LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2014 M. GEGUŽĖS 16 D. ĮSAKYMO NR. A1-268 „DĖL EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO PARAMOS GAVĖJŲ SĄRAŠO, NEPANAUDOTŲ MAISTO PRODUKTŲ (LIKUČIŲ) IR NEPANAUDOTŲ BŪTINOJO ASMENINIO VARTOJIMO PREKIŲ (LIKUČIŲ) PERDAVIMO–PRIĖMIMO AKTŲ FORMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. birželio 22 d. Nr. A1-305
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gegužės 16 d. įsakymą Nr. A1-268 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo paramos gavėjų sąrašo, nepanaudotų maisto produktų (likučių) ir nepanaudotų būtinojo asmeninio vartojimo prekių (likučių) perdavimo–priėmimo aktų formų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (Paramos gavėjų sąrašo pavyzdinė forma nekeičiama):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL DOKUMENTŲ, SKIRTŲ EUROPOS PAGALBOS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS ASMENIMS FONDO TIKSLINĖS GRUPĖS ASMENŲ, MAISTO PRODUKTŲ IR (AR) BŪTINOJO ASMENINIO VARTOJIMO PREKIŲ APSKAITAI UŽTIKRINTI, FORMŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi 2014 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 223/2014 dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (OL 2014 L 72, p. 1) 5 straipsnio 7 ir 8 dalimis, 32 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 7 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 55 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo administravimą Lietuvoje, paskyrimo“:
1. T v i r t i n u pridedamas dokumentų, skirtų Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) tikslinės grupės asmenų, maisto produktų ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekių apskaitai užtikrinti, formas:
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijų ar kitų savivaldybių biudžetinių įstaigų atsakingi darbuotojai (toliau – savivaldybių darbuotojai) (jeigu taikoma) priima prašymus iš asmenų, norinčių gauti Fondo paramą ir suveda duomenis apie prašantį paramos asmenį į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS). Prašymo forma Fondo paramai gauti yra tvirtinama socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu kartu su projektų finansavimo sąlygų aprašu.
2.2. Paramos gavėjų sąrašų elektronines ir popierines versijas savivaldybių darbuotojai formuoja iš SPIS suvestų duomenų. SPIS suformuotų paramos gavėjų sąrašų teisingumą užtikrina savivaldybių darbuotojai.
2.3. Savivaldybių darbuotojai, vadovaudamiesi partnerystės (jungtinės veiklos) sutartyse nustatytais terminais ir tvarka, prieš projekto vykdytojui sudarant atitinkamo mėnesio maisto produktų ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekių tiekimo grafikus, informuoja projekto vykdytoją apie Fondo paramos gavėjų skaičių nesiųsdami projekto vykdytojui elektroninio Paramos gavėjų sąrašo.
2.4. Savivaldybių darbuotojai, vadovaudamiesi partnerystės (jungtinės veiklos) sutartyse nustatytais terminais ir tvarka, prieš prasidedant atitinkamo mėnesio maisto produktų ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekių dalijimui, atitinkamos savivaldybės Paramos gavėjų sąrašų elektronines versijas (sugeneruotas Excel formatu iš SPIS) siunčia organizacijoms, dalyvaujančioms Fondo projekte kartu su savivaldybių administracijomis (toliau – organizacijos partnerės) (jeigu taikoma) ir savivaldybių administracijų ar kitų savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojams, atsakingiems už Fondo paramos paskirstymą, kai projekte kaip partnerė savivaldybės administracija ar kita savivaldybės biudžetinė įstaiga dalyvauja viena (toliau kartu – už Fondo paramos paskirstymą atsakingi asmenys).
2.5. Savivaldybių darbuotojai ir (ar) organizacijų partnerių atstovai, skirstantys Fondo paramą labiausiai skurstantiems asmenims, yra atsakingi už tinkamą paramos perdavimą paramos gavėjams ir asmenų pasirašymą Paramos gavėjų sąrašuose ar Nepanaudotų maisto produktų (likučių) ir Nepanaudotų būtinojo asmeninio vartojimo prekių (likučių) perdavimo–priėmimo aktuose (jeigu taikoma). Paramos gavėjų popieriniai sąrašai ir Nepanaudotų maisto produktų (likučių) bei Nepanaudotų būtinojo asmeninio vartojimo prekių (likučių) perdavimo–priėmimo aktai su paramos gavėjų ar atitinkamų organizacijų parašais yra saugomi organizacijų partnerių.
2.6. Suteiktos paramos formą SPIS pildo savivaldybių darbuotojai, nebent ši funkcija (SPIS tvarkytojo) yra perduota organizacijai partnerei vadovaujantis Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, ir organizacijai partnerei suteikta teisė užpildyti suteiktos paramos formą SPIS.
2.7. Savivaldybių darbuotojai arba organizacijų partnerių atstovai (jeigu jiems suteiktos SPIS tvarkytojo teisės), vadovaudamiesi partnerystės (jungtinės veiklos) sutartyse nustatytais terminais ir tvarka, per SPIS suformuoja suteiktos paramos formą, ją pasirašo ir teikia projekto vykdytojui.
2.8. Nepanaudoti maisto produktai (likučiai) ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekės (likučiai) gali būti perduoti:
2.8.1. asmenims, kurie konkretaus maisto produktų ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekių dalijimo metu turi teisę gauti Fondo paramą, tačiau į Paramos gavėjų sąrašus buvo įtraukti po to, kai savivaldybių darbuotojai pagal šio įsakymo 2.3 papunktyje nustatytus reikalavimus jau buvo informavę projekto vykdytoją apie paramos gavėjų skaičių (toliau – papildomai įtraukiami asmenys);
2.8.2. asmenims, kurie konkretaus maisto produktų ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekių dalijimo metu turi teisę gauti Fondo paramą, tačiau į Paramos gavėjų sąrašus nebuvo įtraukti, nes atitinkamų savivaldybių darbuotojai asmens kreipimosi dėl Fondo paramos metu pagal šio įsakymo 2.4 papunktyje nustatytus reikalavimus jau buvo pateikę Paramos gavėjų sąrašų elektronines versijas už Fondo paramos paskirstymą atsakingiems asmenims (toliau – papildomi asmenys). Tokiu atveju, likus maisto produktų ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekių likučių, už Fondo paramos paskirstymą atsakingi asmenys kreipiasi į atitinkamų savivaldybių darbuotojus, atsakingus už Paramos gavėjų sąrašų sudarymą, dėl papildomų asmenų teisės gauti Fondo paramą. Už Fondo paramos paskirstymą atsakingi darbuotojai Fondo paramą papildomiems asmenims perduoda tik sulaukę teigiamo atsakymo iš atitinkamų savivaldybių darbuotojų;
2.9. Perduodant nepanaudotus maisto produktus (likučius) ir (ar) būtinojo asmeninio vartojimo prekes (likučius) papildomai įtrauktiems asmenims, papildomiems asmenims ir (ar) valgykloms, ir (ar) institucijoms, yra pasirašomas (-i) Nepanaudotų maisto produktų (likučių) perdavimo–priėmimo ir (ar) Nepanaudotų būtinojo asmeninio vartojimo prekių (likučių) perdavimo–priėmimo aktas (-ai).