ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ SAVININKĖ YRA SAVIVALDYBĖ, BEI AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ, KURIŲ AKCININKĖ YRA SAVIVALDYBĖ, ATLYGINIMO UŽ VIEŠĄSIAS IR ADMINISTRACINES PASLAUGAS DYDŽIO NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. vasario 1 d. Nr. A-123

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimu Nr. 826 „Dėl Atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“, bei Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 16 d. sprendimo Nr. T-119 „Dėl pavedimo Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriui“ 2.1 papunkčiu,

t v i r t i n u Šiaulių rajono savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, bei akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcininkė yra savivaldybė, atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                     Gipoldas Karklelis

 


 

 

Patvirtinta

Šiaulių rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2017 m. vasario 1 d. įsakymu

Nr. A-123

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, KURIŲ SAVININKĖ YRA SAVIVALDYBĖ, BEI AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ, KURIŲ AKCININKĖ YRA SAVIVALDYBĖ, ATLYGINIMO UŽ VIEŠĄSIAS IR ADMINISTRACINES PASLAUGAS DYDŽIO NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, bei akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcininkė yra savivaldybė, atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) kontroliuojamų viešųjų įstaigų, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių  atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas (toliau – paslauga) dydžio nustatymo kriterijus bei dokumentų dėl atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo pateikimo ir nagrinėjimo tvarką.

2. Šiame Apraše nenumatyti klausimai sprendžiami taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, jei pastarieji numato specialią kainų ir tarifų nustatymo tvarką.

3. Aprašas netaikomas:

3.1. asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, kurių savininkė yra Savivaldybė;

3.2. viešosioms įstaigoms (toliau – VšĮ), kai Savivaldybė nėra viešosios įstaigos vienintelė dalininkė;

3.3. akcinėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms (toliau – AB, UAB), kai Savivaldybei valdomų AB, UAB nuosavybės teise priklauso akcijų, suteikiančių mažiau kaip 1/2 visų balsų įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime.

4. Atlyginimo už paslaugas dydžius tvirtina Savivaldybės taryba.

5. Aprašas parengtas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimu Nr. 826 „Dėl Atlyginimo už viešąsias ir administracines paslaugas dydžio nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

ATLYGINIMO UŽ VIEŠĄSIAS IR ADMINISTRACINES PASLAUGAS DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

6. VšĮ, kuri nustato tam tikros paslaugos teikimą, atlyginimo už paslaugą dydį nustato vadovaudamasi ekonomiškai pagrįstos paslaugos savikainos (išlaidų) kriterijumi. Į paslaugos savikainą negali būti įtraukiamos su konkrečios paslaugos teikimu nesusijusios sąnaudos. Konkrečios numatomos teikti paslaugos savikainos (išlaidų) dydis turi būti pagrindžiamas, vadovaujantis šiais ekonominiais rodikliais:

6.1. VšĮ praėjusių finansinių metų materialinių ir joms prilygintų sąnaudų (ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimo ir nematerialiojo turto amortizacijos, komunalinių paslaugų, ryšio, remonto ir kt. sąnaudų) detalizavimu;

6.2. VšĮ darbo sąnaudų (darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokų) detalizavimu;

6.3. numatomos teikti konkrečios paslaugos galimų sąnaudų, nurodytų 6.1 ir 6.2 papunkčiuose, apskaičiavimu.

7. AB, UAB, kuri nustato tam tikros paslaugos teikimą, atlyginimo už paslaugą dydį nustato vadovaudamasi šiais kriterijais:

7.1. Ekonomiškai pagrįsta paslaugos savikaina. Į paslaugos savikainą negali būti įtraukiamos su konkrečios paslaugos teikimu nesusijusios sąnaudos. Konkrečios numatomos teikti paslaugos savikainos (išlaidų) dydis turi būti pagrindžiamas, vadovaujantis šiais ekonominiais rodikliais:

7.1.1. AB, UAB praėjusių finansinių metų materialinių ir joms prilygintų sąnaudų (ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimo ir nematerialiojo turto amortizacijos, komunalinių paslaugų, ryšio, remonto ir kt. sąnaudų) detalizavimu;

7.1.2. AB, UAB darbo sąnaudų (darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokų) detalizavimu;

7.1.3. numatomos teikti konkrečios paslaugos galimų sąnaudų, nurodytų 7.1.1 ir 7.1.2 papunkčiuose, apskaičiavimu.

7.2. Pelno poreikiu. Pelno, gaunamo teikiant paslaugą, marža turi būti ne didesnė nei 7 procentai.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ DĖL ATLYGINIMO UŽ VIEŠĄSIAS IR ADMINISTRACINES PASLAUGAS DYDŽIO NUSTATYMO PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

8. Prašymą dėl atlyginimo už paslaugas  peržiūrėjimo ir nustatymo Savivaldybės administracijos direktoriui teikia VšĮ, AB, UAB vadovas (toliau – vadovas).

9. Kartu su prašymu vadovas turi pateikti:

9.1. galiojančios ir numatomos (planuojamos) kainos savikainos apskaičiavimą, kuriame būtų pateiktos faktinės pagrįstos praėjusių kalendorinių metų, ataskaitinių metų ir planuojamų metų materialinės ir joms prilygintos sąnaudos, jų pokytis bei paslaugos teikimo kiekis;

9.2. vadovo aiškinamąjį raštą, kuriame turi būti nurodyti įstaigos ūkinės ir finansinės veiklos rezultatai (rodikliai) per ataskaitinius metus ir nurodytos pagrįstos priežastys, kodėl siūloma nustatyti (keisti) paslaugų kainas;

9.3. metinius ir tarpinius finansinės atskaitomybės dokumentus;

9.4. dokumentus apie turimus finansinius įsipareigojimus (debitorinius ir kreditorinius);

9.5. informaciją, kaip apie numatomą nustatyti (keisti) kainą bus informuojami paslaugų gavėjai.

10. Vadovo pasirašytas prašymas ir privalomi dokumentai pateikiami Savivaldybės administracijos direktoriui ne vėliau kaip prieš du mėnesius iki numatomų teikti kainų taikymo pradžios.

11. Keičiant (papildant) Savivaldybės administracijos direktoriui pateikto prašymo turinį, kitų pateiktų dokumentų duomenis, prašymo nagrinėjimo pradžia laikoma paskutinės papildomos medžiagos užregistravimo Savivaldybėje data.

12. Paslaugos teikėjo pateiktus dokumentus nagrinėja Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir verslo plėtros skyrius.

Tam tikrais atvejais, iškilus neaiškumui dėl numatomos (planuojamos) kainos savikainos apskaičiavimo, paslaugų kainų analizei Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaryta darbo grupė, kuri parengia išvadas Savivaldybės administracijos direktoriui dėl numatytų kainų pagrįstumo. Jei pateiktuose dokumentuose trūksta išsamios informacijos dėl  veiksnių, kurie turėjo įtakos planuojamai paslaugų kainai,  darbo grupės reikalavimu vadovas privalo raštu pateikti papildomą informaciją, buhalterinės apskaitos duomenis, pagrindžiančius planuojamų paslaugų kainų pokyčius.

13. Sprendimo projektą dėl paslaugų kainų nustatymo rengia ir Savivaldybės tarybai patvirtinti teikia Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir verslo plėtros skyrius.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Aprašo pakeitimus, papildymus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

15. Aprašo pakeitimus, papildymus ar naują redakciją rengia Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir verslo plėtros skyrius.

_______________