LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2023 m. gegužės 22 d. įsakymo Nr. V-589 „DĖL SVEIKATOS CENTRUI PRISKIRIAMŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ Pakeitimo

 

2023 m. rugsėjo 14 d. Nr. V-1001

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2023 m. gegužės 22 d. įsakymą Nr. V-589 „Dėl Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2.   N u s t a t a u, kad:

2.1. šis įsakymas, išskyrus 2.2 papunktį, įsigalioja 2023 m. rugpjūčio 1 d.;

2.2. sveikatos apsaugos ministras ir savivaldybių institucijos pagal kompetenciją priima šį įsakymą įgyvendinančius sprendimus;

2.3. įsigaliojus šiam įsakymui, savivaldybių institucijos, siekdamos, kad savivaldybėje veiktų šiuo įsakymu patvirtintame Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos apraše nurodytas sveikatos centras, savo sprendimus dėl savivaldybės pavaldumo asmens sveikatos priežiūros įstaigų reorganizavimo (pertvarkymo), priimtus po 2022 m. birželio 30 d., peržiūri dėl jų atitikties šiuo įsakymu patvirtinto Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo nuostatoms ir, nustačiusios neatitikimų, juos tikslina;

2.4. likus pusei metų iki šiuo įsakymu patvirtintu Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašu reglamentuojamų bendradarbiavimo sutarčių galiojimo termino pabaigos, naujo penkerių metų laikotarpio bendradarbiavimo sutartys iš naujo sudaromos vadovaujantis šiuo įsakymu patvirtinto Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka;

2.5. 2024 m. liepos 1 d. įsigalioja tokia šiuo įsakymu patvirtinto Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo 1 priedo lentelės 4.2 papunkčio redakcija:

4.2.

Psichiatrijos dienos stacionaras

privaloma*

privaloma*

privaloma*“

 

2.6. šiuo įsakymu patvirtinto Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo 16.11 papunktis taikomas nuo 2024 m. gegužės 1 d.;

2.7. visų šiuo įsakymu patvirtintame Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos apraše nustatytos apimties sveikatos centro paslaugų teikimo užtikrinimo savivaldybės teritorijoje priežiūrą vykdo savivaldybės institucijos pagal kompetenciją.“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašą:

2.1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4.   Aprašo 14 punkte nurodyta bendradarbiavimo sutartis yra vadybinė sutartis, kurios tikslas – užtikrinti, kad būtų pasiekti Aprašo 3 punkte nurodyti tikslai. Asmenys, ketinantys sudaryti bendradarbiavimo sutartį (būsimos šios sutarties šalys), bendru sutarimu (konsensuso būdu) turi teisę papildyti, patikslinti bendradarbiavimo sutarties sąlygas, nekeičiant sutarties esmės ir pritaikant jas konkretaus funkcinio sveikatos centro efektyviam veiklos organizavimui bei vykdymui užtikrinti. Sveikatos centro veikloje dalyvaujančioms sveikatos priežiūros įstaigoms kylant abejonių dėl Aprašo nuostatų taikymo atitikties Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo nuostatoms, sveikatos centro paslaugų teikimą koordinuojanti asmens sveikatos priežiūros įstaiga (toliau – Koordinuojančioji įstaiga)  bendradarbiavimo sutarties nustatyta tvarka kreipiasi į Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybą dėl Aprašo nuostatų taikymo. Bendradarbiavimo sutarties šalių atitinkami veiksmai, dėl kurių buvo kreiptasi į Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybą, gali būti atliekami tik gavus Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos paaiškinimus.“

2.2. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6.  Savivaldybės taryba inicijuoja sveikatos centro sukūrimą ir steigti sveikatos centrą paveda savivaldybės institucijai pagal kompetenciją.“

2.3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7.  Sprendimą dėl Aprašo 16 punkte išvardytų sveikatos centrui priskiriamų teikti (pagal Aprašo 1 priede nustatytas teikimo sąlygas) sveikatos priežiūros paslaugų (toliau – sveikatos centro paslaugos) teikimo organizavimo, išskyrus Aprašo 14 punkte numatytus atvejus, priima savivaldybių tarybos motyvuotu ir pagrįstu sprendimu, kai yra įvykdytos visos Aprašo 11 punkte nurodytos sąlygos.“

2.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8.  Sveikatos centro paslaugų teikimą organizuojant struktūrinio bendradarbiavimo būdu, sveikatos centro paslaugos (išskyrus sveikatos priežiūros paslaugas, dėl kurių su visuomenės sveikatos biuru sudaroma Aprašo 14 punkte nurodyta bendradarbiavimo sutartis), teikiamos viename juridiniame asmenyje, atitinkančiame Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalies 3 punkte numatytus galimų jungti į vieną juridinį asmenį subjektų nomenklatūros reikalavimus:

 

„Savivaldybėje, kurioje yra iki 21 tūkst. gyventojų, ir žiedinėje savivaldybėje

Savivaldybėje, kurioje yra 21 tūkst. ir daugiau gyventojų

1. Steigiant sveikatos centrą (reorganizuojant, pertvarkant veiklą ir pan.) dalyvauja LNSS savivaldybių pavaldumo asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros subjektai:

1) pirminės sveikatos priežiūros centrai;

2) poliklinikos;

3) ambulatorijos;

4) psichikos sveikatos centrai;

5) šeimos gydytojų kabinetai;

6) palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninės;

7) ligoninės;

8) reabilitacijos centrai ir sanatorijos.

