valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos
prie aplinkos ministerijos viršininkas
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2011 M. LAPKRIČIO 10 D. ĮSAKYMO NR. 1V-194 „DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. lapkričio 30 d. Nr. 1V-160
Vilnius
Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.1, 19.2 ir 19.5 papunkčiais:
1. P a k e i č i u Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1V-194, ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Valstybinės teritorijų planavimo
ir statybos inspekcijos prie
Aplinkos ministerijos viršininko
2017 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 1V-160
ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO
IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS
TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką, siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą pagal teisės aktuose nustatytą Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) kompetenciją.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ 7.4–7.6 papunkčiais, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875, ir Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklėmis, patvirtintomis Inspekcijos viršininko 2014 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1V-5, (toliau – Asmenų aptarnavimo taisyklės).
II SKYRIUS
SĄVOKOS
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. konsultacija – Inspekcijos teikiama administracinė paslauga – žodinis ar rašytinis atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us) teritorijų planavimo (toliau – TP) ir statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymo klausimais;
4.2. konsultacija socialiniame tinkle „Facebook“ – atsakymas į asmens klausimą, pateiktą socialiniame tinkle „Facebook“ (https://www.facebook.com/statybosinspekcija);
4.3. konsultacija žodžiu – Inspekcijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, atsakymas žodžiu į asmens klausimą (-us);
4.4. paklausimas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs (-ę) žodžiu ar raštu Inspekcijai pateiktas (-i) oficialus (-ūs) klausimas (-ai), prašymas suteikti konsultaciją;
4.5. patvirtinta rašytinė konsultacija – rašytinis Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us);
4.6. rašytinė konsultacija – Inspekcijos Konsultavimo skyriaus (toliau – Konsultavimo skyrius) darbuotojų parengtas ir elektroniniu (toliau – el.) paštu išsiųstas atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us);
4.7. tiesioginė konsultacija internetu – Inspekcijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, atsakymai į asmens klausimą, kai asmens klausimas ir darbuotojo atsakymai pateikiami adresu http://vtpsi.lrv.lt/tiesioginė konsultacija internetu ir matomi realiuoju laiku kompiuterio ekrane;
III SKYRIUS
PATVIRTINTOS RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS
5. Patvirtintos rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus Inspekcijai raštu ar el. paštu info@vtpsi.lt, pasirašytus teisinę galią turinčiu saugiu el. parašu, sukurtu saugia parašo kūrimo programine įranga, ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, išduotu Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje akredituoto juridinio asmens, taip pat pateiktus Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ užpildžius nurodytą el. formą.
6. Rašytiniai anoniminiai paklausimai (asmeniui nenurodžius vardo, pavardės ir adreso), el. paštu info@vtpsi.lt pateikti el. parašu nepasirašyti paklausimai, taip pat paklausimai, pateikti Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ neteisingai užpildžius el. formos langelius, pažymėtus simboliu *, nagrinėjami ir atsakymai į tokius paklausimus teikiami tik Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu.
7. Inspekcijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, (toliau – darbuotojas) tarnybiniu el. paštu gavęs paklausimą, persiunčia jį šio padalinio darbuotojams, atsakingiems už dokumentų registravimą. Darbuotojas, kurio darbo vieta yra A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, tokį paklausimą persiunčia el. paštu info@vtpsi.lt. Teritorinių padalinių darbuotojai, atsakingi už dokumentų registravimą, ir Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už el. pašto dėžutės info@vtpsi.lt administravimą, tokius dokumentus užregistruoja Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka. Darbuotojo atsakymui į šį paklausimą konsultacijos statusas nesuteikiamas.
8. Paklausime pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis ir, esant poreikiui, duomenis, gautus iš informacinių sistemų ir registrų, prie kurių Inspekcijos darbuotojai turi prieigą. Konsultuojamiems asmenims jokia informacija, kuri laikoma asmens duomenimis, neteikiama. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Inspekcijos konsultacijos turinys.
9. Patvirtintos rašytinės konsultacijos projektą rengia Konsultavimo skyrius, jei reikia, kitiems Inspekcijos administracijos padaliniams pateikus nuomonę su jų kompetencija susijusiais klausimais.
10. Patvirtintos rašytinės konsultacijos projektas vizuojamas ir pasirašomas Inspekcijos viršininko 2011 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 1V-56 patvirtintame Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbo reglamente (toliau – Darbo reglamentas) nustatyta tvarka.
11. Patvirtintos rašytinės konsultacijos pateikiamos asmeniui tokiu būdu, kokiu gautas paklausimas, jei asmuo nepageidavo kitaip. El. paštu siunčiamas rašto nuskenuotas variantas.
IV SKYRIUS
RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS
13. Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos tiesiogiai el. paštu, atsakant į paklausimus, pateiktus užpildžius Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Elektroninė paklausimo forma“ nurodytą el. formą.
V SKYRIUS
KONSULTACIJOS ŽODŽIU
16. Konsultacijos žodžiu teikiamos asmenims:
16.1. Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtu konsultuoti skirtu fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5) 207 3333, skambinant iš užsienio valstybės +370 5 207 3333;
16.2. iš anksto užsiregistravusiems į konsultaciją Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtais išankstinės registracijos telefono numeriais arba internetu (interneto svetainėje pateikta nuoroda) pagal šioje svetainėje paskelbtus asmenų aptarnavimo Inspekcijos administracijos padaliniuose grafikus ir paskirtu laiku atvykusius į Inspekciją.
