LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO, SKIRTO METODINIAM PALAIKYMUI TEIKTI IR VEIKLOMS, KURIOMIS SIEKIAMA UŽTIKRINTI SEKSUALINIO SMURTO PREVENCIJĄ, organizuoti, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2025–2026 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugsėjo 18 d. Nr. A1-618

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-602 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus lentelės 3.7 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u Projekto, skirto metodiniam palaikymui teikti ir veikloms, kuriomis siekiama užtikrinti seksualinio smurto prevenciją, organizuoti, atrankos konkurso organizavimo
2025–2026 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                   Vytautas Šilinskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2024 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. A1-618

 

 

PROJEKTO, SKIRTO METODINIAM PALAIKYMUI TEIKTI IR VEIKLOMS, KURIOMIS SIEKIAMA UŽTIKRINTI SEKSUALINIO SMURTO PREVENCIJĄ, ORGANIZUOTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2025–2026 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto, skirto metodiniam palaikymui teikti ir veikloms, kuriomis siekiama užtikrinti seksualinio smurto prevenciją, organizuoti, atrankos konkurso organizavimo 2025–2026 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projekto, skirto metodiniam palaikymui teikti ir veikloms, kuriomis siekiama užtikrinti seksualinio smurto prevenciją, organizuoti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto vykdytojams, projekto veiklų vykdytojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartis) pasirašymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką, projekto finansavimo pratęsimo tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.

2.2. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai, pareiškėjo, projekto vykdytojo nariai.

2.3. Seksualinis smurtas – tyčinė nusikalstama veika, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXI skyriuje, ir bet koks elgesys (ar jo grėsmė), kuriuo siekiama padaryti seksualinį poveikį ar kuriuo įžeidžiamas asmens orumas arba sukuriama bauginanti, priešiška, žeminanti ar įžeidžianti aplinka ir (ar) atsiranda arba gali atsirasti fizinė, turtinė ir (ar) neturtinė žala seksualinį smurtą patyrusiam ar jo pavojų patiriančiam asmeniui.

2.4. Seksualinį smurtą patyręs asmuo – pilnametis asmuo, prieš kurį panaudotas seksualinis smurtas.

2.5. Seksualinio smurto pavojų patiriantis asmuo – pilnametis asmuo, prieš kurį, pagrįstai įtariama, gali būti panaudotas seksualinis smurtas.

2.6. Metodinis palaikymas – specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, dirbantiems apsaugos nuo seksualinio smurto srityje, teikiamos konsultacijos ir metodinė pagalba veiklos vykdymo, paslaugų ir pagalbos, teikiamų seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims, prieinamumo gerinimo, kitais su paslaugų ir pagalbos teikimu seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims susijusiais klausimais.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose konkurso projekto atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), atliekanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, skirtą metodiniam palaikymui teikti, seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims konsultuoti, metodinei medžiagai apsaugos nuo seksualinio smurto srityje rengti, veikloms, skirtoms seksualinio smurto prevencijai užtikrinti, organizuoti ir vykdyti, tarpinstituciniam bendradarbiavimui vykdyti.

9. Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas projektas, kurio vykdytojas teiks metodinį palaikymą, konsultuos seksualinį smurtą patyrusius asmenis ar seksualinio smurto pavojų patiriančius asmenis, rengs metodinę medžiagą apsaugos nuo seksualinio smurto srityje, organizuos ir vykdys veiklas, skirtas seksualinio smurto prevencijai užtikrinti, vykdys tarpinstitucinį bendradarbiavimą.

10. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija, kuri turi nevyriausybinės organizacijos žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką. Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriu (-iais).

 

II SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

11. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą 2026 metams – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d.

12. Projekto veiklų vykdymo teritorija – Lietuvos Respublika.

13. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2025 ir 2026 m. nurodyta Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. A1-602 „Dėl Smurto artimoje aplinkoje prevencijos ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems, smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems ir smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantiems asmenims 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 3.7 papunktyje:

13.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2025 metais – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų, 2026 metais – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų;

13.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2025 metais – 75 000 (septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų, 2026 metais – 75 000 (septyniasdešimt penki tūkstančiai) eurų.

14. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 18 punkte nurodytos veiklos.

15. Jei Ministerijos kanclerio priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintų nuostatų ir taisyklių nustatyta tvarka.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir veiklos, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS

 

16. Finansavimo prioritetas teikiamas pareiškėjui, kuris projekto veiklas (dalį veiklų) įgyvendins ne mažiau kaip 20 (dvidešimtyje) savivaldybių (iš jų – ne mažiau kaip 8 (aštuoniose) savivaldybėse, turinčiose mažiau negu 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) gyventojų pagal 2024 m. sausio 1 d. Valstybės duomenų agentūros viešai skelbiamus duomenis).

