Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 30 D. ĮSAKYMO NR. V-1108 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-04-01 Sudaryti sąlygas kokybiškoms, tarptautiškoms ir prieinamoms studijoms APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. balandžio 16 d. Nr. V-406

Vilnius

 

Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139 punktais ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais,

 

p a k e i č i u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-01 „Sudaryti sąlygas kokybiškoms, tarptautiškoms ir prieinamoms studijoms“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. V-1108 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-01 „Sudaryti sąlygas kokybiškoms, tarptautiškoms ir prieinamoms studijoms“ aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu I skyrių ir jį išdėstau taip:

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

 

Rodiklio tipas (rezultato/produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

 

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė 2030 m.

R-12-003-03-04-01-01

Rezultato

Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentų, gavusių tikslinę išmoką studijų prieinamumui gerinti, dalis

Procentas

1,59

(2021)

Neaktualu (toliau n / a)

1,29

(2029)

2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų ir bendrojo finansavimo lėšos

R-12-003-03-04-01-02

Rezultato

Padidėjęs Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų, atlikusių tarptautines praktikas lituanistinio švietimo įstaigose užsienyje, skaičius

Skaičius

26

(2020)

38

61

Valstybės biudžeto lėšos

R-12-003-03-04-01-03

Rezultato

Padidėjęs lituanistikos (baltistikos) centrų studentų, kurie dalį studijų (kursų) mokėsi Lietuvoje, skaičius

Skaičius

60 (2019)

 

87

140

Valstybės biudžeto lėšos

R-12-003-03-04-01-04

Rezultato

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

Asmenys

 

n / a

 

n / a

 

n / a

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-04-01-05

Rezultato

Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius

Asmenys

 

n / a

 

n / a

 

n / a

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-12-003-03-04-01-06

Rezultato

Paramą gaunančių 15–29 metų jaunuolių skaičius

Asmenys

 

n / a

 

n / a

 

n / a

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-04-01-07

Produkto

Aukštųjų mokyklų įgyvendintų tarptautinimo projektų skaičius

Skaičius

0

(2022)

5

(2024 III ketv.)

10

Valstybės biudžeto lėšos, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-12-003-03-04-01-08

Produkto

Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentai, kuriems buvo skirta tikslinė išmoka studijų prieinamumui gerinti

Asmenys

0

(2022)

110

(2024)

710

(2029)

2021–2027 m. Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų ir bendrojo finansavimo lėšos

P-12-003-03-04-01-09

Produkto

Parengti ir priimti teisės aktai, susiję su socialinės dimensijos plano ir užsienio studentų pritraukimo ir integracijos strategijos parengimu, bendrųjų studijų vykdymo reikalavimų ir aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencijų tobulinimo gairių atnaujinimu

Skaičius

0

(2022)

n / a

4

-

P-12-003-03-04-01-10

Produkto

Parama užsienio studentų integracijai pasinaudojusių asmenų skaičius

Skaičius

0

(2022)

250

(2024 IV ketv.)

660

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos, valstybės biudžeto lėšos

P-12-003-03-04-01-11

Produkto

Aukštųjų mokyklų dėstytojų, dalyvavusių profesinės kompetencijos tobulinimo veiklose, skaičius

Skaičius

0

(2022)

n / a

2000

Valstybės biudžeto lėšos

P-12-003-03-04-01-12

Produkto

Pastatytų (atnaujintų, pritaikytų asmenims su spec. poreikiais) aukštųjų mokyklų studijų infrastruktūros objektų, studentų bendrabučių skaičius

Skaičius

0

(2022)

2

6

Valstybės biudžeto lėšos

 

PASTABA. Pradinė rodiklio R-12-003-03-04-01-01 Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentų, gavusių tikslinę išmoką studijų prieinamumui gerinti, dalis reikšmė nustatyta remiantis 2014–2020 m. laikotarpio rodiklio „Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir mažai atstovaujamų grupių studentų, gavusių tikslinę išmoką studijų prieinamumui gerinti, dalis“ faktiniu pasiekimu 2021-12-31 datai, 2029 m. siektina reikšmė planuojama mažesnė įvertinus galimas rizikas. Rodikliai – R-12-003-03-04-01-04 Švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius, R-12-003-03-04-01-05 Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius, R-12-003-03-04-01-06 Paramą gaunančių 15–29 metų jaunuolių skaičius yra Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ bendrieji rodikliai, kurie neturi siektinų reikšmių. Duomenys bus renkami iš susijusių reformų ir investicijų rodiklių. Ataskaitinis laikotarpis iki 2027 m. I ketv.“

