KAUNO APYLINKĖS TEISMO

PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TEISMO DARBUOTOJŲ DARBO ORGANIZAVIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS KAUNO APYLINKĖS TEISME ATŠAUKUS KARANTINO REŽIMĄ PAKEITIMO

 

2022 m. balandžio 5 d. Nr. VE-144

Kaunas

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2022 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. V-668 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2021 m. birželio 30 d. sprendimo Nr. V-1546 „Dėl valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, organizacijų ir įmonių bei kitų įstaigų veiklos organizavimo sąlygų“ pakeitimo“, įsigaliojusio 2022 m. balandžio 4 d.:

1. N u r o d a u:

1.1. teisėjams teismo/teisiamuosius posėdžius organizuoti ir planuoti taip, kad teismo posėdžių salėse būtų užtikrintas ne mažesnis nei 2 (dviejų) metrų atstumas tarp asmenų;

1.2. jog nagrinėjant bylas žodinio proceso tvarka privaloma daryti kartą per 1 valandą pertrauką, skirtą liečiamų paviršių dezinfekcijai ir patalpų vėdinimui, pertraukos trukmė – ne mažiau nei 15 min. Apklausus byloje dalyvaujantį asmenį, jį nedelsiant išleisti iš teismo patalpų, nebent bylą nagrinėjantis teisėjas nuspręstų dėl tokio asmens dalyvavimo visame teismo posėdyje.

2. R e k o m e n d u o j u visiems teismo darbuotojams uždarose erdvėse esančiose darbo vietose ir  bendrose įstaigos uždarose patalpose (koridoriuose, laiptinėse, liftuose ir pan.), taip pat esant tikimybei turėti kontaktą su išorės klientais, gyvai organizuojamų posėdžių, pasitarimų ar susirinkimų metu dėvėti medicinines veido kaukes arba respiratorius, kurie priglunda prie veido ir visiškai dengia nosį ir burną (toliau – kaukės).

3. L e i d ž i u valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojai) iki 2022 m. birželio 1 d. dirbti nuotoliniu būdu dėl to susitarus su jų tiesioginiais vadovais (teisėjų padėjėjams susitarus su kartu dirbančiais teisėjais ir teisėjų vyresniaisiais padėjėjais, teisėjų vyresniesiems padėjėjams - su teismo pirmininko pavaduotojais ir teismo pirmininko patarėju). Darbuotojas, norėdamas dirbti nuotoliniu būdu, turi pateikti rašytinį prašymą nurodant tikslų nuotolinio darbo atlikimo vietos adresą ir laikotarpį, kuriuo bus dirbama nuotoliniu būdu. Laikoma, kad nuotoliniu būdu dirbančio darbuotojo darbo pradžios ir pabaigos laikas, pertraukos pailsėti ir pavalgyti laikas nesiskiria nuo jam nustatyto dirbant teisme įprastu būdu.

4. Į p a r e i g o j u tiesioginius darbuotojų vadovus, teisėjus, teisėjų vyresniuosius padėjėjus ir teismo pirmininko patarėją susitariant (derinant prašymus) dėl leidimo dirbti ir darbą organizuojant nuotoliniu būdu 3 punkte numatytu atveju, įvertinti, ar per laikotarpį, dėl kurio pateiktas prašymas dirbti nuotoliniu būdu, numatomas atlikti darbas gali būti atliktas ir tam reikalingos darbo funkcijos vykdomos darbuotojui būnant ne darbo vietoje.

5. P a v e d u Kauno apylinkės teismo pirmininko pavaduotojams pagal nustatytas veiklos sritis, o pavaduotojų nesant – teismo pirmininkui, leidimus teisėjų padėjėjams ir teisėjų vyresniesiems padėjėjams dirbti nuotoliniu būdu įforminti rezoliucijomis, kitų darbuotojų leidimus dirbti nuotoliniu būdu – jų tiesioginiams vadovams, o šių nesant – teismo pirmininkui. Numatyta tvarka įforminti leidimai dirbti nuotoliniu būdu perduodami Kauno apylinkės teismo personalo skyriaus specialistams.

6. P a v e d u struktūrinių padalinių vadovams, esant galimybei bei atsižvelgus į atliekamų funkcijų pobūdį, organizuoti struktūrinių padalinių darbuotojų darbą nuotoliniu būdu.

7. Į p a r e i g o j u darbuotojus, atliekant darbo funkcijas nuotoliniu būdu:

7.1. užtikrinti, kad pasirinkta nuotolinio darbo vieta atitiktų darbuotojų darbo saugą ir sveikatos apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;

7.2. užtikrinti, kad nuotolinio darbo vietoje būtų interneto prieiga, kompiuterinė technika ir telefonas;

7.3. rūpintis savo pačių ir kitų asmenų, kurie galėtų nukentėti dėl netinkamo darbuotojo elgesio ar klaidų, sauga ir sveikata, taip pat tinkamu darbo priemonių naudojimu ir apsauga, laikytis darbuotojų saugos ir sveikatos norminių teisės aktų reikalavimų;

7.4. būti pasiekiamam darbo metu telefonu arba tarnybiniu elektroniniu paštu, nedelsiant patvirtinti apie šiomis priemonėmis gautas darbo užduotis ir informuoti apie jų įvykdymą;

7.5. esant būtinybei atlikti darbo funkcijas, kurių atlikimas įmanomas tik teisme esančioje darbo vietoje ar gavus teisėjo, tiesioginio vadovo pavedimą, atvykti į darbo vietą teisme ir atlikti pavestą darbą.

