VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LAIKINO PRAŠYMŲ Telefonu PRIĖMIMO bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu KARANTINO METU TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. kovo 19 d. Nr. V-139
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 kovo 14 d. nutarimo Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ 3.2.1 papunkčiu bei siekdama užtikrinti būtinųjų neatidėliotinų paslaugų teikimą klientams paskelbto karantino metu:
1. Tvirtinu pridedamą Laikino prašymų telefonu priėmimo bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu karantino metu tvarkos aprašą.
2. Nustatau, kad šio įsakymo 1 punktu patvirtintas aprašas galioja iki Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje termino pabaigos.
3. P a v e d u :
3.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) Teisės skyriui pateikti šį įsakymą Teisės aktų registrui;
3.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyriui paskelbti šį įsakymą Fondo valdybos interneto ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėse;
3.3. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyriui šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos vyriausiajam patarėjui, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms.
PATVIRTINTA
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
direktoriaus 2020 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. V-139
LAIKINO Prašymų telefonu priėmimo bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu karantino metu TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Laikino prašymų telefonu priėmimo bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu karantino metu tvarkos aprašas (toliau - Aprašas) nustato galimybę ir sąlygas asmenims pateikti žodinius prašymus dėl neatidėliotinos paslaugos gavimo (toliau – Prašymas) telefonu, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Sodros informacijos centro (toliau – SIC)bei Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių ar kitų įstaigų (toliau visos jos – Fondo administravimo įstaigos) , veiksmus, susijusius su Prašymų priėmimu, registravimu, jų perdavimu nagrinėti pagal kompetenciją, taip pat Prašymų nagrinėjimo specifiką Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino laikotarpiu.
2. Apraše vartojamos sąvokos ir santrumpos:
2.1. Karantinas – laikotarpis, kuriuo galioja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ paskelbtas režimas;
2.2. Neatidėliotinos paslaugos – paslaugos, be kurių klientams nebūtų užtikrintas pagrindinis pragyvenimo šaltinis, tai yra ligos, motinystės ar vaiko priežiūros, tėvystės, vaiko išlaikymo, šalpos išmokų skyrimas, išmokų mirus pensijos/kompensacijos gavėjui skyrimas, socialinio draudimo senatvės, netekto darbingumo ir išankstinių pensijų skyrimas.
2.3. SIC konsultantas – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus darbuotojas ar kitos Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos darbuotojas, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka pavesta vykdyti centralizuotą asmenų konsultavimą telefonu.
II SKYRIUS
PAGRINDINIAI Prašymų priėmimo TELEFONU
UŽTIKRINIMO PRINCIPAI
3. Prašymai telefonu priimami tik SIC, susisiekus bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu (1883 arba (+370) 5 250 0883).
4. Telefonu priimami tik tokie Prašymai:
4.18. prašymas tarpininkauti gaunant duomenis apie užsienyje įgytus darbo ir/ar draudimo laikotarpius;
4.19. prašymas tarpininkauti dėl nedarbo socialinio draudimo ir darbinės veiklos laikotarpių patvirtinimo;
5. Prašymą gali pateikti tik autentifikuotas asmuo, tai yra asmuo, kurio tapatybė nustatyta, įvykdžius Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo, patvirtinto Fondo valdybos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309, (toliau - Asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašas) III skyriuje nurodytas procedūras.
6. SIC konsultantas, nustatęs, kad klientas nori pateikti Prašymą, privalo:
6.2. apklausdamas klientą įsitikinti, kad klientas neturi galimybių Prašymą pateikti nustatytais elektroniniais kanalais ar paštu;
6.4. klientui nurodžius, kokios rūšies Prašymą nori pateikti, užpildyti Prašymą (nustatytą atitinkamos rūšies prašymo formą) pagal kliento telefonu pateiktus duomenis, paklausti ir Prašyme įrašyti, kokiu būdu asmeniui siųsti atsakymą (sprendimą), taip pat, to prireikus, – Fondo administravimo įstaigos prašymus papildyti ar patikslinti prašymą, pateikti papildomą informaciją;
6.5. prieš pildydamas Prašymus, išvardintus 4.1 – 4.19 papunkčiuose, informuoti klientą, kad per vieną mėnesį nuo karantino pabaigos dienos jis ar jo atstovas privalo bendra atitinkamų prašymų teikimo tvarka ir būdais pateikti rašytinį pasirašytą prašymą dėl paslaugos, kuriai gauti buvo pateiktas Prašymas, kad to nepadarius, šio Aprašo nustatyta tvarka telefonu pateikto Prašymo pagrindu priimtas sprendimas bus nebevykdomas, pripažintas netekusiu galios arba sustabdomas, o pradėtas išmokos mokėjimas – nutrauktas.
