KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS

 

DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOS SUSKIRSTYMO Į ZONAS PAGAL NUSTATYTUS AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO VIETŲ SKAIČIAUS KOEFICIENTUS SCHEMOS, LĖŠŲ UŽ NEĮRENGTAS AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO VIETAS SUMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO IR PAVYZDINĖS SUTARTIES PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo 15 d.   Nr. T-107

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 7 straipsnio 5 dalies 4 punktu, statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. D1-533 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ patvirtinimo“, 108 punktu, Kauno miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti pridedamus:

1.  Kauno miesto savivaldybės teritorijos suskirstymo į zonas pagal nustatytus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus koeficientus schemą;

2.  Lėšų už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas sumokėjimo tvarkos aprašą;

3.  Lėšų už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas sumokėjimo pavyzdinę sutartį.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Visvaldas Matijošaitis

 


 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 15 d.

sprendimu Nr. T-107

 

 

 

LĖŠŲ UŽ NEĮRENGTAS AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO VIETAS SUMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Lėšų už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas sumokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato lėšų papildomai įrengiamoms Kauno miesto bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo aikštelėms kompensuoti už 1 ir 2 zonose sumažintų automobilių stovėjimo vietų skaičių (toliau – lėšos) teikimo tikslus, teikėjus, gavėją, lėšų panaudojimo ir kontrolės tvarką.

2Aprašo tikslas – sudaryti ekonomines prielaidas investicijoms Kauno mieste, darbo vietoms kurti ir darniai centrinės miesto dalies urbanistinei plėtrai, užtikrinti kelionių viešuoju transportu pirmenybę prieš keliones automobiliais centrinėje Kauno dalyje, taip pat sudaryti palankias sąlygas įrengti bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo aikšteles Kauno mieste.

3Lėšų už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas sumokėjimo sutartis (toliau – sutartis) – savanoriškas lėšų teikėjo ir lėšų gavėjo susitarimas, nustatantis, kam bus panaudojamos teikiamos lėšos, šalių teises ir pareigas, sutarties įvykdymo terminus, sutarties galiojimo, nutraukimo, keitimo ir papildymo tvarką.

4Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, statybos techniniu reglamentu STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, statybos techniniu reglamentu STR 2.02.01:2004 „Gyvenamieji pastatai“ ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS

PRIVALOMO AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO VIETŲ SKAIČIAUS NUSTATYMAS

 

5.  Pagal normatyvus privalomų įrengti automobilių stovėjimo vietų prie statomo, rekonstruojamo ar kapitaliai remontuojamo statinio, statinio ar jo dalies paskirties keitimo atveju skaičius nustatomas vadovaujantis statybos techniniais reglamentais ir Kauno miesto savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) sprendimu patvirtinta Kauno miesto savivaldybės teritorijos suskirstymo į zonas pagal nustatytus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus koeficientus schema.

 

6.  Prie rekonstruojamo ar kapitaliai remontuojamo statinio, statinio ar jo dalies paskirties keitimo atveju privalomų įrengti automobilių stovėjimo vietų skaičius perskaičiuojamas tik tam plotui, kurio funkcinė paskirtis yra pakeista,  ar (ir) planuojamam papildomam plotui arba kurio funkcinė paskirtis nekeičiama, bet didėja automobilių stovėjimo vietų skaičius.

 

III SKYRIUS

AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO VIETŲ MAŽINIMAS

 

 

7Rengiant statinio projektą, pagal normatyvus privalomų įrengti automobilių stovėjimo vietų skaičių galima sumažinti, laikantis Aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytų reikalavimų: už kiekvieną statomo, rekonstruojamo ar kapitaliai remontuojamo statinio, statinio ar jo dalies paskirties keitimo atveju neįrengtą privalomą automobilių stovėjimo vietą prisidedant Tarybos nustatyta lėšų suma.

 

8.    Statomam, rekonstruojamom ar kapitaliai remontuojamam statiniui, statinio ar jo dalies paskirties keitimo atveju pagal teritorijų planavimo ar statybos dokumentus privalomą įrengti automobilių stovėjimo vietų skaičiaus koeficientą galima sumažinti ne daugiau kaip 0,25 reikšme, jei statytojas prisideda prie atitinkamo parkavimo vietų skaičiaus (sumažinta apimtimi) įrengimo planuojamose bendro naudojimo automobilių stovėjimo aikštelėse šiame apraše nustatyta tvarka.

 

9.    Aprašo 8 punkte nurodytas koeficiento mažinimas taikomas tik Kauno miesto Senamiesčio ir Naujamiesčio zonose (1 zona apima Centro seniūnijos teritoriją) ir Žaliakalnio        (2 zona apima Žaliakalnio seniūnijos teritoriją, esančią tarp Centro seniūnijos iki Nuokalnės g. ir Tvirtovės al.) prie statomo, rekonstruojamo ar kapitaliai remontuojamo statinio, statinio ar jo dalies paskirties keitimo atveju, nesant galimybės įrengti pagal teritorijų planavimo ar statybos dokumentus privalomo automobilių stovėjimo vietų skaičiaus.

