VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SpREndimas
Dėl VILKAVIŠKIO R. BARTNINKŲ JONO BASANAVIČIAUS MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2021 m. rugsėjo 24 d. Nr. B-TS-887
Vilkaviškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 ir 7 punktais, 6 straipsnio 5 dalimi, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus (pridedami).
2. Įgalioti Gritą Launikonę, laikinai einančią Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pareigas, pasirašyti patvirtintus nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka pateikti prašymą bei reikalingus dokumentus Juridinių asmenų registro tvarkytojui dėl šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo.
3. Pripažinti netekusiais galios Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus, patvirtintus Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. liepos 25 d. sprendimo Nr. B-TS-1065 1 punktu, nuo šio sprendimo 1 punkte nurodytų Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Vilkaviškio rajono savivaldybės
tarybos 2021 m. rugsėjo 24 d.
sprendimu Nr. B-TS-887
VILKAVIŠKIO r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau – Mokykla-daugiafunkcis centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, vykdomas programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Bartninkų mokykla-daugiafunkcis centras. Duomenys apie Mokyklą-daugiafunkcį centrą, kaip juridinį asmenį, kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190488066.
3. Mokyklos istorija: 1781 metais parapijinę pradžios mokyklą lankė 3 vaikai, o 1784 – 3 šlėktų, miestelėnų, 15 valstiečių vaikų. 1949 m. mokykla tampa septynmete, 1954 m. Bartninkuose atidaroma bandomoji 8-oji klasė. 1979 m. Bartninkuose atidaryta 9-oji klasė ir mokykla įgauna vidurinės mokyklos statusą. 1982 m. išleista pirmoji Bartninkų vidurinės mokyklos abiturientų laida. 2014 m. vidurinė mokykla reorganizuota į Vilkaviškio r. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklą-daugiafunkcį centrą, prijungiant Pašeimenių skyrių.
6. Savininkas – Vilkaviškio rajono savivaldybė, S. Nėries g. 1, 70147 Vilkaviškis, klasifikatoriaus kodas 111107759.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), kuri vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo ir kituose įstatymuose bei šiuose nuostatuose jos kompetencijai priskirtus įgaliojimus.
11. Pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo daugiafunkcis centras, kitas (ne pagrindinis) tipas – ikimokyklinio ugdymo mokykla.
12. Mokyklos-daugiafunkcinio centro skyriaus, turinčio kitą buveinę – Mokyklos g.11, Pašeimenių k., Bartninkų sen., 70325 Vilkaviškio r. sav.:
14. Mokykla-daugiafunkcis centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
16. Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos rūšys:
16.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
17. Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos tikslai:
17.1. laiduoti vaiko asmenybės skleidimąsi, sudaryti sąlygas vaiko socializacijai, padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje. Plėtoti socialinių, edukacinių, kultūrinių paslaugų infrastruktūrą kaimo bendruomenėje, teikti kokybiškas socialines, edukacines, kultūrines paslaugas, atitinkančias vietos bendruomenės poreikius;
18. Mokyklos-daugiafunkcio centro uždaviniai:
18.1. padėti vaikui įgyti kasdieniam gyvenimui ir sėkmingam ugdymui (si) mokykloje būtinų kompetencijų;
18.3. tenkinti vietos bendruomenės vaikų ir suaugusiųjų pažinimo, ugdymosi ir saviraiškos poreikius pagal neformaliojo švietimo programas;
18.4. teikti mokiniams kokybišką pagrindinį išsilavinimą atsižvelgiant į mokinių ugdymosi poreikius, jų lygį;
18.5. užtikrinti darnią prigimtinių mokinio galių plėtotę, puoselėjant jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą, ugdant asmeninę, socialinę, pažinimo bei kultūrinę kompetencijas, reikalingas sėkmingam iškylančių asmeninio bei socialinio gyvenimo klausimų sprendimui;
18.7. ugdomąjį procesą pritaikyti asmens poreikiams ir gebėjimams, užtikrinti kiekvieno mokinio sėkmę;
18.8. sudaryti sąlygas vaiko saviraiškai, kūrybiškumui, formuoti laisvą, pilietišką, atsakingą asmenybę;
18.9. teikti Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenei efektyvią švietimo pagalbą, atlikti kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas;
19. Vykdydama jai pavestus uždavinius, Mokykla-daugiafunkcis centras atlieka šias funkcijas:
19.1. vadovaujamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis Bendrosiomis programomis ir kriterijais, atsižvelgdama į Vilkaviškio rajono savivaldybės ir mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat vaikų poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
19.2. rengia individualizuotas, pritaikytas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, pagrindinio ugdymo programas papildančius ir mokinių poreikius tenkinančius programų modulius, pasirenkamųjų dalykų, neformaliojo vaikų švietimo programas;
