LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINĖS VIDAUS SAUGUMO FONDO 2014–2020 M. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2015 m. rugpjūčio 25 d. Nr. 1V-657
Vilnius
Vadovaudamasis 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 514/2014, kuriuo nustatomos Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemonės bendrosios nuostatos (OL 2014 L 150, p. 112), 21 straipsniu ir 25 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 11 d. nutarimo Nr. 826 „Dėl Vidaus saugumo fondo administravimo“ 2 punktą,
t v i r t i n u Nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos administravimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2015 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1V-657
NACIONALINĖS VIDAUS SAUGUMO FONDO 2014–2020 M. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos administravimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojama nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos (toliau – Programa) administravimo tvarka.
2. Atlikdamos Taisyklėse nustatytus veiksmus, atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos naudoja formas ir vadovaujasi instrukcijomis, kurios patvirtintos Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
3.1. Finansiniai metai – ataskaitinis laikotarpis nuo kiekvienų kalendorinių metų spalio 16 d. iki kitų kalendorinių metų spalio 15 d. imtinai (išskyrus pirmuosius ir paskutinius finansinius metus), kuris apima išmokėtas lėšas ir gautas pajamas, įrašytas į Vidaus saugumo fondui atidarytą atskirą valstybės iždo sąskaitą. Pirmieji finansiniai metai prasideda 2014 m. sausio 1 d. Paskutiniai finansiniai metai prasideda 2022 m. spalio 16 d., baigiasi 2023 m. birželio 30 d.
3.2. Pažeidimų kontrolierius – atsakingos institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens paskirtas darbuotojas, pagal kompetenciją atsakingas už jam pavestų funkcijų, apimančių pažeidimų registravimą, informacijos apie pažeidimus kaupimą, sisteminimą ir atnaujinimą, vykdymą.
3.3. Poprojektinis laikotarpis – projekto sutartyje nustatytas laikotarpis, per kurį projekto vykdytojas, pasibaigus projekto įgyvendinimui, privalo įvykdyti projekto sutartyje nustatytus poprojektiniam laikotarpiui keliamus reikalavimus ir teikti ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos.
3.4. Tarpinis vertinimas – įgyvendinant Programą atliekamas vertinimas, kuriuo siekiama nustatyti Programos tikslų pasiekimo tikimybę ir prireikus padaryti tam tikrų Programos pakeitimų. Vertinimą atlieka nuo atsakingos, įgaliotosios ar audito institucijų funkciniu požiūriu nepriklausomi ekspertai.
3.5. Galutinis vertinimas (ex-post) – vertinimas, atliekamas pasibaigus Programos įgyvendinimui. Vertinimas apima lėšų panaudojimo, Programos efektyvumo ir veiksmingumo ir jos socialinio-ekonominio poveikio įvertinimą, kurį atlieka nuo atsakingos, įgaliotosios ir audito institucijų funkciniu požiūriu nepriklausomi ekspertai.
3.6. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 514/2014, kuriuo nustatomos Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemonės bendrosios nuostatos (OL 2014 L 150, p. 112) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 514/2014), 2014 m. liepos 25 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 1042/2014 dėl papildomų Reglamento (ES) Nr. 514/2014 nuostatų dėl atsakingų institucijų skyrimo, valdymo ir kontrolės pareigų ir dėl audito institucijų statuso bei įsipareigojimų (OL 2014 L 289, p.3) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 1042/2014), 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 513/2014, kuriuo kaip Vidaus saugumo fondo dalis nustatoma policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemonė ir panaikinamas Tarybos sprendimas 2007/125/TVR (OL 2014 L 150, p. 93) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 513/2014), 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 515/2014, kuriuo kaip Vidaus saugumo fondo dalis nustatoma išorės sienų ir vizų finansinės paramos priemonė ir panaikinamas Sprendimas Nr. 574/2007/EB (OL 2014 L 150, p. 143) (toliau – reglamentas (ES) Nr. 515/2014), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 1V-60 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), Vidaus saugumo fondo techninės paramos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 1V-202 „Dėl Vidaus saugumo fondo techninės paramos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Techninės paramos taisyklės) ir kituose Programos administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
PROGRAMOS ADMINISTRACINIS VALDYMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
ATSAKINGOS INSTITUCIJOS ATITIKTIES PASKYRIMO KRITERIJAMS STEBĖSENA
4. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras, kaip skiriančioji institucija, paskyrusi atsakingą instituciją, kaip nurodyta reglamento (ES) Nr. 514/2014 26 straipsnyje, vykdo šios institucijos atitikties paskyrimo kriterijams stebėseną.
