priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2010 M. SPALIO 22 D. ĮSAKYMO

NR. 1-296 DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTE PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. gruodžio 29 d. Nr. 1-476

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. spalio 22 d. įsakymą Nr. 1-296 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTE PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875:

1. Tvirtinu Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos taisykles (pridedama).

2. Įpareigoju Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) Komunikacijos skyrių departamento interneto svetainėje paskelbti Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos taisykles, taip pat valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą, pareigas, vardus ir pavardes, telefonų numerius, darbo laiką.

3. Pripažįstu netekusiu galios Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. vasario 27 d. įsakymą Nr. 1-75 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4.  N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2018 m. vasario 1 d.“

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis direktoriaus funkcijas,

vidaus tarnybos pulkininkas                                                                          Mindaugas Kanapickas

 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2010 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. 1-296

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2017 m. gruodžio 29 d. įsakymo Nr. 1-476

redakcija)

 

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTE PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas).

2. Šių Taisyklių nustatyta tvarka taip pat nagrinėjami asmenų kreipimaisi į departamentą, kai išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie departamento veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, informuojama apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – valstybės tarnautojai ar darbuotojai), piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, kitokie asmenų kreipimaisi į departamentą.

3. Pagal šių Taisyklių IV skyriaus „Asmenų prašymų nagrinėjimas ir jų aptarnavimas taikant vieno langelio principą“ nuostatas taip pat priimami asmenų skundai ir pranešimai dėl pažeistų jų teisių ar teisėtų jų interesų, išsiunčiami administracinės procedūros sprendimai.

4. Aptarnaujant asmenis, šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875, vartojamas sąvokas.

6. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami asmenų prašymus (toliau – prašymas), privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, subsidiarumo ir vieno langelio principais, o teikdami informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme  nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

7. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Šių valstybės tarnautojų ar darbuotojų atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų aptarnavimo ir jų prašymų nagrinėjimo funkcijos turi būti pavedamos kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

8. Nagrinėjantis prašymą valstybės tarnautojas ar darbuotojas pats nusišalina nuo prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis.

9. Departamente yra nagrinėjami prašymai pagal departamento kompetenciją. Jeigu departamentas nėra įgaliotas spręsti prašyme išdėstytų klausimų, jis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo departamente išsiunčia prašymą kompetentingai institucijai (pasilikdamas prašymo kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindamas persiuntimo priežastis. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą, jis per 5 darbo dienas grąžinamas asmeniui nurodžius grąžinimo priežastis.

10. Prašymo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja departamentas, jeigu jis yra pirmasis adresatas Jeigu prašymas adresuotas kelioms institucijoms, tarp jų ir departamentui, bet jis nėra pirmasis adresatas, departamentas pagal savo kompetenciją be atskiro pirmo adresato prašymo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos pateikia atsakymą nagrinėjimą organizuojančiai institucijai.

11. Prašymai, su kuriais tas pats asmuo kreipiasi į departamentą tuo pačiu klausimu, nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas nenagrinėjamas, departamentas per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo dienos praneša asmeniui, kodėl jo prašymas nenagrinėjamas, ir nurodo šio sprendimo apskundimo tvarką.

12. Departamente asmenims prieinamoje vietoje, taip pat departamento interneto svetainėje turi būti paskelbtos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą, pareigos, vardai ir pavardės, telefonų numeriai, darbo laikas.

 

II Skyrius

PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

13. Prašymai gali būti pateikiami žodžiu (elektroniniais ryšiais ar tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į departamentą), raštu (tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į departamentą, atsiuntus prašymą paštu ar elektroniniais ryšiais).

14. Atvykę į departamentą asmenys aptarnaujami departamento Dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą.

15. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir departamento interesų. Jeigu į žodžiu pateiktą prašymą nėra galimybių atsakyti nedelsiant, asmeniui turi būti sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

16. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti derinamas iš anksto elektroniniais ryšiais. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, derinęs aptarnavimo laiką, apie tai įspėja asmenį ir susitaria dėl kito priėmimo laiko.

17. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į departamentą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į lietuvių kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į departamentą, savo iniciatyva.

18. Prašymai raštu turi būti:

18.1. parašyti valstybine kalba arba turėti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą vertimą į valstybinę kalbą;

18.2. parašyti įskaitomai;

18.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.

19. Kai atstovaujamojo asmens vardu į departamentą kreipiasi asmens atstovas, jis prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas turi atitikti Taisyklių 18.1 ir 18.2 papunkčių reikalavimus.

