Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMO KARANTINO METU TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. balandžio 29 d. Nr. 449
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
Patvirtinti Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimo karantino metu tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2020 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 449
SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMO KARANTINO METU TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimo karantino metu tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato:
1.1. darbuotojų, įskaitant gydytojus rezidentus, karantino metu organizuojančių ir (ar) teikiančių sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančių epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų ligų židiniuose (toliau – darbuotojai), pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba mėnesinės algos (priklausomai nuo įstaigoje taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos) didinimą konkrečiu procentiniu dydžiu nuo 60 iki 100 procentų (toliau – darbo užmokesčio didinimas) Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai (toliau – LNSS) priklausančiose sveikatos priežiūros įstaigose (toliau – LNSS priklausanti įstaiga);
1.2. LNSS priklausančių įstaigų, nesudariusių sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis dėl paslaugų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis (toliau – sutarties neturinti LNSS įstaiga), darbuotojų darbo užmokesčio didinimą ir patirtų išlaidų, susijusių su šių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimu (įskaitant darbdavio socialinio draudimo įmokas) (toliau – patirtos išlaidos, susijusios su šių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimu) pagal Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnio 1 ir 2 dalis, apmokėjimą valstybės biudžeto lėšomis;
II SKYRIUS
LNSS PRIKLAUSANČIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMAS
3. LNSS priklausančių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimo konkretus procentinis dydis nuo 60 iki 100 procentų nustatomas LNSS priklausančių įstaigų vadovų sprendimu, atsižvelgiant į konkretaus darbuotojo, karantino metu organizuojančio ir (ar) teikiančio sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančio epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų ligų židiniuose (toliau – paslaugos teikimas), atliekamų funkcijų pobūdį, sudėtingumą ir atsakomybės lygį, darbo krūvį ir veiklos mastą.
4. Vertinant paslaugos teikimo metu atliekamų funkcijų pobūdį atsižvelgiama į tai:
4.1. ar paslaugos teikimo metu darbuotojo patiriamas tiesioginis kontaktas su pacientu, kuriam įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga, yra nuolatinio ir ilgalaikio pobūdžio;
4.2. ar darbuotojas paslaugos teikimo metu pacientui, kuriam įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga, atlieka invazinę ir (ar) intervencinę procedūrą;
4.3. ar darbuotojas atlieka autopsiją mirusiam asmeniui, kuriam įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga;
4.4. ar darbuotojas paslaugos teikimo metu pacientui, kuriam patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga, naudoja specialias ypač pavojingos užkrečiamosios ligos diagnostikos ir gydymo medicinos priemones (prietaisus);
5. Vertinant darbuotojo veiksmų, atliekamų teikiant paslaugas, sudėtingumą, atsakomybę ir veiklos mastą, atsižvelgiama į tai:
5.1. ar darbuotojas ypač pavojingos užkrečiamosios ligos padarinių šalinimą organizuoja nacionaliniu ar regioniniu mastu;
5.2. ar darbuotojas paslaugas teikia dirbdamas sveikatos apaugos ministro paskirtose pagrindinėse ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų gydymo paslaugas teikiančiose ir (ar) ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų gydymo paslaugų teikimą organizuojančiose sveikatos priežiūros įstaigose;
5.3. ar darbuotojas paslaugas teikia dirbdamas sveikatos priežiūros įstaigos infekcinių ligų, intensyvios terapijos ir reanimacijos, priėmimo-skubios pagalbos padaliniuose, kituose užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės padaliniuose;
5.4. ar darbuotojas paslaugas teikia dirbdamas greitosios medicinos pagalbos komandos ar kitoje sveikatos apsaugos ministro nustatyto specialaus su pacientais, kuriems įtariama ypač pavojinga užkrečiamoji liga, dirbančio sveikatos priežiūros įstaigų padalinio (mobiliojo punkto, karščiavimo klinikos ir kt.) komandos sudėtyje;
5.5. ar darbuotojas teikdamas paslaugas ima tepinėlius ypač pavojingos užkrečiamosios ligos diagnostikai;
5.7. ar laboratorijos darbuotojas dirba su pacientų, sergančių ypač pavojinga užkrečiamąja liga, ėminiais laboratorijoje;
6. Vertinant darbuotojo darbo krūvį atsižvelgiama į tai:
6.1. ar yra padidėjęs darbuotojo darbų mastas, atliekant darbuotojo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas neviršijant nustatytos darbo laiko trukmės;
6.2. ar darbuotojas pavaduoja kitus darbuotojus, kai raštu pavedama laikinai atlikti kitų darbuotojų funkcijas jų laikinojo nedarbingumo ar tikslinių atostogų metu, taip pat esant laisvai darbuotojo pareigybei, kol bus paskirtas darbuotojas;
III SKYRIUS
LNSS NEPRIKLAUSANČIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMAS IR PATIRTŲ IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU ŠIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMU, APMOKĖJIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS DYDIS
7. LNSS nepriklausančios įstaigos darbuotojų darbo užmokesčio didinimo konkretus procentinis dydis nustatomas įstaigos vadovo sprendimu, atsižvelgiant į įstaigoje taikomą darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą bei vadovaujantis Aprašo II skyriaus nuostatomis.
