UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 30 d. Nr. 7-11

Ukmergė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 17 straipsniu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. A1-548 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Ukmergės rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Patvirtinti Ukmergės rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Rolandas Janickas

 

PATVIRTINTA

Ukmergės rajono savivaldybės tarybos

2020 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. 7-11

 

 

UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1. Ukmergės rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. A1-548 bei kitais teisės aktais.

2. Programa skirta vykdyti Ukmergės rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) numatytą valstybės perduotą savivaldybėms funkciją, rengiant ir įgyvendinant gyventojų užimtumo rėmimo priemones.

3. Programos tikslas – kuo didesnis gyventojų užimtumas, darbo įgūdžių ugdymas, bedarbių asmenų sugebėjimus ir galimybes atitinkančių darbų pasiūlymas, jų perkvalifikavimas, integravimas į darbo rinką ir kuo ilgesnis išsilaikymas joje, socialinės atskirties mažinimas.

4. Programa parengta konsultuojantis ir bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento (toliau – Užimtumo tarnyba) Ukmergės skyriumi, Savivaldybės administracijos, seniūnijų darbuotojais, nevyriausybinėmis organizacijomis.

5. Programa atitinka Savivaldybės 2019–2021 m. strateginiame veiklos plane, patvirtintame Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. 7-23 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės 2019–2021 m. strateginio veiklos plano patvirtinimo“ numatytus strateginius tikslus.

6. Programa parengta vadovaujantis šiais principais:

6.1. bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietos (seniūnijos) bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą, bendradarbiavimas su visomis suinteresuotomis institucijomis ir organizacijomis;

6.2. kompleksiškumo – įgyvendinant Programą turi būti kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant Savivaldybę, Užimtumo tarnybos Ukmergės skyrių, socialinius partnerius ir organizacijas;

6.3. individualumo – Programoje numatytos priemonės turi būti organizuojamos ir paslaugos teikiamos atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius (gyvenamąją vietą, šeimyninę padėtį, asmenines savybes ir pan.) bei jų motyvaciją integruotis į darbo rinką;

6.4. tęstinumo – Programoje numatytų veiklų tęstinumas, nuolatinė Programos įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal pasikeitusias aplinkybes;

6.5. efektyvumo – pagrindinis Programos priemonių ir paslaugų teikimo rezultatas ir vertinimo kriterijus yra asmens įsidarbinimas pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, savarankiškos veiklos vykdymas;

6.6. ekonomiškumo – maksimalus Programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu tiek rengiant Programą, tiek ją įgyvendinant;

6.7. viešumo – Programos rezultatų viešinimas Savivaldybės tinklalapyje.  

7. Programos dalyviai:

7.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

7.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

7.3. asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

7.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

7.5. asmenys, priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

7.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

7.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

7.8. turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga;

7.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką;

7.10. asmenys, vyresni kaip 40 metų.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

8. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2019 metų sausio 1 d. Ukmergės rajone gyveno 20085 darbingi asmenys: 10332 vyrai ir 9753 moterys. Iš jų darbingi 16–24 metų 1766 vyrai ir 1607 moterys; darbingi 16–9 metų 2881 vyras ir 2470 moterų; darbingi vyresni kaip 50 metų 3702 vyrai ir 3622 moterys.

9. 2019 m. sausio 1 d. bedarbių proc. nuo darbingo amžiaus gyventojų Ukmergės rajone sudarė 11,3 proc. (šalyje 8,9 proc.). 2019 m. rugsėjo 1 d. atitinkamai 10,5 proc. ir 8,2 proc.

Per 2019 m. 8 mėnesius Užimtumo tarnybos Ukmergės skyriuje užregistruoti 2493 bedarbiai.

2019 m. sausio 1 d. registruotas 2301 bedarbis. Iš jų:

2019 m. rugsėjo 1 d. registruoti 2100 bedarbių. Iš jų:

-    1050 moterų

-    1024 moterys

-    1251 vyras

-    1076 vyrai

-    361 jaunimas (16–29 m.)

-    372 jaunimas (16–29 m.)

-    1074 kaimo gyventojai

-    959 kaimo gyventojai

-    998 asmenys nuo 50 metų amžiaus

-    921 asmuo nuo 50 metų amžiaus

-    615 vyresnių kaip 55 m.

-    587 vyresni kaip 55 m.