5. Atsakingos institucijos atitikties paskyrimo kriterijams stebėsena vykdoma atsižvelgiant į audito institucijos per Informacinę Europos Sąjungos 2014–2020 metų fondų valdymo sistemą (toliau – SFC 2014) Europos Komisijai pateiktus Vidaus saugumo fondo (toliau – Fondas) valdymo ir kontrolės sistemos, atsakingos institucijos atitikties jos paskyrimo kriterijams audito ir Fondo valdymo ir kontrolės sistemos veikimo, Europos Komisijai deklaruotų išlaidų ir sąskaitų audito rezultatus ir vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 1042/2014 2 straipsnyje nustatytomis sąlygomis.
ANTRASIS SKIRSNIS
ĮGALIOTAJAI INSTITUCIJAI DELEGUOTŲ VYKDYTI UŽDUOČIŲ
PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ
6. Įgaliotajai institucijai Apraše deleguotų funkcijų vykdymo priežiūrą ir kontrolę užtikrina atsakinga institucija.
7. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos sudaro bendradarbiavimo sutartį, pagal kurią įgaliotoji institucija įsipareigoja tinkamai vykdyti jai deleguotas funkcijas bei už jas atsiskaityti atsakingai institucijai sutartyje nustatyta tvarka.
8. Atsakinga institucija užtikrindama įgaliotajai institucijai deleguotų funkcijų vykdymo priežiūrą ir kontrolę atlieka tikrinimus įgaliotoje institucijoje, susijusius su įgaliotajai institucijai deleguotų funkcijų vykdymu, atsakingos ir įgaliotosios institucijos sudarytoje bendradarbiavimo sutartyje nustatyta tvarka.
TREČIASIS SKIRSNIS
DUOMENŲ TEIKIMAS EUROPOS KOMISIJAI PER SFC 2014
9. Duomenų ir informacijos apie Fondą mainai tarp Lietuvos Respublikos ir Europos Komisijos atliekami per SFC 2014, skirtą valstybėms narėms ir Europos Komisijai oficialiai keistis informacija, kaip tai yra nustatyta 2014 m. liepos 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 802/2014, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 514/2014, kuriuo nustatomos Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemonės bendrosios nuostatos, nustatomi nacionalinių programų pavyzdžiai ir Komisijos ir valstybių narių elektroninio keitimosi duomenimis sistemos nuostatos bei sąlygos (OL 2014 L219, p. 22).
10. Atsakinga institucija koordinuoja su Programos įgyvendinimu Lietuvoje susijusios informacijos pateikimą Europos Komisijai ir pagal kompetenciją teikia Europos Komisijai reikalingą informaciją per SFC 2014 teisės aktuose nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus.
III SKYRIUS
PROGRAMOS FINANSINIS VALDYMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
FINANSINĖS PARAMOS PLANAVIMAS
12. Atsakinga institucija parengia Programą ir teikia ją tvirtinti Europos Komisijai vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 514/2014 14 straipsnio nuostatomis.
13. Atsakinga institucija per 30 darbo dienų nuo Europos Komisijos sprendimo, kuriuo patvirtinama Programa, priėmimo dienos parengia Programos veiksmų įgyvendinimo plano projektą ir teikia jį svarstyti Vidaus saugumo fondo stebėsenos komitetui (toliau – Stebėsenos komitetas).
14. Stebėsenos komitetas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Programos veiksmų įgyvendinimo plano projekto gavimo dienos teikia savo rekomendacijas dėl jo tvirtinimo atsakingai institucijai.
15. Stebėsenos komitetas gali prašyti atsakingos institucijos pateikti papildomos informacijos ir duomenų, reikalingų Programos veiksmų įgyvendinimo plano projekto svarstymui. Papildoma informacija ir duomenys teikiami Stebėsenos komitetui šio komiteto prašyme nustatyta tvarka.
