NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. rugsėjo 30 d. Nr. BRA-101

Vilnius

 

P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu XVII skyrių ir jį išdėstau taip:

XVII SKYRIUS

VIETOS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

24. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas vietos projekto veiklos ataskaitos administravimo ir pateikimo Agentūrai proceso aprašymas.

Proceso žingsnis

(Eil. Nr. ir pavadinimas)

Proceso žingsnio aprašymas

Naudojami / sudaromi dokumentai

1. Gaunama VP įgyvendinimo ataskaita / užbaigto VP metinė ataskaita

Baigus įgyvendinti VP kartu su paskutiniu mokėjimo prašymu gaunama VP vykdytojo pagal pavyzdinę Vietos projekto įgyvendinimo ataskaitos formą parengta VP įgyvendinimo ataskaita. VP vykdytojai, kuriems taikomas kontrolės laikotarpis, KPP administravimo taisyklėse (kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP atveju) / Žuvininkystės sektoriaus veiksmų programos administravimo taisyklėse (ŽRVVG VP atveju) nurodytais terminais teikia VPS vykdytojai (kol VPS įgyvendinimas nėra pasibaigęs) arba Agentūrai (jeigu VPS įgyvendinimas yra pasibaigęs) metines užbaigto VP ataskaitas.

VP įgyvendinimo ataskaita / metinė užbaigto VP ataskaita.

2. Peržiūrima VP įgyvendinimo ataskaita / užbaigto VP metinė ataskaita

Kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP atveju VPS vykdytojos atsakingas darbuotojas per VP administravimo taisyklėse nurodytą terminą peržiūri pateiktą VP ataskaitą. Peržiūra dokumentuojama pildant Procedūros aprašo 37 priedą. Užpildytas klausimynas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą.

 

ŽRVVG VP atveju VPS vykdytojos atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis ŽRVVG VP administravimo taisyklių nuostatomis, įvertina VP ataskaitą ir priima sprendimą dėl VP ataskaitos tinkamumo. Vertinama vadovaujantis VP įgyvendinimo ataskaitų vertinimo instrukcija (Procedūros aprašo 35 priedas). Vertinimas dokumentuojamas pildant ataskaitos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 36 priedas). Užpildytas klausimynas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą.

1. Procedūros aprašo 35 priedas;

2. Procedūros aprašo 36 priedas;

3. Procedūros aprašo 37 priedas.

3. Dokumentai pateikiami Agentūrai

Peržiūrėta kaimo vietovių ar dvisektorės VVG VP ataskaita pateikiama per ŽŪMIS Agentūrai.

 

ŽRVVG atveju VPS vykdytoja įvertinusi VP ataskaitą, vadovaudamasi ŽRVVG VP administravimo taisyklių 157 punktu, raštu informuoja Agentūrą apie vertinimo metu priimtą sprendimą dėl VP ataskaitos tinkamumo.

Kontrolės laikotarpiu ŽRVVG baigusi įvertinti metines projektų ataskaitas, užpildo ir Agentūrai pateikia Procedūros aprašo 38 priedo lentelę „ŽRVVG informacija apie vietos projektų stebėseną kontrolės laikotarpiu“.

1. Procedūros aprašo 38 priedas.

4. Užpildomas Vietos projekto priežiūros pabaigos vertinimo klausimynas ir išsiunčiamas raštas paramos gavėjui dėl projekto kontrolės pabaigos (taikoma kontrolės laikotarpio pabaigoje ŽRVVG projektams, kuriems taikomas kontrolės laikotarpis)

 

(kaimo vietovių ir dvisektorių VVG atveju šis žingsnis neatliekamas)

Kai pasibaigia ŽRVVG projekto, kuriam taikomas kontrolės laikotarpis, priežiūra, administratorius parengia ir išsiunčia paramos gavėjui raštą dėl projekto kontrolės pabaigos. Tais atvejais, kai projekto kontrolės laikas baigiasi ankščiau nei paskutinės metinės ataskaitos pateikimo terminas, raštas dėl projekto kontrolės pabaigos siunčiamas tik įvertinus metinę ataskaitą.