IV SKYRIUS
SUTARTIES NETURINČIŲ LNSS ĮSTAIGŲ IR LNSS NEPRIKLAUSANČIŲ ĮSTAIGŲ PATIRTŲ IŠLAIDŲ, SUSIJUSIŲ SU ŠIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMU, APMOKĖJIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKA
9. Sutarties neturinčių LNSS įstaigų ir LNSS nepriklausančių įstaigų patirtos išlaidos, susijusios su šių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimu, apmokamos iš tam tikslui Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų.
10. Sutarties neturinčios LNSS įstaigos, vadovaudamosi Aprašo II skyriaus nuostatomis, LNSS nepriklausančios įstaigos, vadovaudamosi LNSS nepriklausančiose įstaigose taikoma darbuotojų darbo apmokėjimo sistema ir Aprašo II skyriaus nuostatomis, iki kiekvieno kalendorinio mėnesio 10 d. apskaičiuoja praėjusio kalendorinio mėnesio (mėnesių) lėšų, susijusių su įstaigos darbuotojų darbo užmokesčio didinimu, poreikį ir pateikia Sveikatos apsaugos ministerijai įstaigos vadovo pasirašytą sveikatos apsaugos ministro patvirtintos formos paraišką valstybės biudžeto lėšoms gauti. Kartu su paraiška turi būti pateikiamas laisvos formos rašytinis įstaigos vadovo pasirašytas pagrindimas apie darbuotojų veiklą paslaugos teikimo metu ir atitiktį Aprašo II skyriaus nuostatoms (toliau – pagrindimas). Už paraiškoje ir pagrindime pateiktos informacijos teisingumą atsako paraišką ir pagrindimą valstybės biudžeto lėšoms gauti pateikusios įstaigos vadovas.
11. Sveikatos apsaugos ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos pateikimo Sveikatos apsaugos ministerijai termino pabaigos įvertina pateiktas paraiškas ir pagrindimus (prireikus paprašo paraiškas ir pagrindimus patikslinti), priima sprendimą dėl sutarčių neturinčių LNSS įstaigų ir LNSS nepriklausančių įstaigų patirtų išlaidų, susijusių su šių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimu, kompensavimu (nekompensavimu) ir apie tai per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo raštu informuoja sutarčių neturinčias LNSS įstaigas ir LNSS nepriklausančias įstaigas, parengia teikimą Lietuvos Respublikos finansų ministerijai dėl valstybės biudžeto lėšų poreikio sutarčių neturinčių LNSS įstaigų ir LNSS nepriklausančių įstaigų patirtoms išlaidoms, susijusioms su šių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimu, kompensuoti. Finansų ministerijos teikimu Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus nutarimą dėl lėšų skyrimo, Finansų ministerija lėšas perveda į Sveikatos apsaugos ministerijos sąskaitą.
12. Vyriausybei priėmus Aprašo 11 punkte nurodytą nutarimą dėl lėšų skyrimo, Sveikatos apsaugos ministerija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo lėšų gavimo į Sveikatos apsaugos ministerijos sąskaitą parengia ir priima sveikatos apsaugos ministro įsakymą dėl lėšų skyrimo sutarčių neturinčioms LNSS įstaigoms ir LNSS nepriklausančioms įstaigoms.
13. Sveikatos apsaugos ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 12 punkte nurodyto įsakymo priėmimo su sutarčių neturinčiomis LNSS įstaigomis ir LNSS nepriklausančiomis įstaigomis sudaro dvišales biudžeto lėšų naudojimo sutartis dėl darbuotojų darbo užmokesčiui didinti skirtų lėšų panaudojimo (Aprašo priedas), o jei sutarčių neturinčios LNSS įstaigos ir LNSS nepriklausančios įstaigos yra biudžetinės įstaigos, kurių savininkės teises ir pareigas įgyvendina Sveikatos apsaugos ministerija, – finansų ministro patvirtintos formos sąmatą.
14. Sutarties neturinti LNSS įstaiga ir LNSS nepriklausanti įstaiga privalo:
14.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus iki kito mėnesio 10 dienos pateikti Sveikatos apsaugos ministerijai Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, kurios formą tvirtina finansų ministras, ir lėšų panaudojimo ataskaitą, kurioje turi būti nurodyta, kiek faktiškai priskaičiuota ir išmokėta darbuotojams pagal Aprašo nuostatas didinto darbo užmokesčio;
15. Lėšos, skirtos darbuotojų darbo užmokesčiui didinti, turi būti apskaitomos atskiroje sutarties neturinčios LNSS įstaigos ir LNSS nepriklausančios įstaigos banko sąskaitoje.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimo karantino metu tvarkos aprašo
priedas
SUTARTIS
DĖL DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIUI DIDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMO
20 m. d. Nr.
