LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKO 2014 M. LAPKRIČIO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-249 „DĖL LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO‘‘ PAKEITIMO
2022 m. rugsėjo 8 d. Nr. V-533
Vilnius
Pa k e i č i u Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2014 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-249 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos projektų administravimo informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“ patvirtintus Lietuvos mokslo tarybos projektų administravimo informacinės sistemos nuostatus ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
Pirmininkas Romas Baronas
SUDERINTA SUDERINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos
Ministerijos 2022 m. rugsėjo 7 d. raštu Nr. 2R-4476
2022 m. gegužės 17 d. raštu Nr. 1D-2713
SUDERINTA SUDERINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų Nacionalinio kibernetinio saugumo centro
Ministerijos prie Krašto apsaugos ministerijos
2022 m. rugpjūčio 31 d. raštu Nr. 3-3494 2022 m. liepos 25 d. raštu Nr. 6K-650
PATVIRTINTA
Lietuvos mokslo tarybos pirmininko
2022 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. V-533
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos mokslo tarybos projektų administravimo informacinės sistemos (toliau – LMTPAIS) nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja LMTPAIS steigimo teisinį pagrindą, tikslą, uždavinius, pagrindines funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūras, duomenų teikimą ir naudojimą, duomenų saugos reikalavimus, asmens duomenų tvarkymo tikslą, finansavimą, modernizavimą ir likvidavimą.
2. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme (toliau – Informacinių išteklių įstatymas), 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 (toliau – IS steigimo tvarkos aprašas), Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 (toliau – Informacijos saugos aprašas), ir kituose įstatymuose bei teisės aktuose vartojamas sąvokas.
3. LMTPAIS steigimo teisinis pagrindas – Lietuvos mokslo tarybos nuostatų (patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 375) 9.5 papunktis.
4. LMTPAIS tvarkoma vadovaujantis:
4.4. Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Taryba) nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. birželio 20 d. nutarimu Nr. 375 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos nuostatų patvirtinimo“;
4.5. Tarybos priimtais teisės aktais, reglamentuojančiais programinį mokslo, sklaidos bei kitų projektų konkursinį finansavimą;
4.6. Tarybos priimtais teisės aktais, reglamentuojančiais projektų ir jų ataskaitų, doktorantūrų, mokslo (meno) veiklos rezultatų vertinimą;
5. LMTPAIS tikslas – informacinių technologijų priemonėmis kaupti, tvarkyti ir valdyti duomenis apie iš valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, kitų teisėtų finansavimo šaltinių (siekiant užtikrinti lėšų panaudojimo skaidrumą ir tikslingumą), Tarybos finansuojamus mokslo, sklaidos bei kitus projektus, mokslo kokybės bei mokslo (meno) veiklos rezultatų vertinimo modulių priežiūrą bei jų administravimo procesus.
6. Pagrindiniai LMTPAIS uždaviniai:
6.1. užtikrinti procesų, susijusių su Tarybos administruojamais projektais (jų paraiškomis, ataskaitomis, ekspertinio vertinimo išvadomis), ir mokslo kokybės modulio priežiūra, automatizavimą bei kaupti minėtų projektų ir mokslo kokybės modulio priežiūros duomenis (informaciją);
6.2. užtikrinti projektų ir mokslo kokybės modulio priežiūros administravimo ir tvarkymo elektroninės paslaugos teikimą;
6.3. užtikrinti paraiškų bei finansuotų projektų administravimo ir tvarkymo elektroninės paslaugos teikimą;
7. Pagrindinės LMTPAIS funkcijos yra:
7.1. priimti ir kaupti fizinių asmenų arba juridinių asmenų įgaliotų fizinių asmenų teikiamus duomenis ir dokumentus apie projektus (paraiškas, ataskaitas) ir formuoti projektų (paraiškų, ataskaitų) sąrašus;
7.2. priimti ir kaupti juridinių asmenų įgaliotų fizinių asmenų teikiamus duomenis ir dokumentus apie doktorantūras (komitetus, savianalizės suvestines, prašymus);
7.3. priimti ir kaupti juridinių asmenų įgaliotų fizinių asmenų teikiamus duomenis ir dokumentus apie mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) projektus ir MTEP sutartis su ūkio subjektais, patento ar patento paraiškos licencines sutartis (MTEP projektus ir sutartis), sutartis dėl meno užsakymų vykdymo;
7.4. priimti ir kaupti juridinių asmenų įgaliotų fizinių asmenų teikiamus duomenis ir dokumentus apie mokslo (meno) sklaidos vienetus (darbus) rankiniu būdu arba importuojant per Lietuvos akademinės elektroninės bibliotekos informacinę sistemą (eLABa);