 

10Lėšų už vieną neįrengtą automobilių stovėjimo vietą dydis yra 3900 Eur.

 

11Lėšų už vieną neįrengtą automobilių stovėjimo vietą dydis indeksuojamas kartą per metus atsižvelgiant į metinį statybos sąnaudų kainų indeksą.

 

 

IV SKYRIUS

DOKUMENTŲ TVARKYMAS IR SUTARTIES SUDARYMAS

 

12Statytojas, nustatęs, kad projektuojamam naujam statiniui, rekonstruojamam ar kapitaliai remontuojamam statiniui, statinio ar jo dalies paskirties keitimo atveju dėl fizinių sąlygų nebuvimo ar dėl ekonominių priežasčių trūksta reikalingų automobilių stovėjimo vietų, neviršydamas Aprašo 8 punkte nurodyto mažinimo koeficiento, turi teisę trūkstamas vietas numatyti planuojamose bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo aikštelėse, sudarydamas sutartį su Savivaldybe. Statytojui nusprendus nepasinaudoti šia teise, automobilių stovėjimo vietų skaičius turi būti įrengiamas bendra teisės aktų nustatyta tvarka. Laikoma, kad statytojas įgyja teisę planuoti sumažintą automobilių vietų skaičių prie statinio tik įvykdęs sutartį.

13Sutarties sudarymas nesuteikia statytojui nuosavybės ar naudojimo, valdymo teisių į įrengtą bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo aikštelę Kauno mieste. Statytojas gali naudotis pastatyta bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo aikštele bendra tvarka. 

 

V SKYRIUS

GAUTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

14Gautos lėšos už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas apskaitomos Savivaldybės administracijos sąskaitoje.

15Lėšos naudojamos tik bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti Kauno mieste.

16Atsižvelgdamas į kiekvienais metais Savivaldybės biudžete planuojamas panaudoti lėšas už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas, bendrojo naudojimo aikštelių sąrašą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

17Einamaisiais metais nepanaudotos lėšos naudojamos kitais finansiniais metais tiems patiems tikslams.

 

_______________________________


 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 15 d.

sprendimu Nr. T-107

 

 

LĖŠŲ už NEĮRENGTAS automobilių stovėjimo vietas suMOKĖJIMO pavyzdinė Sutartis

2016 m. _____________ d. Nr. ________              

Kaunas

 

________________________________________________________________________________

(objekto pavadinimas)

Specialiųjų architektūros reikalavimų Nr.________

 

____________________________ (toliau – Institucija), atstovaujama _________________,

(pareigos, vardas ir pavardė)                                                                         (pareigos, vardas ir pavardė)

veikiančio pagal __________________________, ir ____________________________________ ,

(vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas)    

gyvenantis / registruota ___________________________________________ (toliau  –  Statytojas),

(gyvenamosios vietos ar buveinės adresas)

atstovaujamas ____________________________________ , veikiančio pagal ________________,

(pareigos, vardas ir pavardė)

(toliau abu – Šalys), vadovaudamiesi Kauno miesto savivaldybės tarybos 2016 m. ________________ d. sprendimu Nr. _______ „Dėl Kauno miesto savivaldybės teritorijos suskirstymo į zonas pagal nustatytus automobilių stovėjimo vietų skaičiaus koeficientus schemos, Lėšų už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas sumokėjimo tvarkos aprašo ir pavyzdinės sutarties patvirtinimo“,  susitarė ir sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis).

 

I SKYRIUS

SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Statytojui mažinamas pagal normatyvus privalomas automobilių stovėjimo vietų skaičius prie statomo, rekonstruojamo ar kapitaliai remontuojamo statinio, statinio ar jo dalies paskirties keitimo atveju _____________________, specialiųjų architektūros reikalavimų Nr.________ ____________________________________________________________________

(objekto pavadinimas)

nurodytomis sąlygomis, o Statytojas sutinka sumokėti lėšų sumą, apskaičiuotą pagal Tarybos patvirtintą Lėšų už neįrengtas automobilių stovėjimo vietų sumokėjimo tvarkos aprašą.

II SKYRIUS

STATYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS

 

2. Statytojas įsipareigoja per tris mėnesius nuo Sutarties pasirašymo dienos pervesti lėšas už neįrengtas automobilių vietas į sąskaitą ___________________________, esančią banke                            

(numeris)                          ________________________ . 

(pavadinimas)

3. Lėšų už vieną automobilio stovėjimo vietą dydis – _________________ Eur.

(skaičius)                   

Iš viso už ___________________ automobilių stovėjimo vietas – ______________Eur.

