LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. VASARIO 24 D. ĮSAKYMO NR. 3D-102 „DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gruodžio 19 d. Nr. 3D-871

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Aktyviu ūkininku laikomas subjektas, kuris, nepriklausomai nuo vykdomos veiklos pobūdžio, už praėjusius metus gavo bendrą tiesioginių išmokų sumą (apskaičiuotą bendrą visų paramos schemų sumą, kurią pareiškėjas turėjo teisę gauti), neviršijančią 2 000 Eur, arba subjektas, o tais atvejais, kai praėjusiais metais neteikė paraiškos, pagal einamųjų metų deklaruotą plotą už praėjusius metus jam apskaičiuota paramos tiesioginių išmokų suma neviršija 2 000 Eur; taip pat subjektas, kuris už praėjusius metus gavęs bendrą tiesioginių išmokų sumą (apskaičiuotą bendrą visų paramos schemų sumą, kurią pareiškėjas turėjo teisę gauti), viršijančią 2 000 Eur, kai praėjusiais metais neteikė paraiškos, pagal einamųjų metų deklaruotą plotą už praėjusius metus jam apskaičiuota paramos tiesioginių išmokų suma viršytų 2 000 Eur, ir einamaisiais metais atitinkantis bent vieną iš šių kriterijų:“.

2. Pakeičiu 5.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.1.1. kuris yra ne vyresnis kaip 40 metų (tais metais, kai pirmą kartą teikia paraišką dalyvauti intervencinėje priemonėje, paraiškos teikimo dieną nesuėję 41 metai);“.

3. Pakeičiu 5.1.3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.1.3.3ne trumpesnė kaip vienų metų praktinė ūkininkavimo patirtis. Praktinė ūkininkavimo patirtis – ne mažiau kaip vienų metų darbas žemės ūkio ir (arba) veterinarijos srityje, pateikiant tai pagrindžiančius dokumentus (darbo, paslaugų sutarčių kopijas). Vienų metų stažas gali būti nepertraukiamas arba gali būti sudarytas, skaičiuojant laikotarpius, kai buvo dirbta žemės ūkio ir (arba) veterinarijos srityse, kurių suma turi būti ne mažesnė kaip 251 darbo diena (metinis darbo dienų skaičius);“.

4. Pakeičiu 5.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.2.2. kurio dalyviai (akcininkai, pajininkai, kt.), vienasmenis valdymo organas arba visi kolegialaus valdymo organo nariai yra ne vyresni nei 40 metų (tais metais, kai pirmą kartą teikia paraišką dalyvauti intervencinėje priemonėje, paraiškos teikimo dieną nesuėję 41 metai) fiziniai asmenys;“.

5. Papildau 51 punktu:

51. Projekto bendrosiomis išlaidomis laikomos rengiant ir įgyvendinant projektą patiriamos išlaidos: atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams už konsultacijas, susijusias su aplinkosauginiu ir ekonominiu tvarumu, įskaitant galimybių studijų, verslo planų (veiklos ir (arba) projektų aprašų) ir kitų su jais susijusių dokumentų rengimą, kai šios išlaidos skiriamos nekilnojamajam turtui statyti ir (arba) įsigyti, įskaitant ilgalaikę nuomą, ir gerinti, naujiems įrenginiams ir įrangai, įskaitant techniką, pirkti ir (arba) išperkamajai nuomai, taip pat šio projekto viešinimo išlaidos.“

6. Pakeičiu 13.23 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.23. rengia bei, suderinusi su VI Europos Sąjungos reikalų ir paramos politikos departamento Europos Sąjungos paramos programų stebėsenos ir vertinimo skyriumi, teikia VI planuojamų patirti išlaidų iš EŽŪFKP/EŽŪGF ir bendrojo finansavimo lėšų prognozes dėl Strateginiam planui įgyvendinti reikalingų lėšų numatymo Lietuvos Respublikos valstybės biudžete;“.