 

2. Steigiant sveikatos centrą (reorganizuojant, pertvarkant veiklą ir pan.) privalo dalyvauti Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 8 punkte nurodytas LNSS savivaldybių pavaldumo asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros subjektas ligoninė, jei tokia ligoninė savivaldybės teritorijoje yra.

1. Steigiant sveikatos centrą (reorganizuojant, pertvarkant veiklą ir pan.) dalyvauja LNSS savivaldybių pavaldumo asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros subjektai:

1) pirminės sveikatos priežiūros centrai;

2) poliklinikos;

3) ambulatorijos;

4) psichikos sveikatos centrai;

5) šeimos gydytojų kabinetai;

6) palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninės;

7) ligoninės;

8) reabilitacijos centrai ir sanatorijos.

 

2. Steigiant sveikatos centrą (reorganizuojant, pertvarkant veiklą ir pan.) rekomenduojama dalyvauti Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 8 punkte nurodytam LNSS savivaldybių pavaldumo asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros subjektui ligoninei, jei tokia ligoninė savivaldybės teritorijoje yra.“

 

2.5. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

 

9.  Centro paslaugų teikimą organizuojant funkcinio bendradarbiavimo būdu, sveikatos centro paslaugos teikiamos šiuose atskiruose juridiniuose asmenyse, atitinkančiuose Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalies 4 punkte nurodytos nomenklatūros reikalavimus:

9.1. bent viename iš LNSS savivaldybių pavaldumo asmens sveikatos priežiūros viešųjų įstaigų nomenklatūros subjektų: pirminės sveikatos priežiūros centre, poliklinikoje, ambulatorijoje, psichikos sveikatos centre, šeimos gydytojų kabinete, palaikomojo gydymo ir slaugos ligoninėje, ligoninėje, reabilitacijos centre, sanatorijoje;

9.2. LNSS asmens sveikatos priežiūros įstaigose, kurių savininkas (dalininkas) nėra valstybė ar savivaldybė (toliau – privačios įstaigos), jei jos išreiškė norą dalyvauti centro veikloje;

9.3. savivaldybės pavaldumo biudžetinėje įstaigoje savivaldybės visuomenės sveikatos biure arba kitos savivaldybės pavaldumo biudžetinėje įstaigoje visuomenės sveikatos biure, teikiančiame paslaugas kitos savivaldybės gyventojams pagal Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 6 straipsnio 2 dalį;

9.4. kitose Aprašo 16 punkte nurodytame Sveikatos centrui priskiriamų teikti sveikatos priežiūros paslaugų sąraše nurodytų paslaugų teikėjų įstaigose: Aprašo nustatytais atvejais kitose toje pačioje savivaldybėje veikiančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose (įskaitant asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kurių savininkė (dalininkė) yra valstybė, valstybė kartu su universitetu arba savivaldybė kartu su valstybe) arba besiribojančiose savivaldybėse veikiančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose, arba toje pačioje regioninės funkcinės sveikatos priežiūros teritorijoje, nustatytoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 551 Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų, teikiančių stacionarines aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išdėstymo reikalavimų ir išdėstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, veikiančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose, kurių savininkė (dalininkė) yra savivaldybė, savivaldybė kartu su valstybe, valstybė arba valstybė kartu su universitetu, ir (ar) privačiose įstaigose, jei savivaldybėje nėra pakankamai asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, arba šios savivaldybės privačios įstaigos neišreiškė noro dalyvauti funkcinio sveikatos centro veikloje, todėl nėra galimybės užtikrinti Sveikatos centrui priskiriamų teikti sveikatos priežiūros paslaugų sąraše nurodytų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo.“

2.6. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Jei sveikatos centro paslaugų teikimo organizavimo modelis kuriamas reorganizuojant (pertvarkant) sveikatos priežiūros įstaigas, kurių savininkė yra savivaldybė, į vieną juridinį asmenį (toliau – reorganizavimo etapas) ir kartu pasitelkiant kitas sveikatos priežiūros įstaigas (nepriklausomai nuo nuosavybės formos ir pavaldumo) (išskyrus visuomenės sveikatos biurus) (toliau – funkcinio pasitelkimo etapas), reorganizavimo etapas ir funkcinio pasitelkimo etapas vykdomi lygiagrečiai (tuo pačiu metu). Šiuo atveju sveikatos centras laikomas įsteigtu, kai pagal Aprašo nuostatas yra įvykdyti (užbaigti) reorganizavimo ir funkcinio pasitelkimo etapai.“

2.7. Pakeičiu 11.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.3. sveikatos centre turi būti užtikrinama galimybė pacientams gauti valstybės laiduojamas (nemokamas) sveikatos centro asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jei pacientas atitinka teisės aktuose nustatytas tokių paslaugų gavimo sąlygas. Mokamos, brangiau kainuojančios ir (ar) papildomos paslaugos sveikatos centre gali būti teikiamos teisės aktų nustatyta tvarka. Valstybės laiduojamų (nemokamų) paslaugų prieinamumo priežiūrą Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nustatyta tvarka vykdo teritorinės ligonių kasos;“.

