PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KULTŪROS PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. vasario 8 d. Nr. T1-8

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 13 punktu, Plungės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Plungės rajono savivaldybės kultūros projektų dalinio finansavimo iš Plungės rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galius Plungės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 27 d. sprendimą Nr. T1-323 „Dėl Plungės rajono savivaldybės kultūros projektų dalinio finansavimo iš Plungės rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Audrius Klišonis

 

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2024 m. vasario 8 d.

sprendimu Nr. T1-8

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KULTŪROS PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kultūros projektų dalinio finansavimo iš Plungės rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja kultūros projektų dalinio finansavimo iš Plungės rajono savivaldybės biudžeto (toliau – Savivaldybės biudžetas) lėšų, paraiškų teikimo, svarstymo, vertinimo, projektų finansavimo, atsiskaitymo už gautas lėšas tvarką ir kontrolę.

2. Lėšos kultūros projektų daliniam finansavimui kiekvienais metais numatomos Savivaldybės Kultūros ir turizmo programoje (toliau – Programa), atsižvelgiant į visas patvirtintas Programos lėšas.

3. Kultūros projektų paraiškas (toliau – paraiška) gali teikti Plungės rajono savivaldybėje registruoti ir pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, kurių viena iš pagrindinių veiklos sričių – kultūros ir meno veikla (toliau – Pareiškėjas).

4. Finansavimas projektams vykdyti skiriamas konkurso būdu (toliau – Konkursas), kurį organizuoja ir koordinuoja Plungės rajono savivaldybės administracijos Kultūros, turizmo ir viešųjų ryšių skyrius (toliau – Skyrius).

5. Lėšos Pareiškėjams skiriamos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatyta tvarka, atsižvelgiant į Kultūros projektų vertinimo komisijos rekomendacinius siūlymus.

6.   Apraše vartojamos sąvokos ir terminai:

6.1. Pareiškėjas – juridinis asmuo, pateikęs Savivaldybės administracijai paraišką lėšoms projektų finansavimui gauti;

6.2. Paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, užpildyta ir pateikta paraiškos forma;

6.3. Projekto partneris – prie projekto įgyvendinimo prisidedantis juridinis ar fizinis asmuo;

6.4. Projektas – tikslinė veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

6.5. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, su kuriuo Savivaldybės administracija dėl projekto finansavimo pasirašė finansavimo sutartį;

6.6. Projekto išlaidų sąmata – skaičiavimais pagrįsta lėšų suma, reikalinga projekto tikslui pasiekti.

 

II SKYRIUS

KONKURSO TIKSLAS IR FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

7. Konkurso tikslas – skatinti Plungės rajono savivaldybės kultūros ir meno įvairovę, sklaidą, prieinamumą.

8. Konkurso būdu projektams lėšos skiriamos, jei atitinka einamųjų metų prioritetą (-us), kurį (-iuos) nustato Plungės rajono savivaldybės Kultūros ir meno taryba (toliau – Taryba);

9. Konkursui teikiami projektai pagal šias kultūros ir meno kryptis:

9.1. profesionalusis menas (muzika, teatras, šokis);

9.2. vizualusis menas (vaizduojamoji ir taikomoji dailė, videomenas, dizainas ir kt.);

9.3. literatūra (leidiniai ir literatūros renginiai);

9.4. etninė kultūra;

9.5. mėgėjų kūryba ir saviraiška;

9.6. nematerialus kultūros paveldas;

9.7. jaunimo ir vaikų kūryba, meninė saviraiška;

9.8. šventės, konkursai, festivaliai ir kt.

10. paraiškos teikėjas praranda teisę dalyvauti Konkurse, jei, gavęs Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) finansavimą, už projekto įgyvendinimą neatsiskaitė Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA IR REIKALAVIMAI

 

11. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 d. Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt, socialiuose tinkluose, vietinėje spaudoje.

