Pasvalio rajono savivaldybės administracijos

direktorius

 

Įsakymas

Dėl EUROPOS PAGALBOS MAISTO PRODUKTAIS ir higienos priemonėmis LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS PASVALIO RAJONO GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO Patvirtinimo

 

2019 m. balandžio 15 d. Nr. DV-214

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais, Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašu Nr. 4, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-503 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 4 patvirtinimo“, Jungtinės veiklos sutartimi Nr. S-2018-0026/ASR 582, sudaryta 2018 m. gruodžio 19 d., tarp Europos socialinio fondo agentūros ir Pasvalio rajono savivaldybės administracijos:

1. Tvirtinu Europos pagalbos maisto produktais ir higienos prekėmis labiausiai skurstantiems Pasvalio rajono gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Skiriu Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus socialinių išmokų vyriausiąją specialistę Lydą Grigienę atsakingą už projekto „Parama maisto produktais ir higienos prekėmis“ vykdymą Pasvalio rajono savivaldybėje.

3. Pripažįstu netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. sausio 8 d. įsakymą DV-10 „Dėl Europos pagalbos (maisto produktais) labiausiai skurstantiems Pasvalio rajono gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Įsakymas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                            Rimantas Užuotas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2019 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. DV-214

 

EUROPOS PAGALBOS MAISTO PRODUKTAIS IR HIGIENOS PREKĖMIS LABIAUSIAI SKURSTANTIEMS PASVALIO RAJONO GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos pagalbos maisto produktais ir higienos prekėmis labiausiai skurstantiems Pasvalio rajono gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi dėl paramos maisto produktais ir higienos prekėmis (toliau – Parama) tvarką, Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo (toliau – Fondas) tikslinę grupę, kuriai Parama gali būti skiriama bendra ar išimties tvarka, Paramos Pasvalio rajono gyventojams teikimo organizavimą, atsakomybę ir kontrolę.

2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašu Nr. 4, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. A1-503 „Dėl Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 4 patvirtinimo“;

2.2. Europos socialinio fondo agentūros ir Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Jungtinės veiklos sutartimi Nr. S-2018-0026/ASR 582, sudaryta 2018 m. gruodžio 19 d. (toliau – JV sutartis).

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme ir Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės akte ir dokumente vartojamas sąvokas.

4. Paramos teikimą administruoja Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius). Seniūnijų seniūnai paskiria atsakingus seniūnijų darbuotojus už Paramos maisto produktais ir higienos prekėmis projekto įgyvendinimą (toliau – Seniūnijos atsakingas darbuotojas). Paramą priima, saugo ir paskirsto Seniūnijoms įstaiga ar organizacija (toliau – Vykdytojas), pasirašiusi Maisto produktų sandėliavimo sutartį su Pasvalio rajono savivaldybės administracija (toliau – Užsakovas).

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PARAMOS

 

5. Asmenys (šeimos), kurių deklaruota ar faktinė gyvenamoji vieta yra Pasvalio rajone, dėl Paramos kreipiasi į seniūnijas pagal faktinę gyvenamąją vietą.

6. Kreipdamiesi dėl Paramos skyrimo asmenys (šeimos) užpildo prašymą, pagal patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro formą, kuriame nurodo duomenis apie šeimą, jos narių veiklos pobūdį, gaunamas pajamas bei kitą Paramai gauti reikalingą informaciją (išskyrus informaciją iš Socialinės paramos informacinės sistemos (toliau – SPIS) esamų duomenų bazių).

7. Asmenys (šeimos), gaunantys socialinę pašalpą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, socialinę paramą mokiniams pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą, taip pat globojami šeimose vaikai ir asmenys nuo 18 metų, kuriems paskirta globos (rūpybos) išmoka pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą, į Paramos gavėjų sąrašus įrašomi seniūnijai pateikus užpildytą prašymą pagal patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro formą.

8. Asmens (šeimos) prašymas galioja iki vienų kalendorinių metų (nuo n metų sausio 1 d. iki n metų gruodžio 31 d.), jeigu nepasikeitė jo ar su juo kartu gyvenančių asmenų padėtis pagal Aprašo 7, 13 ir 14 punktuose nurodytus teisės aktus.

9. Asmenys (šeimos) prašymus ateinantiems metams turi teisę pradėti teikti nuo einamųjų metų gruodžio 1 d.

10. Einamaisiais metais prašymai gali būti teikiami bet kuriuo metu.

11. Asmenys (šeimos), kurie du kartus iš eilės neatsiėmė paramos ir nenurodė objektyvių priežasčių, Seniūnijos seniūno sprendimu gali būti neįtraukiami į vėliau sudaromus Paramos gavėjų sąrašus ir dėl šios Paramos turi kreiptis iš naujo.

12. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms, apie tai asmuo (šeima) per dešimt darbo dienų privalo informuoti seniūniją. Su šia sąlyga seniūnijos atsakingas darbuotojas pareiškėją supažindina pasirašytinai asmens (šeimos) prašymo priėmimo metu.