7.6. teismo administracijai atšaukus leidimą dirbti nuotoliniu būdu ar kviečiant atvykti į darbo vietą, į ją prisistatyti ne vėliau kaip per 1,5 val.

8. Į s a k a u :

8.1. teismo raštinės darbuotojams, vykdantiems tiesioginį asmenų aptarnavimą, užtikrinti, kad teismo raštinėje vienu metu būtų aptarnaujamas ne daugiau kaip vienas asmuo, aptarnaujamo asmens aptarnavimo trukmė neviršytų 15 minučių;

8.2. leidus susipažinti su byla ar jos dalimi, prašančiam su byla susipažinti asmeniui nurodyti, jog prieš susipažįstant su byla reikalinga išankstinė registracija. P a v e d u išankstinės registracijos susipažinimui su bylomis procesą organizuoti ir koordinuoti raštinės skyriaus patarėjai, raštinės skyriaus rūmų raštinės biuro vedėjams. Susipažinimo su bylų medžiaga procesą teismo raštinės skyriuje organizuoti tokiu būdu, kad susipažinimui su bylomis skirtoje patalpoje vienu metu būtų ne daugiau nei du susipažįstantys asmenys, tarp jų išlaikant ne mažesnį nei 2 (dviejų) metrų atstumą. Kiekvienam asmeniui suteikiama ne daugiau nei 1,5 (viena su puse) valandos susipažinti su bylų (bylos) medžiaga. Po kiekvieno asmens apsilankymo užtikrinama susipažinimui su bylomis skirtos patalpos dezinfekcija ir išvėdinimas.

9. Į s a k a u:

9.1. teisėjams ir kitiems teismo darbuotojams, valstybės tarnautojams nedelsiant elektroniniu paštu personalas@teismas.lt informuoti teismo administraciją apie:         

9.1.1. jiems taikomą privalomąją saviizoliaciją;

9.1.2. jiems nustatytą COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) užsikrėtimo atvejį.

9.2. susiklosčius situacijai, numatytai 9.1.1. - 9.1.2. papunkčiuose, vadovautis Kauno apylinkės teismo pirmininko 2020 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. V-112 patvirtinta Kauno apylinkės teismo veiklos organizavimo tvarka, nustačius teismo darbuotojo kontaktą su asmeniu, užsikrėtusiu COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) ar teisme nustačius COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) užsikrėtimo atvejį;

9.3. teismo pirmininko pavaduotojams (dėl teisėjų) ir kancleriui (dėl visų kitų teismo darbuotojų ir valstybės tarnautojų), 9.1. punkte nurodytu būdu gautos informacijos pagrindu organizuoti teisėjų ir atitinkamai kitų teismo darbuotojų ir valstybės tarnautojų darbą užtikrinant, kad į darbą nevyktų asmenys, numatyti 9.1. punkte. Nesant priimto sprendimo dėl teisėjo, kito teismo darbuotojo ar valstybės tarnautojo izoliavimosi 9.1. punkte nurodytu atveju, spręsti dėl jų darbo organizavimo nuotoliniu būdu, jeigu tai įmanoma arba suderinti klausimą dėl kasmetinių atostogų nurodytu laikotarpiu;

9.4. darbuotojams, turintiems ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijos požymių (pvz. karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.)  nevykti į darbą, o jiems pasireiškus darbo vietoje, nedelsiant vykti namo, konsultuotis Karštąja koronaviruso linija tel. 1808, arba susisiekti su savo šeimos gydytoju konsultacijai.

10. N u r o d a u teismo pirmininko padėjėjo ryšiams su žiniasklaida ir visuomene funkcijas atliekančiam teisėjo padėjėjui parengti, o taip pat teismo interneto ir intraneto tinklapiuose paskelbti informaciją apie teismo darbo organizavimą nuo 2022 m. balandžio 5 d. bei išplatinti šią informaciją pagrindinėms žiniasklaidos priemonėms Kauno, Kėdainių, Jonavos bei Kaišiadorių miestuose ir rajonuose, kad paskelbti ją šių miestų ir rajonų gyventojams, informaciniuose pranešimuose pažymint, kad:

10.1. į teismą/teismo posėdį griežtai draudžiama vykti asmenims turintiems ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymių (pvz. karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.).