12. Konkretus paraiškų priėmimo terminas yra nurodomas kvietime.

13. Kvietime nurodoma:

13.1. galimi pareiškėjai;

13.2. paraiškos teikimo būdai;

13.3. einamųjų metų kultūros projektų finansavimo prioritetai;

13.4. kita reikalinga informacija.

14. Pareiškėjas konkurso skelbime nurodyta tvarka pateikia:

14.1. paraiškos formą, užpildytą ir pasirašytą pareiškėjo vadovo;

14.2. pareiškėjo registravimo pažymėjimo kopiją (išskyrus Plungės rajono savivaldybės biudžetines įstaigas);

14.3. pareiškėjo įstatų (nuostatų) kopiją (jei paraiška teikiama pirmą kartą arba pareiškėjo įstatai (nuostatai) buvo pakeisti);

14.4. leidybiniam projektui prie paraiškos turi būti pateikiama trečdalis numatomo leidinio medžiagos;

14.5. kitus dokumentus, kurie  gali būti svarbūs vertinant paraišką.

15. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba.

16. Paraiškų teikėjai projektų finansavimo paraiškas, skelbimuose nustatytais terminais, pateikia Savivaldybės administracijai elektroninėmis priemonėmis (pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu) arba popieriniu variantu, užpildytu kompiuteriu.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

17. Konkursui pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:

17.1. administracinės atitikties vertinimas;

17.2. projektų turinio vertinimas.

18. Paraiškų administracinės atitikties vertinimą atlieka Kultūros, turizmo ir viešųjų ryšių skyriaus specialistas, atsakingas už Konkurso organizavimą ir koordinavimą (toliau – Konkurso koordinatorius);

19. Konkurso koordinatorius ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas nuo paskutinės Konkurso skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos atlieka paraiškų administracinės atitikties vertinimą. Administracinės atitikties vertinimo metu vertinama, ar:

19.1. paraiška pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos;

19.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, atitinkantis Aprašo 3 punkte nustatytas sąlygas;

19.3. Pareiškėjas kartu su paraiška pateikė visus Aprašo 14 punkte nurodytus privalomus pateikti dokumentus;

19.4. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo, notaro arba Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

20. Jeigu vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad paraiška pateikta nesilaikant Apraše nustatytų administracinių reikalavimų ar su paraiška pateikti ne visi Apraše nurodyti privalomi pateikti dokumentai, arba informacija pateikta netinkamai, Konkurso koordinatorius paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu kreipiasi į Pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus ir (ar) trūkumus pašalinti per 3 (tris) darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Konkurso koordinatorius prašo Pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

21. Paraiška atmetama, nevertinama ir Savivaldybės biudžeto lėšos projektui vykdyti neskiriamos, jei paraiška ar Pareiškėjas neatitinka Apraše išvardytų administracinių reikalavimų ar per Konkurso koordinatoriaus nustatytą terminą pareiškėjas nepateikė trūkstamų dokumentų ar informacijos, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos administracinę atitiktį (pvz., neteisingas atsiskaitomosios sąskaitos numeris, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys negali suprasti ir įvertinti dokumentų turinio).

22. Projektų turinio vertinimą atlieka Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta Kultūros projektų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kurią Savivaldybės tarybos įgaliojimų kadencijos laikotarpiui sudaro 5 nariai: 3 (trys) Savivaldybės administracijos darbuotojai, 2 (du) Savivaldybės kultūros įstaigų deleguoti atstovai. Komisijos pirmininkas išrenkamas pirmojo Komisijos posėdžio metu iš jos narių balsų dauguma. Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka Administracijos direktoriaus paskirtas specialistas.

23. Pirmojo posėdžio metu Komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus viešai neskelbti ir neplatinti su paraiškų vertinimu susijusios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

24. Paraiškas, atitinkančias visus Aprašo 19 punkte nurodytus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, Konkurso koordinatorius perduoda Komisijai kartu su bendra paraiškų suvestine. Trumpai supažindina Komisijos narius su Konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas sąlygas.

