ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2012 M. SPALIO 25 D. SPRENDIMO NR. TS-320 „DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. sausio 30 d. Nr. 1-TS-1
Anykščiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 28 straipsnio 2 dalimi bei siekdama užtikrinti, kad Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento nuostatos atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymų nuostatas, Anykščių rajono savivaldybės taryba
1. Pakeisti Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. TS-320 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (kartu su šio sprendimo pakeitimais 2012m. gruodžio 20 d. sprendimu TS-396, 2013 m. liepos 24d. sprendimu Nr. 1-TS-226) :
1.1. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7. Per du mėnesius nuo pirmojo naujai išrinktos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos turi būti išrinktas meras, paskirtas mero pavaduotojas ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – administracijos direktorius), sudaryti savivaldybės Tarybos komitetai ir išrinkti (paskirti) šių komitetų pirmininkai, sudarytos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytos komisijos ir paskirti šių komisijų pirmininkai, sudaryta Tarybos kolegija (toliau – kolegija), jeigu nusprendžiama ją sudaryti.“
1.3. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.4. Pakeisti 120 punktą ir jį išdėstyti taip:
„120. Mero sprendimai įforminami potvarkiais. Mero potvarkių projektus rengia Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai pagal kompetenciją, mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai. Šie projektai yra derinami su Savivaldybės administracijos Bendrojo ir juridinio skyriaus teisininku ir kalbos tvarkytoju.“
1.5. Pakeisti 121 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.6. Pakeisti 155.2. papunktį ir jį išdėstyti taip:
„155.2. priimamas sprendimas dėl administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimai, ir pavedimo Savivaldybės administracijos direktoriui, direktoriaus pavaduotojui ar kitam Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas) naujai kadencijai.“
1.7. Pakeisti 184 punktą ir jį išdėstyti taip:
„184. Jeigu meras į Tarybos posėdžio darbotvarkę neįrašo iš sprendimų projektų rengėjų gautų parengtų svarstytinų klausimų, jis apie tai per 1 darbo dieną privalo informuoti sprendimų projektų rengėjus, nurodydamas motyvus, dėl ko klausimai nebuvo įtraukti į posėdžio darbotvarkę. Dėl šių klausimų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Taryba. Jeigu parengtų klausimų rengėjai pristato šiuos klausimus preliminariam komitetų svarstymui ir gauna ne mažiau kaip dviejų komitetų pritarimą dėl šių klausimų įtraukimo į posėdžio darbotvarkę, tokiu atveju šie klausimai gali būti įtraukiami Tarybos sprendimu pritarusių šių klausimų įtraukimui į darbotvarkę komitetų pirmininkų siūlymu.“
1.8. Pakeisti 185 punktą ir jį išdėstyti taip:
„185. Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų galutiniai suderinti sprendimų projektai įregistruoti informacinėje sistemoje KONTORA ne vėliau kaip _prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu.“
1.9. Pakeisti 190 punktą ir jį išdėstyti taip:
„190. Į Tarybos posėdžius kviečiami Savivaldybės kontrolierius, administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas, administracijos Bendrojo ir juridinio skyriaus teisininkas, kalbos tvarkytojas, klausimus posėdžiui rengusių komisijų pirmininkai (arba jų įgalioti komisijų nariai), su svarstomu klausimu susijusių administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių vadovai arba jų atstovai, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai arba jų atstovai, seniūnai ir gyvenamosios vietovės bendruomenės atstovai – seniūnaičiai – bei kiti asmenys.“
1.10. Pakeisti 202 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.11. Pakeisti 203 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.12. Pakeisti 222 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.13. Pakeisti 224 punktą ir jį išdėstyti taip:
„224. Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai renkamas meras, skiriamas mero pavaduotojas, administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas, sprendžiamas nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, yra vieši. Kiekvieno Tarybos nario balsavimo rezultatai yra saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės _internetiniame tinklalapyje (www.anyksciai.lt).“
1.14. Pakeisti 225 punktą ir jį išdėstyti taip:
„225. Tarybos narys privalo nusišalinti nedalyvaudamas balsavime, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai bei finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešų ir privačių interesų konfliktą. Prieš balsuojant dėl interesų konfliktą keliančio klausimo, jis turi garsiai pranešti, kad balsavime nedalyvaus.“
1.15. Pakeisti 235 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.16. Pakeisti 236 punktą ir jį išdėstyti taip:
„236. Tarybos sprendimų projektų originalai turi būti pasirašyti projekto rengėjo ir vizuoti Bendrojo ir juridinio skyriaus teisininko, kalbos tvarkytojo ir vedėjo, skyriaus vedėjo, kuriam yra pavaldus rengėjas, kitų Savivaldybės administracijos skyrių, su kurių valdymo sritimi ar kompetencija susijęs klausimas, vedėjų, Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjo, kai sprendimui įgyvendinti einamaisiais metais reikalingos lėšos, administracijos direktoriaus ar jo pavaduotojo, suderinti su kitomis suinteresuotomis institucijomis, kurių valdymo sritis ar kompetencija susijusi su sprendžiamu klausimu.“
1.17. Pakeisti 238 punktą ir jį išdėstyti taip:
„238. Tarybos sprendimo projekto rengėjai prie projekto _prideda aiškinamąjį raštą, kuriame turi būti ši informacija: projekto iniciatorius, projekto rengėjas ir / ar pranešėjas, parengto Tarybos sprendimo projekto motyvai, tikslai ir uždaviniai, teisinis reglamentavimas, ekonominis-socialinis pagrindimas, galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą Tarybos sprendimo projektą ir pasiūlymai, kokių teisėtų priemonių reikėtų imtis, siekiant išvengti neigiamų pasekmių, priemonės jam įgyvendinti, lėšų poreikis ir jų finansavimo šaltiniai (esant galimybei, nurodomos _preliminarios sumos, išlaidų sąmatos, skaičiavimai), projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ar atliktas sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas, kiti reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai, teisės akto įgyvendinimo (vykdymo) terminai, jei reikia, priimto sprendimo vykdytojai. Jeigu Tarybos sprendimo pakeitimo projektas teikiamas svarstyti visuomenei ir (ar) derinti suinteresuotoms institucijoms, turi būti parengtas ir šio projekto lyginamasis variantas.“
1.18. Pakeisti 239 punktą ir jį išdėstyti taip:
„239. Jeigu rengiamu Tarybos sprendimu numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme nurodytais santykiais, atliekamas sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas ir pateikiama antikorupcinio vertinimo pažyma. Jeigu rengiamu Tarybos sprendimu numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, turi būti atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas. Sprendimą dėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo priima Tarybos sprendimo projekto rengėjas, o informacija apie šį vertinimą bei jo rezultatus nurodoma aiškinamajame rašte.“
1.19. Pakeisti 240 punktą ir jį išdėstyti taip:
„240. Rengėjas galutinį suderintą Tarybos sprendimo projektą kartu su lydimaisiais dokumentais paskelbia informacinėje sistemoje KONTORA ir el. paštu siunčia atsakingam Savivaldybės administracijos Bendrojo ir juridinio skyriaus specialistui ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki Tarybos posėdžio. Norminio pobūdžio Tarybos sprendimų projektai skelbiami ir Teisės aktų informacinėje sistemoje. Jie rengiami ir viešinami Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.“
1.20. Pakeisti 241 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.21. Pakeisti 243 punktą ir jį išdėstyti taip:
„243. Jeigu gaunami keli alternatyvūs Tarybos sprendimo projektai tuo pačiu klausimu, jie į darbotvarkę įrašomi vienu punktu ir nagrinėjami kartu. Teikiami alternatyvūs Tarybos sprendimų projektai turi būti parengti, suderinti ir įregistruoti šio Reglamento nustatyta tvarka ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki Tarybos posėdžio.“
1.22. Pakeisti 246 punktą ir jį išdėstyti taip:
„246. Teikiami svarstyti Tarybai sprendimų projektai preliminariai svarstomi Tarybos komitetuose. Komitetai svarsto tuos Tarybos sprendimų projektus, kurie yra susiję su jų veiklos sritimis. Visus svarstytinus Tarybos sprendimų projektus komitetams pagal jų kompetenciją paskirsto Savivaldybės administracijos Bendrojo ir juridinio skyriaus vedėjas. Tarybos komitetų pirmininkai turi teisę pasirinkti svarstyti savo komitetuose visus Tarybos sprendimų projektus arba ir tuos Tarybos sprendimų projektus, kurie nėra susiję su jų veiklos sritimis. Tokiu atveju papildomai pasirinktų svarstyti sprendimų projektų sąrašą jie pateikia Savivaldybės administracijos Bendrojo ir juridinio skyriaus specialistui. Komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip _prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios paskelbiamos Savivaldybės _internetiniame tinklalapyje. Komitetai Tarybos sprendimų projektus privalo apsvarstyti ne vėliau kaip _prieš 2 darbo dienas _iki paskelbto Tarybos posėdžio. Komitetų posėdžių metu daromas garso įrašas. Komitetų posėdžių garso įrašai saugomi informacinėse laikmenose. Komitetai dėl kiekvieno projekto pateikia išvadą, kuria rekomenduoja Tarybai pritarti ar nepritarti siūlomam projektui arba alternatyvai, parengti sprendimo projekto alternatyvą(-as) arba siūlo teikėjui tobulinti projektą.“
1.23. Pakeisti 267 punktą ir jį išdėstyti taip:
„267. Tarybos priimti norminiai teisės aktai ne vėliau kaip kitą dieną po pasirašymo registruojami ir oficialiai skelbiami Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatyme nustatyta tvarka Teisės aktų registre (toliau – TAR). Teisės akto įregistravimas ir paskelbimas TAR laikomas oficialiu teisės akto paskelbimu. Tarybos priimtų teisės aktų ir jais patvirtintų teritorijų planavimo dokumentų įregistravimas ir paskelbimas Lietuvos teritorijų planavimo dokumentų registre Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka laikomas oficialiu jų paskelbimu. Visi Tarybos priimti norminiai teisės aktai yra skelbiami Savivaldybės _internetiniame tinklalapyje. (www.anyksciai.lt).“
1.24. Pakeisti 294 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.25. Papildyti 2981 punktu ir jį išdėstyti taip:
„2981. Jeigu administracijos direktoriaus kompetencijai priskirtais klausimais rengiamu įsakymu numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, turi būti atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas. Sprendimą dėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo priima įsakymo projekto rengėjas, o informacija apie šį vertinimą bei jo rezultatus nurodoma aiškinamajame rašte.“
1.26. Pakeisti 310 punktą ir jį išdėstyti taip:
„310. Savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir organizacijų, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovai ataskaitas apie savo veiklą Tarybai pateikia kasmet ne vėliau kaip per 4 mėnesius pasibaigus jų vadovaujamų įmonių, organizacijų, įstaigų finansiniams metams. Konkrečios ataskaitų pateikimo datos nustatomos Tarybos darbo plane. Viešųjų įstaigų vadovai kartu pateikia ir savo įstaigos veiklos ataskaitas bei metinius veiklos planus. Taryba turi teisę pareikalauti neeilinės veiklos ataskaitos už tam tikrą laikotarpį.“