LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VYRESNIO AMŽIAUS ŽMONIŲ REIKALŲ TARYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. liepos 22 d. Nr. A1-489

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.11 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.11 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Vyresnio amžiaus žmonių reikalų tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. balandžio 3 d. įsakymą Nr. A-101 „Dėl Lietuvos pensininkų reikalų tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sudarymo ir Lietuvos pensininkų reikalų tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal priskirtą veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                   Monika Navickienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2022 m. liepos 22 d.

įsakymu Nr. A1-489

 

VYRESNIO AMŽIAUS ŽMONIŲ REIKALŲ TARYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vyresnio amžiaus žmonių reikalų tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Vyresnio amžiaus žmonių reikalų tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Taryba) veiklos tikslą, uždavinius, funkcijas, teises, Tarybos sudarymo ir darbo organizavimo tvarką.

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais vyresnio amžiaus žmonių visuomeninius santykius reglamentuojančiais teisės aktais ir Nuostatais.

3. Taryba yra visuomeninė patariamoji institucija vyresnio amžiaus žmonių socialinei įtraukčiai skatinti, socialinei sanglaudai palaikyti ir stiprinti. Taryba nėra juridinis asmuo.

4. Taryba, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo principų. Tarybos nariams už dalyvavimą Tarybos veikloje nemokama.

5. Nuostatuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

TARYBOS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Tarybos veiklos tikslas – užtikrinti veiksmingą valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų (toliau kartu – institucijos ir įstaigos) ir vyresnio amžiaus žmonių interesams atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų bendradarbiavimą, sudarant galimybę šiems žmonėms dalyvauti sprendžiant su jais susijusius klausimus institucijose ir įstaigose, valstybės ir savivaldybių lygmens konsultacinėse tarybose.

7. Tarybos uždaviniai:

7.1. nagrinėti vyresnio amžiaus žmonių gyvenimo kokybės klausimus;

7.2. teikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei, ministerijoms, institucijoms ir įstaigoms dėl vyresnio amžiaus žmonių reikmes atitinkančios ir socialinį teisingumą įgyvendinančios socialinės politikos formavimo.

8. Taryba, įgyvendindama Nuostatų 7 punkte nustatytus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

8.1. analizuoja, kaip skatinama vyresnio amžiaus žmonių socialinė įtrauktis ir palaikoma, stiprinama jų socialinė sanglauda;

8.2. teikia pasiūlymus Vyriausybei, ministerijoms, kitoms institucijoms ir įstaigoms dėl vyresnio amžiaus žmonių gyvenimo kokybės užtikrinimo priemonių, dėl socialinės įtraukties skatinimo politikos, jos įgyvendinimo, vyresnio amžiaus žmonių visuomeninius santykius reglamentuojančių teisės aktų projektų rengimo, galiojančių šios srities teisės aktų keitimo, papildymo ir pripažinimo netekusiais galios;

8.3. svarsto kitus vyresnio amžiaus žmonėms aktualius klausimus.

 

III SKYRIUS

TARYBOS TEISĖS

 

9. Taryba, įgyvendindama veiklos tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi šias teises:

9.1. gauti iš institucijų ir įstaigų informaciją, būtiną jos uždaviniams spręsti ir funkcijoms atlikti;

9.2. kviesti į posėdžius institucijų ir įstaigų atstovus;

9.3. sudaryti darbo grupes, komisijas, pasitelkti ekspertų klausimams, priskirtiems jos kompetencijai, nagrinėti;

9.4. dalyvauti rengiant teisės aktų, reglamentuojančių tiesiogiai su vyresnio amžiaus žmonėmis susijusius klausimus, projektus;

9.5. deleguoti vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių organizacijų atstovus į darbo grupes, rengiančias tuos projektus;