Neužsiregistravę asmenys darbuotojų priėmimo valandomis bus konsultuojami, jei tuo metu nebus konsultuojami iš anksto užsiregistravę asmenys;
16.3. iš anksto susitarusiems dėl konsultacijos su darbuotoju, kuriam nenustatytos asmenų priėmimo valandos, ir atvykusiems į Inspekciją (dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus priėmimo laikui ar vietai, darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį iš anksto);
17. Darbuotojas, teikiantis konsultacijas žodžiu, privalo:
17.3. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, TP ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, dėl teisės aktų reikalavimų, taikytinų paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikti tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant besikreipiančio asmens, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;
17.4. trumpai ir suprantamai paaiškinti, ar Inspekcija kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kurią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodyti tos institucijos adresą, telefono numerį, paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;
17.5. aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, siekdamas išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;
17.7. stengtis iš karto atsakyti į klausimą, o jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašyti asmens telefono numerio ar el. pašto adreso ir nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laiką (dieną, dienos metą, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinti kito susitikimo laiką (dieną, valandą, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);
17.8. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir / ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūlyti kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei pirmiausia kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija;
17.9. kalbėti mandagiai ir ramiai, esant reikalui, paprašyti palaukti arba informuoti apie aplinkybes, nurodytas šių Taisyklių 21 ir 22 punktuose;
18. Fiksuotojo ryšio telefonais asmenis konsultuoja Inspekcijos viršininko įsakymu paskirti I ir II lygio konsultantai. Visi pokalbiai įrašomi (apie tai automatiškai perspėja telefono atsakiklis).
19. Asmeniui paskambinus kitu, negu nurodyta šių Taisyklių 16.1 papunktyje, Inspekcijos fiksuotojo ryšio telefono numeriu, atsiliepęs darbuotojas privalo asmeniui pasiūlyti jo skambutį peradresuoti I lygio konsultantui; asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, jam turi būti pasiūlyta kreiptis šių Taisyklių 16.1 papunktyje nurodytu fiksuotojo ryšio telefono numeriu arba klausimą pateikti vienu iš Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu.
20. Telefonu teikiama tik bendro pobūdžio konsultacija, nesietina su konkrečios situacijos nagrinėjimu.
21. Tais atvejais, kai I lygio konsultantai, naudodamiesi Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija, negali atsakyti į klausimą arba asmens netenkina atsakymas į klausimą, asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas II lygio konsultantui, o asmeniui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti vienu iš Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Asmeniui sutikus, kad jo skambutis būtų peradresuojamas II lygio konsultantui, skambutis peradresuojamas tam šio lygio konsultantui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas.
22. Asmeniui pateikus klausimą, į kurį norint atsakyti reikia būti susipažinus su konkrečia teritorija susijusiais teisės aktais (pvz., TP dokumentais, specialiosiomis žemės ir miško naudojimo sąlygomis ir pan.), jis informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas toje teritorijoje, kurios reglamentavimas jį domina, esančio Inspekcijos teritorinio padalinio darbuotojui, tačiau jo atsakymas nebus laikomas konsultacija; asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, nurodomas to darbuotojo telefono numeris arba pasiūloma klausimą pateikti vienu iš Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Tais atvejais, kai yra poreikis peradresuoti skambutį Inspekcijos teritoriniam padaliniui, peradresuojama tam darbuotojui, kurio veikla susijusi su teritorija, kurios reglamentavimas domina asmenį.
23. Asmeniui pageidaujant, Inspekcija sudaro sąlygas jam išklausyti telefonu vykusio pokalbio su juo įrašą. Asmuo dėl pageidavimo išklausyti pokalbio įrašą turi raštu kreiptis į Inspekciją ne vėliau negu per 6 mėnesius nuo pokalbio dienos, nurodydamas tikslią kreipimosi telefonu datą, laiką ir telefono numerį, iš kurio buvo skambinta. Pokalbio įrašo skaitmeninė kopija ir / ar šio įrašo tekstas gali būti pateikti tretiesiems asmenims Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti arba paklausėjui raštu sutikus ar paprašius.
24. Asmenys, kurių gauta konsultacija telefonu netenkina arba kurie mano, kad buvo suteikta klaidinga informacija, gali raštu kreiptis į Inspekciją per 6 mėnesius nuo konsultacijos suteikimo. Rašte turi būti nurodyta tiksli kreipimosi telefonu data, laikas ir telefono numeris, iš kurio buvo skambinta, taip pat argumentai, kodėl netenkino konsultacija.
25. Jeigu prieš konsultaciją priėmimo metu asmuo informuoja, kad pokalbis bus įrašomas, darbuotojas taip pat privalo, naudodamasis diktofonu, įrašyti pokalbį.
26. Darbuotojas, konsultuodamas asmenį Inspekcijoje priėmimo metu, esant poreikiui, gali pasinaudoti duomenimis, gautais iš informacinių sistemų ir registrų, prie kurių turi prieigą. Konsultuojamiems asmenims jokia informacija, kuri laikoma asmens duomenimis, neteikiama.
27. Konsultacijas teikiantys darbuotojai priima priėmimo metu asmenų pateiktus rašytinius paklausimus ir Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka perduoda juos registruoti Inspekcijos dokumentų valdymo informacinėje sistemoje „Avilys“ (toliau – DVIS „Avilys“). Šie paklausimai nagrinėjami Darbo reglamento ir Taisyklių 8–11 punktuose nustatyta tvarka.
