PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. balandžio 23 d. Nr. T1-68
Plungė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 38 punktu, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Plungės rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 7 d. sprendimą Nr. T1-34 „Dėl Plungės rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Patvirtinta
Plungės rajono savivaldybės
tarybos 2020 m. balandžio 23 d.
sprendimu Nr. T1-68
PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
BENDROJI DALIS
1. Plungės rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Plungės rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) rėmimo lėšų (toliau – rėmimo lėšos) administravimą, skyrimą, naudojimą, jų apskaitą, panaudojimo kontrolę.
2. Tvarkos aprašo įgyvendinimo metu vadovaujamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Administracijos direktoriaus įsakymais ir šiuo Tvarkos aprašu, reglamentuojančiais smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimą.
3. Lėšos smulkiajam ir vidutiniam verslui remti kiekvienais metais numatomos Savivaldybės biudžeto Ekonominės ir projektinės veiklos programoje.
4. Pagal šį Aprašą finansinė parama SVV rėmimo lėšomis teikiama:
4.1. SVV subjektams: labai mažoms, mažoms ar vidutinėms įmonėms, atitinkančioms Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – Įstatymas) 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, kurios veiklą vykdo ir kurių buveinės adresas yra Plungės rajono savivaldybės teritorijoje, ir fiziniams asmenims (Įstatyme – verslininkams), atitinkantiems Įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas ir įstatymų nustatyta tvarka turintiems teisę verstis ūkine komercine veikla, įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą ar individualios veiklos vykdymo pažymą, kurie veiklą vykdo Plungės rajono savivaldybės teritorijoje;
5. Lėšos smulkiajam ir vidutiniam verslui remti iš Savivaldybės biudžeto Ekonominės ir projektinės veiklos programos skirstomos šioms veikloms:
5.1. Plungės rajono savivaldybės smukiajam ir vidutiniam verslui remti pagal Tvarkos aprašo nuostatas;
5.2. Plungės smulkiojo verslo asociacijos darbuotojo, atsakingo už smulkiojo ir vidutinio verslo skatinimą Plungės rajone, darbo vietos išlaikymui;
6. Einamiesiems metams lėšų paskirstymas pagal Tvarkos aprašo 5.1. – 5.3. p. veiklas tvirtinamas Administracijos direktoriaus įsakymais.
II SKYRIUS
RĖMIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO TIKSLAS, UŽDAVINAI IR SKYRIMAS
8. Uždaviniai:
8.2. sudaryti palankesnes veiklos sąlygas pradedantiems smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams ir kuriantiems naujas darbo vietas;
9. Rėmimo lėšos skiriamos šioms verslo skatinimo išlaidų sritims:
9.1. Dokumentais pagrįstų pradinių įmonės įregistravimo išlaidų kompensavimas - iki 100 proc. Pradines įmonės steigimo išlaidas sudaro: mokestis notarui už steigiamo juridinio asmens steigimo dokumentų ir įstatymų reikalavimų atitikties patvirtinimą bei patvirtinimą, kad juridinį asmenį įregistruoti galima; mokestis VĮ Registrų centrui už juridinio asmens laikino pavadinimo įtraukimą į registrą ir juridinio asmens įregistravimą; apmokėjimas už suteiktas steigimo dokumentų rengimo paslaugas. Pareiškėjas prašymą rėmimo lėšoms gauti gali teikti ne vėliau kaip per vienerius kalendorius metus nuo SVV subjekto įsteigimo iki prašymo rėmimo lėšoms gauti pateikimo dienos.
9.2. Reklamos priemonių išlaidų dalinis kompensavimas (išskyrus „Google AdWords“ paslaugų įsigijimą) – 50 proc., bet ne daugiau kaip 500 eurų. Prioritetas teikiamas asocijuotoms arba neasocijuotoms verslo grupėms, atstovaujančioms ne mažiau kaip trims SVV subjektams ir prisistatančioms kaip Plungės rajono SVV subjektai - šiai priemonei finansuoti skiriama 50 proc., bet ne daugiau kaip 1 000 eurų.
9.3. Įmonės interneto svetainės kūrimo ir (ar) atnaujinimo išlaidų dalinis kompensavimas – 50 proc., bet ne daugiau kaip 500 eurų. Pagrindines internetinių svetainių kūrimo išlaidas sudaro mokestis už atliktus svetainės kūrimo ir (ar) atnaujinimo darbus.