III SKYRIUS
TELEFONU PATEIKTŲ ŽODINIŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL TELEFONU GAUTŲ ŽODINIŲ PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR PATEIKIMAS PAREIŠKĖJAMS
7. Priimti Prašymai ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduodami Fondo valdybos Šiaulių skyriui. Prašymus, išvardintus 4.1 – 4.4, 4.14, 4.15 ir 4.18 papunkčiuose, nagrinėja ir sprendimus dėl jų priima Fondo valdybos Šiaulių skyrius, o Prašymus, išvardintus 4.5 – 4.13, 4.16, 4.17, 4.19 ir 4.20 papunkčiuose, Fondo valdybos Šiaulių skyrius nagrinėja ir priima sprendimus pats ir/ar perduoda kitai Fondo administravimo įstaigai pagal kompetenciją.
8. Tiek, kiek kitaip nenustatyta šiame Apraše, Prašymą nagrinėjanti Fondo administravimo įstaiga Prašymą nagrinėja laikydamasi Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklių, patvirtintų Fondo valdybos direktoriaus 2014 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. V-555 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (toliau –Asmenų aptarnavimo taisyklės), VII skyriuje nustatyta rašytinių prašymų nagrinėjimo tvarka ir terminais. Jeigu nagrinėjant Prašymą kyla neaiškumas dėl jo turinio, Prašymą nagrinėjantis Fondo administravimo įstaigos valstybės tarnautojas turi teisę susipažinti su pokalbio, pagal kurį buvo užpildytas prašymas, garso įrašu (išskyrus tą pokalbio dalį, kurioje asmuo autentifikuojamas). Jeigu prašymo nagrinėjimui reikia papildomos informacijos, prašymą nagrinėjanti Fondo administravimo įstaiga informaciją apie tai pareiškėjui siunčia registruotąja pašto siunta.
IV SKYRIUS
Pareiškėjų pareiga, pasibaigus karantinui, pateikti prašymą įprasta tvarka
10. Pareiškėjai, šio Aprašo nustatyta tvarka pateikę Prašymus, išvardintus Aprašo 4.1 – 4.12 papunkčiuose, per vieną mėnesį nuo karantino pabaigos dienos privalo bendra atitinkamos rūšies prašymų teikimo tvarka ir būdais pateikti rašytinį pasirašytą prašymą dėl paslaugos, kuriai gauti buvo pateiktas Prašymas.
11. Pareiškėjo prašymas, pateiktas šio Aprašo 10 punkte nurodyta tvarka, kurio turinys atitinka pateikto šio Aprašo nustatyta tvarka Prašymo turinį, nelaikomas nauju prašymu, jo pateikimo data laikoma Prašymo pateikimo data. Pareiškėjo rašytinis prašymas, kuris pateiktas praleidus šio Aprašo 10 punkte nurodytą terminą arba kurio turinys nėra tapatus pateiktam šio Aprašo nustatyta tvarka Prašymui (keičia Prašymo esmę, turi įtakos priimtinam sprendimui dėl jo), laikomas nauju prašymu ir nagrinėjamas bendra tokių prašymų nagrinėjimą reglamentuojančių teisės aktų nustatytą tvarka.
V SKYRIUS
sprendimų, priimtų dėl Prašymų, pateiktų šio Aprašo nustatyta tvarka, galiojimas ir vykdymas
VI SKYRIUS
pokalbių, kurių metu teikiami prašymai šio aprašo nustatyta tvarka, saugojimas