ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL „ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. KOVO 30 D. SPRENDIMO NR. T-99 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. spalio 3 d. Nr. T-387

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 38 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 punktu, 7 straipsniu, įgyvendindama Šiaulių miesto 20252033 metų strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2024 m. birželio 6 d. sprendimu Nr. T-202 „Dėl Šiaulių miesto 2025–2033 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimą Nr. T-99 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų patvirtinimo“, ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2024 m. spalio 3 d. sprendimu Nr. T-387

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO RĖMIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektai) teikiamos finansinės paramos (toliau – parama) priemones ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo lėšų (toliau – paramos lėšos) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.

2.  Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).

3. Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo tikslas – skatinti smulkiojo ir vidutinio  verslo kūrimąsi, sudaryti palankias sąlygas verslo plėtrai, naujoms darbo vietoms kurti ir darbuotojų profesiniam tobulėjimui, skatinti kurti inovatyvų verslą.

4. Paramos lėšas sudaro Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) lėšos. Lėšų suma kiekvienais metais numatoma Šiaulių miesto savivaldybės strateginio veiklos plano, Miesto ekonominės plėtros programos 05.01.02.01 priemonėje „Skatinti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektus“, yra laikoma nereikšminga (de minimis) pagalba ir atitinka 2023 m. gruodžio 13 d. Europos Komisijos reglamento (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas) nuostatas.

5. Pagal Nuostatus paramos gali prašyti šie SVV subjektai:

5.1. labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kaip ji apibrėžta Įstatymo 3 straipsnyje;

5.2. verslininkas, atitinkantis Įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas (taip pat ir fizinis asmuo, ketinantis pradėti verslą).

6. Prašymus gauti finansinę paramą vertina, verslo rėmimo prioritetus nustato, priima protokolinį sprendimą siūlyti Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) merui skirti ar neskirti paramą Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo darbo grupė (toliau – Darbo grupė), vadovaudamasi Savivaldybės mero patvirtintu Darbo grupės darbo reglamentu. Darbo grupės sudėtį (personalijas) tvirtina ir keičia Savivaldybės meras.

7. Išnaudojus einamųjų metų Miesto ekonominės plėtros programoje numatytas lėšas, skirtas finansinėms paramos priemonėms, prašymai nebesvarstomi.

8. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

8.1. Bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba – pinigine verte išreikšta ne didesnė kaip 300 000,00 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų) pagalba vienam ūkio subjektui (vienai įmonei) per bet kuriuos trejus metus, kaip apibrėžta Reglamente.

8.2. Viena įmonė, suprantama taip, kaip ji apibrėžta Reglamento 2023/2831  2 straipsnio 2 dalyje. Viena įmonė (pagal Reglamentą) – tai visos įmonės, tarpusavyje susietos bent vienos rūšies santykiais iš šių:

8.2.1. viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

8.2.2. viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;

8.2.3. viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata;

 

8.2.4. viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą;

8.2.5. įmonės, kurios Nuostatų 8.2.1–8.2.4 papunkčiuose nurodytais santykiais susietos per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos viena įmone.

8.3. Įranga ir įrankiai – ilgalaikis materialusis turtas, skirtas prekėms gaminti ar paslaugoms teikti, numatomas naudoti ilgiau nei vienus metus, ir kurio įsigijimo savikaina yra ne mažesnė už įmonės nusistatytą minimalią ilgalaikio materialiojo turto vieneto vertę.

8.4. Inovatyvus verslas – naujo gaminio arba produkto (nuo prototipo sukūrimo iki galutinio produkto) kūrimas ir diegimas į rinką arba jau egzistuojančio gaminio, produkto ar proceso tobulinimas, procesų automatizavimas, skaitmenizavimas, naujų technologijų diegimas.

8.5. Mokymai trumpalaikiai (ne ilgesni kaip 3 mėnesių trukmės) darbuotojų mokymai, seminarai, kvalifikacijos kėlimo kursai, kuriuos išklausius gaunamas sertifikatas, kuriuo yra pažymima, kad mokymai buvo išklausyti, darbuotojas kėlė kvalifikaciją.

8.6. Paramos administratorius – Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius.

8.7. Paramos gavėjas – SVV subjektas, kuriam Savivaldybės mero potvarkiu skirta finansinė parama.

8.8. Paramos teikimo sutartis –  savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis, sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir paramos gavėjo pagal Savivaldybės mero patvirtintą formą.