7. Pakeičiu 13.29 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.29. vykdo kontrolę ir užtikrina, kad pagal kiekvieną intervencinę priemonę pagal Sostinės regioną ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regioną, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016  m. sausio  6 d. nutarimu Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“, finansuojamų projektų suma neviršytų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. kovo 9 d. įsakyme Nr. 3D-139 „Dėl Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir viešosios paramos metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano tiesioginių išmokų, sektorines ir kaimo plėtros intervencines priemones, paskirstymo sąrašų patvirtinimo“ (toliau – žemės ūkio ministro įsakymas dėl metinių lėšų) patvirtintos atitinkamam regionui visam laikotarpiui (2023–2027 m.) skirtos sumos, jeigu šiame įsakyme nurodytas intervencinei priemonei skiriamų lėšų paskirstymas pagal regionus bei VI nustatyta tvarka reguliariai informuoja VI apie šios nuostatos įgyvendinimą;“.

8. Papildau nauju 13.31 papunkčiu:

13.31. užtikrina nuolatinį informacijos apie geruosius projektų pavyzdžius kaupimą ir šios informacijos pateikimą laiku VI ir Lietuvos kaimo tinklo sekretoriatui;“.

9. Buvusį 13.31 papunktį atitinkamai laikau 13.32 papunkčiu.

10. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:

74Trumpiausias kvietimo teikti paramos paraiškas laikotarpis paprastai yra 20 darbo dienų, bet ne mažiau kaip 14 darbo dienų. Sudarant paraiškų priėmimo tvarkaraštį, kvietimo pradžia ir pabaiga nurodoma darbo dieną.“

11. Papildau 761 punktu:

761. Paramos paraiškų priėmimo etapui skiriama lėšų suma, nurodyta Taisyklių 76.3 papunktyje, nustatoma vadovaujantis metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti pagal Strateginio plano intervencines priemones, paskirstymo sąrašais, patvirtintais žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų:

761.1. kaimo plėtros intervencinių priemonių atveju:

761.1.1. kai per metus suplanuotas vienas paraiškų priėmimo etapas:

761.1.1.1. jeigu pabaigtas pagal ankstesnius paraiškų priėmimo etapus pateiktų paraiškų, kurioms užtenka kvietimuose nustatytos sumos, vertinimas, kvietime nurodyta suma turi neviršyti metinių lėšų paskirstymo įsakymu nustatytų nuo programinio laikotarpio pradžios iki einamųjų metų įskaitytinai metinių lėšų ir leistų viršyti maksimalius įsipareigojimus lėšų bendros sumos bei patvirtintos paramos sumos pagal ankstesniais paraiškų priėmimo etapais priimtas paraiškas skirtumo;

761.1.1.2. jeigu pagal ankstesnį paraiškų priėmimo etapą pateiktos paraiškos, kurioms užtenka kvietime nustatytos sumos, nebaigtos vertinti ir pagal tas paraiškas prašoma paramos suma:

761.1.1.2.1. mažesnė nei skirta tam kvietimui (ankstesniam paraiškų priėmimo etapui), nustatant naujam kvietimui skirtą sumą pagal Taisyklių 761.1.1.1 papunktį, laikoma, kad pagal ankstesnį paraiškų priėmimo etapą bus patvirtinta visa prašoma paramos suma;

761.1.1.2.2. didesnė nei tam kvietimui skirta suma, nustatant naujam kvietimui skirtą sumą pagal Taisyklių 761.1.1.1 papunktį, laikoma, kad bus patvirtinta parama už visą tam kvietimui skirtą sumą;

761.1.2. kai per metus suplanuotas daugiau kaip vienas paraiškų priėmimo etapas:

761.1.2.1. neviršijant žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų kiekvienam kvietimui nustatytos sumos;

761.1.2.2. tuo atveju, kai žemės ūkio ministro įsakyme dėl metinių lėšų nenurodyta atskirai kiekvienam kvietimui skirta suma, pirmam kvietimui nurodoma tiems metams skirta suma, kuri apskaičiuojama, kaip nurodyta Taisyklių 761.1.1.1 arba 761.1.1.2 papunkčiuose. Kitiems tų metų kvietimams nurodomas tiems metams skirtos sumos likutis, atsižvelgiant į prašomą paramos sumą pagal ankstesnius kvietimus, kaip nurodyta Taisyklių 761.1.1.1 ir 761.1.1.2 papunkčiuose;