7.5. priimti ir kaupti Tarybos darbuotojų teikiamus duomenis apie Lietuvos tyrėjų mokslo straipsnių, kurie patenka į 10 proc. labiausiai pasaulyje cituojamų mokslo straipsnių, sąrašą iš Clarivate Analytics Web of Science (WoS) duomenų bazės, kitus mokslo sklaidos vienetų (darbų) vertinimui reikalingus rodiklius iš WoS ir Elsevier Scopus (Scopus) bazių;
7.6. teikti Tarybos ekspertams projektus (paraiškas, ataskaitas), doktorantūras (savianalizės suvestines, prašymus), MTEP projektus ir sutartis, sutartis dėl meno užsakymų vykdymo, mokslo (meno) sklaidos vienetus (darbus) ir kitus objektus vertinimui bei įgaliotiems asmenims gauti ekspertinio vertinimo išvadas nuotoliniu būdu (elektronine forma);
7.7. kaupti, apdoroti ir tvarkyti duomenis apie Tarybos administruojamus projektus (paraiškas, ataskaitas), doktorantūras (komitetus, savianalizės suvestines, prašymus) ir jų vykdytojus, juridinių asmenų įgaliotus fizinius asmenis, teikiančius duomenis apie MTEP projektus ir sutartis, sutartis dėl meno užsakymų vykdymo, mokslo (meno) sklaidos vienetus (darbus);
7.8. kaupti, apdoroti ir tvarkyti duomenis apie ekspertinį projektų (paraiškų, ataskaitų), doktorantūrų (savianalizės suvestinių, prašymų), mokslo (meno) veiklos rezultatų vertinimą atliekančius ekspertus;
7.9. teikti dokumentus, duomenis fiziniams ir juridiniams asmenims šiuose nuostatuose nustatyta tvarka;
8. Asmens duomenys LMTPAIS tvarkomi:
8.1. 13.1 ir 13.7.1.2 papunkčiuose nurodyti – Tarybos ekspertų identifikavimo, apskaitos ir darbo apmokėjimo tikslais;
8.2. 13.4.6, 13.4.7, 13.4.11, 13.4.12, 13.5.1 ir 13.5.2 papunkčiuose nurodyti – iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų projektų administravimo bei įgyvendinimo priežiūros tikslais;
8.3. 13.13 papunktyje nurodyti – naudotojų identifikavimo ir prieigos teisių administravimo tikslais;
II SKYRIUS
ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA
9. LMTPAIS valdytoja ir tvarkytoja, ir asmens duomenų valdytoja yra Taryba, kuri:
9.1. kaip LMTPAIS asmens duomenų valdytojas vykdo Reglamento (ES) 2016/679 nustatytas duomenų valdytojo pareigas;
9.8. inventorizuoja LMTPAIS duomenis ir sudaro LMTPAIS duomenų rinkinius, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu, nepažeisdama kitų duomenų saugos teisės aktų užtikrina duomenų (jų rinkinių) paskelbimą Lietuvos atvirų duomenų portale naudojantis Valstybės duomenų valdysenos informacinės sistemos funkcionalumu, Lietuvos statistikos departamento nustatyta tvarka.
10. LMTPAIS pirminius (nuostatų 13 punkte nurodytus) duomenis teikia:
10.1. Lietuvos mokslo ir studijų institucijos (Nuostatų 13.4.3, 13.5.1, 13.5.7-13.5.8, 13.5.11, 13.5.13, 13.8.2-13.8.4, 13.14 papunkčiuose nurodytus duomenis);
10.2. Lietuvos ir užsienio mokslininkai, tyrėjai, studentai (Nuostatų 13.1, 13.4.2, 13.4.4-13.4.14, 13.5.1-13.5.4, 13.5.6, 13.5.12, 13.9.2-13.9.3, 13.10, 13.14 papunkčiuose nurodytus duomenis);
11. LMTPAIS naudoja fiziniai asmenys arba juridiniai asmenys, teikiantys LMTPAIS duomenis ir dokumentus ar naudojantys LMTPAIS teikiamas elektronines paslaugas.
12. LMTPAIS naudotojai (išskyrus LMTPAIS valdytojo ir tvarkytojo darbuotojus), turi:
12.1. teisę naudotis tokiomis LMTPAIS funkcijomis ir LMTPAIS saugomais, apdorojamais duomenimis, prie kurių prieigą jiems suteikė LMTPAIS administratorius;
III SKYRIUS
INFORMACINĖ STRUKTŪRA
13. LMTPAIS duomenų bazėje kaupiamos šios duomenų grupės:
13.1. Duomenys apie ekspertus:
13.1.2. prašymai tapti ekspertu, prašymo duomenų (anketos) duomenys:
13.1.2.2. kontaktiniai duomenys (korespondencijos ir (ar) gyvenamosios vietos adresas, telefono numeris, pagrindinis ir papildomas el. paštas, interneto svetainė);
13.1.2.3. duomenys darbo santykiams įforminti (korespondencijos ir (ar) gyvenamosios vietos adresas, asmens kodas, banko sąskaitos rekvizitai, gyventojo statusas Lietuvoje, dabartinės pajamos Lietuvoje, papildomas kaupimas pensijai);
13.1.2.4. duomenys apie kompetenciją (duomenys apie mokslo (meno) daktaro laipsnį (pavadinimas, laipsnio suteikimo metai, laipsnį suteikusi institucija, kita informacija (habilitacijos suteikimo metai, aprobavimas)); ekspertinės kompetencijos šakos, sritys, kryptys ir raktažodžiai; galimos ekspertinio vertinimo kalbos ir jų mokėjimo lygiai; publikacijų sąrašas ir gyvenimo aprašymas; vadovavimas doktorantams ir kita ekspertinė veikla);
13.1.3. sutikimų ir pasižadėjimų duomenys (vardas, pavardė, sutikimo ir (ar) pasižadėjimo data ir turinys);
13.2. Mokslo finansavimo programų duomenys (uždaviniai ir priemonės, stebėsenos rodikliai, produkcija, lėšos ir susiję dokumentai).
