Pagėgių savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. spalio 31 d. Nr. T-183
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 38 punktais, 18 straipsnio 1 dalimi, Pagėgių savivaldybės 2019–2021 m. strateginiu veiklos planu, patvirtintu Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T-41 „Dėl Pagėgių savivaldybės 2019–2021 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Pagėgių savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų finansavimo programos tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimą Nr. T-103 „Dėl Pagėgių savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo paraiškų atrankos komisijos sudarymo, nuostatų ir darbo reglamento patvirtinimo“ su vėlesniu pakeitimu.
3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotiems asmenims dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2019 m. spalio 31 d.
sprendimu Nr. T-183
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų (toliau – SVV subjektas) finansavimo programos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo tikslus, uždavinius, paraiškų finansavimo ir atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimą tvarką.
2. Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba lėšas smulkiojo ir vidutinio subjektų finansavimo programai (toliau – Programa) numato tvirtindama metinį Savivaldybės biudžetą pagal Savivaldybės strateginio veiklos plano 6 programą „NVO, bendruomenių ir SVV rėmimo programa“.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu, Pagėgių savivaldybės 2019–2021 m. strateginiu veiklos planu, patvirtintu Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T-41 „Dėl Pagėgių savivaldybės 2019–2021 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
PARAMOS TEIKIMO NAUDOJIMO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
4. Programos tikslai: remti verslą, skatinti gyventojų verslumą ir jų darbinę veiklą, gerinti verslo aplinką, pritraukti investicijas į Pagėgių savivaldybę.
5. Programos uždaviniai:
5.2. sudaryti kuo palankesnes sąlygas plėtoti smulkųjį verslą kuriant naujas darbo vietas ir siekiant išlaikyti esamas;
III SKYRIUS
RĖMIMO LĖŠŲ ADMINISTRAVIMAS
7. Einamaisiais metais bendras kompensacijų iš programos lėšų dydis negali viršyti 1500,00 Eur vienam SVV subjektui per vienus kalendorinius metus.
8. Tam pačiam SVV subjektui parama, pagal šio Aprašo 14.2, 14.5, 14.8, 14.9 punktus, teikiama ne dažniau kaip kartą per dvejus metus.
9. Programos lėšos skiriamos kompensavimo būdu, tai yra kompensuojama dalis patirtų
(ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių, skaičiuojant iki paraiškos pateikimo finansinei paramai gauti dienos) išlaidų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus SVV subjektus, kai jie yra ne PVM mokėtojai.
10. Pareiškėjas pripažįstamas tinkamu gauti programos finansavimą, jei jis atitinka SVV subjekto apibrėžimą ir jo įmonės registracijos vieta, deklaruota gyvenamoji vieta ir plėtojamas verslas yra Pagėgių savivaldybės teritorijoje, verslo subjektai, dirbantys pagal verslo liudijimus / individualios veiklos pažymas, išduotas ne trumpiau kaip 9 mėnesius per kalendorinius metus laikotarpiui.
11. SVV subjektai, norintys gauti paramą, turi atitikti šiuos reikalavimus:
11.2. verslo subjektai, dirbantys pagal verslo liudijimus, kurie išduoti ne trumpesniam kaip 9 mėnesių laikotarpiui;
12. Parama neskiriama:
12.2. įmonėms, kuriose valstybei ar Savivaldybei priklauso daugiau kaip ½ įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių;
12.3. SVV subjektams, turintiems įsiskolinimų valstybės, Savivaldybės biudžetui, fondams ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;
12.4. ūkininkams, žemės ūkio bendrovėms ir kita žemės ūkio veikla besiverčiančioms įmonėms, kurių daugiau kaip 50 proc. pajamų yra gaunama iš žemės ūkio veiklos;
13. Priemone remiamos visos legalios ūkinės − komercinės veiklos rūšys, išskyrus:
13.2. gėrimų gamybą, išskyrus salyklo, nealkoholinių gėrimų, mineralinio ir kito, pilstomo į butelius, vandens gamybą;
13.5. finansinę ir draudimo veiklą (finansinių paslaugų veiklą, draudimo, perdraudimo ir pensijų lėšų kaupimo, išskyrus privalomąjį socialinį draudimą, veiklą, pagalbinę finansinių paslaugų ir draudimo veiklą);
IV SKYRIUS
FINANSAVIMO FORMOS IR DYDŽIAI
14. Finansavimo formos ir dydžiai:
Finansuojamos priemonės
|
Finansavimo sąlygos |
14.1. Naujai įkurta darbo vieta |