8.9. Paramos teikėjas – Savivaldybė.

8.10. Pareiškėjas – SVV subjektas, įgyvendinantis, planuojantis įgyvendinti projektą ir gauti lėšų iš Savivaldybės projektui įgyvendinti.

8.11. Paroda – ne ilgiau kaip 7 kalendorines dienas trunkantis renginys, kuriame viešai eksponuojami meno dirbiniai, pramonės gaminiai, paslaugos, mokslo, kultūros ar kitų sričių pasiekimai ir kurio pagrindinė paskirtis yra visuomenės švietimas mokslo, kultūros, meno, pramonės, technologijų ar kitose srityse.

8.12. Socialinio poveikio projektas – projektas, pagal kurį įmonės pelno siekimas susiejamas su socialiniais tikslais ir prioritetais, remiamasi socialiai atsakingo verslo nuostatomis, t. y. SVV subjektas savo veikloje įdarbina socialiai pažeidžiamus asmenis arba, vykdydamas veiklą, sprendžia visuomenės socialines problemas bent vienoje iš šių sričių: kraštovaizdžio apsaugos, gyvūnų globos, visuomenės kūrybiškumo ugdymo, visuomenės sveikatinimo, vaikų ir jaunimo švietimo ir ugdymo bei pensinio amžiaus žmonių neformaliojo švietimo, neįgaliųjų veiklos sąlygų gerinimo.

8.13. SVV statuso deklaracija – Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (su tolimesniais pakeitimais) patvirtintos formos dokumentas, kuriame verslo subjektas nurodo Įstatymo 3 straipsnio 1, 2, 3 dalyse ir 4 straipsnio 1 dalyje nustatytas priskyrimo SVV subjektui sąlygas ir deklaruoja savo, kaip SVV subjekto, statusą.

8.14. Verslininkas – fizinis asmuo, kuris atitinka Įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas ir turi teisę verstis ekonomine veikla (įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, ir individualia veikla pagal pažymą).

8.15. Verslo projektas – verslo idėjos įgyvendinimo planas, kuriuo siekiama sukurti naują arba iš esmės patobulinti esamą produktą, paslaugą, įsteigti naujų darbo vietų ir uždirbti pelno.

8.16. Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS IR FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

9. Finansinės paramos priemonės, maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui ir finansavimo sąlygos:

 

Finansuojamos priemonės

Finansavimo sąlygos

9.1. Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų dalinis padengimas

Skiriama parama – 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 50 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos: mokestis VĮ Registrų centrui už juridinio asmens įregistravimą, už laikinojo pavadinimo įtraukimą į registrą, pavadinimo tapatumo nustatymą.

Parama pagal šią priemonę skiriama ne daugiau kaip vienam to paties steigėjo einamaisiais kalendoriniais metais įsteigtam SVV subjektui.

Išlaidos kompensuojamos tik tuo atveju, jei įmonės steigėjas (-ai) yra fizinis (-iai) asmuo (-enys).

Prašymas padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

9.2. Dalyvavimo verslo pristatymo parodoje, vykstančioje tiek užsienyje, tiek Lietuvoje, išlaidų dalinis padengimas

Skiriama parama  – 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 550 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos: dalyvio registracijos mokestis, parodos ploto nuomos išlaidos, stendo dizaino ir įrangos išlaidos.

Prašymas padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

9.3. Išlaidų paramos gavėjui jo darbuotojams mokyti padengimas

Skiriama parama:

·  50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur;

·  trumpalaikiams (ne ilgesniems kaip trijų mėnesių trukmės) darbuotojų mokymams siekiant suteikti ir (ar) tobulinti jų profesines žinias ir įgūdžius; įsteigtoms naujoms įmonėms, kompensuojant privalomus vadovų mokymus (priešgaisrinės ir darbų saugos).

Tinkamos finansuoti išlaidos: išlaidos mokymams, jei juos vykdė verslo subjektas, turintis teisę vykdyti mokymo veiklą.

Prašymas iš dalies padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

9.4. Verslo projektų konkursas „Jaunimo nuo 18 iki 29 m. verslo skatinimas“

Skiriama parama – 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 4 000 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos: išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugoms teikti, verslo reklamos išlaidoms apmokėti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso vykdymo metais iki lapkričio 1 dienos.

