SKUODO rajono savivaldybės taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. birželio 27 d. Nr. T9-131

Skuodas

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo 3 punktu, Skuodo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pavirtinti Skuodo rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Skuodo rajono savivaldybės tarybos 2024 sausio 25 d. sprendimą Nr. T9-2 „Dėl Skuodo rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2024 m. liepos 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Stasys Gutautas

 

PATVIRTINTA

Skuodo rajono savivaldybės tarybos

2024 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. T9-131

 

SKUODO RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO už socialines paslaugas tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Skuodo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas, pagalbos pinigų dydžio nustatymą ir jų mokėjimą, finansinių galimybių vertinimą, pajamų ir turto apskaičiavimą.

2. Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir Savivaldybės teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybės meras ir kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.

3. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai ) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymu), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ patvirtintu Socialinių paslaugų katalogu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo Aprašu.

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška. Asmens (šeimos) ir Savivaldybės administracijos teisės ir pareigos dėl mokėjimo už socialines paslaugas reglamentuojamos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo), aprūpintojo, kito teisėto asmens atstovo ir Savivaldybės administracijos sutartimi.

5. Sutartį dėl mokėjimo už teikiamas ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos ir kitas specialiąsias socialines paslaugas, kurios yra perkamos iš Skuodo rajono savivaldybės teritorijoje veikiančių globos įstaigų, kitų rajonų ar valstybinių socialinių globos įstaigų, pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius, paslaugas gaunantis asmuo, jo globėjas (rūpintojas), aprūpintojas ar kitas teisėtas asmens atstovas, kuris mokės už teikiamas paslaugas, ir socialinės globos įstaigos vadovas.

6. Sutartį dėl mokėjimo už specialiąsias socialines paslaugas, kurios teikiamos Skuodo socialinių paslaugų šeimai centre (toliau – centras), pasirašo centro vadovas ir socialines paslaugas gaunantis asmuo, jo globėjas (rūpintojas), aprūpintojas ar kitas teisėtas asmens atstovas, mokėsiantis už socialines paslaugas.

7. Pasirašytose sutartyse numatomos šalių tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejais. Informacija apie apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikiama formoje – paslaugos kainos apskaičiavimo ir finansavimo pažymoje (toliau – pažyma), kurią rengia ir pasirašo atsakingas specialistas. Su pažyma pasirašytinai supažindinamas paslaugas gaunantis asmuo ar jo (globėjas) rūpintojas, aprūpintojas ar kitas teisėtas asmens atstovas, pažyma yra neatsiejama sutarties dalis.

8. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, skirtumą tarp šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos moka paslaugas gaunantis asmuo ar jo (globėjas) rūpintojas, aprūpintojas ar kitas teisėtas asmens atstovas. Skirtumo dydis numatomas Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas sutartyje. Asmeniu ar jo (globėjui) rūpintojui, aprūpintojui ar kitam teisėtam asmens atstovui nesutikus mokėti šio skirtumo, asmuo negali būti apgyvendinamas pageidaujamoje globos įstaigoje.

9. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

10. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

11. Prevencinės ir bendrosios socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) teikiamos Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriuje (toliau – Socialinės paramos skyriuje), seniūnijose, socialinių paslaugų įstaigose ir asmens namuose. Paslaugų teikimo trukmė, dažnumas priklauso nuo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio.

12. Prevencinės ir bendrosios socialinės paslaugos (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, sociokultūrinės paslaugos, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais, avalyne, maisto produktais ir kitais daiktais) teikiamos nemokamai.

13. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas (asmens higienos, transporto, maitinimo ir kt.) asmenys (šeimos) moka pagal Savivaldybės tarybos nustatytus ir patvirtintus tų paslaugų teikimo ir mokėjimo įkainius.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

14. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

15. Asmuo, kurio mėnesio pajamos yra:

15.1. didesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, moka už socialinės priežiūros paslaugas 5 procentus asmens pajamų;

15.2. kurio pajamos lygios 3 VRP dydžiams arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, moka už socialinės priežiūros paslaugas 10 procentų asmens pajamų;

15.3. kurio pajamos lygios  4 VRP dydžiams arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, moka už socialinės priežiūros paslaugas 15 procentų asmens pajamų.

16. Šeimos, kurių mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) yra:

16.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, moka už socialinės priežiūros paslaugas 5 procentus šeimos pajamų;

16.2. lygios 3 VRP dydžiams arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, moka už socialinės priežiūros paslaugas 10 procentų šeimos pajamų;

16.3. lygios 4 VRP dydžiams arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, moka socialinės priežiūros paslaugas 15 procentų šeimos pajamų.