13.4. Paraiškų duomenys:
13.4.2. pagrindiniai paraiškos duomenys (sritis, kryptis, pavadinimas, projekto ar veiklos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, akronimas, reikšminiai žodžiai ir kt.);
13.4.3. vykdančiosios institucijos duomenys (pavadinimas, adresas, telefonas, el. paštas, kodas, sąskaitos Nr., statusas, požymis biudžetinė ar nebiudžetinė, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įmokos tarifų grupė);
13.4.4. duomenys apie pareiškėjus (pareigybė projekte, darbo pobūdis, kvalifikacija ar mokslo laipsnis, vardas, pavardė, lytis, gimimo metai, telefono numeris, el. pašto adresas, pareigos, darbovietė, mokslinė kompetencija, publikacijos, gyvenimo aprašymas);
13.4.5. duomenys apie projekto partnerius (juridinio asmens registro kodas, pavadinimas, buveinės adresas ir valstybė, telefono numeris, el. paštas; statusas, požymis biudžetinė ar nebiudžetinė, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įmokos tarifų grupė);
13.4.6. duomenys apie projekto vykdytojus (pareigybė projekte, darbo pobūdis, kvalifikacija, vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys (telefono numeris, el. paštas), duomenys apie darbovietę (darbovietė (-ės) ir pareigos jose (-se); institucija, kurioje dirbs projekte), gyvenimo aprašymas);
13.4.13. duomenys tiesioginėms išmokoms (stipendijoms) pervesti (asmens kodas, banko sąskaitos rekvizitai);
13.5. Projektų duomenys:
13.5.1. bendrieji duomenys apie projektą (tipas, pavadinimas, pradžia, pabaiga, duomenys apie vadovą (pareigybė projekte, darbo pobūdis, mokslinė kvalifikacija, daktaro laipsnio suteikimo metai, vardas pavardė, lytis, gimimo metai, telefono numeris, el. paštas, pareigos vykdančiojoje institucijoje), duomenys apie vykdančiąją instituciją (pavadinimas, korespondencijos adresas, telefono numeris, el. paštas, kodas, sąskaitos Nr., statusas, požymis biudžetinė ar nebiudžetinė, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įmokos tarifų grupė), sutarties duomenys (finansinių ir dalykinių ataskaitų teikimo grafikas ir būdas; informacija, ar projektas tikslintas prieš pasirašant sutartį);
13.5.2. duomenys apie kitus pagrindinius vykdytojus (pareigybė projekte, darbo pobūdis, kvalifikacija, vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys (telefono numeris, el. paštas), duomenys apie darbovietę (darbovietė (-ės) ir pareigos jose (-se); institucija, kurioje dirbs projekte), gyvenimo aprašymas);
13.5.3. duomenys apie projekto partnerius (Juridinio asmens registro kodas, pavadinimas buveinės korespondencijos adresas ir valstybė, telefono numeris, el. paštas; statusas, požymis biudžetinė ar nebiudžetinė, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įmokos tarifų grupė);
13.5.5. sutarties pakeitimų duomenys (prašymo pakeisti sutartį registracijos numeris, data, prašymas; pritarimo pakeisti sutartį registracijos numeris, data; sąsaja su keičiamais duomenimis);
13.7. Ekspertinio vertinimo duomenys:
13.7.1. ekspertų komisijų duomenys:
13.7.1.2. duomenys apie narius (vardas, pavardė, vadovo požymis, indėlio į darbą įvertinimo / darbo įvertinimo duomenys);
13.7.1.4. vertinamų objektų (paraiškos, projekto ataskaitos, doktorantūros savianalizės suvestinės ir kt.) sąrašas komisijai;
13.8. Doktorantūrų duomenys:
13.8.2. duomenys apie doktorantūros komitetą:
13.8.2.2. duomenys apie narius (vardas, pavardė, pirmininko požymis, darbovietė, pedagoginės pareigos arba mokslo darbuotojo pareigos, konkurso tvarka užimamų pareigų paskutinysis laikotarpis, kvalifikacija, svarbiausios publikacijos, atitiktis vyriausiojo ar vyresniojo mokslo darbuotojui keliamiems reikalavimams, mokslinės kompetencijos kryptis (-ys) ir reikšminiai žodžiai, dalyvavimas kito doktorantūros komiteto veikloje; administracinė informacija )pirmininkavimo laikotarpis, išbraukimo priežastis, datos, kai įtrauktas ir (ar) išbrauktas iš komiteto sudėties, paaiškinimai dėl sprendimų);
13.9. Doktorantūros teisei įgyti prašymų / siūlymų duomenys:
13.9.1. bendrieji duomenys (antraštė, tipas, sritis, kryptis, registracijos Nr. ir data, būsena bei kt.);