2.8. Pakeičiu 11.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.4. jei pagal Aprašą sveikatos centro paslaugoms teikti funkcinio bendradarbiavimo būdu bus pasitelkiama besiribojančios savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaiga arba kita Aprašo 9.4 papunktyje nurodyta įstaiga, savivaldybė raštu kreipiasi į besiribojančios savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigą ar kitą įstaigą dėl sveikatos centrui priskiriamų trūkstamų paslaugų užtikrinimo. Besiribojančios savivaldybės sveikatos priežiūros įstaiga ar kita Aprašo 9.4 papunktyje nurodyta įstaiga atsakymą dėl dalyvavimo funkcinio sveikatos centro veikloje pateikia raštu;“.

2.9. Pakeičiu 11.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.5.  prieš savivaldybės tarybai priimant sprendimą dėl sveikatos centro įsteigimo, jei planuojama, kad sveikatos centras veiks funkcinio bendradarbiavimo būdu, savivaldybės institucijos pagal kompetenciją turi suorganizuoti Aprašo 11.1, 11.2 ir 11.4 papunkčiuose nurodytų sveikatos priežiūros įstaigų, nepriklausomai nuo jų nuosavybės formos ir pavaldumo, dėl kurių Aprašo nustatyta tvarka yra gauti rašytiniai sutikimai dėl ketinimo dalyvauti sveikatos centro veikloje, atstovų posėdį dėl sveikatos centro veiklos ir Aprašo 14 punkte nurodytos bendradarbiavimo sutarties sąlygų aptarimo. Posėdis turi būti protokoluojamas, o protokolą turi pasirašyti visi norą bendradarbiauti išreiškę sveikatos priežiūros įstaigų, nepriklausomai nuo jų nuosavybės formos ir pavaldumo, atstovai. Esant poreikiui, savivaldybės institucijos organizuoja tiek posėdžių, kiek būtina, siekiant išdiskutuoti bendradarbiavimo sutarties sąlygas, jas adaptuojant ir pritaikant konkretaus funkcinio sveikatos centro efektyviam veiklos organizavimui bei vykdymui užtikrinti, siekiant visų bendradarbiavimo sutarties dalyvių bendro sutarimo (konsensuso). Protokole aiškiai ir nedviprasmiškai turi būti nurodyta, kurios sveikatos priežiūros įstaigos sutinka dalyvauti sveikatos centro veikloje funkcinio bendradarbiavimo būdu užtikrinant sveikatos centro paslaugų teikimą sutartiniu pagrindu, ir sveikatos priežiūros įstaigos, kurios buvo sutikusios dalyvauti sveikatos centro veikloje pagal Aprašo 11.1 papunktį, tačiau dėl susiklosčiusių naujų aplinkybių ar kitų priežasčių (jos nurodomos) dalyvauti sveikatos centro veikloje nebesutinka. Prie protokolo turi būti pridėtas šalių sutartas preliminarus Aprašo 14 punkte nurodytos bendradarbiavimo sutarties projektas. Prie bendradarbiavimo sutarties projekto gali būti pridedami detalizuoti sutarties 4 punkte nurodomi sutarties šalių įsipareigojimai (kaip sutarties projekto priedas). Šiame papunktyje nurodytas bendradarbiavimas tarp savivaldybės pavaldumo ir privačių sveikatos priežiūros įstaigų įgyvendinamas atsižvelgiant į šiuos principus:

 

 

LNSS savivaldybių pavaldumo asmens sveikatos priežiūros viešosios įstaigos (savivaldybės įstaiga) išreikštas noras* dalyvauti sveikatos centro veikloje

Privačios įstaigos išreikštas noras dalyvauti sveikatos centro veikloje**

Įstaigos, kurios dalyvauja sveikatos centro veikloje

Jungimosi į sveikatos centrą teisinis pagrindas

1.

Savivaldybės įstaiga nori dalyvauti sveikatos centro veikloje

Nori dalyvauti sveikatos centro veikloje kartu su privačia įstaiga***

Privati įstaiga nori dalyvauti sveikatos centro veikloje

Nori dalyvauti sveikatos centro veikloje kartu su savivaldybės įstaiga***

Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu savivaldybės įstaiga ir privati įstaiga

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalies 4 punktas ir 5 dalis

2.

Savivaldybės įstaiga nori dalyvauti

sveikatos centro veikloje

Nori dalyvauti sveikatos centro veikloje kartu su privačia įstaiga***

Privati įstaiga nenori dalyvauti sveikatos centro veikloje

-

Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu savivaldybės įstaiga

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalies 4 punktas ir 5 dalis

3.

Savivaldybės įstaiga nori dalyvauti sveikatos centro veikloje

Nenori dalyvauti sveikatos centro veikloje kartu su privačia įstaiga***

Privati įstaiga nenori dalyvauti sveikatos centro veikloje

-

Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu savivaldybės įstaiga

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalies 4 punktas

4.

Savivaldybės įstaiga nori dalyvauti sveikatos centro veikloje

Nenori dalyvauti sveikatos centro veikloje kartu su privačia įstaiga***

Privati įstaiga nori dalyvauti

sveikatos centro veikloje

Nori dalyvauti sveikatos centro veikloje kartu su savivaldybės įstaiga***

Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu savivaldybės įstaiga ir privati įstaiga

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalies 4 punktas ir 5 dalis

5.