28. Ūkio subjekto veiklos planinio ar neplaninio patikrinimo metu konsultacijas teikia darbuotojas, kuris atlieka tokį patikrinimą, o informaciją apie suteiktą konsultaciją įrašo į patikrinimo pažymą Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.
29. Ūkio subjektas, norėdamas, kad jo veikla būtų patikrinta konsultavimo tikslais, pateikia rašytinį prašymą patikrinti veiklą konsultavimo tikslais Inspekcijos administracijos teritoriniam padaliniui, kurio aptarnaujamoje teritorijoje jis vykdo veiklą. Tokiais atvejais konsultuoti turi teisę tas darbuotojas, kuriam pavesta pagal kompetenciją atlikti patikrinimą. Patikrinimas konsultavimo tikslais atliekamas ir įforminamas Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
TIESIOGINĖS KONSULTACIJOS INTERNETU
30. Tiesioginės konsultacijos internetu teikiamos Inspekcijos interneto svetainėje paspaudus aktyvią nuorodą (reklaminį langelį) „Tiesioginė konsultacija internetu“.
31. Asmenims teikiamos šios tiesioginės konsultacijos internetu:
32. Asmuo, norėdamas gauti tiesioginę konsultaciją internetu, prisijungęs prie Inspekcijos interneto svetainės paspaudžia aktyviąją nuorodą (reklaminį langelį) „Tiesioginė konsultacija internetu“ ir pasirenka vieną iš siūlomų konsultacijų, nurodytų Taisyklių 31.1 ir 31.2 papunkčiuose.
34. Konsultavimo skyriaus darbuotojas, teikiantis tiesioginę konsultaciją internetu, privalo:
34.1. bendrauti mandagiai, taisyklinga dalykine valstybine kalba, esant reikalui (pavyzdžiui, kol bus ieškoma teisės akto), paprašyti palaukti arba informuoti apie aplinkybes, nurodytas Taisyklių 34.4–34.7 papunkčiuose;
34.3. konsultaciją suteikti, pateikdamas kompiuterio ekrane realiuoju laiku nuorodą į aktualią teisės akto redakciją;
34.4. jei prašoma suteikti konsultaciją klausimu, kuris nėra priskirtas Inspekcijos kompetencijai, informuoti asmenį, kad jis turėtų kreiptis į kitą kompetentingą instituciją;
34.5. jei prašoma išaiškinti teisės aktų reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos metu, informuoti asmenį, kad jis turėtų kreiptis Inspekcijos viešai paskelbtu fiksuotojo telefono numeriu (8 5) 207 3333;
34.6. jei konsultacijai suteikti reikalinga tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo ar dokumentų, duomenų analizė, informuoti asmenį, kad jis turėtų pateikti paklausimą vienu iš Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu;
34.7. jeigu kreipiamasi kitu Inspekcijos kompetencijos klausimu, kuris neatitinka tiesioginės konsultacijos internetu paskirties, paaiškinti asmeniui galimybę kreiptis į Inspekciją kitu teisės aktuose numatytu būdu;
35. Asmenys, kurių netenkina gauta tiesioginė konsultacija internetu arba kurie mano, kad buvo suteikta klaidinga informacija, gali raštu kreiptis į Inspekciją per 6 mėnesius nuo šios konsultacijos suteikimo. Rašte turi būti nurodyta tiksli kreipimosi data, laikas, pateiktas klausimas ir argumentai, kodėl netenkino konsultacija.
VII SKYRIUS
VIEŠŲJŲ KONSULTACIJŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS
36. Viešąsias konsultacijas rengia ir Inspekcijos interneto svetainėje skelbia Inspekcijos viršininko įsakymu paskirti Konsultavimo skyriaus darbuotojai.
37. Viešosioms konsultacijoms priskiriama:
37.3. konsultacijos, parengtos apibendrinus rašytines konsultacijas ir dažnai žodinių konsultacijų metu užduodamus klausimus, suderintos su Inspekcijos viršininku;
37.4. kitų institucijų pagal Inspekcijos paklausimus pateikti paaiškinimai dėl teisės aktų nuostatų taikymo;
VIII SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ SĄRAŠO IR JO PAKEITIMŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS
39. Teisės aktų sąraše nurodomi Inspekcijos veiklą reguliuojantys, jos įgaliojimus ir kompetenciją įtvirtinantys, atitinkamos priežiūros srities reikalavimus nustatantys ir susisteminti pagal atitinkamus kriterijus teisės aktai.
40. Teisės aktų sąrašą ir jo pakeitimus rengia ir skelbia Inspekcijos viršininko įsakymu paskirtas Konsultavimo skyriaus darbuotojas, vadovaudamasis Teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2010 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1R-247, nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
KONSULTACIJOS SEMINARŲ METU
42. Inspekcija pagal iš ūkio subjektų gautus prašymus rengia konsultacinius seminarus, kitų valstybės institucijų ar ūkio subjektų kvietimu dalyvauja jų organizuojamuose seminaruose (pasitarimuose) ir teikia konsultacijas Inspekcijos kompetencijos klausimais.
X SKYRIUS
KONSULTACIJOS SOCIALINIAME TINKLE „FACEBOOK“
45. Inspekcijos atstovas viešiesiems ryšiams, gavęs paklausėjo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje asmenine žinute klausimą, persiunčia jį el. paštu info@vtpsi.lt.
46. Inspekcijos Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už el. pašto dėžutės info@vtpsi.lt administravimą, šią žinutę užregistruoja Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka.
47. Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka paskirtas atsakingas vykdytojas rengia konsultacijos teksto projektą ir jį pateikia el. paštu Konsultavimo skyriaus vedėjui derinti.
