BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. kovo 24 d. Nr. TS-50
Birštonas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 41 straipsnio 2 dalimi, 63 straipsnio 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 18 d. nutarimu Nr. 176 „Dėl savivaldybės vykdomų visuomenės sveikatos priežiūros funkcijų įgyvendinimo ataskaitos teikimo tvarkos ir ataskaitos formos patvirtinimo“, Birštono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Birštono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo tvarka.
PATVIRTINTA
Birštono savivaldybės tarybos
2017 m. kovo 24 d.
sprendimu Nr. TS-50
Birštono SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Birštono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Birštono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos (toliau – Programa) rengimo ir tvirtinimo tvarką, programos lėšų šaltinius, lėšų naudojimą, apskaitą ir kontrolę, programos priemonių-projektų teikimo, vertinimo ir finansavimo tvarką, atskaitomybę ir atsakomybę.
2. Programa – tai kompleksas visuomenės sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos, gyvenimo kokybės gerinimo priemonių, kurios įgyvendinamos, siekiant pagerinti Birštono savivaldybės gyventojų sveikatą ir gyvenimo kokybę.
II. PROGRAMOS RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
4. Programa rengiama atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos programos nuostatas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais norminiais teisės aktais.
5. Programą kiekvienais metais rengia Birštono savivaldybės administracija (toliau – administracija), atsižvelgdama į Birštono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos (toliau – Bendruomenės sveikatos taryba) pasiūlymus ir nustatytas programos prioritetines kryptis. Programą tvirtina Savivaldybės taryba.
III. PROGRAMOS FINANSAVIMAS, LĖŠŲ NAUDOJIMAS IR APSKAITA
7. Programos finansavimo šaltiniai yra:
8. Programos lėšos kaupiamos atskiroje Birštono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) biudžeto lėšų sąskaitoje.
9. Savivaldybės taryba Birštono savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšas, numatytas Programai, numato tvirtinant Savivaldybės biudžetą.
10. Programos lėšos gali būti naudojamos visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, biudžetinių, viešųjų, ir kitų įstaigų bei organizacijų sveikatinimo projektams (toliau – projektai) finansuoti ar remti.
12. Savivaldybės administracija kasmet, atsižvelgdama į Bendruomenės sveikatos tarybos išvadas ir pasiūlymus, ruošia ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai programos pajamų ir išlaidų sąmatą.
14. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams nei nurodyta sutartyje ir negali būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.
15. Nepanaudotos lėšos turi būti grąžintos Savivaldybės administracijai iki einamųjų metų gruodžio 23 d.
16. Programos lėšos, panaudotos ne pagal paskirtį, teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos iš kaltų vykdytojų ir grąžinamos į programos sąskaitą.
IV. PROJEKTŲ TEIKIMAS
18. Projektams atrinkti ir finansuoti kasmet skelbiamas konkursas. Nustatomas projektų pateikimo laikas, kurį organizuoja Savivaldybės administracija. Informacija apie projektų pateikimo laiką ir prioritetines programos kryptis skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.birstonas.lt
V. PROJEKTŲ VERTINIMAS
21. Pateiktus projektus vertina Bendruomenės sveikatos taryba, kuri sudaroma ir jos nuostatai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimais.
22. Bendruomenės sveikatos tarybos narys negali dalyvauti vertinant pateiktą projektą, jei jis yra pateikto projekto rengėjas, projekto vadovas, atstovas, jei yra kitų aplinkybių, keliančių viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą. Šiuo atveju Bendruomenės sveikatos tarybos narys apie tai informuoja Bendruomenės sveikatos tarybą, prieš pradedant svarstyti pateiktą projektą ir nusišalina nuo projekto svarstymo ir vertimo.
23. Bendruomenės sveikatos taryba projektus vertina pagal jų atitikimą prioritetinėms kryptims ir naudą kuo didesniam gyventojų skaičiui.
24. Bendruomenės sveikatos tarybai nustačius, kad kai kurios pateikto projekto išlaidos nėra būtinos planuojamiems projekto rezultatams pasiekti, taip pat jei projekto nurodytos išlaidos nėra realios, akivaizdžiai neatitinka rinkos kainos arba yra nepakankamai pagrįstos, gali siūlyti skirti projekto rengėjui mažesnę nei prašoma rėmimo ar finansavimo sumą arba finansavimo neskirti.
25. Įvertinus pateiktus projektus, surašomas protokolas, kuriame sudaromas siūlomų remti / finansuoti projektų sąrašas ir nurodomos rekomenduojamos rėmimo / finansavimo sumos.
VI. SUTARČIŲ SUDARYMAS IR LĖŠŲ PROJEKTAMS SKYRIMAS
27. Savivaldybės tarybai patvirtinus remiamų / finansuojamų iš Programos projektų sąrašą, po patikslintos išlaidų sąmatos (jei skiriama ne visa pareiškėjo prašoma suma) pateikimo su projektų rengėjais pasirašomos sutartys dėl atitinkamos lėšų sumos skyrimo ir jos panaudojimo. Sutartyje apibrėžiami šalių įsipareigojimai, taip pat ir atsiskaitymo už įgyvendintą projektą bei panaudotas lėšas sąlygos. Sutarties neatsiejama dalis yra programos sąmata (BFP-1).
28. Sutartis pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ir lėšas gaunančios įstaigos / organizacijos vadovas (jo įgaliotas asmuo). Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki visiško lėšų gavėjo atsiskaitymo su Savivaldybės administracija, t. y., kol bus pateikta ataskaita. Pasirašius sutartį, Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius perveda projektui įgyvendinti skirtas lėšas į lėšų gavėjo sąskaitą.