Paramos gavėjas neteikia metinės ataskaitos už tuos kalendorinius metus, kuriais baigiasi projekto priežiūra. Tokiu atveju administratorius vertina paramos gavėjo įsipareigojimus bei rodiklius, vadovaudamasis visais prieinamais registrais ir paramos gavėjo pateiktais dokumentais (jeigu dokumentai reikalingi tikrinant įsipareigojimus), užpildo Vietos projekto priežiūros pabaigos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 39 priedas). Užpildytas klausimynas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą.

 

Kaimo vietovių ir dvisektorių VVG atveju priežiūros pabaigos vertinimą atlieka ir paramos gavėją dėl projekto kontrolės pabaigos informuoja Agentūra.

1. Procedūros aprašo 39 priedas.“

 

2. Pakeičiu 11 priedo lentelės III dalies 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1.

Ar paraišką pateikęs subjektas yra įvardytas tinkamu pareiškėju VPS ir patvirtintame FSA?

(Kad paraišką pateikė subjektas, įvardytas tinkamu pareiškėju, laikoma tada, kai pareiškėjas atitinka VPS 9 dalyje ir patvirtintame VPS priemonės / veiklos srities, pagal kurią planuojama įgyvendinti VP, FSA 1 dalies „Bendroji vietos projektų finansavimo sąlygų aprašo dalis“ 1.8 papunktyje nurodytą tinkamo pareiškėjo teisinę formą. Nustatoma remiantis paraiškos 1 dalies „Bendra informacija apie pareiškėją“ 1.1 papunktyje „Pareiškėjo pavadinimas <...>, vardas, pavardė <...>“, 1.2 papunktyje „Pareiškėjo registracijos kodas <...>, asmens kodas <...>“ pateikta informacija, verslo plano (jei tokį privaloma pateikti) 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija. Pareiškėjo duomenys patikrinami pagal pateiktą asmens dokumentą (kai pareiškėjas fizinis asmuo), pagal pateiktą VĮ Registrų centro Juridinių asmenų išrašą (toliau – JAR) arba pagal juridinio asmens kodą viešai prieinamoje VĮ Registrų centro interneto svetainėje http://www.registrucentras.lt/jar/ (kai pareiškėjas juridinis asmuo), taip pat pagal poreikį, atsižvelgiant į FSA tinkamam pareiškėjui nurodytus reikalavimus, tikrinama kituose viešuosiuose registruose ir pareiškėjo pateiktuose dokumentuose (įstatuose, nuostatuose, steigimo dokumentuose ir pan.). Kai turi būti įvertinta, ar pareiškėjas atitinka tinkamo pareiškėjo statusą (labai maža, maža ar vidutinė įmonė), nurodytą FSA, nustatoma pagal Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijoje (toliau – SVV deklaracija) pateiktus duomenis, pildomas Procedūros aprašo 40 priedas „Susietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelė“, prašoma Agentūros metodinės pagalbos ir vertinama pagal Agentūros pateiktą atsakymą. Užpildytas Procedūros aprašo 40 priedas atspausdinamas, pasirašomas ir įsegamas į projekto bylą. Jeigu su paraiška teikiamas verslo planas, patikrinama, ar verslo plano 1.3 papunktyje „Informacija apie pareiškėją – ūkio subjektą“ pateikta informacija apie pareiškėją sutampa su vertintojo nustatyta informacija. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė tinkamas paramos gavėjas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad paraišką pateikė netinkamas paramos gavėjas.)

Taip

Ne“.

 

 

 

3. Pakeičiu 11 priedo lentelės III dalies 35 punktą ir jį išdėstau taip:

„35.

Ar pareiškėją viešąjį juridinį asmenį yra įsteigę du ar daugiau dalyvių (taikoma, kai teikiami ne privataus verslo projektai)?