48. Suderintas su Konsultavimo skyriaus vedėju konsultacijos tekstas siunčiamas el. paštu Inspekcijos atstovui viešiesiems ryšiams.
49. Inspekcijos atstovas viešiesiems ryšiams gautą konsultacijos tekstą siunčia asmenine žinute socialiniame tinkle „Facebook“ paklausėjui, tokiu būdu suteikdamas konsultaciją.
XI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
51. Inspekcija prisiima atsakomybę už konsultacijas, nurodytas Taisyklių 3.1–3.3 (konsultuojant fiksuotojo ryšio telefonu arba priėmimo metu, kai pokalbis įrašomas į diktofoną) ir 35 papunkčiuose, 3.5 papunktyje ir 28 ir 29 punktuose (kai informacija apie suteiktą konsultaciją įforminta raštu Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka) nurodytais atvejais.
52. Inspekcija neprisiima atsakomybės už konsultacijas, suteiktas tarnybinių mobiliojo ryšio telefonų numeriais, už konsultacijas žodžiu darbuotojų priėmimo metu, kai pokalbiai neįrašyti, konsultacijas seminarų metu, Taisyklių 28 ir 29 punktuose nurodytais atvejais (kai konsultacija neįforminta Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka), esant aplinkybėms, nurodytoms Taisyklių 8 punkte (asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime), taip pat kai į paklausimą, gautą el. paštu, atsako neįgalioti darbuotojai (Taisyklių 7 punkte nurodytas atvejis).
53. Inspekcija prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą, jeigu asmuo vadovaujasi Inspekcijos viršininko, jo įgalioto asmens patvirtinta rašytine arba kita Inspekcijos viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija, kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga). Šiuo atveju asmeniui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos, išskyrus Taisyklių 54 punkte nurodytus atvejus.
54. Išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:
54.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;
54.2. ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informacijos, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki ūkio subjekto veiklos patikrinimo buvo pakankamas ūkio subjektui pažeidimams, kuriuos nulėmė klaidinga konsultacija, pašalinti;
54.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalai visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai;
55. Prireikus paklausimai nagrinėjami ir juose pateikti klausimai sprendžiami bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis. Jeigu asmens paklausime pateiktas klausimas nesusijęs su Inspekcijos funkcijomis ir kompetencija, pasirašytas (asmeniui nurodžius vardą, pavardę ir adresą) rašytinis paklausimas ar el. paštu info@vtpsi.lt pateiktas el. parašu pasirašytas paklausimas Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka persiunčiamas kompetentingai institucijai, apie tai informuojant asmenį.
56. Patvirtinta rašytinė konsultacija parengiama per 20 darbo dienų nuo paklausimo gavimo Inspekcijoje.
57. Asmens prašoma Inspekcijos turima informacija teikiama, taip pat asmenų skundai ar pranešimai apie darbuotojo veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galbūt padarytą asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimą nagrinėjami Asmenų aptarnavimo taisyklių nustatyta tvarka.
58. Taisyklių nustatyta tvarka paskelbtos viešosios konsultacijos ūkio subjektų atžvilgiu Inspekcijai yra privalomos. Darbuotojai, konsultuodami žodžiu, privalo nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų esant tapačioms aplinkybėms.
Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių
1 priedas
KONSULTAVIMO TEMOS
I. Teritorijų planavimo (toliau – TP) valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymas
1. Bendrojo, specialiojo ir detaliojo TP sąlygų išdavimas, derinimo procedūros, poveikio aplinkai vertinimo procedūros, viešinimo procedūros.
II. Statybos valstybinę priežiūrą reglamentuojančių ir su jais susijusių teisės aktų nuostatų taikymas
11. Statybą leidžiantys dokumentai:
11.2. leidimas atlikti statinio kapitalinį, paprastąjį remontą, leidimas pakeisti statinio ar jo dalies paskirtį;
20. Statybos darbai:
20.1. pranešimas apie statybos pradžią, rangovo (-ų) ir pagrindinių statybos sričių vadovų pasamdymą ar paskyrimą;
27. Statinio naudojimas:
III. Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinės sistemos „Infostatyba“, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinės sistemos naudojimo klausimais
29. Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinė sistema „Infostatyba“ (IS „Infostatyba“).
Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių
2 priedas
KONSULTAVIMO PROCESO APRAŠAS
I SKYRIUS
PASKIRTIS IR TAIKYMO SRITIS
1. Konsultavimo proceso aprašas (toliau – Aprašas) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo proceso (toliau – procesas) tvarką Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliai – Inspekcija), siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą pagal teisės aktuose nustatytą Inspekcijos kompetenciją.
II SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
3. Konsultavimo Inspekcijoje procedūros nustatytos Taisyklėse.
Kiti teisės aktai, kuriuose nustatyti proceso reikalavimai:
Inspekcijos viršininko 2015 m. balandžio 21 d. įsakymas Nr. 1V-81 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbuotojų suteiktų konsultacijų žodžiu vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir konsultacijų teikimo fiksuotais ryšio telefonais“ (toliau – 2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81);
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimas Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamos priežiūros funkcijų optimizavimo“;
Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas;
Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas.