20. Kai prašymą departamentui pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

21. Rašytiniai prašymai nevalstybine kalba departamente gali būti priimami, jei  departamento direktorius, atsižvelgęs į departamente dirbančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų kompetenciją, yra nustatęs  ir kitas  kalbas, kuriomis parašyti prašymai gali būti priimami.

Nevalstybine kalba ir kitomis nei, vadovaujantis Taisyklių šio punkto pirmąja pastraipa, nustatytomis kalbomis raštu pateikti prašymai departamente gali būti priimami, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais į departamentą raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija.

22. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos tesės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis taip pat pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos nustatyta teisės aktų tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

23. Prašymas, pateiktas departamentui elektroniniais ryšiais ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui raštu.

24. Elektroniniais ryšiais departamentui pateiktas prašymas sudaromas taip, kad galima būtų:

24.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

24.2. atidaryti ir apdoroti prašymą elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

24.3. atpažinti prašymo turinį;

24.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

25. Prašymai departamente priimami departamento darbo laiku, taip pat papildomai dvi valandas per savaitę pasibaigus departamento darbo laikui – pirmadieniais ir antradieniais nuo 16.30 val. iki 17.30 val.

26. Departamente gautus prašymus registruoja ir perduoda nagrinėti departamento Dokumentų valdymo skyrius.

27. Rašytiniai prašymai, pateikti tiesiogiai, atsiųsti paštu ar elektroniniais ryšiais, turi būti registruojami atitinkamame registre ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos  vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Ant prašymo turi būti dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo gavimo data ir registracijos numeris. Gauti elektroniniai prašymai registruojami ir jų valdymas departamente organizuojamas pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.

28. Prašymai, gauti departamento pasitikėjimo elektroniniu paštu, registruojami departamento Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriuje ir nagrinėjami vadovaujantis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasitikėjimo telefonu ir pasitikėjimo elektroniniu paštu gautos informacijos taisyklėmis, patvirtintomis departamento direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 1-266 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasitikėjimo telefonu ir pasitikėjimo elektroniniu paštu gautos informacijos nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“.

29. Asmenims, tiesiogiai pateikusiems rašytinius prašymus, jų pageidavimu įteikiama gavimo faktą patvirtinanti (spaudu pažymėta) prašymo kopija. Spaude turi būti nurodytas departamento pavadinimas, prašymo priėmimo data ir prašymo registracijos numeris. Asmenų pageidavimu jie vėliau informuojami, kuriam valstybės tarnautojui ar darbuotojui pavesta nagrinėti prašymą, nurodant valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigas, vardą, pavardę, tarnybinio telefono numerį. Apie elektroniniais ryšiais atsiųsto prašymo gavimą asmuo informuojamas elektroniniu paštu.

30. Jeigu prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija, kurią privalo pateikti prašymą atsiuntęs asmuo, ir departamentas tokių duomenų pats gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo jis kreipiasi į asmenį raštu, prašydamas pateikti papildomą informaciją, ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta papildoma informacija. Kai per institucijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, papildoma informacija negaunama, prašymas nenagrinėjamas, dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Departamentas pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

31. Jeigu prašymas nebuvo nagrinėjamas dėl to, kad trūko būtinos papildomos informacijos, reikalingos prašymui išnagrinėti, o departamentas tokių duomenų pats gauti negalėjo ir asmuo tokios informacijos per 30 punkte nustatytą terminą papildomai nepateikė, asmeniui dar kartą pateikus prašymą su būtina papildoma informacija, toks prašymas nelaikomas teikiamu pakartotinai.

32. Jeigu departamente užregistravus prašymą, nustatoma, kad prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba prašymo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to departamentas negali tokio prašymo išnagrinėti, prašymo nagrinėjimas departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu nutraukiamas. Apie tokio prašymo nagrinėjimo nutraukimą departamentas nedelsdamas praneša asmeniui.

33. Prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo departamente, jeigu specialūs teisės aktai nenustato kitokių prašymų nagrinėjimo terminų. Prašymų nagrinėjimo terminus departamente kontroliuoja Dokumentų valdymo skyrius.

34. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitais atvejais, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo parašymo gavimo departamente, departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo turi teisę šį terminą pratęsti dar iki 20 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki šių Taisyklių 33 punkte nustatyto termino pabaigos, prašymą nagrinėjantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba rašto skaitmeninę kopiją elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniais ryšiais), nurodydamas prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

35. Prašymai, pateikti nesilaikant šių Taisyklių 18.2 papunktyje nustatyto reikalavimo, per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo departamente grąžinami asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Departamentas pasilieka prašymo kopiją.