761.1.3. kai žemės ūkio ministro įsakyme dėl metinių lėšų metinės sumos nurodomos pagal regionus, kvietime nurodyta regionui skiriama suma turi neviršyti metinių lėšų paskirstymo įsakymu regionui einamiesiems metams skirtos sumos bei turi būti užtikrintas Taisyklių 13.29 papunkčio įgyvendinimas;

761.2. vyno ir bitininkystės sektorių intervencinių priemonių atveju – neviršijant žemės ūkio ministro įsakyme dėl metinių lėšų atitinkamiems metams nustatytos lėšų sumos;

761.3. vaisių ir daržovių sektoriaus intervencinės priemonės atveju – lėšos skiriamos pagal faktiškai kalendoriniais metais priimtas ir patvirtintas paraiškas, t. y. žemės ūkio ministro įsakyme dėl metinių lėšų atitinkamiems metams nustatytos lėšų sumos gali būti viršytos.“

12. Pakeičiu 78.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

78.1. užpildžius elektroninę formą asmeniškai ar per įgaliotą asmenį ŽŪMIS portalo interneto prieigoje adresu https://zumis.lt. Paramos paraiška ŽŪMIS portale turi būti pateikta ne anksčiau kaip kvietimo teikti paramos paraiškas pirmą dieną 00.00.00 val. ir ne vėliau kaip iki kvietimo teikti paramos paraiškas paskutinės dienos 23.59.59 val. Kai paramos paraišką teikia įgaliotas asmuo, pareiškėjo suteiktas ir patvirtintas parašu (juridinio asmens atveju, vadovo parašu patvirtintas) įgaliojimas (skenuotas PDF formatu) per ŽŪMIS portalą, naudojantis ŽŪMIS pranešimų siuntimo funkcionalumu (ŽŪMIS meniu punktas „Pranešimai“), arba pasirašytas kvalifikuotu el. parašu el. paštu paraiskos@nma.lt turi būti pateiktas Mokėjimo agentūrai likus ne mažiau nei 3 (trims) darbo dienoms iki paramos paraiškų pateikimo termino pabaigos. Paramos paraiška gali būti teikiama gavus iš Mokėjimo agentūros informaciją, kad įgaliojime nurodytam asmeniui suteikta atstovavimo teisė. Prie elektroninės paramos paraiškos užpildytos formos pridedami dokumentai turi būti elektroninės formos (DOC, DOCX, XLS, XLSX, PDF, SHAPE formatu). Elektroninės paramos paraiškos formos vaizdinis laukų išdėstymas gali skirtis nuo spausdintinės dokumento versijos, tačiau turinys turi atitikti žemės ūkio ministro tvirtinamą formą. Neužpildžius elektroninės formos ŽŪMIS portale, o paramos paraišką pateikus nuskenuotą, naudojantis ŽŪMIS portalu, paramos paraiška nepriimama;“.

13. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:

86. Paramos paraiškos turi būti pradėtos vertinti nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Jeigu taikomas ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos. Jeigu ribotos trukmės kvietimas buvo sustabdytas nepasibaigus paramos paraiškų priėmimo laikotarpiui, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo kvietimo teikti paramos paraiškas sustabdymo. Jeigu taikomas tęstinis kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo jos užregistravimo Mokėjimo agentūroje dienos. Į paramos paraiškų vertinimo terminą įskaičiuojamas pirmumo eilės sudarymo, paklausimų pareiškėjui, patikrų vietoje atlikimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo bei ekspertizės atlikimo terminas. Paklausimai, informaciniai pranešimai pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui pateikiami Informaciniame portale. Paskelbus paklausimą, informacinį pranešimą Informaciniame portale, pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas apie paskelbtą dokumentą taip pat informuojamas vienu iš būdų, kuriuo pareiškėjas sutiko būti papildomai informuotas: neregistruotu laišku, elektroniniu paštu arba trumpąja žinute mobiliuoju telefonu. Paklausimas, informacinis pranešimas laikomas įteiktu paklausimo, informacinio pranešimo Informaciniame portale paskelbimo dieną. Pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui paklausimas, informacinis pranešimas taip pat gali būti išsiųstas papildomu informavimo būdu, jeigu pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas papildomą informavimo būdą nurodė paraiškoje. Atskirų intervencinių priemonių paramos paraiškų vertinimo terminai gali būti numatyti intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse. Pasibaigus paramos paraiškų vertinimo terminui, Mokėjimo agentūra per 5 darbo dienas nuo vertinimo termino pabaigos, raštu informuoja VI apie vertinimo rezultatus, t. y., pateikia konkretaus kvietimo dar nepateiktas paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, o tais atvejais jei paramos paraiškų atrankai projektų atrankos komitetas sudaromas VI, kartu pateikiama ir paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinė. Esant pagrįstam poreikiui, Mokėjimo agentūra turi teisę kreiptis į VI dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo. Sprendimą dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo, atsižvelgdamas į pateiktas priežastis, priima PVK. PVK taip pat gali priimti sprendimą pratęsti paramos paraiškų vertinimo terminą, skyrus papildomų lėšų vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms finansuoti, vadovaujantis Taisyklių 97 punktu. Apie paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimą pareiškėjai informuojami informaciniais pranešimais šiame punkte nustatytais būdais.“

14. Pakeičiu 125.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

125.4pareiškėjams, kurie įgyvendina projektą (verslo planą) pagal kitas kaimo plėtros intervencines priemones, kai teikiama investicinė parama ekonominei veiklai vykdyti, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos sritis „Parama investicijoms į žemės ūkio valdas“ ir „Parama investicijoms į žemės ūkio produktų perdirbimą, rinkodarą ir (arba) plėtrą“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos sritis „Parama smulkiesiems ūkiams“, „Parama jaunųjų ūkininkų įsikūrimui“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritį „Parama smulkių ūkio subjektų bendradarbiavimui“, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos sritį „Investicijos į miškininkystės technologijas“. Paramos pagal nurodytas  priemones galima kreiptis tik pabaigus įgyvendinti verslo planą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus galutinį mokėjimo prašymą.“

15. Pakeičiu 146 punktą ir jį išdėstau taip:

146Į projektų atrankos komitetų sudėtį įtraukiami esant poreikiui VI, institucinių partnerių atstovai ir (arba) Mokėjimo agentūros atstovai, suteikiant jiems balsavimo teises. Esant poreikiui į projektų atrankos komiteto sudėtį įtraukiami ekspertai, dalyvaujantys stebėtojų teisėmis. Sudarant projektų atrankos komitetą, turi būti siekiama užtikrinti, kad jo nariai turėtų pakankamai žinių bei patirties, būtinų rekomendacijoms dėl svarstomų paramos paraiškų atrankos pateikti.“

16. Pakeičiu 147 punktą ir jį išdėstau taip:

147Ekspertų, įtraukiamų į projektų atrankos komiteto sudėtį ir (arba) kviečiamų į atskirus projektų atrankos komiteto posėdžius, atranka ir dalyvavimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2021 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-382 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašo, ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašo bei partnerių ir ekspertų etikos kodekso patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas dėl bendradarbiavimo su partneriais ir ekspertais). Bendradarbiavimas su ekspertais vykdomas laikantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos partnerių ir ekspertų etikos kodekso, patvirtinto Įsakymu dėl bendradarbiavimo su partneriais ir ekspertais, nuostatų. Kai projektų atrankos komitetai sudaromi Mokėjimo agentūroje, vadovaujamasi Mokėjimo agentūros parengtais ir patvirtintais kolegialių organų grupių tvarkos aprašais, kurie parengti atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ekspertų atrankos į sudaromų kolegialių organų veiklą tvarkos aprašą, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendradarbiavimo su partneriais tvarkos aprašą ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos partnerių ir ekspertų etikos kodekso nuostatas, patvirtintas Įsakymu dėl bendradarbiavimo su partneriais ir ekspertais. VI ir ekspertų bendradarbiavimas grindžiamas šiais principais:“.