9.6. teikti pasiūlymus Vyriausybei, kitoms institucijoms ir įstaigoms, atsižvelgiant į jų veiklos sritis, dėl vyresnio amžiaus žmonių socialinės įtraukties skatinimo politikos, jos įgyvendinimo, vyresnio amžiaus žmonių visuomeninius santykius reglamentuojančių teisės aktų projektų;

9.7. palaikyti ir plėsti ryšius, keistis gerąja patirtimi ir praktika su vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančiomis tarptautinėmis organizacijomis, Europos Sąjungos ir kitų užsienio valstybių panašaus pobūdžio tarybomis, dalyvauti šių organizacijų ir tarybų renginiuose (suvažiavimuose, seminaruose, konferencijose, posėdžiuose ir kt.);

9.8. padėti vyresnio amžiaus žmonėms spręsti socialines, buitines, sveikatos apsaugos, saugumo ir kitas jiems ir jų bendruomenėms aktualias problemas;

9.9. skleisti visuomenei informaciją apie savo veiklą, laikantis asmens duomenų apsaugos reikalavimų.

 

IV SKYRIUS

TARYBOS SUDARYMO TVARKA

 

10. Socialinės apsaugos ir darbo ministras tvirtina Tarybos sudėtį (nurodomos asmens pareigos, vardas, pavardė). Taryba sudaroma 3 metų kadencijai.

11. Taryba sudaroma iš Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre registruotų vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų, veikiančių nacionaliniu ir (ar)tarptautiniu lygmeniu ir turinčių centrinį valdymo organą, regioninius ir (ar) teritorinius padalinius ir (arba) skyrius, atstovaujančius vyresnio amžiaus žmonių interesams, valstybės institucijų ir Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovų, jų pakaitinių atstovų.

12. Tarybos veikloje dalyvauja atstovai tų nevyriausybinių organizacijų, kurių pagrindinis veiklos tikslas – atstovauti vyresnio amžiaus žmonių ekonominiams, socialiniams ir kultūriniams interesams.

13. Tarybą sudaro 12 narių: 6 vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų deleguoti atstovai, 5 valstybės institucijų deleguoti atstovai ir 1 Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovas. Kaip valstybės institucijų atstovai gali būti deleguojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos atstovai. Kaip valstybės institucijų atstovai ir jų pakaitiniai atstovai gali būti deleguojami ne žemesnes kaip padalinio vadovo ar patarėjo pareigas einantys asmenys. Atstovai deleguojami Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai adresuotu raštu arba elektroniniu paštu, nurodant asmens pareigas, vardą, pavardę ir elektroninio pašto adresą.

14. Atstovus (po vieną iš kiekvieno Nuostatų 13 punkte nurodytų atstovus deleguojančių subjektų) ir jų pakaitinius atstovus į Tarybą deleguoja:

14.1. valstybės institucijos vadovas, kai deleguojamas valstybės institucijos atstovas ir jo pakaitinis atstovas;

14.2. Lietuvos savivaldybių asociacija, kai deleguojamas Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovas ir jo pakaitinis atstovas;

14.3. vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančios nevyriausybinės organizacijos vadovas, kai deleguojamas vyresnio amžiaus žmonėms atstovaujančios nevyriausybinės organizacijos atstovas ir jo pakaitinis atstovas;

15. Tarybos nario ir (ar) jo pakaitinio atstovo įgaliojimai pasibaigia arba nutrūksta, kai:

15.1. baigiasi Tarybos kadencija;

15.2. jis atsistatydina;

15.3. jis miršta;

15.4. jį delegavęs subjektas atšaukia jį iš Tarybos.

16. Nuostatų 15.2–15.4 papunkčiuose nurodytais atvejais Tarybos narį delegavęs subjektas per 30 dienų nuo pranešimo apie Tarybos nario ir (ar) jo pakaitinio atstovo įgaliojimų nutrūkimą pateikimo socialinės apsaugos ir darbo ministrui dienos raštu arba elektroniniu paštu pateikia naują atstovo ir (ar) jo pakaitinio atstovo kandidatūrą likusiam Tarybos kadencijos laikotarpiui (nurodomos asmens pareigos, vardas, pavardė).