 

III SKYRIUS

TEISĖS Į PARAMĄ MAISTO PRODUKTAIS NUSTATYMAS

 

13. Fondo tikslinė grupė – asmenys, kurių vidutinės mėnesinės pajamos neviršija Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) 1,5 dydžio per mėnesį (toliau – Paramos gavėjai). Bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pajamos per mėnesį apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nuostatomis, išskyrus pajamas, gaunamas iš žemės ūkio veiklos, kurios skaičiuojamos tik pagal šios veiklos apskaitos dokumentus, netaikant pajamų nustatymo pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus žemės ūkio veiklos pajamų, įvertintų pagal sąlygines išlaidas, normatyvus arba pajamų normą hektarui žemės ūkio naudmenų.

14. Teisę į Paramą kitais atvejais (išimties tvarka) turi Fondo tikslinė grupė, kurios vidutinės mėnesinės pajamos vienam asmeniui didesnės nei 1,5 VRP dydžio, bet neviršija 2,2 VRP dydžių per mėnesį, tai:

14.1. šeimos, vieni gyvenantys asmenys, kuriems registracija Užimtumo tarnyboje nutraukta dėl pažeidimų be teisės registruotis 6 mėnesius;

14.2. šeimos, kurioms taikoma atvejo vadyba;

14.3. kai vienas gyvenantis asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys yra patyrę socialinę riziką;

14.4. pensinio amžiaus, neįgalieji ir vieniši asmenys;

14.5. kai vienas iš tėvų, augina vaikus;

14.6. šeimai netekus maitintojo;

14.7. įvykus nelaimei, padariusiai žalą vieno gyvenančio asmens ar bendrai gyvenančių asmenų turtui, sveikatai, dėl kurios asmuo pateko į sunkią materialinę padėtį (patekus į sunkią materialinę padėtį dėl ligos, atliktos operacijos, įvykusio gaisro ir kt.);

14.8. prieglobsčio prašytojams, perkeltiems į Lietuvos Respublikos teritoriją pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 22 d. nutarimą Nr. 628 „Dėl užsieniečių, kuriems reikia prieglobsčio, perkėlimo į Lietuvos Respublikos teritoriją“;

14.9. prieglobstį Lietuvos Respublikoje gavusiems asmenims:

14.9.1. užsieniečiams, kuriems suteiktas pabėgėlio statusas pagal Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – UTPĮ) 86 straipsnį;

14.9.2. užsieniečiams, kuriems suteikta papildoma apsauga pagal UTPĮ 87 straipsnį.

15. Asmenų (šeimų), nurodytų Aprašo 14 punkte, prašymus Paramai gauti ir kitus reikalingus dokumentus, patvirtinančius objektyvią priežastį, dėl ko parama turėtų būti skiriama, priėmęs Seniūnijos atsakingas darbuotojas organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akto (toliau – BTA) surašymą.

16. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinime ir BTA surašyme dalyvauja atitinkamos seniūnijos seniūnas ir socialinio darbo organizatorius, Pasvalio socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai, atitinkamos gyvenamosios vietovės bendruomenės pirmininkas, atitinkamos seniūnaitijos seniūnaitis. Surašytas BTA turi būti pasirašytas visų patikrinime dalyvavusių asmenų. Apie Paramos teikimą pareiškėjas informuojamas jo pasirinktu būdu (telefonu ar laišku).

17. Kilus pagrįstiems įtarimams apie gautas nelegalias asmens pajamas ar apie pateiktus neteisingus duomenis arba apie tai, kad jie nuslepiami, patikrinus ir surašius BTA, Parama gali būti neskiriama.

 

IV SKYRIUS

PARAMOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

18. Seniūnijos atsakingas darbuotojas:

18.1. priima prašymus, reikalingus dokumentus ir renka informaciją iš turimų SPIS duomenų bazių;

18.2. patikrina asmens (šeimos) pateiktus Aprašo 18.1. punkte nurodytus dokumentus ir nustato asmens (šeimos) teisę į Paramos gavimą ir žodžiu informuoja asmenį (šeimą) apie suteiktą teisę į Paramą;

18.3. suveda duomenis į SPIS duomenų bazę;

18.4. informuoja asmenį (šeimą), kai jis neatitinka Paramos gavimo sąlygų ir neįgyja teisės į ją, kreipimosi metu;

18.5. priėmęs ir užregistravęs naujus asmenų (šeimų) prašymus, pildo sudarytą Paramos gavėjų sąrašą, o pasikeitus jų pajamoms, sąrašą koreguoja bei atnaujina;

18.6. pagal suvestus į programą SPIS duomenis formuoja Paramos gavėjų sąrašus pagal tuo metu galiojančią Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą sąrašo pavyzdinę formą ir nustatytu laiku Skyriui perduoda Paramos gavėjų skaičių ir sąrašą elektronine ir rašytine forma;

18.7. teikia Skyriui kitą reikalingą informaciją apie Paramos gavėjus, prognozuoja seniūnijose gyvenančių šios Paramos gavėjų skaičių;

18.8. teikia informaciją seniūnijos gyventojams apie Paramos prašymų priėmimą, Paramos skyrimą, teikimą, dalijimo organizavimą bei kitais su šios Paramos gavimu susijusiais klausimais, o Paramos dalijimo data paskelbia gyventojams dalijimo punktuose, gerai matomose vietose;

18.9. organizuoja Paramos atsivežimą į Seniūniją ir jos išdalijimą, tvarko atskirus transporto kelionės lapus – važtaraščius, dėl kuro sąnaudų, susijusių su Paramos atvežimu, apskaičiavimo;

18.10. išdalijus Paramą, pateikia Skyriui Paramos gavėjų sąrašus su parašais.