Savivaldybės teritorijoje nėra nė vienos savivaldybės įstaigos

-

Privati įstaiga nori dalyvauti sveikatos centro veikloje

-

Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu privati įstaiga

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 6 dalis

6.

Savivaldybės įstaiga nori dalyvauti sveikatos centro veikloje

Nenori dalyvauti sveikatos centro veikloje kartu su privačia įstaiga***

Privati įstaiga nori dalyvauti sveikatos centro veikloje

Nenori dalyvauti sveikatos centro veikloje kartu su savivaldybės įstaiga***

Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu savivaldybės įstaiga ir privati įstaiga

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalies 4 punktas ir 5 dalis

7.

Jei Apraše nurodytu atveju savivaldybėje iš savivaldybės įstaigų sveikatos centras nesteigiamas

 

Privati įstaiga nori dalyvauti sveikatos centro veikloje

 

Savivaldybės tarybos motyvuotu sprendimu privati įstaiga

Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 39 straipsnio 4 dalies 4 punktas ir 5 dalis

* noras išreiškiamas pagal Aprašo 11.2 papunktį.

** noras išreiškiamas pagal Aprašo 11.1 papunktį.

*** noras išreiškiamas pagal Aprašo 11.5 papunktį“.

2.10. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Sveikatos centro paslaugų teikimą organizuojant funkcinio bendradarbiavimo būdu, sveikatos centro paslaugos teikiamos pagal 5 metų laikotarpiui sudarytą bendradarbiavimo sutartį (Aprašo 2 priedas). Visuomenės sveikatos priežiūros paslaugos sveikatos centro pacientams teikiamos tik bendradarbiavimo sutarties su toje pačioje savivaldybėje veikiančiu visuomenės sveikatos biuru arba kitos savivaldybės visuomenės sveikatos biuru, teikiančiu paslaugas  pagal Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 6 straipsnio 2 dalį. Šiame punkte nurodyta sutartis gali būti pasirašoma, kai yra priimtas Aprašo 7 punkte nurodytas savivaldybės tarybos sprendimas. Savivaldybės taryba sprendimą turi priimti per 60 kalendorinių dienų nuo bendradarbiavimo sutarties projekto pateikimo savivaldybės institucijai dienos.

Bendradarbiavimo sutarties keitimo sąlygos:

14.1.    naujos asmens sveikatos priežiūros įstaigos prisijungimas prie jau pasirašytos bendradarbiavimo sutarties likusiam bendradarbiavimo sutarties galiojimo laikotarpiui, kai visos apimties Centro paslaugų teikimas nėra (nebegali būti) užtikrinamas (dėl atitinkamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos (-ų) pasitraukimo iš Centro, asmens sveikatos priežiūros įstaigų, dalyvaujančių Centro veikloje, teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų nutraukimo arba kitų objektyvių priežasčių), galimas savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis Aprašo nuostatomis. Naujos asmens sveikatos priežiūros įstaigos prisijungimas prie jau pasirašytos bendradarbiavimo sutarties, kai visos apimties Centro paslaugų teikimas pasitraukus asmens sveikatos priežiūros įstaigai nėra (nebegali būti) užtikrinamas, turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo Koordinuojančiosios įstaigos rašytinio pranešimo, teikiamo sutartyje nustatyta tvarka, apie negalėjimą užtikrinti Centro paslaugų teikimo gavimo savivaldybės institucijoje dienos;

14.2.    savivaldybės tarybos sprendimas dėl bendradarbiavimo sutarties keitimo nėra reikalingas šiais atvejais:

14.2.1. prie jau pasirašytos bendradarbiavimo sutarties likusiam bendradarbiavimo sutarties galiojimo laikotarpiui prisijungus naujai asmens sveikatos priežiūros įstaigai, kai, pasitraukus asmens sveikatos priežiūros įstaigai iš Centro, visos apimties Centro paslaugų teikimas yra užtikrinamas arba kai prie Centro, kuris užtikrina visos apimties asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, jungiasi nauja asmens sveikatos priežiūros įstaiga (-os). Šiais atvejais Koordinuojančioji įstaiga raštu praneša apie naujos asmens sveikatos priežiūros įstaigos prisijungimą savivaldybės merui, pateikdama informaciją, kaip esant naujai bendradarbiavimo sutarties šaliai tarp atskirų sutarties šalių pasiskirsto visos apimties Centro paslaugų teikimas;

14.2.2. kai bendradarbiavimo sutarties keitimas daromas dėl kitų priežasčių, išskyrus nurodytas Aprašo 14.1 papunktyje. Šiais atvejais Koordinuojančioji įstaiga raštu apie bendradarbiavimo sutarties keitimą praneša savivaldybės merui, pateikdama informaciją apie keitimų esmę, ir (ar) informuoja, kad sutarties keitimais ir toliau bus užtikrinamas visos apimties Centro paslaugų teikimas;

14.3.    Aprašo 14.1 ir 14.2 papunkčiai netaikomi ir savivaldybės institucijų informuoti bei pritarimo gauti nereikia, kai daromi bendradarbiavimo sutarties pakeitimai dėl sutarties šalies pavadinimo pasikeitimo, buveinės adreso keitimo (kai nesikeičia juridinio asmens kodas).“