Verslo projektų konkurso nugalėtojai turi galimybę kartu su Savivaldybe dalyvauti Verslo ir pasiekimų parodoje, vykstančioje Šiaulių mieste.

9.5. Verslo projektų konkursas „Vyresnių nei 45 m. asmenų verslo skatinimas“

Skiriama parama – 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 4 000 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos: išlaidos, reikalingos verslo projektui įgyvendinti (ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui įsigyti, prekių gamybai arba paslaugoms teikti, verslo reklamos išlaidoms apmokėti, darbo vietai įsteigti), patirtos konkurso vykdymo metais iki lapkričio 1 dienos.

Verslo projektų konkurso nugalėtojai turi galimybę kartu su Savivaldybe dalyvauti Verslo ir pasiekimų parodoje, vykstančioje Šiaulių mieste.

9.6. Įrangos ir įrankių įsigijimo išlaidų dalinis padengimas

Skiriama parama – 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 3 000 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos: darbo procese naudojamų mašinų, įrenginių, aparatų, prietaisų, įrankių, įtaisų, kitų reikmenų ir jų priedų, kurie yra tiesiogiai susiję su jų naudojimu, įsigijimo ir jų montavimo išlaidos.

Prašymas iš dalies padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

9.7. Infrastruktūros pritaikymo asmenims su judėjimo negalia SVV subjekto teritorijoje dalinis išlaidų kompensavimas

Skiriama parama – 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos: pandusų įrengimas (projektavimo darbai, medžiagos, statybiniai darbai), mobiliųjų pandusų įsigijimas.

Prašymas padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

9.8. Verslo projektų konkursas „Parama inovatyviam verslui“

Skiriama parama:

·    80 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, bet ne daugiau kaip 7 000 Eur;

·    investuojantiems robotikos, automatizavimo, technologijų srityse;

·    kuriantiems naujus, inovatyvius produktus (prototipus) verslui;

·    investuojantiems į verslo skaitmeninimo sprendimus, kuriais siekiama skaitmenizuoti ir (ar) optimizuoti su gamybos ir (ar) paslaugų teikimu susijusius klientų valdymo ir aptarnavimo, tarptautinių kokybės vadybos standartų diegimo ir (ar) veiklos organizavimo procesus;

·    diegiantiems technologines inovacijas, mažinančias klimato kaitos ir šiltnamio efekto pasekmes.

Tinkamos finansuoti išlaidos: išlaidos, reikalingos inovatyviam verslo projektui įgyvendinti: prekių ženklui registruoti, patentuoti, licencijuoti, ilgalaikiam arba trumpalaikiam turtui, prekėms arba paslaugoms, susijusioms su verslo projekto įgyvendinimu, įsigyti, verslo reklamos išlaidoms, darbo vietos steigimo išlaidoms (išskyrus darbo užmokestį), patirtoms konkurso vykdymo metais iki lapkričio 1 dienos, padengti.

9.9. Rinkodaros priemonių įsigijimo dalinis išlaidų kompensavimas

Skiriama parama – 50 proc. kompensuoti tinkamų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1000 Eur.

Tinkamos finansuoti išlaidos: reklaminė spauda (leidiniai, skrajutės, lankstinukai, vizitinės kortelės, lipdukai, plakatai), vizualinė reklama (iškabos, stendai, informacinės lentelės, langų ir automobilių lipdukai), kitos reklamos priemonės ir paslaugos (antspaudai, prekinio ženklo, logotipo sukūrimas, reklamos dizaino paslaugos), elektroninės rinkodaros priemonės (reklama paieškos sistemose, vaizdinė reklama internete, interaktyvaus turinio reklama).