17. Už atitiktį finansavimo prioritetams, vertinant projektus, skiriama papildomų balų (nuo 0 iki 5 balų už atitikimą 1 (vienam) prioritetui. Iš viso už atitiktį prioritetui galima gauti 5 balus.

18. Veiklos, kurioms skiriama valstybės biudžeto lėšų:

18.1. metodinis palaikymas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, metodinės medžiagos rengimas, siekiant sukurti, stiprinti ir tobulinti seksualinį smurtą patyrusiems asmenims, seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims teikiamos pagalbos ir paslaugų sistemą;

18.2. seksualinį smurtą patyrusių asmenų, seksualinio smurto pavojų patiriančių asmenų ar kitų besikreipiančių asmenų konsultavimas dėl galimybių jiems gauti pagalbą ir emocinės paramos teikimas;

18.3. informacinių veiklų, skirtų seksualinio smurto prevencijai, organizavimas;

18.4. bendradarbiavimas su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, kitomis pagalbą seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims teikiančiomis organizacijomis pagalbos teikimo klausimais, siekiant stiprinti ir plėtoti seksualinį smurtą patyrusiems asmenims, seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims teikiamos pagalbos ir paslaugų sistemą.

19. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

19.1. projekto vykdytojas metodinį palaikymą teikia, atsižvelgdamas į individualius specialistų, dirbančių su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, poreikius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;

19.2. projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, numato vykdyti visas Nuostatų 18 punkte nurodytas veiklas.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTO VYKDYTOJAMS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS IR PARTNERIAMS

 

20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, partneris turi atitikti šiuos reikalavimus:

20.1. atitikti taisyklių 29.4–29.7 ir 29.12–29.14 papunkčiuose nustatytus formaliuosius kriterijus;

20.2. užtikrinti, kad projekto vykdytojo ir (ar) partnerio darbuotojai ir (ar) kiti asmenys, kurie tiesiogiai dirbs su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, turėtų aukštąjį socialinių mokslų ar teisės studijų krypties grupės išsilavinimą arba ne mažesnę negu 1 (vienų) metų veiklos apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje patirtį;

20.3. užtikrinti, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas ir (ar) partneris turėtų 2 (dvejų) metų patirtį, įgytą organizuojant veiklas apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje;

20.4. užtikrinti galimybes teikti nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, taip pat seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems bei kitiems asmenims ir turėti šiam tikslui įgyvendinti reikalingas mobiliojo ryšio priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą, naudotis šiomis priemonėmis ir įranga gebantį personalą.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.

22. Skyrus valstybės biudžeto lėšų, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą, iki 2026 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos rodiklius:

22.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus iki 2025 m. gruodžio 31 d. taikomos Nuostatų 45 punkte nustatytos sankcijos:

22.1.1. suorganizuota ne mažiau kaip 1 informacinė kampanija, skirta seksualinio smurto prevencijai;

22.1.2. visiems specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, taip pat specialistams, dirbantiems šioje srityje, pagal poreikį suteiktos konsultacijos ir (ar) metodinis palaikymas;

22.1.3. atnaujinta ir papildyta paslaugų ir pagalbos teikimo seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims metodika ir algoritmas, įtraukiant į metodikos ir algoritmo turinį skirtingas asmenų ypatybes – negalią, religiją, rasę, tautybę, pilietybę, kalbą, kilmę, lytinę orientaciją, lytinę tapatybę ir kitas;

22.2. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus iki 2026 m. gruodžio 31 d. taikomos Nuostatų 45 punkte nustatytos sankcijos:

22.2.1. suorganizuotos ne mažiau kaip 2 informacinės kampanijos, skirtos seksualinio smurto prevencijai ir šiam projektui viešinti, viena iš jų – informacinė kampanija nacionaliniu mastu, skirta projekto veikloms plačiajai visuomenei viešinti socialiniuose tinkluose, nacionalinėje televizijoje, radijuje ir kitose viešojo informavimo priemonėse;

22.2.2. visiems specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, taip pat specialistams, dirbantiems šioje srityje, pagal poreikį suteiktos konsultacijos ir (ar) metodinis palaikymas;

22.3. kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:

22.3.1. visiems seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims, kitiems besikreipusiems asmenims pagal poreikį suteiktos konsultacijos paslaugų ir pagalbos gavimo klausimais;