36. Prašymai, pateikti nesilaikant šių Taisyklių 18.3 papunktyje nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

37. Prašymai, pateikti elektroniniais ryšiais nesilaikant šių Taisyklių 24.1–24.3 papunkčiuose nustatytų reikalavimų, nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniais ryšiais, nurodoma grąžinimo priežastis.

38. Prašymai, pateikti elektroniniais ryšiais nesilaikant šių Taisyklių 24.4 papunktyje nustatyto reikalavimo, nenagrinėjami, jeigu departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

 

IV SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR JŲ APTARNAVIMAS TAIKANT VIENO LANGELIO PRINCIPĄ

 

39. Prašymai priimami ir atsakymai į juos pateikiami departamento Dokumentų valdymo skyriuje.

40. Departamento Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą (toliau – darbuotojas), atlieka šias funkcijas:

40.1. priima prašymus, nustato, kokia jų esmė, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, numato, kokią informaciją departamentas gali gauti iš departamento administracijos padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų ar kitų institucijų ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių departamentas pats negali gauti arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;

40.2. užregistruoja gautus prašymus ir perduoda juos departamento direktoriui arba direktoriaus pavaduotojams pagal kuruojamas veiklos sritis;

40.3. perduoda prašymus juos nagrinėti rezoliucija paskirtiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams; asmens pageidavimu informuoja jį apie prašymo gavimą ir prašymą nagrinėjantį valstybės tarnautoją ar darbuotoją;

40.4. įteikia asmenims atsakymus arba juos išsiunčia;

40.5. asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo nagrinėjimo eigą;

40.6. konsultuoja, teikia informaciją asmeniui. Tais atvejais, kai darbuotojas negali atsakyti į atvykusio asmens klausimus, darbuotojas iškviečia kompetentingą atitinkamo departamento administracijos padalinio valstybės tarnautoją ar darbuotoją išaiškinti asmeniui rūpimą klausimą. Jei klausimo esmė reikalauja papildomo nagrinėjimo, darbuotojas priima rašytinį jo prašymą ir atlieka veiksmus, numatytus šių Taisyklių 40.1–40.5 papunkčiuose;

40.7. rengia pasiūlymus, kaip geriau nagrinėti sudėtingus, dažnai ir tais pačiais klausimais gaunamus prašymus;

40.8. kartą per metus iki vasario 1 d. atlieka prašymų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo taikant vieno langelio principą kokybės analizę ir apie tai informuoja Dokumentų valdymo skyriaus vedėją. Dokumentų valdymo skyriaus vedėjas su prašymų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo taikant vieno langelio principą kokybės analizės rezultatais supažindina departamento direktorių ar jo įgaliotą asmenį.

41. Asmenys išdėstyti savo pageidavimus ir pasiūlymus, pareikšti nuomonę apie aptarnavimo departamente kokybę gali departamento interneto svetainėje (www.vpgt.lt).

 

V SKYRIUS

ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS PARENGIMAS, ĮFORMINIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI

 

42. Į prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija. Atsakymas, siunčiamas elektroniniais ryšiais, turi būti pasirašytas departamento direktoriaus arba jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu, išskyrus atvejus, kai atsakoma į tokius prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti nedelsiant.

43. Atsakymai  į prašymus rengiami ir saugomi laikantis teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, reikalavimų.

44. Atsakymai į prašymus parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

44.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą,– atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys, pagrįstos teisės aktų nuostatomis;

44.2. į prašymą pateikti departamento turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys, pagrįstos teisės aktų nuostatomis;

44.3. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie departamento veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.

45. Departamentas, gavęs pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdamas jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

 

VI SKYRIUS

ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

46. Departamento atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo suteikti prašomą administracinę paslaugą, informaciją priežastys, arba departamento siunčiamame  pranešime apie prašymo nenagrinėjimo priežastis nurodoma tiksli atsakymo apskundimo tvarka ir institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimas (-ai) ir adresas (-ai), taip pat terminas (-ai), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.

47. Asmuo, nesutinkantis su departamento atsakymu, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMAS ŽODŽIU ELEKTRONINIAIS RYŠIAIS

 

48. Departamente už asmenų aptarnavimą žodžiu elektroniniais ryšiais yra atsakingi departamento Dokumentų valdymo ir Komunikacijos skyriai.