25. Komisija vertina projektus, vadovaudamasi šiais vertinimo kriterijais:

25.1. projekto idėjos aktualumas ir atitikimas prioritetui – nuo 0 iki 30 balų;

25.2. projekto meninė vertė: originalumas ir poveikis kultūrinei aplinkai – 0–20 balai;

25.3. planuojami projekto rezultatai – nuo 0 iki 20 balų;

25.4. projekto viešinimas – nuo 0 iki 5 balų;

25.5. projekto sąmatos pagrįstumas – nuo 0 iki 10 balų;

25.6. projekto vykdytojo kompetencija – nuo 0 iki 5 balų;

25.7. projektu skatinamas bendradarbiavimas tarp skirtingų sektorių ir institucijų – nuo 0 iki 10 balų.

26. Projektai, kurių vertinimo balų suma mažesnė nei 50 balų, nėra finansuojami.

27. Vertintinas paraiškas Komisijos nariams atsitiktine tvarka paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du Komisijos nariai. Komisijos nariai paraiškas vertina užpildydami kiekvienos paraiškos vertinimo anketą (toliau – vertinimo anketa), patvirtintą Administracijos direktoriaus įsakymu.

28. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo ir balsavimo, jei yra svarstoma organizacijos, kurios vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (arba) darbuotojas jis arba jam artimas asmuo (jo sutuoktinis, sugyventinis, partneris, taip pat šių asmenų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai) yra arba dėl bet kokių kitų aplinkybių negali laikytis nešališkumo deklaracijas nustatytų principų, paraiška. Jeigu Komisijos narys nenusišalina, Komisija privalo priimti sprendimą dėl jo nušalinimo. Jeigu Komisijos narys nenusišalina ir tik vėliau paaiškėja, kad dėl to kilo interesų konfliktas, jo vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.

29. Paraiškos turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 10 (dešimt) darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo Komisijos nariams dienos iki Konkurso koordinatoriaus parengtos paraiškų vertinimų suvestinės pateikimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, gali jų vertinimo terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų.

30. Konkurso koordinatorius, gavęs Komisijos narių vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, juos apibendrina, parengia paraiškų vertinimų suvestinę, kurioje nurodo dviejų paraišką vertinusių Komisijos narių skirtų balų ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų vidurkius, reitinguoja projektų paraiškas balų mažėjimo tvarka ir paraiškų vertinimų suvestinę pateikia Komisijai

31. Komisijos posėdžio metu Komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su paraiškomis ir jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria (pateikdami nepritarimo motyvus) skirtų balų vidurkiui ir siūlomų skirti Savivaldybės biudžeto lėšų sumų projektams įgyvendinti vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus skirti lėšų tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems įgyvendinti užtenka Konkursui numatytų Savivaldybės biudžeto lėšų.

32. Pareiškėjams, kurių pateiktos paraiškos nesurinko vertinimo anketoje nustatytos minimalios balų sumos, finansavimas neskiriamas.

33. Savivaldybės administracijos direktorius per 5 (penkias) darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti.

34. Konkurso koordinatorius per 3 (tris) darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo (toliau – Įsakymas) dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektams finansuoti priėmimo dienos paraiškose nurodytais Pareiškėjų elektroninio pašto adresais raštu informuoja Pareiškėjus apie skirtą finansavimą ir Sutarties pasirašymo procedūras.

35. Konkurso koordinatorius per 3 (tris) darbo dienas nuo Įsakymo priėmimo dienos Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt paskelbia:

35.1. finansuotinų projektų sąrašą, nurodant Pareiškėjų pavadinimus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, skiriamas Savivaldybės biudžeto lėšų sumas;

35.2. nefinansuotinų projektų sąrašą, nurodant Pareiškėjų pavadinimus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius.