4. Proceso sudėtinės dalys:
proceso pradžia – paklausimo (žodžiu, raštu) gavimas;
proceso pabaiga – konsultacijos suteikimas, paviešinimas internete;
proceso įvediniai – paklausimas (raštu, žodžiu, interneto paskyroje „Tiesioginė konsultacija internetu“, socialiniame tinkle „Facebook“), DVIS „Avilys“;
proceso išvediniai – konsultacijos gavimas (raštu, žodžiu, el. paštu, internetu paskyroje „Tiesioginė konsultacija internetu“, socialiniame tinkle „Facebook“);
rezultatų gavėjai – paklausėjas, darbuotojai, visuomenė.
III SKYRIUS
PROCESO SRAUTO DIAGRAMOS
I SKIRSNIS
SIMBOLIAI IR JŲ REIKŠMĖS
Simbolis |
Pavadinimas |
Simbolio reikšmė |
Proceso veiksmas (etapas) |
Proceso veiksmas (etapas), atliekamas proceso metu |
|
Subprocesas – nuoroda į kitą procesą |
Subprocesas – sudėtinė proceso veikla. Ji gali būti skaidoma į detalesnius lygmenis (atskirus procesus) |
|
Proceso pradžia |
Proceso pradžia |
|
Tarpinis rezultatas |
Proceso tarpiniai rezultatai Inspekcijos išorėje. |
|
Proceso pabaiga |
Proceso pabaiga |
|
Sprendimo priėmimas (išsišakojimo taškas) |
Sprendimo priėmimas, kuris lemia atliekamus vieną ar kelis veiksmus iš galimų proceso veiksmų. Gali būti atliekamas vienas arba visi galimi veiksmai. |
|
Sprendimo priėmimas |
Sprendimo priėmimas, kuris lemia tolesnius proceso veiksmus |
|
|
Proceso sekos ryšys |
Proceso sekos ryšys rodo, kokia tvarka atliekami proceso veiksmai (etapai) |
„Plaukimo“ takelis |
„Plaukimo“ takelis rodo proceso dalyvio atsakomybės ribas |
|
Komentaras |
Komentarai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.) |
__________________
** TIC pastaba. Simbolius žr.
TAR, Identifikacinis Nr. 2014-16966 **
IV SKYRIUS
PROCESO DIAGRAMŲ APRAŠYMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
KONSULTAVIMO DIAGRAMOS APRAŠYMAS
Diagramos punkto eil. Nr. |
Proceso srauto diagramos etapas |
Aprašymas |
Atsakomybė |
Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos |
Rezultatai |
1. |
Paklausimo gavimas |
Žodžiu ar raštu Inspekcijai pateiktas (-i) oficialus (-ūs) klausimas (-ai), prašymas suteikti konsultaciją. |
Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Inspekcijos darbuotojai, kurie teikia konsultacijas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, darbuotojai, kiti Inspekcijos darbuotojai |
DVIS „Avilys“, pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, pareigybių aprašymai, Inspekcijos viršininko 2014 m. balandžio 25 d. įsakymas Nr. 67 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės |
Gauto paklausimo užregistravimas DVIS ‚Avilys“, rezoliucijų rašymas, užduoties per DVIS „Avilys“ skyrimas vykdytojui (konsultantui), gauto paklausimo telefonu ar žodžiu išklausymas |
2. |
Konsultacijos žodžiu suteikimas |
Veiksmai ir eiga aprašyta Aprašo IV skyriaus antrajame skirsnyje) |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės, 2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Konsultacijos žodžiu suteikimas |
3. |
Konsultacijos raštu suteikimas |
Veiksmai ir eiga aprašyta Aprašo IV skyriaus trečiajame skirsnyje |
Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Inspekcijos darbuotojai, kurie teikia konsultacijas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, darbuotojai, kiti Inspekcijos darbuotojai, tarnybinės pagalbos teikėjai (kitos institucijos) |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Inspekcijos viršininko 2014 m. balandžio 25 d. įsakymas Nr. 67 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės |
Konsultacijos raštu suteikimas, paviešinimas internete |
4. |
Tiesioginės konsultacijos internetu suteikimas |
Veiksmai ir eiga aprašyta Aprašo IV skyriaus ketvirtajame skirsnyje |
Inspekcijos darbuotojai, kurie teikia konsultacijas ir Inspekcijos darbuotojai, teikiantys tarnybinę pagalbą konsultacijų teikėjams |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės, 2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Suteikta tiesioginė konsultacija internetu |
5. |
Konsultacijų žodžiu suteikimo kontrolė |
Suteiktų konsultacijų žodžiu perklausa vykdoma vadovaujantis2015-04-21 įsakymu Nr. 1V-81 |
Konsultavimo skyriaus vedėjas ir Inspekcijos viršininko pavaduotojas, kuruojantis Konsultavimo skyrių |
2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Išvados ir pasiūlymai |
6. |
Konsultacijų raštu suteikimo kontrolė |
Skundo, pranešimo nagrinėjimas Raštu suteiktos konsultacijos peržiūra, gavus skundą ar pranešimą dėl pateiktos konsultacijos |
Inspekcijos darbuotojai |
Asmenų aptarnavimo taisyklės |
Atsakymas į asmens skundą, pranešimą dėl suteiktos konsultacijos raštu |
7. |
Tiesioginių konsultacijų internetu suteikimo kontrolė |
Suteiktų tiesioginių konsultacijų internetu peržiūra vykdoma vadovaujantis 2015-04-21 įsakymu Nr. 1V-81 |
Konsultavimo skyriaus vedėjas ir Inspekcijos viršininko pavaduotojas, kuruojantis Konsultavimo skyrių |
2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Išvados ir pasiūlymai |
ANTRASIS SKIRSNIS
KONSULTAVIMO ŽODŽIU TEIKIMO DIAGRAMOS APRAŠYMAS
Diagramos punkto eil. Nr. |
Proceso srauto diagramos etapas |
Aprašymas |
Atsakomybė |
Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos |
Rezultatai |
2.1 |
Paklausimo žodžiu gavimas |