9.4. Verslo parodų, mugių ir kitų renginių, kurie vyko tik kituose Lietuvos miestuose ir šalyse, išlaidų dailinis kompensavimas. Parodoje, mugėje ir kt. dalyvavusiam ir savo produkciją pristačiusiam pareiškėjui kompensuojama iki 50 proc. išlaidų, bet ne daugiau kaip 1 000 eurų. Prioritetas teikiamas asocijuotoms ir (arba) neasocijuotoms verslo grupėms, atstovaujančioms ne mažiau kaip trims SVV subjektams tarptautinėse ar nacionalinėse parodose, mugėse bei kituose renginiuose ir prisistatančioms kaip Plungės rajono SVV subjektai – šiai prioritetinei priemonei finansuoti skiriama 50 proc., bet ne daugiau kaip 2 000 eurų. Dalyvavimo parodose išlaidas sudaro: registracijos mokestis, parodos ploto nuoma, stendų dizainas ir įranga; papildoma stendų įranga ir paslaugos; reklamos paslaugos (reklaminiai spaudiniai, įrašai kataloge); muitinės tarpininko paslaugos ir krovos darbai; parodos eksponatų draudimas; apgyvendinimo paslaugos ir kelionės išlaidos.
9.5. SVV įmonės vadovų ir (ar) darbuotojų kvalifikacijos kėlimo kursų, mokymų, seminarų išlaidų dalinis kompensavimas – iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 500 eurų. Rėmimo lėšos skiriamos trumpalaikiams (ne ilgesniems kaip vieno mėnesio trukmės) darbuotojų mokymams, siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesines žinias ir įgūdžius. Taip pat rėmimo lėšos gali būti skiriamos finansuoti privalomus vadovų mokymus (priešgaisrinės, darbų saugos ir pan.).
9.6. SVV subjektams, pateikusiems paraiškas teritorinei Užimtumo tarnybai pagal Vietinio užimtumo iniciatyvų (VUI) programas ir jas įgyvendinantiems Plungės rajono savivaldybės teritorijoje, skiriama100 eurų.
9.7. Įrangos ir darbo priemonių įsigijimo išlaidų dalinis kompensavimas, kai įmonėje sukuriama nauja darbo vieta - iki 50 proc. bet ne daugiau kaip 2 000 eurų už vieną įsteigtą darbo vietą, ir sukūrus daugiau kaip vieną darbo vietą - ne daugiau kaip 4 000 eurų vienam SVV subjektui per kalendorinius metus. Įranga turi būti susijusi su naujos darbo vietos funkcionavimu teikti paslaugas ir (ar) gaminti prekes, gaminius ar produkciją. Prioritetas teikiamas pradedantiems verslininkams.
9.8. Nekilnojamojo turto nuomos išlaidų dalinis kompensavimas (pradedantiems verslininkams), kai įmonėje sukuriama nauja darbo vieta - iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 1 000 Eur pirmais veiklos metais nuo įmonės įregistravimo VĮ Registrų centre dienos; antrais veiklos metais - ne daugiau kaip 600 Eur.
9.9. Patalpų pritaikymo verslo plėtrai išlaidų dalinis kompensavimas, kai įmonėje sukuriama nauja darbo vieta – iki 50 proc., be ne daugiau kaip 1 000 Eur.
9.10. Rėmimo lėšos skiriamos 9.7, 9.8, 9.9. punktuose nurodytoms verslo skatinimo išlaidų sritims, jei:
9.10.1. sukurta darbo vieta bus išlaikyta ne trumpiau kaip 24 mėnesius nuo darbo sutarties pasirašymo ir per šį laikotarpį darbuotojų skaičius įmonėje nesumažės;
10. Vienu metu rėmimo lėšomis galima remti ne daugiau kaip tris 9 punkte numatytas verslo sritis tam pačiam pareiškėjui, o bendras rėmimo lėšų dydis vienam pareiškėjui per vienerius kalendorinius metus negali viršyti 4 000 eurų. Rėmimo lėšos gali būti skiriamos išlaidoms (be PVM), patirtoms ir apmokėtoms per einamuosius ir už vienerius ankstesnius metus nuo sąskaitos faktūros išrašymo dienos iki prašymo pateikimo dienos, kompensuoti (išskyrus 9.7., 9.8. ir 9.9. punktuose nurodytoms verslo sritims). Nuostata dėl PVM nekompensavimo taikoma tik PVM mokėtojams.
11. SVV subjektas rėmimo lėšas tai pačiai verslo skatinimo išlaidų sričiai gali gauti tik vieną kartą per 3 metų veiklos laikotarpį.
12. Jei rėmimo lėšas norinčių gauti pareiškėjų yra daugiau, negu galima patenkinti turimomis lėšomis, prioritetas teikiamas pareiškėjams, atsižvelgiant į:
III SKYRIUS
TEISĖ GAUTI RĖMIMO LĖŠAS
13. Teikdamas prašymą skirti lėšų, pareiškėjas turi būti visiškai atsiskaitęs su Valstybinio socialinio draudimo fondu, valstybės ir Savivaldybės biudžetais ir įrodydamas šį faktą kartu su prašymu pateikia laisvos formos pažymą, kad smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), ar nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui.