16. Atsakinga institucija, gavusi Stebėsenos komiteto rekomendacijas dėl Programos veiksmų įgyvendinimo plano projekto, per 10 darbo dienų jas išnagrinėja, įvertina ir tvirtina Programos veiksmų įgyvendinimo planą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu.
17. Programos veiksmų įgyvendinimo plano keitimai turi būti suderinti su Stebėsenos komitetu, išskyrus atvejus, kai:
17.2. siektinos veiksmų įgyvendinimo stebėsenos rodiklio tarpinės ir galutinės reikšmės keičiamos ne daugiau kaip 10 procentų;
18. Atsakinga institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo rekomendacijų dėl Programos įgyvendinimo plano keitimo gavimo iš Stebėsenos komiteto dienos išnagrinėja pateiktas rekomendacijas, jas įvertina ir tvirtina šiuos pakeitimus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu.
ANTRASIS SKIRSNIS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA
20. Atsakinga institucija vykdo Programos įgyvendinimo priežiūrą per įgaliotąją instituciją, kuriai deleguotos projektų įgyvendinimo priežiūros funkcijos.
21. Įgaliotoji institucija, siekdama užtikrinti tinkamą ir spartų lėšų panaudojimą, įgyvendinant projektus, privalo laiku imtis šių priemonių:
21.1. bendradarbiauti su projektų vykdytojais sprendžiant su projektų įgyvendinimu susijusias problemas;
21.2. per 7 darbo dienas nuo problemos paaiškėjimo dienos informuoti atsakingą instituciją apie Programos lėšų panaudojimo problemas ir teikti siūlymus, kaip jas spręsti;
21.3. pagal poreikį inicijuoti Programos veiksmų įgyvendinimo plano keitimus, teikiant siūlymus atsakingai institucijai;
22. Jeigu atsakinga institucija gauna informacijos, kad kyla rizika nepanaudoti finansinės paramos lėšų, privalo laiku imtis šių priemonių:
22.2. prireikus sudaryti komisijas ir darbo grupes, skirtas padėti atsakingai institucijai užtikrinti tinkamą finansinės paramos lėšų panaudojimo priežiūrą;
TREČIASIS SKIRSNIS
PATIKRŲ VYKDYMAS
23. Siekiant užtikrinti efektyvią projekto veiklų įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo kontrolę projekto įgyvendinimo metu atliekamos veiklos ir finansinės patikros, kurias atlieka atsakinga ir įgaliotoji institucija Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, tvirtinamose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu, (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės) nustatyta tvarka. Patikrų metu įvertinama veiklų įgyvendinimo pažanga.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS VERTINIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS
25. Metinė Programos įgyvendinimo ataskaita (toliau – metinė ataskaita) 2016, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 metais rengiama ir teikiama Europos Komisijai, vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 514/2014 54 straipsnio nuostatomis. Metinė ataskaita už 2017 metus rengiama ir teikiama Europos Komisijai, vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 514/2014 54 straipsnio 3 dalies nuostatomis.
26. Atsakinga institucija rengia ir teikia metinės ataskaitos projektą svarstyti Stebėsenos komitetui. Stebėsenos komitetas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo metinės ataskaitos projekto gavimo dienos jį išnagrinėja ir teikia savo rekomendacijas atsakingai institucijai.
27. Stebėsenos komitetui pateikus rekomendacijas dėl metinės ataskaitos projekto, atsakinga institucija jį patikslina ir ne vėliau kaip iki kiekvienų metų kovo 31 d. pateikia metinę ataskaitą Europos Komisijai.
28. Europos Komisijai pateikus pastabas dėl metinės ataskaitos, atsakinga institucija organizuoja papildomos informacijos parengimą ir (ar) rengia patikslintą metinę ataskaitą, kurią pakartotinai teikia Europos Komisijai. Jei Europos Komisija pastabų nepateikia, metinė ataskaita laikoma priimta.
29. Europos Komisijai priėmus metinę ataskaitą, atsakinga institucija per 5 darbo dienas nuo rašto iš Europos Komisijos dėl ataskaitos patvirtinimo gavimo dienos ją paskelbia atsakingos institucijos svetainėje www.vrm.lt ir elektroniniu paštu informuoja įgaliotąją instituciją.