17. Kitais atvejais, nei numatyta aprašo 15 ir 16 punktuose, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamas socialinės priežiūros paslaugas asmenys (šeimos) moka 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

18. Jeigu asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą (toliau – Tikslinių kompensacijų įstatymas) gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas:

18.1. moka 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos išlaidų tikslinės kompensacijos;

18.2. moka 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos.

19. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis (ji) atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas 7 pirmąsias kalendorines dienas.

20. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, teikiamas socialinės priežiūros paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.

21. Paslaugos gavėjas ar jo įstatyminis atstovas apmoka už praėjusį mėnesį suteiktas paslaugas iki kito mėnesio 25 dienos.

22. Asmuo (šeima) atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas:

22.1. jei paslaugos nebuvo teikiamos asmens namuose dėl ligos ar kitų priežasčių ir asmuo (šeima) ar jo (globėjas) rūpintojas, aprūpintojas ar kitas teisėtas asmens atstovas pateikė informaciją telefonu ar paaiškinimą raštu;

22.2. gydymosi stacionarioje gydymosi įstaigoje metu, socialinės priežiūros paslaugos teikimas laikinai sustabdomas.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

23. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

24. Asmuo, kurio mėnesio pajamos yra:

24.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, moka už dienos socialinę globą 10 procentų asmens pajamų;

24.2. lygios 2 VRP dydžiams arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, moka už dienos socialinę globą 15 procentų asmens pajamų.

25. Kitais atvejais, nei numatyta aprašo 24 punkte, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmuo moka 20 procentų asmens pajamų.

26. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas:

26.1. moka 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos išlaidų tikslinės kompensacijos;

26.2. moka 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos.

27. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, proporciją apskaičiuojant nuo maksimalios galimos gauti konkrečiam asmeniui taikomos dienos socialinės globos asmens namuose trukmės.

28. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis asmeniui nustatomas proporcingai asmeniui teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

29. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą dienos socialinės globos centre, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

30. Asmuo atleidžiamas nuo mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas įstaigoje ar asmens namuose:

30.1. asmuo nelankė įstaigos ar paslaugos nebuvo teikiamos asmens namuose dėl ligos ar kitų priežasčių ir asmuo ar jo (globėjas) rūpintojas, aprūpintojas ar kitas teisėtas asmens atstovas pateikė informaciją telefonu ar paaiškinimą raštu;

30.2. asmuo 5 dienas per mėnesį nelankė įstaigos dėl svarbių priežasčių ir nelankymą suderino su įstaigos vadovu ar jo įgaliotu asmeniu;

30.3. asmuo nelankė įstaigos dėl atostogų (iki 30 kalendorinių dienų per kalendorinius metus) ir ne vėliau kaip prieš 1 savaitę iki atostogų pradžios raštu tai suderino su įstaigos vadovu ar jo įgaliotu asmeniu;

30.4. asmuo nelankė įstaigos ar paslaugos nebuvo teikiamos asmens namuose dėl paslaugas teikiančioje įstaigoje iškilusių problemų (remonto darbų, transporto gedimo, darbuotojo ligos ir kt.).

31. Asmuo be pateisinamos priežasties nelankantis įstaigos, bet pageidaujantis, kad paslaugų teikimas nebūtų nutrauktas, už nelankytas dienas moka 10 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio, už įstaigoje paskirtas paslaugas.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

32. Trumpalaikės socialinės globos paslaugas Savivaldybės gyventojams teikia Savivaldybės teritorijoje įsteigtos socialinių paslaugų įstaigos. Asmens (šeimos) pageidavimu paslaugos perkamos iš kitų rajonų globos įstaigų ar valstybinių socialinės globos įstaigų.

33. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

34. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

35. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

36. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą 30 kalendorinių dienų.

37. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo dydis už trumpalaikę socialinę globą sumažinamas, numatant, kad už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Išvykimo laikas pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

38. Ilgalaikės socialinės globos paslaugas Savivaldybės gyventojams teikia Savivaldybės teritorijoje įsteigtos socialinių paslaugų įstaigos, asmens (šeimos) pageidavimu paslaugos perkamos iš kitų rajonų globos įstaigų ar valstybinių socialinės globos įstaigų.

39. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d.,ir į asmens turtą:

39.1. asmuo moka 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

39.2. jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už suaugusiam asmeniui teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios šį normatyvą. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

40. Vaikas su negalia už teikiamą ilgalaikę socialinę globą moka 80 procentų vaiko pajamų, neatsižvelgiant į jo turtą. Jeigu vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

41. Vaikui likusiam be tėvų globos ir socialinę riziką patiriančiam vaikui ilgalaikė socialinė globa teikiama nemokamai.

42. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo dydis už ilgalaikę socialinę globą sumažinamas, numatant, kad už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Išvykimo laikas pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

43. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui:

43.1. moka 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos išlaidų tikslinės kompensacijos;

43.2. moka 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos.

44. Mokėjimo už trumpiau nei nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė teikiamą laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

VIII SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ DYDŽIO NUSTATYMAS IR JŲ MOKĖJIMAS

 

45. Pagalbos pinigai skiriami Socialinių paslaugų įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais ir sąlygomis.

46. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, tik asmens (šeimos) sutikimu. Sprendimą dėl pagalbos pinigų skyrimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

47. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurioms asmeniui (šeimai) nustatytas poreikis, kainą.

48. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai), kurio (-os) pajamos asmeniui mažesnės už 2 VRP dydį ir nėra paskirtos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos.

49. Pagalbos pinigų dydis vienam asmeniui – 2 dydžių bazinė socialinė išmoka (BSI).

50. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį kontroliuoja Socialinės paramos skyriaus vyriausias specialistas (socialinių paslaugų), kai pagalbos pinigai mokami Skuodo miesto gyventojui, vyriausieji specialistai socialinei paramai – kai pagalbos pinigai mokami seniūnijos gyventojui. Atsakingi specialistai ne mažiau kaip du kartus per metus lankosi pagalbos pinigų gavėjo namuose, vertina, ar pinigai naudojami pagal paskirtį, ir vertinimo išvadas pateikia Socialinės paramos skyriui.

51. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, ar pasikeitus aplinkybėms, dėl kurių pagalbos pinigai buvo paskirti, pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas nuo einamojo mėnesio pirmos dienos Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu. Neteisėtai išmokėtus pagalbos pinigus gavęs asmuo, grąžina juos Savivaldybei, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Nutraukus pagalbos pinigų mokėjimą asmeniui (šeimai), gali būti skiriamos bendrosios ar socialinės priežiūros paslaugos asmens namuose.

52. Pagalbos pinigai vaikus globojančiai (rūpinčiai šeimai, šeimynai, budinčiam globotojui ir nuolatiniam globotojui už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą) skiriami ir mokami vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.

 

IX SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

53. Asmens (šeimos) finansinės galimybės negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

54. Asmuo, ar jo (globėjas) rūpintojas, aprūpintojas ar kitam teisėtas asmens atstovas pageidaujantis gauti socialines paslaugas (transporto, socialinės priežiūros, dienos socialinės globos)  turi pateikti informaciją apie gaunamas pajamas.   

55. Asmuo, ar jo (globėjas) rūpintojas, aprūpintojas ar kitam teisėtas asmens atstovas pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą turi pateikti informaciją apie asmens turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d.,ir apie asmens turtą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę).

56. Informacija apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą pateikiama raštu – pildomas prašymas-paraiška (patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro) suteikti socialines paslaugas, kuriame nurodomas asmens (šeimos) veiklos pobūdis, kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas reikalinga informacija.

57. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas pateikė neteisingus duomenis apie asmens (šeimos) turimas pajamas ir asmens turtą, Savivaldybės administracijos atsakingas specialistas gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir (ar) patikrinti šiuos duomenis registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.

58. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už paslaugas Skuodo mieste vertina Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas (socialinių paslaugų), centro socialinis darbuotojas, atsakingas už finansinių galimybių vertinimą, seniūnijose – seniūnijų vyriausiasis specialistas socialinei paramai.

59. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos, kai centro socialinis darbuotojas įvertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, dovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.

60. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pirmosios dienos.

61. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Savivaldybės administracija turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.

62. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už iki turto vertinimo dienos suteiktas socialines paslaugas.

63. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

64. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys pageidaujančių gauti socialines paslaugas asmenų (jų suaugusių šeimos narių) ar jų globėjų, rūpintojų, aprūpintojų arba socialines paslaugas organizuojančių ar teikiančių institucijų ar įstaigų prašymu (nurodomas fizinio asmens vardas, pavardė, ryšys su asmeniu, dėl kurio kreipiamasi, ar juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens gaunamas pajamas (pajamų sumos) ir (ar) turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas) per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo parengia ir išduoda pažymas apie asmens (šeimos) gaunamas pajamas ir (ar) turtą.

65. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos, Savivaldybės administracijos atsakingų specialistų prašymu (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir duomenų apimtis) turi parengti ir pateikti jai informaciją, susijusią su asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimu.

66. Savivaldybės administracijos atsakingi specialistai ir įstaigų socialiniai darbuotojai užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą.

67. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas pagal Aprašo 7 punkte nurodytoje sutartyje numatytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir (ar) turto pokyčių dienos praneša Socialinės paramos skyriui, paslaugas teikiančiai įstaigai apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5–9, 13, 15, 17–19 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius po ankstesnio (paskutinio) vertinimo.

68. Centro atsakingas specialistas už finansinių galimybių vertinimą, gavus informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.

69. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas (socialinių paslaugų) atsakingas už finansinių galimybių vertinimą , gavus informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.

70. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas (socialinių paslaugų) ir centro atsakingas specialistas už finansinių galimybių vertinimą turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančio socialinių paslaugų teikėjo iniciatyva.

 

X SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

71. Nustatant asmens finansines galimybes, įskaitomos Įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytos asmens gaunamos pajamos.

72. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, nustatant asmens finansines galimybes (kai skiriama ir teikiama socialinė priežiūra, dienos socialinė globa), į jo pajamas įskaitomos Įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytos pajamos.

73. Vertinant vidutines šeimos pajamas, tenkančias vienam šeimos nariui, šeimos nariams priskiriami sutuoktiniai ar bendrai gyvenantys asmenys arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų, taip pat nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, besimokantys pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuojantys aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariams nepriskiriami.

74. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

75. Įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1, 5, 6, 8, 9 punktuose nurodytos pajamos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

76. Įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, per kuriuos jos išmokėtos.

 

XI SKYRIUS

ASMENS TURTO VERTINIMAS

 

77. Nustatant asmens finansines galimybes (kai asmeniui skiriama ar pradėta teikti ilgalaikė socialinė globa po 2007 m. sausio 1 d.), įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) turėtas Įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nustatytas turtas.

78. Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą. Asmens turto, nurodyto Įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose, vertė nustatoma pagal duomenis apie vidutines rinkos vertes, Savivaldybės administracijos gaunamus iš Nekilnojamo turto registro ir (ar) kadastro.

79. Jei asmuo nesutinka su turto verte, nurodyta Nekilnojamo turto registre ir (ar) kadastre, jis turi teisę asmens finansines galimybes vertinusiai Savivaldybės administracijai pateikti turto vertinimo, atlikto vadovaujantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu ne vėliau kaip per 12 mėnesių iki finansinių galimybių vertinimo, ataskaitą.

80. Tais atvejais, kai vertinamas Įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nustatytas turtas, turėtas per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo), bet šio kreipimosi metu ar asmens finansinių galimybių vertinimo metu pakeistas į kitą kurį nors Įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą. Pakeisto turto vertė nustatoma pagal asmens pateiktus turto vertę pagrindžiančius dokumentus.

81. Asmuo už ilgalaikę socialinę globą, atsižvelgiant į turtą, moka iki tol, kol jo turto vertė viršija jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą arba, jeigu įvyksta turto ir (ar) pajamų pokytis, kuomet nebereikia mokėti mokesčio nuo turto.

82. Tais atvejais, kai Įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas yra perduotas kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui pagal rentos ar išlaikymo iki gyvos galvos sutartis, jis taip pat įskaitomas į asmens turtą. Rentos mokėtojo įsipareigojimus dėl asmens mokėjimo už socialines paslaugas rekomenduojama nustatyti Aprašo 7 punkte nurodytose sutartyse.

83. Duomenis apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių) ir jų vertes Savivaldybės administracija gauna iš Nekilnojamojo turto registro ir kadastro tvarkytojo pagal Savivaldybės administracijos su Nekilnojamojo turto registro ir kadastro tvarkytoju sudarytas duomenų teikimo sutartis ir (ar) prašymus (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas).

84. Informaciją apie pinigines lėšas (piniginių lėšų sumas) raštu nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas.

85. Turto vertės normatyvas nustatomas turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos pagal deklaravimo adresą, o jeigu gyvenamosios vietos adresas nedeklaruotas – asmens gyvenamosios vietos, nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti.

86. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

87. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipėsi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

88. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

89. Subjektai, atsakingi už Aprašo vykdymą: Socialinės paramos skyrius, seniūnijų seniūnai, vyriausieji specialistai socialinei paramai, Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos.

90. Aprašo kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos direktorius.

91. Aprašas skelbiamas viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.skuodas.lt.

________________________________