Neringos savivaldybės taryba

 

sprendimas

Dėl Neringos savivaldybės mokymo lėšų APSKAIČIAVIMO, paskirstymo, Naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. T1-131

Neringa

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12 punktu ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2018 m. liepos 27 d. raštą Nr. SR-3365 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 2, 3, 4, 7, 8 ,14, 17 straipsnių ir 5 priedo pakeitimo įstatymo bei Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo įgyvendinimo“, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Neringos savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Panaikinti Neringos savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. T1-24 „Dėl Neringos savivaldybės mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Skelbti šį teisės aktą Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Darius Jasaitis

 

PATVIRTINTA

Neringos savivaldybės tarybos

2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. T1-131

 

 

NERINGOS SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Neringos savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Neringos savivaldybei (toliau – savivaldybė) skirtų mokymo lėšų ugdymo reikmėms finansuoti apskaičiavimą, paskirstymą, naudojimą ir perskirstymą savivaldybės mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, formalųjį švietimą papildančio ugdymą, kitiems švietimo teikėjams, teikiantiems pedagoginę psichologinę pagalbą, savivaldybės administracijai.

2.    Tvarkos apraše naudojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas), patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS

 

3.    Savivaldybei skirtos mokymo lėšos ugdymo reikmėms finansuoti tai atitinkamiems metams savivaldybei skiriamos mokymo lėšos:

3.1  ugdymo procesui organizuoti ir valdyti lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Aprašo 1 priedo 1.1 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių skaičiaus. Pagal Aprašą ugdymo procesui organizuoti ir valdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vykdančioms mokykloms skiriama tik pusė šiam tikslui būtinos sumos. Kitą finansavimo dalį šiam tikslui skiria savivaldybės taryba;

3.2  švietimo pagalbai lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.2.2 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir visų mokinių skaičiaus, išskyrus mokinius, nurodytus Aprašo 1.2.3 papunktyje (specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai) ir Aprašo 1.2.4 papunktyje (migrantai), bei pridėjus lėšas, apskaičiuotas Aprašo 1 priedo 1.2.3 ir 1.2.4 papunkčiuose nustatytus ugdymo reikmių koeficientus padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir nurodytus kriterijus atitinkančių mokinių skaičiaus;

3.3  pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.2.1 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir visų mokinių skaičiaus;

3.4  mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.3 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus;

3.5  formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti lėšos apskaičiuojamos Aprašo 1 priedo 1.4 papunktyje nustatytą ugdymo reikmių koeficientą padauginus iš pareiginės algos bazinio dydžio ir mokinių, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus;

3.6  ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų mažinti lėšos sudaro 2 procentus, apskaičiuotus nuo lėšų ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti sumos.

 

III SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS

 

4.    Tvarkos aprašo 3.1 papunktyje apskaičiuotos lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti gali būti naudojamos:

4.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);

 

4.2. neformaliojo švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui;

 

4.3. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

 

4.4. daliai ugdymo proceso organizavimo ir valdymo paslaugų pirkti (pvz., pamokų tvarkaraščiui sudaryti).

 

5.    Savivaldybės taryba paskirsto savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokykloms lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti bei nustato pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, skaičių, kuris nustatomas atsižvelgiant į  mokyklos mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d. Kai mokykloje pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokosi:

 

5.1. iki 120 mokinių – ne mažiau kaip 1 pareigybė;

 

5.2. 121–200 mokinių – iki 2,5 pareigybių.

 

 

5.3. Jei Savivaldybės taryba nustato didesnį pareigybių, skirtų ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, skaičių arba pagal Tvarkos aprašo 3.1 papunktį apskaičiuotų lėšų nepakanka Tvarkos aprašo 4.1–4.4 papunkčiuose nurodytoms funkcijoms finansuoti, savivaldybės taryba gali skirti papildomą finansavimą iš savivaldybės biudžeto, tačiau skirstant lėšas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti laikomasi nuostatos, kad darbo užmokesčio fondo ir mokytojų (įskaitant klasių kuratoriaus pareigybę, jei tokia įsteigiama) darbo užmokesčio fondo santykis sudarytų ne daugiau kaip 10 procentų.

6.    Tvarkos aprašo 3.2 papunktyje apskaičiuotos lėšos švietimo pagalbai gali būti naudojamos:

 

6.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, mokytojo padėjėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui;

 

6.2. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti, užtikrinant švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai;

 

 

6.3. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui.

7.    Savivaldybės taryba paskirsto savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokykloms lėšas švietimo pagalbai bei nustato pareigybių, skirtų švietimo pagalbai teikti, skaičių, atsižvelgiant į mokyklos mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d. vadovaujantis šiais dokumentais ir jų įgyvendinimo rekomendacijomis:

7.1. socialinio pedagogo – Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V-950 „Dėl Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“;

7.2. psichologo – Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-663 „Dėl Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

7.3. specialiojo pedagogo, logopedo, surdopedagogo, tiflopedagogo – Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1228 „Dėl Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“;

7.4. mokytojo padėjėjo, gestų kalbos vertėjo – Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

8Jei mokykla neturi švietimo pagalbos specialistų, tokiai mokyklai švietimo pagalbai skirtos lėšos gali būti skiriamos psichologinės, socialinės pedagoginės, specialiosios pedagoginės pagalbos paslaugoms pirkti.

9.  Tvarkos aprašo 3.3 papunktyje apskaičiuotos lėšos pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti gali būti naudojamos pedagoginės psichologinės tarnybos atliekamų funkcijų paslaugoms (mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai) pirkti.