- Gali kreiptis SVV subjektai, kurie ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos sukūrė bent vieną naują (papildomą) darbo vietą ir joje įdarbino darbuotoją pilnu etatu arba SVV subjektai, kurie įsipareigoja ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo paramos gavimo įkurti naują darbo vietą ir joje įdarbinti darbuotoją pilnu etatu. Vienai įkurtai/ketinamai įkurti naujai darbo vietai gali būti skiriama iki 100 proc., bet ne daugiau kaip 1000,00 Eur (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja) dalinė kompensacija (išlaikant įkurtą darbo vietą ir nemažinant darbuotojų skaičiaus ne mažiau kaip dvejus metus). Įkūrus/ketinamoms įkurti dvi ir daugiau naujas darbo vietas SVV subjektui gali būti skiriama ne daugiau kaip 1500,00 Eur (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja) dalinė kompensacija (išlaikant įkurtas darbo vietas ir nemažinant darbuotojų skaičiaus ne mažiau kaip dvejus metus) per kalendorinius metus; - SVV subjektas, panaikinęs įsteigtą darbo vietą, Pagėgių savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracijai) turi grąžinti: visas lėšas, kai darbo vieta panaikinama per pirmųjų 12 mėnesių laikotarpį nuo jos įsteigimo, 75 proc. lėšų, kai darbo vieta panaikinama per laikotarpį nuo 13 iki 24 mėnesių nuo jos įsteigimo; - SVV subjektas įsipareigojęs, bet nesukūręs darbo vietos per vieną mėnesį, Pagėgių savivaldybės administracijai turi grąžinti visas lėšas; - su įdarbintu darbuotoju (-ais) turi būti sudaryta (-os) neterminuota (-os) darbo sutartys; - naujai įdarbintas darbuotojas (-ai) turi būti Pagėgių savivaldybės gyventojas (-ai). |
14.2. Patalpų įrengimo, atnaujinimo, įrangos (naujos ir / ar naudotos), darbo įrankių, medžiagų, priemonių, reikalingų paslaugos teikimui ar produkto gamybai įsigijimas |
- Gali kreiptis SVV subjektai, atitinkantys labai mažos įmonės sąvoką, kaip ją apibrėžia LR smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas ir kurie ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos patyrė išlaidas. Parama gali būti skiriama iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau 1000,00 Eur. Parama tam pačiam pareiškėjui gali būti skiriama vieną kartą per 2 metus; - pagal šią priemonę įranga ir patalpų įrengimas ar atnaujinimas turi būti susijusi su darbo vietos funkcionavimu teikti paslaugas ir / ar gaminti prekes, gaminius ar produkciją ir kt; - įsigyta naudota įranga negali būti senesnė kaip 5 metai.
|
14.3. Pradinių įmonės steigimosi išlaidų kompensavimas verslo subjektams: individualioms įmonėms, mažosioms bendrijoms, uždarosioms akcinėms bendrovėms, tikrosioms ūkinėms bendrijoms ir kooperatinėms bendrovėms (kooperatyvams) |
- Skiriama atlyginimo už įstatų parengimą, mokesčio notarui už steigiamo juridinio asmens steigimo dokumentų atitikimo patvirtinimą, atlyginimo valstybės įmonės Registrų centrui už juridinio asmens įregistravimą, už laikino pavadinimo įtraukimo į registrą iki 50 proc. dydžio kompensacija, bet ne daugiau kaip 150,00 Eur; - įmonę įsteigus elektroniniu būdu kompensuojama 100 proc., bet ne daugiau kaip 100,00 Eur. Skiriama atlyginimo už laikino pavadinimo įtraukimą į registrą ir prašymą registruoti Juridinių asmenų registre; - išlaidos kompensuojamos tik tuo atveju, jei įmonės steigėjas (-ai) yra fizinis (-iai) asmuo (-enys); - įmonės buveinė ir veiklos vykdymo teritorija yra Pagėgių savivaldybė; - kompensavimas pagal šią priemonę skiriamas SVV subjektui kompensuojant patirtas išlaidas, bet ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių, skaičiuojant iki paraiškos pateikimo finansinei paramai gauti dienos. |
14.4. Išlaidų, patirtų rengiant verslo planus, investicinius projektus, paraiškas kompensavimas
|
- Verslo plano, investicinio projekto ir paraiškos skirti finansinę paramą parengimo daliniam kompensavimui, jei verslo projektas ir (ar) investicinis projektas įgyvendinamas Pagėgių savivaldybės teritorijoje, kai Savivaldybė SVV subjektui kompensuoja iki 200,00 Eur (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja), iki 50 proc. patirtų ir dokumentais pagrįstų išlaidų už verslo plano, investicinio projekto, paraiškos skirti finansinę paramą iš ES ir kitų fondų parengimą, kai paraiškos vertinimas yra teigiamas (arba jam prilygintas vertinimas) ir su paraiška pateikiamas tai įrodantis dokumentas; - kompensavimas pagal šią priemonę skiriamas SVV subjektui kompensuojant patirtas išlaidas, bet ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių, skaičiuojant iki paraiškos pateikimo finansinei paramai gauti dienos. |
14.5. Dalyvavimo parodose ir mugėse ar jų organizavimo išlaidų kompensavimas
|
- Skiriama iki 50 proc. dydžio kompensacija parodų salės nuomos, parodos ploto nuomos, parodos dalyvio mokesčio (kai paroda vyksta Lietuvoje) išlaidoms padengti, bet ne daugiau kaip 200,00 Eur (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). Parodoje turi būti prekiaujama SVV subjekto gaminamais gaminiais / produkcija ir / ar pristatomos SVV subjekto teikiamos paslaugos; - kompensavimas pagal šią priemonę skiriamas SVV subjektui kompensuojant patirtas išlaidas, bet ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių, skaičiuojant iki paraiškos pateikimo finansinei paramai gauti dienos; - parama tam pačiam pareiškėjui gali būti teikiama vieną kartą per 2 metus. |