17. Dėl objektyvių priežasčių (pvz.: Tarybos narys nevykdo ir (ar) netinkamai vykdo jam pavestas užduotis, ir (ar) trukdo Tarybai dirbti, ir (ar) nedalyvauja Tarybos posėdžiuose) Tarybos pirmininkas, o kai jo nėra, – Tarybos pirmininko pavaduotojas savo iniciatyva arba Tarybos siūlymu turi teisę raštu arba elektroniniu paštu kreiptis į Tarybos narį delegavusį subjektą, prašyti atšaukti deleguotą atstovą ir deleguoti į Tarybą naują atstovą (nurodomas Tarybos nario vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių prašoma atšaukti deleguotą atstovą ir deleguoti į Tarybą naują atstovą).

18. Tarybos nariai vienų metų kadencijai išrenka Tarybos pirmininką iš nevyriausybinių organizacijų atstovų Taryboje. Balsams pasiskirsčius po lygiai, organizuojamas kitas balsavimo etapas dėl po vienodą balsų skaičių surinkusių kandidatų. Tarybos nariai dėl Tarybos pirmininko balsuoja slaptai. Tarybos pirmininkas išrenkamas Tarybos narių balsų dauguma.

19. Pasibaigus Tarybos primininko kadencijai, naujas Tarybos pirmininkas rotacijos principu išrenkamas iš nevyriausybinių organizacijų atstovų Taryboje Nuostatų 18 punkte nustatyta tvarka. Tarybos kadencijos laikotarpiu Tarybos pirmininku negali būti renkamas Tarybos narys, jau ėjęs Tarybos pirmininko pareigas.

20. Tarybos pirmininko pavaduotojas vienų metų kadencijai iš valstybės institucijų atstovų renkamas Nuostatų 18–19 punktuose nustatyta tvarka. Tarybos kadencijos laikotarpiu Tarybos pirmininko pavaduotoju negali būti renkamas Tarybos narys, jau ėjęs Tarybos pirmininko pavaduotojo pareigas.

21. Sudarius Tarybą, Tarybos pirmininkas ir Tarybos pirmininko pavaduotojas išrenkami per pirmąjį Tarybos posėdį. Nuostatų 15.2–15.4 papunkčiuose nurodytais atvejais nutrūkus Tarybos pirmininko ar Tarybos pirmininko pavaduotojo įgaliojimams, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos pirmininką ar Tarybos pirmininko pavaduotoją delegavusio subjekto pranešimo apie Tarybos pirmininko ar Tarybos pirmininko pavaduotojo įgaliojimų nutrūkimą pateikimo socialinės apsaugos ir darbo ministrui dienos surengiamas Tarybos posėdis, kuriame išrenkamas naujas Tarybos pirmininkas ar Tarybos pirmininko pavaduotojas.

 

V SKYRIUS

TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

22. Tarybai vadovauja Tarybos pirmininkas, o kai jo nėra, – Tarybos pirmininko pavaduotojas.

23. Tarybos pirmininkas organizuoja Tarybos veiklą, atstovauja Tarybai, šaukia Tarybos posėdžius ir jiems pirmininkauja, kviečia į šiuos posėdžius institucijų ir įstaigų, darbdavių, kitų nevyriausybinių organizacijų ir įstaigų atstovus, nepriklausomus ekspertus.

24. Tarybos pirmininkui funkcijas vykdyti padeda Tarybos sekretorius. Tarybos sekretoriaus funkcijas atlieka socialinės apsaugos ir darbo ministro paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.