2.11. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Aprašo 14 punkte nurodytoje sutartyje turi būti susitariama dėl Koordinuojančiosios įstaigos paskyrimo. Jei nesusitariama dėl Koordinuojančiosios įstaigos paskyrimo, laikoma, kad Koordinuojančiosios įstaigos funkcijas vykdo savivaldybės tarybos paskirta (ar atitinkamam laikotarpiui paskirta) asmens sveikatos priežiūros įstaiga (toliau – ASPĮ). Šis savivaldybės tarybos sprendimas turi būti motyvuotas. Jei sveikatos centre dalyvauja tik viena tos savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaiga, laikoma, kad ji yra Koordinuojančioji įstaiga. Koordinuojančiąja įstaiga neskiriama ASPĮ, kurios savininkė (dalininkė) yra valstybė, valstybė kartu su universitetu arba savivaldybė kartu su valstybe. Koordinuojančiosios įstaigos funkcijos vykdomos iš Koordinuojančiosios įstaigos lėšų, jei ASPĮ bendradarbiavimo sutartyje nesusitarta kitaip.

Sveikatos centro veiklą savivaldybės institucijos, Koordinuojančioji įstaiga bei ASPĮ organizuoja vadovaudamosi gerosios valdysenos principais. Sprendimai dėl bendradarbiavimo sutarties ir kitais su bendradarbiavimo sutarties vykdymu susijusiais klausimais priimami bendru sutarimu (konsensusu), nediskriminuojant nei vienos bendradarbiavimo sutartį pasirašiusios sveikatos priežiūros įstaigos, nepriklausomai nuo jos nuosavybės formos ir pavaldumo.“

2.12. Pakeičiu 16.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.9. skubiosios medicinos pagalbos paslaugos teikiamos vadovaujantis Specialiųjų reikalavimų asmens sveikatos priežiūros įstaigos skubiosios medicinos pagalbos skyriui ir skubiosios medicinos pagalbos kabinetui aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1073 „Dėl Specialiųjų reikalavimų asmens sveikatos priežiūros įstaigos skubiosios medicinos pagalbos skyriui ir skubiosios medicinos pagalbos kabinetui aprašo patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-1073), ir (ar) Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. V-208 „Dėl Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-208);“.

2.13. Papildau 16.91 papunkčiu:

16.91. stebėjimo paslaugos teikiamos vadovaujantis Stebėjimo paslaugos teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-1111 „Dėl Stebėjimo paslaugos teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-1111);“.

2.14. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Aprašo 1 priede pažymėtas kaip „privalomas*“ teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, priklausomai nuo savivaldybės gyventojų skaičiaus, nesant galimybės dėl dalies paslaugų teikimo sudaryti bendradarbiavimo sutartį su toje pačioje savivaldybėje veikiančia asmens sveikatos priežiūros įstaiga, gali teikti besiribojančios savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaiga, jei dėl šių paslaugų teikimo šalys sutaria sudarydamos bendradarbiavimo sutartį. Jeigu besiribojančioje savivaldybėje Aprašo 1 priede pažymėtas kaip „privalomas*“ sveikatos priežiūros paslaugas užtikrinti nėra galimybės, savivaldybė dėl tokių paslaugų teikimo ir bendradarbiavimo sutarties sudarymo kreipiasi ir į toje pačioje regioninės funkcinės sveikatos priežiūros teritorijoje veikiančią asmens sveikatos priežiūros įstaigą.“

2.15. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. TLK sutartį dėl sveikatos centrui priskiriamų privalomų asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo su ASPĮ sudaro vadovaudamasi Teritorinių ligonių kasų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų sutarčių sudarymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. V-1051 „Dėl Teritorinių ligonių kasų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų sutarčių sudarymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.16. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Į atitinkamo sveikatos centro sudėtį įeinančioms stacionarinėms ASPĮ, kuriose yra B1 tipo skubiosios medicinos pagalbos skyrius (šis skyrius skubiosios medicinos pagalbos paslaugas teikia vadovaudamasis Specialiųjų reikalavimų asmens sveikatos priežiūros įstaigos skubiosios medicinos pagalbos skyriui ir skubiosios medicinos pagalbos kabinetui aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1073 „Dėl Specialiųjų reikalavimų asmens sveikatos priežiūros įstaigos skubiosios medicinos pagalbos skyriui ir skubiosios medicinos pagalbos kabinetui aprašo patvirtinimo“), už praėjusį mėnesį skiriama suma, nurodyta Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis mokamų priedų asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms užtikrinti ir priemokų prie metinio bazinio mokėjimo už pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugas bei gerus darbo rezultatus sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. lapkričio 3 d. įsakymu Nr. V-1630 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų ir jų bazinių kainų sąrašo bei su šiomis paslaugomis susijusių priemokų, mokamų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, sąrašų patvirtinimo“, jeigu tą mėnesį skubiosios medicinos pagalbos paslaugos buvo teikiamos visą parą visomis savaitės dienomis ir ambulatorinė pagalba (kai pacientas nehospitalizuojamas) vidutiniškai per parą buvo teikiama ne mažiau kaip 6 pacientams.“

2.17. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2.18. Pakeičiu 2 priedą:

2.18.1. Pakeičiu 2 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

2. Sutarties šalys susitaria siekti Sutarties 1 punkte nurodyto tikslo, savivaldybės gyventojams šioje Sutartyje numatytomis sąlygomis teikdamos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2023 m. gegužės 22 d. įsakyme Nr. V-589 „Dėl Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas) nurodytas SSC paslaugas:“.