-    289 ilgalaikiai bedarbiai

-    346 ilgalaikiai bedarbiai

-    170 darbingo amžiaus neįgalieji

-    139 darbingo amžiaus neįgalieji

 

10. Bedarbiai gyventojai Ukmergės rajone 2019 m. sausio 1 d. pagal seniūnijas:

Seniūnija

Gyventojų skaičius

 

Bedarbių

skaičius

Bedarbių seniūnijoje ir viso rajono bedarbių santykis procentais

 

Deltuvos

2617

183

7,95

Lyduokių

1007

81

3,52

Pabaisko

1018

66

2,87

Pivonijos

1365

114

4,95

Siesikų

1389

126

5,48

Šešuolių

786

60

2,61

Taujėnų

1441

97

4,22

Veprių

1088 

81

3,52

Vidiškių

2914

142

6,17

Želvos

1039

72

3,13

Žemaitkiemio

632

52

2,26

Ukmergės

22157

1227

53,32

 

Ypač sudėtinga į darbo rinką integruoti skurdo ir socialinės atskirties riziką patiriančius asmenis, gyvenančius kaimo seniūnijose.

11. Ukmergės rajone 2019 m. sausio 1 d. socialinis darbas vykdomas su 234 šeimomis, auginančiomis vaikus ir patiriančiomis socialinę riziką ir su 282 suaugusiais asmenimis, patiriančiais socialinę riziką. Šie asmenys paprastai ilgą laiką būna ekonomiškai neaktyvūs, praradę darbinius įgūdžius, kvalifikaciją, socialinius gebėjimus. Dėl ilgalaikio nedarbo asmenys praranda motyvaciją dirbti, siaurėja jų bendravimo aplinka, dėl nuolat patiriamo streso atsiranda fizinės ir psichinės sveikatos problemų, jie tampa socialiai atskirti nuolatiniai socialinės paramos gavėjai. Ilgalaikis nedarbas pakeičia žmogaus mąstymą, neigiamai įtakoja savivertę, o tai sudaro kliūtis įsidarbinti.

 

III SKYRIUS

PRIEMONIŲ PLANAS

 

12. Integruojant bedarbius ir darbo ieškančius žmones į darbo rinką ir siekiant joje ilgiau išlaikyti, 2020 m. bus rengiamos ir taikomos pagalbinių darbų ir paslaugų priemonės. Programoje numatomas užimtumo didinimas, organizuojant darbus, kuriais būtų siekiama:

12.1suteikti darbą ilgalaikiams bedarbiams ir kitiems ieškantiems darbo asmenims, padėti jiems greičiau integruotis į darbo rinką, sudarant jiems sąlygas užsidirbti pragyvenimui lėšų;

12.2. mažinti socialinę atskirtį ir nedarbo pasekmes, organizuojant pagalbinius darbus, tuo pačiu plėtojant vietos socialinę infrastruktūrą.

13. Įgyvendinant Programoje numatytus darbus, bus sudarytos galimybės bedarbiams, ypač ilgalaikiams, žemos kvalifikacijos, praradusiems darbinius įgūdžius, grįžti į darbo rinką, patobulinti darbo įgūdžius atsižvelgiant į jų individualius poreikius, skatinti juos pradėti savarankiškai dirbti.

14. 2020 metais numatomos šios priemonės užimtumui didinti:

14.1. viešųjų erdvių tvarkymas ir smulkūs nekvalifikuoti remonto darbai;

14.2. pagalbiniai slaugymo ir socialinės priežiūros teikimo darbai;

14.3. laikino pobūdžio pagalbiniai darbai;

14.4. kvalifikuoti darbai.

15. Pagalbinius ir laikino pobūdžio darbus organizuoja Savivaldybė, atstovaujama Ukmergės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija), ir darbdaviai.

16. Dirbti siunčiami asmenys, priklausantys Programos 7 punkte numatytoms tikslinėms grupėms, jei jie yra įsiregistravę Užimtumo tarnyboje. Programos dalyviai bus atrenkami bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos Ukmergės skyriumi, darbdaviais, seniūnais. 

17. Darbų trukmė su kiekvienu Programos dalyviu pagal jo individualius poreikius ir galimybes derinama atskirai, tačiau bendra laikinųjų darbų trukmė per 12 mėnesių laikotarpį negali būti ilgesnė kaip 6 mėnesiai. Darbų trukmė skaičiuojama nuo darbo ieškančio asmens terminuotoje darbo sutartyje darbams atlikti nurodytos pirmos darbo dienos iki jo atleidimo iš darbo dienos. Kasdienė darbo laiko trukmė kartu su darbo laiku, atliekant savo tiesiogines darbo funkcijas, neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Darbai negali būti dirbami naktį ir švenčių dienomis.