14.6. Įmonės interneto svetainės sukūrimo ir palaikymo išlaidų dalinis kompensavimas |
- Skiriama iki 50 proc. dydžio, bet ne daugiau kaip 150,00 Eur (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja) patirtų ir dokumentais pagrįstų įmonės interneto svetainės sukūrimo ir palaikymo išlaidų (talpinimo paslaugos); - SVV subjektas nurodo sukurtos ir veikiančios interneto svetainės adresą; - kompensavimas pagal šią priemonę skiriamas vieno to paties SVV subjekto ir vieno to paties steigėjo patirtoms išlaidoms, bet ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių, skaičiuojant iki paraiškos pateikimo finansinei paramai gauti dienos. |
14.7. Rinkodaros priemonių formavimo ir įdiegimo išlaidų bei paslaugų kelio ženklų, informacinių kelio ženklų dalinis kompensavimas |
- Skiriama iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 200,00 Eur, (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja), patirtų ir dokumentais pagrįstų įmonės rinkodaros priemonių formavimo ir įdiegimo bei paslaugų kelio ženklų, informacinių kelio ženklų išlaidų. Išlaidos kompensuojamos gamybai ir montavimui (neįskaitant projektavimui); - rinkodaros išlaidos: reklaminiai leidiniai, skrajutės, stendai, iškabos, viešinimo paslaugos, tyrimai, susiję su konkurentų ir rinkos analize; - ženklinimo išlaidos: informacinių rodyklių įrengimas, paslaugos kelio ženklai, informaciniai kelio ženklai į verslo subjekto buveinės ar verslo paslaugų teikimo vietą; - kompensavimas pagal šią priemonę skiriamas vieno to paties SVV subjekto ir vieno to paties steigėjo patirtoms išlaidoms, bet ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių, skaičiuojant iki paraiškos pateikimo finansinei paramai gauti dienos. |
14.8. SVV subjekto įgyvendinamo projekto dalinis finansavimas |
- Europos Sąjungos ir kitų paramos fondų lėšomis įgyvendinamų verslo projektų dalinis finansavimas iki 1000,00 Eur, bet ne daugiau kaip 50 proc. nuo SVV subjekto nuosavų lėšų (įnašo) sumos projekto įgyvendinimui. Įgyvendinami projektai turi būti skirti SVV subjekto plėtrai (reikalingos įrangos įsigijimui, patalpų nuomai ir / ar pritaikymui ūkinei komercinei veiklai bei kitoms tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusioms veikloms). Parama tam pačiam pareiškėjui gali būti skiriama vieną kartą per 2 metus; - kompensavimas pagal šią priemonę skiriamas SVV subjektui pagal projekto finansavimo (paramos) sutartį, pasirašytą ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos. |
14.9. Infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia
|
- Infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia SVV subjekto teritorijoje dalinis išlaidų kompensavimas (pandusų įrengimas, mobilių pandusų įsigijimas ir pan.) – išlaidų padengimas iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 300,00 Eur (išskyrus PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja). Parama tam pačiam pareiškėjui gali būti skiriama vieną kartą per 2 metus; - išlaidos gali būti finansuojamos, jei jos nėra pakartotinai finansuojamos / numatomos finansuoti iš kitos finansinės paramos priemonių; - jei statinys ar sklypas, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, SVV subjektui priklauso ne nuosavybės teise, turi būti pateikta šio turto valdymo sutarties arba turto valdymo sutarties projekto kopija ir turto valdytojo raštiškas sutikimas vykdyti projekto veiklas. |
14.10. Negyvenamųjų patalpų nuomos išlaidos |
- Skiriama iki 50 proc. dydžio (bet ne daugiau kaip 5 Eur/m2) ir ne daugiau kaip 500,00 Eur per metus. Išlaidoms pagrįsti pateikiama nekilnojamojo turto sutarties kopija; - kompensuojamos nuomos išlaidos SVV subjektams, kurie veiklas vykdo iki 2 metų nuo įmonės įregistravimo VĮ Registrų centre dienos; - nuomojamos patalpos yra Savivaldybės teritorijoje ir yra priskirtos negyvenamųjų pastatų grupei, jų nuomos sutartis įregistruota VĮ Registrų centre; - kompensavimas pagal šią priemonę skiriamas vieno to paties SVV subjekto ir vieno to paties steigėjo patirtoms išlaidoms, bet ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių, skaičiuojant iki paraiškos pateikimo finansinei paramai gauti dienos. |
15. SVV subjektas įsipareigoja informuoti visuomenę apie vykdomą projektą. SVV subjekto įgyvendinamose viešinimo apie projektą priemonėse turi būti naudojamas Pagėgių savivaldybės herbas. Viešinimo priemonės: SVV subjektas, pasinaudojęs šio Aprašo 14.2, 14.8, 14.9 papunkčiuose nurodyta priemone, privalo pakabinti plakatą (ne mažesnį nei A3 formato), naudoti išorines ženklinimo priemones (pvz., lipdukai), SVV subjekto tinklalapyje viešinti (privalomas visais atvejais ir jei SVV subjektas tokį turi).