2.18.2. Pakeičiu 4.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.6. Darbo kodekso ir sveikatos priežiūros specialistų praktiką reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka leisti pasitelkti kitos įstaigos sveikatos priežiūros specialistus SSC paslaugoms teikti, kai dėl objektyvių aplinkybių (pandemijų ar kitų ekstremaliųjų situacijų ir (ar) karantino metu, taip pat jeigu tai, vadovaujantis Sutarties 5 punktu, numatyta Sutarties priede, kitų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo metu kilusių sudėtingų situacijų atvejais) besikreipiančiajai įstaigai trūksta savų darbuotojų paslaugai suteikti;“.

2.18.3. Pakeičiu 4.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.7. sudaryti Sutarties šalių įstaigų atstovų koordinacinę darbo (į kurią deleguojamas kiekvienos įstaigos, esančios Sutarties šalimi, atstovas) grupę SSC paslaugų teikimui vadybiškai koordinuoti ir ne rečiau kaip keturis kartus per kalendorinius metus (kas ketvirtį) bendram Sutarties šalių įstaigų pasitarimui dėl SSC paslaugų teikimo užtikrinimo organizuoti;“.

2.18.4. Pakeičiu 4.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.12. Sutarties šalis privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo atitinkamų aplinkybių atsiradimo momento, raštu informuoti kitas Sutarties šalis ir Koordinuojančiąją įstaigą, jei Sutarties šalis nebegali užtikrinti jai Sutartimi priskirtų teikti SSC paslaugų. Koordinuojančioji įstaiga privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dienos, kai aplinkybės tapo žinomos Koordinuojančiajai įstaigai, raštu informuoti savivaldybės merą, kad Sutarties šalis nebegali užtikrinti jai Sutartimi priskirtų teikti SSC paslaugų;“.

2.18.5. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Sutartis gali būti pasirašoma, kai yra įvykdytos Įsakymu patvirtinto Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo 7 ir 14 punktuose nurodytos sąlygos.“

2.18.6. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Sutartis įsigalioja nuo kitos darbo dienos, kai ją pasirašo visos Sutarties šalys, ir galioja penkerius metus nuo Sutarties įsigaliojimo. Sutarties pakeitimai įsigalioja nuo kitos darbo dienos, kai Sutarties pakeitimą pasirašo visos Sutarties šalys. Pasirašytos Sutarties (jos pakeitimo) kopija pateikiama savivaldybės merui.“

2.18.7. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Vienašališkas Sutarties nutraukimas:

21.1. Kita (-os) Sutarties šalis (-ys) turi informuoti Koordinuojančiąją įstaigą, jei Sutarties šalis (-ys) nevykdo Sutarties ar ją netinkamai vykdo. Koordinuojančioji įstaiga, gavusi šią informaciją, Sutarties nevykdančią (-ias) (netinkamai vykdančią (-ias) Sutarties šalį (-is) turi raštu informuoti apie Sutarties nevykdymą (netinkamą vykdymą) ir duoti jai 30 kalendorinių dienų paaiškinimams dėl Sutarties nevykdymo (netinkamo vykdymo) priežasčių pateikti bei Sutarties vykdymo pažeidimams ištaisyti ir Sutarties vykdymui išsaugoti. Jei Sutarties nevykdanti (netinkamai vykdanti) šalis per 30 kalendorinių dienų nepašalina Sutarties nevykdymo (netinkamo vykdymo) priežasčių, Sutarties šalys vienašališkai su Sutarties nevykdančia (netinkamai vykdančia) šalimi gali nutraukti Sutartį. Sutarties nutraukimas su Sutarties nevykdančia (netinkamai vykdančia) šalimi neturi įtakos Sutarties galiojimui kitoms Sutarties šalims, jei likusios Sutarties šalys gali užtikrinti visų privalomų SSC paslaugų teikimą. Šio Sutarties papunkčio atveju Sutarties šalims taip pat taikomos Įsakymu patvirtinto Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo 14 punkto nuostatos dėl sutarties keitimo sąlygų. Apie su Sutarties šalimi pagal šį Sutarties papunktį vienašališkai nutrauktą Sutartį savivaldybės merą raštu privalo informuoti Koordinuojančioji įstaiga;

21.2. Sutarties šalis (LNSS asmens sveikatos priežiūros įstaiga, kurios savininkas (dalininkas) nėra valstybė ar savivaldybė), norėdama nebedalyvauti sveikatos centro veikloje, apie vienašalį Sutarties nutraukimą kitoms Sutartiems šalims ir Koordinuojančiai įstaigai privalo pranešti ne vėliau kaip prieš 90 kalendorinių dienų.“

2.18.8. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Sutarties keitimas vykdomas laikantis Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo 14 punkte nustatytų sąlygų.“

2.18.9. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Pakeitus Sutartį, pasirašytos Sutarties kopija pateikiama savivaldybės merui.“

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                          Arūnas Dulkys


 

Sveikatos centrui priskiriamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

SVEIKATOS CENTRUI PRISKIRIAMŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO SĄLYGOS

 

 

Savivaldybės

tipas

Sveikatos

priežiūros

paslaugos

Savivaldybė, turinti mažiau nei 10 tūkst. gyventojų

Savivaldybė, turinti 10–21 tūkst. gyventojų, ir žiedinė savivaldybė

Savivaldybė, turinti daugiau nei 21 tūkst. gyventojų

1.   Pirminė ambulatorinė asmens sveikatos priežiūra

 

1.1.