 

2. Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

53 030

1.1.1.1.1 Valstybės biudžeto lėšos

50 900

1.1.1.1.2. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

2 130

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

2 108,426

1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos:

2 108,426

Sostinės regionas (Europos socialinis fondas + (toliau – ESF+))

847,320

Vidurio ir vakarų Lietuvos (toliau – VVL) regionas (ESF+)

1 261,106

1.3. Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

18 637,586

1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES fondų lėšos:

7 993,586

Sostinės regionas (ESF+)

847,320

VVL regionas (ESF+)

7 146,266

1.3.3.1.57. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

10 644

IŠ VISO:

73 776,012

 

3. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:

 

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

Veikla

Veiklos (po-veiklės, projek-to) tipas

Galimi pareiškėjai

Projektų

atrankos būdas

Tiesiogiai priside-dama prie HP

(Taip / Ne)

Finansavimo forma

Finansavimo suma (tūkst. Eurų)

Finansavimo šaltinis (-iai)

Rodiklio pavadinimas ir tipas

Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai)

Adminis-truojančioji institucija

Dalyvau-janti ministerija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1. Teisinių prielaidų studijų prieinamumui ir tarptautiškumui gerinti, studentų integracijai skatinti, studijų kokybei tobulinti sukūrimas

Reguliacinė

-

-

Taip

-

-

-

P – Parengti ir priimti teisės aktai, susiję su socialinės dimensijos plano ir užsienio studentų pritraukimo ir integracijos strategijos parengimu, bendrųjų studijų vykdymo reikalavimų ir aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencijų tobulinimo gairių atnaujinimas

4

(2030)

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – ŠMSM)

Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

2. Aukštųjų mokyklų tarptautinio konkurencingumo stiprinimas (parama aukštųjų mokyklų integracijai Europos universitetų tinkluose)

 

2.1. Aukštųjų mokyklų tarptautinio konkurencingumo stiprinimas (parama aukštųjų mokyklų integracijai Europos universitetų tinkluose)

 

(projektų finansavimo sąlygų aprašas pateikiamas priede)

Investicinė (toliau – I)

Valstybinės aukštosios mokyklos

Planavimas (toliau – P)

Taip

Dotacijas (toliau – D)

9 644

 

 

 

 

 

 

 

 

1 930

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) lėšos

 

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM (toliau – VB PVM lėšos)

P – Aukštųjų mokyklų įgyvendintų tarptautinimo projektų skaičius

 

 

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

 

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius

 

R – Paramą gaunančių 15–29 metų jaunuolių skaičius

5

(2024 III ketv.)

 

n / a

 

 

n / a

 

 

 

 

n / a

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau CPVA)

-

2.2. Aukštųjų mokyklų tarptautinio konkurencingumo stiprinimas (parama aukštųjų mokyklų integracijai Europos universitetų tinkluose)

I

Aukštosios mokyklos

P

Taip

D

10 000

Valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšos

P – Aukštųjų mokyklų įgyvendintų tarptautinimo projektų skaičius

5

(2030)

ŠMSM

-

3. Užsienio studentų integracijos priemonių įgyvendinimas

 

3.1. Parama užsienio studentų integracijai

I

Švietimo mainų paramos fondas

P

Taip

D

1 000

 

 

200

EGADP lėšos

 

VB PVM lėšos

P – Parama užsienio studentų integracijai pasinaudojusių asmenų skaičius

 

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius

 

R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius iš jų, švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius

 

R – Paramą gaunančių 15–29 metų jaunuolių skaičius

250

(2024 IV ketv.)

 

n / a

 

 

n / a

 

 

 

n / a

 

CPVA

-

3.2 Užsienio studentų integracijos strategijos įgyvendinimas; parama lituanistikos (baltistikos) centrams bei studentų praktikoms lituanistinio švietimo įstaigose

I

Švietimo mainų paramos fondas, aukštosios mokyklos

P

Taip

D

17 700

VB lėšos

R – Padidėjęs lituanistikos (baltistikos) centrų studentų, kurie dalį studijų (kursų) mokėsi Lietuvoje, skaičius

 

R – Padidėjęs Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų, atlikusių tarptautines praktikas lituanistinio švietimo įstaigose užsienyje, skaičius

 

P – Parama užsienio studentų integracijai pasinaudojusių asmenų skaičius

140

(2030)