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
16. Paraiškos suteikti finansinę paramą iš Programos lėšų gali būti teikiami:
16.1. dėl šio Aprašo 14.1 - 14.10 papunkčiuose nurodytų finansavimo formų SVV subjektas teikia paraišką pagal Savivaldybės administracijos paskelbtą kvietimą. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas ne rečiau kaip vieną kartą per kalendorinius metus Savivaldybės interneto svetainėje adresu: www.pagegiai.lt. Konkretus paraiškų pateikimui skiriamas terminas nurodomas kvietime, tačiau jis negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos (nuo 2020 m. sausio 1 d. jis negali būti trumpesnis kaip 15 darbo dienų);
16.2. paraiškos dėl šio Aprašo 14.1 – 14.10 papunkčiuose nurodytų išlaidų kompensavimo priimami paskelbus kvietimą teikti paraiškas, kvietimas skelbiamas ne vėliau kaip iki lapkričio 15 d. (nuo 2020 m. ne vėliau kaip iki spalio 1 d.). Paraiškos svarstomos Verslo subjektų paraiškų svarstymo komisijos (toliau – Komisija) posėdyje.
17. Pareiškėjai, norintys gauti finansinę paramą iš Savivaldybės biudžeto, Komisijai turi pateikti:
17.1. Naujai įkurta darbo vieta:
|
17.1.1. užpildytą nustatytos formos paraišką su jame nurodytais priedais (Aprašo 2 priedas); 17.1.2. darbo sutarties su darbuotoju kopiją, kad Pareiškėjas sukūrė naują darbo vietą arba Pareiškėjo raštišką įsipareigojimą įkurti naują darbo vietą; 17.1.3. įsteigtoje/ketinamoje įsteigti darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymą; 17.1.4. dokumentus, įrodančius, kad įsteigtoje darbo vietoje įdarbinti Pagėgių savivaldybėje registruoti asmenys; 17.1.5. Sodros išrašą apie sąrašinį darbuotojų skaičių. |
17.2. Patalpų įrengimo, atnaujinimo, įrangos (naujos ir / ar naudotos), darbo įrankių, medžiagų, priemonių, reikalingų paslaugos teikimui ar produkto gamybai įsigijimas: |
17.2.1. užpildytą nustatytos formos paraišką su jame nurodytais priedais (Aprašo 2 priedas); 17.2.2. darbo priemonių/įrangos panaudojimo aprašymą; 17.2.3. ilgalaikio materialaus turto apskaitos korteles ar kitus dokumentus, pagrindžiančius, kad įsigytas materialus turtas yra ilgalaikis; 17.2.4. dokumentai pagrindžiantys išlaidas, dėl patalpų įrengimo ar atnaujinimo. |
17.3. Pradinių įmonės steigimosi išlaidų kompensavimas: |
17.3.1. užpildytą nustatytos formos paraišką su jame nurodytais priedais (Aprašo 1 priedas).
|
17.4. Išlaidų, patirtų rengiant verslo planus, investicinius projektus, paraiškas kompensavimas:
|
17.4.1. užpildytą nustatytos formos paraišką su jame nurodytais priedais (Aprašo 1 priedas); 17.4.2. verslo plano, investicinio projekto, paraiškos kopiją; 17.4.3. dokumentus, įrodančius, kad pagal parengtą verslo planą, investicinį projektą, paraišką finansinei paramai iš ES ir kitų fondų gauti buvo skirta parama SVV subjektui. |
17.5. Dalyvavimo parodose ir mugėse ar jų organizavimo išlaidų kompensavimas:
|
17.5.1. užpildytą nustatytos formos paraišką su jame nurodytais priedais (Aprašo 1 priedas); 17.5.2. dokumentai, įrodantys dalyvavimą parodoje / mugėje (nuotraukos iš parodos/mugės, dalyvio pažymėjimas ir pan.). |
17.6. Įmonės interneto svetainės sukūrimo ir palaikymo išlaidų dalinis padengimas: |
17.6.1. užpildytą nustatytos formos paraišką su jame nurodytais priedais (Aprašo 1 priedas). |
17.7. Rinkodaros priemonių formavimo ir įdiegimo išlaidų bei paslaugų kelio ženklų, informacinių kelio ženklų dalinis kompensavimas:
|
17.7.1. užpildytą nustatytos formos paraišką su jame nurodytais priedais (Aprašo 1 priedas); 17.7.2. su atitinkamomis institucijomis suderintą informacinės rodyklės, paslaugų kelio ženklų, informacinių kelio ženklų pastatymo projekto kopiją (jei taikoma); 17.7.3. su atitinkamomis institucijomis suderintą informacinės rodyklės, paslaugų kelio ženklų, informacinių kelio ženklų leidimo kopiją (jei taikoma). |
17.8. SVV subjekto įgyvendinamo projekto dalinis finansavimas:
|
17.8.1. užpildytą nustatytos formos paraišką su jame nurodytais priedais (Aprašo 2 priedas); 17.8.2. projekto finansavimo (paramos) sutarties, pasirašytos ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, kopija. |
17.9. Infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia:
|
17.9.1. užpildytą nustatytos formos paraišką (Aprašo 2 priedas); 17.9.2. techninė dokumentacijos kopiją (jei taikoma); 17.9.3. turto valdymo sutarties arba turto valdymo sutarties projekto kopiją ir turto valdytojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas (jei taikoma).
