Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2010 M. LAPKRIČIO 10 D. NUTARIMO NR. 1613-7 „DĖL NACIONALINĖS CIVILINĖS AVIACIJOS SAUGUMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. lapkričio 12 d. Nr. 1238
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimą Nr. 1613-7 „Dėl Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos patvirtinimo“:

1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 65 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 17 priedo 3.1.1 punktą ir įgyvendindama 2008 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 300/2008 dėl civilinės aviacijos saugumo bendrųjų taisyklių ir panaikinantį Reglamentą (EB) Nr. 2320/2002 (OL 2008 L 97, p. 72), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. sausio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 18/2010 (OL 2010 L 7, p. 3) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 300/2008), 2009 m. balandžio 2 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 272/2009, kuriuo papildomi Reglamento (EB) Nr. 300/2008 Europos Parlamento ir Tarybos priede nustatyti bendrieji pagrindiniai civilinės aviacijos saugumo standartai (OL 2009 L 91, p. 7), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. liepos 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 720/2011 (OL 2011 L 193, p. 19), 2010 m. kovo 4 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 185/2010, kuriuo nustatomos išsamios priemonės bendriesiems pagrindiniams aviacijos saugumo standartams įgyvendinti (OL 2010 L 55, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. kovo 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 278/2014 (OL 2014 L 82, p. 3), 2010 m. balandžio 13 d. Komisijos sprendimą (ES) Nr. K(2010)774, kuriuo nustatomos visapusiškos bendriesiems pagrindiniams aviacijos saugumo standartams įgyvendinti skirtos priemonės, kuriose pateikiama Reglamento (EB) Nr. 300/2008 18 straipsnio a punkte nurodyta informacija, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. kovo 17 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2014)1635), 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1035/2011, kuriuo nustatomi bendrieji oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimai ir iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2010 (OL 2011 L 271, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 448/2014 (OL 2014 L 132, p. 53), I priedo 4 dalį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

2. Nurodytu nutarimu patvirtintoje Nacionalinėje civilinės aviacijos saugumo programoje:

2.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1. Nacionalinė civilinės aviacijos saugumo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo nuostatomis, įgyvendinant 2008 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 300/2008 dėl civilinės aviacijos saugumo bendrųjų taisyklių ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 2320/2002 (OL 2008 L 97, p. 72), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. sausio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 18/2010 (OL 2010 L 7, p. 3) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 300/2008), 2009 m. balandžio 2 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 272/2009, kuriuo papildomi Reglamento (EB) Nr. 300/2008 Europos Parlamento ir Tarybos priede nustatyti bendrieji pagrindiniai civilinės aviacijos saugumo standartai (OL 2009 L 91, p. 7), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. liepos 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 720/2011 (OL 2011 L 193, p. 19) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 272/2009), 2009 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1254/2009, kuriuo nustatomi kriterijai, kurių laikydamosi valstybės narės gali netaikyti bendrųjų pagrindinių civilinės aviacijos saugumo standartų ir imtis alternatyvių saugumo priemonių (OL 2009 L 338, p. 17) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1254/2009), 2010 m. kovo 4 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 185/2010, kuriuo nustatomos išsamios priemonės bendriesiems pagrindiniams aviacijos saugumo standartams įgyvendinti (OL 2010 L 55, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. kovo 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 278/2014 (OL 2014 L 82, p. 3) (toliau Reglamentas (ES) Nr. 185/2010), 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1035/2011, kuriuo nustatomi bendrieji oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimai ir iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2010 (OL 2011 L 271, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 448/2014 (OL 2014 L 132, p. 53), I priedo 4 dalies (toliau Reglamentas (ES) Nr. 1035/2011), 2010 m. balandžio 13 d. Komisijos sprendimo (ES) Nr. K(2010)774, kuriuo nustatomos visapusiškos bendriesiems pagrindiniams aviacijos saugumo standartams įgyvendinti skirtos priemonės, kuriose pateikiama Reglamento (EB) Nr. 300/2008 18 straipsnio a punkte nurodyta informacija, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. kovo 17 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2014)1635 (toliau Komisijos sprendimas (ES) Nr. K(2010)774), nuostatas ir atsižvelgiant į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 17 priedą, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) 8973 dokumentą, ICAO 9985 dokumentą ir Europos civilinės aviacijos konferencijos (toliau – ECAC) 30 dokumentą.“