14. Rėmimo lėšos skiriamos:
14.1. besikuriantiems arba įsikūrusiems SVV subjektams, įregistruotiems Plungės rajono savivaldybės teritorijoje;
15. Rėmimo lėšos neskiriamos:
15.1. smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, besiverčiantiems alkoholinių gėrimų, tabako gaminių gamyba, azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla;
15.3. įmonėms, kuriose valstybei, Savivaldybei priklauso daugiau kaip ½ įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių;
15.4. įmonėms, kurių daugiau kaip ¼ įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių priklauso vienai ar kelioms įmonėms, nepatenkančioms į Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu apibrėžtą labai mažų, mažų ir (ar) vidutinių įmonių kategoriją;
15.5. pareiškėjams, kurie anksčiau yra gavę finansavimą pagal Tvarkos aprašą, tačiau neįvykdė sutartyje numatytų įsipareigojimų;
16. Patirtos išlaidos, kurios yra netinkamos finansuoti:
16.1. prekių įsigijimas, skirtas perpardavimui, medžiagos, priemonės, žaliavos (atsargos) produkcijai gaminti, darbams atlikti;
16.2. išlaidos įrangai ir darbo priemonėms, skirtoms darbuotojo darbo vietai parengti, kai darbuotojo atliekamos funkcijos nesusijusios su naujos darbo vietos įrangos ir darbo priemonių įsigijimu;
IV SKYRIUS
KOMISIJOS KOMPETENCIJA IR RĖMIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ
17. Rekomendacinius sprendimus dėl rėmimo lėšų skyrimo ir naudojimo priima Komisija, sudaryta Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui iš 7 narių: 3 - Savivaldybės tarybos nariai, 2 - Savivaldybės administracijos atstovai ir 2 - verslo atstovai.
20. Savivaldybės Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus specialistas inicijuoja Komisijos posėdžius, o jiems vadovauja Komisijos pirmininkas. Jeigu pirmininkas nedalyvauja posėdyje, posėdžiui vadovauja Komisijos išrinktas narys.
21. Rėmimo lėšas koordinuoja Plungės rajono savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius, kuris priima pareiškėjų prašymus ir kitus dokumentus, reikalingus Komisijos darbui.
22. SVV rėmimo lėšų buhalterinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.
V SKYRIUS
DOKUMENTŲ RĖMIMO LĖŠOMS GAUTI PATEIKIMO TVARKA
24. Patvirtinus biudžete lėšas, kvietimai rėmimo lėšoms gauti skelbiami du kartus per metus; jei lieka nepanaudotų lėšų, gali būti skelbiamas trečias ir daugiau kvietimų. Informacija apie prašymų priėmimą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt ir vietinėje spaudoje.
25. Tvarkos aprašo 27 punkte nurodyti dokumentai gali būti teikiami elektroninėmis priemonėmis arba popieriniu variantu.
26. Per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos patikrinamas gautų dokumentų tinkamumas, esant neatitikimų - informuojamas SVV subjektas, kuris per 5 darbo dienas privalo pateikti prašomus dokumentus.
27. Pareiškėjai, siekdami gauti rėmimo lėšas, turi pateikti šiuos dokumentus:
27.2. patirtų išlaidų patvirtinančius dokumentus ir tų patirtų išlaidų apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas (sąskaita faktūra ir kt.);
27.4. laisvos formos pažymą, kad pareiškėjas neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), ar nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;
27.5. verslo liudijimo kopiją (taikoma tik fiziniams asmenims, dirbantiems pagal verslo liudijimą) arba individualios veiklos vykdymo pažymos kopiją (taikoma fiziniams asmenims, įregistravusiems individualią veiklą);
27.6. pareiškėjai, siekdami gauti rėmimo lėšas Aprašo 9.2, 9.3, 9.4, 9.5. punktuose nurodytoms verslo skatinimo išlaidų sritims, turi pateikti papildomos informacijos (reklamos nuotraukas, pavyzdį, kopiją, diplomo / seminaro pažymėjimo kopiją, sutartį su parodos, mugių organizatoriais (jei sudaroma) ar pan.) apie nupirktą (įsigytą) produktą ir (ar) paslaugą;
27.7. pareiškėjai, siekdami gauti rėmimo lėšas Aprašo 9.7, 9.8, 9.9. punktuose nurodytoms verslo skatinimo išlaidų sritims, turi pateikti:
27.7.1. dokumentus, pagrindžiančius lėšų poreikį (darbo proceso aprašymą, įsteigtos darbo vietos pareigų aprašymą, patalpų pritaikymo verslo plėtrai aprašymą ir kt.);
27.7.2. komercinį pasiūlymą dėl planuojamos įsigyti įrangos ir darbo priemonių ir (ar) patalpų pritaikymo verslo plėtrai (jei išlaidos dar nepatirtos);
27.8. įgaliojimo ar kito dokumento, suteikiančio teisę atstovauti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektui, teikiančiam prašymą rėmimo lėšoms gauti, kopiją;
28. Visų prie prašymo pateikiamų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos įmonės vadovo parašu. Jei kopijas tvirtina įgaliotas asmuo, pateikiamas pareiškėjo įmonės vadovo įgaliojimas.