Prašymas padengti išlaidas turi būti pateiktas ne vėliau kaip per devynis mėnesius nuo išlaidų atsiradimo dienos.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

10. Pareiškėjais gali būti Nuostatų 5 punkte nurodyti SVV subjektai, kurie paraiškos teikimo metu atitinka šiuos reikalavimus:

10.1. yra registruoti ar deklaravę gyvenamąją vietą ir vykdo veiklą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje;

10.2. veiklą vykdo gamybos ir (ar) paslaugų srityje;

10.3. veiklą vykdo ne ilgiau kaip trejus metus, išskyrus socialinio poveikio projektus vykdančius SVV subjektus. Socialinio poveikio projektą vykdantys SVV subjektai paraiškas gali teikti, jei veiklą vykdo ne ilgiau kaip penkerius metus (skaičiuojama iki paraiškos pateikimo dienos);

10.4. nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);

10.5. nėra bankrutavę ar bankrutuojantys, likviduojami ir (ar) nevykdo restruktūrizacijos;

10.6. neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, Valstybinio socialinio draudimo fondui ir (ar) savivaldybės biudžetui (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių sumokėjimo vyksta mokestinis ginčas), kurie per paskutinius vienus metus iki paraiškos pateikimo dienos neturėjo baudos, paskirtos už nelegaliai dirbančio ir (ar) nelegalų darbą;

10.7. atitinka nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo sąlygas, nustatytas Reglamente, ir nėra išnaudoję maksimalios nereikšmingos (de minimis) pagalbos vienai įmonei sumos – 300 000 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų),  kuri vertinama 36 mėnesius iki naujos de minimis pagalbos skyrimo datos).

11. Teikti paraiškas verslo projektų konkursams Nuostatų 9.4 ir 9.5 papunkčiuose nurodytoms finansavimo priemonėms gali fiziniai asmenys, kurie ketina pradėti verslą, Nuostatų 5 punkte nurodyti SVV subjektai, atitinkantys Nuostatų 10 punkto reikalavimus, kurių akcininkai, valdantys ne mažiau kaip 50 proc. įmonės akcijų, paraiškos pateikimo dieną yra:

11.1. nuo 18 iki 29 metų (Nuostatų 9.4 papunktyje nurodytai finansavimo priemonei gauti);

11.2. vyresni nei 45 metų (Nuostatų 9.5 papunktyje nurodytai finansavimo priemonei gauti).

12. Paraiškos finansinėms priemonėms, nurodytoms Nuostatų 9.1–9.3, 9.6, 9.7 ir 9.9 papunkčiuose, priimamos visus einamuosius metus iki Nuostatų 7 punkte nurodytų aplinkybių atsiradimo dienos.  

13. Finansuojamų priemonių, nurodytų Nuostatų 9.4, 9.5 ir 9.8 papunkčiuose, konkursų pradžią ir sąlygas nustato Darbo grupė protokoliniu sprendimu ir apie tai skelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

DOKUMENTAI, REIKALINGI FINANSINEI PARAMAI GAUTI

 

14. SVV subjektai, norintys gauti paramą, Savivaldybės administracijai pateikia nustatytos formos paraišką dėl finansinės paramos skyrimo pagal atitinkamą finansavimo priemonę arba paraišką dalyvauti verslo projektų konkursuose su visais paraiškoje reikalaujamais dokumentais. Paraiškų formos tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

15. Siekdamas gauti Nuostatų 9 punkte nurodytą finansinę paramą, pareiškėjas kartu su paraiška turi pateikti:

15.1. išrašą apie įmonės registraciją iš VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registro (toliau JAR) (pateikti nebūtina, jei pareiškėjas pasirašo sutikimą tikrinti asmens duomenis);

15.2. verslo liudijimo ir (arba) individualios veiklos pažymos kopiją;

15.3. SVV subjekto statuso deklaraciją, kuri skelbiama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos interneto svetainėje (https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai );

15.4. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtą ir interneto svetainėje paskelbtą rekomenduojamą formą;

15.5. išlaidas pagrindžiančius dokumentus (sąskaitą faktūrą ir bankinio pavedimo arba kasos čekio, patvirtinančio pinigų sumokėjimo faktą, kopiją) ir kitus paraiškoje nurodytus dokumentus. Finansinėms paramos priemonėms, nurodytoms Nuostatų 9.4, 9.5 ir 9.8 papunkčiuose, išlaidas pagrindžiantys dokumentai turi būti pateikti ne vėliau kaip iki lapkričio 1 d.