13.9.2. duomenys apie narius (vardas, pavardė, pirmininko požymis, darbovietė, pedagoginės pareigos arba mokslo darbuotojo pareigos, konkurso tvarka užimamų pareigų paskutinysis laikotarpis, kvalifikacija, svarbiausios publikacijos, atitiktis vyriausiojo ar vyresniojo mokslo darbuotojui keliamiems reikalavimams, mokslinės kompetencijos kryptis (-ys) ir reikšminiai žodžiai, dalyvavimas kito doktorantūros komiteto veikloje; administracinė informacija )pirmininkavimo laikotarpis, išbraukimo priežastis, datos, kai įtrauktas ir (ar) išbrauktas iš komiteto sudėties, paaiškinimai dėl sprendimų);
13.10. Institucijų mokslo (meno) veiklos rezultatų duomenys:
13.10.1 MTEP projektų duomenys (programos, paprogramės (jeigu yra) ar veiklos krypties pavadinimas ir trumpinys, sutarties pavadinimas, data, numeris, vykdymo laikotarpis, sutarties suma, institucijai tenkanti lėšų dalis (Eur), ataskaitiniais metais gautos lėšos, mokslo sritis) ir dokumentai (jeigu yra) (sutarties 1-ojo puslapio ir puslapių, kuriuose nurodyti sutarties suma ir šalių parašai, kopijos, sutarties kalendorinio plano kopija, sutarties techninės užduoties kopija, baigiamosios (tarpinės) ataskaitos išvadų puslapio (-ių) kopija (-os), banko dokumento, patvirtinančio pagal sutartį gautas lėšas, kopija, sutarties priedų kopijos, kita (sujungti arba papildomi dokumentai);
13.10.2. MTEP sutarčių, patento ar patento paraiškos licencinių sutarčių, sutarčių dėl meno užsakymų vykdymo duomenys (subjektas, su kuriuo sudaryta sutartis, subjekto tipas, sutarties pavadinimas, data, numeris, vykdymo laikotarpis, sutarties suma, ataskaitiniais metais gautos lėšos, mokslo sritis) ir dokumentai (jeigu yra) (sutarties 1-ojo puslapio ir puslapių, kuriuose nurodyti sutarties suma ir šalių parašai, kopijos, sutarties kalendorinio plano kopija, sutarties techninės užduoties kopija, baigiamosios (tarpinės) ataskaitos išvadų puslapio (-ių) kopija (-os), banko dokumento, patvirtinančio pagal sutartį gautas lėšas, kopija, sutarties priedų kopijos, kita (sujungti arba papildomi dokumentai);
13.10.3. Mokslo (meno) sklaidos vienetų (darbų) duomenys (mokslo (meno) kryptis, krypties dalis, mokslo sritis, darbo rūšis, bibliografinis aprašas, dokumento tipas (smulkesnė informacija pagal tipą), autoriai, institucijos autoriai, darbo elektroninė prieiga arba pdf dokumentas);
13.10.4. Lietuvos tyrėjų mokslo straipsnių, kurie patenka į 10 proc. labiausiai pasaulyje cituojamų mokslo straipsnių, sąrašas iš Clarivate Analytics Web of Science (WoS) duomenų bazės (Wos identifikatorius, skaitmeninis objekto identifikatorius DOI, pavadinimas, autoriai, šaltinis, paskelbimo metai, tomo Nr., leidimo Nr., puslapiai, nuoroda į WoS aprašą, bendrieji duomenys (autorių, institucijos autorių, užsienio prieskyrų, puslapių skaičius, mokslo kryptis ir krypties dalis);
13.11. Mokslo sklaidos vienetų darbų vertinimui reikalingi rodikliai iš WoS duomenų bazės (CA JCR bazės žurnalų kryptinių kategorijų AIF, žurnalų citavimo rodikliai, CA WoS darbų citavimo rodikliai).
13.12. Kito vertinimui teikiamo objekto duomenys (pavadinimas, sritis, kryptis, institucija, registracijos Nr. ir data, būsena, el. dokumentai ir kt.).
13.13. Kiti sistemos duomenys: naudotojų, turinčių teises naudotis LMTPAIS, duomenys: vardas, pavardė, institucija, naudotojo prisijungimo vardas, naudotojo kontaktinė informacija (el. paštas, telefono numeris); naudotojams suteiktos duomenų registravimo, skaitymo, koregavimo, šalinimo teisės.
14. LMTPAIS pagrindiniai klasifikatoriai: institucijų, mokslo sričių ir krypčių, mokslo šakų, pilietybių, produkcijos rūšių ir jų parengtumo lygių, valstybių, išlaidų rūšių, apmokėjimo tipų, ekspertų statusų, ekspertų tipų, el. dokumentų tipų, finansavimo šaltinių, kelionių atstumų ir išlaidų, komandiruočių įkainių, pareigybių, kvalifikacijų ir mokslinių laipsnių, objekto tipų.
IV SKYRIUS
FUNKCINĖ STRUKTŪRA
16. LMTPAIS sudarantys funkciniai komponentai suskirstyti į tris pagrindinius sistemos portalus: „Vieversio“ modulio ir išorinį bei vidinį kitų LMTPAIS modulių.