19.3. vykdo priešmokyklinio, pradinio ugdymo, individualizuotą, pritaikytą pradinio ugdymo, pagrindinio, pagrindinio ugdymo individualizuotą, pritaikytą pagrindinio ugdymo, pasirenkamųjų dalykų, neformaliojo vaikų švietimo programas, sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
19.6. dalyvauja projektuose, sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
19.7. teikia kvalifikuotą informacinę, socialinę-pedagoginę, specialiąją pedagoginę, psichologinę pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, pažintinę veiklą;
19.10. įvertina vaikų specialiuosius ugdymo poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
19.14. griežtai draudžia narkotinių ir psichotropinių medžiagų, alkoholio ir tabako gaminių vartojimą Mokykloje-daugiafunkciame centre ir jo teritorijoje;
19.19. tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikia papildomas mokamas paslaugas. Mokesčio dydį už paslaugas nustato Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba;
20. Mokykla-daugiafunkcis centras išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus – mokymosi pasiekimų pažymėjimus, pradinio išsilavinimo pažymėjimus, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus (baigusiems individualizuotą pradinio ugdymo programą), pagrindinio ugdymo programos (pagrindinio ugdymo individualizuotos programos) pirmosios dalies baigimo pažymėjimus, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus (baigusiems pagrindinio ugdymo programą), pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą (baigusiems pagrindinio ugdymo individualizuotą programą).
21. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai mokiniams išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Pažymėjimams suformuoti ir išspausdinti kompiuteriniu būdu mokinių registre duomenis tvarko mokykloje paskirtas mokinių registro tvarkytojas. Už dokumentų apskaitą atsakingas Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
22. Mokykla-daugiafunkcis centras, įgyvendindama jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
22.3. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
22.6. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
24. Mokyklos-daugiafunkcio centro veikla organizuojama pagal Mokyklos- daugiafunkcio centro strateginį, metinį veiklos planą, ugdymo planus, patvirtintus teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Mokyklai-daugiafunkciam centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybai, Savivaldybės merui ir Administracijos direktoriui.
26. Direktorius:
26.1. organizuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro darbą, prižiūri, kad būtų įgyvendinti Mokyklos-daugiafunkcio centro tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
26.2. vadovauja Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginio plano, metinio veiklos plano, ugdymo planų, švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
26.3. skiria ir atleidžia darbuotojus, tvirtina jų pareigybių aprašymus, pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;
26.4. priima vaikus Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;
26.5. suderinęs su Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba, tvirtina mokyklos vidaus ir darbo tvarkos taisykles, kuriose nustato vaikų ir darbuotojų teises, pareigas, atsakomybę, bendruomenės narių elgesio ir etikos normas;
26.6. organizuoja ir vykdo mokinių pasiekimų tyrimus, patikrinimus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
26.7. analizuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos ir valdymo išteklių būklę, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
26.11. rūpinasi pedagoginių darbuotojų metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, organizuoja atestaciją teisės aktų nustatyta tvarka;
26.14. valdo, naudoja Mokyklos-daugiafunkcio centro turtą, lėšas ir jomis disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaudamasis visuomenės naudos, efektyvumo, racionalumo, viešosios teisės principais;
26.15. inicijuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
26.16. bendradarbiauja su vaikų tėvais (kitais teisėtais jų atstovais), švietimo pagalbos, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos teritoriniu padaliniu ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
26.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti pavaduotojams, struktūrinių padalinių vadovams;
27. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atsako už:
27.2. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų laikymąsi, tinkamą funkcijų atlikimą;
27.3. demokratinį Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos tobulinimą, sveiką ir saugią mokyklos aplinką;
27.4. asmens duomenų teisinę apsaugą, teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;