29. Iš Programos gautas lėšas projektų rengėjai gali naudoti tik projekte numatytiems tikslams ir pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą. Projektų rengėjai privalo vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais, mokėti mokesčius ir rinkliavas, susijusias su gautų lėšų panaudojimu. Lėšų gavėjai gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. ATSKAITOMYBĖ IR ATSAKOMYBĖ
30. Biudžetiniams metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d., lėšų gavėjai Savivaldybės administracijai pateikia projekto, finansuoto iš Programos lėšų, vykdymo ataskaitą.
31. Metinės Programos priemonių ataskaitos aptariamos ir įvertinamos Bendruomenės sveikatos taryboje.
32. Už lėšų panaudojimą pagal paskirtį atsako įstaigos / organizacijos, į kurios sąskaitą pervedamos lėšos, vadovas, vyriausiasis finansininkas ir projekto vadovas.
33. Savivaldybės administracija kasmet iki gegužės 1 d. pateikia ataskaitą pagal formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 18 d. nutarimu Nr. 176 „Dėl savivaldybės vykdomų visuomenės sveikatos priežiūros funkcijų įgyvendinimo ataskaitos teikimo tvarkos ir ataskaitos formos patvirtinimo“, o prireikus ir papildomą informaciją Sveikatos apsaugos ministerijai.
34. Savivaldybės vykdomų visuomenės sveikatos priežiūros funkcijų įgyvendinimo ataskaita, patvirtinta Savivaldybės taryboje, kasmet viešai pateikiama Savivaldybės bendruomenei, ją paskelbiant Savivaldybės interneto svetainėje.
35. Šio aprašo vykdymą kontroliuoja Savivaldybės gydytojas, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.
1 priedas
PARAIŠKA DALYVAUTI
VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS
SVEIKATOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO KONKURSE
1. Organizacijos pavadinimas |
2. Projekto pavadinimas |
3. Informacija apie organizaciją |
Adresas: |
Miestas ir indeksas: |
Telefonas (pateikite su tarpmiestiniu kodu): |
Faksas (pateikite su tarpmiestiniu kodu): |
Elektroninis paštas Interneto puslapis: |
4. Projekto vykdytojai |
Bendras projekto vykdytojų skaičius: |
5. Projekto dalyviai |
Bendras projekto dalyvių skaičius: |
6. Projekto vadovo vardas, pavardė bei kontaktiniai duomenys (telefonas, el. paštas, faksas): |
|
7. Projekto partneriai (aprašykite kiekvieną numatomą projekto partnerį) |
Organizacijos / institucijos pavadinimas: |
Būstinės adresas: Telefonas: Bendradarbiavimo statusas (bendradarbiavimo sutartis, planuojate susisiekti ir pan.): |
Glaustai apibrėžkite organizacijos / institucijos vaidmenį projekte: |
8. Trumpas projekto pristatymas (santrauka) |
|
9. Projekto turinys |
|
9.1. Problema-situacijos analizė. Glaustai aprašykite konkrečią problemą kurią sieksite spręsti įgyvendindami projektą (kokia ta problema, kiek ir kaip ji aktuali bendruomenei ir kt.). |
|
9.2. Projekto tikslas. |
|
9.3. Projekto uždaviniai. |
|
9.4. Laukiami projekto rezultatai. (Pateikite kokybinius ir konkrečius išmatuojamus kiekybinius rezultatus, kurie bus pasiekti projekto įgyvendinimo metu). |
|
9.5. Veiklos etapai. Pateikite projekto veiklos schemą: kas, kur, kada bus daroma, kiek dienų truks, kokios temos bus analizuojamos, kokie lektoriai ar specialistai dalyvaus. |
|
Mėnuo (arba savaitės ir pan.) |
Kas bus daroma? |
9.6. Kas bus renginio ar kitos veiklos dalyviai; kokiu būdu dalyviai bus pritraukiami į projektą? (Aprašykite pritraukimo bei atrankos principus ir metodus). |
9.7. Pagrindinių projekto vykdytojų CV |
10. Kiti projekto finansavimo šaltiniai (jei yra): |
|
Data: Organizacijos vadovo vardas, pavardė, parašas:
Organizacijos spaudo vieta A.V. |
TEISĖS AKTŲ PROJEKTO ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Savivaldybės tarybos sprendimas „Dėl Birštono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarka)
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Savivaldybės gydytoja Eglė Grinevičienė
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]:
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[2]:
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Nesudaro |
|
x tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Nėra |
|
x tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Tvarkos 3, 5, 9, 11, 17, 27, 30, 33, 35 punktai |
|
x tenkina □ netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Atitinka |
|
x tenkina □ netenkina |
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Tvarkos 10, 11, 21. 23 punktai |
|
x tenkina □ netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Išimtys netaikomos |
|
x tenkina □ netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Tvarkos 18, 27, 28, 34 punktas |
|
x tenkina □ netenkina |
|||
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Kriterijus netaikomas |
|
□tenkina □ netenkina |
|||
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Tvarkos aprašo IV ir V skyriai |
|
x tenkina □ netenkina |
|||
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Tvarkos 18, 26, 34 punktai |
|
x tenkina □ netenkina |
|||
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[3] |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Tvarkos 32 punktas |
|
x tenkina □ netenkina |
|||
18. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Tvarkos 15, 16 punktai |
|
x tenkina □ netenkina |
|||
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Kriterijus netaikomas |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
Savivaldybės gydytoja Eglė Grinevičienė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
Teisės ir personalo skyriaus vedėja Aušra Slavinskienė |
||||
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
||||
|
|
|
|
||||
|
(parašas) (data) |
|
(parašas) (data) |
||||
_______________
[1]Jeigu tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nepašalinta ar kuriai valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių.
[2] Tas pat.
[3]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.