25. Pagrindinė Tarybos veiklos forma yra posėdžiai. Eiliniai Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kas 3 mėnesius. Neeiliniai Tarybos posėdžiai šaukiami Tarybos pirmininko, o kai jo nėra, – Tarybos pirmininko pavaduotojo arba trečdalio Tarybos narių iniciatyva. Tarybos pirmininkas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymo, kuriuo patvirtinta Tarybos sudėtis, įsigaliojimo dienos sušaukia Tarybą į pirmąjį posėdį.

26. Posėdžio medžiaga ir preliminari darbotvarkė išsiunčiamos elektroniniu paštu Tarybos nariams ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki posėdžio.

27. Tarybos pirmininko, o kai jo nėra, – Tarybos pirmininko pavaduotojo sprendimu atitinkami klausimai gali būti sprendžiami apklausos būdu – visiems Tarybos nariams el. paštu ar kitu būdu pateikiamas klausimas (-ai) ir nustatomas terminas jam (jiems) atsakyti. Apklausos būdu sprendimai priimami visų Tarybos narių balsų dauguma. Tarybos posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu, pasitelkiant informacines ir ryšių technologijas ir užtikrinant asmenų, dalyvaujančių posėdyje, tapatybės nustatymą.

28. Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti į Tarybos sudėtį neįeinančių nevyriausybinių organizacijų atstovai stebėtojo teisėmis. Nevyriausybinių organizacijų atstovai, pageidaujantys dalyvauti Tarybos posėdyje stebėtojo teisėmis, turi iš anksto kreiptis į Tarybos pirmininką – raštu, arba elektroniniu paštu prašyti jo leidimo dalyvauti posėdyje, nurodydami savo pareigas, vardą, pavardę. Tarybos pirmininko leidimu jie dalyvauja Tarybos posėdyje.

29. Tarybos posėdžiuose svarstomi Tarybos narių pateikti klausimai. Tarybos narių pasiūlymai dėl Tarybos posėdyje svarstytinų naujų klausimų pateikiami Tarybos pirmininkui. Tarybai posėdyje pritarus, šie klausimai įtraukiami į darbotvarkę.

30. Tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių. Sprendimai priimami Tarybos posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Tarybos pirmininko balsas.

31. Taryba sprendimus priima posėdžiuose; šie sprendimai įforminami protokolu, jame pateikiant balsavusiųjų (vardas, pavardė) pozicijas. Tarybos posėdis gali būti fiksuojamas garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną, o skaitmeninis posėdžio garso įrašas sunaikinamas. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai Tarybos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu. Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolų turinį, ir dokumentų rengimą reglamentuojančiais teisės aktais. Protokolus pasirašo Tarybos posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

32. Pasirašyto posėdžio protokolo kopija per 3 darbo dienas elektroniniu paštu turi būti išsiųsta Tarybos nariams, protokolo išrašas paskelbtas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje. Skelbiamame protokolo išraše yra nurodomi svarstyti klausimai ir priimti sprendimai, asmens duomenys nenurodomi.

33. Tarybos pasiūlymai, išvados ir rekomendacijos dėl Lietuvos Respublikos Seime ir Lietuvos Respublikos Vyriausybėje svarstomų institucijų ir įstaigų parengtų teisės aktų ir sprendimų projektų, taip pat dėl įvairių klausimų Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar kitoms institucijoms ir įstaigoms teikiami Tarybos vardu. Pasiūlymus, išvadas ir rekomendacijas pasirašo Tarybos pirmininkas.

34. Taryba vykdo pateiktų pasiūlymų, išvadų ir rekomendacijų įgyvendinimo stebėseną.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Nuostatuose nenumatytus Tarybos darbo organizavimo klausimus sprendžia Tarybos pirmininkas, o kai jo nėra, – Tarybos pirmininko pavaduotojas.

36. Tarybą techniškai ir ūkiškai aptarnauja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

37. Tarybos veiklos dokumentai saugomi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

38. Asmens duomenys, gauti Tarybai vykdant savo funkcijas, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

39. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

________________

part_2a957f9f8905434f92ea0f4993512d7d_end