10.2. patekus į teismo patalpas būtina dezinfekuoti rankas, laikytis kosėjimo, čiaudėjimo etiketo ir rekomenduotina dėvėti medicinines veido kaukes arba respiratorius, kurie priglunda prie veido ir visiškai dengia nosį ir burną, o asmenims, kurie dėl savo sveikatos būklės kaukių dėvėti negali ar jų dėvėjimas gali pakenkti asmens sveikatos būklei, rekomenduojama dėvėti veido skydelį;

10.3. teismo patalpose esantys asmenys (interesantai) privalo laikytis ne mažesnio nei 2 (dviejų) metrų atstumo tarp asmenų;

10.4. į teismo posėdį atvykti prie paskirtos teismo posėdžio salės, likus ne daugiau kaip 10 min. iki posėdžio pradžios.

11. Ūkio skyriaus vedėjui (Kauno rūmuose), kvalifikuotiems ūkio skyriaus darbuotojams (Kėdainių, Kaišiadorių ir Jonavos rūmuose) prie kiekvieno įėjimo į teismo patalpas, esančias Kaune, Laisvės al. 103 ir Kęstučio g. 29, Kėdainiuose, Didžioji g. 64-2, Jonavoje, Vasario 16-osios g. 3, Kaišiadoryse, Gedimino g. 87, patalpinti informacinius plakatus su 10.1. – 10.4. punktuose nurodyta informacija.

12. Į s a k a u teismo kancleriui, o jam nesant - Ūkio skyriaus vedėjui ir kitiems teismo struktūrinių padalinių vadovams organizuoti darbą taip, kad būtų kontroliuojama, jog prie įėjimų į visus Kauno apylinkės teismo rūmų pastatus ir jų viduje nesusidarytų teismo lankytojų eilės, o eilei susidarius – užtikrinti ne mažesnį nei 2 (dviejų) metrų atstumą tarp lankytojų.

13. Į s a k a u Ūkio skyriaus vedėjui užtikrinti, kad:

13.1. dažnai liečiami paviršiai (durų rankenos, elektros jungikliai, kėdžių atramos ir kt.) būtų valomi paviršiams valyti skirtu valikliu kaip galima dažniau, bet ne rečiau kaip 2 (du) kartus per dieną;

13.2. po kiekvieno teismo posėdžio salė būtų išvėdinama ir dezinfekuojama;

13.3. darbo patalpos būtų vėdinamos ne rečiau kaip 1 (vieną) kartą per valandą.

14. P a v e d u teismo pirmininko pavaduotojams pagal jiems priskirtas vidinio administravimo funkcijas kontroliuoti ir koordinuoti šio įsakymo įgyvendinimą, spręsti šiame įsakyme nenumatytus klausimus, iškylančius jo vykdymo metu. Apie priimtus sprendimus pranešti el. paštu teismo pirmininkui.

15. T v i r t i n u Kauno apylinkės teismo teikiamų paslaugų, kurių dėl jų specifikos neįmanoma suteikti nuotoliniu būdu, sąrašą (pridedama).

16. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kauno apylinkės teismo pirmininko 2021 m. lapkričio 25 d. įsakymą Nr. VE-278 „Dėl teismo darbuotojų darbo organizavimo ir asmenų aptarnavimo organizavimo tvarkos Kauno apylinkės teisme atšaukus karantino režimą pakeitimo“.

17. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo jo paskelbimo Teisės aktų registre (TAR) ir galioja iki ekstremaliosios situacijos šalyje panaikinimo (atšaukimo).

18. Į p a r e i g o j u:

18.1. teismo administracijos sekretorę su šiuo įsakymu supažindinti visus teismo darbuotojus per elektroninę susipažinimo su dokumentais sistemą ir elektroniniu paštu, taip pat paskelbti jį teismo intraneto svetainėje;

18.2. teismo kanclerę šį įsakymą ir Kauno apylinkės teismo teikiamų paslaugų, kurių dėl jų specifikos neįmanoma suteikti nuotoliniu būdu, sąrašą skelbti TAR.

 

 

Teismo pirmininkas                                                                                          Arūnas Purvainis

 

 

 

PATVIRTINTA

Kauno apylinkės teismo

pirmininko 2022 m. balandžio 5 d.

įsakymu Nr. VE-144

 

 

KAUNO APYLINKĖS TEISMO TEIKIAMŲ PASLAUGŲ, KURIŲ DĖL JŲ SPECIFIKOS NEĮMANOMA SUTEIKTI NUOTOLINIU BŪDU, SĄRAŠAS

 

 

1. Procesinių dokumentų priėmimas;

2. Susipažinimas su bylos medžiaga;

3. Dokumentų kopijų išdavimas;

4. Teismo procesinių dokumentų, priimtų bylose, kurios tvarkomos popierine forma, originalų išdavimas (atsiėmimas);

5. Šalių į bylą pateiktų dokumentų originalų išdavimas (atsiėmimas);

6. Teismo posėdžio garso (vaizdo) įrašo (skaitmeninės laikmenos) išdavimas (atsiėmimas).