JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS IR LENKIJOS JAUNIMO MAINŲ FONDO LĖŠOMIS 2023 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2022 m. gruodžio 15 d. Nr. 2V-368 (1.4)
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. A1-263 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų agentūrai“, pagal kurį Jaunimo reikalų agentūra įgyvendina 1.2.2 priemonę „Įgyvendinti jaunimo politikai skirtas priemones“ (įgyvendinant Nacionalinės jaunimo politikos 2022–2024 metų veiksmų plano priemones): 1.2.2.1. „Koordinuoti tarptautinių protokolų, projektų, fondų veiklą, įgyvendinti stipendijų skyrimo užsienyje gyvenantiems jauniems lietuviams priemones, organizuoti ir įgyvendinti tarptautinius renginius“; Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komiteto 2022 m. lapkričio 16 d. nutarimu Nr. 39 „Dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų konkurso skelbimo“ ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatus (pridedama).
2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajai specialistei Miglei Lamonovaitei teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2022 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. 2V-368 (1.4)
LIETUVOS IR LENKIJOS JAUNIMO MAINŲ FONDO LĖŠOMIS
2023 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2023 metais finansuojamų projektų konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. A priemonė - Nuostatų 14.1. papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 11.1. papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 16 punkte nustatytus reikalavimus.
2.2. B priemonė - Nuostatų 14.2. papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 11.2. papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 16 punkte nustatytus reikalavimus.
2.3. dalyviai – 13–30 metų amžiaus fiziniai asmenys, kuriems yra skirtas projektas ir kurie jame dalyvauja, išskyrus vykdytojus;
2.4. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;
2.6. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komitetas (toliau – Komitetas) – Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondui (toliau – Fondas) vadovaujantis organas;
2.7. mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;
2.8. nacionalinė valdymo institucija – Fondo administracinį ir organizacinį darbą atliekanti institucija: Lietuvos Respublikoje – Jaunimo reikalų agentūra, Lenkijos Respublikoje – Švietimo sistemos plėtros fondas;
2.9. pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje registruotas pelno nesiekiantis viešasis juridinis asmuo, turintis darbo su jaunimu patirtį, ir pateikęs paraišką, Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis organizuojamame finansavimo konkurse;
2.10. partneris – Lenkijos Respublikoje registruotas pelno nesiekiantis viešasis juridinis asmuo, turintis darbo su jaunimu patirtį, su kuriuo pareiškėjas vykdo projekto veiklas (gali turėti bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį). Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių tiekėjas (pvz., rėmėjas). Ta pati institucija/organizacija kaip partnerė negali dalyvauti daugiau nei trijuose projektuose;
2.11. projekto vykdytojas – pareiškėjas, atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (toliau – valstybės biudžeto lėšos) projektui įgyvendinti, ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;
2.12. organizacijų-partnerių grupė – pareiškėjas ir partneris, kurie kartu įgyvendins projektą ir turi pasirašę bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartis, o partneris yra užpildęs partnerystės deklaraciją (-as) pagal Nuostatų 2 priedą. Ta pati organizacijų / organizacijų – partnerių grupė konkursui gali pateikti tik vieną paraišką;
2.14. projektas – Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2023 metais finansuojamas projektas pagal 2007 m. birželio 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lenkijos Respublikos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo 2 straipsnį: jaunimo mainai ir kiti projektai.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis, taip pat atsižvelgiant į Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komiteto 2022 m. lapkričio 16 d. nutarimą Nr. 39 “Dėl fondo lėšomis 2023 m. finansuojamų projektų konkurso skelbimo” (toliau – Nutarimas). Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse ir Nutarime nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos Taisyklių nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų agentūra (toliau - Agentūra), vykdanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.
8. Konkurso tikslas – kurti pridėtinę vertę projektais, kurie įvairiais būdais ir metodais plėtoja draugišką Lietuvos ir Lenkijos jaunimo bendradarbiavimą bei ugdo jaunimo socialines kompetencijas.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
11. Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 135 000 (vienas šimtas trisdešimt penki tūkstančiai) Eur.:
11.1. pagal A priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma - 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) Eur;
11.2. pagal B priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma - 7 500 (septyni tūkstančiai penki šimtai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) Eur.
III SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS
14. Konkurso būdu finansuotinos veiklos formos:
14.1. jaunimo mainai (informacinėje sistemoje pildoma atskira paraiška projektams, skirtiems A priemonei įgyvendinti);
15. Konkurso būdu gali būti finansuojama veikla, sietina su viena iš žemiau išvardytų temų:
15.1. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo domėjimosi bendra istorija ir kultūra, jaunimo tarpkultūrinio, istorinio dialogo, bendradarbiavimo, tolerancijos ir atvirumo bendraujant skatinimas;
15.3. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo domėjimosi abiejų tautų istorija skatinimas:
16. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
16.1. projektu numatyta įgyvendinti tik vieną iš Nuostatų 14 punkte nurodytų veiklos formų (pagal tai pasirenkant atitinkamai pildyti A priemonei įgyvendinti arba B priemonei įgyvendinti skirtą paraiškos formą);
16.2. projektu numatyta įgyvendinti veiklą, privalomai sietiną su viena iš Nuostatų 15 punkte išvardytų temų;
16.4. projekto dalyvių grupė sudaryta iš ne daugiau kaip 50 proc. iš vienos šalies ir ne daugiau kaip 70 proc. vienos lyties dalyvių;
16.5. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą, trukmė turi būti nuo 4 iki 7 dienų, neįskaičiuojant kelionės dienų;
16.6. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą (skirto A priemonei įgyvendinti), grupės vadovų, atsižvelgiant į grupės dydį (dalyvių skaičius ne mažesnis nei 10 ir ne didesnis nei 24) ir specifiką, negali būti daugiau kaip 4 asmenys;
16.7. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytas veiklos formas (skirto B priemonei įgyvendinti), dalyvių skaičius privalo būti ne mažesnis nei 10 (neįskaitant vadovų / jaunimo lyderių, ne daugiau nei dviejų vadovų / jaunimo lyderių dešimčiai dalyvių);
17. Finansavimo prioritetai, už kuriuos, vertinant projektus, skiriami papildomi balai:
18. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros, meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms, profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.
19. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių punktų:
19.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;
19.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams ir (ar) Lenkijos Respublikos simboliams;
19.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;
19.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) Lenkijos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS
20. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:
20.1. pareiškėjas gali būti tik juridinis asmuo, turintis darbo su jaunimo patirtį. Pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatų 2.9 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupei. Šis punktas taip pat yra taikomas organizacijoms-partnerėms;
20.5. kartu su paraiška pateiktas bent vieno partnerių sutikimas dalyvauti pareiškėjo projekte – bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartis;
20.6. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;
20.7. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 11 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
23. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (A priemonei įgyvendinti), iki 2023 m. spalio 31 d. turi pasiekti:
23.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:
23.1.1. užtikrinti, kad projekto dalyviai būtų ne jaunesni nei 13 metų amžiaus ir ne vyresni nei 30 metų amžiaus;
23.1.2. užtikrinti, kad projekto vienos šalies dalyvių ir vykdytojų bendras skaičius nebūtų didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių ir vykdytojų skaičiaus;
23.1.3. užtikrinti, kad į projekto įgyvendinimą būtų įtrauktas bent 1 mažiau galimybių turintis jaunas žmogus, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 17.2 papunktyje nurodytą prioritetą;
24. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (B priemonei įgyvendinti), iki 2023 m. spalio 31 d. turi pasiekti:
24.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:
24.1.1. užtikrinti, kad projekto dalyviai būtų ne jaunesni nei 13 metų amžiaus ir ne vyresni nei 30 metų amžiaus;
24.1.2. užtikrinti, kad projekto vienos šalies dalyvių ir vykdytojų bendras skaičius nebūtų didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių ir vykdytojų skaičiaus;
24.1.3. užtikrinti, kad į projekto įgyvendinimą būtų įtrauktas bent 1 mažiau galimybių turintis jaunas žmogus, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 17.2 papunktyje nurodytą prioritetą;
24.2. šiuos kiekybinius rodiklius:
24.2.1. užtikrinti, kad projekto vienos lyties dalyvių skaičius nebūtų didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių skaičiaus;
25. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 14.1 ar 14.2 papunktyje nurodytoms veiklų formoms vykdyti (tiek A, tiek B priemonei įgyvendinti), iki 2023 m. spalio 31 d. turi pasiekti šiuos kokybinius rodiklius:
25.1. užtikrinti aktyvų jaunų žmonių dalyvavimą ir kokybišką jaunimo projekto valdymą visuose projekto etapuose;
25.2. užtikrinti aktyvią ir lygiavertę pareiškėjo, projekto vykdytojo ir partnerio partnerystę visuose projekto įgyvendinimo etapuose;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
27. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. balandžio 1 d. iki 2023 m. spalio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
28. Projektų biudžetui taikomi šie specialieji reikalavimai:
28.1. pasiruošimo ir (ar) parengiamosios tiesioginės išlaidos projektui įgyvendinti skiriamos iki 250 Eur pareiškėjui, projekto vykdytojui ir iki 250 Eur Lenkijos partneriui (daugiausiai 500 Eur projektui) nacionalinėms veikloms organizuoti;
28.2. projekto dalyvių apgyvendinimo ir maitinimo išlaidoms skiriama po 30 Eur per parą vienam žmogui;
28.3. projekto transporto paslaugų ir transporto išlaikymo išlaidoms (važiavimo tarptautiniu (iš Lietuvos į Lenkiją ir iš Lenkijos į Lietuvą), regioniniu, vietiniu transportu bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), skiriama 0,17 Eur už km vienam žmogui kelionės išlaidoms iki projekto vietos, keliaujant ekonomiškiausiu būdu. Atstumas skaičiuojamas pagal trumpiausią maršrutą “Google Maps”.