19. Seniūnijos Paramą iš sandėlio atsiima per penkias darbo dienas po atvežimo į sandėlį dienos. Parama seniūnijose dalijama dešimt darbo dienų nuo jos atsivežimo į seniūniją dienos. Jei per tą laikotarpį Paramos gavėjai paramos neatsiima, ji perduodama:

19.1. asmenims, kurie konkretaus Paramos dalijimo metu turi teisę ją gauti, tačiau į Paramos gavėjų sąrašus buvo įtraukti po to, kai Paramos gavėjų skaičius buvo perduotas Europos pagalbos fondo agentūrai;

19.2. asmenims, kurie konkretaus Paramos dalijimo metu turi teisę gauti Paramą, tačiau į Paramos gavėjų sąrašus nebuvo įtraukti, nes Paramos gavėjų sąrašų elektroninės versijos buvo pateiktos Europos pagalbos fondo agentūrai. Tokiu atveju Seniūnijos atsakingas darbuotojas informuoja Skyriaus darbuotoją, atsakingą už Paramos gavėjų sąrašų sudarymą, dėl papildomų asmenų teisės gauti Paramą. Parama papildomiems asmenims perduodama tik sulaukus teigiamo atsakymo iš Skyriaus atsakingo darbuotojo;

19.3. Grūžių vaikų globos namų Šeimos krizių centrui, kitoms institucijoms teisės aktų nustatyta tvarka teikiančioms socialines paslaugas.

20. Nepanaudoti Paramos likučiai atvežami į Skyrių, surašius Nepanaudotų maisto produktų (likučių) perdavimo–priėmimo aktą ir (ar) Nepanaudotų būtinojo asmeninio vartojimo prekių (likučių) perdavimo–priėmimo aktą pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintas formas.

21. Skyrius:

21.1. pagal iš Seniūnijų gautus Paramos gavėjų sąrašus formuoja bendrą Pasvalio rajono savivaldybės Paramos gavėjų sąrašą, perduoda jį Europos pagalbos fondo agentūrai;

21.2. konsultuoja seniūnijų darbuotojus Paramos teikimo klausimais;

21.3. teikia informaciją apie Paramos gavėjus, suteiktą Paramą, sistemina duomenis, pagal poreikį rengia ir teikia ataskaitas, prognozuoja Paramos gavėjų skaičių;

21.4. teikia informaciją gyventojams dėl Paramos skyrimo, teikimo ir dalijimo, skelbia informaciją Pasvalio rajono savivaldybės internetiniame puslapyje;

21.5. teikia Vykdytojui duomenis apie Paramos kiekius, atvežimo laiką.

22. Vykdytojas:

22.1. priima Paramos siuntas, patikrina jų kiekį, ženklinimą, pakuotes, tinkamumo vartoti terminus, teikėjo pateiktas pažymas, surašo teisės aktais nustatytus dokumentus;

22.2. paskirsto Paramą ir ją išduoda seniūnijoms;

22.3. užpildytus dokumentus pateikia Skyriui.

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

23. Seniūnijos atsako už prašymų priėmimą ir reikalingų dokumentų surinkimą, teisės į Paramą teisingą ir teisėtą nustatymą, šios Paramos paskyrimą, reikiamos informaciją pateikimą Skyriui ir seniūnijos gyventojams, Paramos parsivežimą į seniūnijas iš Vykdytojo ir išdalijimą Paramos gavėjams teisės aktų ir Aprašo nustatyta tvarka ir terminais.

24. Skyrius atsako už teisės aktų nustatytų duomenų pateikimą laiku Europos pagalbos fondo agentūrai ir Vykdytojui.

25. Vykdytojas atsako už Paramos priėmimą, saugojimą ir paskirstymą seniūnijoms, Paramos priėmimo ir paskirstymo dokumentacijos pildymą, už kitų įsipareigojimų, numatytų maisto produktų sandėliavimo sutartyje, vykdymą.

26. Paramos teikimo kontrolę vykdo Europos pagalbos fondo agentūra.

27. Skyrius prižiūri seniūnijose gautų prašymų ir pateiktų dokumentų teisingumą ir jų saugojimą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Prašymai ir pateikti dokumentai dėl Paramos skyrimo saugomi seniūnijose, kiti teisės aktų nustatyti dokumentai saugomi Skyriuje.

29. Skundai dėl paramos skyrimo/neskyrimo nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Pasikeitus šiame Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

 

_______________________