LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. RUGSĖJO 25 D. ĮSAKYMO NR. 469 „DĖL ATLIEKŲ NAUDOJIMO AR ŠALINIMO VEIKLOS NUTRAUKIMO PLANO RENGIMO, DERINIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. birželio 5 d. Nr. D1-461

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugsėjo 25 d. įsakymą Nr. 469 „Dėl Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano rengimo, derinimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir 2.2 papunktį išdėstau taip:

2.2. Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos ministerijos užtikrinti atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo planuose numatytų priemonių vykdymo kontrolę;“.

2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano rengimo, derinimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą:

2.1. pakeičiu 5.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.5. Įmonės įsipareigojimas jos bankroto ar kitu atveju, kai ji privalo nutraukti atliekų naudojimo ar šalinimo veiklą, raštu pranešti Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) apie Plane numatytų priemonių įgyvendinimo pradžią ir pabaigą;“;

2.2. pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Agentūra ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Plano gavimo dienos kartu su paraiška TIPK leidimui ar Taršos leidimui gauti teikia jo elektroninę versiją AAD pastaboms ir (ar) pasiūlymams gauti.“;

2.3. pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. AAD ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo Plano gavimo dienos, kai Planas pateikiamas kartu su paraiška TIPK leidimui gauti ar pakeisti, arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, kai Planas pateikiamas kartu su paraiška Taršos leidimui gauti ar pakeisti, Agentūrai pateikia pastabas ir (ar) pasiūlymus dėl Plano.“;

2.4. pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Jeigu AAD per 8 punkte nustatytą terminą pastabų ir (ar) pasiūlymų nepateikia, laikoma, kad jis Planui pritarė.“;

2.5. pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Agentūra, gavusi AAD pastabas ir (ar) pasiūlymus dėl Plano, įvertina jas ir, esant poreikiui, gavusi pakartotines AAD pastabas ir (ar) pasiūlymus, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Plano gavimo dienos, kai Planas pateikiamas kartu su paraiška TIPK leidimui gauti ar pakeisti, arba ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Plano gavimo dienos, kai Planas pateikiamas kartu su paraiška Taršos leidimui gauti ar pakeisti, raštu kreipiasi į Įmonę informuodama apie priimtą sprendimą dėl Plano suderinimo arba nurodydama pašalinti nustatytus trūkumus.“;

2.6. pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Agentūra Plano kopiją ir Garantijos originalą pateikia AAD per 3 darbo dienas nuo jų gavimo dienos. Agentūra pasilieka Plano originalą ir Garantijos kopiją.“;

2.7. pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Garantija turi būti suteikta AAD naudai. Garantijoje turi būti numatyta, kad bankas ar draudimo bendrovė, gavę raštišką AAD reikalavimą ir Tvarkos aprašo 29 punkte nurodytus dokumentus, įsipareigoja Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytu atveju (-ais) AAD sumokėti Garantijoje nurodytą sumą Plane numatytoms priemonėms įgyvendinti.“;

2.8. pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Įmonei per šios Tvarkos 22 punkte nurodytą terminą nepateikus Garantijos, Agentūra raštu kreipiasi į Įmonę, reikalaudama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pristatyti naują ar pratęstą Garantiją. Po tokio priminimo išsiuntimo Įmonei nepateikus Garantijos, Agentūra raštu apie tai informuoja AAD.“;

2.9. pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Įmonė bankroto ar kitu atveju, kai ji privalo nutraukti atliekų naudojimo ar šalinimo veiklą, turi ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu informuoti AAD apie suderintame Plane numatytų priemonių įgyvendinimo pradžią ir pabaigą.“;

2.10. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. AAD turi kontroliuoti, kad suderintame Plane numatytos priemonės būtų įgyvendinamos Garantijos galiojimo laikotarpiu.“;

2.11. pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Gavęs informaciją apie suderintame Plane numatytų priemonių įgyvendinimo pabaigą, AAD patikrina, ar tinkamai įgyvendintos suderintame Plane numatytos priemonės, ir surašo patikrinimo aktą, kurio kopiją persiunčia Agentūrai.“;

2.12. pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. AAD raštu kreipiasi į banką ar draudimo bendrovę, reikalaudamas sumokėti Garantijoje nurodytą sumą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių pagrindų atsiradimo dienos:“;

2.13. pakeičiu 28.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

28.2. Įmonė gavo įspėjimą apie ketinimą panaikinti TIPK leidimą ar Taršos leidimą, kai dėl to Įmonė privalo nutraukti atliekų naudojimo ar šalinimo veiklą, ar panaikinamas TIPK leidimas ar Taršos leidimas, ir Įmonė raštu neinformuoja AAD apie suderintame Plane numatytų priemonių įgyvendinimo pradžią ir pabaigą;“;