10Jei savivaldybės taryba nustato didesnį pareigybių, skirtų švietimo pagalbai, skaičių arba pagal Tvarkos aprašo 3.2–3.3 papunkčius apskaičiuotų lėšų nepakanka Tvarkos aprašo 6.1–6.3 papunkčiuose ir 9 punkte nurodytoms funkcijoms finansuoti, savivaldybės taryba turi skirti papildomą finansavimą iš savivaldybės biudžeto, kad būtų tinkamai įgyvendinta savivaldybės savarankiškoji funkcija – švietimo pagalbos teikimas mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai. Šiam tikslui pasiekti Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus parengtą švietimo pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai ir šeimai tvarkos aprašą, garantuojantį pagalbos prieinamumą kiekvienam švietimo bendruomenės nariui, kuriam jos reikia, tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

11.  Tvarkos aprašo 3.4 papunktyje apskaičiuotos lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti skiriamos bendrojo ugdymo mokyklai pasibaigus egzaminų sesijai ir naudojamos sumokėti už pagrindinės ir pakartotinės sesijos mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą. Apmokėjimo tvarka, darbo laiko apskaičiavimo metodika ir įkainiai nustatomi bendrojo ugdymo mokyklos direktoriaus įsakymu.

12.  Tvarkos aprašo 3.5 papunktyje apskaičiuotos lėšos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti skiriamos savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigoms, atsižvelgiant į mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre spalio 1 d., ir gali būti naudojamos mokytojų, dirbančių pagal šias programas darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, ugdymo priemonėms ir kitoms išlaidoms, susijusioms su programų vykdymu. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų finansavimo tvarkos aprašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

13.  Tvarkos aprašo 3.6 papunktyje apskaičiuotos lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų mažinti naudojamos šioms mokymo reikmėms tenkinti:

13.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti, ugdymo formų įvairovei diegti;

13.2. mokymui namuose finansuoti tais atvejais, kai mokiniui (mokiniams) mokymas namuose paskirtas po rugsėjo 1 dienos. Lėšos skiriamos, atsižvelgiant į mokyklų pateiktus skaičiavimus individualiam mokinio ugdymo planui finansuoti, paskirstant lėšas pagal poreikį per metus;

13.3. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

13.4. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti.

14.  Tvarkos aprašo 3.6 papunktyje apskaičiuotos lėšos paskirstomos ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo mokykloms savivaldybės tarybos sprendimu ne anksčiau kaip rugsėjo 1 d. atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos perskirstytą specialiąją tikslinės dotacijos dalį dėl pakitusio mokinių skaičiaus einamųjų metų rugsėjo 1 d.

15Tvarkos aprašo 3.2, 3.3 ir 3.5 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti savivaldybės taryba skiria ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir mokinių skaičių. Tvarkos aprašo 3.1 ir 3.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti savivaldybė skiria lėšų pagal poreikį. Tvarkos aprašo 3.6 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti skirtos lėšos paskirstomos mokykloms.

16.  Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

16.1. ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti (darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų);

16.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms (įsigyti ir nuomoti, įskaitant ir skaitmenines versijas);

16.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui;

16.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

16.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams už darbą mokėti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).

17.  Tvarkos aprašo 16.1 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti 100 procentų lėšų. Jei savivaldybės taryba yra nusprendusi komplektuoti klases su mažesniu mokinių skaičiumi, nei nurodyta Aprašo 3 priede, ir lėšų nepakanka Tvarkos aprašo 16.1 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti, savivaldybės taryba skiria lėšų pagal nustatytą pedagoginių darbuotojų skaičių, padaugintą iš Apraše nurodyto vidutinio sąlyginio mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento (R) ir pareiginės algos bazinio dydžio.

18.  Tvarkos aprašo 16.2–16.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 16.5 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms – ne mažiau kaip 40 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių.

19.  Iš mokymo lėšų, skiriamų pagal Aprašą ikimokykliniam ir priešmokykliniam ugdymui, finansuojamas ne trumpesnis kaip 20 valandų per savaitę mokinių ugdymas. Likusią mokymo lėšų dalį, atsižvelgiant į savivaldybės nustatytą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių darbo laiką, mokykloms skiria savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija iš savivaldybės biudžeto. 

20Iš mokymo lėšų mokama:

20.1. privalomos su darbuotojų, kuriems už darbą mokama iš mokymo lėšų, darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokos, išmokos ir kompensacijos šiems darbuotojams;

20.2. už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos;

20.3. už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams, taip pat darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas.

 

IV SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS

 

21.  Švietimo ir mokslo ministerijos perskirstyta (atsižvelgiant į pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.) speciali tikslinė dotacija, skirta ugdymo reikmėms tenkinti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), einamųjų metų ketvirtą ketvirtį perskirstoma savivaldybės mokykloms pagal šiuos kriterijus:

21.1. pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.;

21.2. klasių komplektų skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.;

21.3. faktiškai užimtus etatus einamųjų metų rugsėjo 1 d.;

21.4. išmokėtas pedagoginiams darbuotojams išeitines išmokas ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas ir kompensacijas.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22.  Mokymo lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas lėšų naudojimo atitinkamoms reikmėms tenkinti rekomendacijas.

23.  Už mokymo lėšų naudojimą pagal paskirtį atsakingi asignavimų valdytojai.

24.  Mokymo lėšų naudojimo kontrolę atlieka savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba bei savivaldybės administracijos Centralizuota vidaus audito tarnyba.

25.  Nepanaudotas per metus mokymo lėšas ugdymo įstaigos grąžina į savivaldybės biudžeto sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

26.  Už mokymo lėšų panaudojimą atsiskaito savivaldybės administracijos Biudžeto skyrius švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

____________________