49. Departamento Dokumentų valdymo ir Komunikacijos skyrių valstybės tarnautojų ir darbuotojų, aptarnaujančių asmenis žodžiu elektroniniais ryšiais, uždavinys – suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo nagrinėjimu. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą žodžiu elektroniniais ryšiais privalo trumpai ir suprantamai paaiškinti:

49.1. ar departamentas kompetentingas spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

49.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai, paštu ar elektroniniais ryšiais) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

49.3. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jei departamentas nekompetentingas spręsti asmeniui rūpimo klausimo, ir nurodyti tos institucijos adresą ir telefono numerį.

50. Departamento Dokumentų valdymo ir Komunikacijos skyrių tarnautojai ir darbuotojai, aptarnaujantys asmenis žodžiu elektroniniais ryšiais, teikia ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja departamentas ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš savivaldybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymą.

51. Departamento Dokumentų valdymo ir Komunikacijos skyrių valstybės tarnautojai ir darbuotojai, aptarnaujantys asmenis žodžiu elektroniniais ryšiais, turi laikytis šių reikalavimų:

51.1. pasakyti institucijos pavadinimą ir prisistatyti asmeniui;

51.2. išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

51.3. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

51.4. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, nurodyti, kada bus asmeniui atsakyta, arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita ryšio priemone;

51.5. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.    

52. Prašymai, gauti departamento pasitikėjimo telefonu, registruojami ir nagrinėjami Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriuje vadovaujantis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasitikėjimo telefonu ir pasitikėjimo elektroniniu paštu gautos informacijos taisyklėmis, patvirtintomis departamento direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 1-266 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pasitikėjimo telefonu ir pasitikėjimo elektroniniu paštu gautos informacijos nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“.

53. Jeigu žodžiu elektroniniais ryšiais aptarnaujamas asmuo įžeidinėja jį aptarnaujantį valstybės tarnautoją ar darbuotoją, jam grasina arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, valstybės tarnautojas įspėja tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukia pokalbį.

 

VIII SKYRIUS

KONSULTAVIMAS ŽODŽIU ELEKTRONINIAIS RYŠIAIS

 

54. Asmenys priešgaisrinės saugos klausimais žodžiu elektroniniais ryšiais konsultuojami departamento darbo laiku. Konsultacijos priešgaisrinės saugos klausimais teikiamos konsultavimo telefonu, kurio numeris skelbiamas departamento interneto svetainėje.

55. Paskambinus konsultavimo telefonu automatiškai perspėjama, kad siekiant užtikrinti konsultacijų kokybę pokalbis bus įrašomas. Darbuotojas, prisistatęs ir išklausęs konsultavimo telefonu skambinantį asmenį, pagal kompetenciją suteikia jam konsultaciją arba peradresuoja telefono skambutį kitam departamento darbuotojui.

56. Darbuotojas, išklausęs skambinančio konsultavimo telefonu asmens užduotą klausimą ir nustatęs, kad tai ne departamento kompetencija, nurodo skambinančiajam kitą kompetentingą instituciją, į kurią asmuo galėtų kreiptis, taip pat pagal galimybes – tos institucijos adresą ir telefono numerį.

57. Konsultavimo telefonu įrašai saugomi departamente vienus metus.

58. Konsultavimo telefonu įrašų pasirinktinai perklausą kartą per ketvirtį ir jos rezultatų aptarimą su atsakingais asmenimis organizuoja departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos viršininkas.

 

IX SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

59. Departamente ne rečiau kaip kartą per metus departamento interneto svetainėje organizuojama anoniminė asmenų apklausa, kad būtų sužinota:

59.1. ar asmenys pakankamai informuoti apie departamento darbo laiką;

59.2. ar asmenims patogus departamente nustatytas priėmimo laikas;

59.3. ar asmenims teko ilgai laukti priėmimo;

59.4. ar asmenys buvo mandagiai aptarnauti;

59.5. ar asmenims rūpimi klausimai išspręsti pakankamai kvalifikuotai;

59.6. ar asmenis patenkino atsakymų į prašymus pateikimo terminai;

59.7. ar asmenis informuoti apie veiksmus, kurių departamentas ėmėsi spręsdama jų klausimus;

59.8. kitus departamentui rūpimus klausimus, susijusius su asmenų aptarnavimu.

60. Apklausos duomenys ir kita informacija panaudojami asmenų aptarnavimo kokybei gerinti.

61. Prašymų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatai kartą per metus skelbiami departamento interneto svetainėje.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai yra atsakingi už šių Taisyklių laikymąsi, o pažeidę šias Taisykles atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

________________________