30. Europos Komisijai 2020 metų metinė ataskaita ir galutinė Programos įgyvendinimo ataskaita (toliau – galutinė ataskaita) teikiama vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 514/2014 54 straipsnio 4 dalies ir 40 straipsnio nuostatomis.
31. Atsakinga institucija rengia ir teikia svarstyti galutinės ataskaitos projektą Stebėsenos komitetui. Stebėsenos komitetas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo galutinės ataskaitos projekto gavimo dienos jį išnagrinėja ir teikia savo rekomendacijas atsakingai institucijai.
32. Stebėsenos komitetui pateikus rekomendacijas dėl galutinės ataskaitos projekto, atsakinga institucija jį patikslina ir ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. pateikia galutinę ataskaitą Europos Komisijai.
33. Europos Komisijai pateikus pastabas dėl galutinės ataskaitos atsakinga institucija organizuoja papildomos informacijos parengimą, tikslina galutinę ataskaitą atsižvelgdama į Europos Komisijos pastabas ir pakartotinai pateikia ją Europos Komisijai.
34. Apie Europos Komisijos galutinės ataskaitos patvirtinimą per 5 darbo dienas nuo Europos Komisijos rašto dėl galutinės ataskaitos patvirtinimo gavimo dienos informuojama atsakingos institucijos svetainėje www.vrm.lt ir elektroniniu paštu informuojama įgaliotoji institucija.
35. Europos Komisijai pateikus itin svarbių pastabų dėl galutinės ataskaitos, turinčių poveikį Programos įgyvendinimui, atsakinga institucija pateikia visą su gautomis pastabomis susijusią informaciją Europos Komisijai ir prireikus ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tokių pastabų gavimo dienos praneša Europos Komisijai, kokių priemonių buvo imtasi.
ANTRASIS SKIRSNIS
IŠLAIDŲ DEKLARAVIMAS EUROPOS KOMISIJAI
36. Išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą, techninės paramos bei negautų tranzito vizų mokesčių išlaidos yra tinkamos finansuoti teikiant finansinę paramą pagal reglamentą (ES) Nr. 513/2014 ir reglamentą (ES) Nr. 515/2014, jeigu jos patirtos 2014 m. sausio 1 d. – 2022 m. gruodžio 31 d. laikotarpiu, o atsakinga institucija jas apmokėjo 2014 m. sausio 1 d. – 2023 m. birželio 30 d. laikotarpiu.
37. Išlaidų tinkamumas finansuoti pagal Programą turėtų būti nustatomas pagal nacionalinės teisės aktus laikantis reglamente (ES) Nr. 514/2014 išdėstytų bendrųjų principų.
38. Visos projekto, techninės paramos ir negautų tranzito vizų mokesčių tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai ne vėliau kaip iki 2023 m. birželio 30 dienos.
39. Atsižvelgiant į išlaidų apmokėjimo būdą, pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai šios tinkamos finansuoti išlaidos:
39.1. apmokėtos išlaidų kompensavimo būdu, pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas perveda projekto vykdytojui lėšas;
39.2. apmokėtos sąskaitų apmokėjimo būdu, pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas perveda projekto vykdytojui lėšas;
39.3. projekto vykdytojui avansu išmokėtos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai įgaliotoji institucija atsakingai institucijai pateikia išvadą dėl išlaidų tinkamumo;
39.4. negauti tranzito vizų mokesčiai pripažįstami deklaruotini Europos Komisijai tą dieną, kai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas iš Fondo lėšoms skirtos sąskaitos perveda įgaliotosios institucijos pripažintus tinkamais kompensuoti negautus tranzito vizų mokesčius į teisės aktuose nurodytą valstybės iždo sąskaitą;
39.5. Fondo techninės paramos išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai atsakinga institucija gauna iš tikrintojo išvadą dėl atsakingos ir audito institucijos išlaidų tinkamumo, arba tą dieną, kai atsakinga institucija parengia išvadą dėl įgaliotosios institucijos išlaidų tinkamumo;
39.6. jei projektai vykdomi saugumo srityje, avansu išmokėtos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai atsakinga institucija parengia išvadą dėl išlaidų tinkamumo, apmokėtos sąskaitų apmokėjimo ar išlaidų kompensavimo būdu, pripažįstamos deklaruotinomis tą dieną, kai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas perveda projekto vykdytojui lėšas.
