimo teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka. 

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

14. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

15. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa privalo turėti unikalų KTPRR kodą.

16. NVŠ programa rengiama ir vertinama kas dveji metai.

17. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

18. Maksimalų vaikų skaičių NVŠ programos įgyvendinimo grupėje nustato savivaldybės administracijos direktorius.

 

VI SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

19. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 11 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (Aprašo 1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.

20. NVŠ programa savivaldybės nustatyta tvarka teikiama vertinti savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

21. NVŠ programas Komisija vertina pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (Aprašo 2 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

22. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

23. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (Aprašo 3 priedas). Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

24. Savivaldybė nustatyta tvarka perveda NVŠ lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių, numatydama švietimo teikėjo įsipareigojimus, kitas sąlygas ir atsakomybę už netinkamą NVŠ lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą.

25. NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną, kokybę ir priežiūrą vykdo savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, vadovaudamasis savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinta tvarka.

 

VII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

26. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo NVŠ lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius už panaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriams metams, Švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Ministerija) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20  m.     d. ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

28. Iki kitų metų sausio 5 d. savivaldybė skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas turi grąžinti į Ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.

31. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

32. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, kad būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

________________________

 

Pakruojo rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo

ir panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

 

El. paštas

Rekomenduoja/

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

□ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

□ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

□ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

□ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

□ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

□ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

□ Pažinti save ir save gerbti

□ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

□ Kryptingai siekti tikslų

□ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

□ Valdyti emocijas ir jausmus

□ Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

□ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

□ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

□ Padėti kitiems ir priimti pagalbą

□ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

□ Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

□ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

□ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

□ Aktyviai ir kūrybingai veikti

□ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

□ Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

□ Išsakyti mintis

□ Išklausyti

□ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

□ Parinkti tinkamą kalbos stilių

□ Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

□ Klausti ir ieškoti atsakymų

□ Daryti išvadas

□ Plėsti akiratį

□ Stebėti, vertinti

□ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

□ Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

□ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

□ Išsikelti realius mokymosi tikslus

□ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

□ Vertinti mokymosi pažangą

□ Numatyti tolesnius žingsnius

□ Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

17.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį

 

mėnesių

skaičius

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

Mažiausiai 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

 

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

 

Berniukams        Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

 

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

 

 

22.

Numatomas grupių skaičius

 

23.

Numatoma paslaugos kaina asmeniui

 

24.

Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

25.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

 

26.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

 

27.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

•     savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

•     prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties;

•     individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

•     aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

•     demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

•     patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

•     ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

     pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

□ TAIP

28.

Patvirtinkite, kad:

     vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

•     vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

     nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

     jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

     jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

•     jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

□ TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

□ TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau, kaip mėn.)

TAIP

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

 

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų

skyrimo ir panaudojimo tvarkos

aprašo

2 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

1. NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra.

 

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais.

 

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą.

 

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius.

 

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas).

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais.

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu.

 

3. NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį.

 

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą.

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 

5. Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos.

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime.

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti.

 

6. Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui.

 

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais.

 

6.2. Mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ.

 

6.3. Kitos teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų.

 

 

 

 

__________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

______________

 

Pakruojo rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKIMO SUTARTIS

 

Sutarties sudarymo data:.................................                          Registracijos data:............................

 

Sutarties sudarymo vieta:...............................                            Registracijos numeris:......................

 

 

Paslaugos gavėjas (mokinys) (vardas, pavardė), asmens kodas (.....................), („atstovaujamas (Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė), „arba „turėdamas vieno iš tėvų (rūpintojų) (Vieno iš tėvų / globėjų vardas, pavardė) sutikimą, „arba ištrinti visą tekstą, jeigu pasirašo mokinys nuo 18 m.) toliau vadinamas Paslaugos gavėju, ir (Paslaugos teikėjo pavadinimas), teikėjo kodas (.............), atstovaujamas (-a) (Pareigos) (vardas ir pavardė), veikiančio pagal (.......................................................), toliau vadinamas Paslaugos teikėju, sudarė šią paslaugų teikimo sutartį (toliau vadinama Sutartimi):

 

I.            Sutarties objektas

1.  Paslaugos gavėjo (mokinio) dalyvavimas Paslaugos teikėjo vykdomojo neformaliojo vaikų švietimo programoje (Pavadinimas) (toliau – NVŠ programa) pagal iš anksto su Paslaugos gavėju suderintą grafiką.