17. Pakeičiu 153 punktą ir jį išdėstau taip:

153. Projektų atrankos komiteto posėdžiuose gali būti kviečiami dalyvauti pareiškėjai ir (ar) jų atstovai, jeigu tai numatyta projektų atrankos komiteto darbo reglamente.“

18. Pakeičiu 170.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

170.4. pareiškėjas ir paramos gavėjas įsipareigoja sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir (arba) kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta kompensacinė išmoka, kaip yra vykdomas projektas ir (arba), kaip vykdoma veikla po lėšų projektui įgyvendinti skyrimo ir (arba) iki projekto įgyvendinimo pabaigos. Mokėjimo agentūrai nustačius, kad projektas yra rizikingas, pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui gali būti nustatyti šie papildomi įsipareigojimai: turėti atskirą sąskaitą finansų įstaigoje, per kurią vykdomos visos su  projektu susijusios buhalterinės operacijos (teikiant metines ataskaitas Mokėjimo agentūrai turi būti pateikiami visi metiniai šios finansų įstaigos sąskaitos išrašai. Mokėjimo agentūrai paprašius, turi būti pateikiami ir kitų pareiškėjo ar paramos gavėjo bei susijusių asmenų finansų įstaigos sąskaitų išrašai); grynaisiais pinigais atliekamos ūkinės operacijos turi būti užregistruojamos apskaitos registruose ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jų atlikimo (gryni pinigai gauti už parduotą produkciją ir atliktas paslaugas taip pat įnešami į sąskaitą vėliausiai kitą darbo dieną). Mokėjimo agentūra, nustačiusi, kad projektas yra rizikingas, per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją ar paramos gavėją, nurodydama papildomai nustatomus įsipareigojimus;“.

19. Pakeičiu 207 punktą ir jį išdėstau taip:

207. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos lėšų sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos nebekompensuojamos. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas Mokėjimo agentūrai pateikia galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas. Jeigu Mokėjimo agentūra, išanalizavusi galutinį mokėjimo prašymą, nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei pripažinta tinkama finansuoti paramos lėšomis, ji pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.“

20. Pakeičiu 225 punktą ir jį išdėstau taip:

225Projektų priežiūrai atlikti Mokėjimo agentūra naudojasi paramos gavėjo teikiama informacija bei savo atliktų patikrinimų duomenimis: nagrinėjami paramos gavėjų pateikti mokėjimo prašymai, užbaigto projekto metinės ataskaitos, projektų patikrų vietoje rezultatai ir kita Mokėjimo agentūros gaunama informacija. Užbaigto projekto metinė ataskaita turi būti įvertinta Mokėjimo agentūros nustatyta tvarka iki einamųjų metų spalio 31 d. Tuo atveju, jei užbaigto projekto metinė ataskaita vertinama neigiamai, sprendimai dėl sankcijų taikymo /netaikymo turi būti priimti iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Mokėjimo agentūra per 10 darbo dienų nuo užbaigto projekto metinės ataskaitos vertinimo pabaigos vertinimo rezultatus paskelbia Informaciniame portale.“

21. Pakeičiu 244 punktą ir jį išdėstau taip:

244Jeigu nustatytas pažeidimas yra susijęs su paramos gavėjui išmokėtomis paramos lėšomis ir priimamas sprendimas susigrąžinti išmokėtas paramos lėšas, grąžintinos lėšos, susidariusios įgyvendinant intervencines priemones, administruojamos vadovaujantis Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant Europos Sąjungos žemės ūkio ir žuvininkystės fondų priemones, administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 137 „Dėl Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant Europos Sąjungos žemės ūkio ir žuvininkystės fondų priemones, administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir kitais nacionaliniais teisės aktais.“

22. Pakeičiu 255 punktą ir jį išdėstau taip:

255. Už Strateginio plano informavimą ir viešinimą, plano matomumo didinimą atsakinga VI, kuri tam pasitelkia Mokėjimo agentūrą ir Lietuvos kaimo tinklą. Strateginio plano informavimui ir viešinimui koordinuoti VI sudaroma Strateginio plano viešinimo veiklų koordinavimo darbo grupė iš VI, Mokėjimo agentūros, Lietuvos kaimo tinklo, ŽŪŽIS koordinatoriaus ir prireikus kitų institucijų atstovų.“