40. Metinio likučio mokėjimo prašymas, vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 514/2014 44 straipsnio nuostatomis, rengiamas ir teikiamas Europos Komisijai tokia tvarka:
40.1. atsakinga institucija rengia metinio likučio mokėjimo prašymo projektą ir teikia jį svarstyti Stebėsenos komitetui; Stebėsenos komitetas teikia savo rekomendacijas dėl metinio likučio mokėjimo prašymo projekto atsakingai institucijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos;
41. Atsakinga institucija turi teisę pateikti pranešimą Europos Komisijai dėl Taisyklių 40.2 papunktyje nurodyto termino pratęsimo.
TREČIASIS SKIRSNIS
PROGRAMOS VERTINIMO ATASKAITOS
43. Programos vertinimas (toliau – vertinimas) atliekamas vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 514/2014 56 ir 57 straipsnio nuostatomis ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintu Programos veiksmų įgyvendinimo planu.
44. Atsakinga institucija iki 2017 m. gruodžio 31 d. Europos Komisijai pateikia tarpinio vertinimo ataskaitą.
45. Įgyvendinus Programą, Atsakinga institucija iki 2023 m. gruodžio 31 d. teikia Europos Komisijai galutinio vertinimo (ex-post) ataskaitą, kurioje analizuojamas Programos lėšų panaudojimas, nustatomi planuoti ir neplanuoti Programos padariniai, Programos veiksmingumas, naudingumas, socialinis ir ekonominis poveikis.
46. Atsižvelgiant į Taisyklių 44 punkte minimos tarpinio vertinimo ataskaitos rezultatus ir vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 514/2014 15 straipsnio nuostata atsakinga institucija gali tikslinti Programą.
47. Vertinimus atlieka ekspertai, funkciškai nepriklausomi nuo institucijų, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Apraše.
48. Vertinimus atliekantiems ekspertams paprašius, atsakinga, įgaliotoji institucijos ir projektų vykdytojai pagal kompetenciją teikia duomenis, reikalingus ekspertų funkcijoms atlikti.
49. Vertinimą atliekantys ekspertai teikia atsakingai institucijai vertinimo ataskaitų kopijas ir jų santraukas.
50. Vertinimo rezultatai per 7 darbo dienas nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos visa apimtimi skelbiami viešai atsakingos institucijos svetainėje www.vrm.lt, išskyrus atvejus, kai prieiga prie informacijos ribojama dėl konfidencialaus jos pobūdžio.
51. Atsakinga institucija raštu ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos praneša visoms suinteresuotoms institucijoms apie atliktą vertinimą ir gautas vertinimo rekomendacijas.
52. Atsakinga institucija analizuoja Taisyklių 51 punkte nurodytą informaciją, atlieka vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo analizę ir:
52.1. ne vėliau kaip per 30 dienų nuo Taisyklių 51 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos pateikia Stebėsenos komitetui informaciją apie vertinimų rezultatus;
52.2. pagal poreikį, bet ne rečiau kaip vieną kartą per metus, kartu su metinėmis ir galutine veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitomis, kurios teikiamos Stebėsenos komitetui Taisyklių 26 ir 31 punktuose nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus, teikia Stebėsenos komitetui informaciją apie įgyvendinimo pažangą ir tolesnius veiksmus, atsižvelgdama į vertinimų metu nustatytus faktus.
V SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMO PROCEDŪRA
PIRMASIS SKIRSNIS
PAŽEIDIMŲ, ĮSKAITANT SUKČIAVIMĄ, PREVENCIJA
53. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos privalo užtikrinti, kad Fondo valdymo ir kontrolės sistemą reglamentuojantys teisės aktai būtų taikomi veiksmingai, t. y. būtų sėkmingai vykdoma pažeidimų, įskaitant sukčiavimą, prevencija, nustatymas ir ištaisymas.
54. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos, atlikdamos Apraše joms pavestas funkcijas dėl įtariamų pažeidimų, įskaitant sukčiavimą, tyrimo, pagal kompetenciją vadovaujasi Taisyklėmis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, atsakingos ir įgaliotosios institucijų vidaus procedūrų aprašais.
55. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos pagal savo kompetenciją vykdo pažeidimų prevenciją – sistemina informaciją, susijusią su nustatytais pažeidimais, analizuoja ją, atsižvelgdamos į ją, inicijuoja Fondo valdymo ir kontrolės sistemos ir ją reglamentuojančių teisės aktų tobulinimą, atlieka kitus pažeidimų prevencijos veiksmus.
ANTRASIS SKIRSNIS
PAŽEIDIMŲ ADMINISTRAVIMAS
56. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos pagal kompetenciją tiria ir nustato pažeidimus vadovaudamosi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
57. Pažeidimas gali būti nustatomas ir tuomet, kai finansinę paramą administruojanti institucija neatlieka arba netinkamai atlieka jai pavestas paramos administravimo funkcijas.
58. Audito institucija, nustačiusi Fondo valdymo ir kontrolės sistemos trūkumus ar pažeidimus, apie tai raštu informuoja atsakingą instituciją. Atsakinga institucija imasi visų priemonių, kad ištaisytų pažeidimą, ir organizuoja nustatytų Fondo valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimo trūkumų šalinimą.
59. Jeigu atsakinga institucija įtaria pažeidimą ir (ar) gauna informacijos apie įtariamus pažeidimus iš Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, audito institucijos ir (ar) kitų šaltinių, šią informaciją ji persiunčia įgaliotajai institucijai.
60. Pažeidimų kontrolierius, gavęs įgaliotosios institucijos išvadą dėl pažeidimo tyrimo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną jį registruoja pažeidimų ir skolininkų registracijos žurnale (toliau – Žurnalas), kurio forma pateikiama Taisyklių priede.
61. Įgaliotoji institucija įtariamo pažeidimo tyrimus atlieka vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.
62. Už informacijos apie pažeidimus registravimą atsakingas pažeidimų kontrolierius, kuris kas ketvirtį tikrina Žurnalą ir, jei yra pasikeitusių duomenų, nedelsdamas atnaujina informaciją.
63. Jei įgaliotajai institucijai atlikus pažeidimo tyrimą paaiškėja, kad padarytoje veikoje yra nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių, ji apie tai nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša atsakingai institucijai, kartu pateikdama jai visą turimą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją, nurodo pažeidimo tyrimo metu nustatytus nusikalstamų veikų požymius, teisės aktų pažeidimus ir pateikia tai patvirtinančių dokumentų kopijas, patvirtintas Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), nustatyta tvarka. Atsakinga institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokios informacijos gavimo dienos raštu informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, kartu pateikdama jai visą su pažeidimu susijusią informaciją ir dokumentų kopijas, patvirtintas Dokumentų rengimo taisyklėse nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
INFORMAVIMAS IR VIEŠINIMAS
65. Programos ir projektų viešinimas ir rezultatų sklaida vykdoma vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 514/2014 53 straipsnio nuostatomis ir pagal kompetenciją įgaliotosios institucijos parengtomis ir su atsakingąja institucija suderintomis visuomenės informavimo ir viešinimo gairėmis (toliau – Viešinimo gairės).
66. Atsakinga institucija rengia informavimo kampanijas, kuriose visuomenė ir projektų vykdytojai supažindinami su pradedama vykdyti Programa arba ją vykdant – su pasiektais rezultatais.
67. Atsakinga institucija interneto svetainėje www.vrm.lt skelbia, reguliariai atnaujina Programą, veiksmų įgyvendinimo planą ir galutinį finansuotinų projektų sąrašą, metines ataskaitas, tarpinio vertinimo ataskaitą, galutinę (ex-post) ataskaitą ir tinkamai bei laiku teikia informaciją, skirtą atsakingos institucijos vadovybei, projektų vykdytojams bei visuomenei. Programos veiksmų įgyvendinimo planas ir galutinis finansuotinų projektų sąrašas atsakingos institucijos svetainėje atnaujinamas bent kartą per metus.
VII SKYRIUS
PROGRAMOS UŽBAIGIMAS
69. Programos užbaigimo koordinavimą vykdo atsakinga institucija. Užbaigiant Programą, pagal kompetenciją dalyvauja visos institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Apraše.
70. Atsakinga institucija iki 2023 m. gruodžio 31 d. pateikia Europos Komisijai informaciją, reikalingą paskutinei metinei sąskaitai, galutinio likučio mokėjimo prašymą ir galutinę Programos įgyvendinimo ataskaitą. Į paskutinę metinę sąskaitą įtraukiami laikotarpiu nuo 2022 m. spalio 16 d. iki 2023 m. birželio 30 d. atsakingos institucijos atlikti mokėjimai.