28.4. projekto veiklų įgyvendinimo išlaidoms, nenurodytoms Nuostatų 28.1–28.3 papunkčiuose, skiriama po 10 Eur per parą vienam žmogui (pvz., draudimas, bilietai į renginius, kita);
28.5. projekto rezultatams viešinti ir jų sklaidai skiriama iki 15 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos;
28.6. mažiau galimybių turinčio jaunimo dalyvavimui užtikrinti projektui gali būti skiriama iki 1 500 Eur papildomų veiklų įgyvendinimo išlaidų. Išlaidos turi būti pagrįstos ir skirtos dalyvio įsitraukimui į projekto veiklas (lydinčio asmens apgyvendinimas, maitinimas, vertėjo, paslaugos, konsultanto paslaugos, specialiojo transporto paslaugos).
29. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
29.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
29.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje dirbantis pagal darbo sutartį);
29.1.2. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
29.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 14 punkte nurodytų veiklos formų, atspindinčių Nuostatų 15 punkte nurodytas temas, vykdymu):
29.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio;
29.2.2. transporto išlaikymas (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos ir (ar) Lenkijos Respublikoje) ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (Lietuvos ir (ar) Lenkijos Respublikoje autobuso ar lėktuvo ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), laikantis Nuostatų 28.3 papunktyje nustatyto reikalavimo;
29.2.3. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos ir (ar) teisinės ar finansų konsultacinės paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai);
29.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
29.2.5. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
29.2.5.1. kitos Nuostatų 29.2.1 – 29.2.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto prekės, skirtos seminarų ar mokymų pertraukų metu, apsaugos priemonės: medicininės kaukės, respiratoriai, dezinfekciniai skysčiai), išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 32.1 papunktyje;
29.2.5.2. kitos Nuostatų 29.2.1. – 29.2.4. papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
29.2.5.2.1. išlaidos maitinimo ir apgyvendinimo paslaugoms, skiriant ne daugiau kaip 30 Eur 1 asmeniui per parą Lietuvos Respublikoje ir ne daugiau kaip 30 Eur 1 asmeniui per parą Lenkijos Respublikoje, kaip tai nustatyta Nuostatų 28.2 papunktyje;
29.2.5.2.2. viešinimo paslaugos (išlaidos lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete) pirkti (ne daugiau kaip 15 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, kai nustatyta Nuostatų 30.5 papunktyje);
30. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
30.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;
30.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, teritorijos ir aplinkos priežiūros ir (ar) tvarkymo išlaidos;
30.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. balandžio 1 d. imtinai ir po 2023 m. spalio 31 d.
30.5. išlaidos, skirtos politinei reklamai įsigyti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ar kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
30.6. išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti;
30.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, projekto partneriui (-iams) nuomai projekto veiklai vykdyti;
30.8. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;
30.10. išlaidos už COVID-19 testus (išskyrus atvejus, kai tai būtina išvykstamosioms veikloms užsienio valstybėje užtikrinti pagal visą vakcinacijos schemą paskiepytiems asmenims ar į Lietuvą atvykstantiems dalyviams, jei testavimas privalomas pagal galiojančius operacijų vadovo sprendimus ir nėra kompensuojamas valstybės biudžeto lėšomis, taip pat atvejus, kai asmenys turi medicininių kontraindikacijų skiepui, tokiu atveju turi būti pateikiami papildomi dokumentai (išrašą iš ESPBI IS dėl kontraindikacijų).