(Patikrinama pagal juridinio asmens steigimo dokumentus, ar yra daugiau nei vienas juridinio asmens steigėjų ir VP paraiškos pateikimo dieną dalyvių. Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu nustatoma, kad viešąjį juridinį asmenį yra įsteigę ir paraiškos pateikimo dieną dalyvių yra du ar daugiau fizinių asmenų. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad viešojo juridinio asmens steigėjas ir paraiškos pateikimo dieną dalyvis yra vienas fizinis asmuo. Žymima „N/a“, kai pateiktas projektas yra privataus verslo.

Atkreiptinas dėmesys, jog privataus verslo projektams priskiriami tik tie projektai, kurie atitinka abi sąlygas: 1) steigėjas yra vienas fizinis asmuo, ir 2) vietos projekto paraiškos pateikimo dieną vienintelis dalyvis yra vienas fizinis asmuo.)

Taip

Ne

N/a“.

 

 

 

4. Pakeičiu 11 priedo lentelės III dalies 72 punktą ir jį išdėstau taip:

„72.

Ar tinkamai nustatytas projekto netiesioginių išlaidų fiksuotosios normos dydis (proc.) ir projekto netiesioginių išlaidų suma (Eur)?

(Vertintojas patikrina, ar paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“ nurodytas projekto netiesioginių išlaidų fiksuotosios normos dydis (proc.) ir projekto netiesioginių išlaidų suma (Eur) nustatyta tinkamai. Vertinama vadovaujantis VP administravimo taisyklių 6 priedu „Fiksuotosios normos taikymo vietos projektų netiesioginėms išlaidoms apmokėti tvarkos aprašas“. Patikrinus pažymimas atitinkamas atsakymas. Atsakymas „N/a“ žymimas, jeigu paramos netiesioginėms projekto išlaidoms neprašoma.)

Atkreipti dėmesį, kad netiesioginės išlaidos negali būti taikomos dvisektorėse priemonėse, kurių išlaidos finansuojamos iš EJRŽF fondo.

Pastabų lauką privaloma užpildyti, nurodant vertinimo metu nustatytą tinkamą projekto netiesioginių išlaidų fiksuotosios normos dydį (proc.) ir projekto netiesioginių išlaidų sumą (Eur).

Taip

Ne

N/a“.

 

 

 

5. Pakeičiu 11 priedo lentelės 84 punktą ir jį išdėstau taip:

84. Vertinimo metu nustatytos tinkamos finansuoti išlaidos

Eil.

Nr.

Išlaidų pavadinimas

(Išlaidos sugrupuojamos pagal VPS priemonės (-ių) / veiklos srities (-ių), pagal kurią (-ias) planuojama įgyvendinti vertinamą VP, patvirtintame FSA nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų kategorijas ir rūšis.)

Pagrindimas

(Prie kiekvienos tinkamų išlaidų eilutės nurodomas pagrindinis investicijos parametras ir dokumentas, kuriuo grindžiamos šios išlaidos.)

Vertė, Eur

(Jeigu, vadovaujantis VP administravimo taisyklių 27.5 papunkčiu, PVM yra tinkamas finansuoti iš paramos lėšų, įrašoma išlaidų vertė įskaitant PVM, jei netinkamas, išlaidų vertė įrašoma be PVM. Skliausteliuose nurodoma, ar išlaidos vertė yra su PVM, ar be.)

 

Iš jų veiklų rangos išlaidų suma, Eur

(pildoma, jeigu prašoma paramos netiesioginėms projekto išlaidoms)

Paramos intensyvumas, proc.

(Nurodomas paramos intensyvumas (paramos lyginamoji dalis proc.) neviršijanti VPS 9 dalyje bei priemonės / veiklos srities, pagal kurią planuojama įgyvendinti vertinamą VP, patvirtintame FSA nustatyto galimo didžiausio paramos intensyvumo.)