|
17.10. Negyvenamųjų patalpų nuomos išlaidos:
|
17.10.1. užpildytą nustatytos formos paraišką (Aprašo 1 priedas); 17.10.2. nekilnojamojo turto nuomos sutarties kopija; 17.10.3. nekilnojamojo turto registro išrašas. |
18. Paraiškas svarsto, vertina ir priima nutarimą dėl finansinės paramos skyrimo SVV subjektui Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Verslo subjektų paraiškų svarstymo komisija.
20. Šio Aprašo 14.1–14.10 papunkčiuose išvardytos finansinės paramos asignavimus administruoja Savivaldybės administracijos direktorius.
21. Verslo subjektų pateiktas paraiškas, pagal šio Aprašo 14.1 – 14.10 papunkčiuose nurodytas finansavimo formas, Komisija svarsto, vertina ir priima nutarimus dėl finansinės paramos skyrimo per 20 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų priėmimo dienos. Sprendimai priimami komisijos balsų dauguma, o balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia komisijos pirmininko balsas.
22. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus specialistai, vadovaudamiesi Komisijos protokolu, parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl finansinės paramos Verslo subjektui skyrimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų, raštu informuoja Verslo subjektą, jeigu finansinė parama iš Savivaldybės biudžeto jam neskiriama.
23. Priėmus sprendimą teikti finansinę paramą SVV subjektui, finansinės paramos teikimas juridiškai įforminamas dvišale SVV subjekto ir Savivaldybės administracijos lėšų naudojimo sutartimi (Aprašo 3 priedas). Savivaldybės administracijos interesams, pasirašant sutartį, atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Lėšų gavėjas per 1 mėnesį nuo sprendimo skirti lėšas priėmimo dienos privalo pasirašyti lėšų naudojimo sutartį. Jei sutartis per nurodytą laiką nesudaroma, finansavimas iš programos lėšų neskiriamas.
24. Komisija vertindama pateiktas paraiškas, atsižvelgia į šiuos prioritetus:
25. Programos finansavimas vykdomas pagal metiniame Savivaldybės biudžete faktiškai numatytas lėšas Programai finansuoti.
VI SKYRIUS
ATSKAITOMYBĖ IR PRIEŽIŪRA
28. Savivaldybės administracija tikrina, ar SVV subjektas tinkamai įvykdo savo įsipareigojimus, numatytus sutartyje, atlieka SVV įsipareigojimų monitoringą. Projekto kontrolės laikotarpis − 2 metai.
29. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus specialistas prieš lėšų pervedimo į SVV subjekto sąskaitą atlieka patikrą vietoje, kurios metu surašomas patikros vietoje aktas (taikoma pagal šio Aprašo 14.1, 14.2, 14.8, 14.9 papunkčiuose nurodytas finansavimo formas).
30. Lėšos pervedamos į nurodytą lėšų gavėjo sąskaitą banke po patikros, kai surašomas patikros vietoje aktas, patikros vietoje aktas dėl kitų išlaidų nėra surašomas, o lėšos pervedamos ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl kompensacijos skyrimo pasirašymo dienos.
32. Savivaldybės administracija, įspėdama SVV subjektą pirmą kartą, Komisijos sprendimu suteikia ne ilgesnį kaip 2 mėnesių terminą sutartyje numatytiems įsipareigojimams įvykdyti. Gavusi argumentuotą paaiškinimą dėl nenumatytų susiklosčiusių aplinkybių, Komisija papildomai gali suteikti ne ilgesnį kaip 1 mėnesio terminą įsipareigojimams įvykdyti.
33. Savivaldybės administracija, įspėdama SVV subjektą antrą kartą, Komisijos sprendimu suteikia ne ilgesnį kaip 2 savaičių terminą sutartyje numatytiems įsipareigojimams įvykdyti. Gavusi argumentuotą paaiškinimą dėl nenumatytų susiklosčiusių aplinkybių, Komisija papildomai gali suteikti ne ilgesnį kaip 2 savaičių terminą įsipareigojimams įvykdyti.
34. Komisija, konstatavusi, kad tas pats SVV subjektas pažeidė sutartinius įsipareigojimus (-ą) trečią kartą, Savivaldybės administracijos direktoriui teikia pasiūlymą, kad SVV subjektas grąžintų jam skirtą kompensaciją.
35. Lėšų darbo vietai steigti gavėjas, panaikinęs įsteigtą darbo vietą, Savivaldybės administracijai turi grąžinti:
35.1. visas lėšas – kai darbo vieta panaikinama per pirmųjų 12 mėnesių laikotarpį nuo jos įsteigimo;
35.2. 75 procentų lėšų – kai darbo vieta panaikinama per laikotarpį nuo 13 iki 24 mėnesių nuo jos įsteigimo;
36. SVV subjektas, įgyvendinęs Europos Sąjungos ir kitų paramos fondų lėšomis verslo projektą, Savivaldybei privalo pristatyti galutinę projekto ataskaitos kopiją, kurią teikia įgyvendinančiai institucijai.