 

 

 

61

(2030)

 

 

 

 

500

(2030)

ŠMSM

-

4. Paskatų aukštosioms mokykloms tobulinti studijų turinį sukūrimas (studijų programų atnaujinimas)

I

Aukštosios mokyklos

P

Taip

D

-

-

-

-

ŠMSM

-

5. Aukštojo mokslo prieinamumo gerinimo priemonių diegimas

5.1. Socialinės ir finansinės paskatos bei pagalba aukštųjų mokyklų studentams iš nepalankias sąlygas turinčių grupių (tikslinių išmokų skyrimas, studijų programų pritaikymas studentams, turintiems specialiųjų poreikių ir kt.):

5.1.1. Socialinės ir finansinės paskatos bei pagalba aukštųjų mokyklų studentams iš nepalankias sąlygas turinčių grupių (tikslinių išmokų skyrimas, studijų programų pritaikymas studentams, turintiems specialiųjų poreikių ir kt.) Sostinės regione

I

Valstybinis studijų fondas

P

Taip

D

1 694,640:

847,320 – ES fondų lėšos,

847,320 – BF lėšos

2021–2027 m. ES fondų ir bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšos)

P – Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentai, kuriems buvo skirta tikslinė išmoka studijų prieinamumui gerinti

 

R – Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentų, gavusių tikslinę išmoką studijų prieinamumui gerinti, dalis

120

(2029)

 

 

 

 

1,29

(2029)

CPVA

-

5.1.2. Socialinės ir finansinės paskatos bei pagalba aukštųjų mokyklų studentams iš nepalankias sąlygas turinčių grupių (tikslinių išmokų skyrimas, studijų programų pritaikymas studentams, turintiems specialiųjų poreikių ir kt.) VVL regione

I

Valstybinis studijų fondas

P

Taip

D

8 407,372:

7 146,266 – ES fondų lėšos,

1 261,106 – BF lėšos

 

2021–2027 m. ES fondų ir BF lėšos

P – Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentai, kuriems buvo skirta tikslinė išmoka studijų prieinamumui gerinti

 

R – Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentų, gavusių tikslinę išmoką studijų prieinamumui gerinti, dalis

590

(2029)

 

 

 

 

 

1,29

(2029)

CPVA

-

5.2. Tikslinių prieinamumo gerinimo iniciatyvų įgyvendinimas

I

Valstybinis studijų fondas, aukštosios mokyklos

P

Taip

D

-

-

-

-

ŠMSM

-

6. Aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencijų stiprinimas

I

Aukštosios mokyklos

P

Taip

D

3 000

VB lėšos

P – Aukštųjų mokyklų dėstytojų, dalyvavusių profesinės kompetencijos tobulinimo veiklose, skaičius

2 000

(2030)

ŠMSM

-

7. Aukštųjų mokyklų infrastruktūros gerinimas ir plėtra

I

Aukštosios mokyklos

P

Taip

D, Finansinė priemonė

20 200

VB lėšos

P – Pastatytų (atnaujintų, pritaikytų asmenims su spec. poreikiais) aukštųjų mokyklų studijų infrastruktūros objektų, studentų bendrabučių skaičius

6

(2030)

ŠMSM

-

 

Pastaba. Pažangos priemonės veiklos „4. Paskatų aukštosioms mokykloms tobulinti studijų turinį sukūrimas (studijų programų atnaujinimas)“ (siekiamas rezultatas – valstybinių aukštųjų mokyklų, dalyvaujančių studijų turinio atnaujinimo veikloje, dalis nuo visų valstybinių aukštųjų mokyklų, 70 proc.), „5.2. Tikslinių prieinamumo gerinimo iniciatyvų įgyvendinimas“ (siekiamas rezultatas – tikslinių studijų prieinamumo didinimo iniciatyvų skaičius – 30) bus pradėtos įgyvendinti gavus papildomą finansavimą iš valstybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių. Pažangos priemonės veiklos „7. Aukštųjų mokyklų infrastruktūros gerinimas ir plėtra“ siekiamas rezultatas (pastatytų (atnaujintų, pritaikytų asmenims su spec. poreikiais) aukštųjų mokyklų studijų infrastruktūros objektų, studentų bendrabučių skaičius – 14) visa apimtimi bus pasiektas gavus papildomą finansavimą iš valstybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių.“

4. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė, laikinai einanti

švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas                                                      Monika Navickienė