 

V SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ

 

36. Sutartis tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo sudaroma per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Įsakymo dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektui įgyvendinti priėmimo dienos.

37. Lėšos gali būti skiriamos šioms projektui vykdyti reikalingoms išlaidų rūšims:

37.1. būtinosioms prekėms įsigyti;

37.2. apmokėti pagal autorines sutartis (įskaitant mokesčius);

37.3. paslaugų (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, kitų atlygintinų paslaugų) išlaidoms padengti;

37.4. transporto nuomos paslaugoms, kelionių (už bilietus) išlaidoms;

37.5. projekto dalyvių apgyvendinimo ir maitinimo išlaidoms;

37.6. kitoms (banko, pašto, ryšio ar pan.) išlaidoms ne daugiau kaip 10 proc. projektui vykdyti planuojamų lėšų.

38. Lėšos neskiriamos:

38.1. įgyvendintiems projektams;

38.2. pelno siekiančiai veiklai;

38.3. ilgalaikiam turtui įsigyti (inventoriui, baldams, ryšio priemonėms, kompiuterinei įrangai ar pan. turtui, kuris nenusidėvi per vienerius metus), pastatų ir patalpų rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui;

38.4. projekte nenumatytai veiklai;

38.5. projekto vykdytojo darbuotojų atlyginimams;

38.6. automobilių kurui įsigyti;

38.7. taksi (lengvųjų automobilių) paslaugoms apmokėti.

39. Lėšas projekto vykdytojui Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius perveda pagal pasirašytą sutartį ir sutarties priedus, kuriuos savo įsakymu tvirtina Administracijos direktorius.

40. Lėšos pervedamos į projekto vykdytojo nurodytą sąskaitą atsižvelgiant į projekto vykdymo terminus.

41. Projekto vykdytojas skirtas lėšas gali naudoti tik sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.

42. Skirtos lėšos negali būti naudojamos kitam projektui įgyvendinti.

43. Projekto vykdytojas už projekto įgyvendinimą ir skirtų lėšų panaudojimą atsiskaito sutartyje nustatyta tvarka.

44. Vykdytojai turi įvardyti Plungės rajono savivaldybę kaip projekto rėmėją (Savivaldybės  logotipą talpinti visose renginį reklamuojančiose spaudos priemonėse, plakatuose, internete ir socialiniuose tinkluose, radijuje, televizijoje, lauko ir scenos LED ekranuose ir kt.).

45. Jei atsiranda aplinkybių, dėl kurių projekto įgyvendinti neįmanoma, ar jei dėl kitų priežasčių organizacija atsisako vykdyti projektą, Savivaldybės skirtos lėšos turi būti grąžintos į Savivaldybės biudžetą per 7 (septynias) darbo dienas.  

 

VI SKYRIUS

KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

46. Projekto vykdytojas visiškai atsako už projekto įgyvendinimą ir tikslinį lėšų panaudojimą.

47. Projekto vykdytojas teikia Savivaldybės administracijos skyriams prašomą informaciją apie projekto vykdymą ir skirtų lėšų panaudojimą.

48. Projekto vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie projekto vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs Savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Visi kilę klausimai ar ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Paraiškos, vertinimo lapo, sutarties, projekto išlaidų sąmatos, kultūros projekto veiklos ataskaitos ir Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitos formos, Komisijos narių konfidencialumo, nešališkumo deklaracijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

51. Projektų įgyvendinimo finansinė ir veiklos kontrolė atliekama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52.  Projektams finansuoti Savivaldybės biudžeto lėšos planuojamos Savivaldybės biudžete Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

53.  Aprašas gali būti keičiamas ir (ar) papildomas Kultūros ir meno tarybos, Savivaldybės tarybos nario (-ių), Savivaldybės administracijos darbuotojų iniciatyva, pasikeitus teisiniam reglamentavimui.

54.  Aprašo pakeitimus ir (ar) naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

55.  Aprašas viešai skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

56.  Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

__________________________________________