LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS (STRATEGINIŲ) ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. gegužės 22 d. Nr. V-620

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi:

1. T v i r t i n u Valstybės (strateginius) švietimo stebėsenos rodiklius (pridedama).

2. P a v e d u Švietimo informacinių technologijų centrui (direktorius – Vaino Brazdeikis), suderinus su Švietimo ir mokslo stebėsenos koordinavimo grupe, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. V-480 „Dėl Švietimo ir mokslo stebėsenos koordinavimo grupės sudėties patvirtinimo“, tvirtinti valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių aprašus.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. rugpjūčio 14 d. įsakymą Nr. V-1200 „Dėl Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                  Algirdas Monkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo, mokslo ir sporto ministro

2019 m. gegužės 22 d. įsakymu

Nr. V-620

 

valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai

 

1. Valstybės (strateginiai) švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurią švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus, švietimo rezultatus ar švietimo sistemos stebėjimą (metarodiklis).

2. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):

2.1. Švietimo aplinka:

2.1.1. gyventojų skaičiaus pokytis;

2.1.2. niekur nedirbančių ir nesimokančių darbingo amžiaus asmenų dalis;

2.1.3. gyventojų, kurie gyvena žemiau skurdo ribos, dalis;

2.1.4. asmenų, įtariamų (kaltinamų) padarius nusikalstamas veikas, dalis;

2.1.5. savižudybių skaičius 100 000 gyventojų;

2.1.6. bendrasis vidaus produktas, tenkantis vienam gyventojui.

3. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):

3.1. Besimokančiųjų ar studijuojančių pasiskirstymas pagal lytį.

3.2. Personalo charakteristika:

3.2.1. vidutinis pedagoginio personalo amžius;

3.2.2. pedagoginio personalo pasiskirstymas pagal lytį;

3.2.3. aukštos kvalifikacijos pedagoginio personalo dalis;

3.2.4. švietimo įstaigų vadovų pasiskirstymas pagal amžių;

3.2.5. švietimo įstaigų vadovų pasiskirstymas pagal lytį.

3.3. Materialieji ir finansiniai ištekliai:

3.3.1. valstybės ir savivaldybių biudžetų išlaidos švietimui kaip BVP dalis;

3.3.2. vidutinės vienam besimokančiamar studijuojančiam asmeniui tekusios lėšos;

3.3.3. fizinių ir juridinių asmenų skiriamų lėšų švietimui dalis;

3.3.4. švietimo įstaigų, kurių nė vienai pastato daliai nereikia kapitalinio remonto, dalis;

3.3.5. švietimo įstaigų, pritaikytų neįgaliesiems, dalis; 

3.3.6. švietimo įstaigų, turinčių standartus atitinkančias laboratorijas ir / ar technikos kabinetus, dalis.

4. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):

4.1. Mokymas, mokymasis ir studijos:

4.1.1. besimokančiųjų ar studijuojančių fizinius ir technologinius mokslus dalis;

4.1.2. besimokančiųjų ar studijuojančių Lietuvoje kitų šalių piliečių skaičius;

4.1.3. besimokančiųjų ar studijuojančių dalis amžiaus grupėje;

4.1.4. besimokančiųjų ar studijuojančių neįgaliųjų dalis amžiaus grupėje.

4.2. Ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:

4.2.1. pedagogų kontaktinių darbo valandų dalis  lyginant su visu pedagogų darbo laiku;

4.2.2. pedagogų ir administracinio bei kito personalo skaičiaus santykis;

4.2.3. vidutinis mokinių skaičius klasės komplekte ar grupėje;

4.2.4. teigiamai įvertintų aukštųjų mokyklų dalis;

4.2.5. mokytojų ir mokinių skaičiaus santykis;

4.2.6. pedagoginio personalo, kuris dalyvavo tarptautinėse mainų programose per praėjusius 5 metus, dalis;

4.2.7. vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų ar studijuojančių skaičius.

5. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):

5.1. Švietimo rezultatas:

5.1.1. mokinių, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) tarptautiniame penkiolikmečių tyrime (toliau – PISA) pasiekusių ne žemesnį kaip 3 skaitymo pasiekimų lygį, dalis;

5.1.2. mokinių, EBPO PISA tyrime pasiekusių ne žemesnį kaip 3 matematikos pasiekimų lygį, dalis;

5.1.3. mokinių, EBPO PISA tyrime pasiekusių ne žemesnį kaip 3 gamtos mokslų pasiekimų lygį, dalis;

5.1.4. 16–74 metų amžiaus asmenų, kurie naudojasi kompiuteriu ir internetu, dalis;

5.1.5. išsilavinimą ir / ar kvalifikaciją įgijusių asmenų dalis;

5.1.6. 20–24 ir 30–34 metų asmenų, įgijusių išsilavinimą, dalis;

5.1.7. asmenų, nutraukusių mokymąsi / studijas, dalis;

5.1.8. 4 klasės mokinių tarptautinio skaitymo gebėjimų tyrimo (angl. PIRLS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius skaitymo gebėjimų pasiekimų lygmenis;

5.1.9. 4 klasės tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimo (angl. TIMSS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų lygmenis;

5.1.10. 8 klasės tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimo (angl. TIMSS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinius matematikos ir gamtos mokslų pasiekimų lygmenis;

5.1.11. 8 klasės tarptautinio pilietinio ugdymo ir pilietiškumo tyrimo (angl. ICCS) rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal tarptautinio pilietinio ugdymo ir pilietiškumo pasiekimų lygmenis;

5.1.12. tarptautinių olimpiadų ir konkursų 1–3 vietų, aukso, sidabro ir bronzos laimėtojų tenkančių 10000 mokinių;

5.1.13. bendrojo ugdymo efektyvumo (bendrojo ugdymo mokyklose) koeficientas.

5.2. Švietimo pasekmės:

5.2.1. darbingo amžiaus gyventojų pasiskirstymas pagal aukščiausią įgytą išsilavinimą;

5.2.2. absolventų, registruotų Užimtumo tarnyboje (po metų nuo baigimo), dalis;

5.2.3. baigusiųjų ir tais pačiais metais tęsiančių mokymąsi ar studijas kitame švietimo lygmenyje arba įsidarbinusių mokinių / studentų dalis.

6. Valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus.

__________________