2.2. Pakeisti 5.1.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„5.1.2. koordinuoja Programoje ir kituose nacionaliniuose bei tarptautiniuose teisės norminiuose aktuose, reglamentuojančiuose civilinės aviacijos saugumą, nustatytų aviacijos saugumo priemonių įgyvendinimą ir vykdo šių priemonių įgyvendinimo kontrolę / priežiūrą;“.

2.3. Pakeisti 5.1.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„5.1.5. kontroliuoja / prižiūri, kaip fiziniai asmenys, juridiniai asmenys ir kitos organizacijos ar juridinių asmenų ir kitų organizacijų padaliniai laikosi Lietuvos Respublikoje galiojančių įstatymų, kitų teisės aktų, tarptautinių konvencijų ir sutarčių, reglamentuojančių civilinės aviacijos saugumą, reikalavimų;“.

2.4. Pakeisti 5.1.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„5.1.7. prižiūri, kad oro uostų, oro vežėjų ir subjektų aviacijos saugumo programos ir aviacijos saugumo mokymo programos atitiktų Programoje nustatytus reikalavimus, ir stebi, kaip jos įgyvendinamos, kad būtų užtikrinamas jų veiksmingumas;“.

2.5. Pakeisti 5.1.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„5.1.8. prižiūri, kaip diegiama, naudojama ir prižiūrima aviacijos saugumo įranga;“.

2.6. Pakeisti 5.1.29.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„5.1.29.1. samdomi atlikti funkcijas, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 185/2010 priedo 11.1.1 ir 11.1.2 punktuose;“.

2.7. Pripažinti netekusiu galios 5.1.29.2 papunktį.

2.8. Pakeisti 5.6.5.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„5.6.5.1. samdomi atlikti funkcijas, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 185/2010 priedo 11.1.1 ir 11.1.2 punktuose;“.

2.9. Pripažinti netekusiu galios 5.6.5.2 papunktį.

2.10. Pakeisti 5.7.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„5.7.1. samdomi atlikti funkcijas, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 185/2010 priedo 11.1.1 ir 11.1.2 punktuose;“.

2.11. Pripažinti netekusiu galios 5.7.2 papunktį.

2.12. Pakeisti 9.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„9.6. Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas Komisijos narys prižiūri, kaip vykdomi Komisijos priimti sprendimai.“

2.13. Pakeisti 10.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„10.2. prižiūri, kaip įgyvendinama oro uosto aviacijos saugumo programa, įskaitant griežtesnes, nei Programoje nustatyta, oro uosto valdytojo, oro vežėjų ir subjektų taikomas aviacijos saugumo priemones;“.

2.14. Pakeisti 10.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„10.3. sudaro ir prireikus tikslina oro uosto pažeidžiamų vietų, įskaitant svarbią įrangą ir objektus, sąrašą ir reguliariai prižiūri, kaip užtikrinamas jų saugumas;“.

2.15. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

„24. Į Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis dėl oro susisiekimo turi būti įtraukiamos tipinės nuostatos dėl aviacijos saugumo, nurodytos ICAO 8973 dokumento 4 priedėlyje.“

2.16. Pakeisti 26 punktą ir jį išdėstyti taip:

„26. Orlaivio užgrobimo ar kitos neteisėtos veikos, nukreiptos prieš civilinę aviaciją Lietuvos Respublikos teritorijoje, atveju CAA visą žinomą informaciją apie įvykį praneša (ataskaitos forma nurodyta ICAO 8973 dokumento 44 priedėlyje) orlaivio registracijos valstybei, orlaivio naudotojo valstybei, visoms valstybėms, kurių piliečiai (žuvę, sužeisti, sulaikyti ir paimti įkaitais) yra orlaivyje, ir visoms valstybėms, kurios suteikė svarbią informaciją, įrangą, ekspertus ar kitokio pobūdžio pagalbą.“