Šeimos medicina

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

1.2.

Pirminė ambulatorinė psichikos sveikatos priežiūra

privaloma*

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

1.3.

Pirminė ambulatorinė odontologija

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

1.4.

Cukrinio diabeto slauga

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

1.5.

Ambulatorinės ankstyvosios intervencijos besilaukiančioms šeimoms ir iki vaikui sueina 2 metai paslaugos ***

privaloma⃰⃰

privaloma⃰⃰

privaloma⃰⃰

1.6.

Ambulatorinės slaugos paslaugos namuose

privaloma*

privaloma*

privaloma pačiame sveikatos centre

1.7

Ambulatorinės paliatyviosios pagalbos paslaugos

privaloma*

privaloma*

privaloma pačiame sveikatos centre

2. Pirminė stacionarinė asmens sveikatos priežiūra

 

2.1.

Palaikomasis gydymas ir slauga

neprivaloma

neprivaloma

neprivaloma

2.2.

Paliatyviosios pagalbos paslaugos

neprivaloma

neprivaloma

neprivaloma

3. Antrinio lygio ambulatorinė specializuota asmens sveikatos priežiūra

 

3.1. Radiologijos paslaugos:

3.1.1.

Rentgeno diagnostika

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

3.1.2.

Ultragarsiniai tyrimai

privaloma⃰⃰

pačiame sveikatos centre privaloma atlikti vidaus organų ultragarsinius tyrimus (išskyrus galvos, širdies, kraujagyslių, raumenų ir sąnarių)

privaloma pačiame sveikatos centre (išskyrus galvos, raumenų ir sąnarių)

3.2.

Vidaus ligų paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

3.3.

Vaikų ligų paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

3.4.

Akušerijos ir ginekologijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

3.5.

Chirurgijos (arba abdominalinės chirurgijos) paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

3.6.

Geriatrijos paslaugos

privaloma savivaldybėse, vykdančiose geriatrijos paslaugų tinklo plėtros projektą

privaloma savivaldybėse, vykdančiose geriatrijos paslaugų tinklo plėtros projektą

privaloma savivaldybėse, vykdančiose geriatrijos paslaugų tinklo plėtros projektą

3.7.

Endoskopijos paslaugos

privaloma⃰⃰

FEGDS**

pačiame sveikatos centre privaloma

FEGDS**

privaloma pačiame sveikatos centre

(FEDGS, kolonoskopija)

3.8.

Kardiologijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma⃰⃰

privaloma (išskyrus perstemplinį elektrofiziologinį ištyrimą (stimuliacija), kraujagyslių standumo tyrimą)

3.9.

Otorinolaringologijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

3.10.

Oftalmologijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

3.11.

Endokrinologijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

3.12.

Neurologijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

3.13.

Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

3.14.

Pradinės medicininės reabilitacijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

3.15.

Ambulatorinės vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma⃰⃰

pačiame sveikatos centre privaloma teikti paslaugas „Vaiko raida A“ ir „Vaiko raida B“

4. Dienos stacionaras

 

4.1.

Dienos stacionaro paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre teikti

I grupės paslaugas

privaloma pačiame sveikatos centre teikti

I ir IX grupių paslaugas

4.2.

Psichiatrijos dienos stacionaro paslaugos

neprivaloma

neprivaloma

neprivaloma

5. Ambulatorinė chirurgija

 

5.1.

Ambulatorinės chirurgijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre

pagal chirurgo (arba abdominalinio chirurgo) ir gydytojo akušerio ginekologo kompetenciją atlikti dermatologijos ir plastines procedūras, šlapimo sistemos procedūras, akies ir jos priklausinių procedūras, moters lyties organų procedūras, vyrų lyties organų procedūras, raumenų ir skeleto sistemos procedūras

privaloma pačiame sveikatos centre pagal

dirbančių gydytojų specialistų kompetenciją atlikti dermatologijos ir plastines procedūras, šlapimo sistemos procedūras, akies ir jos priklausinių procedūras, moters lyties organų procedūras, vyrų lyties organų procedūras, raumenų ir skeleto sistemos procedūras

6. Dienos chirurgija

 

6.1.

Dienos chirurgijos paslaugos

privaloma⃰⃰

privaloma pačiame sveikatos centre teikti

IIV grupės paslaugas pagal chirurgo (arba abdominalinio chirurgo) ir gydytojo akušerio ginekologo kompetenciją – atlikti raumenų ir skeleto sistemos procedūras, moters lyties organų procedūras, dermatologines ir plastines procedūras, virškinimo sistemos procedūras

privaloma pačiame sveikatos centre teikti

IIV grupės paslaugas pagal dirbančių gydytojų specialistų kompetenciją – atlikti raumenų ir skeleto sistemos procedūras, moters lyties organų procedūras, dermatologines ir plastines procedūras, virškinimo sistemos procedūras

7. Skubioji medicinos pagalba

 

7.1.

