LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ AKCIJAI „16 DIENŲ BE SMURTO“ (2014 M. LAPKRIČIO 25 D.–2014 M. GRUODŽIO 10 D.) VYKDYTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO

 

2014 m. spalio 3 d. Nr. A1-468

Vilnius

 

Įgyvendindama Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. A1-462 „Dėl Valstybinės smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo nukentėjusiems asmenims 2014–2020 metų programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1.3 papunktį:

1. T v i r t i n u Projektų, skirtų akcijai „16 dienų be smurto“ (2014 m. lapkričio 25 d.–2014 m. gruodžio 10 d.) vykdyti (toliau – Projektai), atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties Projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):

Ingrida Venciuvienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė (komisijos pirmininkė);

Eglė Kanopaitė-Gruodienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Irena Ceinoriutė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Steponas Kulbauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento vyriausiasis patarėjas;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Aurelija Mineikaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus vyriausioji specialistė;

Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas;

Andrius Tekorius – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Lygių galimybių skyriaus vyriausiasis specialistas.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                               Algimanta Pabedinskienė


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro 

2014 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. A1-468

 

 

PROJEKTŲ, SKIRTŲ AKCIJAI „16 DIENŲ BE SMURTO“ (2014 M. LAPKRIČIO 25 D.–2014 M. GRUODŽIO 10 D.) VYKDYTI, atrankos kONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, skirtų akcijai „16 dienų be smurto“ (2014 m. lapkričio 25 d.–2014 m. gruodžio 10 d.) vykdyti (toliau – projektai), atrankos konkurso organizavimo 2014 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato finansuotinas veiklas ir prioritetus, reikalavimus projektui, paraiškos teikimą, projektų vertinimo komisijos darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams vertinimą, lėšų skyrimą projektams, vykdymą ir kontrolę.

2. Projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

3. Šio konkurso tikslas – atrinkti projektus, kuriais siekiama tarptautinės akcijos „16 dienų be smurto“ laikotarpiu (nuo 2014 m. lapkričio 25 d. iki 2014 m. gruodžio 10 d.) supažindinti visuomenę su įvairiomis smurto artimoje aplinkoje apraiškomis, jo padariniais, teisinėmis pasekmėmis bei atsakomybe, ugdyti nepakantumą smurtiniam elgesiui, informuoti apie pagalbos galimybes patyrus smurtą.

4. Projektus konkursui gali teikti nevyriausybinės organizacijos. Nevyriausybinės organizacijos šiuose Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos.

5. Galimi pareiškėjai:

5.1. nevyriausybinės organizacijos, kurios projektą vykdys vienoje savivaldybėje, mieste, miestelyje, seniūnijoje (toliau – vietinis projektas). Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 5 000 Lt (penki tūkstančiai litų). Bus finansuojama iki 50 projektų.

5.2. nevyriausybinės organizacijos, turinčios savo padalinius ir partnerius ne mažiau kaip 50-yje savivaldybių, ir kurios projektą vykdys ne vienoje savivaldybėje, mieste, miestelyje, seniūnijoje (toliau – nacionalinis projektas). Finansuojamas vienas projektas, kuriam galima skirti suma – iki 60 tūkst. litų.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR PRIORITETAI

 

6. Konkurso būdu finansuotinos veiklos skirtos smurto artimoje aplinkoje prevencijai vykdyti ir visuomenei šviesti (seminarai, apskritieji stalai, priemonių per žiniasklaidą organizavimas, leidyba ir kt.).

7. Prioritetai teikiami:

7.1. vietiniams projektams:

7.1.1. kurie į projekto veiklą tiesiogiai ar netiesiogiai įtrauks daugiau nei 100 dalyvių;

7.1.2. kurie projekto veiklai vykdyti įtrauks savanorius.