17. „Vieversio“ portalas įgyvendina Nuostatų 7.3, 7.4 ir 7.5 punktuose aprašytas funkcijas priimti ir kaupti mokslo (meno) veiklos rezultatų informaciją bei Nuostatų 7.6, 7.7, 7.8, 7.9 ir 7.10 punktuose aprašytas funkcijas atlikti į šį portalą priimtos informacijos įvertinimą, apdorojimą, tvarkymą bei bendrinimą. Atliekant portalo funkcijas, prie portalo gali jungtis mokslo ir studijų institucijų atstovai, ekspertai ir Tarybos darbuotojai, turintys suteiktą prisijungimą prie šio portalo per plačiąją interneto prieigą bei matyti jiems prieinamą informaciją. Portale vykdomos funkcijos yra priskirtos atitinkamoms naudotojų grupėms. „Vieversio“ portalo funkcijas vykdo:
18. „Vieversio“ portalo naudotojų grupių funkcijos:
18.1. Sistemos administratorius (-iai) gali matyti ir tvarkyti: naudotojus; institucijas; vertinamuosius vienetus (VV); klasifikatorius (Institucijų tipai; Mokslo sritys; Mokslo kryptys; Studijų krypčių grupės; Studijų kryptys; Sutarčių subjektų tipai; Darbų rūšys; Autorystės pobūdžiai; Sutarčių vertinimo pastabos; Darbų vertinimo pastabos); vertinimo laikotarpius; ekspertų komisijas; projektus ir sutartis – sukurti, peržiūrėti, keisti, šalinti, pateikti pastabą, administruoti vertinimą; darbus – sukurti, importuoti, peržiūrėti, keisti, šalinti, pateikti pastabą, automatiškai surasti ir susieti (atsieti) besidubliuojančius ar panašius darbus, administruoti vertinimą; Top darbus (Top darbai - mokslo straipsniai, patenkantys tarp 10 proc. labiausiai pasaulyje cituojamų straipsnių) – peržiūrėti, automatiškai susieti (atsieti), tvarkyti indėlius, administruoti vertinimą; administruoti žurnalų ir darbų cituojamumo rodiklius; gauti ataskaitas po vertinimo; nustatyti automatiškai siunčiamus el. laiškus, keisti laiškų šablonus.
18.2. Institucijos administratorius (-iai) gali: matyti naudotojus ir administruoti savo institucijos naudotojus; matyti Institucijas ir administruoti savo institucijos duomenis; matyti savo institucijos vertinamuosius vienetus ir juos tvarkyti; teikti projektus ir sutartis ir tvarkyti jų duomenis; teikti darbus ir tvarkyti jų duomenis; matyti Top darbus, automatiškai juos susieti su savo institucija, tvarkyti jų duomenis.
18.3. Vertinamojo vieneto (VV) administratorius (-iai) gali: matyti ir tvarkyti savo administruojamų VV naudotojus; matyti ir tvarkyti savo administruojamus VV; teikti projektus ir sutartis ir tvarkyti jų duomenis; teikti darbus ir tvarkyti jų duomenis; matyti Top darbus, automatiškai juos susieti su savo institucija, tvarkyti jų duomenis.
18.4. Vertinamojo vieneto (VV) operatorius (-iai) gali: matyti VV, kurio operatorius yra; teikti projektus ir sutartis ir tvarkyti jų duomenis; teikti darbus ir tvarkyti jų duomenis; matyti Top darbus, automatiškai juos susieti su savo institucija, tvarkyti jų duomenis.
18.5. Projektų ir sutarčių ekspertų komisijos vadovas gali: matyti ekspertų komisijai reikalingus vertinti projektus ir sutartis; priskirti, keisti ekspertus vertinimui; matyti ekspertų individualaus vertinimo rezultatus; matyti, įvesti, keisti apibendrinamojo vertinimo rezultatus; surasti projektus, sutartis dėl kurių vertinimo pateikta pastaba, peržiūrėti pastabą; matyti projekto, sutarties ekspertų individualaus pastabų svarstymo ir patikslinto vertinimo rezultatus; matyti, įvesti, keisti patikslinto vertinimo rezultatus; surasti projektus ir sutartis.
18.6. Projektų ir sutarčių ekspertų komisijos narys gali: matyti, surasti vertinti paskirtus projektus, sutartis; įvertinti, peržiūrėti, keisti vertinimą; peržiūrėti ekspertų individualaus vertinimo, apibendrinamojo vertinimo rezultatus; surasti projektus, sutartis dėl kurių vertinimo pateikta pastaba, juos įvertinti; peržiūrėti projekto, sutarties ekspertų individualaus pastabų svarstymo ir patikslinto vertinimo rezultatus, po pastabos patikslintą vertinimą; surasti projektus, sutartis.
18.7. Projektų ir sutarčių ekspertų komisijos sekretorius gali: matyti, surasti ekspertų komisijai paskirtus projektus ir sutartis; peržiūrėti ekspertų individualaus vertinimo rezultatus; peržiūrėti, įvesti arba keisti apibendrinamąjį vertinimą; surasti projektus, sutartis, dėl kurių buvo pateikta pastaba; peržiūrėti projekto, sutarties ekspertų individualaus pastabų svarstymo ir patikslinto vertinimo rezultatus; peržiūrėti, įvesti arba keisti projekto, sutarties po pastabos patikslintą vertinimą; surasti projektus, sutartis.