16. Tas pats paramos gavėjas kiekviena iš paramos (visa paramos suma) priemonių gali pasinaudoti tik vieną kartą per trejus metus.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

17. Gautos paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.

18. Administracinės atitikties ir paraiškų tinkamumo vertinimą atlieka paramos administratorius, kuris įvertina:

18.1. ar paraiška užpildyta ir ar pridėti visi Nuostatų 15 punkte nurodyti dokumentai;

18.2. ar pareiškėjas atitinka Nuostatų III skyriuje nustatytus reikalavimus;

18.3. kiek procentų įmonė prisidėjo savo lėšomis prie įgyvendinamo projekto;

18.4. ar nėra išnaudota galima paramos suma.

19. Paramos administratorius, nustatęs, kad paraiškos atitinka Nuostatų 10‒12 punktuose numatytas paramos teikimo sąlygas, teikia juos Darbo grupei vertinti. Paraiškos, neatitinkančios Nuostatuose numatytų paramos teikimo sąlygų, Darbo grupei vertinti neteikiamos.

20. Paraiškas, pateiktas paramai gauti pagal Nuostatų 9.1‒9.3, 9.6, 9.7 ir 9.9 papunkčiuose nurodytas finansavimo priemones, Darbo grupė vertina atsižvelgdama į jų atitiktį Nuostatų III skyriuje nustatytiems reikalavimams ir į Nuostatų 15 punkte nurodytus dokumentus.

21. Paraiškas, pateiktas paramai gauti pagal Nuostatų 9.4‒9.5 papunkčiuose nurodytas finansavimo priemones, Darbo grupė vertina atsižvelgdama į jų atitiktį Nuostatų III skyriuje nustatytiems reikalavimams ir į Nuostatų 15 punkte nurodytus dokumentus bei vadovaudamasi Verslo projektų konkurso organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės mero potvarkiu ir šiais kriterijais:

21.1. verslo idėjos įgyvendinimo galimybėmis;

21.2. kuriamo produkto, proceso ar paslaugos reikalingumu, naudingumu potencialiam vartotojui, verslo plėtros galimybėmis;

21.3. pareiškėjo prisidėjimu savo lėšomis prie įgyvendinamo projekto;

21.4. kitais kriterijais, nustatytais Verslo projektų konkursų organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Savivaldybės mero.

22. Paraiškas, pateiktas paramai gauti pagal Nuostatų 9.8 papunktyje nurodytą finansavimo priemonę, Darbo grupė vertina atsižvelgdama į jų atitiktį Nuostatų III skyriuje nustatytiems reikalavimams ir į Nuostatų 15 punkte nurodytus dokumentus, vadovaudamasi Verslo projektų konkurso „Parama inovatyviam verslui“ organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės mero potvarkiu ir šiais kriterijais:

22.1. verslo idėjos originalumu;

22.2. kuriamu nauju, inovatyviu produktu, procesu ar paslauga robotikos, automatizavimo, technologijų srityse;

22.3. investavimu į verslo skaitmeninimo sprendimus;

22.4. kuriamo produkto, proceso ar paslaugos reikalingumu, naudingumu potencialiam vartotojui, verslo plėtros galimybėmis;

22.5. verslo projekto išsamumu ir pagrįstumu (verslo organizavimu ir valdymu, galimų rizikų įvertinimu, rinkodaros strategijos, pardavimų plano, prognozuojamo pelno, pateiktos išlaidų sąmatos pagrįstumu);

22.6. pareiškėjo prisidėjimu savo lėšomis prie įgyvendinamo projekto;

22.7. kitais kriterijais, nustatytais Verslo projektų konkursų organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Savivaldybės mero potvarkiu.

23. Jeigu gaunamas didelis paraiškų skaičius, o numatytų lėšų suma priemonei yra nepakankama visoms paraiškoms patenkinti, prioritetas skiriamas šiems pareiškėjams: labai mažoms, mažoms įmonėms ir verslininkams, kurie dėl paramos kreipiasi pirmą kartą, ir (arba) surinkusiems didžiausią balų skaičių. Ši nuostata taikoma Nuostatų 9.4, 9.5 ir 9.8 papunkčiuose nurodytoms priemonėms. Kitoms finansinėms paramos priemonėms parama teikiama įvertinus paraiškos pateikimo datą.

 

VI SKYRIUS

FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

24. Finansinė parama skiriama Savivaldybės mero sprendimu, atsižvelgiant į Darbo grupės pateiktą protokolinį siūlymą.

25. Paramos gavimas ir šalių įsipareigojimai, susiję su paramos teikimu ir naudojimu, nustatomi dvišalėse paramos teikimo sutartyse, kurios sudaromos tarp paramos gavėjo ir Savivaldybės.