 

II. Paslaugos kaina ir atsiskaitymo tvarka

2.  Paslaugos kaina (iš viso): ......... Eur už vieną paslaugos teikimo mėnesį.

3.  NVŠ tikslinių valstybės / Europos Sąjungos lėšų suma (krepšelis) vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui: .......... Eur per mėnesį.

4.  Paslaugų kaina pritaikius NVŠ tikslines Europos Sąjungos fondų / valstybės lėšas: .....Eur už vieną paslaugų teikimo mėnesį.

5.  NVŠ programos finansavimas tikslinėmis valstybės / Europos Sąjungos lėšomis skiriamas savivaldybės sprendime (-uose) nustatytais terminais.

6.  Paaiškėjus, kad Paslaugos gavėjo (mokinio) dalyvavimui Paslaugos teikėjo vykdomoje NVŠ programoje tikslinės valstybės / Europos Sąjungos lėšos neskirtos dėl to, kad Paslaugos gavėjui (mokiniui) tikslinės valstybės / Europos Sąjungos lėšos taikomos kito NVŠ teikėjo programai vykdyti, NVŠ programos vykdymo kainos skirtumą Paslaugos gavėjas turi grąžinti Paslaugos teikėjui.

7.  (Apibrėžti, kaip Paslaugos gavėjas atsiskaito su Paslaugos teikėju. Kai užpildytas tik 2 punktas, nurodyti: Paslaugos kaina mažinama NVŠ tikslinių valstybės / Europos Sąjungos lėšų suma“).

 

III.         Įsipareigojimai

8.  Paslaugos gavėjas patvirtina, kad:

8.1. NVŠ programoje dalyvaujantis vaikas yra besimokantis bendrojo ugdymo mokykloje (pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą);

8.2.    pasirenka tik šią vieną Paslaugos teikėjo vykdomą NVŠ programą, kuriai bus skiriamos tikslinės NVŠ valstybės/ Europos Sąjungos lėšos;

8.3.    jam yra žinoma ir jis neprieštarauja, kad Paslaugų teikėjas pateiks Paslaugos gavėjo (mokinio) vardą ir pavardę, asmens kodą ir kontaktus NVŠ programų tikslinį finansavimą koordinuojančioms institucijoms dėl NVŠ programos finansavimo.

9.  Paslaugos teikėjas įsipareigoja:

9.1. teikti paslaugas Paslaugos gavėjui, kaip tai apibrėžta Sutartyje pagal pasirinktą NVŠ programą;

9.2.    užtikrinti, kad NVŠ programa būtų įgyvendinama tam pritaikytose patalpose, taikant tam būtiną įrangą ir priemones;

9.3. užtikrinti vaikui saugią ir sveiką ugdymo (si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

9.4. užtikrinti, kad Paslaugų gavėją ugdys Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatytus reikalavimus atitinkantys neformaliojo švietimo mokytojai;

9.5. pateikti (Savivaldybės pavadinimas) savivaldybei ir Mokinių registrui NVŠ programoje dalyvaujančio Paslaugos gavėjo (mokinio) vardą ir pavardę, asmens kodą ir kontaktus, kad Paslaugos gavėjui (mokiniui) būtų suteiktos tikslinės valstybės / Europos Sąjungos NVŠ lėšos dalyvauti NVŠ programoje;

9.6. naudoti NVŠ programos vykdymo tikslines valstybes / Europos Sąjungos lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrinti šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

10.  Paslaugos gavėjas įsipareigoja:

10.1.  užtikrinti Mokinio punktualų ir reguliarų užsiėmimų lankymą, informuoti Paslaugos teikėją apie Mokinio nedalyvavimo užsiėmimuose priežastis;

10.2.  bendradarbiauti su Paslaugos teikėju sprendžiant Mokinio ugdymosi ir elgesio klausimus;

10.3.  įstatymų nustatyta tvarka atlyginti Mokinio padarytą žalą Paslaugos teikėjui;

10.4.  raštu informuoti apie Mokinio sveikatos sutrikimus, į kuriuos turėtų atsižvelgti Paslaugos teikėjas;

10.5.  sutartyje nustatyta tvarka ir terminais įmokėti mokestį už Paslaugos teikėjo teikiamas neformaliojo vaikų švietimo paslaugas.