Vilnius
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, įmonės kodas 188603472, adresas: Vilniaus g. 33, LT-01506 Vilnius, atstovaujama Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos ___________________ pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 20 m. d. įsakymu Nr. _____ suteiktus įgaliojimus (toliau – Ministerija), ir ________________
________________________________________________________________________ ___,
įmonės kodas ________________________________________________________, adresas: ___________________________________________________________________________,
atstovaujamas (-a)_________________________________________________________ ___
(toliau – sveikatos priežiūros įstaiga), kartu vadinami Šalimis, o kiekvienas atskirai – Šalimi, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimo karantino metu tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) ir kitais teisės aktais, sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis).
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Sutarties dalyku laikoma tikslinių valstybės biudžeto lėšų skyrimas, naudojimas ir atsiskaitymo tvarka, kai Ministerija valstybės biudžeto lėšas skiria sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų, įskaitant gydytojus rezidentus, karantino metu organizuojančių ir (ar) teikiančių sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančių epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų ligų židiniuose (toliau – darbuotojas), pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficientui arba mėnesinei algai (priklausomai nuo įstaigoje taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos) didinti (įskaitant darbdavio socialinio draudimo įmokas) nuo 60 iki 100 procentų, atsižvelgiant į konkretaus sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo atliekamų funkcijų pobūdį, sudėtingumą ir atsakomybės lygį, darbo krūvį ir veiklos mastą pagal Aprašo II skyriaus nuostatas (tolau – darbuotojo darbo užmokesčio didinimas).
II. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
3. Ministerija:
3.1. įsipareigoja pervesti sveikatos priežiūros įstaigai _____________________ Eur (________________________) darbuotojų darbo užmokesčiui didinti (programos kodas ___________________, __________ priemonė, finansavimo šaltinis – _________________, išlaidų klasifikacijos pagal valstybės funkcijas kodas _______________________, ekonominės klasifikacijos kodas _________________________) į šios Sutarties 4.1 papunktyje nurodytą sąskaitą;
4. Sveikatos priežiūros įstaiga įsipareigoja:
4.1. pasirašius šią Sutartį, valstybės biudžeto lėšas, pervedamas į atidarytą atskirą sąskaitą banke ___________________________, skirti tik darbuotojų darbo užmokesčiui didinti (naudoti pagal Sutarties 1 punkte nurodytą paskirtį) ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus iki kito mėnesio 10 dienos pateikti Ministerijai biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, kurios formą tvirtina finansų ministras, ir lėšų panaudojimo ataskaitą, kurioje turi būti nurodyta, kiek faktiškai priskaičiuota ir išmokėta darbuotojams didinto darbo užmokesčio;
4.2. nepanaudotas lėšas iki 202_ m. ____________________d. grąžinti į Ministerijos sąskaitą ir apie tai raštu pranešti Ministerijai;
4.3. netinkamai (ne pagal paskirtį) panaudotas lėšas ar nepagrįstai gautas lėšas grąžinti per 14 dienų nuo Ministerijos pranešimo gavimo dienos į Ministerijos banko sąskaitą ____________________________________ (už kiekvieną uždelstą dieną mokant po 0,02 procento dydžio delspinigius nuo laiku negrąžintos sumos) ir apie tai raštu pranešti Ministerijai.
III. NENUGALIMOS JĖGOS (FORCE MAJEURE) APLINKYBĖS
5. Šalys neatsako už visišką arba dalinį savo įsipareigojimų pagal šią Sutartį nevykdymą, jei tai įvyksta dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių veikimo. Šalys nenugalimos jėgos aplinkybes supranta taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarime Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
6. Šalis, kuri negali vykdyti įsipareigojimų pagal šią Sutartį dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių veikimo, privalo apie tai pranešti kitai Šaliai per 10 dienų nuo tokių aplinkybių veikimo pradžios. Šalis, laiku nepranešusi kitai Šaliai apie nenugalimos jėgos aplinkybes, netenka teisės jomis remtis.
IV. GINČŲ SPRENDIMAS
8. Kilus ginčų ar nesutampant nuomonėms dėl Sutarties arba sąlygų, abi Sutartį pasirašiusios Šalys privalo stengtis juos išspręsti susitarimo keliu.
V. SUTARTIES GALIOJIMAS
VI. SUTARTIES PAKEITIMAI IR PAPILDYMAI
VII. SUTARTIES NUTRAUKIMO SĄLYGOS IR ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
13. Sutartis gali būti nutraukta:
13.2. vienos Šalies iniciatyva, kitai Šaliai nesilaikant Sutarties įsipareigojimų, įspėjus kitą Šalį prieš 10 kalendorinių dienų;
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Ši Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią, – po vieną kiekvienai Šaliai.
IX. ŠALIŲ JURIDINIAI REKVIZITAI IR ATSTOVŲ PARAŠAI
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija adresas____________________________ Įmonės kodas_______________________ PVM mokėtojo kodas LT _____________ , A. s. Nr. LT________________________ Banko kodas________________________ Tel. Nr. ___________________________ Faks. Nr. __________________________ |
__________________________________ adresas____________________________ Įmonės kodas_______________________ PVM mokėtojo kodas LT _____________ , A. s. Nr. LT________________________ Banko kodas________________________ Tel. Nr. ___________________________ Faks. Nr. __________________________ |