26. Savivaldybės administracijai, pasirašant paramos teikimo sutartį, atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.

27. Dėl Nuostatų 9.2 ir 9.3 papunkčiuose nurodytų finansavimo priemonių gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau paramos lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.

28. Paramos lėšas išmoka pagal paramos administratoriaus pateiktus dokumentus Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

29. Paramos lėšos skiriamos išlaidų kompensavimo būdu, tai yra kompensuojama dalis patirtų išlaidų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), paramos gavėjui pateikus išlaidas pagrindžiančius dokumentus. Nuostata dėl PVM nekompensavimo taikoma tik PVM mokėtojams.

30. Pagal Nuostatus netinkamos kompensuoti išlaidos yra šios:

30.1. nekilnojamajam turtui ir (ar) žemei įsigyti;

30.2. nekilnojamojo turto ir (ar) žemės nuomai;

30.3. transporto priemonėms įsigyti, išskyrus atvejus, kai transporto priemonė tiesiogiai naudojama verslo projekte numatytoms paslaugoms teikti;

30.4. darbo užmokesčiui;

30.5. valstybės ir (ar) Savivaldybės mokesčiams ir rinkliavoms (socialinio draudimo, pridėtinės vertės (išskyrus tų pareiškėjų, kurie yra ne PVM mokėtojai), akcizo, pelno, gyventojų pajamų, muito ir pan.), nekilnojamojo turto, žemės mokesčiams;

30.6. finansiniams įsipareigojimams dengti ir palūkanoms mokėti;

30.7. draudimui (turto, civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų ir pan.);

30.8. finansuojamos kitomis finansavimo priemonėmis;

30.9. komunalinėms paslaugoms;

30.10. prekių ar įrangos transportavimo, kurjerių paslaugoms;

30.11. ryšių įrangai ir ryšių paslaugoms, kompiuterinei įrangai ir reikmenims įsigyti, išskyrus atvejus, kai perkamos ryšių ar kompiuterinės įrangos prekės, susijusios ir (ar) skirtos verslo skaitmeninimo sprendimams įgyvendinti;

30.12. įrangos ar įrankių techninės priežiūros paslaugoms;

30.13. konsultacinėms paslaugoms, galimybių studijoms įsigyti, investicijų projektams parengti;

30.14. kitos tiesiogiai su verslo projekto įgyvendinimu, įrangos ar įrankių įsigijimu nesusijusios išlaidos, kurias nustato Darbo grupė savo protokoliniu sprendimu.

31. Jei paramos administratoriui kyla abejonių dėl išlaidų tinkamumo kompensuoti, sprendimą dėl išlaidų tinkamumo ar netinkamumo kompensuoti priima Darbo grupė protokoliniu sprendimu.

32. Parama neteikiama SVV subjektams, kurie verčiasi alkoholinių gėrimų gamyba (Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorius (toliau – EVRK) 11); tabako gaminių gamyba (EVRK 12); mažmenine (EVRK 47), didmenine (EVRK 46), komisine prekyba (EVRK 51); finansiniu tarpininkavimu (EVRK 64); draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu (EVRK 65; EVRK 66); nekilnojamojo turto operacijomis (pirkimas, pardavimas, nuoma ir kt.) (EVRK 68); konsultacine veikla (išskyrus buhalterines paslaugas (EVRK 69.2)) (EVRK 70); teisine veikla (EVRK 69.10); azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla (EVRK 92).

 

 

VII SKYRIUS

PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ

 

33. Už dokumentų, suteikiančių teisę gauti finansinę paramą, kitų pateiktų duomenų ir juose nurodytos informacijos teisingumą atsako paramos gavėjas.

34. Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad SVV subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, paramos administratorius turi teisę kreiptis į Darbo grupę su prašymu siūlyti Savivaldybės merui neskirti SVV subjektui paramos ar reikalauti grąžinti paskirtą paramą.

35. Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos teikimo sutartį per du mėnesius nuo Savivaldybės mero potvarkio, kuriuo buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui, priėmimo datos. Kitu atveju parama neskiriama.