Skubiosios medicinos pagalbos paslaugos, įskaitant stebėjimo paslaugas

privaloma būtinoji medicinos pagalba pagal  Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. V-208 „Dėl Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-208),

ir šeimos gydytojo Lietuvos medicinos normoje nustatytą kompetenciją

privaloma: sveikatos centrui, kuris teikia stacionarines aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugas, skubiosios medicinos pagalbos skyriuje teikiamos paslaugos, įskaitant stebėjimo paslaugas pagal  Specialiųjų reikalavimų asmens sveikatos priežiūros įstaigos skubiosios medicinos pagalbos skyriui ir skubiosios medicinos pagalbos kabinetui aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1073 „Dėl Specialiųjų reikalavimų asmens sveikatos priežiūros įstaigos skubiosios medicinos pagalbos skyriui ir skubiosios medicinos pagalbos kabinetui aprašo patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-1073), įsakymą Nr. V-208 ir

Stebėjimo paslaugos teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-1111 „Dėl Stebėjimo paslaugos teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-1111).

Kitu atveju:

- privaloma būtinoji medicinos pagalba pagal įsakymą Nr. V-208 ir šeimos gydytojo Lietuvos medicinos normoje nustatytą kompetenciją.

Galima skubiosios medicinos pagalbos paslaugas, įskaitant stebėjimo paslaugas, teikti A1 tipo skubiosios medicinos pagalbos skyriuje, kai savivaldybės teritorijoje nėra antrinio lygio stacionarines aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos pagal įsakymą Nr. V-1073, įsakymą Nr. V-208 ir įsakymą Nr. V-1111.

privaloma: sveikatos centrui, kuris teikia

stacionarines aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugas, skubiosios medicinos pagalbos skyriuje teikiamos paslaugos, įskaitant stebėjimo paslaugas pagal įsakymą Nr. V-1073, įsakymą Nr. V-208 ir įsakymą Nr. V-1111.

Kitu atveju:

-   privaloma būtinoji medicinos pagalba pagal įsakymą Nr. V-208 ir šeimos gydytojo Lietuvos medicinos normoje nustatytą kompetenciją.

- galima skubiosios medicinos pagalbos paslaugas, įskaitant stebėjimo paslaugas, teikti A1 tipo skubiosios medicinos pagalbos skyriuje, kai savivaldybės teritorijoje nėra antrinio lygio stacionarines aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos pagal įsakymą Nr. V-1073, įsakymą Nr. V-208 ir įsakymą Nr. V-1111.

8. Stacionarinė asmens sveikatos priežiūra

 

8.1.

Vidaus ligų stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos

neprivaloma

neprivaloma

neprivaloma

9. Visuomenės sveikatos priežiūra

 

9.1.

Savivaldybės teritorijoje esančiose ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ugdomų mokinių visuomenės sveikatos priežiūra

privaloma*

privaloma*

privaloma*

9.2.

visuomenės sveikatos stiprinimas

privaloma*

privaloma*

privaloma*

9.3.

visuomenės sveikatos stebėsena

privaloma*

privaloma*

privaloma*

10. Kitos paslaugos

 

10.1

Pagalba registruojant pavėžėjimo paslaugai gauti****

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

privaloma pačiame sveikatos centre

 

* nesant galimybės sudaryti bendradarbiavimo sutarties dėl paslaugų teikimo su toje pačioje savivaldybėje veikiančia asmens sveikatos priežiūros įstaiga, paslaugos gali būti teikiamos besiribojančios savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, jei dėl šių paslaugų teikimo šalys sutaria sudarydamos bendradarbiavimo sutartį su besiribojančios savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaiga. Jeigu besiribojančioje savivaldybėje šių sveikatos priežiūros paslaugų užtikrinti nėra galimybės, savivaldybei leidžiama dėl tokių paslaugų teikimo bendradarbiavimo sutarties sudarymo kreiptis į toje pačioje regioninės funkcinės sveikatos priežiūros teritorijoje veikiančią asmens sveikatos priežiūros įstaigą.

** fibroezofagogastroduodenoskopija.

*** paslaugas privalo nuo 2024 m. gegužės 1 d. teikti tos savivaldybės, kuriose buvo vykdomi Šeimų lankymo, teikiant ankstyvosios intervencijos paslaugas, modelio įdiegimo bandomieji projektai, finansuoti 20142021 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo „Sveikata“ lėšomis (Šiaulių r., Elektrėnų r., Rokiškio r., Pakruojo r., Vilniaus m., Marijampolės r., Telšių r., Ukmergės r., Plungės r., Klaipėdos r., Kauno m.). Nuo 2025 m. gegužės 1 d. šias paslaugas privalo teikti visos savivaldybės savarankiškai arba pagal sutartis su besiribojančia savivaldybe.

**** Pagalba registruojant pavėžėjimo paslaugai gauti privaloma tose savivaldybėse, kurios dalyvauja projekte „Pacientų pavėžėjimo paslaugos modelio sukūrimas ir išbandymas“.

 

_____________________

 

 

 

part_d2fbb071164e42af9ea3d32cbc9d2a40_end