22.3.2. vykdant projektą, siekiant socialinės partnerystės nacionaliniu lygiu su ministerijomis, sveikatos priežiūros įstaigomis, teisėsaugos institucijomis, įstaigomis ir kt., savivaldybių lygiu bei su nevyriausybinėmis organizacijomis, sukurtas bendradarbiavimo mechanizmas (veikimo algoritmas), skirtas bendradarbiavimui, teikiant pagalbą ir paslaugas asmenims, patyrusiems seksualinį smurtą, ar asmenims, patiriantiems seksualinio smurto pavojų, taip pat įgyvendinant seksualinio smurto prevenciją, apibrėžti;

22.4. kokybinį projekto įgyvendinimo rodiklį – pagal individualius poreikius užtikrintos konsultacijos ir (ar) metodinis palaikymas visiems specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, ar specialistams, vykdantiems seksualinio smurto prevenciją, taip pat specialistams, dirbantiems šioje srityje.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS

 

23. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 metams – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko apskaitos ir darbo užmokesčio apskaičiavimo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (nuasmenintais dalyvių sąrašais (nuasmeninant nenurodomos asmens pareigos, vardas, pavardė ar kiti duomenys, pagal kuriuos būtų galima nustatyti fizinio asmens tapatybę), analitinių veiklų rezultatais, mokymų medžiaga ir (ar) darbotvarke, suteiktų konsultacijų registracijos žurnalais, informacinių veiklų viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Jos privalo būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas ir (ar) jo partneris (-iai) paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

24. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.

25. Projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

26. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto vykdymo išlaidos (pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“):

26.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

26.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį ir jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

26.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį įsigijimo išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, neįdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

26.2.    projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte numatyto konkurso tikslo, Nuostatų 9 punkte numatyto siektino konkurso rezultato siekimu ir visų Nuostatų 18 punkte nurodytų projekto veiklų vykdymu):

26.2.1. projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojo (-ų), tiesiogiai vykdančio (-ių) ir (ar) organizuojančio (-ių) projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jis (jie) yra projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (‑ių) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį);

26.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

26.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) paslaugų įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

26.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

26.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) (kelionių bilietų, apgyvendinimo, dienpinigių) išlaidos (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);

26.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;

26.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo (darbuotojų mokymų, seminarų, skirtų profesinei kvalifikacijai tobulinti, organizavimo) išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti;

26.2.2.6. komunalinių paslaugų (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo, šiukšlių išvežimo paslaugų) įsigijimo išlaidos;

26.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų paslaugoms (pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinėms paslaugoms – galimybių studijoms, moksliniams, statistiniams, kitiems tyrimams arba teisininkų, psichologų paslaugoms), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis;

26.2.2.8. projekto viešinimo paslaugų (su projekto veiklų vykdymu ir viešinimu susijusių lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, televizijos, radijo laidų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų) įsigijimo išlaidos;

26.2.2.9. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

26.2.2.9.1. kitos Nuostatų 26.2.2.1–26.2.2.8 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos, t. y. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims, tiesiogiai susijusiems su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems mokymams, seminarams ar projekto vykdytojo atstovų susitikimams veiklos klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.), įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikio materialiojo turto, nurodyto Nuostatų 28.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;

26.2.2.9.2. kitos Nuostatų 26.2.2.1–26.2.2.8 papunkčiuose neišvardytų paslaugų (vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų paslaugų) įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

27.Darbo užmokesčio išlaidos, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, nurodytos Nuostatų 26.1.1 ir 26.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 50 (penkiasdešimt) procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

28. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

28.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, partnerio (-ių), kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

28.2.    statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidoms padengti;

28.3.    išperkamajai nuomai;

28.4.    patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui (‑iams), nuomai projekto veiklai vykdyti;

28.5.    ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;

28.6.    transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui, tepalams įsigyti;

28.7.    išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą, iki 2025 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2026 m. gruodžio 31 d., padengti;

28.8.    kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

29. Pareiškėjas konkursui turi pateikti vieną paraišką 2025 metams ir vieną paraišką 2026 metams. Jeigu pateikiama tik vienų metų paraiška, tokia paraiška yra nevertinama ir valstybės biudžeto lėšų jai neskiriama.

30. Paraiškos turi būti užpildytos kompiuteriu lietuvių kalba pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškų formas per informacinę sistemą.