18.8. Darbų vertinimo ekspertų komisijos pirmininkas gali: matyti, surasti ekspertų komisijai reikalingus vertinti darbus, Top darbus; priskirti, keisti darbui, Top darbui ekspertą; peržiūrėti, įvesti arba keisti darbo, Top darbo vertinimą; surasti darbus, dėl kurių buvo pateikta pastaba; peržiūrėti, įvesti arba keisti darbo po pastabos patikslintą vertinimą; surasti darbus, Top darbus.
18.9. Darbų vertinimo ekspertų komisijos narys gali: matyti, surasti jam reikalingus vertinti darbus, Top darbus; surasti, įvertinti, peržiūrėti, keisti darbo, Top darbo vertinimą; peržiūrėti, įvesti arba keisti darbo, Top darbo vertinimą; surasti, įvertinti, keisti darbo, dėl kurio buvo pateikta pastaba, vertinimą; surasti darbus, Top darbus.
19. Išorinis ir vidinis kitų LMTPAIS modulių portalai įgyvendina Nuostatų 7.1 ir 7.2 punktuose aprašytas funkcijas priimti ir kaupti paraiškų, projektų, jų ataskaitų, doktorantūrų duomenis bei Nuostatų 7.6, 7.7, 7.8, 7.9 ir 7.10 punktuose aprašytas funkcijas atlikti į šį portalą priimtos informacijos įvertinimą, apdorojimą, tvarkymą bei bendrinimą. Prie išorinio portalo gali jungtis ekspertai, pareiškėjai ir mokslo institucijų atstovai, turintys suteiktą prisijungimą prie sistemos per plačiąją interneto prieigą bei matyti jiems prieinamą informaciją. Prie vidinio portalo gali jungtis Tarybos darbuotojai bei įgalioti asmenys, turintys prisijungimą prie sistemos per vidinį Tarybos tinklą bei matyti jiems prieinamą informaciją. Išorinio ir vidinio kitų LMTPAIS modulių portalų funkcijos yra priskirtos atitinkamiems funkciniams komponentams.
19.1 Išorinį portalą sudaro:
19.2 Vidinį portalą sudaro:
20. Išorinio portalo komponentų funkcijos:
20.1. Ekspertų registracijos komponento: peržiūrėti pateiktus ekspertų prašymus, jų statusus, parengti ir pateikti prašymą tapti ekspertu, prašymą nebebūti ekspertu bei pateikti sutikimus ir pasižadėjimą;
20.2. Ekspertinio vertinimo komponento: peržiūrėti paskirtas, atliekamas ir atliktas užduotis ir su užduotimis susijusius duomenis, atsisakyti atlikti užduotį, parengti vertinimą;
20.3. Ekspertinio vertinimo valdymo ir ekspertų darbo įvertinimo komponente: peržiūrėti ekspertų komisijai priskirtus vertinti objektus ir komisijos sudėtį, registruoti ekspertui užduotį, peržiūrėti atliktą vertinimą, tvarkyti vertinimo duomenis, įvertinti ekspertų (komisijos narių) darbą;
20.4. Paraiškų teikimo komponente: peržiūrėti paskelbtus kvietimus, pateikti paraišką, peržiūrėti savo pateiktas paraiškas, peržiūrėti paraiškos vertinimo išrašus, pateikti vertinimo išrašui paaiškinimus.
20.5. Su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų teikimo komponente: peržiūrėti savo projektų duomenis, pasirašyti projekto dokumentus el. parašu; parengti ir pateikti prašymą keisti projekto sutartį; teikti pastabas projekto sutarčiai ar jos pakeitimams; parengti ir pateikti projekto sąmatą; parengti ir pateikti lėšų panaudojimo ataskaitas; parengti ir pateikti mokslinę / sklaidos / dalykinę ataskaitą; parengti ir pateikti projekte planuotą ar projekto papildomą produkciją pasibaigus projektui; peržiūrėti projekto objektų vertinimo išrašus ir pateikti jiems paaiškinimus; parengti ir pateikti duomenis apie projekto sutartinių įsipareigojimų vykdymą pasibaigus projektui;
20.6. Mokslo kokybės modulio priežiūros komponente: peržiūrėti ir patikslinti doktorantūros komitetų sudėtį; parengti ir pateikti doktorantūros savianalizės suvestines, peržiūrėti jų vertinimo išrašus; parenti ir pateikti doktorantūros teisei įgyti prašymus / siūlymus, peržiūrėti jų įvertinimo rezultatus; parengti ir pateikti kito objekto duomenis vertinimui, peržiūrėti jo vertinimo išrašus;
20.7. Apeliacijų komponente: rengti, tikslinti ir pateikti apeliaciją, peržiūrėti apeliacijos vertinimo išvadas.
21. Vidinio portalo komponentų funkcijos:
21.1. Ekspertų registracijos valdymo komponento: peržiūrėti ekspertų duomenis; parengti ir pateikti eksperto duomenis (prašymą tapti ekspertu, prašymą nebebūti ekspertu bei pateikti eksperto sutikimus ir pasižadėjimą); nurodyti eksperto statusą;
21.2. Ekspertų vertinimų komponente: peržiūrėti vertinimui pateiktų objektų sąrašą, jų ekspertinius vertinimus, sukurti ekspertų komisiją, peržiūrėti ekspertų komisijos duomenis, tvarkyti ekspertų komisijos duomenis (bendruosius duomenis, narius, komisijos užduotis, vertinamus objektus, užduotis ekspertams, komisijos vadovo ar pavienio vertintojo įvertinimą), suformuoti ir pateikti ekspertinio vertinimo išrašą.