37. Paaiškėjus, kad SVV subjektas neįgyvendino Europos Sąjungos ir kitų paramos fondų lėšomis įgyvendinamų verslo projektų, SVV subjektui siunčiamas įspėjimas dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo. Jei per 1 (vieną) mėnesį nuo įspėjimo išsiuntimo nepradedama vykdyti sutartyje prisiimtų įsipareigojimų (ir) ar nesilaikoma Aprašo reikalavimų, lėšų gavėjas privalo grąžinti visas iki tol jam išmokėtas lėšas arba lėšų dalį, nurodytą Komisijos protokoliniame sprendime dėl sutarties nutraukimo.
38. SVV subjektas, pasinaudojęs Savivaldybės lėšomis, pagal šio Aprašo 14.9 papunktį negali pakeisti, sunaikinti programos lėšomis neįgaliesiems pritaikytą infrastruktūrą, privalo išlaikyti buveinės adresą ir veiklos vykdymo vietą, 1 metus po lėšų gavimo sutarties pasirašymo dienos, negali parduoti, įkeisti, išnuomoti ar kitaip perleisti Programos lėšomis įgytą turtą.
39. SVV subjektas po lėšų gavimo per pirmuosius 12 mėnesių laikotarpį panaikinęs įrengtą neįgaliesiems pritaikytą infrastruktūrą Pagėgių savivaldybei grąžina visas lėšas, 75 procentų lėšų – kai įrengta infrastruktūra panaikinama per 13 iki 24 mėnesių nuo jos sukūrimo.
40. Lėšų gavėjas per 24 mėnesių laikotarpį nuo darbo vietos įsteigimo dienos be Savivaldybės administracijos sutikimo neturi teisės:
41. Lėšų gavėjas per 24 mėnesių laikotarpį nuo įrangos įsigijimo dienos be Savivaldybės administracijos sutikimo neturi teisės:
42. Paramos gavėjas paraiškos įgyvendinimo ataskaitą (toliau – Ataskaita, 4 priedas), bei dokumentų, patvirtinančių išlaidas, kopijas privalo pateikti Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyriui per 1 mėnesį po veiklų įgyvendinimo, bet ne vėliau kaip iki kalendorinių metų gruodžio 31 d.
43. Savivaldybės administracija bet kuriuo metu gali pareikalauti papildomos informacijos iš Programos vykdytojo apie atliktų darbų eigą ir lėšų panaudojimą įgyvendinant priemonę.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyrius tvarko paramą gavusios paraiškos lėšų panaudojimo apskaitą, kontroliuoja lėšų panaudojimą pagal paraiškose numatytą paskirtį.
46. Verslo subjektas, Savivaldybės administracijai papildomai paprašius, privalo pateikti visą prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su veikla, kuriai paskirta finansinė parama iš Savivaldybės biudžeto.
48. Už dokumentų, suteikiančių teisę gauti finansinę paramą, ir kitų pateiktų duomenų teisingumą atsako pareiškėjas.
Pagėgių savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo subjektų finansavimo programos tvarkos aprašo
1 priedas
PARAIŠKA GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
IŠ PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS
_______m. _______________mėn.___ d.
Pagėgiai
Verslo subjekto pavadinimas arba Pareiškėjo vardas, pavardė |
|
Įmonės kodas arba asmens kodas |
|
Adresas, pašto indeksas |
|
Interneto puslapis |
|
Tel., faksas |
|
El. p. adresas |
|
Banko pavadinimas, kodas, sąskaitos Nr. |
|
Įmonės įkūrimo data |
|
Įmonės darbuotojų skaičius |
|
Įmonė PVM mokėtoja (pažymėti – X) |
|
Prašau suteikti man (mano atstovaujamai įmonei) finansinę paramą iš Pagėgių savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo subjektų finansavimo programos lėšų.
Prašoma paramos forma (žymėti):
Pradinių įmonės steigimosi išlaidų kompensavimas |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur |
|||
|
Išlaidų, patirtų rengiant verslo planus, kompensavimas |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur
|
||
Dalyvavimo parodose ir mugėse ar jų organizavimo išlaidų kompensavimas |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur
|
|||
Įmonės interneto svetainės sukūrimo ir palaikymo išlaidų dalinis kompensavimas |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur |
|||
Rinkodaros priemonių formavimo ir įdiegimo išlaidų bei paslaugų kelio ženklų, informacinių kelio ženklų dalinis kompensavimas |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur |
|||
Negyvenamųjų patalpų nuomos išlaidų kompensavimas |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur
|
|||
IŠ VISO: |
_____________ EUR |
_____________ EUR |
|||
Su finansinės paramos gavimo sąlygomis, lėšų skyrimo tvarka ir iš to atsirandančiais įsipareigojimais esu susipažinęs (-usi).