7.2. nacionaliniam projektui:

7.2.1. kuris į projekto veiklą tiesiogiai ar netiesiogiai įtrauks ne mažiau kaip 10 tūkst. dalyvių;

7.2.2. siūlomos veiklos bus įgyvendinamos visuose 10-yje regionų;

7.2.3. ne mažiau kaip dvidešimt procentų projekto išlaidų skiriama viešinimui;

7.2.4. kuris projekto veiklai vykdyti įtrauks savanorius.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

8. Projekte turi būti numatyta:

8.1. projekto tikslas;

8.2. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

8.3. tikslinės grupės;

8.4. uždaviniai;

8.5. informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius (pareiškėjai nurodyti Nuostatų 5.1 papunktyje);

8.6. padalinių savivaldybėse sąrašas, preliminarūs susitarimai su partneriais (pareiškėjai nurodyti Nuostatų 5.2 papunktyje);

8.7. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

8.8. projekto įgyvendinimo veiklų planas;

8.9. veiklos vykdymą užtikrinantis darbuotojų ir savanorių skaičius;

8.10. bendra projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš ministerijos;

8.11. kiti finansavimo šaltiniai;

8.12. pareiškėjo aprašymas;

8.13. laukiami rezultatai;

8.14. kita papildoma informacija teikiama pareiškėjo nuožiūra.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

9. Konkursui teikiami projektai turi būti aprašomi užpildant paraišką (1 priedas). Paraiškoje turi būti pateikiama informacija apie pareiškėjo, projekto vadovo, organizacijos buhalterio (tuo atveju, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, – apie šių asmenų) atitiktį prioritetams, paraiškos užpildymo data, vietiniams projektams – informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius, nacionaliniam projektui – padalinių savivaldybėse sąrašas, preliminarūs susitarimai su partneriais, kiti duomenys, nurodyti šių Nuostatų 8 punkte. Jei būtina, iš pareiškėjo gali būti prašoma pateikti patikslintą informaciją.

10. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, ir projekto vadovo bei patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei tokį antspaudą jis privalo turėti.

11. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

11.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų) kopijas, patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jei antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;

11.2. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

11.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

11.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių Nuostatų 14 punkte;

12. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką vietiniam projektui ir (ar) vieną paraišką nacionaliniam projektui.

13. Pareiškėjas privalo pateikti užantspauduotame voke 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat šių Nuostatų 11 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, datą.

Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba. Kiekvienas paraiškos ir papildomos medžiagos egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas, puslapiai sunumeruoti.

Ant voko užrašyti „Projektų, skirtų akcijai „16 dienų be smurto“ vykdyti, atrankos konkursui“. Vokai gali būti siunčiami paštu registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pristatomi į ministeriją adresu A. Vivulskio g. 11, Vilnius, 105 kab. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė, nei ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

Konkursui pasibaigus, projektų paraiškos jo dalyviams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienerius metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

14. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

14.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

14.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

14.3. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinamą arba melagingą informaciją;

14.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;

14.5. pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

14.6. asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

14.7. pareiškėjas yra gavęs ministerijos paramą ir neatsiskaitęs už jos panaudojimą sutartyje numatyta tvarka arba gautas lėšas naudojęs ne pagal tikslinę paskirtį.

15. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi ministerijos specialistai. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

16. Konkurse dalyvaujančių pareiškėjų pateiktas paraiškas ir kitus dokumentus vertina socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta Projektų atrankos komisija (toliau – komisija).

17. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.

18. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Komisijos veiklos klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

19. Per pirmąjį posėdį, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.

Komisijos nariai už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus traukiami tarnybinėn arba drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

20. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko balsas.

21. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

VI Skyrius

Paraiškų atitiktis reikalavimams ir Projektų vertinimas

 

22. Prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, komisijos sekretorius įvertina:

22.1. ar paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

22.2. ar paraiška atitinka Nuostatų 9 punkte nustatytus reikalavimus;

22.3. ar paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

22.4. ar pareiškėjas pateikė visus reikalaujamus dokumentus ir ar pateiktos dokumentų kopijos patvirtintos;

22.5. ar nevyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo;

22.6. ar pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius;

22.7. ar kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti;

22.8. ar paraiška ir dokumentai surašyti lietuvių kalba.

23. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.

24. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

24.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

24.2. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

24.3. pareiškėjas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;

24.4. paraiška neatitinka Nuostatų 9 punkte nustatytų reikalavimų;

24.5. projekto veikla neatitinka Nuostatų 6 punkto;

24.6. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

24.7. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

25. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 15 kalendorinių dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos.

26. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami kiekvienam projektui vertinimo anketą, vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais (2 priedas). Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 70 balų.

27. Komisijos nariai turi įvertinti:

27.1. ar projektai atitinka prioritetus;

27.2. ar paraiška atitinka keliamus reikalavimus;

27.3. projekto sąmatos pagrįstumą, lėšų panaudojimo tikimybę, ekonomiškumą;

27.4. projekto įgyvendinimo plano nuoseklumą.

28. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui vertintojų skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus mažėjimo tvarka. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų ir kuriems užteko Konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių paraiškų sąrašą. Rezervinės paraiškos galės pretenduoti į finansavimą Nuostatų 43 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė, nei nurodyta kitame projekte.

29. Komisijos narys vertindamas paraišką gali pasiūlyti, atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba lėšų neskirti, jei tai neatitinka konkurso Nuostatuose numatytų tikslų. 

30. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

31. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) ne vėliau kaip iki 2014 m. lapkričio 24 d. turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis ir pervedamos lėšos projektui įgyvendinti.

Ministerija kartu su kanclerio potvarkiu skirti lėšas perduoda Departamentui laimėjusių pareiškėjų paraiškas.

32. Nesudarius sutarties per Nuostatų 31 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

33. Pareiškėjai raštu ar elektroniniu paštu informuojami apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo priežastis.

34. Informacija apie atrinktus finansuoti projektus skelbiama ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII skyrius

Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

35. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki sutartyje nurodytos datos.

36. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

37. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:

37.1. išlaidos, susijusios su šių Nuostatų 6 punkte numatytų veiklų vykdymu (seminarų, apskritųjų stalų, priemonių per žiniasklaidą organizavimu, leidybos išlaidomis – skrajučių, lankstinukų, brošiūrų ir kt. – vykdomai veiklai viešinti);

37.2. projekto vadovo, asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo mokesčius; buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų sutartį teikimas. Šioms išlaidoms padengti gali būti skiriama ne daugiau kaip 15 procentų projektui skirtų lėšų;

37.3. ryšio paslaugų išlaidos (telefonų, interneto ir mobiliojo ryšio telefonų bei pašto išlaidos);

37.4. transporto paslaugoms;

37.5. kitų prekių (kanceliarinių, ūkinių prekių, smulkaus inventoriaus) įsigijimo išlaidos.

38. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

39. Jei pareiškėjas veikloms įgyvendinti sudaro darbo sutartis, darbo užmokestis mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.

40. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti, pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir paprastajam remontui, išperkamajai nuomai, ilgalaikiam turtui, kurio vertė didesnė kaip 1 000 Lt, įsigyti, komandiruotėms Lietuvoje ir į užsienį.

41. Pareiškėjas privalo informuoti, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veikiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

42. Pareiškėjas privalo informuoti apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus ministerijai ar Departamentui, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas.

43. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 31 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių paraiškų sąraše. Sprendimas priimamas per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo pateikimo dienos. Nepaskirstytos lėšos grąžinamos į biudžetą.

44. Pareiškėjas privalo:

44.1. projektą įgyvendinti iki 2014 metų gruodžio 10 d.;

44.2 pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. Departamentui pateikti projekto biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ir patirtų sąnaudų ataskaitą pagal Departamento patvirtintas formas;

44.3. pasibaigus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties terminui ar iki galo įgyvendinus projektą, per 10 darbo dienų nuo projekto pabaigos dienos Departamentui pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas bei buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių lėšų panaudojimą, suvestinę pagal Departamento patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga.

45. Departamentas pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

46. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi konkursų Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

47. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

47.1. Departamentas nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

47.2. Departamentas nustato esminių sutarties pažeidimų;

47.3. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija šių Nuostatų 11.3 papunktyje nurodytoje pažymoje.

 

 

VIII SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

48. Pareiškėjas turi viešinti projektą (taip pat ir Ministerijos tinklapyje), kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

49. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. 

50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

51. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

___________________