Asmenys žodžiu konsultuojami: 1. Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtu konsultuoti skirtu specialiuoju fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5) 207 3333; 2. iš anksto užsiregistravę į konsultaciją Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtais išankstinės registracijos telefono numeriais arba internetu (Inspekcijos interneto svetainėje pateikta nuoroda) pagal Inspekcijos interneto svetainėje paskelbtus asmenų aptarnavimo Inspekcijos administracijos padaliniuose grafikus ir paskirtu laiku atvykę į Inspekciją. Neužsiregistravę asmenys Inspekcijos darbuotojų priėmimo valandomis bus konsultuojami, jei tuo metu nebus konsultuojami iš anksto į konsultaciją užsiregistravę asmenys; 3. iš anksto susitarus dėl konsultacijos su Inspekcijos darbuotoju, kuriam nenustatytos asmenų priėmimo valandos, ir atvykus į Inspekciją (dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus priėmimo laikui ar vietai, Inspekcijos darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį iš anksto); 4. Inspekcijai atliekant planinį ir neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą; taip pat ūkio subjektui paprašius patikrinti jo veiklą konsultavimo tikslais. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės, 2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Žodžiu Inspekcijai pateiktas oficialus klausimas, prašymas suteikti konsultaciją |
2.2. |
Paklausimo žodžiu išklausymas |
1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę; 2. konsultacija žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, TP ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, dėl bendrųjų reikalavimų, taikytinų paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų; 3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodomas tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą; 4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimai, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales; 5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės, 2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Paklausimo žodžiu išklausymas |
2.3. |
Sprendimo priėmimas |
Išsiaiškinus paklausimo esmę priimamas sprendimas, ar yra galimybė suteikti konsultaciją, ar ne. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu |
Teisės aktai, reikalingi konsultacijai suteikti, pateikti paklausėjo dokumentai |
Priimtas sprendimas suteikti konsultaciją arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu; susitarimas dėl kito susitikimo |
2.4. |
Konsultacijos žodžiu suteikimas |
Remiantis turima informacija ir konsultacijai suteikti reikalingais teisės aktais suteikiama konsultacija |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu |
Teisės aktai, reikalingi konsultacijai suteikti |
Suteikta konsultacija |
2.5. |
Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko |
Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar el. pašto adreso ir nurodomas kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų); Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir / ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūloma kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu |
Taisyklės |
Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko |
2.6. |
Paklausimo telefonu išklausymas |
1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę; 2. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, TP ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, dėl bendrųjų reikalavimų, taikytinų paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų; 3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodomas tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą; 4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimai, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales; 5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai) |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės, 2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Išklausytas paklausimas telefonu |
2.7. |
Sprendimo priėmimas |
Išsiaiškinus paklausimo esmę priimamas sprendimas, ar yra galimybė suteikti konsultaciją telefonu, ar ne. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai) |
Teisės aktai, reikalingi konsultacijai suteikti, pateikti paklausėjo dokumentai |
Priimtas sprendimas suteikti konsultaciją arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu; susitarimas dėl kito susitikimo, peradresuotas paklausimas II lygio konsultantui |
2.8. |
Konsultacijos telefonu suteikimas |
Remiantis turima informacija ir konsultacijai suteikti reikalingais teisės aktais suteikiama konsultacija |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai) |
Teisės aktai, reikalingi konsultacijai suteikti |
Suteikta konsultacija. Pažymėta suteiktos konsultacijos tema pagal Taisyklių 1 priede nurodytą sąrašą. |
2.9. |
Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko |
Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar el. pašto adreso ir nurodomas kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų). Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir / ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūloma kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai) |
Taisyklės |
Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko |
2.10. |
Paklausimo telefonu peradresavimas |
Tais atvejais, kai I lygio konsultantai, naudodamiesi Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija, negali atsakyti į klausimą arba asmens netenkina atsakymas į klausimą, asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas II lygio konsultantui, o asmeniui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Asmeniui sutikus, kad jo skambutis būtų peradresuojamas II lygio konsultantui, skambutis peradresuojamas tam II lygio konsultantui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai) |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės, 2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Peradresuotas paklausimas telefonu II lygio konsultantui |
2.11. |
Paklausimo telefonu išklausymas |
1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę; 2. konsultacija žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, TP ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, dėl bendrųjų reikalavimų, taikytinų paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų; 3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodomas tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą; 4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimai, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales; 5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai) |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės, 2015-04-21 įsakymas Nr. 1V-81 |