(skaičius) (skaičius)

4. Pervestos lėšos nesuteikia Statytojui nuosavybės ar naudojimo, valdymo teisių į įrengtą bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo aikštelę Kauno mieste. Statytojas gali naudotis pastatyta bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo aikštele bendra tvarka.

 

III SKYRIUS

INSTITUCIJOS ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS

 

5. Sutartis turi būti sudaryta iki prašymo išduoti statybą leidžiantį dokumentą pateikimo. Statytojui neįvykdžius ar netinkamai įvykdžius sutartinius įsipareigojimus, Institucija turi teisę apie tai informuoti Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją ir nepatvirtinti statybos užbaigimo dokumentų, kol nebus įvykdyti visi Sutartimi prisiimti įsipareigojimai arba nebus įrengtos visos pagal normatyvus privalomos automobilių stovėjimo vietos.

 

IV SKYRIUS

NENUGALIMOS JĖGOS APLINKYBĖS

 

6. Šalis gali būti visiškai ar iš dalies atleidžiama nuo atsakomybės dėl ypatingų ir neišvengiamų nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, nustatytų ir jas patyrusios Šalies įrodytų pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, jeigu Šalis nedelsdama pranešė kitai Šaliai apie kliūtį ir jos poveikį įsipareigojimams vykdyti.

7. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėmis nelaikomos šalies veiklai turėjusios įtakos aplinkybės, į kurių galimybę Šalys, sudarydamos Sutartį, atsižvelgė, t. y. Lietuvoje, jos ūkyje pasitaikančios aplinkybės, sąlygos, valstybės ar savivaldos institucijų sprendimai, sukėlę bet kurios iš Šalių reorganizavimą, privatizavimą, likvidavimą, veiklos pobūdžio pakeitimą, stabdymą (trukdymą), kitos aplinkybės, kurios turėtų būti laikomos ypatingomis, bet Lietuvoje Sutarties sudarymo metu yra tikėtinos. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėmis taip pat nelaikoma tai, kad rinkoje nėra reikalingų prievolei atlikti prekių, Šalis neturi reikiamų finansinių išteklių arba pažeidžia savo prievoles.

 

V SKYRIUS

GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

8. Šalys susitaria, kad kiekvienas ginčas, nesutarimas ar reikalavimas, kylantis iš Sutarties ar su ja susijęs, turi būti sprendžiamas derybomis. Šalys, negalinčios nurodytų ginčų, nesutarimų ar reikalavimų išspręsti derybomis, sprendžia juos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

KITOS SĄLYGOS

 

9. Sutartis įsigalioja Šalims ją pasirašius ir galioja iki Statytojo įsipareigojimo, numatyto 3 Sutarties punkte įvykdymo. Jei Statytojas Sutarties 2 ir 3 punktuose nustatyta tvarka neįvykdo savo įsipareigojimo, Sutartis netenka galios.

10. Šalys, vykdydamos Sutarties įsipareigojimus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, norminiais dokumentais ir Sutartimi.

11. Sutarties pakeitimai ir papildymai galioja tik tuo atveju, jeigu padaryti raštu ir pasirašyti abiejų Šalių.

12. Visi pranešimai, informacija, dokumentai ar korespondencija dėl Sutarties ar jos vykdymo turi būti įforminti raštu lietuvių kalba ir išsiųsti registruotu laišku per kurjerį, faksu ar elektroniniu paštu. Jeigu informacija perduodama faksu ar elektroniniu laišku, ji laikoma tinkamai perduota tik tuo atveju, jeigu Šalis, kuriai skirta tokia informacija, faksu arba elektroniniu paštu patvirtina jos gavimo faktą.

13. Pasikeitus Šalies buveinės adresui, banko sąskaitos numeriui ar kitiems rekvizitams, Šalis privalo apie tai pranešti kitai Šaliai. Neįvykdžiusi šių reikalavimų Šalis neturi teisės reikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos Šalies veiksmai, atlikti vadovaujantis paskutine turima informacija, neatitinka Sutarties sąlygų arba kad ji negavo pranešimų, siustų pagal paskutinius turimus rekvizitus.

14. Sudaryti 2 (du) vienodos teisinės galios Sutarties egzemplioriai. Vienas Sutarties egzempliorius atitenka Statytojui, kitas egzempliorius – Institucijai.

 

VII SKYRIUS

ŠALIŲ ADRESAI IR PARAŠAI

 

 

Institucija

______________________________

______________________________

______________________________

(pareigos)

______________________________

(parašas)

______________________________

(vardas ir pavardė)

 

 

A. V.

Statytojas

______________________________

______________________________

______________________________

(pareigos)

______________________________

(parašas)

______________________________

(vardas ir pavardė)

 

 

A. V.

 

_________________________________________