31. Paraiškose pateikiama taisyklių 21 punkte nurodyta informacija ir:

31.1. informacija apie tai, kaip projekto vykdytojas planuoja teikti metodinį palaikymą, atsižvelgdamas į individualius specialistų, dirbančių su seksualinį smurtą patyrusiais ir (arba) šio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, poreikius visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;

31.2. informacija apie tai, kaip projekto vykdytojas planuoja užtikrinti galimybes teikti nuotolines konsultacijas (telefonu, elektroniniu paštu ir (ar) kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) specialistams, dirbantiems su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, taip pat seksualinį smurtą patyrusiems asmenims ar seksualinio smurto pavojų patiriantiems asmenims, kitiems asmenims, ir apie turimas šiam tikslui įgyvendinti reikalingas mobiliojo ryšio priemones, kompiuterinę ir programinę įrangą, naudotis šiomis priemonėmis ir įranga gebantį personalą;

31.3. informacija apie pareiškėjo patirtį, įgytą organizuojant veiklas apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje (per paskutinius dvejus metus vykdytos informacinės kampanijos seksualinio smurto tema, vykdyti tyrimai, mokymai, parengta metodinė informacija seksualinio smurto tema).

32. Pareiškėjas kartu su paraiškomis privalo pateikti taisyklių 22 punkte nurodytų lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 18 punkte) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu. Taip pat pareiškėjas kartu su paraiškomis privalo pateikti dokumentų, įrodančių projekto vykdytojo darbuotojų, kurie tiesiogiai dirbs su seksualinį smurtą patyrusiais asmenimis ar seksualinio smurto pavojų patiriančiais asmenimis, profesinę kvalifikaciją arba veiklos apsaugos nuo seksualinio smurto ar seksualinio smurto prevencijos srityje patirtį (pavyzdžiui, aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus socialinių mokslų krypties grupės studijas ar teisės krypties grupės studijas, arba jai lygiavertę kvalifikaciją (gyvenimo aprašymą (‑us), diplomą (-us), arba ne mažesnę negu 1 (vienų) metų veiklos apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje patirtį (gyvenimo aprašymą (-us), darbo ir (arba) paslaugų teikimo sutartį (-is) (teikiama tik sutarties dalis, pagrindžianti veiklos apsaugos nuo seksualinio smurto, seksualinio smurto prevencijos srityje patirtį) ir (arba) pareigybės aprašymą (‑us)), skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu.

33. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 29–32 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines dokumentų kopijas ar elektroninius dokumentus pareiškėjas Ministerijai teikia elektroniniu paštu nediskriminavimas@socmin.lt.

34. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

35. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos neskiriamos taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. SPPD paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimą turi atlikti per 5 darbo dienas.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

36. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

37. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 38 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

38. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:

38.1. projekto atitiktį Nuostatų 19 punkte ir taisyklių 14 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomos projekto veiklų sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

38.2. projekto atitiktį Nuostatų 16 punkte nurodytam finansavimo prioritetui, įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;

38.3. projekto aprašymo detalumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 –aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 –aprašymas detalus ir pagrįstas;

38.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto tikslas ir uždaviniai neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – projekto tikslas ir uždaviniai iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – projekto tikslas ir uždaviniai aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;

38.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojo (-ų) patirtį bei gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;

38.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

38.7. projekto sąmatos tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, netiksli, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies tiksli, detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, tiksli, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

38.8. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

38.9. pareiškėjo vykdant projekto veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;

38.10. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.

39. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 65. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – 45.

40. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

41. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti valstybės biudžeto lėšų skirti projektui, kuriam įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė ir (arba) veiklų vykdymo apimtis didesnė.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

42. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

43. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

44. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

45. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 22.1 ir 22.2 papunkčiuose nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:

45.1. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,3 procento jam projektui 2025 m. įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

45.2. projekto vykdytojas, nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,6 procento jam projektui 2025 m. įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

45.3. projekto vykdytojas, nepasiekęs nė vieno iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui 2025 m. įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

45.4. projekto vykdytojas, nepasiekęs vieno iš Nuostatų 22.2 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui 2026 m. įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

45.5. projekto vykdytojas, nepasiekęs nė vieno iš Nuostatų 22.2 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui 2026 m. įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

TĘSTINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

46. Tinkamai įgyvendinus projektą 2025 metais, jo finansavimas gali būti pratęstas 2026 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. Jei sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2026 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2026 metais, nekompensuojamos.

47. Prašydamas pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą tęstiniam projektui, projekto vykdytojas iki 2025 m. lapkričio 3 d. SPPD per informacinę sistemą pateikia taisyklių 121 punkte nurodytus dokumentus. Taisyklių 121.1 papunktyje nurodytas vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas prašymas pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą tęstiniam projektui kitais metais teikiamas pagal Nuostatų priede pateiktą formą.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Projekto stebėsenos laikotarpis – 5 metai.

49. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo.

50. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu), Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

51. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

52. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

________________________