28. Mokyklos-daugiafunkcio centro valdyme dalyvauja direktoriaus pavaduotojai, kurie:
28.2. teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro metinės veiklos plano, struktūros, nuostatų pakeitimų;
29. Mokyklos-daugiafunkcio centro metodinei veiklai organizuoti sudaroma metodinės grupės ir metodinė taryba:
29.1. metodinę tarybą sudaro dalykų metodinių grupių pirmininkai, turintys ne žemesnę kaip vyr. mokytojo kvalifikacinę kategoriją, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, Mokyklos- daugiafunkcio centro bibliotekininkė;
29.3. metodinės tarybos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja du trečdaliai metodinės tarybos narių;
30. Metodinė taryba:
30.1. dalyvauja ir teikia siūlymus, planuojant ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, ugdymo kokybę ir inovacijų diegimą, nustatant mokytojų metodinės veiklos prioritetus;
30.2. koordinuoja Mokykloje-daugiafunkciame centre veikiančių metodinių grupių veiklą, siekdama ugdymo dermės, tęstinumo ir kokybės užtikrinimo;
30.3. aptaria Mokyklos-daugiafunkcio centro mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato jos prioritetus;
30.4. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis ir kt.;
32. Metodinė grupė:
32.1. racionaliai derina ugdymo srities, dalyko, toje pačioje klasėje (grupėje) dirbančių mokytojų ugdymo planavimą, ugdymo procesą, vertinimą, vadovėlių ir mokymo priemonių pasirinkimą;
32.2. aptaria naujus dokumentus, metodikos naujoves, dalykų integraciją, ugdymo procese mokytojų sukauptą patirtį;
32.5. nagrinėja ugdymo sėkmingumą, vaikų pasiekimus, pedagogines problemas, dalijasi gerąja patirtimi;
33. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius gali organizuoti švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
35. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba (toliau – Taryba) aukščiausioji savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), socialiniams partneriams ir vietos bendruomenei.
36. Tarybą sudaro 9 nariai: tėvus į Tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, pagrindinio ugdymo programos mokinius – mokinių taryba. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryboje mokiniai, tėvai ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis (po 3 asmenis). Taryba renkama dvejiems metams. Pirmininką ir sekretorių renka Tarybos nariai slaptu balsavimu.
37. Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu, arba kai jo elgesys nesuderinamas su Tarybos nario pareigomis.
39. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai visų narių:
39.2. Tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, direktorius prašo svarstyti iš naujo.
39.3. Taryba už savo veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės nariams kartą per metus.
40. Taryba:
40.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
40.2. pritaria Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginiam, metiniam veiklos planui, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus;
40.3. teikia siūlymus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos-daugiafunkcio centro struktūros tobulinimo;
40.4. išklauso Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus dėl veiklos tobulinimo, ugdymo (si) ir darbo sąlygų gerinimo;
40.5. teikia siūlymus Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotai institucijai, Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui dėl materialinio aprūpinimo, lėšų panaudojimo;
40.6. svarsto Mokyklos-daugiafunkcio centro pedagogų, tėvų, mokinių savivaldos institucijų ar bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus direktoriui;
40.7. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, neformaliojo ugdymo grupių sudarymo, renginių organizavimo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo;
40.8. pritaria mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, mokinių skatinimo, drausminimo, poveikio priemonių taikymo netinkamai besielgiantiems mokiniams ir kitokiai tvarkai;
40.9. teikia siūlymus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui, vertina Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;
40.12. gali sustabdyti kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
41. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.
42. Mokytojų tarybą sudaro vienas trečdalis Mokyklos-daugiafunkcio centro dirbančių pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų.
44. Mokytojų taryba sudaroma trejiems mokslo metams. Dalyvavimo taryboje kadencijų skaičius neribojamas.
45. Nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą ne vėliau kaip per 1 mėnesį išrenkamas naujas tarybos narys.
48. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per tris mėnesius. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Į posėdį gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojai. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia tarybos pirmininkas.
49. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
50. Mokytojų taryba:
50.1. svarsto ugdymo programų įgyvendinimą, optimalų ugdymo sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą, vaikų ugdymo (si) rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
50.2. teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro metinio veiklos, ugdymo planų (programų) įgyvendinimo, vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos kaupimo ir panaudojimo tobulinimo;
50.3. analizuoja vaikų sveikatos, socialinės paramos, mokymosi, prevencinės veiklos, poilsio, mitybos, saugos klausimus;
52. Mokinių susirinkimas organizuojamas ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Jame dalyvauja visi 5–10 klasių mokiniai.
53. Mokinių susirinkimas:
53.2. svarsto Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojančių dokumentų, ugdymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
54. Mokinių taryba – aukščiausia mokinių savivaldos institucija, renkama vieniems mokslo metams. Ją sudaro 5–10 klasių atviru balsavimu klasių susirinkimuose išrinkti mokinių atstovai (iš kiekvienos klasės po du).
56. Mokinių tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip kartą per pusmetį, susirinkimai – kiekvieną savaitę. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokinių tarybos posėdis.
57. Mokinių tarybos posėdis ir jame priimti nutarimai yra teisėti, jeigu posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
58. Mokinių tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su mokinių tarybos nario pareigomis.
59. Mokinių taryba apie savo veiklą atsiskaito visuotiniame mokinių susirinkime mokslo metų pabaigoje.
60. Mokinių taryba:
60.1. padeda organizuoti Mokyklos-daugiafunkcio centro renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas;
60.2. teikia siūlymus dėl ugdymo organizavimo, neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
60.4. atstovauja mokinių interesams taryboje bei kitose savivaldos institucijose, tarpininkauja ginant mokinių teises Mokykloje-daugiafunkciame centre;
61. Klasės mokinių aktyvą sudaro 3 nariai (klasės seniūnas, seniūno pavaduotojas, atsakingas mokinys) išrinkti atviru balsavimu klasės mokinių susirinkime vieneriems metams. Mokinių aktyvui vadovauja klasės seniūnas.
62. Mokinių aktyvas:
63. Mokykloje-daugiafunkciame centre veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos susirinkime renka mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) iš trijų narių balsų dauguma. Klasių tėvų komitetai atviru balsavimu renka klasės tėvų komiteto pirmininką.
64. Klasės tėvų komitetas:
64.1. aptaria su klasės vadovu (grupės auklėtoju) vaikų lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo ir kitus klausimus;
64.2. padeda organizuoti klasės (grupės) renginius, išvykas, kurti edukacines aplinkas, vykdyti profesinį orientavimą;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA
IR ATESTACIJA
66. Darbuotojai į darbą Mokykloje-daugiafunkciame centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
67. Mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ ir MOKYKLOS veiklos priežiūra
69. Mokykla-daugiafunkcis centras valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo įstatymų ir Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
70. Mokyklos-daugiafunkcio centro lėšos:
70.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
70.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
71. Mokyklos-daugiafunkcio centro lėšos ir turtas valdomas, naudojamas ir juo disponuojama rūpestingai, siekiant užtikrinti visuomenės interesų tenkinimą, maksimalią naudą visuomenei. Turtas tausojamas, nešvaistomas ir racionaliai tvarkomas. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
72. Mokykla-daugiafunkcis centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka, finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Mokykla-daugiafunkcis centras turi interneto svetainę (http://www.bartninkai.lm.lt), atitinkančią teisės aktuose nustatytus reikalavimus. Svetainėje skelbiama informacija visuomenei apie mokyklos veiklą, pasiekimus, tradicijas, skelbiami pranešimai, kuriuos remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai.
75. Pranešimai, kuriuos, remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiami svetainėje bei VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“. Kiti Mokyklos-daugiafunkcio centro pranešimai suinteresuotiems asmenims siunčiami registruotu laišku arba elektroninių ryšių priemonėmis. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, originalai tą pačią dieną išsiuntinėjami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai. Už pranešimų paskelbimą atsako Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, priėmęs atitinkamą sprendimą, arba įsakymų nustatyta tvarka įgaliotas asmuo.
76. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba.
77. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai keičiami ir papildomi Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos ar Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus iniciatyva.
78. Mokykla-daugiafunkcis centras reorganizuojama, pertvarkoma, likviduojama ar vykdoma struktūros pertvarka teisės aktų nustatyta tvarka.