 

IVSutarties galiojimas ir nutraukimo tvarka

11.  Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki NVŠ programos pabaigos, o finansinių įsipareigojimų atžvilgiu – iki galutinio tarpusavio atsiskaitymo.

12.  Paslaugos teikėjui nebegalint užtikrinti NVŠ programos finansavimo tikslinėmis valstybės / Europos Sąjungos lėšomis, Sutartis gali būti nutraukiama šalių susitarimu. Sutarties šalim priėmus sprendimą nenutraukti Sutarties, Paslaugos gavėjas įsipareigoja mokėti Sutarties 2 punkte nurodytą paslaugos kainą likusį laikotarpį.

13.  Paslaugos gavėjas turi teisę nutraukti šią Sutartį apie tai įspėjęs Paslaugos teikėją prieš X dienų ir visiškai atsiskaitęs su Paslaugos teikėju už iki Sutarties nutraukimo suteiktas paslaugas.

14.  Paslaugos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį, jei įsėjus Paslaugos gavėją jo nurodytu el. paštu prieš X dienų apie bet kurio Sutarties 10.1–10.5 papunkčio pažeidimą šis pažeidimas per Paslaugos teikėjo nustatytą terminą yra nepašalinimas.

 

V.   Baigiamosios nuostatos

15.  (Nurodyti NVŠ programos baigimo formą).

16.  Bet kokie papildomi susitarimai tarp Paslaugos gavėjo ir Paslaugos teikėjo gali būti sudaromi atskiru susitarimu.

17.  Bet kokie Sutarties pakeitimai ar papildymai galioja tik sudaryti raštu.

18.  Pasikeitus adresams, telefonų ir faksų numeriams, banko rekvizitams, Sutarties šalys įsipareigoja apie ta nedelsiant raštu informuoti viena kitą.

19.  Visi su šia Sutartimi susiję ginčai sprendžiami derybų keliu. Nesusitarus, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

20.  Ši Sutartis sudaryta dviem vienodo teisinės galios egzemplioriais lietuvių kalba, po vieną kiekvienai šaliai.

 

 

Sutarties rekvizitai ir parašai:

Paslaugos gavėjas                                                                                    Paslaugos teikėjas

(Vieno iš tėvų / globėju vardas, pavardė,                                                  (Pavadinimas)

Kai sutartį pasirašo tėvas / globėjas arba

Mokinio vardas, pavardė, kai sutartį pasirašo

mokinys nuo 14 m.)

 

_________________________                                                  ________________________

Parašas                                                                                                      Parašas

 

(Gyvenamosios vietos adresas)                                                   (Pareigos) (vardas, pavardė)

(Telefonas)                                                                                                (Buveinės adresas)

(El. paštas)                                                                                                (Telefonas, faksas)

(El. paštas)

 

Jeigu sutartį pasirašė mokinys nuo 14 iki 18 metų:

Sutinku, kad mano sūnus/ dukra / globotinis (-) dalyvautų Paslaugos teikėjo vykdomojo neformaliojo vaikų švietimo programoje ir pasirašytų Sutartį.

(Vieno iš tėvų \ globėjų vardas, pavardė)

 

__________________

Parašas

 

Sutartis nutraukta: [data, nuo kada sutartis nutraukiama]

(Nutraukimo priežastis, pagrindas)

Paslaugos gavėjas                                                                                      Paslaugos teikėjas

(vardas, pavardė)                                                                        (Pareigos) (vardas ir pavardė)

 

_________________                                                                                _________________

Parašas                                                                                                      Parašas