36. Verslo projekto konkurso nugalėtojas, jei jis dalyvavo kaip fizinis asmuo, iki paramos teikimo sutarties pasirašymo turi įsteigti įmonę arba įsigyti verslo liudijimą nepertraukiamam vienų metų laikotarpiui ar individualios veiklos pažymą veiklai vykdyti.

37. Paramos gavėjo ir Savivaldybės administracijos tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos teikimo sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys. Su paramos teikimo sutarčių projektais, kuriuos tvirtina Savivaldybės meras, paramos gavėjas gali susipažinti prieš pradėdamas pildyti paraišką arba anketą. Sutarčių sąlygos gali būti keičiamos šalių susitarimu.

38. Verslo projektų konkurso nugalėtojas, pasirašęs paramos teikimo sutartį, įsipareigoja:

38.1. vykdyti verslo projekte numatytą veiklą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ne trumpiau kaip 24 mėn. nuo paramos teikimo sutarties įsigaliojimo dienos;

38.2. įsteigti ir 12 mėn. išlaikyti mažiausiai vieną darbo vietą, įskaitant darbo vietą sau;

38.3. paramos lėšas naudoti tik verslo projekto sąmatoje numatytoms veikloms finansuoti;

38.4. pateikti paramos administratoriui pusmečio ir metines finansinės būklės ir veiklos rezultatų ataskaitas, metines pajamų deklaracijas, kitus paramos administratoriaus reikalaujamus dokumentus, reikalingus paramos gavėjo veiklai ir tinkamam paramos panaudojimui įvertinti.

39. Paramos gavėjas privalo grąžinti suteiktą paramą, jei jis, gavęs paramą pagal Nuostatų 9.6 papunktyje nurodytą finansavimo priemonę, dvejų metų nuo paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos laikotarpiu įsigytą įrangą ar įrankius išnuomojo, pardavė, įkeitė ar išvežė į užsienį.

40. Paramos gavėjas, gavęs paramą pagal Nuostatų 9.49.5 ir 9.8 papunkčiuose nurodytas finansavimo priemones, nevykdantis paramos teikimo sutarties sąlygų arba jas netinkamai vykdantis, praranda teisę į paramą ir per 30 darbo dienų nuo Savivaldybės pateikto įspėjimo raštu, privalo:

40.1. neįvykdęs paramos teikimo sutartyje numatytų įsipareigojimų ir nutraukęs veiklą pirmaisiais metais po sutarties pasirašymo, grąžinti 80 proc. gautos paramos;

40.2. nutraukęs veiklą antraisiais metais po paramos teikimo sutarties pasirašymo, grąžinti 50 proc. gautos paramos. Jei per nustatytą laikotarpį paramos lėšos negrąžinamos, jos išieškomos įstatymų numatyta tvarka.

41. Teisę kontroliuoti, kaip paramos teikimo sutarties šalys laikosi paramos teikimo sutartyje prisiimtų įsipareigojimų, turi paramos administratorius, Darbo grupė ir Šiaulių miesto savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

 

VIII SKYRIUS

PARAMOS ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS

 

42. Paramos administratorius vykdo šias funkcijas:

42.1. teikia SVV subjektams informaciją apie pasinaudojimo paramos lėšomis galimybes;

42.2. rengia paramos teikimo sutarčių projektus;

42.3. atlieka Nuostatų 18 punkte nurodytą administracinį paraiškų vertinimą;

42.4. patikrina informaciją Valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registre apie pareiškėjui suteiktą de minimis pagalbą 36 mėnesių laikotarpiu, Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka;

42.5. vadovaudamasis Savivaldybės mero potvarkiu, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka informuoja paramos gavėją apie Savivaldybės mero sprendimą skirti paramą ar jos neskirti ir paramos neskyrimo atveju informuoja apie prašymo atmetimo priežastis;

42.6. vadovaudamasis Darbo grupės protokoliniais sprendimais, organizuoja verslo projektų konkursus;

42.7. vertina paramos gavėjo veiklą ir kontroliuoja paramos teikimo sutarties sąlygų įvykdymą;

42.8. teikia Darbo grupei tvirtinti metinį paramos lėšų panaudojimo planą, nurodydamas siūlomus smulkiojo verslo rėmimo prioritetus, keliamus tikslus, tikslų pasiekimo vertinimo rodiklius;

42.9. teikia Darbo grupei tvirtinti metinę paramos lėšų panaudojimo ataskaitą.