Galima paramos suma, Eur

(Nurodoma galima paramos suma (Eur), apskaičiuota nuo šios lentelės 4 stulpelyje nurodytos atitinkamos išlaidos vertės, pritaikius šios lentelės 6 stulpelyje nurodytą paramos intensyvumą. Bendra galima paramos suma neturi viršyti VPS priemonės (-ių) / veiklos srities (-ių), pagal kurią (-ias) planuojama įgyvendinti vertinamą VP, patvirtintame (-uose) FSA nustatyto maksimumo.)

(Jei galima paramos suma yra su PVM, nurodoma skliausteliuose)

1

2

3

4

5

6

7

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

n.

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso tiesioginių išlaidų, Eur:

 

 

 

 

 

 

Veiklų rangos išlaidų dalis (nuo visų tiesioginių projekto išlaidų), proc.

-

-

 

-

-

 

Fiksuotoji norma netiesioginėms išlaidoms apmokėti, proc.

____ proc.

 

Iš viso netiesioginių išlaidų, Eur:

-

 

-

 

 

Iš viso:

-

 

-“.

 

 

6. Pakeičiu 14 priedo 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.1. Tikrinama, ar išlaidos vertei pagrįsti pateikti trys komerciniai pasiūlymai su lygiaverčiais pagrindiniais (taikoma 10 proc. paklaida, skaičiuojant nuo pasirinktos investicijos parametro) investicijos kainą lemiančiais parametrais. Bent 1 (vienas) rinkos kainą įrodantis dokumentas (komercinis pasiūlymas arba kompiuterio ekrano nuotrauka) turi būti pateiktas iš prekių ar paslaugų teikėjo, darbų vykdytojo, kurio buveinės registracijos vieta yra ne VVG teritorijoje. Su paraiška pateikus mažiau nei tris komercinius pasiūlymus, kreipiamasi į pareiškėją su prašymu pateikti paaiškinimą arba komercinį (-ius) pasiūlymą (-us). Jeigu pareiškėjas pateikė mažiau nei tris komercinius pasiūlymus ir tai grindžia tuo, kad tas tiekėjas / tie tiekėjai yra vienintelis (-iai), kreipiamasi į Agentūrą, kad būtų nustatyta, ar tikrai jis / jie vienintelis (-iai) tiekėjas (-ai) ir ar komerciniame (-iuose) pasiūlyme (-uose) nurodyta (-os) kaina (-os) neviršija rinkos vertės. Jei pateiktų komercinių pasiūlymų pagrindiniai techniniai parametrai yra 10 proc. didesni arba mažesni už pasirinktos investicijos pagrindinį techninį parametrą arba komerciniai pasiūlymai nėra palyginami (nurodyti skirtingi parametrai arba nepakankamai detalizuotos išlaidos), pareiškėjo prašoma pateikti naujus komercinius pasiūlymus su lygiaverčiais parametrais. Jei neaišku, kokiu investicijų parametru vadovautis, pasiūloma pareiškėjui pačiam nurodyti svarbiausią investiciją apibūdinantį parametrą. Vertintojas Procedūros aprašo 11 priedo lentelėje „Vertinimo metu nustatytos tinkamos finansuoti išlaidos“ nurodo, kokiu investicijų parametru vertinant konkrečią išlaidą vadovautasi. Tie patys parametrai įrašomi ir į agreguotą ataskaitą. Kai pareiškėjas prašo paramos automobiliui įsigyti ir pateikia tris ar du tos pačios markės automobilių komercinius pasiūlymus, reikia prašyti kitų dviejų / vieno komercinių pasiūlymų skirtingų markių automobiliams. Jeigu pareiškėjas papildomų komercinių pasiūlymų nepateikia, vertintojas turi vadovaudamasis pareiškėjo nurodytais parametrais patikrinti rinkoje siūlomų analogiškų automobilių kainas. Pareiškėjui pasiūloma įgyvendinti projektą su vertintojo rinkoje nustatyta automobilio išlaidų suma. Tikrinant pareiškėjo pateiktuose automobilio komerciniuose pasiūlymuose nurodytus pagrindinius parametrus, taip pat reikia išsiaiškinti, kodėl pareiškėjui reikia būtent tokių parametrų automobilio (pvz.: galingumas, tonažas ir pan.). Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia sutikimo įgyvendinti projektą visa apimtimi (patirti visas būtinas išlaidas), turėdamas mažesnę paramos sumą ir pagrįstomis nuosavomis arba skolintomis lėšomis apmokėti netinkamomis finansuoti pripažintas išlaidas, kurios yra būtinos projektui įgyvendinti, toliau vadovaujamasi VP administravimo taisyklėmis.