Išklausytas paklausimas telefonu |
2.12. |
Sprendimo priėmimas |
Išsiaiškinus paklausimo esmę priimamas sprendimas, ar yra galimybė suteikti konsultaciją telefonu, ar ne. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai) |
Teisės aktai, reikalingi sprendimui priimti, Taisyklės |
Priimtas sprendimas suteikti konsultaciją arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu; susitarimas dėl kito susitikimo |
2.13. |
Konsultacijos telefonu suteikimas |
Remiantis turima informacija ir konsultacijai suteikti reikalingais teisės aktais suteikiama konsultacija |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai) |
|
Suteikta konsultacija telefonu |
2.14. |
Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko |
Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar el. pašto adreso ir nurodomas kitas kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų); Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir / ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūloma kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir 2015-04-21 įsakymo Nr. 1V-81 nustatyta tvarka teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai) |
Taisyklės |
Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko |
TREČIASIS SKIRSNIS
KONSULTAVIMO RAŠTU DIAGRAMOS APRAŠYMAS
Diagramos punkto eil. Nr. |
Proceso srauto diagramos etapas |
Aprašymas |
Atsakomybė |
Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos |
Rezultatai |
3.1. |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Paklausimo gavimas raštu ar el. paštu info@vtpsi.lt |
Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Konsultavimo skyriaus vedėjas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, vedėjai |
DVIS „Avilys“, pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Inspekcijos viršininko 2014 m. balandžio 25 d. įsakymas Nr. 67 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės |
Gauto paklausimo užregistravimas DVIS ‚Avilys“, įrašytos rezoliucijos, DVIS „Avilys“ paskirta užduotis vykdytojui (konsultantui), nuomonės teikėjui |
3.2. |
Užduoties gavimas |
Užduoties gavimas per DVIS „Avilys“ Sprendimo vykdyti kitą etapą priėmimas
Gali būti: 1. Rašytinė konsultacija (Inspekcijos Konsultavimo skyriaus darbuotojų parengtas ir el. paštu išsiųstas atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us)), 2. Patvirtinta rašytinė konsultacija (rašytinis Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us)). |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Taisyklės |
Vykdomas 3.3 arba 3.13 etapas |
3.3. |
Užduoties įvertinimas |
Įvertinama, ar pateiktas paklausimas, susijęs / nesusijęs su Inspekcijos funkcijomis ir kompetencija |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Taisyklės, Viešojo administravimo įstatymas |
Vykdomas 3.4 arba 3.6 etapas |
3.4. |
Rašto dėl paklausimo persiuntimo parengimas |
Rašto dėl paklausimo persiuntimo parengimas |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Viešojo administravimo įstatymas |
Parengtas raštas. Toliau vykdomas 3.5 etapas |
3.5. |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Parengto rašto vizavimas, pasirašymas, registravimas DVIS „Avilys“, išsiuntimas |
Rašto rengėjas, Konsultavimo skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojai |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Išsiųstas raštas |
3.6. |
Sprendimo dėl tarnybinės pagalbos iš kitų institucijų priėmimas |
Sprendimo, ar reikia / nereikia pagalbos, priėmimas |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Teisės aktai, Darbo reglamentas, Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas, kiti teisės aktai, nustatantys atitinkamų įstaigų kompetenciją |
Priimtas sprendimas prašyti / neprašyti tarnybinės pagalbos. Toliau vykdomas 3.7 arba 3.10 etapas |
3.7. |
Rašto dėl tarnybinės pagalbos parengimas |
Rašto dėl tarnybinės pagalbos parengimas |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Viešojo administravimo įstatymas |
Parengtas raštas dėl tarnybinės pagalbos |
3.8. |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Parengto rašto vizavimas, pasirašymas, registravimas DVIS „Avilys“, išsiuntimas, rašto iš tarnybinės pagalbos teikėjo gavimas |
Rašto rengėjas, Konsultavimo skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojai |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Išsiųstas raštas, gautas raštas |
3.9. |
Tarnybinės pagalbos gavimas ir įvertinimas |
Gauto rašto įvertinimas, rengiant konsultaciją |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Gautas raštas, teisės aktai, reikalingi konsultacijai parengti |
Priimamas sprendimas, kokias nuostatas pateiktos tarnybinės pagalbos naudoti rengiant konsultaciją |
3.10. |
Dokumento (patvirtintos rašytinės konsultacijos) parengimas |
Dokumento (patvirtintos rašytinės konsultacijos) parengimas |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Teisės aktai, reikalingi konsultacijai parengti, raštas dėl tarnybinės pagalbos, tarnybinis pranešimas (nuomonės pateikimas) |
Parengtas dokumentas (patvirtinta rašytinė konsultacija) |
3.11. |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Parengto rašto vizavimas, pasirašymas, registravimas DVIS „Avilys“, išsiuntimas, rašto iš tarnybinės pagalbos teikėjo gavimas |
Rašto rengėjas, Konsultavimo skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojai |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Išsiųstas dokumentas (patvirtinta rašytinė konsultacija) |
3.12. |
Patvirtintos rašytinės konsultacijos paviešinimas |
Patvirtintos rašytinės konsultacijos paviešinamas |