21.3. Mokslo finansavimo komponente: peržiūrėti ir registruoti programų duomenis; kurti ir paskelbti kvietimus teikti paraiškas; peržiūrėti, grąžinti tikslinti paraiškas, nurodyti paraiškos įvertinimo rezultatus; peržiūrėti projekto duomenis, sukurti projektą paraiškos pagrindu, parengti projekto finansavimo sutarties projektą; pateikti projekto sutarties pakeitimo projektą; peržiūrėti, grąžinti tikslinti ir tvirtinti projekto sąmatą, lėšų panaudojimo ataskaitą; registruoti projekto mokėjimą ar grąžinimą; peržiūrėti, grąžinti tikslinti ir tvirtinti mokslinę / sklaidos / dalykinę ataskaitą; pasirašyti projekto dokumentus el. parašu; parengti prašymą dėl dokumentų pateikimo patikrai, nurodyti dokumentų patikros rezultatus; peržiūrėti, grąžinti tikslinti ir patvirtinti projekte planuotą ar projekto papildomą produkciją; peržiūrėti ir grąžinti tikslinti projekto sutartinių įsipareigojimų vykdymo ataskaitą, pateikti jos įvertinimo duomenis;
21.4. Administracinių patikrų komponente: parengti paraiškos, projekto ataskaitos administracinės patikros pažymą, suformuoti ir pateikti administracinės patikros pažymos išrašą;
21.5. Mokslo kokybės modulio priežiūros komponente: peržiūrėti, grąžinti tikslinti ir patvirtinti doktorantūros komitetą, nurodyti sprendimą dėl doktorantūros komiteto nario; peržiūrėti, grąžinti tikslinti ir pateikti įvertinimą doktorantūros savianalizės suvestinei; peržiūrėti, grąžinti tikslinti ir pateikti įvertinimą prašymui / siūlymui doktorantūros teisei įgyti; peržiūrėti, grąžinti tikslinti ir pateikti įvertinimą kito objekto duomenims;
21.6. Apeliacijų komponente: teikti pastabas dėl pateiktos apeliacijos neatitikimų, nurodyti priimtus sprendimus;
21.7. Stebėsenos komponente: formuoti įvairiais pjūviais ataskaitas, surenkant ir apibendrinant duomenis iš visų komponentų;
21.8. Administravimo komponente: administruoti sistemos naudotojus, jų duomenis, naudotojų grupes (roles) ir teises sistemoje; tvarkyti klasifikatorius, parametrus, procesus, dokumentų ruošinius bei darbuotojų pavadavimus naudojamus sistemoje; tvarkyti pranešimus, naudotojų instrukcijas ir dažniausiai užduodamus klausimus ir atsakymus atvaizduojamus sistemoje.
V SKYRIUS
DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS
22. LMTPAIS duomenys, išskyrus asmens duomenis, yra vieši ir teikiami institucijoms bei juridiniams ir fiziniams asmenims, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar asmens duomenų, valstybės ar tarnybos paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.
23. LMTPAIS duomenų gavėjai yra:
23.1. Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, turinčios teisę gauti duomenis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytoms funkcijoms vykdyti;
23.4. kiti fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie turi teisę gauti duomenis įstatymų nustatytais atvejais;
25. LMTPAIS tvarkytojas teikia LMTPAIS duomenų išrašus, pagal šios sistemos duomenis parengtas ataskaitas, apibendrintą, susistemintą ar kitaip apdorotą informaciją, duomenų teikėjų pateiktus dokumentus ir (arba) jų kopijas;
27. Visi LMTPAIS duomenų teikėjai ir fiziniai asmenys, kurių asmens duomenys tvarkomi LMTPAIS, taip pat ir duomenų gavėjas, registro ar kitos valstybės informacinės sistemos tvarkytojas, kiti asmenys, turi teisę reikalauti, kad būtų ištaisyti neteisingi, neišsamūs, netikslūs duomenys (kreipdamiesi į Tarybą raštu). Gavęs šį reikalavimą, LMTPAIS tvarkytojas privalo per 5 darbo dienas nuo reikalavimo ir jame nurodytus faktus patvirtinančių dokumentų gavimo ištaisyti nurodytus netikslumus ir raštu (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas) informuoti apie tai to reikalavusį asmenį.
28. LMTPAIS duomenys duomenų gavėjams:
28.1. pateikiami peržiūrėti leidžiamosios kreipties būdu internetu ar kitais elektroninių ryšių tinklais;
29. LMTPAIS tvarkytojas LMTPAIS duomenis (įskaitant asmens duomenis) gavėjams teikia pagal duomenų teikimo sutartis (daugkartinio teikimo atveju), kuriose turi būti nurodytas duomenų naudojimo tikslas, teikimo ir gavimo teisinis pagrindas, sąlygos, tvarka ir teikiamų duomenų apimtis, arba pagal prašymus (vienkartinio teikimo atveju), kuriuose turi būti nurodytas duomenų naudojimo tikslas, teikimo bei gavimo teisinis pagrindas ir prašomų pateikti duomenų apimtis.