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
31. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas.sppd.lt:8099 lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Konkursas skaidomas į dvi dalis: pagal A priemonę teikiamiems projektams įgyvendinti ir pagal B priemonę teikiamiems projektams įgyvendinti, pildant atskiras paraiškas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą arba pateikta ne į tinkamą priemonę, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
33. Paraiškoje nurodoma:
33.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma, banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos biudžeto lėšos numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
33.4. informacija apie veiklą, kurią ketinama įgyvendinti iš Nuostatų 14 punkte pateikto veiklų sąrašo;
33.9. projekto atitiktis privalomosioms sąlygomis, dėl Nuostatų 16 punkte numatytų reikalavimų įgyvendinimo;
33.10. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 20 punktuose nustatytam (-iems) reikalavimui (-ams);
33.11. informacija apie pareiškėjo atitikį Nuostatų 17 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams;
33.13. projekto veiklų įgyvendinimo planas 2023 m., kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), tikslinė grupė, projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 23-25 punktuose;
33.15. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybinio biudžeto asignavimų, taip pat nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);
34. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:
34.1. su bent vienu iš partnerių sudarytą bendradarbiavimo sutartį (-is) ar jungtinės veiklos sutartį (-is);
34.2. partnerio (-ių) užpildytą (-as) partnerystės deklaraciją (-as) (Nuostatų 2 priedas), pasirašytą (-as) organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens;
34.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
35. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 16 ir 17 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. būdu administruojančios įstaigos paskirtam specialistui, el. paštu sppd@sppd.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
37. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.
38. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 20-21, 31-34 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
39. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
40. Paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams Projektų administravimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka vertina SPPD. Projektų atitiktis nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetami Projektų administravimo taisyklių 28 punkte nustatyta tvarka.
41. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Taisyklių 52 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti komisija, kuri vadovaujasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.
42. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo veiklos projektų finansavimo 2023 metais konkursui pateiktos projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Taisyklių 52 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo veiklos projektų finansavimo 2023 metais konkursui pateiktos projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje.
43. Ekspertai vertindami projekto turinio ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:
43.1. projekto atitiktį Nuostatų 16 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Privalomųjų sąlygų neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
43.2. projekte aiškiai ir tiksliai aprašytas įgyvendinimo kontekstas ir motyvacija, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;
43.3. projekto tikslai ir veiklos yra aprašyti aiškiai, konkrečiai ir racionaliai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;
43.4. projekto partnerio (-ių) įsitraukimas į visus projekto planavimo ir vykdymo etapus, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.5. projekto atitiktį Nuostatų 17.1. papunktyje nurodytam finansavimo prioritetui, jeigu pareiškėjui 2022 m. nebuvo skirtas Fondo finansavimas vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 10- taip;
43.6. projekto atitiktį Nuostatų 17.2. papunktyje nurodytam finansavimo prioritetui, jeigu pareiškėjas į projekto programą įtrauks mažiau galimybių turintį jaunimą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 10 – taip;
43.7. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
43.8. suplanuotos pasirengimo etapo veiklos atitinka projekto tikslus, pasirinkti metodai, priemonės ir veiklos užtikrina kokybišką pasirengimo etapą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.9. pasirinkti kokybiški ir tinkami metodai, priemonės veikloms įgyvendinti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;
43.10. projekte suplanuotas kokybiškas projekto įsivertinimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.11. suplanuotas kokybiškas projekto/Fondo viešinimas, matomumo didinimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių): 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.12. projekte planuojamas tarpkultūrinis mokymasis, naudojami tarpkultūrinio mokymosi metodai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-5 iš dalies užtikrintas vienas iš kriterijų, 6-9 iš dalies užtikrinti abu kriterijai, 10 – atitinka;
43.13. projekto veiklose užtikrinamas aktyvus jaunų žmonių dalyvavimas ir jaunimo dalyvavimas visuose projekto etapuose, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų, 0 – ne, 1-5 iš dalies užtikrintas vienas iš kriterijų, 6-9 iš dalies užtikrinti abu kriterijai, 10 – atitinka;
43.14. projekte planuojamos veiklos užtikrina lygiavertę partnerystę ir aktyvų abiejų pusių dalyvavimą viso projekto metu vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;
43.15. projekte planuojamas naudoti neformaliojo ugdymo mokymosi aspektas, užtikrinamas efektyvus ir kokybiškas neformalusis ugdymas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;
43.16. projekte užtikrintas skirtingoms etninėms ir tautinėms grupėms atstovaujančio jaunimo dalyvavimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-5 iš dalies atitinka vienai iš grupių, 6-8 iš dalies atitinka abiem grupėms, 9-10 – atitinka;
43.17. projekto veiklose užtikrinamas dalyvių fizinis ir emocinis saugumas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.18. planuojamos projekto veiklos įtrauks vietos bendruomenę į projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.19. planuojamas projekto rezultatas yra naudingas ir reikalingas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
43.20. projekte suplanuota kokybiška bei efektyvi rezultatų sklaida (taikymas), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;
43.21. projekto veiklose planuojama naudoti šiuolaikines technologijas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;
44. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 175 balų vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 70 balai. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
45. Agentūra, skelbdama Konkurso finansuotinų projektų sąrašą, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Taisyklių 91 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, finansuotiniems projektams skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.
46. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ir poreikis yra reikalingesnis.
47. Agentūra komisijos pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo pateikia Komitetui per 10 darbo dienų nuo komisijos protokolo pateikimo Agentūrai.
48. Jei projektui įgyvendinti komisija ar Komitetas siūlo skirti dalį lėšų ir Komitetas pritaria siūlymui patvirtindamas tai Komiteto nutarimu, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komiteto priimto sprendimo informacinės sistemos priemonėmis informuoja pareiškėją apie Komiteto siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komiteto priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
Kai pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo informacinės sistemos priemonėmis dienos komisijos sekretoriui patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komiteto sekretorės elektroniniame laiške pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).
Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai turi būti įvertinti komisijos sekretoriaus dėl atitikties Nuostatams ir Komiteto siūlymams.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir (ar) kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komiteto siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komiteto priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.
49. Komisijos sekretoriui patikslintuose sąmatose ir veiklų planuose neradus esminių neatitikimų pagal Komiteto siūlymą skirti dalinį finansavimą ir Nuostatams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos pateikia tarnybinį pranešimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo gavimo dienos, kuriame pateikiamas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.
50. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, vadovaudamasis Komiteto nutarimu ir įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas ir (ar) komisijos sekretoriaus tarnybinį pranešimą, priima Agentūros direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komiteto nutarimo gavimo dienos arba, jei Komitetas siūlo skirti dalį lėšų projekto įgyvendinimui, nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Agentūros direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.jra.lt.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
54. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. spalio 31 d. ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. metinę projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
54.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
54.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
54.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, suteiktų paslaugų ar atliktų darbų perdavimo-priėmimo akto, sudaryto sutarties pagrindu, darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio ir kt.) pavadinimas, data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir sumokėta suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
54.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:
54.4.2. informacija apie Nuostatų 23 punkte (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą, skirtas A priemonei įgyvendinti) ar 24 punkte (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą veiklos formą, skirtas B priemonei įgyvendinti) išvardytų esminių kiekybinių ir kiekybinių rodiklių taip pat Nuostatų 25 punkte išvardytų kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
54.4.3. informaciją apie mažiau galimybių turinčio jaunimo įtraukimą, jei projekto vykdytojas atitiko Nuostatų 17.2 papunktyje nurodytą prioritetą;
55. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
56. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
57. Jei tikslinama projektų išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su SPPD Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka. SPPD, gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, projekto vykdytoją informuoja apie Nuostatų 58 punkte nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.
58. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Agentūros paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Agentūros paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Agentūros paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.
59. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Agentūrą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
60. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 23.1 ar 24.1 papunktyje nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t. y. esminių kiekybinių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
60.1. kai projekto vykdytojas nepasirinko Nuostatų 17.2. papunktyje nurodyto prioriteto:
60.1.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 33,33 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
60.1.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 66,67 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
60.1.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
60.2. kai projekto vykdytojas pasirinko Nuostatų 17.2 papunktyje nurodytą prioritetą:
60.2.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 25 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
60.2.2. įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 50 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
60.2.3. įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 75 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
60.2.4. įgyvendinantis Nuostatų 14 punkte numatytas veiklas, nepasiekė keturių iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 14.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
61. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
62. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.
63. Agentūros veiksmai ir neveikimas, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Agentūros direktoriaus ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Agentūra patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
64. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti Agentūrą ir SPPD apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.
65. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
66. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
67. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
68. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.