Konsultavimo skyriaus darbuotojas (konsultacijos viešintojas) |
Darbo reglamentas, Taisyklės, pareigybės aprašymas |
Patvirtinta rašytinė konsultacija paskelbta Inspekcijos interneto svetainėje, Inspekcijos darbuotojams išsiųstas el. laiškas |
3.13. |
Atsakymo (rašytinės konsultacijos) parengimas |
Atsakymo (rašytinės konsultacijos) parengimas |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Pareigybių aprašymai, Taisyklės, teisės aktai, reikalingi atsakymui parengti, tarnybinis raštas (jei buvo teikta nuomonė) |
Parengtas atsakymas (rašytinė konsultacija) |
3.14. |
Atsakymo (rašytinės konsultacijos) patvirtinimas |
Parengto atsakymo (rašytinės konsultacijos) suderinimas su Konsultavimo skyriaus vedėju |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai, skyriaus vedėjas |
Pareigybių aprašymai, Taisyklės, teisės aktai, reikalingi atsakymui parengti, Darbo reglamentas |
Patvirtintas atsakymas (rašytinė konsultacija) |
3.15 |
Atsakymo (rašytinės konsultacijos) išsiuntimas el. paštu |
Atsakymo (rašytinės konsultacijos) išsiuntimas paklausėjui jo nurodytu el. pašto adresu |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Pareigybių aprašymai, Taisyklės |
Išsiųstas atsakymas (rašytinė konsultacija) |
3.16 |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Užduoties pažymėjimas baigta DVIS „Avilys“ |
Konsultavimo skyriaus darbuotojai |
Pareigybių aprašymai, Taisyklės, DVIS „Avilys“ |
Pažymėta baigta užduotis DVIS „Avilys“ |
3.17. |
Užduoties pateikimas pagal kompetenciją nuomonę konsultacijos teikėjui |
3.17, 3.18 ir 3.19 etapai vykdomi, jei skirta užduotis kitam skyriui pateikti nuomonę konsultacijos rengėjui. DVIS „Avilys“ gaunama užduotis |
Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai |
Pareigybių aprašymai, Taisyklės, DVIS „Avilys |
Gauta užduotis |
3.18. |
Nuomonės parengimas ir pateikimas konsultacijos teikėjui |
Tarnybinio rašto parengimas, suderinimas su Konsultavimo skyriaus vedėju ir teikimas konsultacijos teikėjui |
Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai, skyriaus vedėjas |
Teisės aktai, reikalingi nuomonei pateikti, Taisyklės |
Tarnybinis raštas |
3.19. |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Tarnybinio rašto per IS „Avilys“ pateikimas konsultacijos teikėjui, užduoties pažymėjimas baigta DVIS „Avilys“ |
Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai |
Dokumentų ir įrašų valdymo procesas |
Pažymėta baigta užduotis DVIS „Avilys“ |
KETVIRTASIS SKIRSNIS
TIESIOGINIŲ KONSULTACIJŲ INTERNETU TEIKIMO DIAGRAMOS APRAŠYMAS
Diagramos punkto eil. Nr. |
Proceso srauto diagramos etapas |
Aprašymas |
Atsakomybė |
Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos |
Rezultatai |
4.1. |
Paklausimo dėl tiesioginės konsultacijos internetu gavimas |
Paklausimas gaunamas, kai paklausėjas, prisijungęs prie išorinės Inspekcijos interneto svetainės, pateikia jį per viešai paskelbtą aktyviąją nuorodą (reklaminį langelį) „Tiesioginė konsultacija internetu“. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka teikia tiesiogines konsultacijas internetu |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės |
Gautas paklausimas |
4.2 |
Paklausimo nagrinėjimas |
Atidžiai perskaitomas pateiktas klausimas, prireikus paprašoma patikslinti klausimo esmę |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka teikia tiesioginę konsultaciją internetu |
Pareigybių aprašymai, Darbo reglamentas, Taisyklės |
Išnagrinėtas paklausimas |
4.3. |
Tiesioginės konsultacijos internetu suteikimas |
Pagal pateikto paklausimo turinį ir teisės aktus suteikiama tiesioginė konsultacija internetu |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka teikia tiesioginę konsultaciją internetu |
Teisės aktai, reikalingi konsultacijai suteikti |
Suteikta konsultacija |
4.4. |
Pasiūlymas kreiptis į kitą kompetentingą instituciją; kreiptis Inspekcijos viešai paskelbtu fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5) 207 3333; pateikti paklausimą raštu (el. paštu); kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį. |
- Jei prašoma suteikti konsultaciją dėl kitų sričių, nenurodytų Taisyklių 32 punkte, asmuo informuojamas, kad jis turėtų kreiptis į kitą kompetentingą instituciją; - jei prašoma išaiškinti teisės aktų reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos metu, asmuo informuojamas, kad jis turėtų kreiptis Inspekcijos viešai paskelbtu fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5) 207 3333; - jei konsultacijai suteikti reikalinga tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo ar dokumentų analizė, asmuo informuojamas, kad jis turėtų pateikti paklausimą raštu (el. paštu); - jei prašoma pateikti Inspekcijos teritoriniame padalinyje turimą informaciją, asmuo informuojamas, kad jis turėtų kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį. |
Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka teikia konsultaciją tiesiogiai internetu |
Taisyklės |
Pasiūlyta pateikti paklausimą kitai kompetentingai institucijai, Inspekcijai raštu ar el. paštu; pasiūlyta susitarti dėl konsultacijos su teritoriniu padaliniu |
V SKYRIUS
PROCESO DOKUMENTUOTA INFORMACIJA
Įrašo (dokumento) formos pavadinimas (jeigu yra) |
Įrašo (dokumento) saugojimo vieta |
Įrašo (dokumento) saugojimo trukmė |
Rašytinė konsultacija – pasirašytas raštas |
9.12 ir 9.12 (E) bylos |
5 metai |
Konsultacija žodžiu – diktofono įrašai ar telefono įrašai |
Asmens duomenų tvarkymo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1V-205, 2 priedo nustatyta tvarka. |
6 mėnesiai |
Tiesioginės konsultacijos internetu skaitmeninė internetinio pokalbio forma |
Skaitmenine forma paskyros „Tiesioginė konsultacija internetu“ serveryje |
6 mėnesiai |
Konsultacija socialiniame tinkle „Facebook“. |
Skaitmenine forma socialinio tinklo „Facebook“ serveryje |
6 mėnesiai |