PRIDEDAMA. SVV subjekto duomenų anketa ir kiti dokumentai, įrodantys patirtas išlaidas:
Pridedamų dokumentų sąrašas: |
Lapų skaičius |
ESI išrašas / verslo liudijimo, individualios veiklos vykdymo pažymos kopijos |
|
Sutarčių su tiekėjais kopijos (jei taikoma) |
|
Sąskaitų faktūrų kopijos |
|
Apmokėjimo dokumentų kopijos |
|
Vaizdinė medžiaga (nuotraukos ir kt.) |
|
Kita
|
|
VERSLO SUBJEKTO PASIŽADĖJIMAS
Aš, |
||||
|
||||
(verslo subjekto pavadinimas) |
||||
patvirtinu, kad paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga bei patvirtinu, kad neturiu įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai, Valstybiniam socialinio draudimo fondui, Pagėgių savivaldybės biudžetui. Įsipareigoju leisti Pagėgių savivaldybės administracijai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.
|
||||
|
||||
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
|
||||
A.V. |
Pagėgių savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo subjektų finansavimo programos tvarkos aprašo
2 priedas
PARAIŠKA GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
IŠ PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS
_______m. ________________mėn. ___d.
Pagėgiai
Verslo subjekto pavadinimas arba Pareiškėjo vardas, pavardė |
|
Įmonės kodas arba asmens kodas |
|
Adresas, pašto indeksas |
|
Interneto puslapis |
|
Tel., faksas |
|
El. p. adresas |
|
Banko pavadinimas, kodas, sąskaitos Nr. |
|
Įmonės įkūrimo data |
|
Įmonės darbuotojų skaičius |
|
Įmonė PVM mokėtoja (pažymėti – X) |
|
Prašau suteikti man (mano atstovaujamai įmonei) finansinę paramą iš Pagėgių savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo subjektų finansavimo programos lėšų.
Prašoma paramos forma (žymėti ):
Naujai įkurtai darbo vietai finansavimas |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur
|
||
Patalpų įrengimo, atnaujinimo, įrangos (naujos ir / ar naudotos), darbo įrankių, medžiagų, priemonių, reikalingų paslaugos teikimui ar produkto gamybai įsigijimas: |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur
|
||
SVV subjekto įgyvendinamo projekto dalinis finansavimas |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur |
||
Infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia |
Prašoma paramos suma – _______________ Eur |
Prašoma pramos suma be PVM – _______________ Eur |
||
IŠ VISO |
EUR |
EUR |
||
Problema ar situacijos analizė (glaustai aprašykite konkrečią problemą, kurią siekėte (sieksite) išspręsti įgyvendindami priemonę) |
|
Darbo vietos aprašymas (aprašykite, kam skirta darbo vieta (jos vieta technologiniame procese, įmonės / įstaigos veikloje ir kt.), darbo vietoje atliekamas darbo funkcijas, darbo vietos pritaikymą prie įdarbinamo darbuotojo negalios, darbo trukmę, darbo vietos adresą ir kitą informaciją) |
|
Trumpas įgyvendintos (įgyvendinamos) priemonės pristatymas (aprašykite, kaip priemonės įgyvendinimas darys įtaką verslo plėtrai) |
|
Pridedami dokumentai |
||
Eil. Nr. |
Dokumentų pavadinimas |
Lapų skaičius |
1. |
ESI išrašas |
|
2. |
Išlaidas pagrindžiantys dokumentai |
|
Reikalingi dokumentai naujų darbo vietų įkūrimo išlaidoms: |
||
3. |
Darbo sutarties su darbuotoju kopija, kad Pareiškėjas, sukūrė ir naują darbo vietą arba raštiškas Pareiškėjo įsipareigojimas sukurti darbo vietą |
|
4. |
Įsteigtoje darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymą |
|
5. |
Dokumentus, įrodančius, kad įsteigtoje darbo vietoje įdarbinti Pagėgių savivaldybėje registruoti asmenys |
|
6. |
Sodros išrašą apie sąrašinį darbuotojų skaičių |
|
Reikalingi dokumentai patalpų įrengimo, atnaujinimo, įrangos (naujos ir / ar naudotos), darbo įrankių, medžiagų, priemonių, reikalingų paslaugos teikimui ar produkto gamybai įsigijimo finansavimui gauti: |
||
7. |
Ilgalaikio materialaus turto apskaitos korteles ar kitus dokumentus, pagrindžiančius, kad įsigytas materialus turtas yra ilgalaikis |
|
8. |
Darbo priemonių/įrangos panaudojimo aprašymą |
|
9. |
Dokumentai pagrindžiantys išlaidas, dėl patalpų įrengimo ar atnaujinimo. |
|
Reikalingi dokumentai SVV subjekto įgyvendinamo projekto daliniam finansavimui gauti: |
||
10. |
Projekto finansavimo (paramos) sutarties, pasirašytos ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, kopija. |
|
Reikalingi dokumentai infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia finansavimui gauti: |
||
11. |
Techninė dokumentacijos kopija (jei taikoma). |
|
12. |
Turto valdymo sutarties arba turto valdymo sutarties projekto kopija ir turto valdytojo raštiškas sutikimas vykdyti projekto veiklas (jei taikoma). |
|
13. |
Kiti dokumentai |
|
Su finansinės paramos gavimo sąlygomis, lėšų skyrimo tvarka ir iš to atsirandančiais įsipareigojimais esu susipažinęs (-usi).