Kai prekių / paslaugų pirkimo vertė mažesnė nei 58 000 Eur be PVM ar kai darbų vertė mažesnė nei 145 000 Eur be PVM, išskyrus pirkimus tų projektų vykdytojų, kurie, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, patikrinti pateiktus komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų tarpusavio susietumą ir susietumą su pareiškėju (laikomi susiję, kai sutampa komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų tarpusavio ar komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų ir pareiškėjo (fizinio asmens / juridinio asmens vadovo) pavardės). Viešojoje erdvėje (pvz., interneto svetainėse) patikrinama, ar komercinius pasiūlymus pateikę subjektai užsiima įprasta komercine-ūkine veikla. Taip pat tikrinama, ar su paraiška pateiktame komerciniame pasiūlyme nurodytas komercinio pasiūlymo galiojimo terminas: tuo atveju, jei komerciniame pasiūlyme nėra numatytas komercinio pasiūlymo galiojimo terminas, laikoma, jog komercinis pasiūlymas yra tinkamas; tuo atveju, jei yra nurodytas galiojimo terminas, jis turi galioti paraiškos teikimo dieną. Komerciniai pasiūlymai turi būti išrašyti pareiškėjo vardu ir pasirašyti tiekėjų atstovų, o viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) turi būti patvirtinta tik paties pareiškėjo parašu. Prašoma pateikti pasirašytą komercinį pasiūlymą arba pateikti įrodymą, kad toks komercinis buvo siųstas el. paštu. Komerciniame pasiūlyme turėtų būti įmonės, pateikusios komercinį pasiūlymą, rekvizitai. Atliekant investicijų kainų pagrįstumo tikrinimą, taip pat patikrinama, ar tarp investicijos sudedamųjų dalių nėra nurodytų akivaizdžiai kitų (nesusijusių) investicijų.“

7. Papildau 16 priedą 2.3.2 papunkčiu:

„2.3.2.

(Kai reikalinga informacija dėl Procedūros aprašo 40 priedo „Susietumo ir funkcinio nesavarankiškumo tikrinimo atsekamumo lentelė“ pildymo, VVG įrašo reikiamą klausimą)

“.

 

 

8. Pakeičiu 35 priedo 5 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

5. Paramos gavėjas neteikia Metinės ataskaitos už tuos kalendorinius metus, kuriais baigiasi projekto priežiūra. Tokiu atveju administratorius vertina paramos gavėjo įsipareigojimus bei rodiklius vadovaudamasis visais prieinamais registrais ir paramos gavėjo pateiktais dokumentais (jeigu dokumentai reikalingi tikrinant įsipareigojimus), užpildo Vietos projekto priežiūros pabaigos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 39 priedas). Pasibaigus kontrolės laikotarpiui, administratorius parengia ir išsiunčia paramos gavėjui raštą dėl projekto kontrolės pabaigos. Tais atvejais, kai projekto kontrolės laikas baigiasi ankščiau nei paskutinės Metinės ataskaitos pateikimo terminas, raštas dėl projekto kontrolės pabaigos siunčiamas tik įvertinus Metinę ataskaitą.“

9. Papildau nauju 37 priedu (pridedama).

10. Buvusį 37 priedą laikau 38 priedu.

11. Papildau nauju 38 priedu (pridedama).

12. Buvusį 38 priedą laikau 39 priedu.

13. Papildau 40 priedu (pridedama).

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis direktoriaus funkcijas                                                                                   Jonas Valikonis