2.17. Pakeisti 30 punktą ir jį išdėstyti taip:

„30. CAA pagal ICAO 8973 dokumento 2 priedėlyje nustatytą formą informuoja ICAO apie asmenis, kurie Lietuvos Respublikoje gali priimti ir (ar) perduoti informaciją apie atitinkamą grėsmę civilinei aviacijai.“

2.18. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

„31. Neteisėtos veikos, susijusios su civiline aviacija, atveju Lietuvos Respublikos teritorijoje CAA per 30 dienų nuo įvykio išsiunčia ICAO ir atitinkamoms valstybėms preliminarią įvykio ataskaitą, o per 60 dienų – galutinę ataskaitą (tiek siunčiant preliminarią, tiek galutinę ataskaitą naudojama ataskaitos forma, nurodyta ICAO 8973 dokumento 44 priedėlyje).“

2.19. Papildyti 46.17 papunkčiu:

„46.17. kad oro eismo paslaugų teikėjo tvirtinama aviacijos saugumo programa (toliau – OEPT saugumo programa) atitiktų CAA nustatytus aviacijos saugumo programų rengimo reikalavimus ir ICAO 9985 dokumente pateiktas rekomendacijas, kad OEPT saugumo programa taip pat apimtų aviacijos saugumo kokybės kontrolės nuostatas, kuriose būtų aprašyta, kaip oro eismo paslaugų teikėjas turi stebėti, ar laikomasi OEPT saugumo programos metodų ir procedūrų; kad OEPT saugumo programa būtų įgyvendinama ir vykdoma jos laikymosi priežiūra; kad OEPT saugumo programoje aprašomi metodai ir procedūros, kurių turi laikytis oro eismo paslaugų teikėjai, atitiktų Reglamento (EB) Nr. 1035/2011 I priedo 4 dalies nuostatas ir Programos reikalavimus;“.

2.20. Papildyti 46.18 papunkčiu:

„46.18. kad būtų sukurta saugumo valdymo struktūra, kuriai vadovautų asmuo (saugumo vadovas), atsakingas už OEPT saugumo programoje numatytų priemonių ir procedūrų įgyvendinimo koordinavimą ir jų priežiūrą. Saugumo valdymo struktūroje turi būti aiškiai nustatytos visų asmenų, atsakingų už OEPT saugumo programoje numatytų priemonių ir procedūrų įgyvendinimą, funkcijos, pareigos, teisės, atsakomybė ir pavaldumo ryšiai.“

2.21. Pakeisti 48.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„48.4. Sprendimo (ES) Nr. K(2010) 774 priedo 4.1 dalies 1–5, 15 ir 16 punktuose.“

2.22. Pakeisti 51.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„51.3. Sprendimo (ES) Nr. K(2010) 774 priedo 4.1 dalies 6–13 ir 17–19 punktuose.“

2.23. Pakeisti 91 punktą ir jį išdėstyti taip:

„91. Oro uostų valdytojai, vadovaudamiesi ICAO 8973 dokumento 17 skyriuje nustatytomis rekomendacijomis, rengia veiksmų ypatingomis aplinkybėmis planus, kuriuose numato:

91.1. keleivių, bagažo, krovinių, pašto, orlaivių atsargų ir oro uostų atsargų patikrinimo iš naujo sąlygas ir tvarką paskelbus vidutinį, aukštą ar aukščiausią grėsmės lygį;

91.2. veiksmus, kurių imamasi orlaivio užgrobimo ar sabotažo atveju;

91.3. veiksmus, kurių imamasi orlaivio ar oro uosto objektų užpuolimo atveju;

91.4. veiksmus aptikus daiktą, panašų į sprogstamąjį įtaisą, ar kitą pavojingą daiktą oro uoste ar orlaivyje.“

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Rimantas Sinkevičius