VIII SKYRIUS
DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
71. Atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos visų su Programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamosi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.
72. Atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos privalo užtikrinti, kad visi su Programos įgyvendinimu susiję dokumentai (taip pat ir po projekto laikotarpio) būtų prieinami Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, audito institucijos ir kitų institucijų, turinčių teisę juos tikrinti, atsakingiems asmenims ne trumpiau kaip 5 metus nuo Europos Komisijos galutinio likučio išmokėjimo dienos.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Apraše, vadovaudamosi Aprašu, Taisyklėmis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, Techninės paramos taisyklėmis, kitais teisės aktais ir dokumentais, pagal kompetenciją rengia ir tvirtina vidaus procedūrų aprašus, užtikrina jų atitiktį minėtiems teisės aktams ir vadovavimąsi jais.
Nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m.
programos administravimo taisyklių priedas
(Vidaus saugumo fondo lėšomis finansuojamų projektų pažeidimų ir skolininkų registracijos žurnalo forma)
Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos pažeidimų ir skolininkų registracijos žurnalas
Informacija apie nustatytus ir neištaisytus pažeidimus, išieškotinas ir išieškotas sumas
Eil Nr. |
Konkretaus tikslo pavadinimas, nacionalinio tikslo arba konkretus veiksmo pavadinimas ir Nr. |
Projekto sutarties numeris ir pavadinimas |
Projekto vykdytojas |
Pirminės informacijos apie pažeidimą gavimas |
Pažeidimo nustatymo būdas (dokumentinė patikra / patikra vietoje / auditas / kita) |
Pažeidimo |
Pažeista |
Sukčiavimo galimybė |
Suma, su kuria siejamas pažeidimas |
Veiksmai, susiję su nustatytais ir neištaisytais pažeidimais |
||
Data |
Šaltinis |
Fondo finansinės paramos lėšos, Eur |
Bendrojo finansavimo lėšos, Eur |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|||||||||||
.... |
.... |
.... |
.... |
.... |
.... |
.... |
.... |
.... |
.... |
|
|
|
Iš viso |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
Sprendimo susigrąžinti lėšas data |
Konkretaus tikslo pavadinimas, nacionalinio tikslo arba konkretus veiksmo pavadinimas ir Nr. |
Projekto sutarties numeris ir pavadinimas |
Skolininkas |
Priskaičiuota grąžinti |
Susigrąžinta |
Pripažinta abejotinomis |
Nurašyta skola |
Skolos likutis |
||||||||||||||||
Bendra suma |
Fondo finansinės paramos lėšos |
Fondo finansinės paramos palūkanos ir delspinigiai |
Bendrojo finansavimo lėšos |
Bendrojo finansavimo palūkanos ir delspinigiai |
Bendra suma |
Fondo finansinės paramos lėšos |
Bendrojo finansavimo lėšos |
Susigrąžinimo data |
Bendra suma |
Fondo finansinės paramos lėšos |
Bendrojo finansavimo lėšos |
Pripažinimo abejotinomis data |
Bendra suma |
Fondo finansinės paramos lėšos |
Bendrojo finansavimo lėšos |
Skolos nurašymo data |
Bendra suma |
Fondo finansinės paramos lėšos |
Bendrojo finansavimo lėšos |
|||||
(6)+(7)+(8) +(9) |
(11)+(12) |
(15)+(16) |
(19)+(20) |
(5)-(10)-(14)-(18) |
(6)+(7)-(11)-(15)-(19) |
(8)+(9)-(12)-(16)-(20) |
||||||||||||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
# |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
||
I. Sprendimai susigrąžinti lėšas, kurios buvo įtrauktos į išlaidų deklaracijas Europos Komisijai: |
||||||||||||||||||||||||
... |
||||||||||||||||||||||||
Iš viso: |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
II. Sprendimai susigrąžinti lėšas, kurios nebuvo įtrauktos į išlaidų deklaracijas Europos Komisijai: |
||||||||||||||||||||||||
... |
||||||||||||||||||||||||
Iš viso: |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Iš viso (I+II): |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||