30. LMTPAIS duomenys duomenų gavėjams teikiami tokio turinio ir tokio formato, kurie institucijoje jau naudojami ir kurių nereikia papildomai apdoroti. Jeigu šių nuostatų nustatyta tvarka teikiamų duomenų turinys ir formatas neatitinka duomenų gavėjų poreikių, Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 35 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka LMTPAIS duomenys gali būti pateikiami duomenų gavėjo prašomo formato ir turinio.
31. Šių nuostatų 10.1 punkte nurodyti duomenų teikėjai duomenis apie projektus (paraiškas, ataskaitas), doktorantūras (savianalizės suvestines, prašymus), duomenis mokslo (meno) rezultatų vertinimui teikia tik elektronine forma.
32. Duomenų gavėjai LMTPAIS duomenis, įskaitant asmens duomenis, gali naudoti tik tokiam tikslui, tokios apimties ir tokiu būdu, kokie nurodyti juos gaunant.
33. LMTPAIS duomenų teikimas gali būti apribotas Informacinių išteklių įstatymo nustatytais atvejais. Asmens duomenų valdytojas gali atsisakyti teikti duomenis, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka asmuo neturi teisės gauti LMTPAIS tvarkomų asmens duomenų, taip pat jeigu asmens duomenų teikimo tikslas nėra pakankamai išsamus, ar nėra aiškiai apibrėžta ir pagrįsta prašomų asmens duomenų apimtis, būtina konkrečiam tikslui pasiekti. Atsisakymas teikti LMTPAIS duomenis turi būti pagrįstas Lietuvos Respublikos įstatymais ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktais. Atsisakymas teikti LMTPAIS duomenis gali būti skundžiamas LMTPAIS valdytojui, o LMTPAIS valdytojo sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
34. Duomenys Europos Sąjungos valstybių narių ir (arba) Europos ekonominės erdvės valstybių, trečiųjų šalių fiziniams ir juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms teikiami Informacinių išteklių įstatymo nustatyta tvarka. Trečiosioms valstybėms arba tarptautinėms organizacijoms LMTPAIS tvarkomi asmens duomenys perduodami laikantis Reglamento (ES) 2016/679 V skyriuje nustatytų asmens duomenų perdavimo sąlygų.
VI SKYRIUS
DUOMENŲ SAUGA
36. LMTPAIS duomenų saugą reglamentuoja LMTPAIS valdytojo patvirtinti Lietuvos mokslo tarybos projektų administravimo informacinės sistemos duomenų saugos nuostatai ir saugos politiką įgyvendinantys dokumentai, parengti vadovaujantis Informacijos saugos aprašu.
38. Asmens duomenys aktyviojoje LMTPAIS saugomi 5 metus nuo duomenų pateikimo LMTPAIS datos. Pasibaigus aukščiau numatytam terminui, LMTPAIS asmens duomenys perkeliami į pasyviąją duomenų bazę (archyvą), kurioje saugomi 3 metus. Asmens duomenys, kai jie nebereikalingi jų tvarkymo tikslams ar pasibaigia jų saugojimo terminas, yra sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų nustatytais atvejais turi būti perduoti valstybės archyvams.
39. LMTPAIS naudotojai privalo saugoti asmens duomenų paslaptį, jeigu šie asmens duomenys neskirti skelbti viešai. Ši pareiga galioja pasitraukus iš valstybės tarnybos, perėjus dirbti į kitas pareigas arba pasibaigus darbo ar sutartiniams santykiams.
40. LMTPAIS asmens duomenų saugumas užtikrinamas vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, taip pat užtikrinamas vadovaujantis Lietuvos standartais LST ISO/IEC 27002, LST ISO/IEC 27001 bei kitais Lietuvos Respublikos ir tarptautiniais „Informacijos technologija. Saugumo metodai“ grupės standartais. LMTPAIS duomenų sauga užtikrinama Kibernetinio saugumo įstatymu, Informacinių išteklių įstatymu, Informacijos saugos aprašu, taip pat Saugos dokumentų turinio gairių aprašu bei Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716, Techninių valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2020 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. V-941 ir Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų, taikomų kibernetinio saugumo subjektams, aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818.
VII SKYRIUS
FINANSAVIMAS
VIII SKYRIUS
MODERNIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
42. LMTPAIS modernizuojama ir likviduojama Informacinių išteklių įstatymo ir IS steigimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. Asmuo, kurio duomenys įrašyti LMTPAIS, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka ar elektroninių ryšių priemonėmis, kurios leidžia tinkamai identifikuoti asmenį, patvirtinęs savo asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie su juo susijusius duomenis.
45. LMTPAIS duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir Asmens duomenų apsaugos politikos, patvirtintos Tarybos pirmininko 2018 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-405 „Dėl asmens duomenų apsaugos politikos patvirtinimo“, nustatyta tvarka.