VI SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA, ATSKAITOMYBĖ IR PRIEŽIŪRA
31. Komisija, išanalizavusi ir įvertinusi visus prašymus, surašo posėdžio protokolą, kuriame nurodomi rekomenduojami finansuoti pareiškėjai bei skiriamų rėmimo lėšų sumos, ir teikia jį Strateginio planavimo ir investicijų skyriui.
32. Strateginio planavimo ir investicijų skyrius, atsižvelgdamas į Komisijos protokolą, rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl rėmimo lėšų gavėjų sąrašo ir skiriamų rėmimo lėšų sumų.
33. Rėmimo lėšų gavėjų sąrašas ir skiriamos rėmimo lėšų sumos tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
34. Savivaldybės administracija, atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus, ir pareiškėjas sudaro Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – sutartis). Kvietimas pasirašyti sutartį galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo išsiuntimo dienos.
36. Rėmimo lėšų gavėjas, gavęs rėmimo lėšas Aprašo 9.7, 9.8, 9.9. punktuose nurodytoms verslo skatinimo išlaidų sritims, kartu su sutarties priedais turi pateikti:
36.2. dokumentus (laisvos formos pažyma apie įdarbintą darbuotoją), įrodančius, kad yra įsteigta nauja darbo vieta;
36.4. Strateginio planavimo ir investicijų skyrius per 10 darbo dienų nuo Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų naudojimo sutarties pasirašymo dienos ar nuo lėšų gavėjo rašto gavimo dėl išlaidų patyrimo, dalyvaujant lėšų gavėjui, patikrina lėšų gavėjo įsigytos įrangos ir (ar) darbo priemonių ir (ar) patalpų pritaikymo verslo plėtrai atitikimą nurodytoms prašyme, surašomas patikros vietoje aktas.
37. Lėšas pareiškėjui Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius pagal pasirašytą sutartį ir sutarties priedus per 30 kalendorinių dienų nuo visų priedų gavimo dienos perveda į pareiškėjo nurodytą sąskaitą.
38. Lėšų gavėjas, gavęs rėmimo lėšas Aprašo 9.7, 9.8, 9.9. punktuose nurodytoms verslo sritims:
38.1. 2 metus kasmet, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pasibaigus kalendoriniams metams, Administracijai teikia pažymą apie darbuotojų skaičių įmonėje;
38.2. panaikinęs įsteigtą darbo vietą, Administracijai turi grąžinti: visas lėšas, kai darbo vieta panaikinama per pirmųjų 12 mėnesių laikotarpį nuo jos įsteigimo, 60 procentų lėšų, kai darbo vieta panaikinama per laikotarpį nuo 13 iki 24 mėnesių nuo jos įsteigimo;
39. Administracija bet kuriuo metu gali pareikalauti papildomos informacijos iš programos vykdytojo apie atliktų darbų eigą ir lėšų panaudojimą įgyvendinant priemonę.
40. Pareiškėjas skirtas lėšas gali naudoti tik sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą rėmimo lėšų naudojimo paskirtį.
41. Plungės smulkiojo verslo asociacija kiekvieno ketvirčio pabaigoje Plungės rajono savivaldybės Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų skyrimo ir naudojimo priežiūros komisijai teikia ataskaitą apie skirtų lėšų panaudojimą.
VII SKYRIUS
KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
44. Gavėjas teikia Savivaldybės administracijos skyriams prašomą informaciją apie projekto vykdymą ir skirtų lėšų panaudojimą.
45. Gavėjas, pateikęs klaidingas žinias apie rėmimo lėšų naudojimą ar ne pagal paskirtį panaudojęs Savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
47. Tvarkos aprašas tvirtinamas, keičiamas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.
48. Prašymo, sutarties, sutarties priedų formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir viešai skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.
49. Plungės rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų skyrimo ir naudojimo priežiūros komisijos 20___ metų veiklos ir lėšų panaudojimo ataskaitos forma turi būti patvirtina Administracijos direktoriaus įsakymu ir ir skelbiama Savivaldybės interneto svetainės www.plunge.lt skiltyje „Verslas“.