2.14. pakeičiu 28.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

28.5. Įmonė bankroto ar kitu atveju, kai ji privalo nutraukti atliekų naudojimo ar šalinimo veiklą, raštu kreipiasi į AAD, informuodama, kad suderintame Plane numatytoms priemonėms įgyvendinti Įmonė neturi sukaupusi lėšų arba jų nepakanka.“;

2.15. pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. AAD, raštu kreipdamasis į banką ar draudimo bendrovę dėl Garantijoje nurodytos sumos sumokėjimo, turi bankui ar draudimo bendrovei pateikti dokumentus, įrodančius, kad yra Tvarkos aprašo 28.1–28.5 papunkčiuose numatyti pagrindai (-as).“;

2.16. pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. AAD, iš banko ar draudimo bendrovės gavęs Garantijoje nurodytą sumą, vykdo suderintame Plane numatytų ir neįvykdytų priemonių įgyvendinimo organizavimą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.“;

2.17. pakeičiu priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2018 m. liepos 1 d.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                     Kęstutis Navickas

 

„Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos

nutraukimo plano rengimo, derinimo ir

įgyvendinimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano pavyzdinė forma)

 

 

 

____________________________________________________________________

(Įmonės pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės ir veiklos vykdymo vietos adresas, telefono ir fakso numeris, elektroninio pašto adresas)

 

 

 

 

TVIRTINU:

 

_________________________

(Įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, parašas)

___________________       

(data)    

 

SUDERINTA:

_________________________

(Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, parašas)

___________________       

(data)    

 

 

ATLIEKŲ NAUDOJIMO AR ŠALINIMO VEIKLOS NUTRAUKIMO PLANAS


 

1.  Informacija apie Įmonėje leidžiamas laikyti ir atliekų tvarkymo metu susidarančias atliekas

Eil. Nr.

Atliekų kodas* (pagal Taisyklių 1 priedą)

Atliekų pavadinimas (pagal Taisyklių 1 priedą)

Didžiausias vienu metu leidžiamas laikyti atliekų kiekis, tonomis

Pavojingumą lemiančios savybės, pavojingumo kriterijai (pagal Taisyklių 2, 3 priedus) (jei taikoma)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Nurodomos ir atliekų tvarkymo metu susidarančios atliekos

Kita, Įmonės vadovo nuomone, svarbi informacija _______________________________________

 

2. Informacija apie atliekų sutvarkymo priemones

Eil. Nr.

Atliekų kodas (pagal Taisyklių 1 priedą)

Tvarkymo būdas (pagal Taisyklių 4 priedą nurodomas kodas ir pavadinimas)

Atliekų naudojimo (šalinimo) įmonės pavadinimas, kuriai bus perduotos tvarkyti atliekos

Atliekų sutvarkymo trukmė, dienomis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kita, Įmonės vadovo nuomone, svarbi informacija _______________________________________

 

3. Informacija apie atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo įrenginių uždarymo bei sutvarkymo priemones

Eil. Nr.

Atliekų naudojimo ar šalinimo įrenginio pavadinimas

Atliekų naudojimo ar šalinimo įrenginio uždarymo bei sutvarkymo priemonės**

Atliekų naudojimo ar šalinimo įrenginio uždarymo bei sutvarkymo trukmė, dienomis

 

 

 

 

 

 

 

 

** Nurodomos ir patalpų, teritorijos sutvarkymo priemonės

Kita, Įmonės vadovo nuomone, svarbi informacija _______________________________________

 

4. Informacija apie atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo įrenginių priežiūros po uždarymo priemones

Eil. Nr.

Atliekų naudojimo ar šalinimo įrenginio pavadinimas

Atliekų naudojimo ar šalinimo įrenginio priežiūros po uždarymo priemonės

Atliekų naudojimo ar šalinimo įrenginio priežiūros po uždarymo trukmė, dienomis

 

 

 

 

 

 

 

 

Kita, Įmonės vadovo nuomone, svarbi informacija _______________________________________

 

Įsipareigojame Įmonės bankroto ar kitu atveju, kai ji privalo nutraukti atliekų naudojimo ar šalinimo veiklą, raštu pranešti Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos ministerijos apie Plane numatytų priemonių įgyvendinimo pradžią ir pabaigą.

 

 

 

PRIDEDAMA. Plano priemonių įgyvendinimo sąmata (Skaičiuojant sąmatą įvertinamos visos su Plane numatytų priemonių įgyvendinimu susijusios išlaidos, įskaitant atliekų transportavimo, technikos nuomos ir kt.)

 

 

Planą rengė:

_____________                 ___________                       ___________                                           ____________

(vardas, pavardė)                 (pareigos)                             (data)                                  (parašas)“

________________