 

IX SKYRIUS

DE MINIMIS PAGALBA

 

43.  Paramos gavėjui suteikta parama priskirtina nereikšmingai (de minimis) pagalbai, neviršijančiai Reglamente numatytos de minimis pagalbos suteiktos sumos.

44. Reglamentas taikomas pagalbai, teikiamai įmonėms visuose sektoriuose, išskyrus:

44.1. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;

44.2. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

44.3. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;

44.4. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, vienu iš šių atvejų:

44.4.1. kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį;

44.4.2. kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams;

44.5. pagalbą, suteiktą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla;

44.6. pagalbą, kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų.

45. Jeigu įmonė vykdo veiklą viename iš 44.1, 44.2, 44.3 arba 44.4 papunkčiuose nurodytų sektorių ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas Reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas Reglamentas, Reglamentas taikomas pagalbai, kuri suteikta pastaruosiuose sektoriuose ar pastarajai veiklai, su sąlyga, kad atitinkama valstybė narė tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskirdama veiklos sritis ar apskaitą, užtikrins, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikta pagal Reglamentą.

46. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 EUR per bet kurį trejų metų laikotarpį.

47. Susijungimų ar įsigijimų atveju, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei viršija Nuostatų 46 punkte nustatytą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą. de minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta.

48. Jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.

49. Pagal Reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal Komisijos reglamentą (ES) 2023/2832.

50. Pagal Reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal Komisijos reglamentus (ES) Nr. 1408/2013  ir (ES) Nr. 717/2014, neviršijant Nuostatų 46 punkte nustatytos atitinkamos viršutinės ribos.  

51. Pagal Reglamentą skiriama de minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, arba su valstybės pagalba, susijusia su ta pačia rizikos finansų priemone, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. De minimis pagalba, kuri nėra teikiama arba priskiriama konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba, suteikta pagal bendrosios išimties reglamentą arba Komisijos priimtą sprendimą.

52. Laikantis Nuostatų 46 punkte nustatytos viršutinės ribos, pagalba išreiškiama kaip piniginė dotacija. Visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. pateikiami neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų. Jei pagalba teikiama ne kaip dotacija, pagalbos suma atitinka pagalbos bendrąjį subsidijos ekvivalentą.

53. Suteikta finansinė parama teisės aktų nustatyta tvarka registruojama valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre. Duomenys Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui teikiami šio registro nuostatuose nustatyta tvarka.

54. Užregistruota informacija apie individualią de minimis pagalbą saugoma 10 metų nuo pagalbos suteikimo datos.

 

X SKYRIUS

KITOS NUOSTATOS

 

55. Privalomos grąžinti lėšos, kurios paramos gavėjams buvo neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis.

56. Darbo grupės nariai, susipažinę su pareiškėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paramos skyrimo svarstymo, jeigu gali iškilti interesų konfliktas.

57. Nuostatai keičiami, pildomi, naikinami ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

58. Savivaldybės mero potvarkiai dėl paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Statistinė informacija apie gautas paraiškas, kurioms skirtas ar neskirtas finansavimas, viešinami Savivaldybės interneto svetainėje.

60. Tai, kas nereglamentuota Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose ar Savivaldybės institucijų priimtuose sprendimuose.

61. Asmens duomenys, pateikti Savivaldybės administracijai, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – identifikuoti paraiškas pateikusius asmenis, įvertinti asmenų atitiktį reikalavimams ir teisę gauti paramos finansavimą, verslo projektų konkurso organizavimas, vykdymas ir administravimas, paramos administravimas, mokėjimas ir kontrolė, visuomenės informavimas ir verslo projektų konkurso rezultatų sklaida. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka.

Po verslo projektų konkurso, vykdant verslo projektų konkurso rezultatų sklaidą ir apie Savivaldybės veiklą informuojant visuomenę, Savivaldybės interneto svetainėje, Savivaldybės paskyrose socialiniuose tinkluose „Facebook“, „LinkedIn“ ir „Instagram“ paskelbiamas pranešimas apie vykusį verslo projektų konkursą (pranešime nurodomi konkurso nugalėtojai (jų vardai, pavardės, pareigos, darbovietė).

62. Asmens duomenys saugomi ne ilgiau, nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

_______________________