23. Pakeičiu 257 punktą ir jį išdėstau taip:

257VI yra atsakinga už metinio komunikacijos plano parengimą ir jo įgyvendinimo koordinavimą:

257.1. metiniuose komunikacijos planuose nurodomi VI, Mokėjimo agentūros ir Lietuvos kaimo tinklo planuojami informavimo ir viešinimo veiksmai, priemonės, jų aprašymas bei už jų įgyvendinimą atsakingos institucijos, įgyvendinimo terminai, planuojamos lėšos, viešinimo ir informavimo uždaviniai, tikslinės grupės, stebėsenos ir vertinimo rodikliai;

257.2. atsižvelgiant į Strateginio plano 2023–2027 m. viešinimo veiksmų planą, Lietuvos kaimo tinklo 2023–2027 m. veiksmų programos nuostatas bei viešinimo, informavimo, matomumo ir skaidrumo didinimo poreikius, metiniam komunikacijos planui parengti reikalingą informaciją ir pasiūlymus pagal VI nustatytą formą Mokėjimo agentūra ir Lietuvos kaimo tinklo sekretoriatas pateikia iki kiekvienų metų lapkričio 1 d.;

257.3. metinis komunikacijos planas ir jo pakeitimai pristatomi Strateginio plano viešinimo veiklų koordinavimo darbo grupei, kuri priima sprendimą dėl planuojamų Strateginio plano informavimo, viešinimo bei matomumo didinimo veiksmų tikslingumo. Atsižvelgiant į Strateginio plano viešinimo veiklų koordinavimo darbo grupės sprendimą, kiekvienais metais iki gruodžio 1 d. žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinamas ateinančių metų komunikacijos planas;

257.4. VI, Mokėjimo agentūra ir Lietuvos kaimo tinklo sekretoriatas per 5 darbo dienas nuo metinio komunikacijos plano patvirtinimo dienos paskelbia jį savo interneto svetainėse;

257.5. ne rečiau nei kas šešis mėnesius Strateginio plano viešinimo veiklų koordinavimo darbo grupė peržiūri ir aptaria su Mokėjimo agentūra bei Lietuvos kaimo tinklo sekretoriatu metinį komunikacijos planą ir esant poreikiui bei šiai darbo grupei pritarus jį gali keisti;

257.6. Mokėjimo agentūra, Lietuvos kaimo tinklas iki einamųjų metų kovo 31 d. teikia informaciją apie praėjusių metų komunikacijos plane nurodytų veiklų įgyvendinimo rezultatus (įgyvendintus veiksmus, panaudotas lėšas) VI, kuri juos apibendrina ir naudoja teikiant informaciją Strateginio plano stebėsenos komitetui, esant poreikiui pristato Strateginio plano viešinimo veiklų koordinavimo darbo grupei ir (arba) VI kartu su EK organizuojamuose metiniuose peržiūros posėdžiuose.“

24. Pripažįstu netekusiu galios 259 punktą.

25. Papildau 2641 punktu:

2641Į paraiškos formą ir mokėjimo prašymo formą turi būti įtraukiama informacija dėl pareiškėjo arba paramos gavėjo priklausymo grupėms nuo 2022 m. lapkričio 21 d., kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/2116 59 straipsnio 4 d. ir Reglamento (ES) 2022/128 44 straipsnyje, bei informacija paramos gavėjams, kad šie duomenys kartu su kita informacija bus viešai skelbiami pagal Reglamento (ES) 2021/2116 98 straipsnį.“

26. Pakeičiu 1 priedo 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. žinau, kad informacija apie mano pateiktą paramos paraišką, nurodant paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, bus skelbiama Mokėjimo agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija gali būti naudojama statistikos, stebėsenos ir vertinimo tikslais.“

27. Pripažįstu netekusiu galios 2 priedo 6.3 papunktį.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                      Kęstutis Navickas