18. Kiekvienas darbdavys moka ne mažesnį kaip valstybės nustatytą minimalų atlygį. Planuojama pagal programą 2020 m. įdarbinti 29 asmenis.

19. 2020 m. planuojama, kad 3–5 procentams asmenų, dalyvavusių Programoje, pavyks grįžti į darbo rinką ir susirasti pastovų darbą. Išanalizavus įsidarbinimo galimybes rajone, prognozuojama, kad didžiausia tikimybė yra įsidarbinti 7.4 ir 7.10 papunkčiuose išvardintiems Programos dalyviams 14.2 papunktyje numatytiems darbams atlikti.

20. Programos dalyviai bus atrenkami tariantis su Užimtumo tarnybos Ukmergės skyriaus specialistais, seniūnijų darbuotojais ir atsižvelgiant į tai, kokios kvalifikacijos ir kokių gebėjimų potencialių darbuotojų pageidaus būsimi darbdaviai.

21. Darbdavių, pageidaujančių dalyvauti įgyvendinant Programą, atranka vykdoma Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

22. Užimtumo didinimo programa gali būti finansuojama iš šių šaltinių:

22.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, kurių poreikis apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ patvirtinta Specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika;

22.2. Savivaldybės biudžeto lėšų;

22.3. darbdavių lėšų;

22.4. kitų teisėtai gautų lėšų.

23. Programa patvirtinama kiekvienais metais ne vėliau kaip iki einamų metų Savivaldybės biudžeto patvirtinimo. Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, lėšos Programai finansuoti nuo biudžetinių metų pradžios iki Savivaldybės biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų Savivaldybės biudžete Programai skirtų lėšų. Programos finansavimo galimybės, atsižvelgiant į 20 punkte įvardintus galimus finansavimo šaltinius, įvertinamos rengiant Savivaldybės strateginius veiklos planus.

24. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Programai įgyvendinti, paskirstomos, pervedamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. A1-381 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-361 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymo Nr. A1-193 „Dėl specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“ nustatyta tvarka. 

25. Administracija atsako už tinkamą lėšų, skirtų Programoje numatytiems darbams, panaudojimą.

26. Darbdaviai, įdarbinantys Programoje dalyvaujančius asmenis, užtikrina tikslingą darbams skirtų lėšų panaudojimą.

27. Finansavimo planas 2020 metų Programai įgyvendinti ir lėšų poreikis pagal kiekvieną priemonę pateikiamas Programos priede.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

28. Programos įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.

29. Savivaldybės Programos priežiūrą vykdys Savivaldybės administracijos direktorius.

30. Programos rezultatai bus vertinami baigiantis kalendoriniams metams, iki kitų metų sausio 31 d., atsižvelgiant į numatytų priemonių įvykdymą ir efektyvų lėšų panaudojimą.

31. Vykdymo kontrolę ir savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo teisėtumą kontroliuoja savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.  

32. Programa keičiama, papildoma Savivaldybės tarybos sprendimu.

33. Parengta Programa, jos įgyvendinimo metu pasiekti rezultatai, skelbimai dėl laikinųjų darbų organizavimo, darbdavių atrankos rezultatai skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.ukmerge.lt.

__________________________

 

 

Ukmergės rajono savivaldybės 2020 metų

užimtumo didinimo programos

priedas

 

FINANSAVIMO PLANAS UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMAI ĮGYVENDINTI

 

 

Priemonės Ukmergės rajono savivaldybės 2020 m. užimtumo didinimo programos tikslams pasiekti

Skirtos lėšos

(tūkst. eurų)

Priemonės kaina 1 asmeniui (eurais), dirbant vidutiniškai

6 mėn.

 

Planuojamas dalyvių skaičius priemonėje, dirbant vidutiniškai

6 mėn.

 

 

Viešų erdvių tvarkymas ir smulkūs nekvalifikuoti remonto darbai

82,2

4000

20

 

Pagalbiniai slaugymo ir socialinės priežiūros teikimo darbai

12,0

4000

3

 

Laikino pobūdžio pagalbiniai darbai

16,0

4000

4

 

Kvalifikuoti darbai

9,3

4650

2

 

IŠ VISO:

119,5

 

29

 

Lėšos programos administravimui 4 proc. programos vykdymui skirtų lėšų.

4,8

 

 

 

GALUTINĖ SUMA:

124,3

 

29

 

 

__________________________