VERSLO SUBJEKTO PASIŽADĖJIMAS
Aš, |
||||
|
||||
(įmonės vadovo (savininko) vardas, pavardė) |
||||
patvirtinu, kad visi šioje paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikti duomenys yra teisingi. Įsipareigoju leisti Pagėgių savivaldybės administracijai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina, ir laikytis lėšų naudojimo sutartyje nustatytų sąlygų. |
||||
|
||||
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
|
||||
A.V. |
Pagėgių savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo subjektų finansavimo programos tvarkos aprašo
3 priedas
BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO
SUTARTIS
20_ m. .............................d. Nr. ............
Pagėgiai
Pagėgių savivaldybės administracija, įstaigos kodas 188746659, (toliau vadinama Asignavimų valdytoju), atstovaujama Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus...................................................., veikiančio pagal Pagėgių Savivaldybės administracijos nuostatus - ir ............................. (subjekto pavadinimas, kodas), toliau vadinamas lėšų naudotoju, atstovaujamas .............................., sudarė šią sutartį.
I. SUTARTIES OBJEKTAS
1.Vadovaudamasis ..................................................................................................................
(tarybos sprendimas / administracijos direktoriaus įsakymas)
....................................... asignavimų valdytojas įsipareigoja skirti lėšas, lėšų naudotojui šiam tikslui: ................................................................................................................................................, pagal patvirtintą Pagėgių savivaldybės tarybos biudžeto vykdymo programą ....................................................................................“.. .
II. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
3. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJAS įsipareigoja:
4. Asignavimų valdytojas turi teisę atlikti pagal šią sutartį skirtų lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo vertinimą.
5. LĖŠŲ NAUDOTOJAS įsipareigoja:
5.2. asignavimų valdytojo reikalavimu pateikti jam visą informaciją apie veiklą, kuriai finansuoti skiriamos lėšos ir jos vertinimų kriterijų įvykdymą.
5.3. Pagėgių savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterinės apskaitos skyriui pateikti ataskaitą apie lėšų panaudojimą per 20 dienų nuo programos pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamų metų gruodžio 31 d. Ataskaitą pateikti pagal ekonominę išlaidų paskirtį, pridedant lėšas pateisinančius dokumentus ar jų kopijas. Nepanaudotą lėšų likutį grąžinti į asignavimų valdytojo sąskaitą ne vėliau kaip iki einamų metų gruodžio 20 d.
5.4. nedelsiant raštu pranešti asignavimų valdytojui, kad negali vykdyti veiklos ar ją tęsti netikslinga, ir grąžinti skirtas lėšas į asignavimų valdytojo sąskaitą.
III. SUTARTIES GALIOJIMO TERMINAS IR NUTRAUKIMAS
6. Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki einamų metų gruodžio 31 d. įskaitytinai.
7. Sutartis gali būti nutraukta šalių susitarimu, prieš tai įspėjus kitą šalį prieš 30 kalendorinių dienų.
IV. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS
9. Sutartis laikoma įvykdyta, kai lėšų naudotojas pateikia asignavimų valdytojui šios sutarties 5.3 punkte nurodytą ataskaitą ir suderina ją su asignavimų valdytoju. Biudžeto lėšų panaudota ataskaita yra neatsiejama šios sutarties dalis.
10. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami raštišku šalių susitarimu, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis.
11. Sutartyje neaptartos sąlygos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis.
12. Ginčai dėl šios sutarties sprendžiami tarpusavio susitarimu, o nesusitarus – įstatymų nustatyta tvarka.
V. ŠALIŲ REKVIZITAI
ASIGNAVIMŲ VALDYTOJAS Pagėgių savivaldybės administracija, Įstaigos kodas 188746659, Vilniaus g. 9 , LT- 99288 Pagėgiai, A./s. Nr. LT807300010002596276 Swedbank, AB, banko kodas 70112
|
LĖŠŲ NAUDOTOJAS ................................................................... (pavadinimas, kodas, adresas) ................................................................... (A. s. Nr., tel., el. paštas) |
Administracijos direktorius
________________
A.V.
|
Įstaigos vadovas
________________
A.V.
|
Pagėgių savivaldybės smulkaus ir vidutinio verslo subjektų finansavimo programos tvarkos aprašo
4 priedas
_______________________________________________________________________
(lėšų naudotojo pavadinimas, registracijos kodas)
_________________________________________________________________________
Adresas, telefonas, faksas
BIUDŽETO LĖŠŲ PANAUDOJIMO
ATASKAITA
20... m. ......................mėn. ....d.
(litais/eurais)
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų pavadinimas |
Skirta lėšų 20_ m. |
Faktiškai panaudota |
Pastaba |
|||||
2 |
8 |
|
|
|
|
Kitos išlaidos
|
|
|
|
2 |
8 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Kitiems einamiesiems tikslams
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso asignavimų
|
x |
|
|
|
....................................................................................
Lėšų naudotojo pavadinimas
................................................... ................................... .............................. ....................
Pareigos parašas vardas, pavardė data
A.V.